abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:26:08 #76
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84610034
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:10 schreef Haque het volgende:

[..]

Morgen Apeldoorn >> Born (1 uur 50 minuten)
En Eindhoven >> Almere (1 uur 40 minuten)

Ik heb bijna altijd ritten langer dan een uur.
Groningen naar Breda in 1:45 uur. :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_84610555
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:05 schreef enpe het volgende:

[..]

Eindhovuh! Maar mijn 2e rit gaat regelmatig richting Breda, dus niet al mijn werk afpakken :P.
Sorry mate. ;) Haha nee ik hoop overigens niet dat ik zo vaak naar ING moet, mijn non-favoriet.

Sinds deze week ben ik weer (tijdelijk) terug naar huis verhuisd van het op kamers gaan. Tot ik een nieuwe kamer heb in Utrecht, dus beschikbaarheid vanuit deze regio is maar tijdelijk.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef Mallet het volgende:
In dit kleine land ben je bijna overal binnen een uurtje.
Wel vaker van Born naar het noorden van het land (Groningen stad en Joure in Friesland). Ben dan wel zo'n 3 uur onderweg hoor!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84615274
Deze baan lijkt mij geschikt, maar wat houd het precies in.
Het is toch niet zoals een Taxichauffeur mensen oppikken, maar meer zakenmensen rondrijden toch?
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:20:19 #79
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84616784
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 04:41 schreef Forgottenone het volgende:
Het is toch niet zoals een Taxichauffeur mensen oppikken, maar meer zakenmensen rondrijden toch?
Je hebt hikers en privé-chauffeurs. Bij het hiken moet je gewoon een auto van A naar B brengen (iemand anders kan dit wel beter verwoorden :P )

Als privé-chauffeur zijnde rijd je mensen gewoon naar vergaderingen of bijeenkomsten in hun eigen auto. Je gaat naar de klant, en je rijd hem (of haar) naar de verschillende locaties waar hij (of zij :P ) moet zijn.
Soms is het één tussenstop, of zijn het er veel.
Het grote verschil met taxi is dat je meer doet dan alleen rijden, en je bent pas klaar als de klant op zijn eindbestemming is. Ook is het een must om defensief te rijden, de klant achterin mag nauwelijks merken dat-ie in de auto zit.
Nog een verschil is het clientèle, je rijdt voornamelijk mensen rond die hoog in een organisatie zijn geplaatst.

Ow, en dan heb je ook nog de avondritten, die mensen hebben gedronken en willen gewoon naar huis. Daar heb je twee soorten in, de babbelaars en de slapers :')
pi_84617394
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 04:41 schreef Forgottenone het volgende:

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef tha_rizzo het volgende:

Je hebt hikers en privé-chauffeurs. Bij het hiken moet je gewoon een auto van A naar B brengen (iemand anders kan dit wel beter verwoorden :P )
En bij hiken is het dus idd zo dat je lege auto's van A naar B brengt. Dit kunnen bijvoorbeeld einde-lease auto's zijn, maar ook auto's die schade hebben opgelopen en gerepareerd moeten worden (blikschade e.d.). Je rijdt dus voornamelijk naar leasemaatschappijen, schadebedrijven, en klanten (dat kan zijn op hun werk of thuis).
Verder kan het als hiker gebeuren dat je op de vestiging van een leasemaatschappij moet werken. Bij de ene leasemaatschappij moet je auto's wassen, bij de andere auto's sorteren op order.
Naar het startadres (= ophaaladres) reis je per OV. Net als van je eindadres (= afleveradres) terug naar huis. Vandaar dat je een OV weekkaart nodig hebt.

Daarmee je vraag beantwoord?
pi_84617532
Ja het is zeker erg duidelijk! Thnx guys.
Dit is wel mijn droom bijbaantje :P.
Zijn hier ook mensen die in Gelderland deze baan uitoefenen?

Btw lijkt me dat privechauffeur wel het leukst.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:55:43 #82
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84617580
Solliciteer bij Chauffeurscentrale :)
Ik weet niet of zij nog mensen in die regio zoeken, maar je kan het proberen.
pi_84617697
Heb nu nog geen rijbewijs, mag pas in november beginnen.
Toch bedankt voor de tip. ;)

Verdient het een beetje dan?
pi_84617766
Ik ben 19 en verdien 6euro bruto.
Voor een baantje dat ik leuk vind, vind ik het goed betalen ;)
Liever dan voor 2euro per uur meer slopend werk in een magazijn oid. doen!

Morgen 3ritten ^O^
Waarvan eentje Houten -> Utrecht :'(
Komooop, dat is 10minuten in de auto ofzo
pi_84617784
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:01 schreef Forgottenone het volgende:
Heb nu nog geen rijbewijs, mag pas in november beginnen.
Toch bedankt voor de tip. ;)

Verdient het een beetje dan?
Dan moet je flink wat geduld hebben, want bij cc heb je minimaal 2 jaar rij-ervaring nodig.
Bij easyway is een half jaar genoeg. (Als hiker)

Hier kun je zien wat je als Hiker verdient bij EW:

http://www.easyway.nl/chauffeurs/solliciteren/hiker/salaris/
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:06:17 #86
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84617825
Oei.
Er zijn wel een aantal voorwaarden aan het zijn van privé-chauffeur; je moet minimaal 21 jaar oud zijn en minimaal 2 jaar in bezit zijn van een rijbewijs.
pi_84617842
Realiseer je wel dat ze voor de functie privechauffeur minimaal twee jaar rijervaring vragen bij EasyWay, volgens mij hanteert de chauffeurscentrale eenzelfde (of iets kortere?) termijn. Voor hiker geldt dat je een halfjaar je rijbewijs moet hebben.

Oh iedereen was me voor :(
pi_84618063
Ooh dat is dan wel minder. Voor die 2 jaar raden jullie hiken af? Of is het wel te doen, want ik heb niet echt zin om auto's te wassen.

Daarbij moet je heel flexibel zijn of hoe gaat het hierbij in z'n gang als er iets beschikbaar is. Moet je je dan inschrijven ofzo?
pi_84618174
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef Forgottenone het volgende:
Ooh dat is dan wel minder. Voor die 2 jaar raden jullie hiken af? Of is het wel te doen, want ik heb niet echt zin om auto's te wassen.

Daarbij moet je heel flexibel zijn of hoe gaat het hierbij in z'n gang als er iets beschikbaar is. Moet je je dan inschrijven ofzo?
Ik zou wel gaan hiken, Het heeft veel voordelen (je leert het weggennet vrij goed uit je hoofd enzo). En veel hikers stromen door naar privechauffeur. Dat van dat auto's wassen komt niet veel voor.hoor. Maar zo'n 2 keer per jaar ofzo. Sommigen hebben het zelfs nog nooit gedaan.

Maar je vult je beschikbaarheid in, dat kun je per week doen. En dan word je de dag van tevoren gebeld of je nog kunt werken. En dan neem je de rit aan, of niet. Dus het is heel flexibel omdat je het zelf in plant (zo gaat het tenminste bij EW, bij anderen weet ik niet).
pi_84618345
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik zou wel gaan hiken, Het heeft veel voordelen (je leert het weggennet vrij goed uit je hoofd enzo). En veel hikers stromen door naar privechauffeur. Dat van dat auto's wassen komt niet veel voor.hoor. Maar zo'n 2 keer per jaar ofzo. Sommigen hebben het zelfs nog nooit gedaan.

Maar je vult je beschikbaarheid in, dat kun je per week doen. En dan word je de dag van tevoren gebeld of je nog kunt werken. En dan neem je de rit aan, of niet. Dus het is heel flexibel omdat je het zelf in plant (zo gaat het tenminste bij EW, bij anderen weet ik niet).
Shitt, wat een baan! Dit is dus wat ik zoek!
Wat verdien je als Hiker gemiddeld?

En tikt het per maand een beetje aan, want je maakt geen 6 urige werkdag zoals bij andere bijbanen bijvoorbeeld.

Tevens bedankt voor de uitleg.
pi_84618519
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:25 schreef Forgottenone het volgende:

[..]

Shitt, wat een baan! Dit is dus wat ik zoek!
Wat verdien je als Hiker gemiddeld?

En tikt het per maand een beetje aan, want je maakt geen 6 urige werkdag zoals bij andere bijbanen bijvoorbeeld.

Tevens bedankt voor de uitleg.
Nah, het kan wel zijn hoor, dat je soms maar 4 uurtjes werkt. Dat hangt er natuurlijk van af hoe veel ritten je hebt, waar je heen moet, hoe druk het op de weg is. Maar ga maar uit van 7 uur per dag dat je werkt. Dan kan het altijd meevallen.

Sommigen hier, zoals Maharbal, maken (of maakten) soms meer dan 100 uur per maand. Ik maak er gemiddeld 50 in een maand. Je kunt dan zelf uitrekenen wat je ongeveer gaat verdienen.

Lolwut, ik werd een minuut geleden gebeld voor maandag al. Terwijl ik mezelf niet op beschikbaar heb gezet. Maargoed, ik kan gewoon, had alleen nog geen beschikbaarheid ingevuld.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:33:14 #92
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84618550
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hier ook, je wordt gewoon gebeld of je kan rijden. Dit kan een week van te voren zijn, of een dag en als je een avondrit krijgt zelfs een paar uur.
Het is gewoon geheel aan jou of je het accepteert.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:34:19 #93
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84618583
Ik heb trouwens meegemaakt dat je op een dag 16 uur werkt.
pi_84618601
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:34 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb trouwens meegemaakt dat je op een dag 16 uur werkt.
Ja goed, dat kan idd ook gebeuren. Maar ik blijf steken op max 12 uur. Dan ben je wel gesloopt hoor, vooral als je veel moet OV'en, maar dat moet jij wss niet zo veel als p.c.
pi_84618698
Ik kan nu al niet wachten. :P
Zijn de solicitaties zwaar?
pi_84618713
Neu helemaal niet. Meestal is het zo dat als je wordt teruggebeld je al bent aangenomen.
pi_84618796
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Neu helemaal niet. Meestal is het zo dat als je wordt teruggebeld je al bent aangenomen.
Haha, zeer relaxt.
De privechauffeurs van hier al in dikke bakken gereden dan?
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:43:42 #98
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84618839
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja goed, dat kan idd ook gebeuren. Maar ik blijf steken op max 12 uur. Dan ben je wel gesloopt hoor, vooral als je veel moet OV'en, maar dat moet jij wss niet zo veel als p.c.
Ik heb 't gehad met iemand die ik moest rondrijden en die bij mij in de buurt woonde dus moest er met m'n eigen auto naartoe.
En je zit dan met vreemde tijden waardoor je alleen een lunch kan nuttigen, dus je eet pas warm om 23:00/23:30.

Maar meestal maak je betere uren en kan je gewoon om 20:00 eten, of ietsjes eerder.
pi_84624429
Whaaaa wat een rotdag :'(.

Auto opgehaald.. Golf VW Variant. Het had net keihard geregend. Het was een voorloopauto die ik bij de dealer op ging halen. Je krijgt dan een huurcontract / iname afleverformulier o.i.d. mee waar allemaal gegevens van de auto op staan, waaronder de aanwezige schades.

Nu vroeg ik al of er schade op zat (ze lopen daar altijd mee naar de auto) en dit was dus het geval. Ze waren allemaal genoteerd op het formulier door de dealer en ik wilde ze even bekijken, maar je zag ze gewoon niet door de regen. Normaal nooit problemen met hun gehad dus ik heb met ze afgesproken dat ik op mijn formulier: "voor schades zie huurcontract" in zou vullen.

Kom ik bij de berijder aan, die de auto even heel grondig wilde controleren... Jullie raden het al... Zit me toch een partij schade op die ze niet hadden genoteerd.. Deuk of 3.. Krassen.. Steenslag helemaal compleet.

Totaal 3 kwartier bezig geweest. Ik moest het zelf regelen met de dealer.. Alles maar genoteerd wat er niet op stond en we zien wel...
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:56:02 #100
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_84625490
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:42 schreef Forgottenone het volgende:

[..]

Haha, zeer relaxt.
De privechauffeurs van hier al in dikke bakken gereden dan?
• Audi RS4
• Jaguar XF
• BMW 750i
• Range Rover Vogue
• Volvo (bijna elke, zelfs een 940 :') )

Maar ook
• Hyundai Santa Fé :r
• Honda CR-V ;(
• Renault Espace :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')