quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:45 schreef Keuzer het volgende:
Ik denk dat ze Born gebruiken als een soort inwerkritten voor nieuwe hikers... ik herken wat je beschrijft heel goed..
Als je veel tijd hebt en je moet naar het Zuidplein in Rotterdam ga je met de bus richting Utrecht. Stap je uit bij de halte Amaliastein en pak je de bus naar Zuidplein. ALLEEN als je heel veel tijd hebt, want hij doet er 2 uur overquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:24 schreef Fleauris het volgende:
Ik moet maandag naar Meerkerk, met OV is het vrij omslachtig om vandaar naar Rotterdam te komen
Nah, dat denk ik niet. Ik kwam toen ik nog vanuit Sittard werkte elke keer in Born.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:45 schreef Keuzer het volgende:
Ik denk dat ze Born gebruiken als een soort inwerkritten voor nieuwe hikers... ik herken wat je beschrijft heel goed..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hm ik weet dat niet meer precies, had daar ook een een vraag over. Volgens mij hoeft EW er geen dan, omdat die meestal de ritformulieren doorsturen en nu doe jij dat dus meteen. Maar anders maak je toch gewoon een extra kopie voor alle zekerheid.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:46 schreef Haque het volgende:
Even een vraagje m.b.t. Fleetrent. Je moet voor fleetrent 2x het transportformulier printen en invullen. 1 moet bij de klant achterblijven. Een 2e moet direct na de rit worden opgestuurd naar Fleetrent. Krijgt easyway dan geen exemplaar????
Altijd zo kut van ritten op maandag, je kan in het weekend niemand vragen.
Dat is een beetje tricky inderdaad. Als je precies de instructies opvolgt dan krijgt Easy Way inderdaad geen exemplaar. Er staat geloof ik iets van 2x printen en invullen.. Kopiëren op het ophaaladres als ze daar ook een exemplaar willen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:46 schreef Haque het volgende:
Even een vraagje m.b.t. Fleetrent. Je moet voor fleetrent 2x het transportformulier printen en invullen. 1 moet bij de klant achterblijven. Een 2e moet direct na de rit worden opgestuurd naar Fleetrent. Krijgt easyway dan geen exemplaar????
Over vage formulieren gesproken.. Die zijn inderdaad niet heel erg duidelijk. Wat je gewoon doet.. Je pakt het innameformulier en dat vul je gewoon helemaal in op het ophaaladres.. Schade. Dan vul je op het afleverformulier de eindkilometerstand in.. En verwijs je gewoon voor schade's naar het innameformulier. Jij tekent als bestuurder en GoLease tekent dan..quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:57 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Bij GO-Lease moet je 2 formulieren invullen: het inname en het aflever formulier. Moet je beide formulieren bij de leasemaatschappij afgeven of alleen het afleverformulier? En moet je op beide formulieren schade noteren of alleen op het innameformulier? En wat moet je invullen bij Lessee en bestuurder (ben je zelf bestuurder of de klant, in dit geval een schadeherstelbedrijf)?
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil dat mijn eerste ritjes perfect verlopen.
Haha ok bedankt voor je antwoord. Deze auto is een "Afmelding" dus gaat naar de dealer toe, dus hoef enkel schade te controleren. Ik schrijf dan wel gewoon op de ritbon dat het formulier bij fleetrent ligt oid.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:49 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat is een beetje tricky inderdaad. Als je precies de instructies opvolgt dan krijgt Easy Way inderdaad geen exemplaar. Er staat geloof ik iets van 2x printen en invullen.. Kopiëren op het ophaaladres als ze daar ook een exemplaar willen.
Ik heb in het begin wel eens bij mijn ophaaladres 1 formulier ingevuld.. Dat 3x laten kopiëren.. Dan heb je er dus 4.. Waarvan 1 voor het ophaaladres (willen ze vaak). Dan heb je er nog 3 over.. 1 Voor het afleveradres, 1 Voor Fleetrent en 1 voor Easy Way.. Maar volgens mij dat exemplaar voor Easy Way niet nodig. Doe ik nu ook niet meer.
Edit: en officieel moet je dus even bellen voordat je vertrekt met de auto.. Dan hoor je het volgende:
"Heb jij de auto heel goed gecontroleerd op schade's? Ook steenslag op het dak bijvoorbeeld? Is de auto schoon en afgetankt? Heb je de Fleetrent Attentiekaart? Wil je die persoonlijk aan de nieuwe berijder afgeven en na afloop het transportformulier opsturen naar Fleetrent?"
Is dat sarcastisch? Ja toch?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:02 schreef Haque het volgende:
me2, wat is fleetrent moeilijk veel werk man
Klopt!quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Als je veel tijd hebt en je moet naar het Zuidplein in Rotterdam ga je met de bus richting Utrecht. Stap je uit bij de halte Amaliastein en pak je de bus naar Zuidplein. ALLEEN als je heel veel tijd hebt, want hij doet er 2 uur over. Je komt dan leuke dijkdorpen tegen als Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk
. Anders gewoon naar Utrecht CS en de trein pakken. Ik moet ook vaak naar Rotterdam vanuit Meerkerk.
Staat een bordje met "chauffeurs hier parkeren"quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:30 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Klopt!
Ik moest ook naar Rotterdam![]()
Vind het Arval depot in Meerkerk maar vervelend, 'parkeer de auto bij het hek' , uhh er zijn meerdere hekken, en ik stond bij het verkeerde hek, achjaa..
Wel 8,5uur gewerkt vandaag
Ben je al een keer bij Athlon in Almere of ING Breda geweest?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:30 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Klopt!
Ik moest ook naar Rotterdam![]()
Vind het Arval depot in Meerkerk maar vervelend, 'parkeer de auto bij het hek' , uhh er zijn meerdere hekken, en ik stond bij het verkeerde hek, achjaa..
Wel 8,5uur gewerkt vandaag
Mwa eigenlijk niet, veel meer dingen controleren en steeds die telefoontjes plegen. Telefoontje dat hij is gecontroleerd, rijden, bellen om te tanken, tanken, bellen bedrag doorgeven, bij aankomst dealer alles weer langslopen, schade die over het hoofd heb gezien (doordat de auto nat was) aangevuld. Formulier meteen op de post doen.quote:
Ja zo klopt het ook wel dat het inderdaad een beetje een gedoe is. Er zijn chauffeurs (quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:08 schreef Haque het volgende:
[..]
Mwa eigenlijk niet, veel meer dingen controleren en steeds die telefoontjes plegen. Telefoontje dat hij is gecontroleerd, rijden, bellen om te tanken, tanken, bellen bedrag doorgeven, bij aankomst dealer alles weer langslopen, schade die over het hoofd heb gezien (doordat de auto nat was) aangevuld. Formulier meteen op de post doen.
Alles bij elkaar flink wat meer werk dan bij andere maatschappijen.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:23 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja zo klopt het ook wel dat het inderdaad een beetje een gedoe is. Er zijn chauffeurs () die onderhand helemaal niet meer bellen of bellen voor het tanken. Ik doe dat altijd nog braaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Easy Way werkt met een aantal leasemaatschappijen op contractbasis. Dat betekent dus dat die bedrijven voor een vaste prijs (even gechargeerd) chauffeurs kunnen boeken voor het transporteren van hun auto's. Ik denk niet dat Easy Way de ov-kosten nu doorberekend aan de klant. Je kan het eigenlijk niet maken om ineens je dienst een maand duurder te maken. Ik heb ergens ook gelezen dat bij iemand de eerste rit uitviel en ze de tweede lieten vervallen omdat anders de ov-kosten te hoog werden (kijk)..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Net in Born twee collega's tegen gekomen, met eentje nog ruim een uur gereisd. Best chill.
Die A4 was trouwens een cabrio, helaas was het dakmechanisme stuk en het weer kut.
@Mallet, wat bedoel je nou met die laatste 3 zinnen?
Oui, ik snap het. Maar wat je zegt klinkt wel heel logisch ja. Zullen inderdaad de grotere maatschappijen zijn als Athlon, ING en Leaseplan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Easy Way werkt met een aantal leasemaatschappijen op contractbasis. Dat betekent dus dat die bedrijven voor een vaste prijs (even gechargeerd) chauffeurs kunnen boeken voor het transporteren van hun auto's. Ik denk niet dat Easy Way de ov-kosten nu doorberekend aan de klant. Je kan het eigenlijk niet maken om ineens je dienst een maand duurder te maken. Ik heb ergens ook gelezen dat bij iemand de eerste rit uitviel en ze de tweede lieten vervallen omdat anders de ov-kosten te hoog werden (kijk)..
Als ze de ov-kosten zelf moeten betalen, verdienen ze natuurlijk (veel) minder per rit. Daarom denk ik dat soms ritten strak gepland worden. Dat zorgt er namelijk voor dat chauffeurs niet even ergens een broodje gaan eten en een trein overslaan, wat natuurlijk in meer uren resulteert en dus duurder is voor ze.
Snap je? Mijn theorie iig.
Nachtritjesquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:29 schreef brtausi het volgende:
Werd net gebeld, hebben ze vanavond een klusje voor me in Amsterdam. Weliswaar om half 1 maarja, ik klaag (nog) niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |