Ik zou het niet weten, ik kom alleen bij Athlon Almere.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:56 schreef About2Break1 het volgende:
Maandag als eerst rit een Audi A3 die volgens de ritinfo naar Athlon in Nijmegen moet, transportformulier geeft als eindadres Kerkenbos 1113 aan, maar Athlon in Nijmegen zit aan de Fabrieksstraat. Net even op maps gekeken maar op de kerkenbos zit ook helemaal niets wat er mee te maken zou kunnen hebben.
Ik stuur én het treinkaartje én de transactiebon mee. Is het altijd goed.quote:Maandag ook weer 2 ritjes, maar wat moet je nu eigenlijk opsturen? Het treinkaartje of de transactiebon daarvan?
En hoe doen jullie het aan het einde van de maand als nog niet alle ov-chipkaart transacties op ov-chipkaart.nl staan?
Bedankt Mallet (en al anderen ook natuurlijk) voor alle hulp aan deze beginnende hikerquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:32 schreef Mallet het volgende:
Fabriekstraat is het oude adres van Athlon Nijmegen. Ze zitten wel op Kerkenbos 11-13. Ik ben er vanochtend nog geweest.
Ik zag nog een collega van Easy Way (schoudertas) en ik riep.. "Jo collega.." Zegt die klootzak (als hij me gehoord heeft) gewoon niets terug..
Weer 9,5 uur gemaakt. Alles ging voorspoedig.
Je krijgt wel de uren betaald die je in de trein zit terug naar huis, bij andere banen niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:45 schreef brtausi het volgende:
Mijn loon zal bij Zapp 8,40 worden (ben 23). Na het checken van andere lonen is het toch wat aan de lage kant.
Met andere lonen bedoel die van sommige chauffeurs diensten die in dit topic voorkomenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:48 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je krijgt wel de uren betaald die je in de trein zit terug naar huis, bij andere banen niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En idd Shizzefris tegengekomen. Was best chill ja. Vergeet nou niet om saldo op je ov-chip te zetten!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:07 schreef Shizzefris het volgende:
Vandaag twee ritjes. Van Lelystad naar Eindhoven (Polo bluemotion) en van Venlo naar VIanen (Avensis) bij Alcredis Hojdhopper tegen gekomen, aardige gozer
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:06 schreef Borkydude het volgende:
Ik had vandaag een dude afgezet die een afspraak van anderhalf uur had. Ik vijf kilometer verderop naar de AH wat te eten halen, sta ik in de rij na een half uur, belt ie dat ie klaar isEn toen ik terug reed ging de brug open dus de beste man heeft een kwartier in de regen staan wachten
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:06 schreef Borkydude het volgende:
Ik had vandaag een dude afgezet die een afspraak van anderhalf uur had. Ik vijf kilometer verderop naar de AH wat te eten halen, sta ik in de rij na een half uur, belt ie dat ie klaar isEn toen ik terug reed ging de brug open dus de beste man heeft een kwartier in de regen staan wachten
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:18 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Was die beste man niet boos?![]()
Maandag de keuze, of ik ga een half uur lopen of doe er een uur over met het ov met een enorme omweg.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:18 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Was die beste man niet boos?![]()
Maandag de keuze, of ik ga een half uur lopen of doe er een uur over met het ov met een enorme omweg.
Vervoerders kunnen onderling verschillen in snelheid van het online zetten.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:05 schreef About2Break1 het volgende:
Dat transactie overzicht werkt nog niet helemaal probleemloos, op internet zie ik bepaalde delen van de reis niet die ik wel op een geprint bonnetje zie en andersom.
Trouwens als het bedrijf waar je een auto naar toe brengt geen leasemaatschappij is, moet je dan alsnog de bedrijfsnaam invullen op de ritbon achter naam leasemaatschappij of gewoon leeg laten?(zoveelste vraag)
Nee, volgens mij hebben de mooie vrouwen te maken met het bierquote:Op maandag 26 juli 2010 12:07 schreef Maharbal het volgende:
Fantastisch. Benzineprijzen rond de ~¤1,20, 0.5L bier voor hetzelfde bedrag, goedkoper eten en veel meer![]()
mooie vrouwen.
Alleen met een auto op een verlaagd sportonderstel...is het af en toe leuk stuiteren. Zal me niks verbazen als ik binnenkort nieuwe dempers nodig heb![]()
Dat laatste kan ook aan het feit liggen dat ik er geboren ben![]()
Nop, want voor het bier waren ze ook al mooiquote:Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Nee, volgens mij hebben de mooie vrouwen te maken met het bier
We zijn inderdaad meer interrailers tegengekomen. Toch had ik het met de auto niet willen missen!quote:Op maandag 26 juli 2010 12:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Hehe
Ik ga interrailend trouwens, dus die benzineprijzen maken mij niet zo uitDat goedkope bier echter....
Ik dacht al whut?! Wat bedoelt hij dáár nou weer meequote:Op maandag 26 juli 2010 12:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nop, want voor het bier waren ze ook al mooi
Ik zie overigens dat door mijn edit m'n post nu verneukt is. Dat m'n auto stuiterde heeft weinig te maken met dat ik er geboren ben![]()
![]()
Één na laatste dus
Regio Groningen.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:48 schreef Mallet het volgende:
Gefeliciteerd en welkom bij de club! Welke regio?
Wat worden er veel chauffeurs aangenomen atm zeg.. Waarschijnlijk omdat er veel stoppen per september. Ook veel nieuwe chauffeurs die dit topic vinden.
Ik heb me eind januari ingeschreven en werd precies een half jaar na inschrijving gebeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Tijdens je rijles geen fileparkeren gehad? Ik heb het heel veel geoefend en ook tijdens het examen mocht ik het fijn herhalen.
Maar vanuit welke regio heb jij gesolliciteerd? Ik zag dat je vrij ver van Breda af zit, ongeveer even ver als ik. Indien je uit Groningen komt ben ik benieuwd wanneer je hebt gesolliciteerd, kan ik ongeveer bedenken hoelang ik nog moet wachten
Hmm ik heb me begin mei ingeschreven. We wachten maar weer geduldig afquote:Op maandag 26 juli 2010 22:57 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Regio Groningen.
Uit het vorige topic:
[..]
Ik heb me eind januari ingeschreven en werd precies een half jaar na inschrijving gebeld.
Tot m'n 3e.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:01 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik dacht al whut?! Wat bedoelt hij dáár nou weer mee!
Gaaf dat je er geboren bent.. Hoe lang heb je er gewoond?
Ik ga voor 2 dagen werken deze week ipv 1.. We shall see..
Afgestudeerd? Zal wel afkicken worden, zeker voor jouquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tot m'n 3e.
Morgen weer een ritje. Zal nog even een paar ritjes doen tot september. Binnenkort m'n ontslagbrief typen en opsturen.
In principe wel voor master nr1, maar nr2 nog niet (bijna). Maar ik heb nu al een baan aangeboden gekregen, en dat ga ik dan vanaf september parttime doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Afgestudeerd? Zal wel afkicken worden, zeker voor jou
*Jaloers.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In principe wel voor master nr1, maar nr2 nog niet (bijna). Maar ik heb nu al een baan aangeboden gekregen, en dat ga ik dan vanaf september parttime doen.
Afkicken van autorijden zal 't zeker worden ja![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:07 schreef Maharbal het volgende:
TenksIk rijd bezit tenminste wel een 5-serie, en geen 3-serieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Ja vandaag, alleen heb niet van het OV gebruik gemaakt dus kan je helaas niet verder helpen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:51 schreef enpe het volgende:
Ik mag morgen weer aan de gang, lijkt wel alsof het hier in de regio drukker is atm. Iemand in Houten geweest vandaag of gister? De bussen zouden daar namelijk weer normaal moeten rijden.
Nee, hikers hebben dat niet, of prive-chauffeurs dat ook hebben weet ik niet. En waarom je alleen student kan zijn: OV is dan gratis.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:11 schreef BlackRhino het volgende:
Waarom kan dit alleen maar als je student bent?Ik ben afgestudeerd, maar dit lijkt me best leuk om gewoon fulltime te doen. Ik kan echter niet de 3300 euro ophoesten voor CCV-D opleidingen
Die hebben jullie ook allemaal dan
Mijn recent geopende topic: CCV-D opleiding volgen
Ja, hoewel die hikers volgens mij alleen op vestigingen zitten waar wij ook wel eens invallen. Dus die hikers doen alleen korte ritjes en auto's schoonmaken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef Mallet het volgende:
Een zusteronderneming van Easy Way heeft wel niet-studenten in dienst voor zowel hikerwerkzaamheden als directiechauffeuren: www.topchauffeur.nl
Die mensen bij ING deden dat dus wel fulltimequote:Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef Mallet het volgende:
Ja dat is ook best logisch aangezien zij dus geen ov-kaart hebben. Lijkt me niet echt wat om dat full-time te doen.
Ik weet dat Chauffeurscentrale ook fulltime chauffeurs in dienst hebben.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:11 schreef BlackRhino het volgende:
Waarom kan dit alleen maar als je student bent?Ik ben afgestudeerd, maar dit lijkt me best leuk om gewoon fulltime te doen. Ik kan echter niet de 3300 euro ophoesten voor CCV-D opleidingen
Die hebben jullie ook allemaal dan
Mijn recent geopende topic: CCV-D opleiding volgen
Ik kan het me best voorstellen dat er veel mensen zijn die daar helemaal geen probleem mee hebben. Gewoon persoonlijk lijkt me dat niets. Heeft natuurlijk met ambities e.d. te maken die ikzelf heb.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die mensen bij ING deden dat dus wel fulltime
Diegene waar ik mee samen moest werken was gestopt met school en dit deed ie nu maar omdat hij al een kindje had en een 2e in aankomst was en daar geld voor moest hebbenquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:44 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik kan het me best voorstellen dat er veel mensen zijn die daar helemaal geen probleem mee hebben. Gewoon persoonlijk lijkt me dat niets. Heeft natuurlijk met ambities e.d. te maken die ikzelf heb.
Regio Breda toch? Dan zal ik me voor volgende week maar eens beschikbaar stellen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:51 schreef enpe het volgende:
Ik mag morgen weer aan de gang, lijkt wel alsof het hier in de regio drukker is atm. Iemand in Houten geweest vandaag of gister? De bussen zouden daar namelijk weer normaal moeten rijden.
Diegene waar ik mee samenwerkte zei dat je bij ING een contract kreeg van 6 maanden dat standaard niet verlengd wordtquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:58 schreef enpe het volgende:
Ik heb ook weleens met die jongens samengewerkt, vaak zijn ze gekapt met school en gaan ze dat een tijdje doen. Houden ze meestal ook niet vele jaren vol.
Eindhovuh! Maar mijn 2e rit gaat regelmatig richting Breda, dus niet al mijn werk afpakkenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Regio Breda toch? Dan zal ik me voor volgende week maar eens beschikbaar stellen.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord al waren er een paar gasten bij die het wel verlengd kregen. Eentje werkte er al 2 jaar maar was dan ook erg blij toen zijn laatste contract bijna afliepquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Diegene waar ik mee samenwerkte zei dat je bij ING een contract kreeg van 6 maanden dat standaard niet verlengd wordt
Morgen Apeldoorn >> Born (1 uur 50 minuten)quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef Mallet het volgende:
In dit kleine land ben je bijna overal binnen een uurtje.
Groningen naar Breda in 1:45 uur.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:10 schreef Haque het volgende:
[..]
Morgen Apeldoorn >> Born (1 uur 50 minuten)
En Eindhoven >> Almere (1 uur 40 minuten)
Ik heb bijna altijd ritten langer dan een uur.
Sorry mate.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:05 schreef enpe het volgende:
[..]
Eindhovuh! Maar mijn 2e rit gaat regelmatig richting Breda, dus niet al mijn werk afpakken.
Wel vaker van Born naar het noorden van het land (Groningen stad en Joure in Friesland). Ben dan wel zo'n 3 uur onderweg hoor!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef Mallet het volgende:
In dit kleine land ben je bijna overal binnen een uurtje.
Je hebt hikers en privé-chauffeurs. Bij het hiken moet je gewoon een auto van A naar B brengen (iemand anders kan dit wel beter verwoordenquote:Op donderdag 29 juli 2010 04:41 schreef Forgottenone het volgende:
Deze baan lijkt mij geschikt, maar wat houd het precies in.
Het is toch niet zoals een Taxichauffeur mensen oppikken, maar meer zakenmensen rondrijden toch?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 04:41 schreef Forgottenone het volgende:
Deze baan lijkt mij geschikt, maar wat houd het precies in.
Het is toch niet zoals een Taxichauffeur mensen oppikken, maar meer zakenmensen rondrijden toch?
En bij hiken is het dus idd zo dat je lege auto's van A naar B brengt. Dit kunnen bijvoorbeeld einde-lease auto's zijn, maar ook auto's die schade hebben opgelopen en gerepareerd moeten worden (blikschade e.d.). Je rijdt dus voornamelijk naar leasemaatschappijen, schadebedrijven, en klanten (dat kan zijn op hun werk of thuis).quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef tha_rizzo het volgende:
Je hebt hikers en privé-chauffeurs. Bij het hiken moet je gewoon een auto van A naar B brengen (iemand anders kan dit wel beter verwoorden)
Dan moet je flink wat geduld hebben, want bij cc heb je minimaal 2 jaar rij-ervaring nodig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:01 schreef Forgottenone het volgende:
Heb nu nog geen rijbewijs, mag pas in november beginnen.
Toch bedankt voor de tip.
Verdient het een beetje dan?
Ik zou wel gaan hiken, Het heeft veel voordelen (je leert het weggennet vrij goed uit je hoofd enzo). En veel hikers stromen door naar privechauffeur. Dat van dat auto's wassen komt niet veel voor.hoor. Maar zo'n 2 keer per jaar ofzo. Sommigen hebben het zelfs nog nooit gedaan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef Forgottenone het volgende:
Ooh dat is dan wel minder. Voor die 2 jaar raden jullie hiken af? Of is het wel te doen, want ik heb niet echt zin om auto's te wassen.
Daarbij moet je heel flexibel zijn of hoe gaat het hierbij in z'n gang als er iets beschikbaar is. Moet je je dan inschrijven ofzo?
Shitt, wat een baan! Dit is dus wat ik zoek!quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan hiken, Het heeft veel voordelen (je leert het weggennet vrij goed uit je hoofd enzo). En veel hikers stromen door naar privechauffeur. Dat van dat auto's wassen komt niet veel voor.hoor. Maar zo'n 2 keer per jaar ofzo. Sommigen hebben het zelfs nog nooit gedaan.
Maar je vult je beschikbaarheid in, dat kun je per week doen. En dan word je de dag van tevoren gebeld of je nog kunt werken. En dan neem je de rit aan, of niet. Dus het is heel flexibel omdat je het zelf in plant (zo gaat het tenminste bij EW, bij anderen weet ik niet).
Nah, het kan wel zijn hoor, dat je soms maar 4 uurtjes werkt. Dat hangt er natuurlijk van af hoe veel ritten je hebt, waar je heen moet, hoe druk het op de weg is. Maar ga maar uit van 7 uur per dag dat je werkt. Dan kan het altijd meevallen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:25 schreef Forgottenone het volgende:
[..]
Shitt, wat een baan! Dit is dus wat ik zoek!
Wat verdien je als Hiker gemiddeld?
En tikt het per maand een beetje aan, want je maakt geen 6 urige werkdag zoals bij andere bijbanen bijvoorbeeld.
Tevens bedankt voor de uitleg.
Hier ook, je wordt gewoon gebeld of je kan rijden. Dit kan een week van te voren zijn, of een dag en als je een avondrit krijgt zelfs een paar uur.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan hiken, Het heeft veel voordelen (je leert het weggennet vrij goed uit je hoofd enzo). En veel hikers stromen door naar privechauffeur. Dat van dat auto's wassen komt niet veel voor.hoor. Maar zo'n 2 keer per jaar ofzo. Sommigen hebben het zelfs nog nooit gedaan.
Maar je vult je beschikbaarheid in, dat kun je per week doen. En dan word je de dag van tevoren gebeld of je nog kunt werken. En dan neem je de rit aan, of niet. Dus het is heel flexibel omdat je het zelf in plant (zo gaat het tenminste bij EW, bij anderen weet ik niet).
Ja goed, dat kan idd ook gebeuren. Maar ik blijf steken op max 12 uur. Dan ben je wel gesloopt hoor, vooral als je veel moet OV'en, maar dat moet jij wss niet zo veel als p.c.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:34 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb trouwens meegemaakt dat je op een dag 16 uur werkt.
Haha, zeer relaxt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Neu helemaal niet. Meestal is het zo dat als je wordt teruggebeld je al bent aangenomen.
Ik heb 't gehad met iemand die ik moest rondrijden en die bij mij in de buurt woonde dus moest er met m'n eigen auto naartoe.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:35 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja goed, dat kan idd ook gebeuren. Maar ik blijf steken op max 12 uur. Dan ben je wel gesloopt hoor, vooral als je veel moet OV'en, maar dat moet jij wss niet zo veel als p.c.
• Audi RS4quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:42 schreef Forgottenone het volgende:
[..]
Haha, zeer relaxt.
De privechauffeurs van hier al in dikke bakken gereden dan?
Ik heb dat wel gedaan. Kreeg toen de volgende dag mijn eerste rit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Waarom zeggen ze dat de 'EW-Inlogpagina' alleen in IE werkt? Bij mij werkt alles met Firefox, zelfs zonder plugin.
Hebben jullie trouwens gebeld de dag voordat je voor het eerst beschikbaar bent? Stond in een mailtje dat dat verstandig was, dus dat ga ik maar even doen morgen.
Als er toevallig iemand is, dan wel.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:14 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wat een heldentopic is dit ook, binnen 2 minuten antwoord op al je vragen.
Oppassen met tanken trouwens:
http://www.nu.nl/algemeen(...)oek-met-benzine.html
Heb morgen ook een Chrysler maar dan een Captiva, had ik ook nog niet eerder gehad.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:09 schreef Mallet het volgende:
Ik heb morgen een Chrysler Voyager. Die hebben we nog niet eerder gehad.
Check, ik krijg betaald vanaf het moment dat ik thuis vertrek totdat ik thuis aankom.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:08 schreef brtausi het volgende:
btw, worden de reistijden van en naar het ophaal/aflever adres bij de meeste hier vergoed?
Bij mij niet.
Dit is al een paar keer eerder aan bod gekomen in deze topicreeks, maar ik zal nog wel even antwoorden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:51 schreef Fleauris het volgende:
En hoe doen jullie het met opsturen van de ritbonnen als je OV transacties nog niet online staan. Nu is er nog een extra weekend, maar als dat niet zo is moet je 5dagen wachten totdat je al je transacties online hebt staan. Stuur je het transportformulier dan wel op en de ritbon met de volgende zending oid.?
Ja dat kunnen ze zien. Ze printen gewoon de laatste 10 (geloof ik) transacties uit van je OV-Chipkaart. Bij mij staat er van vandaag bijvoorbeeld ook SYNTUS, CONNEXXION, GVB.. Bij de transacties.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:32 schreef Fleauris het volgende:
Kunnen ze bij een Tickets en Service ook de ritten van bvb. Veolia, RET e.d. zien?
Of moet je dan bij elk vervoersbedrijf los de declaratiebonnen uit gaan printen
Het was inderdaad ~330km één kant op. Ik heb gister een kleine 12 uur gewerkt en rond de 550km gemaakt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef Mallet het volgende:
Naar Zeeland.. Kan het nog verder weg voor jou.. Hoe lang moet je rijden? Ik heb geloof ik maximaal 2 uur gereden ofzo.. In dit kleine land ben je bijna overal binnen een uurtje.
Haha, ik denk dat die maar per mail gaat ofzoquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:35 schreef tha_rizzo het volgende:
Ja, als je de brief met de auto gaat afleveren ken ik nog wel een route voor je die je moet rijden.
Nop, nooit. Alleen bij het sollicitatiegesprek.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:58 schreef Mallet het volgende:
Even de meiden op het kantoor vaarwel zeggen. Na al die uren aan de telefoon. Ben je nog wel eens op kantoor geweest gedurende de jaren dat je voor ze hebt gewerkt Maharbal?
Ach, ik doe 't wel per mail ofzoquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:14 schreef Mathijz het volgende:
Maar per brief? Ging bij mij vanmiddag gewoon per telefoon.
Het kan zijn dat het me even is ontgaan, maar waarom stop jij ermee Mathijz?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:14 schreef Mathijz het volgende:
Maar per brief? Ging bij mij vanmiddag gewoon per telefoon.
Niet. Zij kunnen ook niet bewijzen dat jij dat wel hebt gedaan, en alles gaat dus voor rekening van de (oude) berijder.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Hoef je bij Athlon helemaal geen schade te noteren? Hoe kun je dan ooit bewijzen dat jij evt. schade niet hebt veroorzaakt?
Dan kan degene die de auto heeft afgegeven toch zeggen dat hij niet voor die schade heeft getekend, maar dat valt natuurlijk ook niet te bewijzen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:27 schreef Haque het volgende:
Hoe kunnen ze dat uberhaubt noteren, als jij schade rijd kun je dat toch gewoon later nog bij op het formulier zetten? (als er geen kopie is achtergelaten dan)
Nee, niet in de bussen in Groningen en Drenthe. (Qbuzz)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:25 schreef enpe het volgende:
Heb nog overal mijn ov-chipkaart kunnen gebruiken dus zou het niet weten, OV-chipkaart nog helemaal niet in gebruik dan in jouw regio?
De buschauffeurs zullen vast wel weten dat de OV-weekkaarten op dit moment niet geldig zijn..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:27 schreef Haque het volgende:
Toen ik met mijn ov chipkaart in drenthe kwam zeiden ze "oh is wel goed ga maar zitten"
Precies. Ik heb het ook al geprobeerd vorige week, maar ik moest toch een strippenkaart gebruiken van de chauffeur. Alleen in het weekend kun je zo instappen omdat ze het verschil tussen week en weekendov niet kunnen zien.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
De buschauffeurs zullen vast wel weten dat de OV-weekkaarten op dit moment niet geldig zijn..
Hm ik had maar 8 ritten deze maand, dus zal bij mij wel mee vallen. Heb het trouwens eerder opgestuurd. Was het namelijk de 15e vergeten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:23 schreef LastClick het volgende:
Heel pakwerk aan ritbonnen etc. opgestuurd... flink wat administratie met al die voorgeschoten kosten.. :S
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:45 schreef Keuzer het volgende:
Ik denk dat ze Born gebruiken als een soort inwerkritten voor nieuwe hikers... ik herken wat je beschrijft heel goed..
Als je veel tijd hebt en je moet naar het Zuidplein in Rotterdam ga je met de bus richting Utrecht. Stap je uit bij de halte Amaliastein en pak je de bus naar Zuidplein. ALLEEN als je heel veel tijd hebt, want hij doet er 2 uur overquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:24 schreef Fleauris het volgende:
Ik moet maandag naar Meerkerk, met OV is het vrij omslachtig om vandaar naar Rotterdam te komen
Nah, dat denk ik niet. Ik kwam toen ik nog vanuit Sittard werkte elke keer in Born.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:45 schreef Keuzer het volgende:
Ik denk dat ze Born gebruiken als een soort inwerkritten voor nieuwe hikers... ik herken wat je beschrijft heel goed..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hm ik weet dat niet meer precies, had daar ook een een vraag over. Volgens mij hoeft EW er geen dan, omdat die meestal de ritformulieren doorsturen en nu doe jij dat dus meteen. Maar anders maak je toch gewoon een extra kopie voor alle zekerheid.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:46 schreef Haque het volgende:
Even een vraagje m.b.t. Fleetrent. Je moet voor fleetrent 2x het transportformulier printen en invullen. 1 moet bij de klant achterblijven. Een 2e moet direct na de rit worden opgestuurd naar Fleetrent. Krijgt easyway dan geen exemplaar????
Altijd zo kut van ritten op maandag, je kan in het weekend niemand vragen.
Dat is een beetje tricky inderdaad. Als je precies de instructies opvolgt dan krijgt Easy Way inderdaad geen exemplaar. Er staat geloof ik iets van 2x printen en invullen.. Kopiëren op het ophaaladres als ze daar ook een exemplaar willen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:46 schreef Haque het volgende:
Even een vraagje m.b.t. Fleetrent. Je moet voor fleetrent 2x het transportformulier printen en invullen. 1 moet bij de klant achterblijven. Een 2e moet direct na de rit worden opgestuurd naar Fleetrent. Krijgt easyway dan geen exemplaar????
Over vage formulieren gesproken.. Die zijn inderdaad niet heel erg duidelijk. Wat je gewoon doet.. Je pakt het innameformulier en dat vul je gewoon helemaal in op het ophaaladres.. Schade. Dan vul je op het afleverformulier de eindkilometerstand in.. En verwijs je gewoon voor schade's naar het innameformulier. Jij tekent als bestuurder en GoLease tekent dan..quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:57 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Bij GO-Lease moet je 2 formulieren invullen: het inname en het aflever formulier. Moet je beide formulieren bij de leasemaatschappij afgeven of alleen het afleverformulier? En moet je op beide formulieren schade noteren of alleen op het innameformulier? En wat moet je invullen bij Lessee en bestuurder (ben je zelf bestuurder of de klant, in dit geval een schadeherstelbedrijf)?
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil dat mijn eerste ritjes perfect verlopen.
Haha ok bedankt voor je antwoord. Deze auto is een "Afmelding" dus gaat naar de dealer toe, dus hoef enkel schade te controleren. Ik schrijf dan wel gewoon op de ritbon dat het formulier bij fleetrent ligt oid.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:49 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat is een beetje tricky inderdaad. Als je precies de instructies opvolgt dan krijgt Easy Way inderdaad geen exemplaar. Er staat geloof ik iets van 2x printen en invullen.. Kopiëren op het ophaaladres als ze daar ook een exemplaar willen.
Ik heb in het begin wel eens bij mijn ophaaladres 1 formulier ingevuld.. Dat 3x laten kopiëren.. Dan heb je er dus 4.. Waarvan 1 voor het ophaaladres (willen ze vaak). Dan heb je er nog 3 over.. 1 Voor het afleveradres, 1 Voor Fleetrent en 1 voor Easy Way.. Maar volgens mij dat exemplaar voor Easy Way niet nodig. Doe ik nu ook niet meer.
Edit: en officieel moet je dus even bellen voordat je vertrekt met de auto.. Dan hoor je het volgende:
"Heb jij de auto heel goed gecontroleerd op schade's? Ook steenslag op het dak bijvoorbeeld? Is de auto schoon en afgetankt? Heb je de Fleetrent Attentiekaart? Wil je die persoonlijk aan de nieuwe berijder afgeven en na afloop het transportformulier opsturen naar Fleetrent?"
Is dat sarcastisch? Ja toch?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:02 schreef Haque het volgende:
me2, wat is fleetrent moeilijk veel werk man
Klopt!quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Als je veel tijd hebt en je moet naar het Zuidplein in Rotterdam ga je met de bus richting Utrecht. Stap je uit bij de halte Amaliastein en pak je de bus naar Zuidplein. ALLEEN als je heel veel tijd hebt, want hij doet er 2 uur over. Je komt dan leuke dijkdorpen tegen als Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk
. Anders gewoon naar Utrecht CS en de trein pakken. Ik moet ook vaak naar Rotterdam vanuit Meerkerk.
Staat een bordje met "chauffeurs hier parkeren"quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:30 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Klopt!
Ik moest ook naar Rotterdam![]()
Vind het Arval depot in Meerkerk maar vervelend, 'parkeer de auto bij het hek' , uhh er zijn meerdere hekken, en ik stond bij het verkeerde hek, achjaa..
Wel 8,5uur gewerkt vandaag
Ben je al een keer bij Athlon in Almere of ING Breda geweest?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:30 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Klopt!
Ik moest ook naar Rotterdam![]()
Vind het Arval depot in Meerkerk maar vervelend, 'parkeer de auto bij het hek' , uhh er zijn meerdere hekken, en ik stond bij het verkeerde hek, achjaa..
Wel 8,5uur gewerkt vandaag
Mwa eigenlijk niet, veel meer dingen controleren en steeds die telefoontjes plegen. Telefoontje dat hij is gecontroleerd, rijden, bellen om te tanken, tanken, bellen bedrag doorgeven, bij aankomst dealer alles weer langslopen, schade die over het hoofd heb gezien (doordat de auto nat was) aangevuld. Formulier meteen op de post doen.quote:
Ja zo klopt het ook wel dat het inderdaad een beetje een gedoe is. Er zijn chauffeurs (quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:08 schreef Haque het volgende:
[..]
Mwa eigenlijk niet, veel meer dingen controleren en steeds die telefoontjes plegen. Telefoontje dat hij is gecontroleerd, rijden, bellen om te tanken, tanken, bellen bedrag doorgeven, bij aankomst dealer alles weer langslopen, schade die over het hoofd heb gezien (doordat de auto nat was) aangevuld. Formulier meteen op de post doen.
Alles bij elkaar flink wat meer werk dan bij andere maatschappijen.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:23 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja zo klopt het ook wel dat het inderdaad een beetje een gedoe is. Er zijn chauffeurs () die onderhand helemaal niet meer bellen of bellen voor het tanken. Ik doe dat altijd nog braaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Easy Way werkt met een aantal leasemaatschappijen op contractbasis. Dat betekent dus dat die bedrijven voor een vaste prijs (even gechargeerd) chauffeurs kunnen boeken voor het transporteren van hun auto's. Ik denk niet dat Easy Way de ov-kosten nu doorberekend aan de klant. Je kan het eigenlijk niet maken om ineens je dienst een maand duurder te maken. Ik heb ergens ook gelezen dat bij iemand de eerste rit uitviel en ze de tweede lieten vervallen omdat anders de ov-kosten te hoog werden (kijk)..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Net in Born twee collega's tegen gekomen, met eentje nog ruim een uur gereisd. Best chill.
Die A4 was trouwens een cabrio, helaas was het dakmechanisme stuk en het weer kut.
@Mallet, wat bedoel je nou met die laatste 3 zinnen?
Oui, ik snap het. Maar wat je zegt klinkt wel heel logisch ja. Zullen inderdaad de grotere maatschappijen zijn als Athlon, ING en Leaseplan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Easy Way werkt met een aantal leasemaatschappijen op contractbasis. Dat betekent dus dat die bedrijven voor een vaste prijs (even gechargeerd) chauffeurs kunnen boeken voor het transporteren van hun auto's. Ik denk niet dat Easy Way de ov-kosten nu doorberekend aan de klant. Je kan het eigenlijk niet maken om ineens je dienst een maand duurder te maken. Ik heb ergens ook gelezen dat bij iemand de eerste rit uitviel en ze de tweede lieten vervallen omdat anders de ov-kosten te hoog werden (kijk)..
Als ze de ov-kosten zelf moeten betalen, verdienen ze natuurlijk (veel) minder per rit. Daarom denk ik dat soms ritten strak gepland worden. Dat zorgt er namelijk voor dat chauffeurs niet even ergens een broodje gaan eten en een trein overslaan, wat natuurlijk in meer uren resulteert en dus duurder is voor ze.
Snap je? Mijn theorie iig.
Nachtritjesquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:29 schreef brtausi het volgende:
Werd net gebeld, hebben ze vanavond een klusje voor me in Amsterdam. Weliswaar om half 1 maarja, ik klaag (nog) niet.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:43 schreef Hojdhopper het volgende:
Overigens donderdag mijn 100e rit gemaakt.
Gewoon bellen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou hem nog een keer invullen. We hebben namelijk een e-mailtje gekregen dat ze nieuwe hikers zoeken. Misschien dat het helpt.
Fingers crossed.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik werd na precies 6 maanden opgebeld, er is dus nog hoop.
Aanvangstijd is een schatting, als je echt een auto op of voor een bepaald tijdstip moet ophalen dan staat het expliciet in je ritgegevens... vaak is de aanvangstijd gewoon de openingstijd van de dealer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Maandag m'n tweede werkdag, weer twee ritten, jammer genoeg sluiten ze niet helemaal op elkaar aan. De eerste auto heeft een aanvangstijd van 9:00 (moet je er dan echt om 9 uur zijn?), het is een ritje van ongeveer anderhalf uur en ik moet de auto voor 12 uur afleveren, dat gaat dus ruimschoots lukken. De tweede auto kan ik echter pas om 15:30 ophalen, dat wordt dus uren wachten.En die moet ik pas om 19:00 afleveren, dus ook daar heb ik ruim de tijd voor. Ik hoef in ieder geval geen snelheidsovertredingen te maken.
Ja, ik had de ov-tijd tussen het afleveradres van mijn 1e en het startadres van mijn 2e rit op anderhalf uur ofzo geschat, maar volgens 9292ov is het 3 uur.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:32 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Aanvangstijd is een schatting, als je echt een auto op of voor een bepaald tijdstip moet ophalen dan staat het expliciet in je ritgegevens... vaak is de aanvangstijd gewoon de openingstijd van de dealer.
Je moet gewoon zorgen dat je die eerste auto op tijd ophaalt om hem rond half a kwart voor twaalf af te leveren, dan heb je nog wat speling voor file enzo... Als het goed is hoef je dan na je ov aansluitingen niet meer zo lang te wachten bij je tweede adres..
Ik ga dus wel altijd zo vroeg mogelijk. Als er in mijn ritgegevens staat auto TUSSEN 08:00 en 09:00 OPHALEN zorg ik gewoon dat ik er om 08:00 ben. Dan heb ik én veel speling als ik problemen krijg onderweg (of op het ophaaladres) én de kans dat ik wat eerder klaar ben 's middags. Als ik ritten heb die niet aansluiten (lees: dus met wachttijd) dan zit ik die tijd ook gewoon uit, want dat krijg je gewoon betaald.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:32 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Aanvangstijd is een schatting, als je echt een auto op of voor een bepaald tijdstip moet ophalen dan staat het expliciet in je ritgegevens... vaak is de aanvangstijd gewoon de openingstijd van de dealer.
Je moet gewoon zorgen dat je die eerste auto op tijd ophaalt om hem rond half a kwart voor twaalf af te leveren, dan heb je nog wat speling voor file enzo... Als het goed is hoef je dan na je ov aansluitingen niet meer zo lang te wachten bij je tweede adres..
Serieus?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik werd na precies 6 maanden opgebeld, er is dus nog hoop.
En laat geworden?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:19 schreef tha_rizzo het volgende:
En ik ben weer onderweg naar Amsterdam.
Eens kijken hoe laat ik vanacht thuis ben.
Welke concurrent was dat?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:52 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Serieus?
Na drie weken was ik het zat en heb hen gebeld. Toen ik een antwoord kreeg die zei dat ik maar nog langer moest wachten heb ik meteen bij de concurrent gesolliciteerd. Die belde binnen twee weken.
Dat is nog later dan dat ik was afgelopen 2 dagen, toen was het rond 2:45.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:46 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik was iets voor 04:00 thuis.
Dus ja.
Ow, de auto die ik reed was in A'dam een kijkmagneet. Iedereen wilde dat ik gas gaf et cetera.
Ik vind het wel een mooie bak die RCZ. Heb de triotest in de Autoweek gelezen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:34 schreef Randy_S het volgende:
Ik had vandaag het geluk om in een nieuwe Peugeot RCZ te rijdenvan Breukelen (Peugeot Experience Center) naar Almere
2.0 diesel, dat wilde wel knallen
quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie bak die RCZ. Heb de triotest in de Autoweek gelezen.
Ik ben ook een keer bij het Experience Center in Breukelen geweest. Dat was de dag dat Nederland tegen Brazilië speelde en het zo bloedheet was. Het lopen naar het station was toen echt killing in die hitte.
Die 1.6 met 200 pk zal anders aardig vooruit komen dacht ik zo.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Die RCZ, ik heb 'm nog niet gereden hoor, maar kom op. Als je een sportwagen maakt zorg je toch voor RWD, of als 't echt niet anders kan voor AWD. Maar een sportauto met FWD?
Een beetje jammer, en dan ook niet echt een uitspringende spannende motorisering. De keuze tussen een 1.6 benzine of een 2.0 diesel?
De auto had potentie.
200 pk is niet weinig, maar om het echt veel te noemen, maar je hebt goedkopere auto's met zoveel pk of meer. Die RCZ is een auto voor erbij, en dan wil je toch sportiviteit, vermogen en achterwielaandrijving en toch geen sportiever vormgegeven 308?quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Die 1.6 met 200 pk zal anders aardig vooruit komen dacht ik zo.
Dat is wel freaky! Zo pinde ik een keer in een winkel in Amsterdam en mijn nichtje stond achter me.. Zegt ze... "HEEEH?! Sorry hoor maar je hebt dus precies dezelfde pincode als ik!"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vandaag mijn tankpas gekregen, de pincode is toevallig precies hetzelfde als die van mijn bankpas.Die zal ik iig niet zo snel vergeten.
Goede keus!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:42 schreef rub3n het volgende:
Jongens!
Ik begin in september met een HBO opleiding. Zoveel mogelijk bijverdienen dus! En mijn huidige baan komt wellicht te vervallen door grote reorganisaties binnen het bedrijf.
Student chauffeur! Hoe bevalt dat nou? En wat zijn de "eisen" zo'n beetje?
Ik ben wel een beetje aan de dikke kant, nouja gewoon ronduit dik. Zijn de auto's beetje ruim?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat 1. ik kom altijd zo kwart voor het hele uur daar aan. Omdat 2. ze daar altijd alles op hun gemakje doen. Omdat 3. de afleverprocedure zuigt. Omdat 4. het ov gewoon KUUUUT is.
Dankje, dat helpt.
Het kriebelt om de volgende keer dat ze bellen voor een rit te vragen voor welke leasemaatschappij het is. En als het dan ING is om dan te weigeren. Maar dat lijkt me niet zo verstandig. Fuck it.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste collega's,
Mag ik weer klagen?Ben jij nou een vent? Als je die bus mist so what? Ga je daar lekker zitten... muziekje drbij, misschien wat te eten... ik rij graag voor INGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat 1. ik kom altijd zo kwart voor het hele uur daar aan. Omdat 2. ze daar altijd alles op hun gemakje doen. Omdat 3. de afleverprocedure zuigt. Omdat 4. het ov gewoon KUUUUT is.
Dankje, dat helpt.
Het kriebelt om de volgende keer dat ze bellen voor een rit te vragen voor welke leasemaatschappij het is. En als het dan ING is om dan te weigeren. Maar dat lijkt me niet zo verstandig. Fuck it.
Ja toch wel. Het maakt me ook vaak niets uit als ik een bus mis. Maar op een of andere manier bij ING wel. En daar kan ING niks aan doen, weet ik (tenminste, ze kunnen er eens rekening mee houden en je meteen helpen als je daar komt ipv nog leuk staan beppen). Maar het is altijd hetzelfde liedje. En nog iets, het zal wel aan mij liggen maar in 90% van de gevallen dat ik voor ING rij, heb ik een of andere kutauto (afgelopen 3 keer TNT busjes bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:26 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Ben jij nou een vent? Als je die bus mist so what? Ga je daar lekker zitten... muziekje drbij, misschien wat te eten... ik rij graag voor ING
Marktplaats?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:58 schreef brtausi het volgende:
Weet iemand waar je voor een "studentenprijsje"een aktetas kan kopen? Alles wat ik zie begint rond de 200
Rond 11 uur, heb een dik half uur op de bus staan wachten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Marktplaats?
Hoe laat was je bij ING enpe?
Eén transport kost de klant dus minimaal 45 euro. Wellicht voor degenen die het wilden weten.quote:Door het gebruik van een efficiënt planningssysteem combineren wij optimaal de transportopdrachten van meerdere opdrachtgevers. Dit stelt ons in staat uw opdrachten tegen een zeer scherp tarief uit te voeren. Het merendeel van de transporten wordt uitgevoerd tegen een vaste ritprijs. Op contractbasis kan dit al vanaf ¤45,00 per transport.
Ik heb idd vrij weinig te doen. Beetje leren voor herkansingen enzo. Maar wil niet vlotten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:51 schreef Mallet het volgende:
Die foto's heb ik inderdaad ook al een keer gezien. Evenals die ¤ 45 per transport. Had je vandaag niets te doen Hojdhopper?
![]()
ING Car Lease in Breda heeft inderdaad een ietwat uitgebreide afleverprocedure. Maar ik kan het goed begrijpen dat het op deze manier moet. Het terrein is zó groot. Zie daar maar eens overzicht te houden als iedereen auto's overal neerzet. Ik was laatst vergeten de 2e pagina van mijn ritgegevens te printen, dus ik had de procedure niet op papier. En juist dan ga je aan bepaalde dingen twijfelen. Belde ik de hikerlijn.. Kreeg ik iemand aan de telefoon die normaal geen transportplanning doet.. Vet chagrijnig.. "JA WAAR STAAT DAT DAN? ER STAAT HEEL VEEL BIJ DE RITINFO!". Ik dacht ik kan het beter even checken dan dat ik straks iets verkeerd doe.
Btw als je ook een auto moet meenemen moet je dat meteen ff aangeven. Anders kan je weer helemaal teruglopen naar de plek waar je net je auto hebt geparkeerd
Dat had ik dus gisteren ook. En ik haalde de halte niet toen ik hem zag aankomen. Ik stak dus ook mijn hand op bij die inrit (zelfde die jij bedoelt denk ik) en hij reed door. Op zich heeft ie ook het recht om door te rijden. Maar hij was dus 2 minuten te vroeg. Dan denk ik 'jaaaaaaaa kutchauffeur'.quote:Ik heb laatst overigens vanaf ING naar de bushalte gerend.. Keihard. Was helemaal kapot en de bus zag ik al aankomen. Toen is hij net voorbij de halte bij zo`n inrit gestopt.
Haha grap, ik heb ook een keer nog langs de a27 gestaan om mijn (late)lunch te eten... ik was toch al heel vroeg en had die bus naar gilze rijen waarsch met 10 minuten niet gehaald...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:45 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag weer 7 uur gewerkt. Nog even een paar uur maken voordat ik stop.
Wat wordt er veel gezeikt over dat ING trouwens. Je moet het gewoon handiger aanpakken.
Ik bekijk altijd de bustijden van het tijdstip waarop ik ongeveer in Breda ga aankomen. Ga ik daar overheen en moet ik dus dik lang wachten? Dan rijd ik gerust rechtsaf in plaats van linksaf bij afslag 16, gewoon om nog even wat tijd te doden in de auto (ssst). Ik zorg er dus voor dat ik een minuut of 20/25 voordat de bus vertrekt aankom, zodat ik ook nog wat speling heb en dan vaak maximaal maar 5/10 minuten op de bus hoef te wachten.
En zo uitgebreid is die innameprocedure toch niet? Gooi je auto voor de deur, vraag een kaartje, gooi je auto op het terrein, vermeld het nummer + kenteken op het kaartje en breng het kaartje terug. Dat is 5 minuten als je doorloopt en 10 minuten als je het op je knieën doet.
Ja, ik zie 't probleem ook niet echt. Of je nu 20 min later bent omdat je ergens stilstond ofzo, of dat je 20 minuten extra werkt omdat je de bus mist...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:08 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Haha grap, ik heb ook een keer nog langs de a27 gestaan om mijn (late)lunch te eten... ik was toch al heel vroeg en had die bus naar gilze rijen waarsch met 10 minuten niet gehaald...
Ik ben dan wel echt "dik-dik" hé: P Maar ik vind autorijden echt cool! Heb mijn rijbewijs nu 1,5 jaar. Wat aan de korte kant is als ik de eisen op sommige sites zie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:51 schreef Mcnick1 het volgende:
[..]
Goede keus!
Wat betreft studentchauffeur-eisen, dat zijn er niet bijzonder veel.
Je moet:
- Minimaal 6 maanden je rijbewijs hebben.
- In het bezit zijn van een ov-weekkaart
- Van autorijden houden.
Meer was het volgens mij niet.
Wat betreft je vraag over dik zijn en auto's rijden, ik ben zelf ook niet de slankste, maar heb nog nooit last van veel te kleine auto's gehad, integendeel zelfs, in Audi A6en BMW 5-series en Mercedes Vito past het heerlijk. Enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is in de wat warmere periodes je misschien sneller zweet aangezien je soms best wel wat afstanden lopend moet afleggen. Meer niet.
Ik weet het, ik heb ook een half jaar voor TNT gereden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb wel zo'n kloksleuteltje voor je (boco heet het overigens, en heeft niks met klokken te maken. Des te meer met je rijstijl meten. Wat bij mij allesbehalve goed zat! 66ste van de 70 hehe)
Je kan em ongeveer 5 minuten uit laten staan zonder dat je opnieuw moet inchecken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:48 schreef Hojdhopper het volgende:
@Ruben
Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Zoals je zelf zegt ben je wel van plan af te vallen dus in de toekomst moet het zeker wel goed komen. Wellicht dat je wat krap zit in een Peugeot 107 maar dat is niet regelmatig gelukkig.
Overigens voor maandag weer 2 ritjes: ING.Maar ik hoef niet vanuit of naar de vestiging in Breda gelukkig.
Wel weer een TNT Sprinter, die van eergisteren was gaaaar man. Ook weer zo'n geval waar de motor moet blijven lopen omdat je hem anders niet kunt meer kunt starten zonder dat kloksleuteltje.
Nee een laatste jaartje nog, maar ik kan werken bij mijn oude stageplek in de gesloten jeugdzorg dus tja, beter voor de ervaring en het verdient een stuk meer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:52 schreef Haque het volgende:
Wat doe je nu dan? of ben je al gestopt met school?
Heb je nou nog steeds niet door dat 75% van die tijden gewoon uit de duim zijn gezogen? Ik let er eigenlijk al niet eens meer op....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:40 schreef Mallet het volgende:
Ik heb net naar mijn ritten van maandag gekeken. Ik moet mijn 2e auto voor 12:00 ophalen en voor 15:00 afleveren. Ik rijd er 1,5 uur over. Nu kan ik helemaal niet voor 12.00 die auto ophalen. 12.45 is (i.v.m. rit 1) de eerste mogelijkheid.. En ik zie dat ik hem op moet halen bij een Renault dealer. Die tijd slaat dus nergens op. Waarom zou je voor 12.00 bij een dealer een auto op moeten halen als je in 1,5 uur naar je afleveradres rijdt waar je voor 15.00 moet zijn.. Volgens mij een geval van proberen zo min mogelijk uren te maken..
Joah joah Maharbal.. Ik weet dat veel tijden er gewoon in zijn gezet.. Soms ook niet en dat maakt het lastig inschatten of ik nu wel of niet aan de bel moet trekken. Ach ik zie wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb je nou nog steeds niet door dat 75% van die tijden gewoon uit de duim zijn gezogen? Ik let er eigenlijk al niet eens meer op....
Werd inderdaad tijd. Dat voorschieten word je ook gek vanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Joah joah Maharbal.. Ik weet dat veel tijden er gewoon in zijn gezet.. Soms ook niet en dat maakt het lastig inschatten of ik nu wel of niet aan de bel moet trekken. Ach ik zie wel.
Edit: ik lees net dat de OV-kaart vanaf maandag weer geldig is, beter!
Ja precies. Het is ook gewoon het feit dát je een kaartje moet kopen. Soms heb je een krappe aansluiting en wil je gewoon de trein inspringen zoals je normaal gesproken ook doet..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Werd inderdaad tijd. Dat voorschieten word je ook gek van![]()
Nu heb ik alleen nog weinig tijd over om te werken, omdat ik mezelf moet gaan verhuizen.
Precies. Autootjes rijden was/is leuk, maar nu is het tijd om fatsoenlijk geld te verdienenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja precies. Het is ook gewoon het feit dát je een kaartje moet kopen. Soms heb je een krappe aansluiting en wil je gewoon de trein inspringen zoals je normaal gesproken ook doet..
Jouw Easy Way tijd zit er dan echt bijna op of niet. Maar goed je begint ook weer met iets nieuws in je leven, ook leuk.
Maak maar plaats voor de nieuwe lichting. (ikquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Precies. Autootjes rijden was/is leuk, maar nu is het tijd om fatsoenlijk geld te verdienen
Als je in Leeuwarden woont helpt het misschienquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Maak maar plaats voor de nieuwe lichting. (ik)
Deze week maar eens bellen.
Als privéchauffeur neem ik aan? Wat voor auto was het?quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:46 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik was iets voor 04:00 thuis.
Dus ja.
Ow, de auto die ik reed was in A'dam een kijkmagneet. Iedereen wilde dat ik gas gaf et cetera.
Mijn wekker gaat om 06:15.. Ook heel fijn. Ik moet echt heel het land door. Gelukkig heb ik wel wat fatsoenlijke auto's.. Volvo C30 / Alfa 159 / Megane.. En niet van die laffe versies voor de veranderingquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Morgen 2 ritjes, wel verrekte vroeg opstaan.
De mijne om 5:45, dan ik tot zes uur snoozen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:02 schreef Mallet het volgende:
[..]
Mijn wekker gaat om 06:15.. Ook heel fijn. Ik moet echt heel het land door. Gelukkig heb ik wel wat fatsoenlijke auto's.. Volvo C30 / Alfa 159 / Megane.. En niet van die laffe versies voor de verandering.
@ Hojdhopper.. Je kan het proberen inderdaad. Mochten ze geen chauffeur meer hebben gevonden voor die ritten dan gaan ze daar om 08.30 gelijk naar opzoek. Ik krijg vaak spoedjes als ik niet ben ingedeeld en ze bellen altijd vroeg.. Even een tip dus.
Hahaha ja ik snooze hem tot 06.30. Er zijn mensen die METEEN opstaan. Ik kan dat echt niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:06 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De mijne om 5:45, dan ik tot zes uur snoozen.Maar ik ben allang blij dat ik elke keer gebeld wordt als ik beschikbaar ben.
Hm ik heb mijn beschikbaarheid toch maar even veranderd in 'Toch niet beschikbaar door omstandigheden'. Kwam wat tussen sinds vanavond. Als ze morgen bellen kan ik toch maar niet dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:02 schreef Mallet het volgende:
[..]
@ Hojdhopper.. Je kan het proberen inderdaad. Mochten ze geen chauffeur meer hebben gevonden voor die ritten dan gaan ze daar om 08.30 gelijk naar opzoek. Ik krijg vaak spoedjes als ik niet ben ingedeeld en ze bellen altijd vroeg.. Even een tip dus.
Vandaag stond mijn wekker om 04:30, zonder snoozequote:Op maandag 16 augustus 2010 20:16 schreef Mallet het volgende:
[..]
Hahaha ja ik snooze hem tot 06.30. Er zijn mensen die METEEN opstaan. Ik kan dat echt niet.
Zonde, dan is een bus halen inderdaad opeens een stuk minder belangrijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:24 schreef Randy_S het volgende:
Nou beste mensen, ik heb jullie verlaten als hiker, gisteren wilde ik een bus halen bij Athlon Almere en reed hierdoor wat harder op het laatste stuk. Eenmaal aangekomen en auto weggezet wilde ik snel mijn spullen pakken om een krabbel te krijgen. Nog voordat ik dit kon doen had ik een telefoon in mijn handen gedrukt gekregen. Er werd mij verteld dat ik met zwaar piepende banden van de provinciale weg af kwam en dat dit niet kan etc etc. Logisch, alleen kan ik mij niets herinneren van piepende banden, ik had wel de radio aan maar niet op standje bumperaftrillen. Nu is het woord tegen woord en mag ik niet meer autorijden voor Athlon, hierdoor kunnen ze me niet meer breed inzetten @ EW en is het dus dag dag... dus iedereen succes en probeer geen bussen te halen
Pff balen zeg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:24 schreef Randy_S het volgende:
Nou beste mensen, ik heb jullie verlaten als hiker, gisteren wilde ik een bus halen bij Athlon Almere en reed hierdoor wat harder op het laatste stuk. Eenmaal aangekomen en auto weggezet wilde ik snel mijn spullen pakken om een krabbel te krijgen. Nog voordat ik dit kon doen had ik een telefoon in mijn handen gedrukt gekregen. Er werd mij verteld dat ik met zwaar piepende banden van de provinciale weg af kwam en dat dit niet kan etc etc. Logisch, alleen kan ik mij niets herinneren van piepende banden, ik had wel de radio aan maar niet op standje bumperaftrillen. Nu is het woord tegen woord en mag ik niet meer autorijden voor Athlon, hierdoor kunnen ze me niet meer breed inzetten @ EW en is het dus dag dag... dus iedereen succes en probeer geen bussen te halen
En als klap op de vuurpijl had je fleetrent en moest je alle krasjes noteren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Pff balen zeg.
Ik moest vanmiddag een huurauto ophalen, zegt die klant tegen mij: "Ik heb een klein ongelukje met de auto gehad." Ik ging kijken naar de schade, bleek de hele rechterkant van de auto in puin te liggen, buitenspiegel kapot en de hele rechterkant vol deuken en krassen.
Waar heb je deze uiteindelijk afgeleverd, want morgen moet ik ook een VW transporter daar heen rijdenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:11 schreef Fleauris het volgende:
Morgen weer 2 ritjes
Eerste is een Volkswagen busje afleveren bij Walibi World in Biddinghuizen![]()
Best een aparte opdracht, want ik heb echt geen flauw idee waar op dat park ik een fatsoenlijke receptie kan vinden.
Yep had ik ook, na eerst helemaal een rondje eromheen te hebben geredenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:55 schreef Mallet het volgende:
Ik reed de eerste keer helemaal rechts dat occasioncenter half in.. Ik denk ik ben er!
Ga je achterin op de laatste lange rij stoelen liggen pittenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:29 schreef Mallet het volgende:
Morgen twee ritten, waarvan de eerste naar het hoge noorden.. Tijd geleden dat ik daar ben geweest. Vervolgens moet ik 3 uur naar mijn 2e adres reizen met het OV, waarvan 2 uur in één bus..
Slagboom door, en dan rechts, en dan weg volgen tot je links bordje kantoor ziet staan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:29 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Waar heb je deze uiteindelijk afgeleverd, want morgen moet ik ook een VW transporter daar heen rijden
Heb ik ook wel eens gehad, van enschede naar doetinchem.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:29 schreef Mallet het volgende:
Morgen twee ritten, waarvan de eerste naar het hoge noorden.. Tijd geleden dat ik daar ben geweest. Vervolgens moet ik 3 uur naar mijn 2e adres reizen met het OV, waarvan 2 uur in één bus..
Bedankt, net even op google maps gekeken en het is me al duidelijkquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:52 schreef rub3n het volgende:
[..]
Slagboom door, en dan rechts, en dan weg volgen tot je links bordje kantoor ziet staan.
* rub3n brengt post bij Walibi World
God ja.. Die route ken ik maar al te goed.. Woon in Doetinchem en word inderdaad ook wel eens naar Enschede gestuurd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:24 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gehad, van enschede naar doetinchem.
Held!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:18 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Bedankt, net even op google maps gekeken en het is me al duidelijkMorgen maar één ritje dus ik kan er gelijk een dagje walibi aan vast plakken
Jij bent zeker 'Jan Smit'.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:24 schreef Randy_S het volgende:
Nou beste mensen, ik heb jullie verlaten als hiker, gisteren wilde ik een bus halen bij Athlon Almere en reed hierdoor wat harder op het laatste stuk. Eenmaal aangekomen en auto weggezet wilde ik snel mijn spullen pakken om een krabbel te krijgen. Nog voordat ik dit kon doen had ik een telefoon in mijn handen gedrukt gekregen. Er werd mij verteld dat ik met zwaar piepende banden van de provinciale weg af kwam en dat dit niet kan etc etc. Logisch, alleen kan ik mij niets herinneren van piepende banden, ik had wel de radio aan maar niet op standje bumperaftrillen. Nu is het woord tegen woord en mag ik niet meer autorijden voor Athlon, hierdoor kunnen ze me niet meer breed inzetten @ EW en is het dus dag dag... dus iedereen succes en probeer geen bussen te halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |