abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83966776
[link naar vorige topic]

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83966858
Hoi het weekend was relaxed maar niet echt goed voor gewichtsvermindering.

Deze week weer de draad oppakken
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83970607
Het weekend was hier ook weer een aanslag op de weegschaal

Vandaag er weer met goede moed tegenaan..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83974252
Ik heb het vorige topic hiermee afgesloten dus even in de herhaling:

Een hele tijd terug heb ik hier meegepost (destijds nog onder een andere naam) en helaas is mijn gewicht nog steeds een probleem. Eigenlijk is dat het ongeveer mijn hele leven al..Zoals al zo vaak eerder wil ik er echt serieus iets aan gaan doen! Hier meelezen kan natuurlijk een goede bijdrage leveren maar ik zit er ook aan te denken om toch nog eens contact te zoeken met een dietist. Toen ik ooit een jaar of 20 was, heb ik dit ook gedaan maar achteraf gezien was ik er toen niet serieus genoeg mee bezig. Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die onder begeleiding van een dietist staan en wat de ervaringen zijn.
pi_83987125
Ik weet dat ik als klein DP'etje het maar zozo vond, zo'n diëtist. Vaak is het ook niet dat je niet weet hoe het moet, maar dat je niet weet hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Lijstjes kun je ook wel van internet halen, maar een manier vinden om je echt aan dat lijstje te houden is dan weer lastiger. Daar hielp de diëtist waar ik vroeger naar toe ging ook niet echt mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_83987163
Het hangt ook enorm van de dietist af. De een zwaait alleen met lijstjes van het voedingscentrum over wat elke vrouw tussen 20 en 50 moet eten, de ander kan serieus meedenken over gewicht, wensen, levensstijl en beweging.
Ik ken mensen die aan de laatste soort echt iets gehad hebben. De onzin van de eerste lijkt me helder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_83993158
Ik heb over 2 weken een afspraak met de diëtiste...we zullen wel zien hoe het gaat. Als het me niet bevalt, doe ik het zonder haar.
pi_83994667
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
www.beautyfreak.nl
Wanneer je half bezopen bent, heb je echt een gebrek aan doorzettingsvermogen.
pi_84008905
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef beautyfreak het volgende:
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
Succes en de aanhouder valt af hè!
pi_84053514
daar gaan we dan maar voor he, voor de TT
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_84055559
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84070040
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84071428
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84077465
Ben nog steeds bezig de schade van het weekend weg te werken... nog 1.1 kg te gaan ..

Wordt er een beetje sacherijnig van
pi_84077545
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
pi_84086305
Ik was jullie kwijt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086330
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was jullie kwijt
Wij jou ook hoor...

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_84086707
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:54 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Wij jou ook hoor...
Cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086857
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:

Wat de fysiotherapeut mij ooit heeft uitgelegd is dat na een inspanning je spieren zich moeten herstellen, om zo op een betere conditie uit te komen... Ga je op je rustdag sporten, dan onderbreek je dat "herstelproces", en komen je spieren er slechter uit, en die kan uiteindelijk tot veel ellende leiden. Ik heb er zelf maanden niet door kunnen sporten omdat ik een flink aantal spieren overbelast had.. Sindsdien hou ik die rustdagen wel in de gaten, af en toe een keer 2 dagen achter elkaar flink sporten kan, maar daarna moet er gewoon weer even rust inzitten...
pi_84087007
Was ik ook weer

Deze week heb ik behoorlijke pap in m'n benen dus het sporten gaat niet echt geweldig ofzo. Maar dan maar iets meer kracht dan cardio. Is ook niet erg.
pi_84096885
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:47 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
P90X is een soort gelijk programma wat je kunt volgen (Typ het maar in op YouTube). Het trainingsplan in kwestie was van Matt Roberts.
pi_84096972
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
[..]

Ja dat is waar..ik sport al sinds ik kon lopen dus ik kan het wel hebben. Maar wanneer ik langere stukken ga rennen kan ik beter een dag rusten. En op de rustdagen bijvoorbeeld gaan fietsen.
pi_84113829
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:49 schreef _Flea_ het volgende:
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
Nogal wiedes, je eet veel te veel koolhydraten. Beter kan je een low-carb dieet volgen.
pi_84120810
Kutwerk !

Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt (Plus reistijd)..

Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_84121246
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
pi_84121550
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 07:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Kutwerk !

Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt (Plus reistijd)..

Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
Hmm.. een dag heeft 24 uur.. als je 12 uur werkt en 8 uur slaapt hou je nog 4 uur over om te eten en te sporten.. moet lukken toch??

pi_84121618
mwjah...de vraag is of je dan nog energie hebt
pi_84121620
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:29 schreef Laydina het volgende:
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
Niet goed
pi_84121647
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet goed
Hoef je niet zo boos naar mij te kijken
pi_84121752
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:55 schreef Laydina het volgende:

[..]

Hoef je niet zo boos naar mij te kijken
Het gaat goed komen joh ff beetje opletten.
pi_84121842
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het gaat goed komen joh ff beetje opletten.
Zoveel eet ik niet
pi_84121912
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:06 schreef Laydina het volgende:

[..]

Zoveel eet ik niet
Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoor
pi_84121953
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien zit daar het probleem? Of misschien is het het weer? Of je zit in een dipje / zo'n periode dat je niet afvalt. Gewoon doorzetten nu hoor
Maybe.. het weer? zou niet weten waarom. Dipje, ik dacht er net weer uit te komen

Tja kan weinig anders. Maar vind het wel stom!
pi_84122140
Vanaf vandaag gaat de knop weer om
Ik wil weer zo rezoned leven als jaren geleden
Afvallen is niet echt meet een doel
pi_84122161
Stomme iPhone : gezond leven
pi_84122234
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:22 schreef Sarabi het volgende:
Stomme iPhone : gezond leven
Ik vond rezoned wel een toffe term hoor
pi_84125746
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vond rezoned wel een toffe term hoor
Toch wel?
Kreeg een magnum vanmorgen aangeboden (meerdere keren ) maar daar heb ik dus nee op gezegd
pi_84157138
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef PdeHoog het volgende:
mwjah...de vraag is of je dan nog energie hebt
Dat dus ...

Meestal niet dus stel je dingen uit tot volgende week in de hoop dat je dan wel de energie hebt.
pi_84161279
Eigenlijk ben ik gewoon erg goed in gewichtstoename.

in 1 weekend kom ik makkelijk 3 kilo aan.

En om het eraf te krijgen ben ik minstens 10 dagen bezig met sporten en diëten.

Misschien moet ik voor gewichtstoename gaan ipv afvallen omdat ik daar gewoon veel beter in ben.
pi_84161289
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eigenlijk ben ik gewoon erg goed in gewichtstoename.

in 1 weekend kom ik makkelijk 3 kilo aan.

En om het eraf te krijgen ben ik minstens 10 dagen bezig met sporten en diëten.

Misschien moet ik voor gewichtstoename gaan ipv afvallen omdat ik daar gewoon veel beter in ben.
Of je houdt je een beetje in in het weekend

Hier gaat het de afgelopen week niet lekker Door drukte en stress alleen maar afhaalmaaltijden
pi_84161496
hmmm...ondanks alles toch weer afgevallen Zit nu op 144 en begon 1.5 maand geleden op 151,4. Ben niet ontevreden maar nu gaan we weer serieus aan de slag
pi_84161521
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
hmmm...ondanks alles toch weer afgevallen Zit nu op 144 en begon 1.5 maand geleden op 151,4. Ben niet ontevreden maar nu gaan we weer serieus aan de slag
Ik doe met je mee!
(behalve dat ik niet afgevallen ben )

Net hardgelopen en 15minuutjes cardio daarachter aan gedaan
Nu ontbijt maken!
pi_84161679
Ik kom ook meedoen, heb al geen zin om nog een account te maken Ik wil een beetje online (publiekelijk ) bijhouden hoeveel ik 'gesport' heb. Gesport tussen aanhalingstekens omdat ik sport dmv walk at home dvd's van Leslie Sansone en Walking Pilates van Moira

Ik ben vorig week begonnen met dit soort dvd's en ik heb het gevoel dat dit iets wat ik wel heel lang kan volhouden. Zodra ik begin metcardio val ik heel snel af maar het volhouden om naar de sportschool te gaan dat is best wel lastig

Gisteren heb ik gedaan:
- The Secret to weightloss vol 1 (die is te licht voor mij)
- 2 mile brisk walk (30 minuten)

Nu loop ik te twijflen of ik de 4 mile superchallenge (totaal 60 minuten) ga doen of 2 mile brisk walk en the secret to weightloss vol 2 (beiden zijn totaal 4 miles alleen de duur is 1,5 uur dat komt door de extra pilates oefeningen).

Eeerst maar eens koffie
pi_84161721
Welkom MalaCocinera!
Wat houden die dvds precies in?
pi_84161797
Niet lachen, maar het is walk in fitness ofzo. Lopen op een plek in je huis
pi_84161852
En doe je dan nog verschillende oefeningen of wissel je af met snelheid van lopen?
pi_84161932
Je doet tijdens het lopen heel simpele oefeningen om je hartslag hoger te krijgen. Bij de Pilates variant doe je ervoor en erna Pilates oefeningen. Ik volg al jaren een keer in de week Pilates . Het lekkere van de Leslie Sansone dvd's is dat ik niet hoef na te denken heerlijk voor de za/zo ochtend. Het gaat echt zo van, moet ik nu een sidestep doen, nou dan doe ik dat toch poepie Je kunt echt zo in de Leslie dvd's springen

Bij de Pilates variant moet ik de dvd's vaker bekijken en meer nadenken onddanks dat ik al jaren een keer in de week pilates volg

Daarom loop ik nu te twijfelen tussen welke oefening ik nu ga doen. Ik moet nog ff bedenken of ik zin heb om na te denken binnen nu een een half uur

Nog maar een koffie
pi_84161964
Wel koffie zonder suiker toch?

En niet nadenken klinkt altijd goed daarom ben ik blij dat mij ipod weer werkt en ik lekker kan hardlopen terwijl Evy aanwijzingen geeft
pi_84162011
Ik drink in principe koffie zonder suiker in principe zijn dat niet de dingen waar ik op hoef te letten, want zodra ik begin aan cardio val ik af als een speer Hardlopen is net iets een stap te ver voor me, ik ben best wel lui Ik noem deze dvd's ook de luie mensen work out

Wat zijn jou doelen qua gewicht als ik vragen mag?
pi_84162065
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik drink in principe koffie zonder suiker in principe zijn dat niet de dingen waar ik op hoef te letten, want zodra ik begin aan cardio val ik af als een speer Hardlopen is net iets een stap te ver voor me, ik ben best wel lui Ik noem deze dvd's ook de luie mensen work out

Wat zijn jou doelen qua gewicht als ik vragen mag?
Dan heb je geluk
En ik heb mijn doelen al behaald eigenlijk ben van 100+ afgevallen naar 75 en dat moet ik nu zien te behouden (dat doe ik al zo'n 2 jaar)
Maar ik blijf lekker bewegen en gezond eten omdat ik mij veel prettiger daarbij voel.
Ik doe vooral zumba, buikdansen, hardlopen en afentoe andere cardio dingetjes
pi_84162204
Zo jij bent sportief! Jij doet echt veel dingen buiten de deur zie ik, knap hoor Ik ben al blij dat ik een keer in de week Pilates (reguliere les) voor elkaar krijg Ik weeg nu 80 kilo bij een lengte van 1.58 dat is niet gezond. En ik ben inmmiddels achter dat ik van 1 keer in de week Pilates niets afval Ik weet echt geen ruk van sport en voeding Ben ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen overigens
pi_84162232
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:35 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo jij bent sportief! Jij doet echt veel dingen buiten de deur zie ik, knap hoor Ik ben al blij dat ik een keer in de week Pilates (reguliere les) voor elkaar krijg Ik weeg nu 80 kilo bij een lengte van 1.58 dat is niet gezond. En ik ben inmmiddels achter dat ik van 1 keer in de week Pilates niets afval Ik weet echt geen ruk van sport en voeding Ben ook niet van plan om me erin te gaan verdiepen overigens
Ik ben trouwens 1.68 en als je nu al weet dat je er geen zin in hebt om je er in te gaan verdiepen moet je het ook niet gaan doen, dan hou je het toch niet vol
Maar lekker doen wat je wel kan volhouden zoals die dvds
Ik doe ook pas sinds 2 jaar dingen buiten de deur, daarvoor vond ik het echt niet leuk.
Maar zumba is gewoon verslavend en bij buikdansen heb ik een erg leuk groepje waarmee we ook doen optreden dus dan wordt het vanzelf leuker
pi_84162465
Okay ik heb zin om na te denken dus ik ga straks het volgende doen:
- 2 mile brisk walk (30 minuten) dvd van leslie

Daarna (nadat ik opnieuw alle Pilates oefeningen op de dvd heb bekekenv )
- the secret to weightloss vol 2 met Moira (is ook twee mile maar inclusief Pilates oefeningen dus dat duurt een uur)

Echt he dan doe je zeker 5 jaar Pilates les volgen bij een instructeur met af en toe prive lessen. En dan nog moet ik elke keer als ik een Pilates dvd pak toch eerst de oefeningen bekijken

Mijn doelstelling is als volgt:
- doordeweekse dagen (behalve woensdag) 2 mile of met Leslie of met Moira
- in het weekend en op vrije dagen (zoals Hemelvaart) 4 mile of alleen met Leslie of Leslie en Moira
pi_84163606
Zo de 2 mile brisk walk met Leslie zit erop nu ga ik eerst de Pilates oefeningen erna bekijken ( ) onder het genot van twee glaasjes water En dan begin ik aan the Waling Pilates met Moira
pi_84164479
Ik ga zo op de fiets naar de kapper.

Van de knipbeurt zal ik wel een halve kilo afvallen denk ik

* Mental note vaker naar de kapper gaan en minder werken.
pi_84165251
Ik heb me vanmorgen gewogen om half 9, viel daarna weer ins laap en om 12 uur was ik lichter

pi_84165296
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:38 schreef Laydina het volgende:
Ik heb me vanmorgen gewogen om half 9, viel daarna weer ins laap en om 12 uur was ik lichter

Is normaal slaap voldoende als je af wil vallen dat helpt echt
pi_84165322
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zeg ga eens naar de kapper
pi_84165345
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggen
pi_84166227
En ik droomde trouwens dat mijn beeld van mijn uiterlijk een stuk positiever was dan het daadwerkelijk was. Dus dat viel even tegen toen ik daarachter kwam. Geen leuke droom
pi_84166756
Misschien was het wel een voorspellende droom
pi_84166918
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:29 schreef MalaCocinera het volgende:
Misschien was het wel een voorspellende droom
He nieuwe.. doe eens lief!
pi_84166966
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:36 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo de 2 mile brisk walk met Leslie zit erop nu ga ik eerst de Pilates oefeningen erna bekijken ( ) onder het genot van twee glaasjes water En dan begin ik aan the Waling Pilates met Moira
Goed bezig
ik ga zo nog even WiiFitten, gewoon voor de fun en omdat het beter is dan bankhangen met de laptop
pi_84167165
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:41 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon voortaan de hele dag in bed liggen

Kusje op je bolle koppie dan maar
pi_84167763
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed bezig
ik ga zo nog even WiiFitten, gewoon voor de fun en omdat het beter is dan bankhangen met de laptop
Mmm, ik ga eerst ff douchen en dan schoonmaken. Ik ben heel erg bang dat de zweetlucht in huis blijft hangen en overal gaat intrekken Ik kan namelijk de ramen niet tegenover elkaar openzetten, dus het kan niet doorwaaien. Misschien moet ik zo een oust dinges met ventilator kopen

Maar eerst een (laatste) kop koffie
pi_84167821
Zit te twijfelen of ik naar de markt zal gaan. Heb opzich niet heel veel zin erin. Zou komkommers kunnen halen en meloenen. Maar kan ook wel een weekje zonder denk ik zo. En anders kan ik disndag nog gaan, want ben dan evt toch vrij. Ga ik vandaag gewoon lekker lui doen
pi_84168614
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ga zo op de fiets naar de kapper.

Van de knipbeurt zal ik wel een halve kilo afvallen denk ik

* Mental note vaker naar de kapper gaan en minder werken.
Ik laat zo een been amputeren. Dat schijnt ook te werken.
pi_84169080
Geweldig wil ik fris gedouched en wel naar buiten gaan, willen de schilder en klusjeman van mijn huisbaas bij me binnen kijken voor iets Ik had nog niet schoongemaakt wel de ramen openstaan (die gaan bij dit weer nooit meer dicht) hoop niet dat het al te erg stonk
pi_84182787
Vandaag lekker gevaren met de boot, net terug, en lekker ervan af gesprongen en heerlijk gezwommen. Het water was niet eens koud! Voel me heerlijk.
pi_84190653

!!!!-21!!!!!

Volgens mij zat ik gewoon echt op een plateau, waardoor ik best wel even stilstond. Ik ben ECHT blij dat ik niet weer uit frustratie ben gaan schranzen "want er gaat toch niets meer af !"

Nog 1 kilo en ik heb mijn doelstelling gewoon gehaald! Dan ga ik nog verder. toen ik nog 21 kilo zwaarder was had ik geen idee wat haalbaar zou zijn en leek -22 me al onmogelijk. Nu zit ik op -21 en denk ik, nooooooooooh deze rol kan nog weg, hier zit nog een kwab, daar flubbert er nog wat, dus ik ga lekker door!

Ik heb al tijden niet meer het idee dat ik me van alles ontzeg, dat ik dus echt aan het lijnen ben... Ik eet echt gewoon anders. Ik ga heel anders met eten om. Het kan gezonder. Ik wil echt naar een gezond, structureel eetpatroon toe met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Ik heb de laatste tijd bewust geprobeerd meer te eten dan de weken daarvoor. Dit lukte niet helemaal door het verschrikkelijke weer, maar ik merkte wel dat ik me beter voelde op dagen dat dat wel lukte, dus dat blijft nog even een aandachtspuntje.

Verder: -21

Edit: O en mghighighig. Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al ongeveer een half jaar niet had gezien en die moest heel goed kijken toen ik enthousiast hooohooooooi in dr gezicht brulde en die schrok zich daarna haske dood "jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus! WAT BEN JE VEEL AFGEVALLEN!!!! "

Noooh, mooi!

[ Bericht 1% gewijzigd door DancingPhoebe op 18-07-2010 07:49:37 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_84190677
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84190780

pi_84191839
Goed werk Top
pi_84193033
Goed werk DancingPhoebe
pi_84193122
Dankjulliewel!
  zondag 18 juli 2010 @ 11:50:20 #76
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84193166
quote:
Op zondag 18 juli 2010 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al ongeveer een half jaar niet had gezien en die moest heel goed kijken toen ik enthousiast hooohooooooi in dr gezicht brulde en die schrok zich daarna haske dood "jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus! WAT BEN JE VEEL AFGEVALLEN!!!! "

Lijkt me heerlijk, zo'n reactie

Ik ga ook weer proberen mee te doen. Relatie is voorbij, dus moet weer aan mijn marktwaarde ( ) gaan werken.
Mentaal goede periode om te beginnen, totaal geen eetlust (laat staan om te snoepen). Nu nog hopen dat dat zo blijft.
Moet ook wat meer op de centjes letten, dus dat werkt - gek genoeg - ook mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_84193472
Zo begon het bij mij ook Sometimes! Enige voornemen dat ik had toen het uitging "ikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvreten!"

Voordeel daarbij is dat je inderdaad de eerste twee moeilijke weken, moeiteloos doorrolt, omdat je hoofd toch al niet naar eten staat! En als je dat ritme eenmaal hebt is het makkelijk volhouden wanneer je je weer beter voelt!
pi_84193830
Welkom Sometimes
  zondag 18 juli 2010 @ 12:16:36 #79
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84193834
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo begon het bij mij ook Sometimes! Enige voornemen dat ik had toen het uitging "ikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvretenikganietmijnellendewegvreten!"

Voordeel daarbij is dat je inderdaad de eerste twee moeilijke weken, moeiteloos doorrolt, omdat je hoofd toch al niet naar eten staat! En als je dat ritme eenmaal hebt is het makkelijk volhouden wanneer je je weer beter voelt!
Ik hoop het DP. De 2 weken grens was vanochtend.

Zometeen maar even lekker een stukje frustratie-er-af-fietsen.
It was delicious.
pi_84194528
Gister Zaterdag schransdag heb gesmuld van in roomboter gebakken aardappelpartjes en kip uit de braadzak. Het vet droop over mijn kin

Vandaag heb ik niet zoveel om na te denken, ik ga de 60 minuten durende 4 mile superchallenge doen van Leslie. Om toch iets aan Pilates te doen zal ik de oefeningen van Moira ervoor bekijken

Maar eerst een kop koffie
pi_84195450
Vergeten jullie niet genoeg te eten en dat je voor jezelf afvalt
  zondag 18 juli 2010 @ 18:43:13 #82
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_84205611
Goed, frustratiefietsen is niet meer gelukt, maar het hele huis opruimen kost ook de nodig energie
It was delicious.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:44:20 #83
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84251195
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:50 schreef Sometimes het volgende:
Moet ook wat meer op de centjes letten, dus dat werkt - gek genoeg - ook mee.
Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)

Toen wij meer op het eten gingen letten waren we pakweg 20 euro meer per week aan de booschappen kwijt (2 volwassenen en 2 kids) terwijl we minder calorietjes binnenkregen. Vooral fruit is erg duur (al is het nu zomer en valt het mee).
I intend to be formidably armed
pi_84251253
Ik moet deze week even veel sporten en op m'n eten letten. Vandaag half uurtje maar kunnen sporten.Maar wel even goed hardgelopen op de loopband.
pi_84251267
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:44 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Gezond eten is een stuk duurder dan niet gezond eten (helaas helaas)
je kan bij de turk groenten en fruit kopen of bij de lidl en als je veel zelf maakt (soepen bijv en salades en als je meer kookt dan je gebruikt vries je t in ook handig voor als je eens geen tijd hebt) dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 juli 2010 @ 21:49:26 #86
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84251457
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef DarkElf het volgende:
of bij de lidl en als je veel zelf maakt dan valt het wel mee. moet je geen rare fancy stukken vlees enzo gaan kopen natuurlijk
Ik haal al het fruit bij de lidl, kwaliteit is zoveel beter dan in andere supermarkten (hebben net ook bovenaan gestaan in een recente test van de consumentenbond). We aten eerst gemiddeld 0,5 stuk fruit per dag en nu 2 stuks per persoon (en de kids 1 stuk). Dat was 20 euro meer in de week

Je bespaart natuurlijk wel wat op ongezonde dingen, maar ik dacht ook goedkoper uit te zijn en dat is nooit gelukt. Maar ik moet wel bekennen dat ik niet het goedkoopste fruit koop, heb bijv. een hekel aan die mini appeltjes in een zak, wil grote appels en wat keuze en dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je portemonnee, maar wat keuze maakt het wel makkelijker voor fruit te kiezen en niet voor een koek ofzo.

Dat barbeque vlees van de lidl (grill master ofzo) is echt uitmuntend. Shit, nu heb ik zin in een barbeque, maar goed dat ik geen vlees in huis heb
pi_84252229
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:45 schreef Laydina het volgende:
Ik moet deze week even veel sporten en op m'n eten letten. Vandaag half uurtje maar kunnen sporten.Maar wel even goed hardgelopen op de loopband.
Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?

Heb vandaag hardgelopen en morgenochtend weer. Ik merk nu al verschil (vooral aan mijn buik) en zulke lange afstanden loop ik nog niet. Maar het gevoel van vroeger (wat ik altijd krijg als ik loop), dat fijne gevoel, komt al weer terug. Ik ga er helemaal voor.

Maatje 36/38, straks pas ik je weer!
pi_84252629
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:02 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Waarom heb je niet zoveel kunnen sporten?

Heb vandaag hardgelopen en morgenochtend weer. Ik merk nu al verschil (vooral aan mijn buik) en zulke lange afstanden loop ik nog niet. Maar het gevoel van vroeger (wat ik altijd krijg als ik loop), dat fijne gevoel, komt al weer terug. Ik ga er helemaal voor.

Maatje 36/38, straks pas ik je weer!
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negen had het zelf niet door hehe.

Ow dat is lekker, dat gevoel. Zou mooi zijn als je dat maatje gaat halen. Ik heb nog wel even te gaan wil ik nog een maatje slinken
  maandag 19 juli 2010 @ 22:13:11 #89
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84252858
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:
de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag.
Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maand
En geen airco

Sporten doe ik mis het niet warmer is dan 25 graden, al zijn er die hards die morgen ook gaan terwijl het meer dan 30 graden gaat worden.
pi_84252982
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Laydina het volgende:

[..]

de sportschool heeft zomertijden sinds vandaag. Dus maar tot 9 open ipv half 10. en ik begon pas om half negen had het zelf niet door hehe.

Ow dat is lekker, dat gevoel. Zou mooi zijn als je dat maatje gaat halen. Ik heb nog wel even te gaan wil ik nog een maatje slinken
Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.

Ik mag een hele nieuwe gaderobe volgend jaar rond augustus als ik rond maatje 38/40 zit. Dus dat is zeker een super motivatie voor mij. Wat zou het geweldig zijn om alle grote kleren weg te kunnen doen.

Welke maat ben je nu dan, zit je al dicht bij je 'ideale' maat dan dat het nu langzaam gaat? (Als ik vragen mag )
pi_84253058
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:13 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Die van ons is alleen nog op maandag t/m woensdag open de komende 2 maand
En geen airco

Sporten doe ik mis het niet warmer is dan 25 graden, al zijn er die hards die morgen ook gaan terwijl het meer dan 30 graden gaat worden.
Ik sport wel gewoon...maar je moet natuurlijk wel op de hitte voorbereid zijn, anders is het echt een afrader.

Maar doe je dan niets als het warm wordt, of zoek je een andere manier om toch nog beweging te krijgen?
pi_84253418
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:15 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Oh ja..zomertijd...kan je niet eerder beginnen? Of in de ochtend gaan hardlopen..is lekker hoor.

Ik mag een hele nieuwe gaderobe volgend jaar rond augustus als ik rond maatje 38/40 zit. Dus dat is zeker een super motivatie voor mij. Wat zou het geweldig zijn om alle grote kleren weg te kunnen doen.

Welke maat ben je nu dan, zit je al dicht bij je 'ideale' maat dan dat het nu langzaam gaat? (Als ik vragen mag )
Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantie ) werd het allemaal wat later.

Te grote kleren weggooien is altijd leuk

Ik zit nu net rond een maatje 44. Begon rond 46/48. Ideaal zou 40 zijn. Maar voordat ik daar ooit ben dat duurt wel even, want sta al eeuwen stillig.
pi_84253571
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:25 schreef Laydina het volgende:

[..]

Meestal begin ik rond 5 of 6 uur, maar ivm afspraak met vriendin (over vakantie ) werd het allemaal wat later.

Te grote kleren weggooien is altijd leuk

Ik zit nu net rond een maatje 44. Begon rond 46/48. Ideaal zou 40 zijn. Maar voordat ik daar ooit ben dat duurt wel even, want sta al eeuwen stillig.
Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?
pi_84253674
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:28 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Eet je wel genoeg (en sport je ook genoeg)?
Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.
pi_84253945
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:31 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik eet denk ik soms wel te weinig. en ik sport wel genoeg denk ik 2x in de week, soms 3x.
Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?

En probeer sit-ups en op te drukken op je 'rustdagen' (en ook op de dagen dat je traint natuurlijk), spiermassa verbrandt meer vet, dus ook op je rustdagen.

Succes.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:40:04 #96
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84254096
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef xBlossomx het volgende:
Maar doe je dan niets als het warm wordt, of zoek je een andere manier om toch nog beweging te krijgen?
45 minuten gewandeld vandaag. Niet echt een alteratief, maar wel lekker.
pi_84254320
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:36 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Probeer eens 3x in de week te sporten (om de dag) en begin met wat meer te eten en kijk hoe je lichaam reageert?

En probeer sit-ups en op te drukken op je 'rustdagen' (en ook op de dagen dat je traint natuurlijk), spiermassa verbrandt meer vet, dus ook op je rustdagen.

Succes.
ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen. Situp thuis deed ik wel regelmatig, maar door last van m'n stuitje en later die hitte ben ik ermee gekapt. Maar dat pak ik wel weer op.
Pussups ben ik heel slecht in en vind ik niet echt wat. Werk wel met gewichten op de sportschool.
pi_84256981
Ik post ook weer eens;

Ben op een vlakte beland waar ik moeilijk vanaf kom. Maar een klacht is het niet want ik ben al 15 kg afgevallen

Maar toch wil ik nog een paar kilo kwijt omdat ik dan een gezonder BMI heb en er wat beter uit zal gaan zien.
Ik blijf het moeilijk vinden om in de zomer streng te zijn voor mezelf er zijn echt teveel verleidingen vanmiddag nog kwam een collega op het werk met Belgische bieren die hij zelf had meegenomen uit België vage merken die ik nog nooit had gezien trappistenbier van kleine brouwerijen.

En ik heb keihard nee gezegd stom eigenlijk soms ben ik te streng soms weer niet... de balans vinden is zo verdomd moeilijk voor me....

Sporten lukt me de laatste tijd niet veels te druk met werken en met de muziek.

Morgen weer repeteren zal wel flink veel energie verbruiken in die hitte staan te raggen op de gitaar
pi_84262464
Een update na mijn laatste post d.d. 24 april:
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Sinds ik terug van vakantie ben doe ik 0,0 aan sport (al moet ik zeggen dat ik wel vaker de fiets pak ipv de auto). Sinds gisteren flinke hoofdpijn + flink verkouden (loopneus )

Heb gisteravond maar wat tv gekeken. De enige zak chips die in huis was heb ik helemaal in m'n eentje opgegeten. Vandaag heb ik ook wat snoepgoed gegeten...

Deze ongezonde spullen heb ik niet gekocht.
Ik ben sindsdien eigenlijk ongezond blijven doen (zo goed als niet sporten, vaker chips eten, vaker naar de Mac gaan). Wel heb ik regelmatig gefietst (hooguit een kwartier per dag). Wonder boven wonder ben ik in die periode slechts 0,5kg aangekomen.

Gisteravond heb ik besloten dat ik vandaag weer zou beginnen met sporten. Aangezien ik vanavond moet klussen aan m'n auto en het warm gaat worden ben ik om 5.45u opgestaan. Na een eenvoudig ontbijtje (Brinta) heb ik eens 17km gefietst (55 min). Hierna gedoucht, 2 crackers met Paturain gegeten. Vervolgens met de auto naar het werk gegaan.

Ik voel me opeens weer goed.
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:41:13 #100
279894 winka
There is no place like home..
pi_84331056
Ik heb een tijdje meegepost in dit topic. Ik ben behoorlijk wat afgevallen, dus hierbij wat foto's Ben hier natuurlijk ontzettend trots op en blij mee, maar ik hoop ook dat ik jullie in ieder geval hiermee kan motiveren. Ik woog eerst 88.8 kg en nu weeg ik iets onder de 66 kilo. Ben nu een maand gestopt en tot nu toe blijf ik stabiel.

Ik heb niet echt foto's van mijn hoogste gewicht omdat ik nooit op de foto wilde Maar mijn kat lag ooit zo leuk in mijn tas (nou ja hij vond het zelf leuk totdat hij werd opgetild ) dus daar is een foto van. Zal wel 85 kilo gewogen hebben, had maat 44.

En nu heb ik maat 38/40

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')