Succes en de aanhouder valt af hè!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef beautyfreak het volgende:
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.
Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!![]()
Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag.Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*
Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
Wij jou ook hoor...quote:
Wat de fysiotherapeut mij ooit heeft uitgelegd is dat na een inspanning je spieren zich moeten herstellen, om zo op een betere conditie uit te komen... Ga je op je rustdag sporten, dan onderbreek je dat "herstelproces", en komen je spieren er slechter uit, en die kan uiteindelijk tot veel ellende leiden. Ik heb er zelf maanden niet door kunnen sporten omdat ik een flink aantal spieren overbelast had.. Sindsdien hou ik die rustdagen wel in de gaten, af en toe een keer 2 dagen achter elkaar flink sporten kan, maar daarna moet er gewoon weer even rust inzitten...quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:
Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
P90X is een soort gelijk programma wat je kunt volgen (Typ het maar in op YouTube). Het trainingsplan in kwestie was van Matt Roberts.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:47 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
Ja dat is waar..ik sport al sinds ik kon lopen dus ik kan het wel hebben. Maar wanneer ik langere stukken ga rennen kan ik beter een dag rusten. En op de rustdagen bijvoorbeeld gaan fietsen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
[..]
Nogal wiedes, je eet veel te veel koolhydraten. Beter kan je een low-carb dieet volgen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:49 schreef _Flea_ het volgende:
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
Hmm.. een dag heeft 24 uur.. als je 12 uur werkt en 8 uur slaapt hou je nog 4 uur over om te eten en te sporten.. moet lukken toch??quote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Kutwerk !
Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt(Plus reistijd)..
Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:29 schreef Laydina het volgende:
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen![]()
![]()
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:55 schreef Laydina het volgende:
[..]
Hoef je niet zo boos naar mij te kijken
Zoveel eet ik nietquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Het gaat goed komen joh
ff beetje opletten.
Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoorquote:
Maybe.. het weer? zou niet weten waarom. Dipje, ik dacht er net weer uit te komenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoor
Ik vond rezoned wel een toffe term hoorquote:
Toch wel?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vond rezoned wel een toffe term hoor
Dat dus ...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef PdeHoog het volgende:
mwjah...de vraag is of je dan nog energie hebt
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eigenlijk ben ik gewoon erg goed in gewichtstoename.
in 1 weekend kom ik makkelijk 3 kilo aan.
En om het eraf te krijgen ben ik minstens 10 dagen bezig met sporten en diëten.
Misschien moet ik voor gewichtstoename gaan ipv afvallen omdat ik daar gewoon veel beter in ben.
Ik doe met je mee!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
hmmm...ondanks alles toch weer afgevallenZit nu op 144 en begon 1.5 maand geleden op 151,4. Ben niet ontevreden maar nu gaan we weer serieus aan de slag
Dan heb je gelukquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik drink in principe koffie zonder suiker in principe zijn dat niet de dingen waar ik op hoef te letten, want zodra ik begin aan cardio val ik af als een speerHardlopen is net iets een stap te ver voor me, ik ben best wel lui
Ik noem deze dvd's ook de luie mensen work out
![]()
Wat zijn jou doelen qua gewicht als ik vragen mag?
Ik ben trouwens 1.68quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:35 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo jij bent sportief! Jij doet echt veel dingen buiten de deur zie ik, knap hoorIk ben al blij dat ik een keer in de week Pilates (reguliere les) voor elkaar krijg
Ik weeg nu 80 kilo bij een lengte van 1.58 dat is niet gezond. En ik ben inmmiddels achter dat ik van 1 keer in de week Pilates niets afval
Ik weet echt geen ruk van sport en voeding
Ben ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen overigens
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:38 schreef Laydina het volgende:
Ik heb me vanmorgen gewogen om half 9, viel daarna weer ins laap en om 12 uur was ik lichter
Zeg ga eens naar de kapperquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Is normaal slaap voldoende als je af wil vallen dat helpt echt
Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Is normaal slaap voldoende als je af wil vallen dat helpt echt
He nieuwe.. doe eens lief!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Misschien was het wel een voorspellende droom
Goed bezigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:36 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo de 2 mile brisk walk met Leslie zit erop nu ga ik eerst de Pilates oefeningen erna bekijken () onder het genot van twee glaasjes water
En dan begin ik aan the Waling Pilates met Moira
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:41 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggen
Mmm, ik ga eerst ff douchen en dan schoonmaken. Ik ben heel erg bang dat de zweetlucht in huis blijft hangen en overal gaat intrekkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig
ik ga zo nog even WiiFitten, gewoon voor de fun en omdat het beter is dan bankhangen met de laptop
Ik laat zo een been amputeren. Dat schijnt ook te werken.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ga zo op de fiets naar de kapper.
Van de knipbeurt zal ik wel een halve kilo afvallen denk ik![]()
* Mental note vaker naar de kapper gaan en minder werken.
Lijkt me heerlijk, zo'n reactiequote:Op zondag 18 juli 2010 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al ongeveer een half jaar niet had gezien en die moest heel goed kijken toen ik enthousiast hooohooooooi in dr gezicht brulde en die schrok zich daarna haske dood "jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus! WAT BEN JE VEEL AFGEVALLEN!!!!"
Ik hoop het DP. De 2 weken grens was vanochtend.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo begon het bij mij ook Sometimes! Enige voornemen dat ik had toen het uitging "ikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvreten!"
Voordeel daarbij is dat je inderdaad de eerste twee moeilijke weken, moeiteloos doorrolt, omdat je hoofd toch al niet naar eten staat! En als je dat ritme eenmaal hebt is het makkelijk volhouden wanneer je je weer beter voelt!
Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)quote:Op zondag 18 juli 2010 11:50 schreef Sometimes het volgende:
Moet ook wat meer op de centjes letten, dus dat werkt - gek genoeg - ook mee.
je kan bij de turk groenten en fruit kopen of bij de lidl en als je veel zelf maakt (soepen bijv en salades en als je meer kookt dan je gebruikt vries je t in ook handig voor als je eens geen tijd hebt) dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijkquote:Op maandag 19 juli 2010 21:44 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)
Ik haal al het fruit bij de lidl, kwaliteit is zoveel beter dan in andere supermarkten (hebben net ook bovenaan gestaan in een recente test van de consumentenbond). We aten eerst gemiddeld 0,5 stuk fruit per dag en nu 2 stuks per persoon (en de kids 1 stuk). Dat was 20 euro meer in de weekquote:Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef DarkElf het volgende:
of bij de lidl en als je veel zelf maakt dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijk
Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef Laydina het volgende:
Ik moet deze week even veel sporten en op m'n eten letten. Vandaag half uurtje maar kunnen sporten.Maar wel even goed hardgelopen op de loopband.
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:02 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?![]()
Heb vandaag hardgelopen en morgenochtend weer. Ik merk nu al verschil (vooral aan mijn buik) en zulke lange afstanden loop ik nog niet. Maar het gevoel van vroeger (wat ik altijd krijg als ik loop), dat fijne gevoel, komt al weer terug. Ik ga er helemaal voor.![]()
![]()
Maatje 36/38, straks pas ik je weer!![]()
Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maandquote:Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag.
Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:
[..]
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negenhad het zelf niet door hehe.
Ow dat is lekker, dat gevoel. Zou mooi zijn als je dat maatje gaat halen. Ik heb nog wel even te gaan wil ik nog een maatje slinken
Ik sport wel gewoon...maar je moet natuurlijk wel op de hitte voorbereid zijn, anders is het echt een afrader.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:13 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maand
En geen airco
Sporten doe ik mis het niet warmer is dan 25 graden, al zijn er die hards die morgen ook gaan terwijl het meer dan 30 graden gaat worden.
Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantiequote:Op maandag 19 juli 2010 22:15 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.![]()
Ik mag een hele nieuwe gaderobe volgend jaar rond augustus als ik rond maatje 38/40 zit. Dus dat is zeker een super motivatie voor mij. Wat zou het geweldig zijn om alle grote kleren weg te kunnen doen.![]()
Welke maat ben je nu dan, zit je al dicht bij je 'ideale' maat dan dat het nu langzaam gaat? (Als ik vragen mag)
Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:25 schreef Laydina het volgende:
[..]
Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantie) werd het allemaal wat later.
Te grote kleren weggooien is altijd leuk
Ik zit nu net rond een maatje 44. Begon rond 46/48. Ideaal zou 40 zijn. Maar voordat ik daar ooit ben dat duurt wel even, want sta al eeuwen stillig.
Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:28 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?
Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:31 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.
45 minuten gewandeld vandaag. Niet echt een alteratief, maar wel lekker.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef xBlossomx het volgende:
Maar doe je dan niets als het warm wordt, of zoek je een andere manier om toch nog beweging te krijgen?
ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen. Situp thuis deed ik wel regelmatig, maar door last van m'n stuitje en later die hitte ben ik ermee gekapt. Maar dat pak ik wel weer op.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:36 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?
En probeer sit-ups en op te drukken op je 'rustdagen' (en ook op de dagen dat je traint natuurlijk), spiermassa verbrandt meer vet, dus ook op je rustdagen.
Succes.
Ik ben sindsdien eigenlijk ongezond blijven doen (zo goed als niet sporten, vaker chips eten, vaker naar de Mac gaan).quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Sinds ik terug van vakantie ben doe ik 0,0 aan sport (al moet ik zeggen dat ik wel vaker de fiets pak ipv de auto). Sinds gisteren flinke hoofdpijn + flink verkouden (loopneus)
Heb gisteravond maar wat tv gekeken. De enige zak chips die in huis was heb ik helemaal in m'n eentje opgegeten.Vandaag heb ik ook wat snoepgoed gegeten...
Deze ongezonde spullen heb ik niet gekocht.
DP in slank kan je echt heel veel leren hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw Winka!!! Thinspiraaaaaaaaaaation!! Gefeliciteerd! Hoe lang heb jij er over gedaan? Je ziet er supergoed uit!
Ik ben gelukkig weer een kilo aangekomen en zit nu dus weer nog 2 kilo af van het moment waarop ik eik naar slank moet overstappen.
Ik vind slank veel te veel een sc, dus ik denk dat ik stiekem ook na die 2 kilo nog maar even blijf hangen hier...
Dan heb je net de verkeerde delen gelezen, je zou er echt van staan te kijken hoeveel je er leert als je gaat meepostenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik eet al beter SarabiIk let er in ieder geval op nu. En probeer bewust meer en regelmatiger te eten. Het lukt nog niet volledig, maar dat wijt ik ook aan het weer een bietje.
Maar ik heb daar de afgelopen dagen wat geneusd en het ging noooooooooooooooooooooooooooooooooit over eten
Wanneer het is gelukt? Dat is een goede vraag, volgens mij was dat na 3 tot 5 jaar stabiel blijven?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef winka het volgende:
Bedankt meiden![]()
Ik ben op 4 januari begonnen. Er was ook iemand in dit topic die neerbuigend deed (ben zijn naam even kwijt) over mensen die in het nieuwe jaar begonnen met afvallen.
Ik ben denk ik wel iets te snel afgevallen. Dus nu inderdaad stabiel blijven, vraag me alleen af wanneer je echt kan zeggen 'nu is het gelukt'. Maar goed dat is weer voor een ander topic. Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef Laydina het volgende:
Wanneer het gelukt is? Wanneer je niet meer op je eten hoeft te letten. De gezonde levenstijl dus een gewoonte is geworden, net als het eventuele sporten.
Het weer is echt vervelend hequote:Op woensdag 21 juli 2010 22:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht...
Het is denk ik ook te warm om er iets aan te doen.
Ik ga echt niet aerobicen als het 24 graden is
26 was al in de avond, overdag was het ook 30 gradenquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:56 schreef kahlanamnell het volgende:
waarom is het hier nog steeds bijna 30 graden en hebben jullie het over 24 of 26 graden
Mijn appartement is in de schaduwzijde van het complex vandaar dat het wat koeler is in mijn woningquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:56 schreef kahlanamnell het volgende:
waarom is het hier nog steeds bijna 30 graden en hebben jullie het over 24 of 26 graden
Ik leef met je mee hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:56 schreef kahlanamnell het volgende:
Misschien kan jij er beter tegen als anderenquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:14 schreef Laydina het volgende:
Snap niet dat iedereen zo'n last van de hitte heeft. Ik sport nog net zo graag als toen het kouder was
Nou hier op het werk wil je het liefst jezelf als een nudist kleden...quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef Laydina het volgende:
Dat is wel zielig. Ik zit gewoon regelmatig met een vest op t kantoor
Jah? Ik vind het dan nog erger, want dan plak je aan jezelf en glij je van jezelf afquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nou hier op het werk wil je het liefst jezelf als een nudist kleden...
Airco kost geld en crisis etc.... bla bla etc...
Tja ik draag met deze hitte ruim zittend katoen dat is imho nog het beste.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef Laydina het volgende:
[..]
Jah? Ik vind het dan nog erger, want dan plak je aan jezelf en glij je van jezelf af
Nee joh, ik ben jaren terug afgevallen en denk er nooit meer aan. Let ook niet meer op mijn eten, je zal merken dat er toch minder in je maag past op een gegeven moment, je kan je straks niet meer voorstellen dat er zoveel eten in je maag kon.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef winka het volgende:
Bedankt meiden![]()
Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
Winka..quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef winka het volgende:
Bedankt meiden![]()
Ik ben op 4 januari begonnen. Er was ook iemand in dit topic die neerbuigend deed (ben zijn naam even kwijt) over mensen die in het nieuwe jaar begonnen met afvallen.
Ik ben denk ik wel iets te snel afgevallen. Dus nu inderdaad stabiel blijven, vraag me alleen af wanneer je echt kan zeggen 'nu is het gelukt'. Maar goed dat is weer voor een ander topic. Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
Wat zij zegtquote:
Dat is helemaal waarquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef Laydina het volgende:
Wanneer het gelukt is? Wanneer je niet meer op je eten hoeft te letten. De gezonde levenstijl dus een gewoonte is geworden, net als het eventuele sporten.
Goed om te horenquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:51 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Nee joh, ik ben jaren terug afgevallen en denk er nooit meer aan. Let ook niet meer op mijn eten, je zal merken dat er toch minder in je maag past op een gegeven moment, je kan je straks niet meer voorstellen dat er zoveel eten in je maag kon.
In het begin viel ik wel te snel af, gemiddeld ruim anderhalve kilo per week. De laatste anderhalve maand was dat wat minder geworden. Maar goed, als je het tot en met nu bekijkt is het netjes met ongeveer een kilo per week gemiddeld. Bij mij was het ook niet echt bewust dat ik op Nieuwjaarsdag begon. Ik voelde me helemaal ziek van al het eten en ik wist dat januari een makkeliljke maand zou worden - geen verjaardagen of andere redenen om me vol te vretenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn we ongeveer gelijk begonnenBij mij was het niet bewust een nieuwjaarsding, kwam zo uit. Echt heeel snel ben je toch niet afgevallen dan? Niet meer dan een kilo per week toch?
Het heeft bij mij niets te maken gehad met een bepaald dieet o.i.d. Door haptotherapie ben ik er achtergekomen wáárom ik steeds mezelf volvrat. Daardoor ben ik gestopt met emotie-eten en is het deze keer voor mijn gevoel praktisch vanzelf gegaan. Vroeger was het altijd een gevecht, deze keer niet,quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:03 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Winka..
hoe is het je gelukt om zoveel af te vallen??
Boodschappen gedaan vlak voor etenstijd (daarmee ging ik afgelopen week in ieder geval goed de fout in)?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:12 schreef Laydina het volgende:
Ik heb sinds lange tijd niet meer zoveel slechts in m'n winkelmandje gestopt
Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben dinsdag jarig en ga lekker een big americana pizza opsmullen![]()
![]()
![]()
Moet kunnen en zo niet dan toch!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:45 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:31 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Jij ook!![]()
![]()
Hoe gaat het trouwens met jouw afvalproces?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:58 schreef Laydina het volgende:
Ik heb knakworsten gehaald (Voor avondeten broodjes) en nog straciatella ijs als toetje en voor vanavond nog een zak nibbits.
Nee niet geshopt voor het eten. Gewoon omdat ik me kut voel al lange tijd niet zo over de schreef ben gegaan met eten. Dus heb er even schijt aan.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ehm.... ik sport te weinig de laatste weken dus sta ik stil
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:58 schreef Laydina het volgende:
Ik heb knakworsten gehaald (Voor avondeten broodjes) en nog straciatella ijs als toetje en voor vanavond nog een zak nibbits.
Nee niet geshopt voor het eten. Gewoon omdat ik me kut voel al lange tijd niet zo over de schreef ben gegaan met eten. Dus heb er even schijt aan.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:21 schreef oversizedmidget het volgende:
[..]
Knakworsten zijn helemaal niet ongezond. Kijk maar eens op de verpakking, het AH merk heeft zelfs zo'n klavertje van "gezonde keuze".
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:42 schreef Boadicea het volgende:
[..]
Dat gezonde keuze klavertje betekend alleen dat het in die produktgroep de beste keuze is... Er is ook mayonaise met het klavertje hoor.... Dus gezond is anders..
Knakworst is 293 kcal per 100 gram, en dat noem ik niet echt gezond..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik heb gemerkt dat als ik een keer echt GOED zondig dat het daarna beter gaat
Bij mij dan he
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:25 schreef Laydina het volgende:
En daarbij eet ik mayo bij knakworsten en een wit zacht bolletje. Dus dat maakt het nog gezonder!![]()
not
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik dacht rond de 200kcal? en hoeveel weegt zo'n worstje?
En daarbij eet ik mayo bij knakworsten en een wit zacht bolletje. Dus dat maakt het nog gezonder!![]()
not
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:42 schreef Boadicea het volgende:
[..]
Dat gezonde keuze klavertje betekend alleen dat het in die produktgroep de beste keuze is... Er is ook mayonaise met het klavertje hoor.... Dus gezond is anders..
Knakworst is 293 kcal per 100 gram, en dat noem ik niet echt gezond..
not
Waarom kun je niet elke ochtend hardlopen dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Klinkt goed BlossomIk denk dat het een groot goed is om elke ochtend te kunnen hardlopen. Met andere woorden ik ben jaloers op je
in mijn geval:quote:Op zondag 25 juli 2010 00:17 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Waarom kun je niet elke ochtend hardlopen dan?
Nou hoef ik gelukkig niet zo afschuwelijk vroeg op als Barretje80, ik woon op loop afstand van mijn werk, maar voor het werk hardlopen daar mis ik de discipline voorquote:Op zondag 25 juli 2010 00:17 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
je lichaam heeft ook rust nodigquote:Op zondag 25 juli 2010 00:17 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:45 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen.
welkom, en heel veel succes!quote:Op maandag 26 juli 2010 10:28 schreef pmponer het volgende:
Na een paar jaar meldt ik me hier ook maar weer eens. Na de vorige keer ca 30 kg verloren te hebben moet er deze keer weer het een en ander af (Jojo ftw).
Ik ben nu al een 8 weken bezig en gelukkig alweer ca 12 kg kwijt dus op dit moment weer ca 8 kg vanaf mijn eerste doel. De eerste 7 weken gedeeltelijk ge-Sonja Bakkert, maar sinds een week overgestapt naar een eigen invulling gegeven (ik ben vooral meer gaan eten, naar aanleiding van dit topic Diëtist: (veel) meer eten!)
Op dit moment val ik ca 0.5 kg - 1kg per week af en ik hoop dat dus vast te houden. Hoe ik het verder moet bij gaan houden wanneer ik weer rond het streefgewicht zit moet ik nog over gaan nadenken, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik een dieet poging doe.
Ik wens iedereen hier veel succes met hun pogingen en wees vooral blij met wat je al bereikt hebt en probeer het vast te houden.
Dat gaat wel weer heel erg snelquote:Op maandag 26 juli 2010 10:28 schreef pmponer het volgende:
Na een paar jaar meldt ik me hier ook maar weer eens. Na de vorige keer ca 30 kg verloren te hebben moet er deze keer weer het een en ander af (Jojo ftw).
Ik ben nu al een 8 weken bezig en gelukkig alweer ca 12 kg kwijt dus op dit moment weer ca 8 kg vanaf mijn eerste doel. De eerste 7 weken gedeeltelijk ge-Sonja Bakkert, maar sinds een week overgestapt naar een eigen invulling gegeven (ik ben vooral meer gaan eten, naar aanleiding van dit topic Diëtist: (veel) meer eten!)
Op dit moment val ik ca 0.5 kg - 1kg per week af en ik hoop dat dus vast te houden. Hoe ik het verder moet bij gaan houden wanneer ik weer rond het streefgewicht zit moet ik nog over gaan nadenken, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik een dieet poging doe.
Ik wens iedereen hier veel succes met hun pogingen en wees vooral blij met wat je al bereikt hebt en probeer het vast te houden.
Ik heb ook een idioot grote voorgevel hoor. Gewoon een goede sport bh laten maken / kopen.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:21 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nou hoef ik gelukkig niet zo afschuwelijk vroeg op als Barretje80, ik woon op loop afstand van mijn werk, maar voor het werk hardlopen daar mis ik de discipline voor. Ooh en met mijn voorgevel, loop ik liever niet hard
Ik hou het wel bij walk at home fitness.
Ja misschien heb je gelijk...misschien 1 dag ertussen en op de rustdag fietsen of zwemmen. Maar zodra ik weer 10KM kan lopen ren ik wel weer elke dag, maar dan is mijn lichaam er weer aan gewend en ben ik lichter etc. etc.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je lichaam heeft ook rust nodigje spieren en zo moeten zich kunnen herstellen dus elke dag is sowieso niet aan te raden.
rust is alleen nodig bij krachttraining en daar valt hardlopen niet onder. Je kan prima elke dag hardlopen, of je er zin in hebt is een 2e. Lijkt mij op de langere duur niet vol te houden. Je kan beter 3 dagen intensief trainen dan 7 dagen op gemiddeld niveau.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef DarkElf het volgende:
je lichaam heeft ook rust nodigje spieren en zo moeten zich kunnen herstellen dus elke dag is sowieso niet aan te raden.
Heb het altijd al gedaan...dus ik ben het op zich wel gewend, maar ik moet het natuurlijk wel opbouwen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:06 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
rust is alleen nodig bij krachttraining en daar valt hardlopen niet onder. Je kan prima elke dag hardlopen, of je er zin in hebt is een 2e. Lijkt mij op de langere duur niet vol te houden. Je kan beter 3 dagen intensief trainen dan 7 dagen op gemiddeld niveau.
je neemt het afvallen wel lekker serieus....quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Was een goede dag vandaag, er waren jarigen op het werk. Ik heb gesmikkeld van een saucijzenbroodje en een tompouce! Ik ga zo de 3 mile run van Leslie doen
Dus als ik het goed lees eet je gewoon minder van het gezonde voer?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh! BADMALACOCINERABAD!!!!!
Ik merk bij mezelf dat ik best regelmatig wat kan snoepen en snacken als mijn basisinname gewoon stukken lager ligt. En dat ligtie nu permanent, dus ik hoef niet krampachtig traktaties te ontwijken.
Vaak sla ik wel over omdat ik me ben gaan realiseren hoeveel er in mijn mond verdween wat eigenlijk gewoon nergens naar smaakt...
Dus lekkere cheesecake bij die lekkere cappucino in dat fijne koffietentje ja. Goedkope albert heijn taart van collega nee.
Wat bedoel je dan met dat je basisiname zoveel lager ligt?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, dan lees je toch gewoon wat je wil lezen, zodat je daar millitant op kunt reageren.
Spanje KAN heel gezond zijn..quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:12 schreef Laydina het volgende:
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.
Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig
Veel plezier in Spanje.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:12 schreef Laydina het volgende:
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.
Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig
Veel plezier Layquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:12 schreef Laydina het volgende:
Ow denk maar niet dat ik dat niet ga doen hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:40 schreef PdeHoog het volgende:
Veel plezier LayProbeer ook een beetje te genieten van het lekkere eten daar
Da's toch ook wel de lol van reizen denk ik
Ja hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:00 schreef _Flea_ het volgende:
Is brinta gezond als ontbijt? Uiteraard zonder suiker
Och vond het vanmorgen wel meevallen. Heb de hele ochtend niet hoeven eten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja hoor(als je van beton houdt in de morgen
![]()
, sorry, flauw van me
)
Precies wat ik ook dachtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:35 schreef DarkElf het volgende:
wow wat goed zeg!
je bent een heel ander mens geworden.
Het vult wel he?!quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:50 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Och vond het vanmorgen wel meevallen. Heb de hele ochtend niet hoeven eten.
Dankjewel :-) En dan te bedenken dat ik 10 jaar lang steeds maar dikker ben geworden, en nu gewoon op 7.5maandjes dit kan bereiken. Ik voel me ook een heel ander mens, ik voelde me vanbinnen al gelukkiger voor ik begon af te vallen maar nu begin ik stilletjes ook gelukkiger te worden met mijn uiterlijk. Alleen vrees ik wel voor wat overtollige huid, maar ik hoop dat ik dat nog een beetje goed kan krijgen met wat krachttraining.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:35 schreef DarkElf het volgende:
wow wat goed zeg!
je bent een heel ander mens geworden.
I second thatquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Woooooooooow Missaar!! Looking goooohooooood!!!
Je loopt vermoedelijk ook een hoop dus dan kun je wat meer hebbenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:11 schreef Laydina het volgende:
Goed werk Missaar!!![]()
![]()
Hier een berichtje vanuit Madrid. Alles gaat lekker, af en toe lekker aan eht fruit, maar zijn goed aan het genieten van wat er op ons weg komt, dus hou weinig rekening met zaken. Toch is het zeker niet allemaal slecht of te veel. Dus het gaat vast wel allemaal goedkomen
Wowquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,
Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken![]()
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)
Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]
Foto van aantal dagen geleden (91.5kg):
[ afbeelding ]
Nog een 8tal kg's eraf en ik heb een bmi van 25(Kom van bmi van 42)
afvallen doe je altijd op eigen krachtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:40 schreef Sarabi het volgende:
Missaar wow! Echt geweldig dat je dat helemaal op eigen kracht hebt gedaan.
Er bestaan ook nog operaties...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:49 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
afvallen doe je altijd op eigen kracht
Damn...wat een lekker ding ben je zeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,
Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken![]()
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)
Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een rotopmerking zeg...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:49 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
waarom is dat nou weer een rotopmerking?quote:
Zonder rare dieeten en operaties danquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:49 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
dat is óók op eigen kracht... je kiest je eigen hulpmiddel, maar het afvallen doe je zelf. of je nu met de auto of de trein of lopend naar school gaat, en of je nou doping gebruikt of niet, het verplaatsen doe je toch echt zelf...quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zonder rare dieeten en operaties dan
Vandaag voor het eerst buiten hardgelopen
Vind het op de loopband toch fijner
Klopt , daarom verbeterde ik mezelf ookquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is óók op eigen kracht... je kiest je eigen hulpmiddel, maar het afvallen doe je zelf. of je nu met de auto of de trein of lopend naar school gaat, en of je nou doping gebruikt of niet, het verplaatsen doe je toch echt zelf...
maar chapeau dat ie het op een gezonde manier heeft gedaan!
als je 50 kilo laat liposuctieën ga je denk ik doodquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Liposuctie dan? Daar komt geen vetverbranding aan te pas
Nu ik heb het eigenlijk samen met mijn huisgenoot gedaan, dat maakte het toch volgens mij al een stuk makkelijker. Voor het vol te houden, nu ja ik heb pas mijn fitnessabbonement voor 2 jaar verlengd en ik heb alvast niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben maar gewoon gezond leef, en dat wil ik voor geen geld van de wereld opgeven! :-D Dus ik zie mijzelf wel gewoon op het rechte pad blijven, ik woonde vroeger alleen en dacht dat gezond eten altijd duur moest zijn of niet lekker, maar nu weet ik dat het ook anders kan. En dat is volgens mij wel belangrijk om het vol te houden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:29 schreef pmponer het volgende:
Zo, Missaar alle respect daarvoor erg goed gedaan! Mag ik vragen wat je plan de campagne was en wat je gaat doen om het zo te houden.
Gister eindelijk door de magische barriere van 30 km/u gegaan op de fiets, totaal afstand 32 km gemiddeld 30.1 km/u. Vandaag wordt een zware dag met de hele middag/avond feest.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:07 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Damn...wat een lekker ding ben je zeg.![]()
Nee, maar echt super!!!![]()
![]()
Hoe vaak ging je sporten?
Dat is niet echt gezond, je moet niet zo lang mogelijk op zo min mogelijk willen teren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 07:58 schreef candygirl het volgende:
net weer een goedemorgen ontbijt drink op, zo lekker en zit er vol van tot een uur pf 12 maar 350 kcj
ja daar zijn de meningen schijnbaar over verdeeld, de dietsite vertelde me dat het niet uit maakt of je nu 6 keer per dag kleine beetjes eet of 3 keer per dag normaalquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is niet echt gezond, je moet niet zo lang mogelijk op zo min mogelijk willen teren.
Een lekker stevig ontbijt en dan na 2/3 uur een tussendoortje.
ik werk in een erg luxe sport school ,maar ik krijg het zelf maar niet opgebracht om te sportenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen.
Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.
Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.
Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:05 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja daar zijn de meningen schijnbaar over verdeeld, de dietsite vertelde me dat het niet uit maakt of je nu 6 keer per dag kleine beetjes eet of 3 keer per dag normaal
zolang je geen eetbuien krijgt ,of iets ongezonds gaat snacken tussendoor
en dat doe ik dus niet
ik zal misschien nog iets van fruit eten voor 1 uur, maar alleen voor de vitaminen maar niet voor de honger ofzo.
Probeer een sport maatje te vinden, dan kan je elkaar motiveren! werkt erg goedquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:25 schreef candygirl het volgende:
[..]
ik werk in een erg luxe sport school ,maar ik krijg het zelf maar niet opgebracht om te sporten
steeds begin ik, maar het volhouden![]()
![]()
Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoelquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?
Dat is ook een stuk voedzamerquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoelDoe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas
Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch
WW is net als kcals tellenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij hebben wel een paar mensen hier WW gedaan maar net zoals de meeste dieeten is het niet echt vol te houden.
Wel kan je er veel van leren, jammer genoeg heb ik alleen niet zoveel positieve ervaringen om mij heen met WW.
Allemaal mensen die niet een nieuwe levenstijl aanleerden en dus weer terugvielen (en aankwamen).
Ik heb wel het idee dat er de afgelopen jaren veel veranderd is in WW. Hoe het er een paar jaar geleden bij mijn moeder uitzag en hoe het er nu uit ziet lijkt het wel positief, maar je hebt een punt. Bij elk dieet is het van belang dat je een nieuwe leefstijl aanmeet. Een dieet is wat dat betreft niet 'tijdelijk'. Ik heb dan ook goed gecontroleerd hoe dat bij WW gaat. Daar moet je een paar week lang 'stabiliseren' zoals ze het noemen, als je je streefgewicht behaald hebt. Dan krijg je meer punten zodat je niet meer afvalt, en kun je kijken hoe je die kan besteden zonder eroverheen te gaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij hebben wel een paar mensen hier WW gedaan maar net zoals de meeste dieeten is het niet echt vol te houden.
Wel kan je er veel van leren, jammer genoeg heb ik alleen niet zoveel positieve ervaringen om mij heen met WW.
Allemaal mensen die niet een nieuwe levenstijl aanleerden en dus weer terugvielen (en aankwamen).
Dat probeerde ik ook duidelijk te makenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WW is net als kcals tellenJe moet het zinvol gebruiken. Inzicht krijgen in wat je eet. En daarna begrijpen hoe het werkt. Dus de methode an sich is niet fout. Alleen hoe mensen het gebruiken. Niet gelijk WW afkraken he
Hoe lang ben jij al bezig Sarabi? (Als je bezig bent danquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat probeerde ik ook duidelijk te makenvind het ook jammer dat het in mijn omgeving dus niet goed gebruikt wordt
enige probleem vind ik dat WW toch nog erg veel nadruk legt op "vetvrij" eten... en dat is niet zo gezond, je kunt beter wel voldoende vet eten, aleen omdat de vettere producten meer punten hebben, óók als ze gezond zijn, gaan mensen ze vaak ontwijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WW is net als kcals tellenJe moet het zinvol gebruiken. Inzicht krijgen in wat je eet. En daarna begrijpen hoe het werkt. Dus de methode an sich is niet fout. Alleen hoe mensen het gebruiken. Niet gelijk WW afkraken he
een goeie dietiste gefet je een basisvoedings en een variatielijst.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:32 schreef Cat_Tank het volgende:
Een diëtist werkte voor mij voor geen meter. Ze gaf goede tips maar ik zag letterlijk niet wat ik nou wel en niet kon eten, en hoeveel. Daar kon zij me ook niet echt bij helpen.
Dat is inderdaad slecht!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
enige probleem vind ik dat WW toch nog erg veel nadruk legt op "vetvrij" eten... en dat is niet zo gezond, je kunt beter wel voldoende vet eten, aleen omdat de vettere producten meer punten hebben, óók als ze gezond zijn, gaan mensen ze vaak ontwijken.
je herkende de voormalig WW deelnemers meteen in de therapiegroep waar ik zat: die hadden de grootste moeite te geloven dat ze beter niet konden bakken in een pan die alleen maar ingesprayd was met olie, maar gewoon 15 gram bereidingsvet moesten nemen, en brood besmeren enzo, en dat alleen groenten geen voedzame maaltijd was...
dat is inderdaad verbeterd dan!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:50 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Dat is inderdaad slecht!Dat hebben ze nu wel veranderd. Je hebt nu naast het gewone puntentellen en opzoeken nu ook de zogenaamde fitformules. Je moet water, calcium, groente & fruit en plantaardige vetten afstrepen. Als je dan genoeg hebt afgestreept KRIJG JE EEN SMILIEEE
![]()
Ik blijf sowieso wel boter smeren en olijfolie gebruiken. Het kost je maar 0,5 punt per dosis, als je even moeite doet goeie producten te gebruiken
Voor jou misschien niet, maar ik raakte snel het overzicht kwijt. Dat lijstje dat je noemt kende ik voorheen niet, alhoewel je op de site van WW wel kunt opzoeken hoe je kunt vervangen/verkleinen met soortgelijke producten. Ik vind het nu handig dat je overzicht kan houden en op kunt zoeken hoe je bepaalde dingen kunt vervangen. Daarnaast vind ik het prettig dat je ook vrije punten hebt om te besteden in een week. Als je dan een keer een etentje hebt of een verjaardag, dan kun je daar die extra punten voor gebruiken. Je kan ook sport toevoegen om extra punten te verdienen. Wel is het zo dat hoe minder je die extra punten en sportpunten aanraakt, je sneller afvalt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een goeie dietiste gefet je een basisvoedings en een variatielijst.
ik weet precies wat ik mag eten, en ook waarvoor ik die onderdelen kan vervangen ter variatie
basislijst:
5 boterhammen (volkoren) besmeerd met halvarine, 1,5 plak kaas, 1,5 plak vleeswaar, 100 gram vlees/vis/vleesvervanger, 200 gram aardappelen, 200 gram groenten, 2 srtuks fruit, 450 ml. zuivel, 15 gram bereidingsvet voor de maaltijd.
voorbeelden variatie:
boterham = 2 crackers, 1/2 broodje, 2 beschuit, 5 eetlepels ontbijtgranen
200 gram aardappelen=125 gram gekookte pasta of rijst of peulvruchten
verder een paar simpele regels:
eet voldoende
eet vaak (mijn dietiste was dus wel van de 6 kleine maaltijden)
kies eten waar je moeite voor moet doen (kauwen is verzadigender dan drinken)
groente tussendoor kan altijd
vermijd geraffineerde suikers en simpele koolhydraten/suikers
vermijd verzadigde vetten uit bewerkte vleesproducten en snacks
gezonde vetten zijn oké (noten, vette vis, avocado)
ik zie niet in hoe dit moeilijk te volgen is... (als in: best begrijpelijk toch?)
Al zo'n 5 jaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij al bezig Sarabi? (Als je bezig bent dan) En wat doe je?
Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is inderdaad verbeterd dan!
let wel op dat er in olijfolie niet zoveel vitamine D en E en A zit als ik gewone margarine/boter. als je je brood wel met boter smeert is t niet zo'n probleem, maar alleen uit olijfolie haal je niet genoeg.
Op zich vind ik wel dat je kunt zeggen dat je je 'eigen' dieet gevormd hebt dat echt een lifestyle geworden is. Super dat je dat op eigen houtje gelukt is!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al zo'n 5 jaarkom van 100+ en wil nu stabiel blijven rond de 75
En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:56 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar ik raakte snel het overzicht kwijt. Dat lijstje dat je noemt kende ik voorheen niet, alhoewel je op de site van WW wel kunt opzoeken hoe je kunt vervangen/verkleinen met soortgelijke producten. Ik vind het nu handig dat je overzicht kan houden en op kunt zoeken hoe je bepaalde dingen kunt vervangen. Daarnaast vind ik het prettig dat je ook vrije punten hebt om te besteden in een week. Als je dan een keer een etentje hebt of een verjaardag, dan kun je daar die extra punten voor gebruiken. Je kan ook sport toevoegen om extra punten te verdienen. Wel is het zo dat hoe minder je die extra punten en sportpunten aanraakt, je sneller afvalt.
ik weet idd inmiddels net zoveel als de dietiste.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:58 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist?Ik bak met olijfolie en smeer brood met een dieet margarine (gewoon AH huismerk
) Zonder boter is mijn boterham niet compleet.
Dat is ook zonde, hoe komt het?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:05 schreef Sometimes het volgende:
Ben weer bijna terug op mijn startgewicht.
Nu klaar met het zelfmedelijden en weer gewoon gaan doen. Hoop ik.
Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...
ik snap het gemak van WW, maar ik denk dat het gevaar wel groot is dat je nooit gaat snappen hoe het werkt om gezond te leven zónder het punten systeem... zelf verantwoording nemen voor een extraatje ipv het aan je punten over te laten...
nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.
Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook zonde, hoe komt het?
En heb je al een ' nieuw' plan?
Amen to that!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Ik ben ook de eerste maand begonnen met weightwatchers en kan perfect beamen wat je zegt, niet qua niet vol te houden, maar gewoon dat ik er veel van heb geleerd en van daaruit het uiteindelijk gewoon beter deed op mezelf als met ww. Uiteraard ook doordat ik mezelf meer ging verdiepen in gezonde voedingsgewoontes (y)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.
De nieuwe levensstijl volhouden lukte op zich nog wel, alleen de hoeveelheid tussendoortjes was idioot.
Proficiat, al 5 jaar lang! Wat geweldig dat je al zo lang je leven hebt omgegooid! Binnen 4.5 jaar kan ik dat ook zeggenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al zo'n 5 jaarkom van 100+ en wil nu stabiel blijven rond de 75
En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
Dat weet ik, maar ik vind die mueslirepen zo lekker (die met fruit en zo'n laag yoghurtquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.
een mueslireep vind ik persoonlijk bíjna net zo erg als een gevulde koek - zit enorm veel suiker in, snelle koolhydraten, en t is veel minder lekker.... als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:
Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.
Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer. Het is zeker niet nodig dat iedereen opeens met een psycholoog gaat praten, maar wel zorgen dat je kan gelukkig zijn. De manier waarop men dat kan bereiken hangt van persoon tot persoon af uiteraard :-)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.
Het emotie-eten is de volgende stap voor mijIk heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten
Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:
Zo herkenbaarIn mijn ogen is het allerbelangrijkste om succesvol te kunnen gewicht verlies en het kwijt te geraken emotioneel stabiel te zijn. Ik had veel te veel meegemaakt maar ik heb alles fatsoenlijk kunnen verwerken en relativeren het laatste jaar waardoor ik steviger in mijn schoenen ben gaan staan. Zonder dit was ik nu waarschijnlijk nog een stukje zwaarder als voorheen. Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:05 schreef Cat_Tank het volgende:
Oh ja, mijn grootste ergernis en valkuil zijn eetmomenten met anderen of bij anderen. Verjaardagen waarbij alles druipt van het vet bijvoorbeeld. Dat je zo'n buffet hebt met huzarensalades waar een laag mayonaise bovenop gesmeerd is.Herkenbaar?
Waar ik dan wel weer om moet gniffelen zijn diezelfde momenten waarbij je vertelt dat je een dieet volgt dat iedereen begint te roepen dat de salade die op tafel staat echt heel verantwoord is (lees: zit een lekkere lading Thousand Islands sladressing doorheen met gebakken spek en 4 verschillende soorten kaas), en die huzarensalade ook heel gezond is (an sich al calorierijk doordat het bij productie gemengd wordt met mayo). Soms zijn mensen echt overtuigd dat ze amper calorieën gehad hebben na zo'n maal
Jaquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Missaar het volgende:
[..]
Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer.
Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een psycholoog of psychotherapeut is mijns inziens onmisbaar als je echt ernstig overgewicht hebt en blijvend wilt afvallen, vooral als je emotie-eet, maar ook als je een verstoord zelfbeeld hebt, of andere issues op de achtergrond
emotie eten kun je echt uitstekend aanpakken met g-schema's/cognitieve gedragstherapie. dan leer je om je gedrag en gedachten zo te sturen dat je, ondanks dat je schijt hebt aan je avondeten, tóch gewoon gaat koken. en in de basis daarvan leer je herkennen waar je standaard gedachten en reacties vandaan komen - wat jij dus eerst hebt gedaan met een coach .quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.
Het emotie-eten is de volgende stap voor mijIk heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten
Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef PdeHoog het volgende:
BTW, ik ben nu 10 kg kwijt en ik stond gister in de lift ff mezelf in de spiegel te bewonderen en het viel me op dat mijn buik niet meer zo heel prominent in beeld was EN dat mijn gezicht minder plofferig was. Da's toch wel tof hoor![]()
En het voelt gewoon lekker
Klinkt goedquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
voorbeeld: mijn kerngedachtes zijn"ik ben walgelijk" en "ik blijf alleen over". die spelen mee op de achtergrond, onbewust, in al mijn reacties op gebeurtenissen. voorheen leidde dat vaak uiteindelijk tot ongewenst eetgedrag. nu heb ik de tools om mezelf in beweging te zetten en goed voor mezelf te zorgen ondanks die gedachtes. het werken aan het verdrijven van die gedachtes is nú pas aan de beurt...
Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actiequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoor
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehadquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actieDie mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet
Das echt het allerbelangrijkst. Verdiepen in de materie, zelf een mening vormen en daarnaar handelenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef Sarabi het volgende:
En je gaat inderdaad niet blind op het advies van anderen in, maar denkt er zelf goed over na
Elke kilo eraf is er eentjequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
ondertussen loop ik ook nog te kutten hoor, schommel tussen de 4 en 6 kilo gewichtsverlies in t afgelopen half jaar...
emotie eten is vrijwel onder controle, toevallig laatst een week heel erg ineens, maar gelegenheidseten en moeite hebben om tijd te nemen om voor jezelf te zorgen dat speelt nog wel...
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden wasquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.
de onvrede op kantoor en dingen uit je relatie zijn de gebeurtenissen. de kerngedachtes op de achtergrond, die de werkelijke emoties die je voelt veroorzaken, die zijn vaak niet meteen duidelijk voor je. de kerngedachtes die ik net noemde kwamen bijvoorbeeld bij mij op de achtergrond op bij simpele gebeurtenissen als "iemand verleent me geen voorrang en rijd t me bijna aan op een kruispunt" "ik probeer af te spreken met vrienden maar niemand kan"...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt goedMijn emoties komen vooral voort uit onvrede over de gang van zaken op kantoor en, heeeeeeel soms, vanuit het relatiegedoe.
Ik drijf het het emotie-afhaal-eten zoveel mogelijk uit door gewoon alles al in huis te halen om gezond te eten. Dat werkt 9 van de 10 keerEn heel af en toe heb ik een vreetbui
Dat is vervelend, maar daar leer ik dan maar mee leven. Tot op heden werkt het nog niet echt negatief voor mijn gewicht. Soms heeft mijn lichaam ook een portie van die ongezonde zooi nodig om daarna weer beter te functioneren. Echt heel maf.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoorMet name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
nou ja, het is inderdaad niet makkelijk. maar het is een illusie dat je al je achterliggende problemen kunt oplossen zónder ook aan je gewicht en eetgedrag te werken...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef Missaar het volgende:
[..]
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
ok, zucht, dat is dus wat ik steeds zeg: daarom is het zaak (vind ik, in het algemeen) om hulp te zoeken die op de praktische kant gericht is. heeft niks met sterk zijn te makenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:31 schreef Missaar het volgende:
[..]
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voorVoor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
Hopelijk ben je al terug wat beter, anyway gewicht verliezen tijdens je vakantie is zowiezo mooi! Meestal is het andersom :-Dquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Laydina het volgende:
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest
super geweldig. ,mijn complimenten, je ziet er idd goed uitquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,
Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzoquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?
dat is mijn valkuil dan ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoelDoe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas
Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch
Dan zit het hem dus niet in het eten en zal je daadwerkelijk moeten gaan sporten wil je ook maar effect zien.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:
maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Juist dan moet je gewoon lekker normaal eten en niet inderdaad weinig, kleine beetjes of net watquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo
maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Haha das wel gemakkelijk ja :-Dquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor!![]()
Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer.![]()
Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest.
Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer.![]()
Lol, whuut?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:32 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.
Schermen met het geld van je ouders vind je echter wel erg leuk en doe je helaas maar al te graag. Ondertussen zijn wel 3 van de 4 gezinsleden op een flink overgewicht bij jullie gekomen ondanks het sportieve verleden van je ouders.
Pak het dus gewoon aan en zet eens door en houd eens op met dingen roepen dat je nog nooit hebt hoeven werken, heel veel geld hebt, schoenen van 2000 euro kan kopen. Je ouders hadden je beter wat strenger kunnen opvoeden, dan was je niet als jonge meid al veel te zwaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |