abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84513181
Iedereen die vandaag wat te vieren heeft gefeliciteerd :* :*

Ik zelf geef vandaag toe aan de borrelnootjes en bier :@
pi_84521382
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:06 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

rust is alleen nodig bij krachttraining en daar valt hardlopen niet onder. Je kan prima elke dag hardlopen, of je er zin in hebt is een 2e. Lijkt mij op de langere duur niet vol te houden. Je kan beter 3 dagen intensief trainen dan 7 dagen op gemiddeld niveau.
Heb het altijd al gedaan...dus ik ben het op zich wel gewend, maar ik moet het natuurlijk wel opbouwen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:07:10 #178
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_84536267
Inderdaad cardio kan je in principe elke dag wel doen ik doe dit nu ca 6 keer in de week dus een dag rust
2 of 3 dagen op de mountainbike ca 30 km en de rest op een crosstrainer inmiddels opgebouwd van 20 minuten tot 40 minuten. Verder ben ik begonnen met golf en doe dat ook 1 keer per week maar of dat nu echt sport is weet ik niet (maar je loopt wel per keer ca 3 km).

En ik moet zeggen dat hoewel het in het begin echt een worsteling was, het nu vrij gemakkelijk gaat ik moet er eigenlijk alleen de tijd voor vrij maken.

Komend weekend heb ik 2 feestjes, daar moet ik wel een beetje voor uitkijken maar ik hoop dat ik daar een beetje gunstig doorheen rol. Want als ik de keuze heb tussen gezond en groen of minder gezond maar lekker kies ik toch voor het laatste. :X

Het meeste zorgen maak ik me eigenlijk nog over het feit dat ik op een gegeven moment op gewicht moet blijven en wat ik daarvoor moet doen. Dit is de vorige keren mis gegaan namelijk. Mijn idee is iig om me elke maandagochtend te blijven wegen en zodoende direct te zien als het mis gaat. Hebben jullie daar nog tips over?

[ Bericht 38% gewijzigd door pmponer op 27-07-2010 08:13:09 ]
Drop you like an ill, bad habit
pi_84559437
Was een goede dag vandaag, er waren jarigen op het werk. Ik heb gesmikkeld van een saucijzenbroodje en een tompouce! Ik ga zo de 3 mile run van Leslie doen :')
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:40:51 #180
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84586839
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Was een goede dag vandaag, er waren jarigen op het werk. Ik heb gesmikkeld van een saucijzenbroodje en een tompouce! Ik ga zo de 3 mile run van Leslie doen :')
je neemt het afvallen wel lekker serieus....

je mag wel een 12 mile doen om alleen de calorieen van dat sauzijnenbroodje eraf te krijgen. Je kan toch ook 1 traktatie nemen in plaats van 2?

Maarja, het is zo lastig om nee te zeggen :')
I intend to be formidably armed
pi_84588270
Wheheheh! BADMALACOCINERABAD!!!!!

Ik merk bij mezelf dat ik best regelmatig wat kan snoepen en snacken als mijn basisinname gewoon stukken lager ligt. En dat ligtie nu permanent, dus ik hoef niet krampachtig traktaties te ontwijken.

Vaak sla ik wel over omdat ik me ben gaan realiseren hoeveel er in mijn mond verdween wat eigenlijk gewoon nergens naar smaakt...

Dus lekkere cheesecake bij die lekkere cappucino in dat fijne koffietentje ja. Goedkope albert heijn taart van collega nee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_84590735
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh! BADMALACOCINERABAD!!!!!

Ik merk bij mezelf dat ik best regelmatig wat kan snoepen en snacken als mijn basisinname gewoon stukken lager ligt. En dat ligtie nu permanent, dus ik hoef niet krampachtig traktaties te ontwijken.

Vaak sla ik wel over omdat ik me ben gaan realiseren hoeveel er in mijn mond verdween wat eigenlijk gewoon nergens naar smaakt...

Dus lekkere cheesecake bij die lekkere cappucino in dat fijne koffietentje ja. Goedkope albert heijn taart van collega nee.
Dus als ik het goed lees eet je gewoon minder van het gezonde voer?
En daardoor kan je jezelf vaker een traktatie gunnen?
pi_84591417
Nee, dan lees je toch echt gewoon wat je wil lezen, zodat je daar millitant op kunt reageren :D.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_84591440
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, dan lees je toch gewoon wat je wil lezen, zodat je daar millitant op kunt reageren :D.
Wat bedoel je dan met dat je basisiname zoveel lager ligt?
pi_84591560
Ik at echt VEEL. Veel snoep, veel snacks, veel bij het ontbijt, veel bij de lunch, veel avondeten, veel dit, veel dat. Nu eet ik sowieso veel minder en ik kom dus niet gelijk aan als ik af en toe wel weer eens iets snaai.
pi_84594517
Ik snoep echt helemaal niets meer. Dan kan ik me zo heel af en toe een taartje op een verjaardag wel permitteren.
Een beetje snoepen zou ik sowieso niet kunnen, het is niets, of de zak leeg :P
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_84596180
Net terug van het hardlopen....sjonge wat is het warm zeg, ik had me verslapen in de ochtend. Maar ik voel me lekker. Zometeen heerlijk douchen. *O* Morgen maar op mijn rustdag in de ochtend even een uurtje fietsen. :)
pi_84597748
Wat een felle reacties weer, ik ben kennelijk niet de enige die ongesteld moet worden >:)

Waarom denken mensen trouwens dat er altijd achterlijk veel calorieeen zitten in een saucijzenbroodje? Gemiddeld is het ongeveer 350 kcal, afhankelijk van het formaat broodje, dus die opmerking van '12 mile' slaat echt nergens op. :{w En voor de persoon die die opmerking maakte, als je een van mijn eerdere posts hier had gelezen dan had je geweten dat niet eten het probleem is bij mij, maar de hele dag op mijn luie reet zitten het probleem is. Ik ben nou eenmaal geen sportschoolgangster 8-)

Maar goed, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben gezakt voor twee examens :'( . Daar baal ik echt van, maar waar ik erg trots op ben is dat ik geen behoeft heb aan troost eten. Toen ik het resultaat in de eerste instantie las dacht ik ga vanavond bunkeren (katjang nootjes, chorizo, wijn :9 ). Eenmaal in de appie merkte ik dat helemaal geen behoefte had aan troost eten :)

Zodra ik klaar ben met mijn bakje meusli en melk ga ik lekker de 3 mile walk van Leslie doen :6
pi_84601114
We worden steeds dikker, want we eten vetarm!

Door Jetty van der Graaf, orthomoleculair voedingsdeskundige

Vroeger hebben we geleerd dat vetten 9 kcal en eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram leveren bij verbranding. Dus als we wilden afvallen zouden we minder vetten moeten eten. Ook werd door het Voedingscentrum jaren geleden de strijd aangebonden tegen overgewicht, hart- en vaatziekten middels de campagne “Let op Vet!” Deze heeft absoluut niet het beoogde resultaat gehad, juist het tegendeel. Mensen gingen minder vet eten, maar kregen daardoor tekorten aan essentiële
onverzadigde vetzuren.

Ook in Amerika is overgewicht een ware epidemie geworden. Hier worden al jaren zeer veel vetvrije snacks en lightproducten gepromoot, er is zelfs al een frituurvet (Olestra) op de markt die niet in het lichaam opgenomen wordt. Echter de hoognodige vetoplosbare vitamines en antioxidanten lossen hier wel in op en gaan voor het lichaam verloren. Ondanks dit alles wordt de mens steeds dikker en vetter.

Wat gebeurt er?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve. Hier is insuline ook voor verantwoordelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel dat eeuwenlang heel nuttig was, doordat in vroegere tijden periodes van overmaat werden afgewisseld door periodes van schaarste. Dit komt
in onze Westerse maatschappij niet meer voor en dus raken wij onze opgebouwde vetreserves niet meer kwijt. Ook hebben we juist vet nodig, maar dan wel de “goede vetten”, ook wel essentiële vetzuren genoemd, om goed te kunnen functioneren en ook om gewicht te kunnen kwijtraken.

http://www.fonteine.com/vetarm.html
pi_84601399
Volgens mij weet zowat iedereen hier dat je light producten beter kunt mijden.
pi_84603604
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.

Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig :)
pi_84604246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:12 schreef Laydina het volgende:
Zow.. net weer gesport, derde keer deze week al en het hardlopen gaat ook steeds beter.

Vanaf morgen zit ik in Madrid voor 7 dagen, dus daar zal het vast niet heel gezond zijn, maar ik eet tegenwoordig toch minder, dus heb minder nodig :)
Spanje KAN heel gezond zijn..
Vroegah... Viel ik in spanje altijd een hoopaf, gewoon door de levensstijl en de manier waarop het eten klaar werd gemaakt.. veel lopen ( ipv de metro voor 1-2 haltes) doet het ook erg goed!!
en trappenlopen.. ( daar ben ik deze week flink mee bezig, geen liften op de platforms hier) het is niet sporten , maar wel lichaamsbeweging.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_84605675
quote:

Veel plezier in Spanje.
pi_84610575
quote:
Veel plezier Lay :W Probeer ook een beetje te genieten van het lekkere eten daar ;) Da's toch ook wel de lol van reizen denk ik :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84611805
Nog 6 uur en ik zit in de auto naar schiphol :D
pi_84611822
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:40 schreef PdeHoog het volgende:

Veel plezier Lay :W Probeer ook een beetje te genieten van het lekkere eten daar ;) Da's toch ook wel de lol van reizen denk ik :)
Ow denk maar niet dat ik dat niet ga doen hoor ;)

Genieten ga ik sowieso :Y
pi_84630787
Is brinta gezond als ontbijt? Uiteraard zonder suiker :)
pi_84633997
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:00 schreef _Flea_ het volgende:
Is brinta gezond als ontbijt? Uiteraard zonder suiker :)
Ja hoor ^O^ (als je van beton houdt in de morgen :P ;) , sorry, flauw van me :P )
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_84634937
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja hoor ^O^ (als je van beton houdt in de morgen :P ;) , sorry, flauw van me :P )
Och vond het vanmorgen wel meevallen. Heb de hele ochtend niet hoeven eten.
pi_84650868
Brinta is superlekker, krijg het echter alleen weg uit een papfles, maar goed...niemand die het ziet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')