Hallo daarquote:Op zondag 6 februari 2011 22:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
She haz a pwetty!
Ohhai:
[ afbeelding ]
Ik vind vooral de laatste erg mooiquote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Afgelopen zomer zijn Re en MissBliss bij ons geweest voor een poezenfotoshoot.
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot
Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tweede! Baby blue eyes!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot
Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baileys, eindelijk de lang verwachte kiekjesquote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scheelt weer een borstelbeurt!quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:10 schreef Blossom86 het volgende:
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:
Loki heeft ook zo'n prachtig lief snoetje.quote:Op zondag 10 april 2011 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een heldLoki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger
Nog wat fotootjes van gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yup.quote:Op maandag 25 april 2011 10:57 schreef Blossom86 het volgende:
Mooi tevreden koppie!
Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
Owww wat een plaatje!!quote:
Die 2 van Kper_Norci hebben het dan ook ontzettend goed hierquote:Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
En een kick!
Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.
Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.
Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!
Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).
Wisten en herkennen jullie dat ook?
Inderdaad. Loki lijkt ook een enorm zwaar kalf, maar volgens de dierenarts had hij een prima gewicht. (is overigens ook een Silver Tabby, voor zover ik weet).quote:Op zondag 19 juni 2011 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
eny lijkt enorm maar weegt maar 4,8 kilo, Zoe is 4,5 ofzo. Het grappige is nog wel dat keiveel mensen tegen ons zeggen dat ze te dik zijnterwijl ze echt op de ondergrens van de norm hangen. Het zijn volbloeden, zoe is een fokpoes geweest en eny heeft ooit een prijs gewonnen. Zou me dus echt niet teveel zorgen maken
Dankjewel! Vind ik zelf ook.quote:
Ja! Inderdaad!quote:
Dat doet een van de Britjes van mn vriendin ook, die loopt dan heel gepikeerd weg en gaat achter het gordijn liggen danquote:Op zondag 19 juni 2011 16:02 schreef Sanne het volgende:
[..]
DC is vegacat. Die vindt ineens radijsjes heel interessant.En ons slaapie, want ze slaapt het liefst tussen het personeel in.
Mooi statieportret die laatstequote:Op zondag 19 juni 2011 12:13 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]
Heej, wat doe jij in dat appartementje? Kan ik erbij?
[ afbeelding ]
DC: ik was hier lekker eerder. It's mine, mine, mine!
[ afbeelding ]
gewoon lief.
Een schatje is het!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:45 schreef phusician het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwe britje?
Klinkt wel zwaar, maar mijn ene kitten is ook veel groter geworden dan de andere.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef Gwywen het volgende:
Waarom heb ik hier nog niet gepost!?!
Mijn eerste Brit, in 2009 op ruim 15-jarige leeftijd overleden![]()
[ afbeelding ]
En mijn nieuwe Brit, Pluis, bij dezelfde fokker vandaan, sinds 2 maanden bij ons:
[ afbeelding ]
(Is het trouwens normaal dat een kitten van 5 maanden al 3 kilo weegt)
Herkenbaarquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Loki mag sinds kort bij ons op de slaapkamer. In tegenstelling tot Polle spookt hij niet (op je bed springen en tegen je gezicht aan hijgen), maar zoekt in alle rust zijn stoeltje in onze walk-in closet op en gaat daar heerlijk 's nachts tukken. 's Morgens ligt hij daar dan als ik me ga aankleden en dan krijg ik zo'n verliefde blik. Vervolgens achtervolgt hij me over de bovenverdieping tot ik naar beneden ga en dan sjokt-ie ook mee.
Lobbes
OMGquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef SEMTEX het volgende:
Hij raakt steeds meer gewend aan de camera, ouwe poseerder
[ afbeelding ]
grappige foto met zo een 'dikke'kopquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef SEMTEX het volgende:
Hij raakt steeds meer gewend aan de camera, ouwe poseerder
Ah gossie wat een mooierd! Meer foto's?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef bibi het volgende:
Voor het eerst hebben we een britje gekocht. We hebben altijd htk katten gehad, maar nu dan toch gevallen voor een brit. Jammer genoeg kunnen we hem pas ophalen in september.
Meet Nermal
[ afbeelding ]
Die 2 zijn echt zooo mooiquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:
Sjors dacht ik ga eens even quasi interessant op de bank hangen![]()
[ afbeelding ]
Sjimmie: Nom nom nom, op het balkon...![]()
[ afbeelding ]
Laatst was ik ze even kwijt, ik denk ik ga eens boven op de slaapkamer kijken...![]()
[ afbeelding ]
ohmygod, wat een bjoeties!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:
Sjors dacht ik ga eens even quasi interessant op de bank hangen![]()
[ afbeelding ]
Sjimmie: Nom nom nom, op het balkon...![]()
[ afbeelding ]
Laatst was ik ze even kwijt, ik denk ik ga eens boven op de slaapkamer kijken...![]()
[ afbeelding ]
bibi, wat een snoetje!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef bibi het volgende:
Voor het eerst hebben we een britje gekocht. We hebben altijd htk katten gehad, maar nu dan toch gevallen voor een brit. Jammer genoeg kunnen we hem pas ophalen in september.
Meet Nermal
[ afbeelding ]
Lilacsquote:Op woensdag 21 september 2011 14:15 schreef Cwen het volgende:
Hoe is het met alle mooie Britjes? Vanaf oktober krijgen wij er twee prachtige Britjes van 13 weken bij, ik ben al m'n hele leven dol op het ras en heb dus al een tijdje meegelurkt in dit topic. Ik ga een poging doen een foto van de kittens neer te zetten, nu 11 weken oud:
Garfunkel, lilac katertje:
[ afbeelding ]
Amy, blauw poesje:
[ afbeelding ]
P.S. Groot fan van Sjors en Sjimmie
ja dan koop je ze toch allebei?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:36 schreef bibi het volgende:
Wat een geweldige katten allemaal![]()
Sinds dit weekend hebben we onze kittens. We hadden eerst 1 kitten gekozen, maar nadat we een paar keer op bezoek waren geweest bij Nermal. Waren we ook gevallen voor zijn broertje Ziggy![]()
[ afbeelding ]
ook al zo'n lekkere bollequote:Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Gwywen het volgende:
Beloofd is beloofd![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Gwywen het volgende:
Beloofd is beloofd![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjors & Sjimmie zijn idd allebei fawn. Ze hebben best felle ogen, maar soms wordt dat ook wel een beetje aangezet door Photoshop hoorquote:Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Cwen het volgende:
Sjors en SjimmieHeerlijke bolle jongens zijn het, met een spectaculaire oogkleur! Wat voor kleur zijn ze nou eigenlijk? Fawn of lilac?
En wat zijn Nermal en zijn broertje lief! Is één van de twee nou half-langhaar of komt dat door de foto?
En Pluis is ook prachtig, zeker die eerste foto![]()
Bij ons nog iets minder dan 2 daagjes, zaterdag gaan we ze ophalen!!
Dat komt niet door de foto. Ziggy heeft een hele andere vacht dan Nermal, echt meer lange haren. Ik heb niet echt verstand er van, maar komt dat vaker voor bij een brit?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Cwen het volgende:
Sjors en SjimmieHeerlijke bolle jongens zijn het, met een spectaculaire oogkleur! Wat voor kleur zijn ze nou eigenlijk? Fawn of lilac?
En wat zijn Nermal en zijn broertje lief! Is één van de twee nou half-langhaar of komt dat door de foto?
En Pluis is ook prachtig, zeker die eerste foto![]()
Bij ons nog iets minder dan 2 daagjes, zaterdag gaan we ze ophalen!!
Ja, Pluis is echt heel bol en fors, vooral als je nagaat dat 't een meisje is van nog maar 9 maanden.quote:
Onze Pluis heet niet voor niets Pluis.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:45 schreef bibi het volgende:
[..]
Dat komt niet door de foto. Ziggy heeft een hele andere vacht dan Nermal, echt meer lange haren. Ik heb niet echt verstand er van, maar komt dat vaker voor bij een brit?
Mijn Britjes zijn op Fok! geboren.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:48 schreef bibi het volgende:
[..]
Die van Sanne heb ik redelijk gevolgd vanaf dat ze bij haar kwamen, ik heb heel wat gelurkt toen.
Beide Britjes van ons kunnen niet tegen dichte deuren. Dan gaan ze inderdaad heel hard miauwen. Alles moet het liefst open, altijd. En AC ligt altijd op de trap. Vooral als we slapen. Het is net of ze de buitendeur in de gaten houdt tegen inbrekers. Onze waakkat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:29 schreef Gwywen het volgende:
Wat een schatjes!![]()
Grappig dat die van jullie ook op de rand van de bank en op de trap gaan liggen, dat doet Pluis ook.
En tegen dichte deuren kan Pluis ook niet, net zo min als onze vorige Brit. Deuren moeten ópen! Klaaglijk miauwen, en als de deur dan opengaat, niet erdoor gaan, nee, het ging er gewoon om dat die deur open moest.
Onze HTK kat heeft die tic gelukkig niet
Haha ja heel herkenbaar dat pootje!quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:12 schreef Gwywen het volgende:
Britten zijn inderdaad wat minder slim dan HTK's.
Ik vind dat wel grappig, zo'n grote ronde dommige poes![]()
Liggen die van jullie ook zo gek?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |