abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83966776
[link naar vorige topic]

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83966858
Hoi het weekend was relaxed maar niet echt goed voor gewichtsvermindering.

Deze week weer de draad oppakken
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83970607
Het weekend was hier ook weer een aanslag op de weegschaal

Vandaag er weer met goede moed tegenaan..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83974252
Ik heb het vorige topic hiermee afgesloten dus even in de herhaling:

Een hele tijd terug heb ik hier meegepost (destijds nog onder een andere naam) en helaas is mijn gewicht nog steeds een probleem. Eigenlijk is dat het ongeveer mijn hele leven al..Zoals al zo vaak eerder wil ik er echt serieus iets aan gaan doen! Hier meelezen kan natuurlijk een goede bijdrage leveren maar ik zit er ook aan te denken om toch nog eens contact te zoeken met een dietist. Toen ik ooit een jaar of 20 was, heb ik dit ook gedaan maar achteraf gezien was ik er toen niet serieus genoeg mee bezig. Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die onder begeleiding van een dietist staan en wat de ervaringen zijn.
pi_83987125
Ik weet dat ik als klein DP'etje het maar zozo vond, zo'n diëtist. Vaak is het ook niet dat je niet weet hoe het moet, maar dat je niet weet hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Lijstjes kun je ook wel van internet halen, maar een manier vinden om je echt aan dat lijstje te houden is dan weer lastiger. Daar hielp de diëtist waar ik vroeger naar toe ging ook niet echt mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_83987163
Het hangt ook enorm van de dietist af. De een zwaait alleen met lijstjes van het voedingscentrum over wat elke vrouw tussen 20 en 50 moet eten, de ander kan serieus meedenken over gewicht, wensen, levensstijl en beweging.
Ik ken mensen die aan de laatste soort echt iets gehad hebben. De onzin van de eerste lijkt me helder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_83993158
Ik heb over 2 weken een afspraak met de diëtiste...we zullen wel zien hoe het gaat. Als het me niet bevalt, doe ik het zonder haar.
pi_83994667
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
www.beautyfreak.nl
Wanneer je half bezopen bent, heb je echt een gebrek aan doorzettingsvermogen.
pi_84008905
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef beautyfreak het volgende:
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
Succes en de aanhouder valt af hè!
pi_84053514
daar gaan we dan maar voor he, voor de TT
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_84055559
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84070040
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84071428
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84077465
Ben nog steeds bezig de schade van het weekend weg te werken... nog 1.1 kg te gaan ..

Wordt er een beetje sacherijnig van
pi_84077545
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
pi_84086305
Ik was jullie kwijt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086330
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was jullie kwijt
Wij jou ook hoor...

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_84086707
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:54 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Wij jou ook hoor...
Cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086857
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:

Wat de fysiotherapeut mij ooit heeft uitgelegd is dat na een inspanning je spieren zich moeten herstellen, om zo op een betere conditie uit te komen... Ga je op je rustdag sporten, dan onderbreek je dat "herstelproces", en komen je spieren er slechter uit, en die kan uiteindelijk tot veel ellende leiden. Ik heb er zelf maanden niet door kunnen sporten omdat ik een flink aantal spieren overbelast had.. Sindsdien hou ik die rustdagen wel in de gaten, af en toe een keer 2 dagen achter elkaar flink sporten kan, maar daarna moet er gewoon weer even rust inzitten...
pi_84087007
Was ik ook weer

Deze week heb ik behoorlijke pap in m'n benen dus het sporten gaat niet echt geweldig ofzo. Maar dan maar iets meer kracht dan cardio. Is ook niet erg.
pi_84096885
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:47 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
P90X is een soort gelijk programma wat je kunt volgen (Typ het maar in op YouTube). Het trainingsplan in kwestie was van Matt Roberts.
pi_84096972
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
[..]

Ja dat is waar..ik sport al sinds ik kon lopen dus ik kan het wel hebben. Maar wanneer ik langere stukken ga rennen kan ik beter een dag rusten. En op de rustdagen bijvoorbeeld gaan fietsen.
pi_84113829
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:49 schreef _Flea_ het volgende:
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
Nogal wiedes, je eet veel te veel koolhydraten. Beter kan je een low-carb dieet volgen.
pi_84120810
Kutwerk !

Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt (Plus reistijd)..

Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_84121246
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
pi_84121550
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 07:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Kutwerk !

Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt (Plus reistijd)..

Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
Hmm.. een dag heeft 24 uur.. als je 12 uur werkt en 8 uur slaapt hou je nog 4 uur over om te eten en te sporten.. moet lukken toch??

pi_84121618
mwjah...de vraag is of je dan nog energie hebt
pi_84121620
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:29 schreef Laydina het volgende:
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
Niet goed
pi_84121647
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet goed
Hoef je niet zo boos naar mij te kijken
pi_84121752
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:55 schreef Laydina het volgende:

[..]

Hoef je niet zo boos naar mij te kijken
Het gaat goed komen joh ff beetje opletten.
pi_84121842
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het gaat goed komen joh ff beetje opletten.
Zoveel eet ik niet
pi_84121912
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:06 schreef Laydina het volgende:

[..]

Zoveel eet ik niet
Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoor
pi_84121953
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoor
Maybe.. het weer? zou niet weten waarom. Dipje, ik dacht er net weer uit te komen

Tja kan weinig anders. Maar vind het wel stom!
pi_84122140
Vanaf vandaag gaat de knop weer om
Ik wil weer zo rezoned leven als jaren geleden
Afvallen is niet echt meet een doel
pi_84122161
Stomme iPhone : gezond leven
pi_84122234
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:22 schreef Sarabi het volgende:
Stomme iPhone : gezond leven
Ik vond rezoned wel een toffe term hoor
pi_84125746
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vond rezoned wel een toffe term hoor
Toch wel?
Kreeg een magnum vanmorgen aangeboden (meerdere keren ) maar daar heb ik dus nee op gezegd
pi_84157138
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef PdeHoog het volgende:
mwjah...de vraag is of je dan nog energie hebt
Dat dus ...

Meestal niet dus stel je dingen uit tot volgende week in de hoop dat je dan wel de energie hebt.
pi_84161279
Eigenlijk ben ik gewoon erg goed in gewichtstoename.

in 1 weekend kom ik makkelijk 3 kilo aan.

En om het eraf te krijgen ben ik minstens 10 dagen bezig met sporten en diëten.

Misschien moet ik voor gewichtstoename gaan ipv afvallen omdat ik daar gewoon veel beter in ben.
pi_84161289
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eigenlijk ben ik gewoon erg goed in gewichtstoename.

in 1 weekend kom ik makkelijk 3 kilo aan.

En om het eraf te krijgen ben ik minstens 10 dagen bezig met sporten en diëten.

Misschien moet ik voor gewichtstoename gaan ipv afvallen omdat ik daar gewoon veel beter in ben.
Of je houdt je een beetje in in het weekend

Hier gaat het de afgelopen week niet lekker Door drukte en stress alleen maar afhaalmaaltijden
pi_84161496
hmmm...ondanks alles toch weer afgevallen Zit nu op 144 en begon 1.5 maand geleden op 151,4. Ben niet ontevreden maar nu gaan we weer serieus aan de slag
pi_84161521
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
hmmm...ondanks alles toch weer afgevallen Zit nu op 144 en begon 1.5 maand geleden op 151,4. Ben niet ontevreden maar nu gaan we weer serieus aan de slag
Ik doe met je mee!
(behalve dat ik niet afgevallen ben )

Net hardgelopen en 15minuutjes cardio daarachter aan gedaan
Nu ontbijt maken!
pi_84161679
Ik kom ook meedoen, heb al geen zin om nog een account te maken Ik wil een beetje online (publiekelijk ) bijhouden hoeveel ik 'gesport' heb. Gesport tussen aanhalingstekens omdat ik sport dmv walk at home dvd's van Leslie Sansone en Walking Pilates van Moira

Ik ben vorig week begonnen met dit soort dvd's en ik heb het gevoel dat dit iets wat ik wel heel lang kan volhouden. Zodra ik begin metcardio val ik heel snel af maar het volhouden om naar de sportschool te gaan dat is best wel lastig

Gisteren heb ik gedaan:
- The Secret to weightloss vol 1 (die is te licht voor mij)
- 2 mile brisk walk (30 minuten)

Nu loop ik te twijflen of ik de 4 mile superchallenge (totaal 60 minuten) ga doen of 2 mile brisk walk en the secret to weightloss vol 2 (beiden zijn totaal 4 miles alleen de duur is 1,5 uur dat komt door de extra pilates oefeningen).

Eeerst maar eens koffie
pi_84161721
Welkom MalaCocinera!
Wat houden die dvds precies in?
pi_84161797
Niet lachen, maar het is walk in fitness ofzo. Lopen op een plek in je huis
pi_84161852
En doe je dan nog verschillende oefeningen of wissel je af met snelheid van lopen?
pi_84161932
Je doet tijdens het lopen heel simpele oefeningen om je hartslag hoger te krijgen. Bij de Pilates variant doe je ervoor en erna Pilates oefeningen. Ik volg al jaren een keer in de week Pilates . Het lekkere van de Leslie Sansone dvd's is dat ik niet hoef na te denken heerlijk voor de za/zo ochtend. Het gaat echt zo van, moet ik nu een sidestep doen, nou dan doe ik dat toch poepie Je kunt echt zo in de Leslie dvd's springen

Bij de Pilates variant moet ik de dvd's vaker bekijken en meer nadenken onddanks dat ik al jaren een keer in de week pilates volg

Daarom loop ik nu te twijfelen tussen welke oefening ik nu ga doen. Ik moet nog ff bedenken of ik zin heb om na te denken binnen nu een een half uur

Nog maar een koffie
pi_84161964
Wel koffie zonder suiker toch?

En niet nadenken klinkt altijd goed daarom ben ik blij dat mij ipod weer werkt en ik lekker kan hardlopen terwijl Evy aanwijzingen geeft
pi_84162011
Ik drink in principe koffie zonder suiker in principe zijn dat niet de dingen waar ik op hoef te letten, want zodra ik begin aan cardio val ik af als een speer Hardlopen is net iets een stap te ver voor me, ik ben best wel lui Ik noem deze dvd's ook de luie mensen work out

Wat zijn jou doelen qua gewicht als ik vragen mag?
pi_84162065
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik drink in principe koffie zonder suiker in principe zijn dat niet de dingen waar ik op hoef te letten, want zodra ik begin aan cardio val ik af als een speer Hardlopen is net iets een stap te ver voor me, ik ben best wel lui Ik noem deze dvd's ook de luie mensen work out

Wat zijn jou doelen qua gewicht als ik vragen mag?
Dan heb je geluk
En ik heb mijn doelen al behaald eigenlijk ben van 100+ afgevallen naar 75 en dat moet ik nu zien te behouden (dat doe ik al zo'n 2 jaar)
Maar ik blijf lekker bewegen en gezond eten omdat ik mij veel prettiger daarbij voel.
Ik doe vooral zumba, buikdansen, hardlopen en afentoe andere cardio dingetjes
pi_84162204
Zo jij bent sportief! Jij doet echt veel dingen buiten de deur zie ik, knap hoor Ik ben al blij dat ik een keer in de week Pilates (reguliere les) voor elkaar krijg Ik weeg nu 80 kilo bij een lengte van 1.58 dat is niet gezond. En ik ben inmmiddels achter dat ik van 1 keer in de week Pilates niets afval Ik weet echt geen ruk van sport en voeding Ben ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen overigens
pi_84162232
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:35 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo jij bent sportief! Jij doet echt veel dingen buiten de deur zie ik, knap hoor Ik ben al blij dat ik een keer in de week Pilates (reguliere les) voor elkaar krijg Ik weeg nu 80 kilo bij een lengte van 1.58 dat is niet gezond. En ik ben inmmiddels achter dat ik van 1 keer in de week Pilates niets afval Ik weet echt geen ruk van sport en voeding Ben ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen overigens
Ik ben trouwens 1.68 en als je nu al weet dat je er geen zin in hebt om je er in te gaan verdiepen moet je het ook niet gaan doen, dan hou je het toch niet vol
Maar lekker doen wat je wel kan volhouden zoals die dvds
Ik doe ook pas sinds 2 jaar dingen buiten de deur, daarvoor vond ik het echt niet leuk.
Maar zumba is gewoon verslavend en bij buikdansen heb ik een erg leuk groepje waarmee we ook doen optreden dus dan wordt het vanzelf leuker
pi_84162465
Okay ik heb zin om na te denken dus ik ga straks het volgende doen:
- 2 mile brisk walk (30 minuten) dvd van leslie

Daarna (nadat ik opnieuw alle Pilates oefeningen op de dvd heb bekekenv )
- the secret to weightloss vol 2 met Moira (is ook twee mile maar inclusief Pilates oefeningen dus dat duurt een uur)

Echt he dan doe je zeker 5 jaar Pilates les volgen bij een instructeur met af en toe prive lessen. En dan nog moet ik elke keer als ik een Pilates dvd pak toch eerst de oefeningen bekijken

Mijn doelstelling is als volgt:
- doordeweekse dagen (behalve woensdag) 2 mile of met Leslie of met Moira
- in het weekend en op vrije dagen (zoals Hemelvaart) 4 mile of alleen met Leslie of Leslie en Moira
pi_84163606
Zo de 2 mile brisk walk met Leslie zit erop nu ga ik eerst de Pilates oefeningen erna bekijken ( ) onder het genot van twee glaasjes water En dan begin ik aan the Waling Pilates met Moira
pi_84164479
Ik ga zo op de fiets naar de kapper.

Van de knipbeurt zal ik wel een halve kilo afvallen denk ik

* Mental note vaker naar de kapper gaan en minder werken.
pi_84165251
Ik heb me vanmorgen gewogen om half 9, viel daarna weer ins laap en om 12 uur was ik lichter

pi_84165296
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:38 schreef Laydina het volgende:
Ik heb me vanmorgen gewogen om half 9, viel daarna weer ins laap en om 12 uur was ik lichter

Is normaal slaap voldoende als je af wil vallen dat helpt echt
pi_84165322
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zeg ga eens naar de kapper
pi_84165345
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggen
pi_84166227
En ik droomde trouwens dat mijn beeld van mijn uiterlijk een stuk positiever was dan het daadwerkelijk was. Dus dat viel even tegen toen ik daarachter kwam. Geen leuke droom
pi_84166756
Misschien was het wel een voorspellende droom
pi_84166918
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Misschien was het wel een voorspellende droom
He nieuwe.. doe eens lief!
pi_84166966
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:36 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo de 2 mile brisk walk met Leslie zit erop nu ga ik eerst de Pilates oefeningen erna bekijken ( ) onder het genot van twee glaasjes water En dan begin ik aan the Waling Pilates met Moira
Goed bezig
ik ga zo nog even WiiFitten, gewoon voor de fun en omdat het beter is dan bankhangen met de laptop
pi_84167165
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:41 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggen

Kusje op je bolle koppie dan maar
pi_84167763
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed bezig
ik ga zo nog even WiiFitten, gewoon voor de fun en omdat het beter is dan bankhangen met de laptop
Mmm, ik ga eerst ff douchen en dan schoonmaken. Ik ben heel erg bang dat de zweetlucht in huis blijft hangen en overal gaat intrekken Ik kan namelijk de ramen niet tegenover elkaar openzetten, dus het kan niet doorwaaien. Misschien moet ik zo een oust dinges met ventilator kopen

Maar eerst een (laatste) kop koffie
pi_84167821
Zit te twijfelen of ik naar de markt zal gaan. Heb opzich niet heel veel zin erin. Zou komkommers kunnen halen en meloenen. Maar kan ook wel een weekje zonder denk ik zo. En anders kan ik disndag nog gaan, want ben dan evt toch vrij. Ga ik vandaag gewoon lekker lui doen
pi_84168614
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ga zo op de fiets naar de kapper.

Van de knipbeurt zal ik wel een halve kilo afvallen denk ik

* Mental note vaker naar de kapper gaan en minder werken.
Ik laat zo een been amputeren. Dat schijnt ook te werken.
pi_84169080
Geweldig wil ik fris gedouched en wel naar buiten gaan, willen de schilder en klusjeman van mijn huisbaas bij me binnen kijken voor iets Ik had nog niet schoongemaakt wel de ramen openstaan (die gaan bij dit weer nooit meer dicht) hoop niet dat het al te erg stonk
pi_84182787
Vandaag lekker gevaren met de boot, net terug, en lekker ervan af gesprongen en heerlijk gezwommen. Het water was niet eens koud! Voel me heerlijk.
pi_84190653

!!!!-21!!!!!

Volgens mij zat ik gewoon echt op een plateau, waardoor ik best wel even stilstond. Ik ben ECHT blij dat ik niet weer uit frustratie ben gaan schranzen "want er gaat toch niets meer af !"

Nog 1 kilo en ik heb mijn doelstelling gewoon gehaald! Dan ga ik nog verder. toen ik nog 21 kilo zwaarder was had ik geen idee wat haalbaar zou zijn en leek -22 me al onmogelijk. Nu zit ik op -21 en denk ik, nooooooooooh deze rol kan nog weg, hier zit nog een kwab, daar flubbert er nog wat, dus ik ga lekker door!

Ik heb al tijden niet meer het idee dat ik me van alles ontzeg, dat ik dus echt aan het lijnen ben... Ik eet echt gewoon anders. Ik ga heel anders met eten om. Het kan gezonder. Ik wil echt naar een gezond, structureel eetpatroon toe met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Ik heb de laatste tijd bewust geprobeerd meer te eten dan de weken daarvoor. Dit lukte niet helemaal door het verschrikkelijke weer, maar ik merkte wel dat ik me beter voelde op dagen dat dat wel lukte, dus dat blijft nog even een aandachtspuntje.

Verder: -21

Edit: O en mghighighig. Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al ongeveer een half jaar niet had gezien en die moest heel goed kijken toen ik enthousiast hooohooooooi in dr gezicht brulde en die schrok zich daarna haske dood "jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus! WAT BEN JE VEEL AFGEVALLEN!!!! "

Noooh, mooi!

[ Bericht 1% gewijzigd door DancingPhoebe op 18-07-2010 07:49:37 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_84190677
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84190780

pi_84191839
Goed werk Top
pi_84193033
Goed werk DancingPhoebe
pi_84193122
Dankjulliewel!
  zondag 18 juli 2010 @ 11:50:20 #76
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84193166
quote:
Op zondag 18 juli 2010 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al ongeveer een half jaar niet had gezien en die moest heel goed kijken toen ik enthousiast hooohooooooi in dr gezicht brulde en die schrok zich daarna haske dood "jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus! WAT BEN JE VEEL AFGEVALLEN!!!! "

Lijkt me heerlijk, zo'n reactie

Ik ga ook weer proberen mee te doen. Relatie is voorbij, dus moet weer aan mijn marktwaarde ( ) gaan werken.
Mentaal goede periode om te beginnen, totaal geen eetlust (laat staan om te snoepen). Nu nog hopen dat dat zo blijft.
Moet ook wat meer op de centjes letten, dus dat werkt - gek genoeg - ook mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_84193472
Zo begon het bij mij ook Sometimes! Enige voornemen dat ik had toen het uitging "ikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvreten!"

Voordeel daarbij is dat je inderdaad de eerste twee moeilijke weken, moeiteloos doorrolt, omdat je hoofd toch al niet naar eten staat! En als je dat ritme eenmaal hebt is het makkelijk volhouden wanneer je je weer beter voelt!
pi_84193830
Welkom Sometimes
  zondag 18 juli 2010 @ 12:16:36 #79
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84193834
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo begon het bij mij ook Sometimes! Enige voornemen dat ik had toen het uitging "ikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvreten!"

Voordeel daarbij is dat je inderdaad de eerste twee moeilijke weken, moeiteloos doorrolt, omdat je hoofd toch al niet naar eten staat! En als je dat ritme eenmaal hebt is het makkelijk volhouden wanneer je je weer beter voelt!
Ik hoop het DP. De 2 weken grens was vanochtend.

Zometeen maar even lekker een stukje frustratie-er-af-fietsen.
It was delicious.
pi_84194528
Gister Zaterdag schransdag heb gesmuld van in roomboter gebakken aardappelpartjes en kip uit de braadzak. Het vet droop over mijn kin

Vandaag heb ik niet zoveel om na te denken, ik ga de 60 minuten durende 4 mile superchallenge doen van Leslie. Om toch iets aan Pilates te doen zal ik de oefeningen van Moira ervoor bekijken

Maar eerst een kop koffie
pi_84195450
Vergeten jullie niet genoeg te eten en dat je voor jezelf afvalt
  zondag 18 juli 2010 @ 18:43:13 #82
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84205611
Goed, frustratiefietsen is niet meer gelukt, maar het hele huis opruimen kost ook de nodig energie
It was delicious.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:44:20 #83
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84251195
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:50 schreef Sometimes het volgende:
Moet ook wat meer op de centjes letten, dus dat werkt - gek genoeg - ook mee.
Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)

Toen wij meer op het eten gingen letten waren we pakweg 20 euro meer per week aan de booschappen kwijt (2 volwassenen en 2 kids) terwijl we minder calorietjes binnenkregen. Vooral fruit is erg duur (al is het nu zomer en valt het mee).
I intend to be formidably armed
pi_84251253
Ik moet deze week even veel sporten en op m'n eten letten. Vandaag half uurtje maar kunnen sporten.Maar wel even goed hardgelopen op de loopband.
pi_84251267
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:44 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)
je kan bij de turk groenten en fruit kopen of bij de lidl en als je veel zelf maakt (soepen bijv en salades en als je meer kookt dan je gebruikt vries je t in ook handig voor als je eens geen tijd hebt) dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 juli 2010 @ 21:49:26 #86
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84251457
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef DarkElf het volgende:
of bij de lidl en als je veel zelf maakt dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijk
Ik haal al het fruit bij de lidl, kwaliteit is zoveel beter dan in andere supermarkten (hebben net ook bovenaan gestaan in een recente test van de consumentenbond). We aten eerst gemiddeld 0,5 stuk fruit per dag en nu 2 stuks per persoon (en de kids 1 stuk). Dat was 20 euro meer in de week

Je bespaart natuurlijk wel wat op ongezonde dingen, maar ik dacht ook goedkoper uit te zijn en dat is nooit gelukt. Maar ik moet wel bekennen dat ik niet het goedkoopste fruit koop, heb bijv. een hekel aan die mini appeltjes in een zak, wil grote appels en wat keuze en dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je portemonnee, maar wat keuze maakt het wel makkelijker voor fruit te kiezen en niet voor een koek ofzo.

Dat barbeque vlees van de lidl (grill master ofzo) is echt uitmuntend. Shit, nu heb ik zin in een barbeque, maar goed dat ik geen vlees in huis heb
pi_84252229
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef Laydina het volgende:
Ik moet deze week even veel sporten en op m'n eten letten. Vandaag half uurtje maar kunnen sporten.Maar wel even goed hardgelopen op de loopband.
Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?

Heb vandaag hardgelopen en morgenochtend weer. Ik merk nu al verschil (vooral aan mijn buik) en zulke lange afstanden loop ik nog niet. Maar het gevoel van vroeger (wat ik altijd krijg als ik loop), dat fijne gevoel, komt al weer terug. Ik ga er helemaal voor.

Maatje 36/38, straks pas ik je weer!
pi_84252629
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:02 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?

Heb vandaag hardgelopen en morgenochtend weer. Ik merk nu al verschil (vooral aan mijn buik) en zulke lange afstanden loop ik nog niet. Maar het gevoel van vroeger (wat ik altijd krijg als ik loop), dat fijne gevoel, komt al weer terug. Ik ga er helemaal voor.

Maatje 36/38, straks pas ik je weer!
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negen had het zelf niet door hehe.

Ow dat is lekker, dat gevoel. Zou mooi zijn als je dat maatje gaat halen. Ik heb nog wel even te gaan wil ik nog een maatje slinken
  maandag 19 juli 2010 @ 22:13:11 #89
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84252858
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag.
Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maand
En geen airco

Sporten doe ik mis het niet warmer is dan 25 graden, al zijn er die hards die morgen ook gaan terwijl het meer dan 30 graden gaat worden.
pi_84252982
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:

[..]

de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negen had het zelf niet door hehe.

Ow dat is lekker, dat gevoel. Zou mooi zijn als je dat maatje gaat halen. Ik heb nog wel even te gaan wil ik nog een maatje slinken
Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.

Ik mag een hele nieuwe gaderobe volgend jaar rond augustus als ik rond maatje 38/40 zit. Dus dat is zeker een super motivatie voor mij. Wat zou het geweldig zijn om alle grote kleren weg te kunnen doen.

Welke maat ben je nu dan, zit je al dicht bij je 'ideale' maat dan dat het nu langzaam gaat? (Als ik vragen mag )
pi_84253058
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:13 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maand
En geen airco

Sporten doe ik mis het niet warmer is dan 25 graden, al zijn er die hards die morgen ook gaan terwijl het meer dan 30 graden gaat worden.
Ik sport wel gewoon...maar je moet natuurlijk wel op de hitte voorbereid zijn, anders is het echt een afrader.

Maar doe je dan niets als het warm wordt, of zoek je een andere manier om toch nog beweging te krijgen?
pi_84253418
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:15 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.

Ik mag een hele nieuwe gaderobe volgend jaar rond augustus als ik rond maatje 38/40 zit. Dus dat is zeker een super motivatie voor mij. Wat zou het geweldig zijn om alle grote kleren weg te kunnen doen.

Welke maat ben je nu dan, zit je al dicht bij je 'ideale' maat dan dat het nu langzaam gaat? (Als ik vragen mag )
Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantie ) werd het allemaal wat later.

Te grote kleren weggooien is altijd leuk

Ik zit nu net rond een maatje 44. Begon rond 46/48. Ideaal zou 40 zijn. Maar voordat ik daar ooit ben dat duurt wel even, want sta al eeuwen stillig.
pi_84253571
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:25 schreef Laydina het volgende:

[..]

Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantie ) werd het allemaal wat later.

Te grote kleren weggooien is altijd leuk

Ik zit nu net rond een maatje 44. Begon rond 46/48. Ideaal zou 40 zijn. Maar voordat ik daar ooit ben dat duurt wel even, want sta al eeuwen stillig.
Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?
pi_84253674
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:28 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?
Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.
pi_84253945
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:31 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.
Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?

En probeer sit-ups en op te drukken op je 'rustdagen' (en ook op de dagen dat je traint natuurlijk), spiermassa verbrandt meer vet, dus ook op je rustdagen.

Succes.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:40:04 #96
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84254096
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef xBlossomx het volgende:
Maar doe je dan niets als het warm wordt, of zoek je een andere manier om toch nog beweging te krijgen?
45 minuten gewandeld vandaag. Niet echt een alteratief, maar wel lekker.
pi_84254320
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:36 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?

En probeer sit-ups en op te drukken op je 'rustdagen' (en ook op de dagen dat je traint natuurlijk), spiermassa verbrandt meer vet, dus ook op je rustdagen.

Succes.
ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen. Situp thuis deed ik wel regelmatig, maar door last van m'n stuitje en later die hitte ben ik ermee gekapt. Maar dat pak ik wel weer op.
Pussups ben ik heel slecht in en vind ik niet echt wat. Werk wel met gewichten op de sportschool.
pi_84256981
Ik post ook weer eens;

Ben op een vlakte beland waar ik moeilijk vanaf kom. Maar een klacht is het niet want ik ben al 15 kg afgevallen

Maar toch wil ik nog een paar kilo kwijt omdat ik dan een gezonder BMI heb en er wat beter uit zal gaan zien.
Ik blijf het moeilijk vinden om in de zomer streng te zijn voor mezelf er zijn echt teveel verleidingen vanmiddag nog kwam een collega op het werk met Belgische bieren die hij zelf had meegenomen uit België vage merken die ik nog nooit had gezien trappistenbier van kleine brouwerijen.

En ik heb keihard nee gezegd stom eigenlijk soms ben ik te streng soms weer niet... de balans vinden is zo verdomd moeilijk voor me....

Sporten lukt me de laatste tijd niet veels te druk met werken en met de muziek.

Morgen weer repeteren zal wel flink veel energie verbruiken in die hitte staan te raggen op de gitaar
pi_84262464
Een update na mijn laatste post d.d. 24 april:
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Sinds ik terug van vakantie ben doe ik 0,0 aan sport (al moet ik zeggen dat ik wel vaker de fiets pak ipv de auto). Sinds gisteren flinke hoofdpijn + flink verkouden (loopneus )

Heb gisteravond maar wat tv gekeken. De enige zak chips die in huis was heb ik helemaal in m'n eentje opgegeten. Vandaag heb ik ook wat snoepgoed gegeten...

Deze ongezonde spullen heb ik niet gekocht.
Ik ben sindsdien eigenlijk ongezond blijven doen (zo goed als niet sporten, vaker chips eten, vaker naar de Mac gaan). Wel heb ik regelmatig gefietst (hooguit een kwartier per dag). Wonder boven wonder ben ik in die periode slechts 0,5kg aangekomen.

Gisteravond heb ik besloten dat ik vandaag weer zou beginnen met sporten. Aangezien ik vanavond moet klussen aan m'n auto en het warm gaat worden ben ik om 5.45u opgestaan. Na een eenvoudig ontbijtje (Brinta) heb ik eens 17km gefietst (55 min). Hierna gedoucht, 2 crackers met Paturain gegeten. Vervolgens met de auto naar het werk gegaan.

Ik voel me opeens weer goed.
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:41:13 #100
279894 winka
There is no place like home..
pi_84331056
Ik heb een tijdje meegepost in dit topic. Ik ben behoorlijk wat afgevallen, dus hierbij wat foto's Ben hier natuurlijk ontzettend trots op en blij mee, maar ik hoop ook dat ik jullie in ieder geval hiermee kan motiveren. Ik woog eerst 88.8 kg en nu weeg ik iets onder de 66 kilo. Ben nu een maand gestopt en tot nu toe blijf ik stabiel.

Ik heb niet echt foto's van mijn hoogste gewicht omdat ik nooit op de foto wilde Maar mijn kat lag ooit zo leuk in mijn tas (nou ja hij vond het zelf leuk totdat hij werd opgetild ) dus daar is een foto van. Zal wel 85 kilo gewogen hebben, had maat 44.

En nu heb ik maat 38/40

pi_84331134
Ziet er goed uit Winka! Die kat
Knap gedaan nu inderdaad stabiel blijven
pi_84331339
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw Winka!!! Thinspiraaaaaaaaaaation!! Gefeliciteerd! Hoe lang heb jij er over gedaan? Je ziet er supergoed uit!

Ik ben gelukkig weer een kilo aangekomen en zit nu dus weer nog 2 kilo af van het moment waarop ik eik naar slank moet overstappen.

Ik vind slank veel te veel een sc, dus ik denk dat ik stiekem ook na die 2 kilo nog maar even blijf hangen hier...
pi_84331399
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw Winka!!! Thinspiraaaaaaaaaaation!! Gefeliciteerd! Hoe lang heb jij er over gedaan? Je ziet er supergoed uit!

Ik ben gelukkig weer een kilo aangekomen en zit nu dus weer nog 2 kilo af van het moment waarop ik eik naar slank moet overstappen.

Ik vind slank veel te veel een sc, dus ik denk dat ik stiekem ook na die 2 kilo nog maar even blijf hangen hier...
DP in slank kan je echt heel veel leren hoor
Maar daar letten ze wel op gezond leven en niet zo zeer op afvallen dus waarschijnlijk ga je dan wel te horen krijgen dat je te weinig eet
pi_84331537
Ik eet al beter Sarabi Ik let er in ieder geval op nu. En probeer bewust meer en regelmatiger te eten. Het lukt nog niet volledig, maar dat wijt ik ook aan het weer een bietje.

Maar ik heb daar de afgelopen dagen wat geneusd en het ging noooooooooooooooooooooooooooooooooit over eten
pi_84331562
O en bij de foto's van al die skinny bitches voel ik me een zeekoe
pi_84331603
O en voor mensen zich beledigd voelen, in mijn posse is skinny bitch een eretitel
pi_84331650
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik eet al beter Sarabi Ik let er in ieder geval op nu. En probeer bewust meer en regelmatiger te eten. Het lukt nog niet volledig, maar dat wijt ik ook aan het weer een bietje.

Maar ik heb daar de afgelopen dagen wat geneusd en het ging noooooooooooooooooooooooooooooooooit over eten
Dan heb je net de verkeerde delen gelezen, je zou er echt van staan te kijken hoeveel je er leert als je gaat meeposten
Dit topic is goed voor motivatie maar echt gezond leren leven heb ik daar gedaan
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:55:51 #108
279894 winka
pi_84331850
Bedankt meiden
Ik ben op 4 januari begonnen. Er was ook iemand in dit topic die neerbuigend deed (ben zijn naam even kwijt) over mensen die in het nieuwe jaar begonnen met afvallen.

Ik ben denk ik wel iets te snel afgevallen. Dus nu inderdaad stabiel blijven, vraag me alleen af wanneer je echt kan zeggen 'nu is het gelukt'. Maar goed dat is weer voor een ander topic. Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
pi_84331963
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef winka het volgende:
Bedankt meiden
Ik ben op 4 januari begonnen. Er was ook iemand in dit topic die neerbuigend deed (ben zijn naam even kwijt) over mensen die in het nieuwe jaar begonnen met afvallen.

Ik ben denk ik wel iets te snel afgevallen. Dus nu inderdaad stabiel blijven, vraag me alleen af wanneer je echt kan zeggen 'nu is het gelukt'. Maar goed dat is weer voor een ander topic. Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
Wanneer het is gelukt? Dat is een goede vraag, volgens mij was dat na 3 tot 5 jaar stabiel blijven?
Maar opletten zal je waarschijnlijk altijd moeten
pi_84332114
Zijn we ongeveer gelijk begonnen Bij mij was het niet bewust een nieuwjaarsding, kwam zo uit. Echt heeel snel ben je toch niet afgevallen dan? Niet meer dan een kilo per week toch?
pi_84332117
Wanneer het gelukt is? Wanneer je niet meer op je eten hoeft te letten. De gezonde levenstijl dus een gewoonte is geworden, net als het eventuele sporten.
pi_84332155
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef Laydina het volgende:
Wanneer het gelukt is? Wanneer je niet meer op je eten hoeft te letten. De gezonde levenstijl dus een gewoonte is geworden, net als het eventuele sporten.
pi_84334989
Ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht...

Het is denk ik ook te warm om er iets aan te doen.
Ik ga echt niet aerobicen als het 24 graden is
pi_84335030
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht...

Het is denk ik ook te warm om er iets aan te doen.
Ik ga echt niet aerobicen als het 24 graden is
Het weer is echt vervelend he
Vandaag ook hardgelopen bij 26graden maar echt lekker is het niet
Morgen maar extra vroeg de wekker zetten
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:56:10 #115
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84335084
waarom is het hier nog steeds bijna 30 graden en hebben jullie het over 24 of 26 graden
pi_84335131
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:56 schreef kahlanamnell het volgende:
waarom is het hier nog steeds bijna 30 graden en hebben jullie het over 24 of 26 graden
26 was al in de avond, overdag was het ook 30 graden
pi_84336091
quote:
Mijn appartement is in de schaduwzijde van het complex vandaar dat het wat koeler is in mijn woning
pi_84336134
Snap niet dat iedereen zo'n last van de hitte heeft. Ik sport nog net zo graag als toen het kouder was
pi_84336282
quote:
Ik leef met je mee hoor

Op het werk bezuinigen ze op airco......
pi_84336333
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:14 schreef Laydina het volgende:
Snap niet dat iedereen zo'n last van de hitte heeft. Ik sport nog net zo graag als toen het kouder was
Misschien kan jij er beter tegen als anderen
pi_84336334
Dat is wel zielig. Ik zit gewoon regelmatig met een vest op t kantoor
pi_84336938
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef Laydina het volgende:
Dat is wel zielig. Ik zit gewoon regelmatig met een vest op t kantoor
Nou hier op het werk wil je het liefst jezelf als een nudist kleden...

Airco kost geld en crisis etc.... bla bla etc...
pi_84337174
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nou hier op het werk wil je het liefst jezelf als een nudist kleden...

Airco kost geld en crisis etc.... bla bla etc...
Jah? Ik vind het dan nog erger, want dan plak je aan jezelf en glij je van jezelf af
pi_84337343
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef Laydina het volgende:

[..]

Jah? Ik vind het dan nog erger, want dan plak je aan jezelf en glij je van jezelf af
Tja ik draag met deze hitte ruim zittend katoen dat is imho nog het beste.

We zitten ook met teveel mensen in een kleine ruimte met zeer veel computers dat helpt ook niet echt

Maar goed regelmatig pauze nemen en veel water drinken dat is het dan zeg maar
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:51:27 #125
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84346054
quote:
Bedankt meiden
Ik zal denk ik wel altijd op moeten bliijven letten met eten
Nee joh, ik ben jaren terug afgevallen en denk er nooit meer aan. Let ook niet meer op mijn eten, je zal merken dat er toch minder in je maag past op een gegeven moment, je kan je straks niet meer voorstellen dat er zoveel eten in je maag kon.

Ik zit nu al 10 jaar op gewicht en post hier eigenlijk alleen als ik dit topic weer eens bovenaan mijn actieve toipcs zie staan.

Zijn trouwens wel gasten hier die jaren lang erover willen praten, dat is vooral onzekerheid, geen aanspraak bij vrienden hebben en weinig hobby's. Waarom zou je anders jarenlang praten over eten?

Nou, ik ga er weer vandoor. Eindelijk wat koeler hier en ik ga straks lekker even naar zee uitwaaien
pi_84346395
quote:
Bedankt meiden

Winka..
hoe is het je gelukt om zoveel af te vallen??

Ik blijf inmiddels weer lekker stil staan
Maar ik geloof dat dat voornamelijk komt omdat ik er niet teveel op let
*heeft een beetje motivatie nodig*

pi_84346495
wat een prestatie winka!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84346895
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:06 schreef DarkElf het volgende:
wat een prestatie winka!
Wat zij zegt
pi_84347275
Wow! Het is vrij goed te zien dat je aardig wat kilootjes bent kwijtgeraakt. Gefeliciteerd!

Ik zie dat er een nog een hele pagina aan posts is. Dit was dus een reactie op winka.
pi_84368300
Gefeliciteerd winka
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:04:32 #131
279894 winka
pi_84374800
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef Laydina het volgende:
Dat is helemaal waar
Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik sta nu namelijk nog in de afvalstand, in de periode dat ik de teugels een beetje heb laten vieren was ik alsnog 2 kilo afgevallen. En het is nu nog steeds erg makkelijk om op gewicht te blijven. Ik weeg mezelf nu ook niet meer dan één keer per week, eerst deed ik dit praktisch elke dag
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:51 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Nee joh, ik ben jaren terug afgevallen en denk er nooit meer aan. Let ook niet meer op mijn eten, je zal merken dat er toch minder in je maag past op een gegeven moment, je kan je straks niet meer voorstellen dat er zoveel eten in je maag kon.

Goed om te horen Merk ook zeker dat mijn maag is gekrompen en dat er dus veel minder in past Wat ik eerst op een dag at, past er nu bij lange na niet meer in. Ik schrok me trouwens wezeloos van de foto waarop ik dik ben.. Echt ongelovelijk... Had dat altijd goed gepraat voor mezelf, want het lag aan de kleding die veel kleiner wordt gemaakt, of was gekrompen in de was Of ik zei steeds tegen mezelf dat het me niet uit maakte dat ik zo was.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn we ongeveer gelijk begonnen Bij mij was het niet bewust een nieuwjaarsding, kwam zo uit. Echt heeel snel ben je toch niet afgevallen dan? Niet meer dan een kilo per week toch?
In het begin viel ik wel te snel af, gemiddeld ruim anderhalve kilo per week. De laatste anderhalve maand was dat wat minder geworden. Maar goed, als je het tot en met nu bekijkt is het netjes met ongeveer een kilo per week gemiddeld. Bij mij was het ook niet echt bewust dat ik op Nieuwjaarsdag begon. Ik voelde me helemaal ziek van al het eten en ik wist dat januari een makkeliljke maand zou worden - geen verjaardagen of andere redenen om me vol te vreten
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:03 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Winka..
hoe is het je gelukt om zoveel af te vallen??

Het heeft bij mij niets te maken gehad met een bepaald dieet o.i.d. Door haptotherapie ben ik er achtergekomen wáárom ik steeds mezelf volvrat. Daardoor ben ik gestopt met emotie-eten en is het deze keer voor mijn gevoel praktisch vanzelf gegaan. Vroeger was het altijd een gevecht, deze keer niet,
pi_84406793
Ik heb sinds lange tijd niet meer zoveel slechts in m'n winkelmandje gestopt
pi_84407620
Vertel, wat voor lekkers ga je straks allemaal eten
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:44:01 #134
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84407888
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:12 schreef Laydina het volgende:
Ik heb sinds lange tijd niet meer zoveel slechts in m'n winkelmandje gestopt
Boodschappen gedaan vlak voor etenstijd (daarmee ging ik afgelopen week in ieder geval goed de fout in)?
It was delicious.
pi_84408369
Ik heb knakworsten gehaald (Voor avondeten broodjes) en nog straciatella ijs als toetje en voor vanavond nog een zak nibbits.

Nee niet geshopt voor het eten. Gewoon omdat ik me kut voel al lange tijd niet zo over de schreef ben gegaan met eten. Dus heb er even schijt aan.
pi_84409594
Ik ben dinsdag jarig en ga lekker een big americana pizza opsmullen

Moet kunnen en zo niet dan toch!
pi_84415250
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben dinsdag jarig en ga lekker een big americana pizza opsmullen

Moet kunnen en zo niet dan toch!
Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen.
pi_84419103
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:45 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen. *O*

Alvast gefelie *O* *O*
pi_84420067
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Alvast gefelie *O* *O*

Jij ook! *O* *O*

Hoe gaat het trouwens met jouw afvalproces? :)
pi_84429961
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:31 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Jij ook! *O* *O*

Hoe gaat het trouwens met jouw afvalproces? :)

Ehm.... ik sport te weinig de laatste weken dus sta ik stil :@
pi_84429999
~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O>
pi_84430048
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:58 schreef Laydina het volgende:
Ik heb knakworsten gehaald (Voor avondeten broodjes) en nog straciatella ijs als toetje en voor vanavond nog een zak nibbits.

Nee niet geshopt voor het eten. Gewoon omdat ik me kut voel al lange tijd niet zo over de schreef ben gegaan met eten. Dus heb er even schijt aan.

^O^ Ik heb gemerkt dat als ik een keer echt GOED zondig dat het daarna beter gaat :@ Bij mij dan he :@
pi_84430089
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ehm.... ik sport te weinig de laatste weken dus sta ik stil :@

Even stil staan is ook niet erg, zolang je maar niet aankomt
Te snel afvallen is echt nergens goed voor
pi_84431743
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:58 schreef Laydina het volgende:

Knakworsten zijn helemaal niet ongezond. Kijk maar eens op de verpakking, het AH merk heeft zelfs zo'n klavertje van "gezonde keuze".
pi_84432344
Heb afgelopen week maar een keer walk at home fitness gedaan van Leslie, dat was de two mile walk van haar. Als compensatie heb ik gelukkig veel geborreld :Y)

Vanochtend haar 4 mile walk gedaan, de weegschaal wijst nu 79 kilo aan. Volgens is dat alleen maar vochtverlies :')

Nu lekker een kopje koffie c_/
pi_84434119
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:21 schreef oversizedmidget het volgende:

[..]

Knakworsten zijn helemaal niet ongezond. Kijk maar eens op de verpakking, het AH merk heeft zelfs zo'n klavertje van "gezonde keuze".

Dat gezonde keuze klavertje betekend alleen dat het in die produktgroep de beste keuze is... Er is ook mayonaise met het klavertje hoor.... Dus gezond is anders..
Knakworst is 293 kcal per 100 gram, en dat noem ik niet echt gezond..
pi_84434253
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:42 schreef Boadicea het volgende:

[..]

Dat gezonde keuze klavertje betekend alleen dat het in die produktgroep de beste keuze is... Er is ook mayonaise met het klavertje hoor.... Dus gezond is anders..

Ik dacht rond de 200kcal? en hoeveel weegt zo'n worstje?
pi_84435295
En daarbij eet ik mayo bij knakworsten en een wit zacht bolletje. Dus dat maakt het nog gezonder! *O*
not :+
pi_84435307
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

^O^ Ik heb gemerkt dat als ik een keer echt GOED zondig dat het daarna beter gaat :@ Bij mij dan he :@

Dan moet jij dat af en toe zeker gaan doen :Y
Af en toe he!

bij mij maakt dat echt niks uit .
pi_84435328
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:25 schreef Laydina het volgende:
En daarbij eet ik mayo bij knakworsten en een wit zacht bolletje. Dus dat maakt het nog gezonder! *O*

Dan is het wel officieel slecht :Y
Maar ook lekker :9
pi_84435591
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik dacht rond de 200kcal? en hoeveel weegt zo'n worstje?

20 gram. Dat bedoel ik :p
pi_84435634
quote:

Het ongezondste van die hele combo is nog dat bolletje. Die mayo dat zijn ook hoofdzakelijk onverzadigde vetten.

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:42 schreef Boadicea het volgende:

[..]

Ah, ik vond het al vreemd dat er ook pizza's waren met dat klavertje. Dat is er intussen wel afgehaald. Cola Light heeft het ook trouwens, terwijl in die categorie mineraalwater me gezonder lijkt.

[ Bericht 43% gewijzigd door oversizedmidget op 24-07-2010 14:47:02 ]
pi_84436326
quote:

lekker man :9 alleen hoef ik geen mayo maar heb ik dan liever grove mosterd erbij :9~
pi_84452908
Van de diëtiste mag ik gewoon elke dag hardlopen. Ik had mijn trimschema meegenomen en aangezien het langzaam wordt opgebouwd en ik niet a-sportief ben, mag ik elke dag trimmen. Ik natuurlijk helemaal blij. :)

Iedere ochtend lekker beginnen met hardlopen. Echt lekker joh.

We moeten alleen nog een soort van 'eetschema' opstellen, maar goed. :D
pi_84453609
Klinkt goed Blossom :) Ik denk dat het een groot goed is om elke ochtend te kunnen hardlopen. Met andere woorden ik ben jaloers op je :P
pi_84455424
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Klinkt goed Blossom :) Ik denk dat het een groot goed is om elke ochtend te kunnen hardlopen. Met andere woorden ik ben jaloers op je :P
Waarom kun je niet elke ochtend hardlopen dan? :@
pi_84460115
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:17 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

in mijn geval:

08:00 op werk
07:30 vertrek van huis
07:00 Douchen na sporten
06:00 Hardlopen
05:30 uit bed en aankleden
05:00 wekker

beetje teveel van het goede...

zondag 25 juli 2010 @ 10:21:03 #158
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_84460762
quote:

[..]

Nou hoef ik gelukkig niet zo afschuwelijk vroeg op als Barretje80, ik woon op loop afstand van mijn werk, maar voor het werk hardlopen daar mis ik de discipline voor :P . Ooh en met mijn voorgevel, loop ik liever niet hard :') Ik hou het wel bij walk at home fitness.
pi_84460777
quote:

[..]

je lichaam heeft ook rust nodig :) je spieren en zo moeten zich kunnen herstellen dus elke dag is sowieso niet aan te raden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84471673
Hallo beste Dieetclubfokkers :)

Sjee, wat zijn de meesten van jullie al veel afgevallen zeg! Echt knap!

Ik kom mezelf ook alvast even aanmelden. Ik kan nog niet voluit gaan, omdat ik net ben bevallen middels een keizersnede van onze prachtige dochter. Maar ik ben al wel begonnen met veel gezonder eten. En dat heeft al tot behoorlijk verlies van kilo's geleid.

Voor de zwangerschap woog ik 68 kilo (ook al iets te zwaar). Vlak voor de bevalling woog ik 87 kilo. Net na bevalling woog ik ongeveer 81 kilo (BMI 30). Inmiddels al weer bijna 76 kilo (BMI 28) door gezond te eten. Het gaat nu ook nog lekker snel door het vocht dat ik nog vasthoud/vasthield. Maar ik zal voor de rest toch moeten gaan werken, maar eerst even herstellen van de keizersnede.

Iedereen alvast heel veel (of nog meer) succes en hopelijk kan ik hier een beetje meedoen en supporten

:)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 25 juli 2010 @ 18:34:20 #161
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_84475059
Lekker net de 4 mile walk gedaan met Leslie O+ Heb het de hele dag uit lopen stellen toch maar gedaan. Ik voel me zo lekker nu. Pilates daar heb ik ff geen zin in :{w
pi_84481901
Net een uurtje gesport *O* *O*

Wel lekker dat het wat kouder is dan hou je het nog een een beetje vol w/
  zondag 25 juli 2010 @ 21:15:41 #163
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_84482161
Ik heb nu trek in bier en borrelnootjes.
pi_84493536
Hij gaat goed alleen haal ik mijn verjaardagsplanningsgewicht niet.

Maar ik zit er zeer dichtbij :) dus ik klaag niet ben ruim 15 kilo afgevallen *O* *O*
pi_84493553
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:45 schreef xBlossomx het volgende:

Ik ben maandag jarig en ik ga ook helemaal los! Maar in de ochtend wel hardlopen. *O*
:s) >:O ~:) O~) *O*

Gefelecitaart :Y) *O* *O* *O* *O* *O*
pi_84494347
Feli xBlossomx *O*

En NIMBY, feli met die ruim 15 kg ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 10:28:07 #167
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_84496116
Na een paar jaar meldt ik me hier ook maar weer eens. Na de vorige keer ca 30 kg verloren te hebben moet er deze keer weer het een en ander af (Jojo ftw) :|W .

Ik ben nu al een 8 weken bezig en gelukkig alweer ca 12 kg kwijt dus op dit moment weer ca 8 kg vanaf mijn eerste doel. De eerste 7 weken gedeeltelijk ge-Sonja Bakkert, maar sinds een week overgestapt naar een eigen invulling gegeven (ik ben vooral meer gaan eten, naar aanleiding van dit topic Diëtist: (veel) meer eten!)

Op dit moment val ik ca 0.5 kg - 1kg per week af en ik hoop dat dus vast te houden. Hoe ik het verder moet bij gaan houden wanneer ik weer rond het streefgewicht zit moet ik nog over gaan nadenken, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik een dieet poging doe.

Ik wens iedereen hier veel succes met hun pogingen en wees vooral blij met wat je al bereikt hebt en probeer het vast te houden.
Drop you like an ill, bad habit
pi_84497626
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:28 schreef pmponer het volgende:
Na een paar jaar meldt ik me hier ook maar weer eens. Na de vorige keer ca 30 kg verloren te hebben moet er deze keer weer het een en ander af (Jojo ftw) :|W .

Ik ben nu al een 8 weken bezig en gelukkig alweer ca 12 kg kwijt dus op dit moment weer ca 8 kg vanaf mijn eerste doel. De eerste 7 weken gedeeltelijk ge-Sonja Bakkert, maar sinds een week overgestapt naar een eigen invulling gegeven (ik ben vooral meer gaan eten, naar aanleiding van dit topic Diëtist: (veel) meer eten!)

Op dit moment val ik ca 0.5 kg - 1kg per week af en ik hoop dat dus vast te houden. Hoe ik het verder moet bij gaan houden wanneer ik weer rond het streefgewicht zit moet ik nog over gaan nadenken, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik een dieet poging doe.

Ik wens iedereen hier veel succes met hun pogingen en wees vooral blij met wat je al bereikt hebt en probeer het vast te houden.
welkom, en heel veel succes! :)
pi_84497742
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:28 schreef pmponer het volgende:

Dat gaat wel weer heel erg snel
Goed dat je meer bent gaan eten ^O^ zeker als je al een jojo verleden hebt is het veiliger om rustig aan af te vallen

Vanochtend weer een rondje Evy gedaan *O*
pi_84504314
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:21 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Nou hoef ik gelukkig niet zo afschuwelijk vroeg op als Barretje80, ik woon op loop afstand van mijn werk, maar voor het werk hardlopen daar mis ik de discipline voor . Ooh en met mijn voorgevel, loop ik liever niet hard Ik hou het wel bij walk at home fitness.
Ik heb ook een idioot grote voorgevel hoor. Gewoon een goede sport bh laten maken / kopen.

En ja..in het begin is het hardlopen wel zwaar, maar na een tijdje wen je er wel aan.
pi_84504340
@Hoog & Nimby: Dank jeeee. Ik ga denk ik zo gebak halen..slecht ja..maar goed..
pi_84504393
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

je lichaam heeft ook rust nodig je spieren en zo moeten zich kunnen herstellen dus elke dag is sowieso niet aan te raden.
Ja misschien heb je gelijk...misschien 1 dag ertussen en op de rustdag fietsen of zwemmen. Maar zodra ik weer 10KM kan lopen ren ik wel weer elke dag, maar dan is mijn lichaam er weer aan gewend en ben ik lichter etc. etc.
pi_84508621
Zowaar net voor het eerst sinds lange tijd een broek maat 42 gekocht :o Wel aan de strakke kant, maar 44 was echt te groot.
Echt ik haat shoppen nu, niet omdat het allemaal niet meer past, maar omdat ik nu 42,44 en 46 mee het hokje in moet slepen _O-
pi_84509218
Tof moment is dat he ladyina!!

Gefeliciteerd!
  maandag 26 juli 2010 @ 18:06:55 #175
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84513141
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef DarkElf het volgende:
je lichaam heeft ook rust nodig :) je spieren en zo moeten zich kunnen herstellen dus elke dag is sowieso niet aan te raden.
rust is alleen nodig bij krachttraining en daar valt hardlopen niet onder. Je kan prima elke dag hardlopen, of je er zin in hebt is een 2e. Lijkt mij op de langere duur niet vol te houden. Je kan beter 3 dagen intensief trainen dan 7 dagen op gemiddeld niveau.
pi_84513181
Iedereen die vandaag wat te vieren heeft gefeliciteerd :* :*

Ik zelf geef vandaag toe aan de borrelnootjes en bier :@
pi_84521382
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:06 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

rust is alleen nodig bij krachttraining en daar valt hardlopen niet onder. Je kan prima elke dag hardlopen, of je er zin in hebt is een 2e. Lijkt mij op de langere duur niet vol te houden. Je kan beter 3 dagen intensief trainen dan 7 dagen op gemiddeld niveau.
Heb het altijd al gedaan...dus ik ben het op zich wel gewend, maar ik moet het natuurlijk wel opbouwen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:07:10 #178
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_84536267
Inderdaad cardio kan je in principe elke dag wel doen ik doe dit nu ca 6 keer in de week dus een dag rust
2 of 3 dagen op de mountainbike ca 30 km en de rest op een crosstrainer inmiddels opgebouwd van 20 minuten tot 40 minuten. Verder ben ik begonnen met golf en doe dat ook 1 keer per week maar of dat nu echt sport is weet ik niet (maar je loopt wel per keer ca 3 km).

En ik moet zeggen dat hoewel het in het begin echt een worsteling was, het nu vrij gemakkelijk gaat ik moet er eigenlijk alleen de tijd voor vrij maken.

Komend weekend heb ik 2 feestjes, daar moet ik wel een beetje voor uitkijken maar ik hoop dat ik daar een beetje gunstig doorheen rol. Want als ik de keuze heb tussen gezond en groen of minder gezond maar lekker kies ik toch voor het laatste. :X

Het meeste zorgen maak ik me eigenlijk nog over het feit dat ik op een gegeven moment op gewicht moet blijven en wat ik daarvoor moet doen. Dit is de vorige keren mis gegaan namelijk. Mijn idee is iig om me elke maandagochtend te blijven wegen en zodoende direct te zien als het mis gaat. Hebben jullie daar nog tips over?

[ Bericht 38% gewijzigd door pmponer op 27-07-2010 08:13:09 ]
pi_84559437
Was een goede dag vandaag, er waren jarigen op het werk. Ik heb gesmikkeld van een saucijzenbroodje en een tompouce! Ik ga zo de 3 mile run van Leslie doen :')
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:40:51 #180
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84586839
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Was een goede dag vandaag, er waren jarigen op het werk. Ik heb gesmikkeld van een saucijzenbroodje en een tompouce! Ik ga zo de 3 mile run van Leslie doen :')
je neemt het afvallen wel lekker serieus....

je mag wel een 12 mile doen om alleen de calorieen van dat sauzijnenbroodje eraf te krijgen. Je kan toch ook 1 traktatie nemen in plaats van 2?

Maarja, het is zo lastig om nee te zeggen :')
pi_84588270
Wheheheh! BADMALACOCINERABAD!!!!!

Ik merk bij mezelf dat ik best regelmatig wat kan snoepen en snacken als mijn basisinname gewoon stukken lager ligt. En dat ligtie nu permanent, dus ik hoef niet krampachtig traktaties te ontwijken.

Vaak sla ik wel over omdat ik me ben gaan realiseren hoeveel er in mijn mond verdween wat eigenlijk gewoon nergens naar smaakt...

Dus lekkere cheesecake bij die lekkere cappucino in dat fijne koffietentje ja. Goedkope albert heijn taart van collega nee.
pi_84590735
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh! BADMALACOCINERABAD!!!!!

Ik merk bij mezelf dat ik best regelmatig wat kan snoepen en snacken als mijn basisinname gewoon stukken lager ligt. En dat ligtie nu permanent, dus ik hoef niet krampachtig traktaties te ontwijken.

Vaak sla ik wel over omdat ik me ben gaan realiseren hoeveel er in mijn mond verdween wat eigenlijk gewoon nergens naar smaakt...

Dus lekkere cheesecake bij die lekkere cappucino in dat fijne koffietentje ja. Goedkope albert heijn taart van collega nee.
Dus als ik het goed lees eet je gewoon minder van het gezonde voer?
En daardoor kan je jezelf vaker een traktatie gunnen?
pi_84591417
Nee, dan lees je toch echt gewoon wat je wil lezen, zodat je daar millitant op kunt reageren :D.
pi_84591440
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, dan lees je toch gewoon wat je wil lezen, zodat je daar millitant op kunt reageren :D.
Wat bedoel je dan met dat je basisiname zoveel lager ligt?
pi_84591560
Ik at echt VEEL. Veel snoep, veel snacks, veel bij het ontbijt, veel bij de lunch, veel avondeten, veel dit, veel dat. Nu eet ik sowieso veel minder en ik kom dus niet gelijk aan als ik af en toe wel weer eens iets snaai.
pi_84594517
Ik snoep echt helemaal niets meer. Dan kan ik me zo heel af en toe een taartje op een verjaardag wel permitteren.
Een beetje snoepen zou ik sowieso niet kunnen, het is niets, of de zak leeg :P
pi_84596180
Net terug van het hardlopen....sjonge wat is het warm zeg, ik had me verslapen in de ochtend. Maar ik voel me lekker. Zometeen heerlijk douchen. *O* Morgen maar op mijn rustdag in de ochtend even een uurtje fietsen. :)
pi_84597748
Wat een felle reacties weer, ik ben kennelijk niet de enige die ongesteld moet worden >:)

Waarom denken mensen trouwens dat er altijd achterlijk veel calorieeen zitten in een saucijzenbroodje? Gemiddeld is het ongeveer 350 kcal, afhankelijk van het formaat broodje, dus die opmerking van '12 mile' slaat echt nergens op. :{w En voor de persoon die die opmerking maakte, als je een van mijn eerdere posts hier had gelezen dan had je geweten dat niet eten het probleem is bij mij, maar de hele dag op mijn luie reet zitten het probleem is. Ik ben nou eenmaal geen sportschoolgangster 8-)

Maar goed, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben gezakt voor twee examens :'( . Daar baal ik echt van, maar waar ik erg trots op ben is dat ik geen behoeft heb aan troost eten. Toen ik het resultaat in de eerste instantie las dacht ik ga vanavond bunkeren (katjang nootjes, chorizo, wijn :9 ). Eenmaal in de appie merkte ik dat helemaal geen behoefte had aan troost eten :)

Zodra ik klaar ben met mijn bakje meusli en melk ga ik lekker de 3 mile walk van Leslie doen :6
pi_84601114
We worden steeds dikker, want we eten vetarm!

Door Jetty van der Graaf, orthomoleculair voedingsdeskundige

Vroeger hebben we geleerd dat vetten 9 kcal en eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram leveren bij verbranding. Dus als we wilden afvallen zouden we minder vetten moeten eten. Ook werd door het Voedingscentrum jaren geleden de strijd aangebonden tegen overgewicht, hart- en vaatziekten middels de campagne “Let op Vet!” Deze heeft absoluut niet het beoogde resultaat gehad, juist het tegendeel. Mensen gingen minder vet eten, maar kregen daardoor tekorten aan essentiële
onverzadigde vetzuren.

Ook in Amerika is overgewicht een ware epidemie geworden. Hier worden al jaren zeer veel vetvrije snacks en lightproducten gepromoot, er is zelfs al een frituurvet (Olestra) op de markt die niet in het lichaam opgenomen wordt. Echter de hoognodige vetoplosbare vitamines en antioxidanten lossen hier wel in op en gaan voor het lichaam verloren. Ondanks dit alles wordt de mens steeds dikker en vetter.

Wat gebeurt er?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve. Hier is insuline ook voor verantwoordelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel dat eeuwenlang heel nuttig was, doordat in vroegere tijden periodes van overmaat werden afgewisseld door periodes van schaarste. Dit komt
in onze Westerse maatschappij niet meer voor en dus raken wij onze opgebouwde vetreserves niet meer kwijt. Ook hebben we juist vet nodig, maar dan wel de “goede vetten”, ook wel essentiële vetzuren genoemd, om goed te kunnen functioneren en ook om gewicht te kunnen kwijtraken.

http://www.fonteine.com/vetarm.html
pi_84601399
Volgens mij weet zowat iedereen hier dat je light producten beter kunt mijden.
pi_84603604
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.

Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig :)
pi_84604246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:12 schreef Laydina het volgende:
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.

Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig :)
Spanje KAN heel gezond zijn..
Vroegah... Viel ik in spanje altijd een hoopaf, gewoon door de levensstijl en de manier waarop het eten klaar werd gemaakt.. veel lopen ( ipv de metro voor 1-2 haltes) doet het ook erg goed!!
en trappenlopen.. ( daar ben ik deze week flink mee bezig, geen liften op de platforms hier) het is niet sporten , maar wel lichaamsbeweging.

pi_84605675
quote:

Veel plezier in Spanje.
pi_84610575
quote:
Veel plezier Lay :W Probeer ook een beetje te genieten van het lekkere eten daar ;) Da's toch ook wel de lol van reizen denk ik :)
pi_84611805
Nog 6 uur en ik zit in de auto naar schiphol :D
pi_84611822
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:40 schreef PdeHoog het volgende:

Veel plezier Lay :W Probeer ook een beetje te genieten van het lekkere eten daar ;) Da's toch ook wel de lol van reizen denk ik :)
Ow denk maar niet dat ik dat niet ga doen hoor ;)

Genieten ga ik sowieso :Y
pi_84630787
Is brinta gezond als ontbijt? Uiteraard zonder suiker :)
pi_84633997
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:00 schreef _Flea_ het volgende:
Is brinta gezond als ontbijt? Uiteraard zonder suiker :)
Ja hoor ^O^ (als je van beton houdt in de morgen :P ;) , sorry, flauw van me :P )
pi_84634937
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja hoor ^O^ (als je van beton houdt in de morgen :P ;) , sorry, flauw van me :P )
Och vond het vanmorgen wel meevallen. Heb de hele ochtend niet hoeven eten.
pi_84650868
Brinta is superlekker, krijg het echter alleen weg uit een papfles, maar goed...niemand die het ziet :)
pi_84656177
Gisteren mezelf weer goed uitgeput in de sportschool. Vanmorgen weer gefietst en vanaf morgen 3 weken vakantie :).
Probeer wel te blijven sporten, als is m'n vriendin het daar niet helemaal mee eens. Maar goed, dan fiets of loop ik daar wel meer.
pi_84671583
Hoi mensjes,

Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken *O*
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)

Start gewicht (142.4kg):

Foto van aantal dagen geleden (91.5kg):

Nog een 8tal kg's eraf en ik heb een bmi van 25 *) (Kom van bmi van 42)
pi_84671625
wow wat goed zeg! :D

je bent een heel ander mens geworden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84671694
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:35 schreef DarkElf het volgende:

Precies wat ik ook dacht :D

Echt knap. Respect Missaar!
pi_84671723
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:50 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Och vond het vanmorgen wel meevallen. Heb de hele ochtend niet hoeven eten.
Het vult wel he?! :)
pi_84672410
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:35 schreef DarkElf het volgende:

Dankjewel :-) En dan te bedenken dat ik 10 jaar lang steeds maar dikker ben geworden, en nu gewoon op 7.5maandjes dit kan bereiken. Ik voel me ook een heel ander mens, ik voelde me vanbinnen al gelukkiger voor ik begon af te vallen maar nu begin ik stilletjes ook gelukkiger te worden met mijn uiterlijk. Alleen vrees ik wel voor wat overtollige huid, maar ik hoop dat ik dat nog een beetje goed kan krijgen met wat krachttraining.
pi_84675558
Woooooooooow Missaar!! Looking goooohooooood!!!
pi_84676914
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Woooooooooow Missaar!! Looking goooohooooood!!!
I second that :7
pi_84678648
Goed werk Missaar!!

Hier een berichtje vanuit Madrid. Alles gaat lekker, af en toe lekker aan eht fruit, maar zijn goed aan het genieten van wat er op ons weg komt, dus hou weinig rekening met zaken. Toch is het zeker niet allemaal slecht of te veel. Dus het gaat vast wel allemaal goedkomen
pi_84678680
geniet ervan Laydina!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:38:08 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84679582
Jemig Missaar! Petje af hoor! Wow, je ziet er echt supergoed uit man!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 08:29:42 #212
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_84695370
Zo, Missaar alle respect daarvoor erg goed gedaan! Mag ik vragen wat je plan de campagne was en wat je gaat doen om het zo te houden.

Gister eindelijk door de magische barriere van 30 km/u gegaan op de fiets, totaal afstand 32 km gemiddeld 30.1 km/u. Vandaag wordt een zware dag met de hele middag/avond feest.
pi_84695913
Afgelopen week is het goed gegaan met sporten heb in het weekend 8 miles gedaan en op werkdagen 8. Dus 16 miles in totaal en ik heb een keer Pilates erbij gedaan. De weegschaal staat op 79.

Straks de 4 miles met Leslie ik doe er wel de Pilates oefeningen van de Pilates walking DVD bij.

Maar nu eerst koffie c_/
pi_84696040
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:11 schreef Laydina het volgende:
Goed werk Missaar!! *O* *O*

Hier een berichtje vanuit Madrid. Alles gaat lekker, af en toe lekker aan eht fruit, maar zijn goed aan het genieten van wat er op ons weg komt, dus hou weinig rekening met zaken. Toch is het zeker niet allemaal slecht of te veel. Dus het gaat vast wel allemaal goedkomen ;)
Je loopt vermoedelijk ook een hoop dus dan kun je wat meer hebben ;) *O*
pi_84696057
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,

Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken *O*
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)

Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wow :o Jij bent lekker bezig geweest :D Ik zeg.....inspiratie :D Zit een beetje op dezelfde gewichten :D En verder ...... _O_ respect _O_
pi_84696848
Bluuuuh. Ik ben even fout bezig. Ik heb een beetje een stressperiode en eet weer alles wat los en vast zit.... Gelukkig is dat nog weinig vergeleken bij mijn "vreetbuien" van vroeger, omdat ik gewoon niets in huis heb, maar ik heb dus serieus van de week meerdere keren avond gegeten... Om een uur of half 6 bij mijn ouders en dan ging ik thuis rond een uur of 8 gewoon nog even een bordje eten staan maken :o :r :{w

En ik heb dus van de week op droge zongedroogde tomaten geknabbeld, omdat dat het enige was wat ik in huis had wat in de buurt van iets snackigs kwam (de zakjes wal- en pecannoten die ik had liggen voor salades waren al gesneuveld... :@ ). Droge zongedroogde tomaten zijn niet lekker... 8)7

MUST! STOP!
pi_84704166
Missaar wow! Echt geweldig dat je dat helemaal op eigen kracht hebt gedaan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:49:59 #218
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84704420
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:40 schreef Sarabi het volgende:
Missaar wow! Echt geweldig dat je dat helemaal op eigen kracht hebt gedaan.
afvallen doe je altijd op eigen kracht :')
pi_84708365
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:49 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Er bestaan ook nog operaties...
It was delicious.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:07:49 #220
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84709196
Missaar :o Het lijken wel foto's van twee verschillende mensen :D Supergoed, ook dat je blij bent!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_84713242
quote:
Hoi mensjes,

Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Damn...wat een lekker ding ben je zeg. :@

Nee, maar echt super!!! *O* *O* *O* Hoe vaak ging je sporten? :)
pi_84713265
quote:

[..]

Wat een rotopmerking zeg...
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:52:58 #223
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84735013
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:07 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wat een rotopmerking zeg...
waarom is dat nou weer een rotopmerking?

ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand voor iemand anders het werk deed met afvallen. afvallen is per definitie op eigen kracht, ook als je je laat opereren... simpele natuurwetten regelen dat jij toch echt je eigen vet moet verbranden - op welke manier dan ook :?
Kwak
pi_84735439
quote:

[..]

Zonder rare dieeten en operaties dan

Vandaag voor het eerst buiten hardgelopen
Vind het op de loopband toch fijner :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:09:36 #225
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84735525
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zonder rare dieeten en operaties dan

Vandaag voor het eerst buiten hardgelopen
Vind het op de loopband toch fijner :D
dat is óók op eigen kracht... je kiest je eigen hulpmiddel, maar het afvallen doe je zelf. of je nu met de auto of de trein of lopend naar school gaat, en of je nou doping gebruikt of niet, het verplaatsen doe je toch echt zelf...

maar chapeau dat ie het op een gezonde manier heeft gedaan!
Kwak
pi_84735746
Liposuctie dan? Daar komt geen vetverbranding aan te pas :P
pi_84736103
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is óók op eigen kracht... je kiest je eigen hulpmiddel, maar het afvallen doe je zelf. of je nu met de auto of de trein of lopend naar school gaat, en of je nou doping gebruikt of niet, het verplaatsen doe je toch echt zelf...

maar chapeau dat ie het op een gezonde manier heeft gedaan!
Klopt , daarom verbeterde ik mezelf ook
vind het fijn om te zien dat hij het op een gezonde manier heeft gedaan ^O^ en inderdaad een lekker ding nu
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:20:44 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84737904
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Liposuctie dan? Daar komt geen vetverbranding aan te pas :P
als je 50 kilo laat liposuctieën ga je denk ik dood ;) maar je hebt gelijk! dat is de énige manier die ik kan bedenken...
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:24:00 #229
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_84761959
Vanmorgen bleek ik toch weer 1 kg kwijt, dat maakt het resultaat in 11 weken 13 kilo (heb 2 keer 2 weken stil gestaan) Ik zit op dit moment 5 kilo van mijn eerste streef af dus ik heb er vertrouwen in dat ik dat wel ga halen. Vandaag mijn eerste vakantiedag dus ik heb de komende 3 weken wat meer tijd "over" om te sporten, ik stap dan ook zo maar op de fiets voor een rondje van 30-40 km.

Afgelopen weekend de bbq's redelijk doorstaan, iig minder vlees gegeten dan wat ik daarvoor deed en gematigd met de sausen.

Voor iedereen deze week weer heel veel succes.
pi_84784668
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 08:29 schreef pmponer het volgende:
Zo, Missaar alle respect daarvoor erg goed gedaan! Mag ik vragen wat je plan de campagne was en wat je gaat doen om het zo te houden.

Gister eindelijk door de magische barriere van 30 km/u gegaan op de fiets, totaal afstand 32 km gemiddeld 30.1 km/u. Vandaag wordt een zware dag met de hele middag/avond feest.
Nu ik heb het eigenlijk samen met mijn huisgenoot gedaan, dat maakte het toch volgens mij al een stuk makkelijker. Voor het vol te houden, nu ja ik heb pas mijn fitnessabbonement voor 2 jaar verlengd en ik heb alvast niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben maar gewoon gezond leef, en dat wil ik voor geen geld van de wereld opgeven! :-D Dus ik zie mijzelf wel gewoon op het rechte pad blijven, ik woonde vroeger alleen en dacht dat gezond eten altijd duur moest zijn of niet lekker, maar nu weet ik dat het ook anders kan. En dat is volgens mij wel belangrijk om het vol te houden.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:07 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Damn...wat een lekker ding ben je zeg. :@

Nee, maar echt super!!! *O* *O* *O* Hoe vaak ging je sporten? :)
:@ Ik kan mij niet meer herinneren hoelang het geleden dat ooit nog iemand iets in die aard tegen me gezegd heeft :@ Zowiezo iedereen enorm bedankt voor de vele proficiatjes :-D Dat doet me wel erg goed!

Ik ga toch minstens 4x per week sporten, en dat doe ik nog steeds :-) Zo was mijn schema verleden week:
Maandag: Fitness (1u cardio + kracht)
Dinsdag: Fitness (1u cardio + kracht)
Woensdag: 50min baantjes zwemmen
Donderdag: Fitness (1u cardio + kracht)
Vrijdag: 60min baantjes zwemmen + 30 km fietsen
Zaterdag: 15km gewandeld (weekendje zee :-D)
Zondag: niets

Dus dit was weer een heel intens weekje, maar soms is het ook wel wat minder, vandaag heb ik ook niets gedaan, ik was gewoonweg veel te moe, waarschijnlijk door het weekendje naar de kust.. Morgen er weer invliegen. Best zwaar om het met een fulltime job te combineren en een huishouden, maar ik weet waar ik het voor doe en ik voel me er gelukkig door. Nu nog ooit es een leuke meid tegenkomen! :9

[ Bericht 48% gewijzigd door Missaar op 02-08-2010 20:02:03 ]
pi_84802029
net weer een goedemorgen ontbijt drink op, zo lekker en zit er vol van tot een uur pf 12 maar 350 kcj -O-
pi_84802336
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:58 schreef candygirl het volgende:
net weer een goedemorgen ontbijt drink op, zo lekker en zit er vol van tot een uur pf 12 maar 350 kcj -O-
Dat is niet echt gezond, je moet niet zo lang mogelijk op zo min mogelijk willen teren.
Een lekker stevig ontbijt en dan na 2/3 uur een tussendoortje.
pi_84802769
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is niet echt gezond, je moet niet zo lang mogelijk op zo min mogelijk willen teren.
Een lekker stevig ontbijt en dan na 2/3 uur een tussendoortje.
ja daar zijn de meningen schijnbaar over verdeeld, de dietsite vertelde me dat het niet uit maakt of je nu 6 keer per dag kleine beetjes eet of 3 keer per dag normaal
zolang je geen eetbuien krijgt ,of iets ongezonds gaat snacken tussendoor
en dat doe ik dus niet
ik zal misschien nog iets van fruit eten voor 1 uur, maar alleen voor de vitaminen maar niet voor de honger ofzo.
pi_84803064
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen. ;)

Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.

Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.

Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
pi_84803112
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen. ;)

Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.

Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.

Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
ik werk in een erg luxe sport school ,maar ik krijg het zelf maar niet opgebracht om te sporten
steeds begin ik, maar het volhouden :{w -O- :@
pi_84803176
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:05 schreef candygirl het volgende:

[..]

ja daar zijn de meningen schijnbaar over verdeeld, de dietsite vertelde me dat het niet uit maakt of je nu 6 keer per dag kleine beetjes eet of 3 keer per dag normaal
zolang je geen eetbuien krijgt ,of iets ongezonds gaat snacken tussendoor
en dat doe ik dus niet
ik zal misschien nog iets van fruit eten voor 1 uur, maar alleen voor de vitaminen maar niet voor de honger ofzo.
En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:32:32 #237
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803245
Ik ben vorige week begonnen met Weight Watchers. Mijn moeder deed dit ook, alleen toen had je nog van die boekjes en notitieblokken waarmee je moest bijhouden hoeveel je at. Er is nu veel veranderd! Ik doe het online programma, en ik moet zeggen dat ik me er behoorlijk goed onder voel. Ik vind het niet lastig geen 'puntrijke' producten te eten. Het is handig dat je alles op kan zoeken, en als er iets niet in staat kun je het zelf berekenen via de site. Je zet alles in het online dagboek en ziet zo hoeveel je gehad hebt op een dag, week, name it. Zo hou je makkelijk het overzicht van wat prima kan om te eten, wat goeie vervangers zijn en wat je beter kunt laten staan! Zijn er nog FOK!ers die dit ook doen?

Een diëtist werkte voor mij voor geen meter. Ze gaf goede tips maar ik zag letterlijk niet wat ik nou wel en niet kon eten, en hoeveel. Daar kon zij me ook niet echt bij helpen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_84803275
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:25 schreef candygirl het volgende:

[..]

ik werk in een erg luxe sport school ,maar ik krijg het zelf maar niet opgebracht om te sporten
steeds begin ik, maar het volhouden :{w -O- :@
Probeer een sport maatje te vinden, dan kan je elkaar motiveren! werkt erg goed :Y
pi_84803283
Volgens mij hebben wel een paar mensen hier WW gedaan maar net zoals de meeste dieeten is het niet echt vol te houden.
Wel kan je er veel van leren, jammer genoeg heb ik alleen niet zoveel positieve ervaringen om mij heen met WW.
Allemaal mensen die niet een nieuwe levenstijl aanleerden en dus weer terugvielen (en aankwamen).
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:36:38 #240
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803337
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoel :{ Doe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas :9 Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch :)
Cat_Tank is strong
pi_84803371
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoel :{ Doe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas :9 Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch :)
Dat is ook een stuk voedzamer :Y
pi_84803383
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij hebben wel een paar mensen hier WW gedaan maar net zoals de meeste dieeten is het niet echt vol te houden.
Wel kan je er veel van leren, jammer genoeg heb ik alleen niet zoveel positieve ervaringen om mij heen met WW.
Allemaal mensen die niet een nieuwe levenstijl aanleerden en dus weer terugvielen (en aankwamen).
WW is net als kcals tellen :) Je moet het zinvol gebruiken. Inzicht krijgen in wat je eet. En daarna begrijpen hoe het werkt. Dus de methode an sich is niet fout. Alleen hoe mensen het gebruiken. Niet gelijk WW afkraken he ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:40:36 #243
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803411
quote:
Ik heb wel het idee dat er de afgelopen jaren veel veranderd is in WW. Hoe het er een paar jaar geleden bij mijn moeder uitzag en hoe het er nu uit ziet lijkt het wel positief, maar je hebt een punt. Bij elk dieet is het van belang dat je een nieuwe leefstijl aanmeet. Een dieet is wat dat betreft niet 'tijdelijk'. Ik heb dan ook goed gecontroleerd hoe dat bij WW gaat. Daar moet je een paar week lang 'stabiliseren' zoals ze het noemen, als je je streefgewicht behaald hebt. Dan krijg je meer punten zodat je niet meer afvalt, en kun je kijken hoe je die kan besteden zonder eroverheen te gaan.
Cat_Tank is strong
pi_84803442
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

WW is net als kcals tellen :) Je moet het zinvol gebruiken. Inzicht krijgen in wat je eet. En daarna begrijpen hoe het werkt. Dus de methode an sich is niet fout. Alleen hoe mensen het gebruiken. Niet gelijk WW afkraken he ;)
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken ;) vind het ook jammer dat het in mijn omgeving dus niet goed gebruikt wordt
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:44:08 #245
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803489
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken ;) vind het ook jammer dat het in mijn omgeving dus niet goed gebruikt wordt
Hoe lang ben jij al bezig Sarabi? (Als je bezig bent dan :@ ) En wat doe je? :)
Cat_Tank is strong
pi_84803502
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

enige probleem vind ik dat WW toch nog erg veel nadruk legt op "vetvrij" eten... en dat is niet zo gezond, je kunt beter wel voldoende vet eten, aleen omdat de vettere producten meer punten hebben, óók als ze gezond zijn, gaan mensen ze vaak ontwijken.

je herkende de voormalig WW deelnemers meteen in de therapiegroep waar ik zat: die hadden de grootste moeite te geloven dat ze beter niet konden bakken in een pan die alleen maar ingesprayd was met olie, maar gewoon 15 gram bereidingsvet moesten nemen, en brood besmeren enzo, en dat alleen groenten geen voedzame maaltijd was...
Kwak
pi_84803570
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:32 schreef Cat_Tank het volgende:

Een diëtist werkte voor mij voor geen meter. Ze gaf goede tips maar ik zag letterlijk niet wat ik nou wel en niet kon eten, en hoeveel. Daar kon zij me ook niet echt bij helpen.
een goeie dietiste gefet je een basisvoedings en een variatielijst.

ik weet precies wat ik mag eten, en ook waarvoor ik die onderdelen kan vervangen ter variatie :?

basislijst:
5 boterhammen (volkoren) besmeerd met halvarine, 1,5 plak kaas, 1,5 plak vleeswaar, 100 gram vlees/vis/vleesvervanger, 200 gram aardappelen, 200 gram groenten, 2 srtuks fruit, 450 ml. zuivel, 15 gram bereidingsvet voor de maaltijd.

voorbeelden variatie:
boterham = 2 crackers, 1/2 broodje, 2 beschuit, 5 eetlepels ontbijtgranen
200 gram aardappelen=125 gram gekookte pasta of rijst of peulvruchten

verder een paar simpele regels:
eet voldoende
eet vaak (mijn dietiste was dus wel van de 6 kleine maaltijden)
kies eten waar je moeite voor moet doen (kauwen is verzadigender dan drinken)
groente tussendoor kan altijd
vermijd geraffineerde suikers en simpele koolhydraten/suikers
vermijd verzadigde vetten uit bewerkte vleesproducten en snacks
gezonde vetten zijn oké (noten, vette vis, avocado)

ik zie niet in hoe dit moeilijk te volgen is... (als in: best begrijpelijk toch?)
Kwak
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:50:07 #248
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803606
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

enige probleem vind ik dat WW toch nog erg veel nadruk legt op "vetvrij" eten... en dat is niet zo gezond, je kunt beter wel voldoende vet eten, aleen omdat de vettere producten meer punten hebben, óók als ze gezond zijn, gaan mensen ze vaak ontwijken.

je herkende de voormalig WW deelnemers meteen in de therapiegroep waar ik zat: die hadden de grootste moeite te geloven dat ze beter niet konden bakken in een pan die alleen maar ingesprayd was met olie, maar gewoon 15 gram bereidingsvet moesten nemen, en brood besmeren enzo, en dat alleen groenten geen voedzame maaltijd was...
Dat is inderdaad slecht! :o Dat hebben ze nu wel veranderd. Je hebt nu naast het gewone puntentellen en opzoeken nu ook de zogenaamde fitformules. Je moet water, calcium, groente & fruit en plantaardige vetten afstrepen. Als je dan genoeg hebt afgestreept KRIJG JE EEN SMILIEEE O+ :') Ik blijf sowieso wel boter smeren en olijfolie gebruiken. Het kost je maar 0,5 punt per dosis, als je even moeite doet goeie producten te gebruiken :s)
Cat_Tank is strong
pi_84803639
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:50 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Dat is inderdaad slecht! :o Dat hebben ze nu wel veranderd. Je hebt nu naast het gewone puntentellen en opzoeken nu ook de zogenaamde fitformules. Je moet water, calcium, groente & fruit en plantaardige vetten afstrepen. Als je dan genoeg hebt afgestreept KRIJG JE EEN SMILIEEE O+ :') Ik blijf sowieso wel boter smeren en olijfolie gebruiken. Het kost je maar 0,5 punt per dosis, als je even moeite doet goeie producten te gebruiken :s)
dat is inderdaad verbeterd dan!

let wel op dat er in olijfolie niet zoveel vitamine D en E en A zit als ik gewone margarine/boter. als je je brood wel met boter smeert is t niet zo'n probleem, maar alleen uit olijfolie haal je niet genoeg.
Kwak
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:56:39 #250
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803726
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een goeie dietiste gefet je een basisvoedings en een variatielijst.

ik weet precies wat ik mag eten, en ook waarvoor ik die onderdelen kan vervangen ter variatie :?

basislijst:
5 boterhammen (volkoren) besmeerd met halvarine, 1,5 plak kaas, 1,5 plak vleeswaar, 100 gram vlees/vis/vleesvervanger, 200 gram aardappelen, 200 gram groenten, 2 srtuks fruit, 450 ml. zuivel, 15 gram bereidingsvet voor de maaltijd.

voorbeelden variatie:
boterham = 2 crackers, 1/2 broodje, 2 beschuit, 5 eetlepels ontbijtgranen
200 gram aardappelen=125 gram gekookte pasta of rijst of peulvruchten

verder een paar simpele regels:
eet voldoende
eet vaak (mijn dietiste was dus wel van de 6 kleine maaltijden)
kies eten waar je moeite voor moet doen (kauwen is verzadigender dan drinken)
groente tussendoor kan altijd
vermijd geraffineerde suikers en simpele koolhydraten/suikers
vermijd verzadigde vetten uit bewerkte vleesproducten en snacks
gezonde vetten zijn oké (noten, vette vis, avocado)

ik zie niet in hoe dit moeilijk te volgen is... (als in: best begrijpelijk toch?)

Voor jou misschien niet, maar ik raakte snel het overzicht kwijt. Dat lijstje dat je noemt kende ik voorheen niet, alhoewel je op de site van WW wel kunt opzoeken hoe je kunt vervangen/verkleinen met soortgelijke producten. Ik vind het nu handig dat je overzicht kan houden en op kunt zoeken hoe je bepaalde dingen kunt vervangen. Daarnaast vind ik het prettig dat je ook vrije punten hebt om te besteden in een week. Als je dan een keer een etentje hebt of een verjaardag, dan kun je daar die extra punten voor gebruiken. Je kan ook sport toevoegen om extra punten te verdienen. Wel is het zo dat hoe minder je die extra punten en sportpunten aanraakt, je sneller afvalt.
Cat_Tank is strong
pi_84803756
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij al bezig Sarabi? (Als je bezig bent dan :@ ) En wat doe je? :)
Al zo'n 5 jaar :) kom van 100+ en wil nu stabiel blijven rond de 75
En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:58:55 #252
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803781
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is inderdaad verbeterd dan!

let wel op dat er in olijfolie niet zoveel vitamine D en E en A zit als ik gewone margarine/boter. als je je brood wel met boter smeert is t niet zo'n probleem, maar alleen uit olijfolie haal je niet genoeg.
Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist? ;) Ik bak met olijfolie en smeer brood met een dieet margarine (gewoon AH huismerk :P ) Zonder boter is mijn boterham niet compleet.
Cat_Tank is strong
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:03:01 #253
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84803860
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
Op zich vind ik wel dat je kunt zeggen dat je je 'eigen' dieet gevormd hebt dat echt een lifestyle geworden is. Super dat je dat op eigen houtje gelukt is! ^O^ Ik probeerde het eerst ook zelf door calorieën te tellen, maar ik werd daar erg ongelukkig van. Ik had continu honger en zat zelfs calorieën uit te rekenen van groentes en fruit. Daarnaast ben ik erg onsportief :@
Cat_Tank is strong
pi_84803892
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:56 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet, maar ik raakte snel het overzicht kwijt. Dat lijstje dat je noemt kende ik voorheen niet, alhoewel je op de site van WW wel kunt opzoeken hoe je kunt vervangen/verkleinen met soortgelijke producten. Ik vind het nu handig dat je overzicht kan houden en op kunt zoeken hoe je bepaalde dingen kunt vervangen. Daarnaast vind ik het prettig dat je ook vrije punten hebt om te besteden in een week. Als je dan een keer een etentje hebt of een verjaardag, dan kun je daar die extra punten voor gebruiken. Je kan ook sport toevoegen om extra punten te verdienen. Wel is het zo dat hoe minder je die extra punten en sportpunten aanraakt, je sneller afvalt.
nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...

ik snap het gemak van WW, maar ik denk dat het gevaar wel groot is dat je nooit gaat snappen hoe het werkt om gezond te leven zónder het punten systeem... zelf verantwoording nemen voor een extraatje ipv het aan je punten over te laten...
Kwak
pi_84803918
Ben weer bijna terug op mijn startgewicht.

Nu klaar met het zelfmedelijden en weer gewoon gaan doen. Hoop ik. o|O
It was delicious.
pi_84803974
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:58 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist? ;) Ik bak met olijfolie en smeer brood met een dieet margarine (gewoon AH huismerk :P ) Zonder boter is mijn boterham niet compleet.
ik weet idd inmiddels net zoveel als de dietiste.

toepassen is een ander verhaal ;)

ik heb afgelopen half jaar een intensief programma gedaan van 1 dag in de week, psychotherapie, danstherapie, dietiste en sport - obesitas en eetstoornissen programma bij een GGZ instelling. ben niet zoveel afgevallen, een kilo of 5-6... op zich netjes, in een half jaar waarin ik anders ws. 10 kilo was aangekomen. maar goed, de zomer "los" is best moeilijk... het is een 2-5 jarenplan, na de zomer ga ik in individuele behandeling... kijken of ik nog wat kwijt kan raken.

ben door de therapie bijna helemaal van mijn emotie-eten afgekomen, maar er zijn wel dingen naar bioven gekomen waar ik nog veel werk aan te verrichten heb. gelegenheidseten is nu de grootste boosdoener, ik kan als er lekkers is er niet níet van eten. en veel ook...
Kwak
pi_84803983
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:05 schreef Sometimes het volgende:
Ben weer bijna terug op mijn startgewicht.

Nu klaar met het zelfmedelijden en weer gewoon gaan doen. Hoop ik. o|O
Dat is ook zonde, hoe komt het?
En heb je al een ' nieuw' plan?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:08:58 #258
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84804002
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...

ik snap het gemak van WW, maar ik denk dat het gevaar wel groot is dat je nooit gaat snappen hoe het werkt om gezond te leven zónder het punten systeem... zelf verantwoording nemen voor een extraatje ipv het aan je punten over te laten...
Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.
Cat_Tank is strong
pi_84804115
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.
nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.

een mueslireep vind ik persoonlijk bíjna net zo erg als een gevulde koek - zit enorm veel suiker in, snelle koolhydraten, en t is veel minder lekker.... als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Kwak
pi_84804526
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is ook zonde, hoe komt het?
En heb je al een ' nieuw' plan?
Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.

De nieuwe levensstijl volhouden lukte op zich nog wel, alleen de hoeveelheid tussendoortjes was idioot.
It was delicious.
pi_84804880
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Amen to that!
pi_84805686
ik heb net ook heel bewust voor een pistoletje met salami gekozen :@
pi_84807039
quote:
Ik ben ook de eerste maand begonnen met weightwatchers en kan perfect beamen wat je zegt, niet qua niet vol te houden, maar gewoon dat ik er veel van heb geleerd en van daaruit het uiteindelijk gewoon beter deed op mezelf als met ww. Uiteraard ook doordat ik mezelf meer ging verdiepen in gezonde voedingsgewoontes (y)

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.

De nieuwe levensstijl volhouden lukte op zich nog wel, alleen de hoeveelheid tussendoortjes was idioot.
Zo herkenbaar -O- In mijn ogen is het allerbelangrijkste om succesvol te kunnen gewicht verlies en het kwijt te geraken emotioneel stabiel te zijn. Ik had veel te veel meegemaakt maar ik heb alles fatsoenlijk kunnen verwerken en relativeren het laatste jaar waardoor ik steviger in mijn schoenen ben gaan staan. Zonder dit was ik nu waarschijnlijk nog een stukje zwaarder als voorheen. Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Proficiat, al 5 jaar lang! Wat geweldig dat je al zo lang je leven hebt omgegooid! Binnen 4.5 jaar kan ik dat ook zeggen *O* Hehe

[ Bericht 26% gewijzigd door Missaar op 03-08-2010 12:03:43 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:56:34 #264
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84807140
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.

een mueslireep vind ik persoonlijk bíjna net zo erg als een gevulde koek - zit enorm veel suiker in, snelle koolhydraten, en t is veel minder lekker.... als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Dat weet ik, maar ik vind die mueslirepen zo lekker (die met fruit en zo'n laag yoghurt :9 ). Dat is het enige dat ik aanhoud van koekjes eten (nou oké. Soms eet ik die LU Time Out granenkoekjes met appel ipv de mueslireep. En heel soms die Liga Continue chocoladedingen c_/ ). Dus in plaats van 2 koeken eten schrapte ik er één voor wat verantwoords. Ik weet dat mueslirepen niet zo geweldig zijn als wordt voorgedaan ;)
Cat_Tank is strong
pi_84807337
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:
Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.

Het emotie-eten is de volgende stap voor mij ;) Ik heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten :@ Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:05:15 #266
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_84807383
Oh ja, mijn grootste ergernis en valkuil zijn eetmomenten met anderen of bij anderen. Verjaardagen waarbij alles druipt van het vet bijvoorbeeld. Dat je zo'n buffet hebt met huzarensalades waar een laag mayonaise bovenop gesmeerd is. :{ Herkenbaar?

Waar ik dan wel weer om moet gniffelen zijn diezelfde momenten waarbij je vertelt dat je een dieet volgt dat iedereen begint te roepen dat de salade die op tafel staat echt heel verantwoord is (lees: zit een lekkere lading Thousand Islands sladressing doorheen met gebakken spek en 4 verschillende soorten kaas), en die huzarensalade ook heel gezond is (an sich al calorierijk doordat het bij productie gemengd wordt met mayo). Soms zijn mensen echt overtuigd dat ze amper calorieën gehad hebben na zo'n maal :{
Cat_Tank is strong
pi_84807414
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.

Het emotie-eten is de volgende stap voor mij ;) Ik heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten :@ Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer. Het is zeker niet nodig dat iedereen opeens met een psycholoog gaat praten, maar wel zorgen dat je kan gelukkig zijn. De manier waarop men dat kan bereiken hangt van persoon tot persoon af uiteraard :-)
pi_84807650
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:

Zo herkenbaar -O- In mijn ogen is het allerbelangrijkste om succesvol te kunnen gewicht verlies en het kwijt te geraken emotioneel stabiel te zijn. Ik had veel te veel meegemaakt maar ik heb alles fatsoenlijk kunnen verwerken en relativeren het laatste jaar waardoor ik steviger in mijn schoenen ben gaan staan. Zonder dit was ik nu waarschijnlijk nog een stukje zwaarder als voorheen. Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.

at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.

een psycholoog of psychotherapeut is mijns inziens onmisbaar als je echt ernstig overgewicht hebt en blijvend wilt afvallen, vooral als je emotie-eet, maar ook als je een verstoord zelfbeeld hebt, of andere issues op de achtergrond :Y

ik hoor heel vaak van mensen "ja, maar ik heb t ook zo zwaar met ... dat ik echt niet aan afvallen kan denken, ik moet eerst mn problemen oplossen" vul maar in scheiding, verhuizing, trauma's, depressie etc etc
en dat is gewoon niet waar, het gaat vaak hand in hand: als je je gedrag aanpast verbetert je gevoel over jezelf vaak mee, en worden de achterliggende problemen ook makkelijker grijpbaar.
Kwak
pi_84807712
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:05 schreef Cat_Tank het volgende:
Oh ja, mijn grootste ergernis en valkuil zijn eetmomenten met anderen of bij anderen. Verjaardagen waarbij alles druipt van het vet bijvoorbeeld. Dat je zo'n buffet hebt met huzarensalades waar een laag mayonaise bovenop gesmeerd is. :{ Herkenbaar?

Waar ik dan wel weer om moet gniffelen zijn diezelfde momenten waarbij je vertelt dat je een dieet volgt dat iedereen begint te roepen dat de salade die op tafel staat echt heel verantwoord is (lees: zit een lekkere lading Thousand Islands sladressing doorheen met gebakken spek en 4 verschillende soorten kaas), en die huzarensalade ook heel gezond is (an sich al calorierijk doordat het bij productie gemengd wordt met mayo). Soms zijn mensen echt overtuigd dat ze amper calorieën gehad hebben na zo'n maal :{
Heel herkenbaar :) Soms kun je je avondeten niet beinvloeden. Enige wat je dan kunt doen is de dagen ervoor en erna gewoon een soort van balansdag houden. Dan compenseer je het "slechte" weer. Het is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en onthouden dat alles wat je leest geen wet is maar een richtlijn.

Ik loop bij de dietiste en die zegt ook "drie tussendoortjes, geen patat, geen saus, dit niet, dat niet". Allemaal leuk lief en aardig, maar als ik mijn dieet volhou door 1x per week patat te eten met een afgewogen hoeveelheid fritessaus (wel inzichtelijk houden wat je eet.... ) dan doe ik dat gewoon. Zolang mijn gewicht maar omlaag gaat!
en dat beaamde ze gelukkig ;)

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Missaar het volgende:

[..]

Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer.
Ja :D Ik heb het snoepen en de cola bijna helemaal uitgebannen. Ik drink alleen op kantoor nog wat Wiener Melange met suiker. Verder veel water en wat Optimel. Snoep haal ik niet meer in huis. Als ik echt trek heb dan neem ik wel een choco-rijstewafel of zo. En vaak neem ik mijn tussendoortje 's avonds al niet meer omdat het eten gewoon genoeg is om het uit te houden tot een uur of 11. Tijdens mijn vakantie kreeg ik dan wle trek omdat ik pas rond 02:00 ging slapen _O- Maar goed...dan alsnog dat tussendoortje :9 Was dan weer genoeg om de trek te stillen.

Qua emo-eten zie ik het op dit moment eigenlijk alleen nog in de koffie en het afhaalwerk en dat wordt ook minder :9
pi_84807728
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
een psycholoog of psychotherapeut is mijns inziens onmisbaar als je echt ernstig overgewicht hebt en blijvend wilt afvallen, vooral als je emotie-eet, maar ook als je een verstoord zelfbeeld hebt, of andere issues op de achtergrond :Y

Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoor
pi_84807736
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

emotie eten kun je echt uitstekend aanpakken met g-schema's/cognitieve gedragstherapie. dan leer je om je gedrag en gedachten zo te sturen dat je, ondanks dat je schijt hebt aan je avondeten, tóch gewoon gaat koken. en in de basis daarvan leer je herkennen waar je standaard gedachten en reacties vandaan komen - wat jij dus eerst hebt gedaan met een coach .

voorbeeld: mijn kerngedachtes zijn"ik ben walgelijk" en "ik blijf alleen over". die spelen mee op de achtergrond, onbewust, in al mijn reacties op gebeurtenissen. voorheen leidde dat vaak uiteindelijk tot ongewenst eetgedrag. nu heb ik de tools om mezelf in beweging te zetten en goed voor mezelf te zorgen ondanks die gedachtes. het werken aan het verdrijven van die gedachtes is nú pas aan de beurt...
Kwak
pi_84807745
BTW, ik ben nu 10 kg kwijt en ik stond gister in de lift ff mezelf in de spiegel te bewonderen en het viel me op dat mijn buik niet meer zo heel prominent in beeld was EN dat mijn gezicht minder plofferig was. Da's toch wel tof hoor :D *O* En het voelt gewoon lekker :9
pi_84807778
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef PdeHoog het volgende:
BTW, ik ben nu 10 kg kwijt en ik stond gister in de lift ff mezelf in de spiegel te bewonderen en het viel me op dat mijn buik niet meer zo heel prominent in beeld was EN dat mijn gezicht minder plofferig was. Da's toch wel tof hoor :D *O* En het voelt gewoon lekker :9
^O^ je bent echt lekker bezig
En je gaat inderdaad niet blind op het advies van anderen in, maar denkt er zelf goed over na
pi_84807797
ondertussen loop ik ook nog te kutten hoor, schommel tussen de 4 en 6 kilo gewichtsverlies in t afgelopen half jaar...

emotie eten is vrijwel onder controle, toevallig laatst een week heel erg ineens, maar gelegenheidseten en moeite hebben om tijd te nemen om voor jezelf te zorgen dat speelt nog wel...
Kwak
pi_84807861
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
voorbeeld: mijn kerngedachtes zijn"ik ben walgelijk" en "ik blijf alleen over". die spelen mee op de achtergrond, onbewust, in al mijn reacties op gebeurtenissen. voorheen leidde dat vaak uiteindelijk tot ongewenst eetgedrag. nu heb ik de tools om mezelf in beweging te zetten en goed voor mezelf te zorgen ondanks die gedachtes. het werken aan het verdrijven van die gedachtes is nú pas aan de beurt...
Klinkt goed :) Mijn emoties komen vooral voort uit onvrede over de gang van zaken op kantoor en, heeeeeeel soms, vanuit het relatiegedoe.

Ik drijf het het emotie-afhaal-eten zoveel mogelijk uit door gewoon alles al in huis te halen om gezond te eten. Dat werkt 9 van de 10 keer :D En heel af en toe heb ik een vreetbui :@ Dat is vervelend, maar daar leer ik dan maar mee leven. Tot op heden werkt het nog niet echt negatief voor mijn gewicht. Soms heeft mijn lichaam ook een portie van die ongezonde zooi nodig om daarna weer beter te functioneren. Echt heel maf.
pi_84807878
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoor
Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actie :Y Die mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet ;)
pi_84807937
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actie :Y Die mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet ;)
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
pi_84807971
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef Sarabi het volgende:

En je gaat inderdaad niet blind op het advies van anderen in, maar denkt er zelf goed over na
Das echt het allerbelangrijkst. Verdiepen in de materie, zelf een mening vormen en daarnaar handelen :Y

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
ondertussen loop ik ook nog te kutten hoor, schommel tussen de 4 en 6 kilo gewichtsverlies in t afgelopen half jaar...

emotie eten is vrijwel onder controle, toevallig laatst een week heel erg ineens, maar gelegenheidseten en moeite hebben om tijd te nemen om voor jezelf te zorgen dat speelt nog wel...
Elke kilo eraf is er eentje :D En dat van het emotie-eten is goed ^O^ Ik merkte ook dat, in mijn vakantie, het veel makkelijker was om goed de tijd te nemen om voor mezelf te zorgen. Nu op kantoor begint de stress weer. Ik moet vanavond een concertje fotograferen dus ergens tussen kantoor en concert moet ik nog even koken en eten. Dat gaat wel lukken omdat ik daar inmiddels wel rekening mee hou dus alles ligt klaar in de vriezer, maar ja....ff snel afhalen is makkelijker he ;)
pi_84808013
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoor :o Met name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
pi_84808090
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
pi_84808101
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt goed :) Mijn emoties komen vooral voort uit onvrede over de gang van zaken op kantoor en, heeeeeeel soms, vanuit het relatiegedoe.

Ik drijf het het emotie-afhaal-eten zoveel mogelijk uit door gewoon alles al in huis te halen om gezond te eten. Dat werkt 9 van de 10 keer :D En heel af en toe heb ik een vreetbui :@ Dat is vervelend, maar daar leer ik dan maar mee leven. Tot op heden werkt het nog niet echt negatief voor mijn gewicht. Soms heeft mijn lichaam ook een portie van die ongezonde zooi nodig om daarna weer beter te functioneren. Echt heel maf.
de onvrede op kantoor en dingen uit je relatie zijn de gebeurtenissen. de kerngedachtes op de achtergrond, die de werkelijke emoties die je voelt veroorzaken, die zijn vaak niet meteen duidelijk voor je. de kerngedachtes die ik net noemde kwamen bijvoorbeeld bij mij op de achtergrond op bij simpele gebeurtenissen als "iemand verleent me geen voorrang en rijd t me bijna aan op een kruispunt" "ik probeer af te spreken met vrienden maar niemand kan"...

ik vond t wel een mooi voorbeeld uit de therapie dat je goed kan herkennen wat er in je reactie niet normaal is, als je vergelijkt hoe sterk "gewone" mensen iets zouden voelen op zo'n moment. stel je hebt ruzie op kantoor. een standaard reactie zou dan wel boosheid zijn, maar als jij daarnaast ook nog eens heel verdrietig bent, kan er een belletje gaan rinkelen dat dat niet helemaal klopt met de situatie... en in dat soort gevallen zoek je vaak voor jezelf een uitweg, in "ons" geval meestal met eten...
Kwak
pi_84808107
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoor :o Met name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
:Y ga ik ook doen
maar ben altijd wel redelijk tevreden geweest met mezelf (vond mezelf ook nooit lelijk) en ben ook nooit gepest gelukkig
nu heb ik alleen nog probleem met het getalletje op de weegschaal, maar dat weet ik ook dat tussen mijn oren zit en laat ik verder mijn leven niet beinvloeden

En nu heb ik honger :D
pi_84808213
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef Missaar het volgende:

[..]

Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
nou ja, het is inderdaad niet makkelijk. maar het is een illusie dat je al je achterliggende problemen kunt oplossen zónder ook aan je gewicht en eetgedrag te werken...

er is bijna niemand die dat dóet, maar de mensen die het doen hebben een grotere slagingskans, omdat ze tegelijk aan beide kanten werken, en daardoor de oorzaak én het gevolg tegelijk aanpakken. het is eigenlijk mákkelijker.

als je leert over je drijfveren en je problemen, en tegelijkertijd leert om prktisch gezien beter ermee om te gaan waardoor je afvalt, voel je je dus op twee manieren beter over jezelf....

ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
Kwak
pi_84809956
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voor :{ Voor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
pi_84810293
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:31 schreef Missaar het volgende:

[..]

Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voor :{ Voor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
ok, zucht, dat is dus wat ik steeds zeg: daarom is het zaak (vind ik, in het algemeen) om hulp te zoeken die op de praktische kant gericht is. heeft niks met sterk zijn te maken :? je kunt emo-eten aanpakken zónder je achterliggende issues tot de bodem uit te zoeken en op te lossen, en daardoor wordt het oplossen van die andere dingen makkelijker... dat was mn hele punt...

het idee dat je er "sterk voor moet zijn" etc. is nou juist wat ik tegenspreek....
Kwak
pi_84822393
Ik laat maar ook weer eens wat van me horen. De laatste weken heb ik me een beetje kut gevoeld, last van mijn knie en ook gestopt met het rennen. Ik zat hier best wel mee en het afvallen ging ook niet zo lekker. Maar 1 kilo eraf ongeveer. Met mijn knie gaat het wel wat beter gelukkig.

Maar ik vond nog een oude work-out DVD die ik vroeger altijd op mijn 'rustdagen' deed. En die is zo leuk en goed, dus daar begin in volgende week mee. En ook veel minder belastend voor mijn gewrichten, want ik schommel toch rond de 90 kilo...

Ik heb bijna geen vreetbuien meer en emotie-eten deed ik al een half jaar niet meer (alles gaat goed tussen mij en mijn vriend (en sinds februari inmiddels verloofde). Hij gaat trouwens vanaf volgende week naar de sportschool. Hij is echt dun, maar hij wil er graag gewoon beter uitzien. :)

Ik ga er weer hard tegenaan. :) Elke ochtend gewoon lekker voor de TV mijn favourite work-out DVD doen. *O* Dan lekker bubbelen in het bubbelbad of gewoon een snelle douche en dan lekker ontbijten. Ik kijk er nu al naar uit. :@
pi_84877747
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen *O*
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest :')
pi_84883810
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Laydina het volgende:
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen *O*
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest :')
Hopelijk ben je al terug wat beter, anyway gewicht verliezen tijdens je vakantie is zowiezo mooi! Meestal is het andersom :-D
pi_84932448
quote:
Hoi mensjes,

Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken

Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog een 8tal kg's eraf en ik heb een bmi van 25 (Kom van bmi van 42)
super geweldig. ,mijn complimenten, je ziet er idd goed uit
Hoe reageerd je omgeving erop

het lukt mij maar niet om echt af te vallen,maar ja het sporten he

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 06-08-2010 12:36:35 ]
pi_84932707
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo

maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang

[ Bericht 22% gewijzigd door candygirl op 06-08-2010 12:38:14 ]
pi_84932827
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

dat is mijn valkuil dan ook
ik heb bijna nooit honger en eet maar kleine beetjes normaal
maar na zo'n shake kan ik het echt wel volhouden tot aan de lunch
maar als werk en om 7 uur begin heb ik ook pas om half 12 pauze
pi_84933375
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:

maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Dan zit het hem dus niet in het eten en zal je daadwerkelijk moeten gaan sporten wil je ook maar effect zien.

Minder eten en dergelijke werkte bij mij niet. Al het ongezonde schappen werkte niet. Toen ik ging sporten 2 uur in de week, toen begon het redelijk snel te lopen. :)
pi_84934250
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:

[..]

ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo

Juist dan moet je gewoon lekker normaal eten en niet inderdaad weinig, kleine beetjes of net wat
Ontbijtdrink is nu eenmaal geen volwaardige gezonde maaltijd.
pi_84936411
ik weet het, na de vakantie, (16 september) ga ik het sporten oppakken nu kun je wel zeggen waarom uitstellen maar tot die tijd werk ik zo;n 70 uur per week dus dat ga ik niet redden met nog een gezin en een huishouden
pi_84968134
Ik blijf hangen op hetzelfde gewicht..

Maar ik doe er ook te weinig aan de laatste tijd veels te warm en druk..

Met de herfst maar eens actiever worden.
pi_84976674
Wieee vandaag in de sportschool mee gedaan aan een klein wedstrijdje, ze hadden 4 teams gemaakt (elke trainer 1 team) van ieder 7 personen. Iedereen moest 5min roeien, fietsen, handfietsen en lopen, daarna werd de afgelegde afstand bijgehouden en het totaal hiervan bepaalde welk team zou winnen. Ons team gewonnen en zelf uiteindelijk als 4de van ons team uitgekomen (onze fitnesstrainer als laatste haha). Voelt weer heerlijk om zoiets te bereiken na al het zweet dat ik erin heb gestoken de laatste 8 maanden. En een flesje Cava gekregen + cadeaubon voor de kapper :-D
pi_84982143
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor! *O*

Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer. *O*

Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest. :)
pi_85002951
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor! *O*

Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer. *O*

Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest. :)
Haha das wel gemakkelijk ja :-D
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:32:01 #299
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85005448
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.

Schermen met het geld van je ouders vind je echter wel erg leuk en doe je helaas maar al te graag. Ondertussen zijn wel 3 van de 4 gezinsleden op een flink overgewicht bij jullie gekomen ondanks het sportieve verleden van je ouders.

Pak het dus gewoon aan en zet eens door en houd eens op met dingen roepen dat je nog nooit hebt hoeven werken, heel veel geld hebt, schoenen van 2000 euro kan kopen. Je ouders hadden je beter wat strenger kunnen opvoeden, dan was je niet als jonge meid al veel te zwaar.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:47:20 #300
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_85016713
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Hoe gaat het met je vel als je flink bent afgevallen? Blijft dat er een beetje bij hangen, of trekt dat vanzelf weer strak? :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_85026079
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:32 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.

Schermen met het geld van je ouders vind je echter wel erg leuk en doe je helaas maar al te graag. Ondertussen zijn wel 3 van de 4 gezinsleden op een flink overgewicht bij jullie gekomen ondanks het sportieve verleden van je ouders.

Pak het dus gewoon aan en zet eens door en houd eens op met dingen roepen dat je nog nooit hebt hoeven werken, heel veel geld hebt, schoenen van 2000 euro kan kopen. Je ouders hadden je beter wat strenger kunnen opvoeden, dan was je niet als jonge meid al veel te zwaar.
Lol, whuut?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')