abonnement Unibet Coolblue
pi_83604492


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 40 | 41 |42 | 43 | 44 | 45

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!


Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen


Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 1% gewijzigd door Freddeh op 03-07-2010 13:18:29 ]
  • pi_83604630
    Hier maar weer verder dan

    Zoals ik zei vermoed ik dat Kralingse Zoom barstensvol staat al. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog parkeerruimte is voor meer TdF kijkers.
    Ik kijk in ieder geval vanaf kantoor wel met een stream, voor mij zit er weinig anders op...

    @ Captain_Fab: Ik zal eerst eens kijken wat die chamois (hoe spreek je dat uit? ) crème eens proberen. Misschien lost dat het al wel op en hoef ik niet eens eennieuw zadel We kijken wel ff. Bedankt voor de tip truowens!
      zaterdag 3 juli 2010 @ 13:05:09 #3
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83604660
    Ga ook maar de trein pakken...mischien met de auto tot Gouda, en dan de trein.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83605127
    Have fun. Maak mooie foto's voor me

    Mezelf ook maar ff in de OP gezet en de opmaak weer ff in orde gemaakt
    pi_83605493
    Ik denk dat ik maar ga lopen, hopen dat het niet te druk is op de 400m naar het parcours.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83605930
    Haha, denk niet dat jij je daar druk om hoeft te maken dan

    Jullie hadden wel een mini-meet kunnen houden daar
    pi_83606567
    Had al een dubbele afspraak staan dus een derde was wat overdreven, anders had ik het inderdaad gedaan BBQ erbij

    -edit-
    T leek trouwens nog best rustig qua verkeer op de Stadionweg. In mijn buurt ook genoeg parkeerplekken maar dat is volgens mij al wel afgesloten gebied.

    [ Bericht 22% gewijzigd door FJD op 03-07-2010 14:27:24 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83607453
    Begin er nu een beetje gedeprimeerd van te worden...

    Niemand op Fok!, niemand op het hele internet, ik ben om 17:00 vrij en kan dan met geen mogelijkheid Rotterdam nog in komen vanuit Capelle. Ik geef het op
      FOK!fotograaf zaterdag 3 juli 2010 @ 14:31:47 #9
    73911 ultra_ivo
    pi_83607602
    Ik ben weer op 't net. Ik ga niet naar Rotterdam maar naar de 1e 3 etappes.
    Over leren zadels gesproken, ik heb een B17 standard, die bevalt me 't best. Een Team Pro heb ik ook nog eens gebruikt, die is wat harder en moeilijker ingereden te krijgen. Verder nog een Lepper Voyager (met titanium rails), die is mooi tot iets van 200km. Wel behoorlijk licht en racy uiterlijk.
    pi_83608143
    Dit zijn de momenten dat ik heel blij ben met m'n iPhone

    Binnen het half uur breekt de pleuris hier uit. Rode vlekken op Buienradar Ik ga wel even winkelen op Zuidplein
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83608366
    Uurtje gefietst, eindelijk leek het weer een beetje ergens op

    Afgelopen woensdag weer eens bij de HA geweest, anti-allergie pilletjes gekregen. Die lijken iig wat te helpen, hoewel het nog niet volledig over is. Misschien zijn we nu toch iets op het spoor. Wordt tijd ook, want ik kreeg al stress van het ziekzijn.

    Maandag heb ik een afspraak bij een KNO-arts.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83608682
    @ FJD:

    Dat beetje regen en onweer bedoel je? Kut daar heb je het... Enige waar ik nu van baal is dat m'n spatbordje thuis in de schuur ligt, maar verder vind ik het prima. Misschien eindelijk eens een beetje afkoelen vanmiddag richting huis.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Freddeh op 03-07-2010 15:10:11 ]
    pi_83608970
    Mooi op tijd binnen Het begint hier nu te regenen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83608981
    Ben nu aan het schuilen voor de regen, heb geen zin om drijfnat te worden en de jongens van Caisse fietsen toch pas over een hele tijd. 5e is de eerste Caisse man. Ik wacht wel tot het droog wordt en dan loop ik weer naar het parcours. Wel veel dingen van de reclame karavaan gevangen, maar heb het aan een jongetje dt naast me stond gegeven :p
    pi_83609014
    Niet lullig bedoeld, maar dit is het recreatief wielrennentopic. Bedoeld voor eigen ervaringen op een racefiets.
    Tourkijkers kunnen terecht in het TDF-forum.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 3 juli 2010 @ 15:23:18 #16
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83609167
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 14:53 schreef Wombcat het volgende:
    Uurtje gefietst, eindelijk leek het weer een beetje ergens op

    Afgelopen woensdag weer eens bij de HA geweest, anti-allergie pilletjes gekregen. Die lijken iig wat te helpen, hoewel het nog niet volledig over is. Misschien zijn we nu toch iets op het spoor. Wordt tijd ook, want ik kreeg al stress van het ziekzijn.

    Maandag heb ik een afspraak bij een KNO-arts.
    Gelukkig dat je weer wat beter bent, anders was dit al weer de 3de periode "mooi weer" die aan je voorbij gaat als ik het goed heb.

    Heb zelf ook iets meer dan een uur gefietst. Op de Oude Kleefsebaan nog even aangezet. Kwam me nog een groepje voorbij fietsen die een aantal km/h harder ging dan ik daar normaal ga, maar kon goed achteraan aanpikken.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83609350
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:23 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Gelukkig dat je weer wat beter bent, anders was dit al weer de 3de periode "mooi weer" die aan je voorbij gaat als ik het goed heb.

    Ik lig nu 6 weken zo goed als stil qua fietsen.
    Wat nog tot daar aan toe is, als je weet wanneer wat er aan de hand is en wanneer je (ongeveer) weer normaal kunt functioneren. Dat is dus niet het geval, maar er lijkt nu toch iets duidelijk te worden.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83609436
    Even heel wat anders, k heb net zo'n ketting opmeet ding gekocht om te controleren of mijn ultegra ketting af was. Het 0,75 stuk kan ik er zo indrukken (moet er wel even op drukken). Mijn ketting is dan op of niet?
      zaterdag 3 juli 2010 @ 15:32:38 #19
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83609460
    .
    pi_83610143
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:17 schreef Wombcat het volgende:
    Niet lullig bedoeld, maar dit is het recreatief wielrennentopic. Bedoeld voor eigen ervaringen op een racefiets.
    Tourkijkers kunnen terecht in het TDF-forum.
    O sorry, maar het was ook een verkapte tvp :p omdat ik me verveel hier. Maar ik lees deze topics vaak mee. Ik zal vanavond misschien wel even info invullen voor in de op als ik daar in mag
    pi_83610331
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:51 schreef Snuf. het volgende:

    [..]

    O sorry, maar het was ook een verkapte tvp :p omdat ik me verveel hier. Maar ik lees deze topics vaak mee. Ik zal vanavond misschien wel even info invullen voor in de op als ik daar in mag
    Alleen als je meer gaat posten hier

    Valt fietsforenzen eigenlijk wel onder recreatief wielrennen?
    pi_83610385
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:56 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Alleen als je meer gaat posten hier

    Valt fietsforenzen eigenlijk wel onder recreatief wielrennen?
    Mits met racefiets. Of evt. randonneur.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83611052
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:57 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Mits met racefiets. Of evt. randonneur.
    Dan kom ik wel in aanmerking. Alleen niet op dagen dat ik het OV pak, of de gewone fiets
    pi_83616602
    M'n dochtertje van 2 zit de TdF te kijken. Die is tenminste goed opgevoed
    pi_83618826
    Net terug uit Rotterdam, morgen ochtend vroeg met de auto naar eilanden. Eerst even een rondje naar Goes maken en dan weer Tour voorbij zien komen Gelukkig geen regen en ook niet zo warm als vandaag
      zaterdag 3 juli 2010 @ 20:03:14 #26
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83619767
    Zo, 120 km weggereden naar zeeland. Morgen hier de tour kijken en dan weer terug. Zon, wind en regen. Niets houdt urseltje tegen.
    pi_83620551
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:04 schreef Freddeh het volgende:
    eens kijken wat die chamois (hoe spreek je dat uit? ) crème eens proberen. Misschien lost dat het al wel op en hoef ik niet eens eennieuw zadel We kijken wel ff. Bedankt voor de tip truowens!
    Die chamois creme is schijnbaar met menthol, krijg je hier geen last van? Zijn er meer mensen met ervaring met deze creme, vooral op langere ritten?

    Tot nu toe gebruik ik altijd talkpoeder, maar als het beter kan dan hoor ik het graag.
    pi_83621369
    Ben foto's aan het zoeken van de tijdrit maar kan niks vinden, zo vaag, zoveel fotografen en niks.
    Haters gonna hate.
    pi_83622663
    Heel even geduld nog, ben net een stapeltje aan het uploaden. Net klaar met een beetje croppen. Heb je elders nog foto's van gisteravond gevonden?

    Hoe ging het trouwens, niet helemaal goed begreep ik? Wil nu het verhaal wel ff horen
    pi_83623090
    Bij deze 8 van de foto's. Beetje gecropped. Alle thumbnails zijn klikbaar uiteraard

    Oh en CyclingGirl, als je de foto klikt na de jouwe, dat roze bedoelde ik. Zo'n fiets heb jij toch ook als ik de foto in de OP moet geloven?

    En voor wie jou niet kent, CyclingGirl is foto nummer 6. De enige die te snel was voor mijn camera.


    pi_83623737
    Heel mischien dat ik morgen nog naar Zeeland trap Urs. Sowieso 's ochtends fietsen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      FOK!fotograaf zaterdag 3 juli 2010 @ 22:59:08 #32
    73911 ultra_ivo
    pi_83627473
    Ik ga wat fietsen aan de noordrand van Brussel. Dikke kans dat ik de tourkaravaan tegenkom
    pi_83627957
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 15:31 schreef KaheemSaid het volgende:
    Even heel wat anders, k heb net zo'n ketting opmeet ding gekocht om te controleren of mijn ultegra ketting af was. Het 0,75 stuk kan ik er zo indrukken (moet er wel even op drukken). Mijn ketting is dan op of niet?
    Ik heb het nog even nagekeken maar hij is op dus. Dat wordt dus een nieuw ketting, moet ik hiervoor gewoon een ultegra ketting kopen (aangezien ik Ultegra tandwielen heb). Ik hoop dat ik niet te veel achter de feiten aan loop, zoals ik hier bij Freddeh las. Sorry dat ik je naam weer noem.
    pi_83628129
    Maakt niet uit, ik heb het over mezelf uitgeroepen
    pi_83629737
    Over zadels gesproken. Ik heb echt 'n goedkoop zadel. Wat voor mij ook een groot verschil maakt is de broek die ik aan heb.

    Wat mij trouwens opviel bij de proloog van de Tour toen ik net keek op tv, was dat bijvoorbeeld Armstrong aan het intacxen was met z'n dichte achterwiel. Niet echt bevorderlijk voor je band en je wiel dacht ik zo. Zelfs ik heb de luxe van een tacxwiel...

    En bij Cancellara zat 't rugnummer echt slordig. Als je je rugnummer goed op wil, moet je bukken en iemand achter je 't nummer laten opspelden
      zondag 4 juli 2010 @ 00:04:48 #36
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83629824
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 21:42 schreef FJD het volgende:
    Heel mischien dat ik morgen nog naar Zeeland trap Urs. Sowieso 's ochtends fietsen
    tour komt hier rond 1400 langs.
    Moet je dus wel doortrappen.
    pi_83634980
    Ik laat die chamois creme even zitten, zoek alleen nog even verder naar goedkope handschoentjes met gel of andere padding.
    In plaats van die chamois creme kwam ik op een ander forum sudocreme tegen Laten we daar nou nog potten vol van hebben staan. Is eigenlijk bedoeld tegen luieruitslag, maar dat dametje van mij is inmiddels zo zindelijk als maar kan. Dus, tijd voor papa om de voorraad op te maken
      zondag 4 juli 2010 @ 10:21:10 #38
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83636017
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 00:02 schreef Tommeke het volgende:

    En bij Cancellara zat 't rugnummer echt slordig. Als je je rugnummer goed op wil, moet je bukken en iemand achter je 't nummer laten opspelden
    Bedoel je dat zijn nummer omgekeerd zat? Dat schijnt normaal te zijn in geval van rugnummer 13
    .
    pi_83636820
    Hallo fietsers!

    hoe gaat het hier? nog records verbroken, grenzen verlegd en mooie avonturen op de fiets beleefd? Gister allemaal de proloog (live) bekeken?

    Ik heb gister de tour de rotterdam gefietst aangezien ik bijna een maand (sinds alpe dhuez) nauwelijks had gefietst, was ik bang dat het heel zwaar zou worden, maar niets was minder waar: 150 km in het (nogal trage) peloton en geen seconde afgezien of pijn gehad. totaal niet moe na aankomst

    maarr waar ik hiervoor kwam is het volgende:
    het wordt zo'n beetje tijd voor een nieuwe fiets. Eentje die écht past en die ik zelf heb uitgekozen.. Maar waar doe je dat? Welke winkel kan ik nou het beste heengaan?
    Ik ben een sucker voor Wilier, zonder gegronde reden, maar ik vind al die fietsen gewoon kunstwerkjes! Ook een cube, specialized of willekeurig ander merk sta ik niet negatief tegenover..
    ik wil eigenlijk max 1500 uitgeven en ga het via zo'n fietsplan proberen te doen. (ik wil een tripel en 105 of veloce erop hebben) Verder woon ik in het midden van 't land. Met die mooie Domtoren, jeweetzz..

    Tips voor winkels waar ik binnenkort eens langs kan gaan?
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
    pi_83636861
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 00:02 schreef Tommeke het volgende:
    Over zadels gesproken. Ik heb echt 'n goedkoop zadel. Wat voor mij ook een groot verschil maakt is de broek die ik aan heb.

    Wat mij trouwens opviel bij de proloog van de Tour toen ik net keek op tv, was dat bijvoorbeeld Armstrong aan het intacxen was met z'n dichte achterwiel. Niet echt bevorderlijk voor je band en je wiel dacht ik zo. Zelfs ik heb de luxe van een tacxwiel...

    En bij Cancellara zat 't rugnummer echt slordig. Als je je rugnummer goed op wil, moet je bukken en iemand achter je 't nummer laten opspelden
    hihi lekker ding, hij had zn rugnummer ondersteboven zitten. Zeer netjes verder, maar op die manier was het niet echt nummer 13 en kon dus geen ongeluk geven
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
    pi_83636871
    Eén ding: Als je een triple wilt is Cube in die klasse uitgesloten, die leveren alleen doubles en compacts bij fietsen tot 2000,-. Verder moet je gewoon de verschillende catalogi doorzoeken en vergelijken, vergelijken, vergelijken... En dan een selectie maken.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_83637068
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 11:10 schreef marcodej het volgende:
    Eén ding: Als je een triple wilt is Cube in die klasse uitgesloten, die leveren alleen doubles en compacts bij fietsen tot 2000,-. Verder moet je gewoon de verschillende catalogi doorzoeken en vergelijken, vergelijken, vergelijken... En dan een selectie maken.
    hoe kom je aan die catalogi dan ?
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
    pi_83637218
    De gemiddelde fietsenmaker is ook wel een dealer van een bepaald merk. Je zou langs de fietsenmaker kunnen gaan en zeggen dat je een nieuwe racefiets zoekt en graag wat folders/catalogi wil hebben voor orientatie (niet van afwijken, anders proberen ze je zeker een nieuwe te slijten).

    Op websites van fietsmerken vind je vaak ook wel waar de dealers zitten.
      zondag 4 juli 2010 @ 11:44:56 #44
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83637731
    Gisteren ook de tour versie van Rotterdam gereden. Ging hard en dan weer langzaam. Voor de rest goed georganiseerd, hoewel de eerste plaspauze erg apart was. Opeens stonden we 10 minuten stil. Pauze was goed geregeld. Mooi vergezichten over de dam, leuk om eens in Zeeland te fietsen. Zat in het eerste peloton in clubkleding (TTL, blauw en rood). Niet echt ingespannen, gemiddelde hartslag van 112 over de hele rit. Waren trouwens net op tijd binnen voor de bui, hoewel eigenlijk ook weer niet. Toen we Barendrecht weer inreden begon het te regenen en te onweren (gelukkig in de verte).
    Superhero to the rescue!
      zondag 4 juli 2010 @ 12:09:30 #45
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83638502
    Ik heb voetbal gekeken.
    pi_83638671
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:09 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb voetbal gekeken.
    pi_83638848
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 11:44 schreef Superher0 het volgende:
    Gisteren ook de tour versie van Rotterdam gereden. Ging hard en dan weer langzaam. Voor de rest goed georganiseerd, hoewel de eerste plaspauze erg apart was. Opeens stonden we 10 minuten stil. Pauze was goed geregeld. Mooi vergezichten over de dam, leuk om eens in Zeeland te fietsen. Zat in het eerste peloton in clubkleding (TTL, blauw en rood). Niet echt ingespannen, gemiddelde hartslag van 112 over de hele rit. Waren trouwens net op tijd binnen voor de bui, hoewel eigenlijk ook weer niet. Toen we Barendrecht weer inreden begon het te regenen en te onweren (gelukkig in de verte).
    Ah, ik zat eerst in het tweede peloton, in de pauze overgestapt naar het eerste
    Ik vroeg op een gegeven moment aan een road captain of alles goed ging, en de mensen braaf waren, zei hij : Alleen jij niet!
    Ik zo, huh, hoezo? hij: nou jij zat net in het tweede peloton!
    Oehhh scherp hoor, ik had 1 iemand gevraagd of het 1e of 2e peloton klaar stond om te vertrekken en dat was hij dus
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
      zondag 4 juli 2010 @ 12:25:51 #48
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83639084
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:19 schreef cyclechick het volgende:

    [..]

    Ah, ik zat eerst in het tweede peloton, in de pauze overgestapt naar het eerste
    Ik vroeg op een gegeven moment aan een road captain of alles goed ging, en de mensen braaf waren, zei hij : Alleen jij niet!
    Ik zo, huh, hoezo? hij: nou jij zat net in het tweede peloton!
    Oehhh scherp hoor, ik had 1 iemand gevraagd of het 1e of 2e peloton klaar stond om te vertrekken en dat was hij dus
    humor. Heb je nog die valpartij vlak na de pauze meegemaakt? Denk dat hij zijn sleutelbeen wel had gebroken. Zag er niet florissant uit. Merkte dat veel mensen niet echt gewend waren in grote groepen te fietsen. Heb jou trouwens niet gezien. Ik zat zelf ergens in het midden. Viel me trouwens op dat het 2de peloton wel heel dicht op de eerste zat.
    Superhero to the rescue!
    pi_83639137
    [quote]Op zondag 4 juli 2010 10:21 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Bedoel je dat zijn nummer omgekeerd zat? Dat schijnt normaal te zijn in geval van rugnummer 13
    [/quote

    Ja, dat weet ik. Maar hij zat niet echt strak opgespeld. Nogal niet aero
    pi_83639184
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:27 schreef Tommeke het volgende:
    [quote]Op zondag 4 juli 2010 10:21 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Bedoel je dat zijn nummer omgekeerd zat? Dat schijnt normaal te zijn in geval van rugnummer 13
    [/quote

    Ja, dat weet ik. Maar hij zat niet echt strak opgespeld. Nogal niet aero
    Anders had ie 11 seconden onder Martin z'n tijd gezeten
    pi_83639221
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 11:09 schreef cyclechick het volgende:

    [..]

    hihi lekker ding, hij had zn rugnummer ondersteboven zitten. Zeer netjes verder, maar op die manier was het niet echt nummer 13 en kon dus geen ongeluk geven
    pi_83639274
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:25 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    humor. Heb je nog die valpartij vlak na de pauze meegemaakt? Denk dat hij zijn sleutelbeen wel had gebroken. Zag er niet florissant uit. Merkte dat veel mensen niet echt gewend waren in grote groepen te fietsen. Heb jou trouwens niet gezien. Ik zat zelf ergens in het midden. Viel me trouwens op dat het 2de peloton wel heel dicht op de eerste zat.
    Ja dat klopt, in het tweede peloton heb ik een tijdje helemaal vooraan gereden (wow das anders zeg! daar zit alles véél dichter op elkaar, en is iedereen aan het vechten voor een plekje, veel meer haantjes gedrag.. Was echt continu opletten en 2x reed iemand tegen me aan: 1x werd ik tegen mijn schouder geduwd en 1x reed iemand tegen mijn voorwiel. gelukkig niet gevallen)
    maar in het tweede peloton moesten we soms afremmen,om uit de buurt van jullie te blijven

    in het eerste peloton reed ik ter hoogte van de road captains die in het midden zaten. Ik had een alpe d'huzes broekje en een zwart mouwloos shirtje aan.

    Heb die valpartij gezien ja! Zag er niet heel goed uit..

    Was wel leuk he? Ik vond de tweede helft iets leuker dan de eerste. merkte dat ik het een beetje saai vond En op het laatste wilde ik graag nog even knallen (dat wil ik altijd in de laatste 20 km, dan ruik ik de finish) maar dat kon nu dus niet.. jammer..
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
    pi_83639293
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:28 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Anders had ie 11 seconden onder Martin z'n tijd gezeten
    Op een lange tijdrit scheelt zoiets meer seconden. Kan 'n hoop verschil maken. Vraag maar aan Fignon
    pi_83639837
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Op een lange tijdrit scheelt zoiets meer seconden. Kan 'n hoop verschil maken. Vraag maar aan Fignon
    Doe me z'n nummer, dan bel ik hem

    Ik weet niet meer wie er mee bezig was, maar hoe staat het met de fietsmeet regio Utrecht?
    Is het verstandig voor die tijd nog wat heuveltraining te doen als ik alleen de Brienenoord gewend ben?
    pi_83639932
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:45 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Doe me z'n nummer, dan bel ik hem

    Ik weet niet meer wie er mee bezig was, maar hoe staat het met de fietsmeet regio Utrecht?
    Is het verstandig voor die tijd nog wat heuveltraining te doen als ik alleen de Brienenoord gewend ben?
    Tour van 89

    Mijn ervaring is dat klimmen beter gaat als je 't inderdaad ff een paar keer gedaan heb. Toen ik een paar weken geleden in Zuid Limburg was ging 't met de dag beter. Al kan krachttraining nooit kwaad hoor! Gewoon op 'n zwaar verzet die brug een keertje of 10 opdenderen!
      zondag 4 juli 2010 @ 12:53:09 #56
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83640222
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:47 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Tour van 89
    Tussen Lemond - Fignon zaten natuurlijk ook veel meer verschillen dan alleen een nummer dat niet helemaal strak zit.

    Zo maar even fietsen. Denk dat er toch niet heel veel gaat gebeuren in de tour.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      zondag 4 juli 2010 @ 12:53:54 #57
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83640249
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:53 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Tussen Lemond - Fignon zaten natuurlijk ook veel meer verschillen dan alleen een nummer dat niet helemaal strak zit.
    Er is berekend dat zijn wapperende staartje al het verschil maakte tussen winst en verlies.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83640420
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:53 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Tussen Lemond - Fignon zaten natuurlijk ook veel meer verschillen dan alleen een nummer dat niet helemaal strak zit.

    Zo maar even fietsen. Denk dat er toch niet heel veel gaat gebeuren in de tour.
    Dat is zo. Nouja, en z'n staartje dus
    Ik loop 't misschien wat te overdrijven, maar als er zulke enorme belangen spelen tellen de details enorm.

    Ik ga ook maar even fietsen, op de Trek van m'n broertje.
      zondag 4 juli 2010 @ 12:57:44 #59
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83640435
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:53 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Er is berekend dat zijn wapperende staartje al het verschil maakte tussen winst en verlies.
    Dat klopt, maar dat was geloof ik ook maar een paar seconden op een behoorlijk lange rit.

    Toevoeging: Maar ben het wel mee eens dat op dit niveau het gewoon helemaal goed moet zitten.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      zondag 4 juli 2010 @ 12:58:56 #60
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83640487
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Dat klopt, maar dat was geloof ik ook maar een paar seconden op een behoorlijk lange rit.
    Die tijdrit was maar 24 km oid. En het verschil in het klassement was 8 seconden. Staartje leverde iets van 10 of 12 seconden tijdsverschil op.
    Lemond pakte natuurlijk de meeste winst met zijn triathlonstuur.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83640580
    Heb inmiddels een simpele HRM dus kan me iets beter op training gaan focussen nu. Na deze week eerst 3 weken vakantie in de omgeving van de Holterberg/Hellendoorsneberg. Met een hoop geluk kan m'n fiets dit keer wel mee, en kan ik er eens lekker op uit trekken, heuveltjes pakken, genieten.

    Wie weet kom ik zelfs Oksel nog tegen, zit er ook niet te ver vanaf
      zondag 4 juli 2010 @ 13:02:33 #62
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83640658
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:58 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Die tijdrit was maar 24 km oid. En het verschil in het klassement was 8 seconden. Staartje leverde iets van 10 of 12 seconden tijdsverschil op.
    Lemond pakte natuurlijk de meeste winst met zijn triathlonstuur.
    Met als 2de zijn tijdrit helm. Wat zal dat ongeveer opleveren ten opzichte van een normale helm op die afstand.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83641036
    heey, zijn hier mensen die aangesloten zijn bij een club? Want dat lijkt me wel leuk. Hier in de buurt is de dichtsbijzijnde Excelsior uit Gouda. Het lijkt me erg leuk om wat wedstrijdjes te rijden enzo. Ben nu ongeveer een jaar aan het fietsen (ietsje minder omdat ik 5 maanden moest stoppen omdat ik mijn kuitspieren inscheurde).

    Ben nu wel flink aan het trainen, bijna elke dag omdat ik 3 weken op vakantie ga, 1 week naar Baskenland, 1 week naar Noord-portugal en ook nog een paar dagen in de Pyreneeën bij de Tourmalet. Vooral die laatste wil ik heel graag rijden. Iemand die hem eens gereden heeft?
    pi_83641776
    Zo toch weer een lekkere zondagtraining gehad, lekker warm ook Wel halverwege aangevallen door iets met een angel
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 4 juli 2010 @ 13:42:18 #65
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83641908
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 13:13 schreef Snuf. het volgende:
    heey, zijn hier mensen die aangesloten zijn bij een club? Want dat lijkt me wel leuk. Hier in de buurt is de dichtsbijzijnde Excelsior uit Gouda. Het lijkt me erg leuk om wat wedstrijdjes te rijden enzo. Ben nu ongeveer een jaar aan het fietsen (ietsje minder omdat ik 5 maanden moest stoppen omdat ik mijn kuitspieren inscheurde).
    Ja. Als je wedstrijden wilt rijden, kun je het beste eens met een trainingswedstrijdje meedoen.
    quote:
    Ben nu wel flink aan het trainen, bijna elke dag omdat ik 3 weken op vakantie ga, 1 week naar Baskenland, 1 week naar Noord-portugal en ook nog een paar dagen in de Pyreneeën bij de Tourmalet. Vooral die laatste wil ik heel graag rijden. Iemand die hem eens gereden heeft?
    Ja. 2x. Vanuit Luz st. Saveur.
    Argeles-Gazost is een prima plek om te zitten. Zit je aan de voet van de Aubisque en Hautacam, en is het niet ver naar de voet van de Tourmalet. Daarnaast nog veel mogelijkheden om te fietsen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83642458
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 13:37 schreef FJD het volgende:
    Zo toch weer een lekkere zondagtraining gehad, lekker warm ook Wel halverwege aangevallen door iets met een angel
    Altijd beter dan een gans...
      zondag 4 juli 2010 @ 15:17:32 #67
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83644732
    Ook weer terug. Klein rondje gedaan. Op de dijk een paar kilometer achter 2 motoren gereden. Dat was wel leuk maar wel zwaar. Later op de Zevenheuvelenweg was er iets voor me nog een ongeluk met een auto en een wielrennen. Gelukkig viel het wel mee en was er alleen wat blikschade.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83647495
    Ik heb een kilometertje of 50 weggetrapt, heerlijk rustig aan gedaan. Echt fijn weer!
      zondag 4 juli 2010 @ 17:01:22 #69
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83647686
    Stappend op de trein in Rotterdam miste ik de treeplank, en schoot dus met m'n been tussen trein en peron, Ontwikkeld zich nu een flinke bult op m'n scheenbeen...hoop dat het morgen niet in de weg zit bij de maandagavond training, Ik heb ook van die goeie akties altijd
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 4 juli 2010 @ 17:01:49 #70
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83647698
    Oei. Gelukkig reed de trein nog niet
    in a crowd you lose humanity
      zondag 4 juli 2010 @ 17:04:27 #71
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83647756
    jezus capt_Fab, hoe krijg je het weer voor elkaar?

    Heb vanmiddag mooi rondje door de provincie gemaakt van iets meer dan 120 km. Wat een lekker weertje
    .
      zondag 4 juli 2010 @ 17:18:49 #72
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83648140
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 17:04 schreef Yankee het volgende:
    jezus capt_Fab, hoe krijg je het weer voor elkaar?
    Trein stopt, deur gaat open, het is heel heel druk en ik heb bij de start rondgehangen dus een beetje suf van de zon en de mensenmassa' s...Verder ben ik gewoon heel getalenteerd in dit soort dingen
    Mischien mag ik van Fok m'n usernaam veranderen in Captain Faalhaas
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 4 juli 2010 @ 17:37:32 #73
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83648732
    C_F...

    Anyway.. vooral bij het aanzetten merk ik het verschil echt.. En ze klinken anders..



    180 euro, voor set Zonda's (met campa body), met nieuwe Michelin pro 3 bandjes (rood ), en een zgan cassette..
      zondag 4 juli 2010 @ 17:41:25 #74
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83648839
    Dat rood kleurt niet echt nee...velgen zijn wel super-cool
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 4 juli 2010 @ 17:44:36 #75
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83648915
    Achja, rij ze gewoon op, en dan gooi ik weer zwarten onder. Of als hier iemand is die een rode fiets heeft?
      zondag 4 juli 2010 @ 18:11:39 #76
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83649585
    Zo, en weer terug.
    88 km toch nog geworden, dat het weekend op een totaal zet van 208

    Tour voorbij zien flitsen, vanaaf ff de foto's bekijken.
    pi_83651503
    @ Oksel: Staat lekker, die Zonda's. Op zondag. Da's geen zonde

    Ga ik je trouwens nog tegenkomen als ik de regio Ommen ga verkennen na a.s. zaterdag?


    @ Ursel: als je ze voorbij hebt zien flitsen stond je op de verkeerde plek. Er waren stukken bij dat het peloton 'stil lag'

    [ Bericht 31% gewijzigd door Freddeh op 04-07-2010 19:50:46 ]
    pi_83651608
    Huhhhh, das echt niet duur!
    pi_83652605
    Zo, lekker terug van een rondje Tholen-Goes-Tholen. Ontzettend leuke atmosfeer hing er rond de Tour zeg. Vanochtend met een vriend de auto in gegaan met de fietsen. In Tholen de volledige Oesterdam met wind tegen gedaan (tering wat is dat ding lang) daarna met wind tegen naar Goes gefietst.

    Tussendoor nog even de karavaan gezien en vermaakt. Vriend had een Rabobank shirt aan, dus ons leek het wel humor om het voorwiel uit zijn fiets te halen en doen alsof we een lekke band hadden. Heel veel reacties, gelach en respons. Zelfs een fotograaf van de Zeeuwse Courant op bezoek gehad. Voor de mensen hier die die krant lezen, kijk even om er morgen een gozer met Rabo shirt en een wiel in zijn hand in staat. Zo ja, kun je die inscannen en even doorsturen?

    We hadden er zo lol in dat we dit later toen we bij de bevoorrading stonden nog een keer flikten. Het leek ook daar te werken. Lars Boom keek ons recht aan moest er zelfs om lachen Daarna ook de Rabo auto's toeterend voorbij en schreeuwend. De renners waren ook weer leuk om voorbij te zien schieten. Maar vorig jaar hebben we dat een week gevolgd in Frankrijk.

    Het leukste was nog toen het peloton voorbij was en wij door Goes heen reden op het parcours. Gejuich aan de kant, wij met zijn tweeën met fikse snelheid er doorheen. Prachtig. Die renners rijden zo hard door het gejuich denk ik

    Minderen was toen we weer met wind tegen de Oesterdam over moesten. 10 km kop over kop gereden en daarna kapot. Al met al 87 km gereden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Littlecreep op 04-07-2010 20:07:41 ]
    pi_83652704
    Was pas écht bruut geweest als je achter aan het kunnen sluiten in het peloton

    Ik zal morgen op kantoor even vragen. Ik heb wel een paar collega's in Zeeland wonen, misschien lezen zij de Zeeuwse Courant.

    *edit*
    Dames tijdrit afgelopen vrijdag: Foto's staan nu op Flickr/Facebook/Hyves.

    [ Bericht 31% gewijzigd door Freddeh op 04-07-2010 21:08:00 ]
    pi_83655117
    Met een vriendin gezellig naar de proloog van de tour in Rotterdam. Geweldige sfeer met Rotterdam als briljante gastheer.
    Kuieren langs de teambussen om een glimp van de renners op te vangen. Soms het programmaboekje erbij houdend om de naam van de renner op te zoeken. Stuard O'Grady ken ik wel en hij moet mij ook kennen in relatie met Henkie Vogels uit Australie, maar ik ben er niet zeker van, dus reageer ik maar niet. Langs de Schlecks gelopen zoek ik hun vader Johnny, maar hij is er niet. Jammer. Wel schuifelt Raymond Poulidor langszij en ik groet hem, hij knikt vriendelijk terug. We hebben nog samen gekoerst. Hij zal het niet meer weten schat ik in. Dus doorlopen. Tussen de immense drukte zit ook Henk Faanhof, deze jofele Amsterdammer en etappewinnaar uit een roemrijk verleden kent zo'n beetje iedereen dus ook mij. We krijgen te horen dat Jo de Roo en Gerben Karsten hier ook rondlopen en nog veel meer "oude gebouwen". Mijn jongere metgezellin staat geduldig te wachten bij de bus van Alberto Contador, camera in de aanslag om direct toe te kunnen slaan als hij zijn neus laat zien. Het lange wachten wordt haar beloond en dan vuren direct alle fotocamera's een salvo op hem af alsof ze hem willen liquideren. Weg ermee. Dat iele mannetje is toch zeker geen wielergod? Dat is hij dus wel en het zit 'm dus niet in de hoeveelheid body die je moet bezitten om een groot kampioen te kunnen zijn. Wel is het een koddig gezicht om te zien dat mijn wielervriendin in lengte ver boven hem uitsteekt. Ik sta er versteld van dat zoveel mensen de renners van gezicht herkennen, iets waar ik zelf nogal eens moeite mee heb.
    We trotseren een regenbui om ook Basso van dichtbij te kunnen zien en voor we naar huis gaan moet ik ook Tom Boonen hebben gezien zegt mijn metgezellin, vergetende dat hij geblesseerd verstek heeft moeten laten gaan.
    Van de tijdrit zelf hebben we niet zoveel kunnen zien, maar alleen al de entourage heeft ons hart op hol doen slaan.

    Voldaan keerden we huiswaarts en in de trein ontmoette ik een jeugdvriend. Als ik hem aan mijn vriendin voorstel zeg ik er even bij dat het de zoon van een oud-olympisch kampioen is en dat hij Paul van Egmond heet. Heeft die ook de tour de France gewonnen? Vraagt ze.... ..
    janneman
      zondag 4 juli 2010 @ 21:58:37 #82
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83658068
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Freddeh het volgende:
    @ Oksel: Staat lekker, die Zonda's. Op zondag. Da's geen zonde

    Ga ik je trouwens nog tegenkomen als ik de regio Ommen ga verkennen na a.s. zaterdag?


    @ Ursel: als je ze voorbij hebt zien flitsen stond je op de verkeerde plek. Er waren stukken bij dat het peloton 'stil lag'
    Ze gingen bij ons voor de wind.
    pi_83658891
    Een klein foto'tje gevonden van de website van de fotograaf.



    Ik ben diegene Zwart/wit shirt. Zo hebben we ongeveer een half uurtje lol zitten trappen
    pi_83659944
    Hahahaha Littlecreep, held
    pi_83660432
    Vond het te ver gaan om er een topic voor te maken;

    Heeft iemand ervaring met GPS software? Ik heb een nieuwe telefoon (Android) met GPS ondersteuning en nu zoek ik een goede app om mijn tochten bij te houden.

    Iemand een tip?
      zondag 4 juli 2010 @ 22:42:02 #86
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83660589
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 19:26 schreef Tommeke het volgende:
    Huhhhh, das echt niet duur!
    Wat niet?
      zondag 4 juli 2010 @ 22:43:45 #87
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83660668
    In het vorige topic (of die daarvoor) zijn geloof ik wat goede programma's genoemd. Dus misschien even teruglezen en anders even wachten op een reactie want er zijn wel wat gebruikers hier, alhoewel ik niet weet of zij Android gebruiken.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      zondag 4 juli 2010 @ 22:43:47 #88
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83660671
    BTW: Van de sportdietist:
    quote:
    Naar aanleiding van jou eetdagboekje heb ik een gemiddelde daaruit gehaald, zonder gebak,
    alcohol, zoutjes en dergelijke.
    Jouw voeding komt dan gemiddeld op 1750 kcal, dit betekend dus dat je eigenlijk elke dag
    tekort aan kcal binnen krijgt en je logischer wijs zou afvallen.
    Helaas gaat dit niet altijd zo, jouw lichaam zit eigenlijk op alle dagen in een soort
    ‘hongersnood’, dit houdt in dat je lichaam te kort aan energie binnen krijgt en eigenlijk net
    genoeg binnen krijgt om jouw hersenen, longen en hart te kunnen voorzien van energie. Op
    het moment dat je dan extra dingen gaat eten, zoals een keer uiteten of een gebakje, dat je
    lichaam dit gelijk op slaat om extra energie te hebben voor een volgende keer als jij hem te
    weinig geeft.

    Kort gezegd, hij heeft dus geen energie over om energie / kilo’s vet te verbranden, daarvoor
    zou je dus extra moeten gaan eten.
    quote:
    Nu kan ik het me voorstellen dat je denkt jeetje wat moet ik veel gaan eten. Dit klopt,
    maar je levert dan ook een topprestatie en daar heb je wel voeding voor nodig.
      zondag 4 juli 2010 @ 22:49:31 #89
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83660889
    quote:
    Op een dag dat je wel fiets (heen en weer), gemiddeld 2 uur, daarnaast 7 uur slaap en nog
    15 uur matig actief over de dag, verbrand je:
    7 x 1,0 kcal x 88 kilo=
    616 kcal
    15 x 1,5 kcal x 88 kilo=
    1980 kcal
    2 x 16 kcal x 88 kilo=
    2816 kcal
    Totaal:
    5412 kcal
    pi_83660902
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:42 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat niet?
    Die Zonda's mien jong!
      FOK!fotograaf zondag 4 juli 2010 @ 22:54:20 #91
    73911 ultra_ivo
    pi_83661093
    Ook weer terug van de noordrand van Brussel. Na de tourdoorkomst nog en tijdje daar wat rondgefietst, valt best mee daar als je bedenkt dat je vlak bij een grote stad zit.
    pi_83661767
    vanavond teruggekomen van de Marmotte
    fietstijd 7,43 en netto 7,57

    Heerlijk gereden en het ging erg goed. Was mijn eerste Marmotte en eerst bergcyclo.
    Op naar de volgende
    pi_83669633
    Vandaag voor het eerst sinds zaterdag weer op de fiets gezeten. Die 112km van afgelopen vrijdag zitten nog steeds in m'n benen en perineum. Genieten... Gaat al wel een stuk beter gelukkig, maar m'n benen voelen nog te slap om vanavond een eerste poging tot heuveltraining te gaan doen.

    *edit*
    Te gestoord voor woorden overigens dat je om 5:30 al met korte mouwen en zonder zweetshirt of wat dan ook op pad kan... Heerlijk afgekoeld van het weer van afgelopen week vanochtend, dat dan weer wel
    pi_83670158
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:12 schreef Littlecreep het volgende:
    Een klein foto'tje gevonden van de website van de fotograaf.

    [ afbeelding ]

    Ik ben diegene Zwart/wit shirt. Zo hebben we ongeveer een half uurtje lol zitten trappen
    Held

    Ik heb nog wel een paar keer "Kenny" m'n hoofd geslingerd gekregen toen ik in Skil shirt de Tour bekeek.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 5 juli 2010 @ 09:01:09 #95
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83670463
    Lekker temperatuurtje vanochtend hoor..

    Nu eten. Eten, eten, eten. 10 sneden brood, NAAST m'n ontbijt en avondeten.. En ook nog kwark, stukken koek en fruit..

    Ben benieuwd.
      maandag 5 juli 2010 @ 09:04:50 #96
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83670526
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:43 schreef Oksel het volgende:
    BTW: Van de sportdietist:
    [..]


    [..]


    Niet zo vreemd hoor. Als je ziet wat ik allemaal wegeet. Als ik fiets dan eet ik gewoon wat er voorhanden is en grijp ik alles aan. Omdat je zoveel sport is je MET (metabolisme) al hoger. Je hebt meer spier en je dient niet alleen maar je spieren te voeden, maar ook voldoende te eten om een energie voorraad op te slaan en ook om sterker te kunnen worden. Over eten gesproken, ik ga eventjes een beker yoghurt scoren.
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 23:08 schreef Wielracer het volgende:
    vanavond teruggekomen van de Marmotte
    fietstijd 7,43 en netto 7,57

    Heerlijk gereden en het ging erg goed. Was mijn eerste Marmotte en eerst bergcyclo.
    Op naar de volgende
    Netjes!!! Ik hoorde dat het flink warm was. vriend van mij reed goed maar stond geparkeerd op de Alp D'huez. was op. Ene kant erg jammer voor hem maar ik heb nu wel een fles wijn verdiend omdat hij mijn tijd (8u11) niet heeft verbeterd. Hij reed in 8u42.
    Superhero to the rescue!
    pi_83670666
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 09:04 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Niet zo vreemd hoor. Als je ziet wat ik allemaal wegeet. Als ik fiets dan eet ik gewoon wat er voorhanden is en grijp ik alles aan. Omdat je zoveel sport is je MET (metabolisme) al hoger. Je hebt meer spier en je dient niet alleen maar je spieren te voeden, maar ook voldoende te eten om een energie voorraad op te slaan en ook om sterker te kunnen worden. Over eten gesproken, ik ga eventjes een beker yoghurt scoren.
    [..]

    Netjes!!! Ik hoorde dat het flink warm was. vriend van mij reed goed maar stond geparkeerd op de Alp D'huez. was op. Ene kant erg jammer voor hem maar ik heb nu wel een fles wijn verdiend omdat hij mijn tijd (8u11) niet heeft verbeterd. Hij reed in 8u42.
    Thx, ja tijdens de beklimming van de Alpe tegen de 35 graden aan, was afzien
      maandag 5 juli 2010 @ 09:31:55 #98
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83671009
    Sjezus. En wind? Had je je helm op?
      maandag 5 juli 2010 @ 10:17:39 #99
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83672171
    Morgen thuis werken als het goed is, dus maar even een stel remkabels halen en een poging doen om ze te monteren....als er dinsdagavond opeens een post staat van 'help ik heb geen remmen meer' is het dus niet goed gegaan. En dat balhoofd subtiel wat vaster draaien zodat het gerammel weg is. Heb wel nu ook een dikke enkel van m'n trein-crash (naast een blauw scheenbeen), maar dat moet woensdag een goeie training hoop ik niet in de weg staan. Ivo Opstelten zei zelf bij de avondetappe zaterdag dat wielrenners heroisch zijn omdat ze meer pijn kunnen verdragen dan andere sporters, dus ik zal me als een vent proberen te gedragen
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 5 juli 2010 @ 10:34:44 #100
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83672684
    C_F; zorg nou eens gewoon dat je 200km/week fietst.. Gewoon, 2x 60, 1x 80.. dan komt het allemaal goed.

    En remkabels, succes.
      maandag 5 juli 2010 @ 10:43:14 #101
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83672993
    Gelukkig geloof jij nog in me
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 5 juli 2010 @ 11:32:48 #102
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83674530
    Zit even online een nieuwe voorband uit te zoeken wegens slechte toestand huidige exemplaar, en zie dat de Conti 4000s een betere band lijkt dan de 4000...alleen is die uitsluitend in het zwart te krijgen Dus dan krijg ik een gele achterband en een zwart voorwiel. Dilemma van gigantische omvang! Betere band kiezen of er strak uitzien?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 11:35:31 #103
    73911 ultra_ivo
    pi_83674679
    Boeiend discussiepuntje

    Ik had hetzelfde issue. Uiteindelijk kies je toch liever voor die betere band hoor. Ik had ook bandjes met een mooie gele streep er over heen, en dat vond ik toch wel stoer. Maar je rijdt er niet sneller door, en met iets minder felle kleuren aan de fiets ziet hij er toch net strakker uit... zei de gek met een bloemenkrans aan z'n stuur
      maandag 5 juli 2010 @ 11:37:36 #105
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83674680
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 11:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Zit even online een nieuwe voorband uit te zoeken wegens slechte toestand huidige exemplaar, en zie dat de Conti 4000s een betere band lijkt dan de 4000...alleen is die uitsluitend in het zwart te krijgen Dus dan krijg ik een gele achterband en een zwart voorwiel. Dilemma van gigantische omvang! Betere band kiezen of er strak uitzien?
    Conti 4000s zijn echte wedstrijdbanden, als je hard wilt rijden en hard door de bocht dan merk je het verschil. Voor gewone ritten, en recreatief gebruik zoals van jou, is het verschil tussen de 4000 en 4000s onbelangrijk. Ik zou dan voor de gele versie van 4000 gaan. Staat mooier bij je fiets.Of doe lekker Nederlands, ga voor de goedkoopste. GP 4000s bij Rose versand voor 27 euro per stuk. volgens mij bij Mat Salden 25 euro maar zij heben hogere verzendkosten.
    Superhero to the rescue!
    pi_83674842
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 11:35 schreef ultra_ivo het volgende:
    De Tour in België
    Is die laatste foto nou de Eddy Merckx look-a-like? Prachtige man is dat. Kom hem jaarlijks tegen bij de Ronde van Vlaanderen
      maandag 5 juli 2010 @ 11:55:04 #107
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83675340
    Aangezien ik niet door bochten stuif zal ik dan maar de 4000 nemen, houden we het kleurenplaatje mooi...ik kan kiezen uit felgeel en contigeel...hoop dat het op de band staat want dat weet ik echt niet meer hoor Maar aangezien ik niet telkens m'n banden was zal ik in geval van twijfel maar het donkerde conti-geel nemen...ze worden toch wel wat zwarter in gebruik. Soms kun je teveel keuze hebben
    Bij Featherbikes doen ze er deze week een gratis binnenband bij voor 29,95...dat dan maar denk ik.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83678750
    Lekker buiten een stukje gelopen in de pauze, en krijg zowaar weer zin om op de fiets te stappen ook al voelen m'n dijen nog wat ongemakkelijk.

    Op de achtergrond bezig om een rondje Holterberg te plannen met Oksel voor in de vakantie. Eens kijken of ik ben opgewassen tegen zijn skills.
      maandag 5 juli 2010 @ 13:32:25 #109
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83678873
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 11:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Zit even online een nieuwe voorband uit te zoeken wegens slechte toestand huidige exemplaar, en zie dat de Conti 4000s een betere band lijkt dan de 4000...alleen is die uitsluitend in het zwart te krijgen Dus dan krijg ik een gele achterband en een zwart voorwiel. Dilemma van gigantische omvang! Betere band kiezen of er strak uitzien?
    2 nieuwe banden!
      maandag 5 juli 2010 @ 13:34:29 #110
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83678955
    Ik heb nu rode banden op m'n celeste Bianchi..


    Ik zoek trouwens een filmpje over hoe ik de lagers van mijn wielen kan bekijken / vervangen / invetten..

    Weet iemand wat voor vet er in de lagers moet? Mag dat gewoon lagervet zijn (auto's enzo), of moet dat dunner vet zijn?
    pi_83679715
    Fietsenmaker heeft wel potjes lagervet te koop. En anders moet je ff wachten tot de vakantie, kan ik wel een potje voor je meenemen
      maandag 5 juli 2010 @ 15:09:07 #112
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83682644
    Ik heb lagervet, maar dat is echt van dat dikke vet. Weet niet of het wat dunner moet zijn.
      maandag 5 juli 2010 @ 15:11:55 #113
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83682760
    Vind het eigenlijk helemaal niet extreem lelijk die rode bandjes op je fiets Oksel
    .
    pi_83682950
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 15:11 schreef Yankee het volgende:
    Vind het eigenlijk helemaal niet extreem lelijk die rode bandjes op je fiets Oksel
    Ik ook niet. Toen ik een jaar terug een fiets wilde kopen heb ik ook nog naar deze Bianchi gekeken! Maarden met andere banden :p
    pi_83683299
    Stel nou he, dat ik vind dat mijn fiets er niet mooier op wordt, maar gewoon nog prima in orde is behalve krassen op de lak e.d... Vinden jullie nou dat ik hem met een vriend van me mee moet sturen die z'n auto onderdelen gloss black laat spuiten?
      maandag 5 juli 2010 @ 15:28:52 #116
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83683384
    Nee, niet extreem lelijk, begin er aan te wennen.. dus overleef het wel..
      maandag 5 juli 2010 @ 15:29:42 #117
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83683407
    uhhhhhh...........als jij dat mooi vindt moet je het toch gewoon doen
    Kan me er niets bij voor stellen eigenlijk, maar is wel heel strak en puur denk ik. Of heel saai, dat kan het ook worden!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83683736
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:38 schreef ErikN het volgende:
    Vond het te ver gaan om er een topic voor te maken;

    Heeft iemand ervaring met GPS software? Ik heb een nieuwe telefoon (Android) met GPS ondersteuning en nu zoek ik een goede app om mijn tochten bij te houden.

    Iemand een tip?
    Run.GPS
      maandag 5 juli 2010 @ 16:19:02 #119
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83685311
    Vraagje. Welke ketting kan ik het best gebruiken. Heb 9 speed campa groep op mijn fiets. Gewicht maakt me niet zo veel uit. Hoe soepel die schakelt vind ik wel belangrijk.

    SRAM : PC951: lekker goedkoop.
    KMC : X9-93: schakelt goed of verschilt dit weinig?
    Of een andere ketting.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      maandag 5 juli 2010 @ 16:38:17 #120
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83686170
    Past dat allemaal gewoon met Campa?
      maandag 5 juli 2010 @ 16:38:42 #121
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83686192
    Ik weet nooit in hoeverre tandwielen / cassettes / kettingen van Shimano en Campa met elkaar samen werken.
      maandag 5 juli 2010 @ 16:41:34 #122
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83686361
    Die KMC is universeel. Die SRAM past iig ook op Campagnolo.
    Shimano kettingen weet ik niet of die met Campagnolo goed lopen.

    [ Bericht 8% gewijzigd door No-P op 05-07-2010 16:46:54 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83688951
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 16:38 schreef Oksel het volgende:
    Ik weet nooit in hoeverre tandwielen / cassettes / kettingen van Shimano en Campa met elkaar samen werken.
    Ik herinner me op een ander forum een paar verschillende fietsen die een compleet assortiment van Campa/Shimano/SRAM gemengd erop hadden zitten. Waren echt mooie randonneurs, die jongens weten meestal wel wat ze doen.
      maandag 5 juli 2010 @ 18:33:27 #124
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83690811
    Bij KNO-arts geweest, die keek o.a. met een slangetje door mijn neus in de keel (leuk is anders). Diagnose: "er is duidelijke een irritatie in de keel." En "over kanker of zo hoef je je geen zorgen te maken."
    Waarschijnlijke oorzaak: opkomend maagzuur icm allergie. Maagtabletten gekregen en over 6 weken terug voor controle.

    Er is iig iets concreets gevonden Nu hopen dat die zooi helpt en ik weer snel normaal kan functioneren.
    in a crowd you lose humanity
      maandag 5 juli 2010 @ 20:18:24 #125
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83695215
    Mooi dat je zicht hebt op een oplossing
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83697988
    Vandaag ook maar eens de racefiets uit de schuur gehaald door de tour de france. Gevonden in een of ander stoffig hoekje Ritje van een uur gemaakt, gemiddelde van 27km/h Is me opzich wel weer goed bevallen, vorig jaar aardig actief gefietst maar de conditie is nu echt wel weg.
    pi_83698409
    Zie het als een nieuwe start. Begin gewoon weer, houd het vast. Het wordt vanzelf een verslaving

    Vanavond net te horen gekregen dat we voor de vakantie de ruimte hebben in onze auto's voor mijn racefiets Ik ga dus de Sallandse Heuvelrug verkennen
      FOK!fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 21:45:37 #128
    73911 ultra_ivo
    pi_83699628
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 17:39 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik herinner me op een ander forum een paar verschillende fietsen die een compleet assortiment van Campa/Shimano/SRAM gemengd erop hadden zitten. Waren echt mooie randonneurs, die jongens weten meestal wel wat ze doen.
    Ik ben zo'n mixer. Op m'n Bioracer zitten bijv. Campa deraillerus, SRAM ketting, BBB kransjes met Shimano passing op een Hügi achternaaf. Schakelt prima en slijt weinig. Vroeger flikte ik het zelfs om Suntour 7-speed shifters te mixen met Shimano derailleurs, een Sram/Sachs ketting, Stronglight crankstel, en een 8-speed Shimano cassette. 't schakelde ook nog eens behoorlijk.
    pi_83700857
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Ik ben zo'n mixer. Op m'n Bioracer zitten bijv. Campa deraillerus, SRAM ketting, BBB kransjes met Shimano passing op een Hügi achternaaf. Schakelt prima en slijt weinig. Vroeger flikte ik het zelfs om Suntour 7-speed shifters te mixen met Shimano derailleurs, een Sram/Sachs ketting, Stronglight crankstel, en een 8-speed Shimano cassette. 't schakelde ook nog eens behoorlijk.
    Heb je daar wat foto's van? Ik ben altijd wel geboeid geweest door randonneurs.
    pi_83705169
    Ik heb vandaag een nieuw ketting, derailleurtandwiel en een nieuwe cassette gekocht. Nu kregen we met twee man en het goede gereedschap er niet af, morgen dus maar weer even naar de fietsmaker.

    Nu heb ik een 9 tandwiel Ultegra en ik heb een nieuwe 12-25 meegenomen, dit omdat deze er nu ook op zat. Nu zit ik er over na te denken om toch maar een 12-23 te kopen, aangezien deze toch dichter bij elkaar zit en ik me afvraag wat het voordeel van die 12-25 is, aangezien ik vooral vlak fiets (Groningen). Wat zouden jullie doen?
      FOK!fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 23:52:59 #131
    73911 ultra_ivo
    pi_83705269
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 22:10 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Heb je daar wat foto's van? Ik ben altijd wel geboeid geweest door randonneurs.
    Die variant had ik o.a. op m'n oude Koga en op m'n Fahrradmanufaktur. Een foto van de laatste, nog uit m'n filmpjes tijdperk:



    De Suntour Command schakelaars zijn helaas niet goed herkenbaar.
    Mijn huidige randonneur is heel wat 'normaler' van opbouw:

      dinsdag 6 juli 2010 @ 00:27:09 #132
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83706763
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:50 schreef KaheemSaid het volgende:
    Ik heb vandaag een nieuw ketting, derailleurtandwiel en een nieuwe cassette gekocht. Nu kregen we met twee man en het goede gereedschap er niet af, morgen dus maar weer even naar de fietsmaker.

    Nu heb ik een 9 tandwiel Ultegra en ik heb een nieuwe 12-25 meegenomen, dit omdat deze er nu ook op zat. Nu zit ik er over na te denken om toch maar een 12-23 te kopen, aangezien deze toch dichter bij elkaar zit en ik me afvraag wat het voordeel van die 12-25 is, aangezien ik vooral vlak fiets (Groningen). Wat zouden jullie doen?
    denk niet dat dat iets uitmaakt. Ik woon ook in Groningen en fiets voornamelijk op een 39 voor een een 12-25 cassette achter. Heb ook een 12-27 geloof ik maar dat vind ik hier waardeloos
    .
    pi_83707470
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 16:19 schreef No-P het volgende:
    Vraagje. Welke ketting kan ik het best gebruiken. Heb 9 speed campa groep op mijn fiets. Gewicht maakt me niet zo veel uit. Hoe soepel die schakelt vind ik wel belangrijk.

    SRAM : PC951: lekker goedkoop.
    KMC : X9-93: schakelt goed of verschilt dit weinig?
    Of een andere ketting.
    Campa Record 9sp. Kost een euro of 19 als je een beetje zoekt. Quick linkje van Connex erbij en je zit goed voor vele kilometers.
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:50 schreef KaheemSaid het volgende:
    Ik heb vandaag een nieuw ketting, derailleurtandwiel en een nieuwe cassette gekocht. Nu kregen we met twee man en het goede gereedschap er niet af, morgen dus maar weer even naar de fietsmaker.

    Nu heb ik een 9 tandwiel Ultegra en ik heb een nieuwe 12-25 meegenomen, dit omdat deze er nu ook op zat. Nu zit ik er over na te denken om toch maar een 12-23 te kopen, aangezien deze toch dichter bij elkaar zit en ik me afvraag wat het voordeel van die 12-25 is, aangezien ik vooral vlak fiets (Groningen). Wat zouden jullie doen?
    12-23 omdat je veel op het vlakke fietst. Een cassette zonder 16 en 18 (zoals de 9sp 12-25) vind ik niet fijn.
      FOK!fotograaf dinsdag 6 juli 2010 @ 01:02:03 #134
    73911 ultra_ivo
    pi_83707583
    13-23 levert een nog mooiere combinatie op (de 12 heb je toch niet nodig, is alleen leuk voor de show).
      dinsdag 6 juli 2010 @ 01:24:36 #135
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83708088
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 00:56 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Campa Record 9sp. Kost een euro of 19 als je een beetje zoekt. Quick linkje van Connex erbij en je zit goed voor vele kilometers.
    [..]

    Die had ik ook gezien ja, maar twijfelde omdat er speciaal voor Record groep bij stond en wist niet of die een andere afmetingen hebben. Denk dat ik daar voor ga.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83709596
    Ik zal straks de 12-25 cassette even ruilen voor een 12-23 en dan ook eens even kijken of ze de cassette bij de winkel er wel af krijgen.
    pi_83710431
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
    13-23 levert een nog mooiere combinatie op (de 12 heb je toch niet nodig, is alleen leuk voor de show).
    Ik gebruik de 12 iedere dag

    Boeiende fiets heb je overigens. Wat voor bandenmaat zit er op?
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:06:10 #138
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83710734
    Gisteren weer bij m'n FM geweest.. m'n Zonda's helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd, weer in elkaar gezet.. toen achter derailleur uit elkaar, schoon gemaakt, gefixed.. toen alles nog even afgesteld, gesmeerd, etc. Hij's ruim een uur bezig geweest. Kosten? ¤15,- En alles loopt weer GE-NI-AAL

    Wat wel kut is: Heb dus een compact crank met daarop een 39-53, achter een 12-25. Dus ik wilde de 39 vervangen voor een 34. Lekker makkelijk, zou je denken. Dat is het ook. Moet alleen de ketting even wat korter. Nouja, geen probleem natuurlijk. Probleem is dus dat ik een Campa Record dubble-iets heb, en die kun je wel korter maken, maar niet weer langer..!

    Dus ga ws m'n cassette "ombouwen", haal er 2 kleine kransjes tussen uit, en zet er een 26 en 28 bij op. En als ik dan terug kom wissel ik het weer om..
      FOK!fotograaf dinsdag 6 juli 2010 @ 09:06:10 #139
    73911 ultra_ivo
    pi_83710735
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 08:46 schreef Freddeh het volgende:

    Boeiende fiets heb je overigens. Wat voor bandenmaat zit er op?
    Ik wissel vaker banden op m'n vakantiefiets. Meestal wissel ik tussen Panaracer Pasela 700x32c (voor thuis) en Vittorio Randonneur 700x37c. Op de foto's zitten er weer andere op, bij de Fahrradmanufaktur eigen merk semi-slicks van de fietsenhandelaar 700x37c (erg fijne banden), op de Bob Jackson Schwalbe Marathon Racer 700x35c (beroerd spul, hardstikke weinig grip).
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:07:28 #140
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83710757
    Overigens vandaag wéér op de fiets naar m'n werk.. Lekker hoor. Alleen wel wat zwaar vanochtend, wind tegen, en had het nog aardig in de benen zitten van gisteren.

    En ondertussen maar eten, eten, eten.. 10 boterhammen, exclusief ontbijt en avondeten. Oh, en nog een bak kwark, en een stuk koek.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:24:46 #141
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83711153
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 09:07 schreef Oksel het volgende:
    Overigens vandaag wéér op de fiets naar m'n werk.. Lekker hoor. Alleen wel wat zwaar vanochtend, wind tegen, en had het nog aardig in de benen zitten van gisteren.

    En ondertussen maar eten, eten, eten.. 10 boterhammen, exclusief ontbijt en avondeten. Oh, en nog een bak kwark, en een stuk koek.
    Kwark is goed, veel eiwitten, weinig vet, tenminste als je de magere variant neemt.

    Ik heb de laatste dagen mijn ochtendpols gemeten. Een dag rust scheelt zo'n 4 slagen. Zondag 52, maandag 46 en vanochtend 42. Zag hem zo rond de 40 hangen, net niet onder. Morgen zal hij wel weer een stuk hoger zijn. even 1.5 uur rammen en beuken op het parcours, daarna snel naar huis en voetbal kijken.
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:30:12 #142
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83711275
    Woei, nieuwe versie van de Nokia Sprttracker is uit en werkt vlekkeloos op mijn mobiel
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:49:44 #143
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83711746
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 09:06 schreef Oksel het volgende:
    Gisteren weer bij m'n FM geweest.. m'n Zonda's helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd, weer in elkaar gezet.. toen achter derailleur uit elkaar, schoon gemaakt, gefixed.. toen alles nog even afgesteld, gesmeerd, etc. Hij's ruim een uur bezig geweest. Kosten? ¤15,- En alles loopt weer GE-NI-AAL

    Wat wel kut is: Heb dus een compact crank met daarop een 39-53, achter een 12-25. Dus ik wilde de 39 vervangen voor een 34. Lekker makkelijk, zou je denken. Dat is het ook. Moet alleen de ketting even wat korter. Nouja, geen probleem natuurlijk. Probleem is dus dat ik een Campa Record dubble-iets heb, en die kun je wel korter maken, maar niet weer langer..!

    Dus ga ws m'n cassette "ombouwen", haal er 2 kleine kransjes tussen uit, en zet er een 26 en 28 bij op. En als ik dan terug kom wissel ik het weer om..
    Waar ben je geweest oksel?
    I'm Back Again!
    pi_83711766
    Zo hier is ze hoor. Gisteren vrij een dagje Efteling gedaan.

    Die tijdrit. Allereerst kon ik het gebouw van de rugnummers niet vinden. Warm rijden op de Tacx ging dus al niet. Toen richting de start mocht ik er niet door van die Fransozen. Na dreigen met mijn bidon mocht ik er uiteindelijk langs. Ik moest om 20.50 uur starten en ben uiteindelijk om 20.43 gestart omdat alles in eens vervroegd was Dus geen vaste start nee, ik moest zelf in mijn pedalen gaan en aanzetten

    Ik was veels te snel weg en ipv hartslag 180 zat ik op 190 op de Erasmus ging het wel maar op de Willemsbrug zakte ik in, ik dacht ook dat de finish was waar de start was maar die finish was dus WEL via het officiele parkoers. Al met al een minuut en wat seconden verloren daardoor. Echt balen.

    Maaarrrrr de entourage, het parkoers, het once in lifetime ding dat maakt het wel weer goed Ik sta ook nog met de duivel op de foto.
    Haters gonna hate.
    pi_83711851
    Op zich niet zo gek dat je HR op 190 zit ipv 180. Kan me voorstellen dat zenuwen wel een rol zullen hebben gespeeld. En als dat het niet was, was het écht wel de hitte. Lekker trouwens met dat pakje aan
    pi_83712520
    Ik had gister ook weer 'n lekkere faal tijdens 'n tijdrit

    Het was 'n rondje van 13km met veel wind en ik had totaal geen zin. Toch ben ik maar voluit gestart en dat had z'n uitwerking. Na 4 km had ik 'n gemiddelde van 41, maar toen kwam het. Twee bochtencommisarissen stonden wat onduidelijk met hun vlaggen te zwaaien, waardoor ik linksaf ging ipv rechtdoor

    Had er meteen geen zin meer in. Ben nog ff voluit langs de fotograaf gefietst voor de foto
      dinsdag 6 juli 2010 @ 10:40:54 #147
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83713234
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 09:49 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    Waar ben je geweest oksel?
    Dat weet je best..

    Nog bedankt

    Xieje vanavond ws. wel weer..
      dinsdag 6 juli 2010 @ 10:54:39 #148
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83713647
    Kreeg het niet gedaan thuis te werken, dus zo maar even de FM in Waalre langs voor de remkabels.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      dinsdag 6 juli 2010 @ 11:01:58 #149
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83713874
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 10:40 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Dat weet je best..

    Nog bedankt

    Xieje vanavond ws. wel weer..
    Haha.. met de voetbal kennen ze een " Van the Man" wij hebben "Jan the Man"
    I'm Back Again!
    pi_83714133
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 10:17 schreef Tommeke het volgende:
    Ik had gister ook weer 'n lekkere faal tijdens 'n tijdrit

    Het was 'n rondje van 13km met veel wind en ik had totaal geen zin. Toch ben ik maar voluit gestart en dat had z'n uitwerking. Na 4 km had ik 'n gemiddelde van 41, maar toen kwam het. Twee bochtencommisarissen stonden wat onduidelijk met hun vlaggen te zwaaien, waardoor ik linksaf ging ipv rechtdoor

    Had er meteen geen zin meer in. Ben nog ff voluit langs de fotograaf gefietst voor de foto
    Foto Foto Foto Foto


    @Freddeh ik vond juist dat ik er dikker in lijk
    Haters gonna hate.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 11:12:15 #151
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83714188
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 11:01 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    Haha.. met de voetbal kennen ze een " Van the Man" wij hebben "Jan the Man"
    Jep
    pi_83714237
    Is me niet opgevallen moet ik eerlijk zeggen, maar ben je ook nooit tegengekomen nog in een ander pakje dan die.
    Was trouwens meer bedoeld als : Flink heet zo'n pakje met die temperaturen
    pi_83714891
    Mijn nieuwe cassette zit er om en mijn Shimano Flight Deck is ook opnieuw ingesteld op de 12-23 achter. Wat ons met zijn tweeën niet lukte had de fietsmaker in 1 minuut voor elkaar.

    Ik weet nu dat jullie de kettingen en tandwielen schoon maken met wasbenzine maar wat smeren jullie er op? Er zit nu gewoon ketting olie op.
    pi_83714986
    Nou het viel wel mee met de hitte vond ik. Was wel te doen met lange mouwen.
    Maar daar zeg je wat idd.
    Haters gonna hate.
    pi_83715676
    Net ¤10 kortingscode gekregen van rose.nl door ze leuk te vinden op Facebook. Goeie deal, misschien heb ik nu een FSA Wing Pro Compact voor ¤79
    pi_83718356
    Zo, nu eens een stukje fietsen en dan lekker de TdF kijken, ben benieuwd met die kasseien vandaag!
    pi_83719548
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 11:53 schreef Freddeh het volgende:
    Net ¤10 kortingscode gekregen van rose.nl door ze leuk te vinden op Facebook. Goeie deal, misschien heb ik nu een FSA Wing Pro Compact voor ¤79
    Da's nog duur Ik heb nog wel een gebruikte liggen (42cc), of wil je een witte?
    pi_83719856
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 11:10 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Foto Foto Foto Foto


    @Freddeh ik vond juist dat ik er dikker in lijk
    http://www.numberseven.nl(...)H3aK#924402362_4djcW

    Daar en verder
    Heb jij al foto's van jouw tijdrit? Je bent echt wel 'n lucky bastard dat je die tijdrit mocht rijden. Jammer dat de voorbereiding dan niet helemeel 100% loopt...
    pi_83720417
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:29 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Da's nog duur Ik heb nog wel een gebruikte liggen (42cc), of wil je een witte?
    Wil wel gewoon een zwarte, maar heb een 44 nodig. Ben inmiddels 44 gewend en heb het idee dat dat ook wel het smalste is dat ik gaan kan. Zal vanmiddag nog eens opletten of m'n armen niet naar buiten staan als ik op de hoods zit met m'n handen. Anders kan ik natuurlijk nog smaller Kom ik dus vanavond ff op terug.
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:36 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    http://www.numberseven.nl(...)H3aK#924402362_4djcW

    Daar en verder
    Heb jij al foto's van jouw tijdrit? Je bent echt wel 'n lucky bastard dat je die tijdrit mocht rijden. Jammer dat de voorbereiding dan niet helemeel 100% loopt...
    Ik had nog een foto van CyclingGirl gepost, maar die was aardig blurry omdat ze zo hard voorbij kwam stuiven
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:10:52 #160
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83721394
    Gripper moet nog even een meeting organiseren!
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:12:41 #161
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83721485
    Heb de nieuwe remkabels gehaald, moet ik ze nou smeren als ze ik ze inbreng? Kettingolie?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83721931
    Als je de kettingspray van Shimano hebt kun je die ook voor je kabels gebruiken inderdaad. Of er verder nog alternatieven zijn weet ik niet precies. Teflon spray volgens m'n zwager, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
    pi_83722339
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 13:49 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Wil wel gewoon een zwarte, maar heb een 44 nodig. Ben inmiddels 44 gewend en heb het idee dat dat ook wel het smalste is dat ik gaan kan. Zal vanmiddag nog eens opletten of m'n armen niet naar buiten staan als ik op de hoods zit met m'n handen. Anders kan ik natuurlijk nog smaller Kom ik dus vanavond ff op terug.
    [..]
    Ok, let wel even op dat bij FSA de afstand tussen de shifters kleiner is dan tussen de beugels. Mijn 42cc is bij de shifters eerder 41, dus waarschijnlijk heb je inderdaad zeker de 44 nodig. 3T heeft dit ook, Deda en Pro niet. Wil je per se een platte bovenkant? Want er zijn goedkopere alternatieven van die merken maar ook FSA zelf heeft goedkopere (Omega <30 euro).
    pi_83722483
    Is de Omega ook als compact te krijgen?

    Laat maar, die Omega is geen wing stuurtje, terwijl ik zoveel mogelijk comfort wil en daarom dus wing én compact.
    En behalve dat vind ik het wel fijn als het stuurtje op de hoods 44cm is, mits mijn armen niet naar buiten staan natuurlijk. Ik zal eens kijken wat BBB en Pro hebben...

    [ Bericht 47% gewijzigd door Freddeh op 06-07-2010 14:42:06 ]
    pi_83722985
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 21:24 schreef Freddeh het volgende:
    Zie het als een nieuwe start. Begin gewoon weer, houd het vast. Het wordt vanzelf een verslaving

    Vanavond net te horen gekregen dat we voor de vakantie de ruimte hebben in onze auto's voor mijn racefiets Ik ga dus de Sallandse Heuvelrug verkennen
    Ik ga het weer proberen inderdaad, had er wel plezier van gister ook al lag de snelheid laag

    Fiets trouwens in de buurt van de sallandse heuvelrug, lemele, holten etc Kan je best mooi fietsen!
    pi_83723026
    Gaaf! Ik ga jullie in de vakantie straks allemaal tegenkomen Zit 3 weken op de camping in Ommen.
    pi_83723070
    Waar moet ik allemaal op letten als ik richting een opzetstuurtje ga? Lijkt me wel eens grappig om te proberen nml en voor 90,- kun je je ook geen buil vallen maar ik zie toch wel veel verschillen

    Vind de rechte buizen t mooist staan maar das meer
    omdat je ze zo ook in de Tour ziet denk ik
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:48:03 #168
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83723174
    Dat het er 1 voor een racefiets is, en niet voor een driewieler:
    pi_83723281
    LOL!

    Ik denk dat het een kwestie gaat zijn van wat jouw persoonlijke voorkeur is. Ik heb ze van diverse merken gezien, met diverse hoeken en lengtes. Ik denk dat het er vanaf gaat hangen hoe diep jij wil gaan zitten...
    pi_83723316
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:45 schreef Freddeh het volgende:
    Gaaf! Ik ga jullie in de vakantie straks allemaal tegenkomen Zit 3 weken op de camping in Ommen.
    Ah welke camping? Woon nml in Ommen, stik druk in het hoogseizoen.
    pi_83723480
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:51 schreef HenkXL het volgende:

    [..]

    Ah welke camping? Woon nml in Ommen, stik druk in het hoogseizoen.
    Bergzicht
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:58:13 #172
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83723645
    Oksel, ben je ziek? ik gebruik in een post de woorden kabel, inbrengen en smeerolie...en je doet er niets mee! Had het nog wel expres niet veranderd om die bal voor open doel niet te verwijderen dat dieet doet je geen goed!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83723735
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:48 schreef Oksel het volgende:
    Dat het er 1 voor een racefiets is, en niet voor een driewieler:
    [ afbeelding ]
    Zou je wel willen hè, dan kan ik je voortduwen...
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83725641
    Gave fotos Tommeke!
    Haters gonna hate.
    pi_83727041
    pff misschien heb ik het verkeerd hoor maar ik ben een beetje boos geworden op TS van dit topic, wat vinden jullie als fietsers zijnde?

    Dikke mensen op een mountainbike
    Haters gonna hate.
    pi_83727456
    Wat een lul...
      dinsdag 6 juli 2010 @ 16:41:05 #177
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83728450
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Oksel, ben je ziek? ik gebruik in een post de woorden kabel, inbrengen en smeerolie...en je doet er niets mee! Had het nog wel expres niet veranderd om die bal voor open doel niet te verwijderen dat dieet doet je geen goed!


    Ik blijf trouwens eten. Voel me er wel beter door, om een of andere reden..
    pi_83728456
    Anders neem je een KLB topic serieus
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83728823
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:41 schreef Oksel het volgende:

    [..]



    Ik blijf trouwens eten. Voel me er wel beter door, om een of andere reden..
    Kan me wel voorstellen dat je je beter voelt dan. Je hebt sowieso meer energie daardoor, dus ook je hersenpan gaat wat fijner functioneren
      dinsdag 6 juli 2010 @ 17:04:37 #180
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83729656
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:14 schreef CyclingGirl het volgende:
    pff misschien heb ik het verkeerd hoor maar ik ben een beetje boos geworden op TS van dit topic, wat vinden jullie als fietsers zijnde?

    Dikke mensen op een mountainbike
    wel grappig, idioot met z'n 42 km p/u op een mtb gemiddeld
    .
    pi_83731135
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:14 schreef CyclingGirl het volgende:
    pff misschien heb ik het verkeerd hoor maar ik ben een beetje boos geworden op TS van dit topic, wat vinden jullie als fietsers zijnde?

    Dikke mensen op een mountainbike
    42 gemiddeld, yeah right
    pi_83735656
    De schade na 1 maand in het bezit te zijn van een racefiets, 806,59 kilometer gefietst en ik vind het leuk.

    Op het stuur lint na is de fiets ook helemaal klaar voor de zomer, een zomer waarin ik hem hopelijk veel ga gebruiken.

    [ Bericht 46% gewijzigd door KaheemSaid op 06-07-2010 19:44:42 ]
    pi_83736097
    Hier wat foto's van mijn Jan Janssen TDF, tweedehands gekocht voor 50 euro.



















    Met normaal deze pedalen erop:



    Ben benieuwd hoeveel die eigenlijk echt waard is
      dinsdag 6 juli 2010 @ 19:53:25 #184
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83736311
    Ongeveer ¤ 50 zou ik zeggen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83736344
    Ik zou zo'n 100 denken ipv die 50 die je er voor betaald hebt? Mooie fiets voor dat geld!
      dinsdag 6 juli 2010 @ 19:55:39 #186
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83736399
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 19:54 schreef Freddeh het volgende:
    Ik zou zo'n 100 denken ipv die 50 die je er voor betaald hebt? Mooie fiets voor dat geld!
    Echt niet. 7-speed en buiscommandeurs. OK, het is dan wel Dura-ace, maar echt oud spul. Is ouder dan 15 jaar iig.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83737270
    Maar wel dual pivot remmen hoor.
    pi_83738929
    Maar serieus. Dual pivot Shimano 600 remmen, 5 spd Dura Ace, had nieuwe gekund uiteraard... Die Mavic wielen zijn volgens mij nog aardig wat waard ook. En, het is een Jan Jansen stalen frame.

    Flink poetsen, alle onderdelen reviseren. Ik denk echt dat er wel een eurootje of 100 aan waarde in verstopt zit in combinatie met een potje lagervet en poetsmiddel.
    pi_83752439
    Zo... Mooi fietsweertje weer vandaag. Nog 3 dagen, dan is het vakantie! Voor mij althans
      woensdag 7 juli 2010 @ 08:32:35 #190
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83752554
    Toch nog een beetje fris. 13 graden toen ik wegreed, bijna spijt van korte mouwtjes maar gelukkig warmde het snel op. Heerlijk fietsweer!
    Superhero to the rescue!
    pi_83753853
    Was inderdaad niet super warm, maar het thermo shirtje dat ik altijd klaar heb liggen voor zulke situaties bood weer uitkomst

    Eindelijk ook maar een Livestrong bandje geregeld, nu hoor ik er voor m'n gevoel eindelijk écht bij
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:16:08 #192
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83755019
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef Freddeh het volgende:
    Eindelijk ook maar een Livestrong bandje geregeld, nu hoor ik er voor m'n gevoel eindelijk écht bij
    Ze hadden zondag bloedmooie meiden rondlopen in Rotterdam die die dingen verkochten, dus je snapt Maar het is wel de ultieme wieleraccesoire natuurlijik, dus ik heb hem nu ook
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83755260
    Kan nu pas echt merken hoeveel ik al afgevallen ben. Had bijna beter het kinderbandje kunnen nemen, zo dun beginnen m'n polsen nu te worden

    Voor de wielrenner die alles al heeft heb je altijd nog wel andere dingen zoals inderdaad die bandjes, of boutjes die 1gr lichter zijn ofzo
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:29:04 #194
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83755383
    Ik zie net dat ik vanavond de 8000km dit seizoen kan passeren, mits ik 8 km extra rijd. Dus maar een extra lusje van kantoor naar huis. Streven is om Juli de 10.000 te gaan halen, Dus nog 2000km in 3 weken. Is te doen, maar wat vaker met de fiets naar kantoor en wat extra rondjes rijden.

    Over rondjes rijden, gisteren op de wielerclub reed er eentje van de rabo opleidingsploeg mee. Begon 5 ronden voor het einde even op kop te sleuren. continu 46 en dat voor 5km, toen vond hij het wel welletjes en mochten wij amateurs overnemen. 41 gemiddeld uiteindelijk in 1u15m. Was mooi op tijd voor de wedstrijd
    Superhero to the rescue!
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:40:33 #195
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83755690
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:14 schreef CyclingGirl het volgende:
    pff misschien heb ik het verkeerd hoor maar ik ben een beetje boos geworden op TS van dit topic, wat vinden jullie als fietsers zijnde?

    Dikke mensen op een mountainbike
    Ik werd vooral even boos omdat dit soort eikels fietsers een slechte naam geven...maar daarna heb ik me wel vermaakt met de manier waaop hij door de vaste gasten van dat topic werd gefileerd. Dat soort ventjes heb je altijd...ik rij 5 minuten 42 km gemiddeld....hoera
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83755907
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Ik werd vooral even boos omdat dit soort eikels fietsers een slechte naam geven...maar daarna heb ik me wel vermaakt met de manier waaop hij door de vaste gasten van dat topic werd gefileerd. Dat soort ventjes heb je altijd...ik rij 5 minuten 42 km gemiddeld....hoera
    Ik denk nog steeds dat ie zn wielmaat verkeerd ingesteld heeft op zn fietscomputertje
    pi_83755938
    Vanmorgen bijna door ganzen op mijn bakkes gegaan. Stomme beesten. Ik ging van Dordt naar Capelle en ze bevonden zich net voor het viaduct bij het fietspad dat onder de snelweg door gaat. Richting de dijk.
    Haters gonna hate.
    pi_83756074
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:48 schreef CyclingGirl het volgende:
    Vanmorgen bijna door ganzen op mijn bakkes gegaan. Stomme beesten. Ik ging van Dordt naar Capelle en ze bevonden zich net voor het viaduct bij het fietspad dat onder de snelweg door gaat. Richting de dijk.
    Ik had je nog zo gewaarschuwd... Meerdere keren... Nu weet je in ieder geval zeker waar ze zitten
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:53:01 #199
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83756102
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:48 schreef CyclingGirl het volgende:
    Vanmorgen bijna door ganzen op mijn bakkes gegaan. Stomme beesten. Ik ging van Dordt naar Capelle en ze bevonden zich net voor het viaduct bij het fietspad dat onder de snelweg door gaat. Richting de dijk.
    Dan is een mountainbike handiger
    Superhero to the rescue!
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:53:47 #200
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83756127
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:29 schreef Superher0 het volgende:
    Ik zie net dat ik vanavond de 8000km dit seizoen kan passeren, mits ik 8 km extra rijd. Dus maar een extra lusje van kantoor naar huis. Streven is om Juli de 10.000 te gaan halen, Dus nog 2000km in 3 weken. Is te doen, maar wat vaker met de fiets naar kantoor en wat extra rondjes rijden.

    Over rondjes rijden, gisteren op de wielerclub reed er eentje van de rabo opleidingsploeg mee. Begon 5 ronden voor het einde even op kop te sleuren. continu 46 en dat voor 5km, toen vond hij het wel welletjes en mochten wij amateurs overnemen. 41 gemiddeld uiteindelijk in 1u15m. Was mooi op tijd voor de wedstrijd
    Ik heb ooit eens meegemaakt dat Jansz Koerts meedeed met een wedstrijd in een voorjaarscompetitie. Ik was op twee ronden voor het einde met 5 man ontsnapt. We reden volle bak. Met een ronde te gaan hadden we een paar honderd meter voorsprong, normaal genoeg om voor te blijven (mits er samengewerkt wordt, en dat deden we). Halverwege de laatste ronde gaat Koerts op kop rijden, haalt ons bij het uitkomen van de laatste bocht bij (dat was ongeveer 600 meter nadat 'ie op kop begon te rijden) en walst over ons groepje heen. Ik was nog 7e

    Vorig jaar op Sloten was er een kopgroep met anderhalve minuut voorsprong. Met 20 minuten te gaan begon Jens Mouris op kop te beuken. Dat ging goed hard In tien minuten of zo had hij het gat dicht. Terwijl ze vooraan ook niet stilstonden.

    Ik heb op Mallorca eens met wat profs meegereden. Ze haalden me in, dus ik haakte aan. Eentje van Lampre die keek trouwens verbaasd toen hij van kop kwam en ik gebaarde dat hij er tussen moest. Ik had niet zo'n zin om mee te draaien. Later gingen ze een klimmetje op. De eerste kilometer was vals plat. Ik zat volle bak in hun wiel, terwijl zij rustig aan het keuvelen waren. Toen het echt omhoog ging was ik er na 5 meter af
    Op de terugweg naar het hotel heb ik toen nog met mannen van Chocolade Jacques meegereden. Toen wel meegedraaid op kop Dat was wel flink aanpoten We reden iets achter een groepje van Euskatel en daar wilden we naar toe.
    Mijn leukste ervaring met profs was in de Dolomietenmarathon. Toen ben ik de Pordoi opgereden met Francesco Moser in mijn wiel Toen stond ik bij de start al vlak achter Franco Ballerini (was volgens mij het jaar nadat hij gestopt was).
    Je maakt wat mee met dat fietsen
    in a crowd you lose humanity
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:54:32 #201
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83756147
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:47 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik denk nog steeds dat ie zn wielmaat verkeerd ingesteld heeft op zn fietscomputertje
    Ik denk het ook. Waarschijnlijk de standaard maat ingesteld.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83756795
    @ CyclingGirl: Vanochtend ook om 7 uur van huis gegaan en via Papendrecht, maar ben je niet tegengekomen. Wat voor gemiddelde snelheid rijd jij in vredesnaam dat je mij weet te ontlopen?
    pi_83757174
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:52 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik had je nog zo gewaarschuwd... Meerdere keren... Nu weet je in ieder geval zeker waar ze zitten
    Ja idd. Ze stonden echt midden op het fietspad. Gekke beesten.

    Nou vanmorgen was ik wat later ik ben om 7.11 van huis gegaan. Het liep even niet op schema vandaag. Gisteren te laat gaan slapen vanwege het voetbal. Ik heb ook slechte benen, gisteren al en vandaag. Althans, gisteren alleen in de morgen. Gisterenmiddag 29.9 gemiddeld met hartslag van 135 en dat met die wind en stoplichten.
    Haters gonna hate.
    pi_83757421
    Haters gonna hate.
    pi_83757694
    Klopt, met 3 of 4 jongen er bij. Ik heb inmiddels echt een hekel aan ze gekregen. Ik rijd daar gewoon niet meer langs, want ik weet dat ze het (zeker in dit seizoen) niet zo hebben op snelle fietsers. Doodeng dat ik er laatst een op 20cm achter me aan had vliegen.

    Wel knap dat je toch nog 29.9 gemiddeld rijdt op dat traject. Ik heb mijn traject exact afgemeten op 25km en doe er gemiddeld 55 minuten over dus kom dan op iets van 27.7 gemiddeld uit als ik me niet vergis. Met iets meer wind mee ga ik soms nog wat sneller... (of minder langzaam )
    pi_83758213
    Nou gisteren ben ik van capelle naar sliedrecht gereden over de spoorbrug langs de Mol de biesbosch in langs het pondje van werkendam extra rondje gemaakt. Dus 50km in totaal met 29.9 en 135. Daar zijn geen stoplichten dus kan je de vertraging in halen hahaah.

    Nou het gekke is dat ik ze vorig jaar niet gezien heb. Nu voor het eerst.
    Haters gonna hate.
    pi_83758404
    Ik heb echt al 2 maanden last van ze ofzo. Heb ook al eens contact met de dierenbescherming gehad, want vroeg of laat neemt iemand wraak op die beesten. Dierenbescherming doet alleen niets omdat die ganzen in het wild leven en dus onder de verantwoordelijkheid van Gemeente Rotterdam vallen. Verwijzen ze me door naar een niet bestaande afdeling bij de gemeente... Lomperds...

    Komende 3 weken ga ik sowieso lekker kilometers inhalen. Eens kijken of ik nog wat rondjes pakken kan met Oksel of HenkXL, zit toch 3 weken in een tent in die regio

    Zit jij overigens op het Rivium, of verder Capelle in?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Freddeh op 07-07-2010 13:14:13 ]
    pi_83762159
    Ik zit op de dorpsstraat dat is verder. De oude kern zeg maar.
    Haters gonna hate.
    pi_83762241
    Dan nog knap dat je het binnen een uur rijdt!
      woensdag 7 juli 2010 @ 13:32:59 #210
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83762371
    Zo maar even de kater eruit zweten op de fiets
    .
    pi_83763372
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 13:32 schreef Yankee het volgende:
    Zo maar even de kater eruit zweten op de fiets
    Ik dacht juist dat een kater het gevolg was van een tekort aan vocht in/om de hersenen? Dan werkt zweten toch juist averechts?
      woensdag 7 juli 2010 @ 14:00:07 #212
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83763425
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 13:58 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik dacht juist dat een kater het gevolg was van een tekort aan vocht in/om de hersenen? Dan werkt zweten toch juist averechts?
    niets beters dan kotsend en zwetend op de fiets!
    Superhero to the rescue!
    pi_83763701
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:00 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    niets beters dan kotsend en zwetend op de fiets!
    2x Gedaan. Dat was het moment dat ik afleerde om yoghurt met cruesli te eten als ontbijt.
      woensdag 7 juli 2010 @ 14:13:16 #214
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83764004
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:06 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    2x Gedaan. Dat was het moment dat ik afleerde om yoghurt met cruesli te eten als ontbijt.
    Er is een verschil tussen eten dat niet goed valt omdat je te intensief fietst of dat je met een kater alles uit je lijf kotst en zweet. Eerste ben je na het kotsen klaar, en weer fit, even mond spoelen en gaan. De tweede wordt het alleen maar erger, kotsen lost niets op. Een keer gehad dat ik om de 5km moest pissen. Niet prettig.
    Superhero to the rescue!
    pi_83764266
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Er is een verschil tussen eten dat niet goed valt omdat je te intensief fietst of dat je met een kater alles uit je lijf kotst en zweet. Eerste ben je na het kotsen klaar, en weer fit, even mond spoelen en gaan. De tweede wordt het alleen maar erger, kotsen lost niets op. Een keer gehad dat ik om de 5km moest pissen. Niet prettig.
    Kijk, mooi gesprek voor in dit topic weer.

    Ik drink heel af en toe 1 biertje, nooit meer. Dus die kater zie je bij mij gelukkig niet verschijnen Dat je kotst, wanneer je eten je verkeerd gevallen is, en je meteen weer fit bent klopt inderdaad. Daar heb ik meer ervaring mee.
    Yoghurt/cruesli is voor mij geen goed idee in combinatie met sport. Dat is gedoemd om fout te gaan in mijn geval. Misschien heeft iemand hier in het topic me wel eens onder aan de Brienenoord zien staan, voorovergebogen met een straaltje witte meuk uit m'n mond
    Brood viel me te zwaar als ontbijt wanneer ik direct inspanning moet leveren, maar was minder erg dan yoghurt/cruesli.
    Melk met havermout daarentegen bleek voor mij perfect te werken. Helaas is het voor mij niet mogelijk om in de vakantie dat te eten als ontbijt, maar goed dan maar een paar boterhammetjes.
    pi_83764374
    Yoghurt met cruesli is mijn favo pre-fiets food
    Eins, zwei, hoeplakai.
      FOK!fotograaf woensdag 7 juli 2010 @ 14:21:42 #217
    73911 ultra_ivo
    pi_83764400
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 19:55 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Echt niet. 7-speed en buiscommandeurs. OK, het is dan wel Dura-ace, maar echt oud spul. Is ouder dan 15 jaar iig.
    Dat is nog altijd de beste en mooiste Dura Ace groep ooit. De originele remmen erop en je hebt een puike klasieker. 50 Euro is dan een koopje.
      woensdag 7 juli 2010 @ 14:24:12 #218
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83764509
    Warme Melk, brinta, bastardsuiker, daar fiets ik op. Niet te dik, maar hoewel de laatste tijd smaakt het mij steeds minder.
    Superhero to the rescue!
    pi_83765364
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:24 schreef Superher0 het volgende:
    Warme Melk, brinta, bastardsuiker, daar fiets ik op. Niet te dik, maar hoewel de laatste tijd smaakt het mij steeds minder.
    In plaats van suiker kun je er wel eens een lepel appelstroop doorheen roeren. Geeft het wat extra smaak en is ook nog gezond ook.
    pi_83765668
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:21 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Dat is nog altijd de beste en mooiste Dura Ace groep ooit. De originele remmen erop en je hebt een puike klasieker. 50 Euro is dan een koopje.
    Dat is inderdaad een aardig idee, de originele remmen erop. Alleen heb ik geen idee welke het dan zouden moeten zijn.

    Sowieso, diegene die zei dat ie echt maar 50 euro waard was snap ik niet, want als ik wat rondgoogle op die velgen bijvoorbeeld zijn alleen de velgen al ongeveer zoveel waard? En dan nog al dat D-A spul erbij...

    -edit-
    Dit bijvoorbeeld lijkt me wel geschikt?
    pi_83765733
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 13:29 schreef Freddeh het volgende:
    Dan nog knap dat je het binnen een uur rijdt!
    Het is 33km wel jammer ik hou van mooie ronde getallen.
    Haters gonna hate.
    pi_83765804
    Ik fiets op die Cruesli speciaal met koffie en chocoladesmaak en daar doorheen roer ik een activia.
    Wedstrijden rij ik op een bolus. Serieus Of op poffertjes.
    Haters gonna hate.
    pi_83765972
    Dan rijd je een aardige omweg <- Je moet net wat verder dan ik...

    Ik wil 's middags altijd zo snel mogelijk naar huis, dus rijd de snelste route. Maximaal een uur dus. In plaats van de brug over bij Papendrecht pak ik meestal de dijk langs Oostendam/Ambacht, je kan daar lekker doorstampen De route die jij rijdt heb ik inmiddels écht afgeleerd.

    Ging vanochtend alleen wel door Papendrecht heen, gaan ze nu eindelijk écht het asfalt vervangen op het stuk fietspad na het tunneltje onder de N3 door?
    pi_83766109
    Dus jij komt dan van de brug van ambacht en dan ga je gelijk linksaf die dijk op?
    Ik ga rechtdoor en dan bij de stoplichten het Molenpad op en dan onder het snelwegviaduct door naar rechts zo naar de brug. Ja ze zijn daar bezig. Wel klote.

    Hoe laat vertrek jij van je werk vanmiddag? Ik rij hier ongveer 5.05 weg.
    Haters gonna hate.
    pi_83766737
    Ik rijd altijd rond 5:10 weg hier 's middags.

    's Middags rijd ik altijd de Brienenoord over en dan gewoon het fietspad aanhouden, tot aan die mini-Erasmusbrug, daar ga ik over de A16 heen en rijd ik een stukje door dat park. Einde linksaf, via de Rotterdamseweg tot aan de dijk richting Ambacht. Daar weer linksaf de dijk op, en heel het eind rechtdoor tot je Ambacht in rijdt, dan linksaf tot op de volgende dijk, en weer rechtsaf over het industrieterrein langs de dijk. Uiteindelijk kom je dan langs Zwijndrecht en rijd je recht op de Zwijndrechtsebrug af. Eronderdoor, eroverheen, en dan rechtsaf met een lusje eronderdoor en Krispijn door, óf ipv het lusje eronderdoor naar links. Dan kom je recht tegenover Ames uit en ga je gewoon rechtsaf richting station en binnendoor.

    (Volgens mij snap je het nu helemaal niet meer )

    *edit*
    Zoiets, maar dan wél de Brien over.

    [ Bericht 23% gewijzigd door Freddeh op 07-07-2010 15:40:34 ]
      woensdag 7 juli 2010 @ 15:35:53 #226
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83767160
    Cruesli en koffie .

    Keer (wel vaker geloof ik ) een hardloopwedstrijd met een dikke kater gelopen. Kotstend langs de kant gestaan maar nog wel een PR gelopen. Maar even sporten 's ochtends helpt wel goed om weer lekker fit te worden.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83767438
    Ja ik snap het. Die route ken ik wel. Ik ga na de brien langs de snelweg langs de mini erasmus rechtdoor en dan op een gegeven moment bij een viaduct (in Rijsoord) naar links over Rijsoord daar pak ik de brug van Ambacht en dan zo door
    Haters gonna hate.
    pi_83767472
    Ik HAAT het om door Zwijndrecht te rijden. en Ik HAAT dat hobbelige fietspad bij Rijsoord.
    Haters gonna hate.
    pi_83767555
    Dat was ook mijn route tot aan die brug dan, ik ging gewoon verder naar Zwijndrecht en daar binnendoor en de Zwijndrechtsebrug over. Maar ja, ik heb een nader te benoemen angst ontwikkeld voor ganzen

    Het woord dat het dichtst bij komt is overigens "ornithofobie", maar dat is een algemene angst voor vogels. Dus als iemand nog een goede naam wil bedenken voor mijn ganzenfobie, laat maar horen

    *edit*
    Dan moet je gaan rijden langs de Rotterdamseweg. Dat fietspad is stukken beter, maar een kilometertje nog wat oneffen. Stukken minder hobbelig, dat zeker. Wel irritant dat daar diverse verkeerslichten zitten waar je om een of andere reden toch wel weer altijd moet wachten
    pi_83768148
    Ik hou volgende keer mijn bidon vast en laat die ganzen maar komen!

    Ach ik fiets niet meer zo vaak naar mijn werk alleen als ik moet trainen en in de avonduren iets heb.
    Morgen rust en vrijdagavond gewoon vanuit huis trainen.

    Dan moet je Kinderdijk ook mijden als je geen ganzen wilt zien.
    Haters gonna hate.
    pi_83768408
    Je houdt je bidon vast en dan? Ga je met je bidon gooien of slaan ofzo?

    Net alsnog een klacht ingediend bij de gemeente Rotterdam. Dan maar een algemene klacht, mogen ze zelf zien welke afdeling ze het willen droppen.
    pi_83768849
    Met sportdrank spuiten
    Haters gonna hate.
    pi_83768872
    Waar precies heb je die klacht gedaan? Dan doe ik er ook wel een.
    Haters gonna hate.
    pi_83768890
    Werkt dat tegen ganzen?

    En ik maar omrijden...

    Klacht:
    https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-formulier/internet
    pi_83769105
    Laat die beesten toch, stadsmensen dat jullie zijn!
    pi_83769160
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:23 schreef KaheemSaid het volgende:
    Laat die beesten toch, stadsmensen dat jullie zijn!
    Groninger

    Aldus de boerenjongen uit Uithuizermeeden....
      woensdag 7 juli 2010 @ 16:24:14 #237
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_83769174
    Gooi gewoon wat oud brood naar ze. Als je steeds in je glimmende pakje komt gaan ze je na verloop van tijd herkennen
    pi_83769400
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:24 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Groninger

    Aldus de boerenjongen uit Uithuizermeeden....
    Ik ben een Fries, uit het mooie Friese merengebied. Geen Groninger dus.
      woensdag 7 juli 2010 @ 16:30:15 #239
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83769407
    Hier in de weilanden zaten laatst duizenden ganzen. Ook een paar keer langs de weg tegengekomen, maar helemaal geen last van. Wel 2x moeten stoppen dit jaar omdat er wilde paarden op de weg stonden. Op een ander weggetje is het slalommen tussen de schapen door. Mooi toch natuur.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83769453
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:30 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Ik ben een Fries, uit het mooie Friese merengebied. Geen Groninger dus.
    Auch... Ik ruik oorlog
    pi_83769616
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:18 schreef Freddeh het volgende:
    Werkt dat tegen ganzen?

    En ik maar omrijden...

    Klacht:
    https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-formulier/internet
    Dat werkt tegen alles, ganzen, honden, katten, hamsters, vervelende mtbers die met 42km/u langs scheuren
    Haters gonna hate.
    pi_83769671
    Vanmorgen leek het wel of ik de enige was die op de fiets naar het werk ging. Bijna geen fietsers gezien ook niet met een ander soort fiets.
    Haters gonna hate.
    pi_83769743
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:31 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Auch... Ik ruik oorlog
    Andersom ligt het een stuk gevoeliger, dat komt doordat Groningen vroeger Friesland was. Hetzelfde probleem zie je ook met allachtone Nederlanders, ze zijn wat vervelend. Dit klopt toch Tommeke ?
      woensdag 7 juli 2010 @ 16:42:05 #244
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_83769899
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:38 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Andersom ligt het een stuk gevoeliger, dat komt doordat Groningen vroeger Friesland was. Hetzelfde probleem zie je ook met allachtone Nederlanders, ze zijn wat vervelend. Dit klopt toch Tommeke ?
    Eigenlijk moet ik nu ook happen, maar ik doe het niet
    pi_83769959
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
    Vanmorgen leek het wel of ik de enige was die op de fiets naar het werk ging. Bijna geen fietsers gezien ook niet met een ander soort fiets.
    Komt omdat je een andere route neemt dan ik. Ik ben ook erg weinig fietsers tegen gekomen overigens. Denk dat 99% vandaag moesten fietsen met een kater ofzo.
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:38 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Andersom ligt het een stuk gevoeliger, dat komt doordat Groningen vroeger Friesland was. Hetzelfde probleem zie je ook met allachtone Nederlanders, ze zijn wat vervelend. Dit klopt toch Tommeke ?
    Denk dat dat wel meevalt hoor Ik ken geen Groningers met problemen met Friezen. Misschien dat de oudere generaties daar wel iets meer last van hebben. Ik iig niet
      woensdag 7 juli 2010 @ 16:46:08 #246
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83770095
    Ik kwam gisteren van 't werk thuis met 32,7 op de teller.. Inclusief Motieweg & Holterberg. Windmee, en geen stoplichten.

    Op de heenweg wind tegen.. 29,5 ofzo
      FOK!fotograaf woensdag 7 juli 2010 @ 16:55:23 #247
    73911 ultra_ivo
    pi_83770483
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:53 schreef Daantke het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad een aardig idee, de originele remmen erop. Alleen heb ik geen idee welke het dan zouden moeten zijn.

    Sowieso, diegene die zei dat ie echt maar 50 euro waard was snap ik niet, want als ik wat rondgoogle op die velgen bijvoorbeeld zijn alleen de velgen al ongeveer zoveel waard? En dan nog al dat D-A spul erbij...

    -edit-
    Dit bijvoorbeeld lijkt me wel geschikt?
    Nee, die zijn te oud. Dik 10 jaar te oud zelfs.
    Je moet de remmen van deze groep hebben, single pivot:

    Dat was de Dura Ace 7400.


    Het zijn goede remmen, ik heb er jaren met volle tevredenheid mee gereden.
    pi_83770555
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:43 schreef Freddeh het volgende:

    Denk dat dat wel meevalt hoor Ik ken geen Groningers met problemen met Friezen. Misschien dat de oudere generaties daar wel iets meer last van hebben. Ik iig niet
    Moet je maar eens spreken met de wat minder intelligente Fc. Groningen supporters, ik ben het helaas al enkele keren tegen gekomen omdat ik Fries ben (dit terwijl ik niet veel met Fc. Heerenveen heb ofzo). Verder merk ik er ook vrij weinig van hoor, maar met zulke opmerkingen als hierboven lok je het misschien wel uit.
    pi_83771196
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 16:55 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Nee, die zijn te oud. Dik 10 jaar te oud zelfs.
    Je moet de remmen van deze groep hebben, single pivot:
    [ afbeelding ]
    Dat was de Dura Ace 7400.
    [ afbeelding ]

    Het zijn goede remmen, ik heb er jaren met volle tevredenheid mee gereden.
    Bedankt ik zal er eens naar kijken
    Zo op ebay staat er een setje voor 50 dollar minimumbod te koop, dat is me wel iets te veel om een fiets vintagecorrect te krijgen terwijl er nu al 600 op zit.

    -edit-
    Dit scheelt dan al weer een heel stuk in prijs
      woensdag 7 juli 2010 @ 18:00:25 #250
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83772694
    Zo dat was even een rondje van 70 km, ik bleek onderweg een stuk brakker te zijn dan ik thuis had ingeschat. Vanavond weer voetbal dus dat gaat weer biertjes drinken worden
    .
      FOK!fotograaf woensdag 7 juli 2010 @ 18:17:47 #251
    73911 ultra_ivo
    pi_83773119
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 17:11 schreef Daantke het volgende:

    [..]

    Bedankt ik zal er eens naar kijken
    Zo op ebay staat er een setje voor 50 dollar minimumbod te koop, dat is me wel iets te veel om een fiets vintagecorrect te krijgen terwijl er nu al 600 op zit.

    -edit-
    Dit scheelt dan al weer een heel stuk in prijs
    Die laatste ziet er goed uit, zover ik weet was de BR 7400 alleen maar in korte maat.
      woensdag 7 juli 2010 @ 18:21:56 #252
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83773242
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:53 schreef Daantke het volgende:

    [..]

    Sowieso, diegene die zei dat ie echt maar 50 euro waard was snap ik niet, want als ik wat rondgoogle op die velgen bijvoorbeeld zijn alleen de velgen al ongeveer zoveel waard? En dan nog al dat D-A spul erbij...
    Dat was ik. Let ook even op die roestplekken op b.v. voorvork, de boutjes van de voor- en achterderailleur en de ingesleten velgen. Het is allemaal duidelijk flink gebruikt.
    Het frame heeft ook lakbeschadigingen met roestplekken.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83773451
    Ik extra langzaam rijden... kom ik nog geen CyclingGirl tegen op dat fietspad. Alleen toen wist ik ff niet meer welke brug ik moest pakken over de A16, dus ben ik maar doorgereden naar Zwijndrecht
    Zat overigens geen snelheid meer in vanmiddag. Denk niet dat ik veel harder dan 26 gemiddeld heb gereden...
      woensdag 7 juli 2010 @ 19:21:46 #254
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83775166
    Voor diegenen die nog geen hartslagmeter hebben en wat gerichter willen trainen. Volgende week heeft de Lidl een hartslagmeter in de aanbieding voor ¤14,99. Heel bijzonder zal het niet zijn, maar met die prijs kun je je er ook amper een buil aan vallen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83775769
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 19:21 schreef Wombcat het volgende:
    Voor diegenen die nog geen hartslagmeter hebben en wat gerichter willen trainen. Volgende week heeft de Lidl een hartslagmeter in de aanbieding voor ¤14,99. Heel bijzonder zal het niet zijn, maar met die prijs kun je je er ook amper een buil aan vallen.
    Ik heb zelf afgelopen week eentje gehaald bij Kijkshop, een Cresta voor ¤19,95. Geen bijzondere prijs, geen bijzondere functies. Instellen van het apparaatje blijkt echter wel lastig, ik heb hem nog niet zo ver gekregen dat hij mijn hartslag registreert...
      woensdag 7 juli 2010 @ 19:43:19 #256
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83776054
    Ow, da's wel lullig. Dan heb je er idd weinig aan
    Heb je de borstband wel goed nat gemaakt? Die moet écht nat wezen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83776417
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 19:43 schreef Wombcat het volgende:
    Ow, da's wel lullig. Dan heb je er idd weinig aan
    Heb je de borstband wel goed nat gemaakt? Die moet écht nat wezen.
    Zal het ff proberen. Had net een meting te pakken trouwens op dat apparaat. Maar denk dat 55 BPM wel wat aan de lage kant is
      woensdag 7 juli 2010 @ 19:54:11 #258
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83776453
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 19:53 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Zal het ff proberen. Had net een meting te pakken trouwens op dat apparaat. Maar denk dat 55 BPM wel wat aan de lage kant is
    Kan kloppen hoor, als je gewoon rustig op de bank zit.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83776673
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 19:54 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Kan kloppen hoor, als je gewoon rustig op de bank zit.
    Kreeg er net een van 33, kan ik me écht niet voorstellen. Nu pikt ie inmiddels niets meer op. Heb hem net helemaal ingesteld en hij lijkt gewoon geen signaal te krijgen. Hoe nat is goed nat? Begin inmiddels te denken dat ik hem alleen onder de douche en in het zwembad kan gebruiken
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:02:16 #260
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_83776769
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 19:59 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Kreeg er net een van 33, kan ik me écht niet voorstellen. Nu pikt ie inmiddels niets meer op. Heb hem net helemaal ingesteld en hij lijkt gewoon geen signaal te krijgen. Hoe nat is goed nat? Begin inmiddels te denken dat ik hem alleen onder de douche en in het zwembad kan gebruiken
    Gewoon even onder de kraan houden, dat zou voldoende moeten zijn.
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:03:33 #261
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83776840
    33 is wel extreem ja. Even onder de kraan houden is normaal gesproken nat genoeg (links en rechts elk 15 seconden of zo).
    in a crowd you lose humanity
    pi_83777609
    Ik kan me voorstellen dat zo'n apparaat van nog geen 20 euro nog wel wat reageert op EMF van bijvoorbeeld m'n laptop. Maar hij pakt m'n hartslag écht niet op
    Heb de linker en rechter elektroden al onder de kraan gehouden iets van 15 sec, maar niets hoor....

    Ik zal nog even heen en weer schuiven met de band, kijken of die wel helemaal goed zit op het juiste punt.

    Misschien de meest debiele vraag van vandaag... Kan het zijn dat ik teveel vet heb voor dat apparaat om een goede meting uit te kunnen voeren?
    pi_83777707
    Hoe test je ook alweer speling in het balhoofd? Alleen je voorrem indrukken of zowel voor als achter?

    Als ik alleen de voorrem indruk dan lijk ik speling te hebben (heb hem al een paar keer vast laten zetten), maar als ik beide remgrepen induw dan lijkt de speling weg?
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:23:07 #264
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83777801
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 20:21 schreef marcodej het volgende:
    Hoe test je ook alweer speling in het balhoofd? Alleen je voorrem indrukken of zowel voor als achter?

    Als ik alleen de voorrem indruk dan lijk ik speling te hebben (heb hem al een paar keer vast laten zetten), maar als ik beide remgrepen induw dan lijkt de speling weg?
    Alleen voor.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83778012
    Laat die HRM maar zitten. Heb net een nieuwe knoopcel in de borstband gestopt, lostte het meteen op
    Blijkbaar heeft dat ding nogal lang in het magazijn gelegen met de batterij erin...
    pi_83778862
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ja ik snap het. Die route ken ik wel. Ik ga na de brien langs de snelweg langs de mini erasmus rechtdoor en dan op een gegeven moment bij een viaduct (in Rijsoord) naar links over Rijsoord daar pak ik de brug van Ambacht en dan zo door
    Hey cool, zo rij ik ook als ik naar mijn opa en oma ga fietsen Die wonen in Rijsoord en ik woon in Schoonhoven. Dan rij dik dus vanaf Schoonhoven naar Van Brienenoordbrug en vanaf daar naar Rijsoord. Vanaf Rijsoord via Kinderdijk en dan Groot-Ammers met de boot over naar Schoonhoven

    Morgen ga ik dit weer doen, als ik zin heb draai ik in Rijsoord om en zelfde weg terug.
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:48:38 #267
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83778915
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 20:27 schreef Freddeh het volgende:
    Laat die HRM maar zitten. Heb net een nieuwe knoopcel in de borstband gestopt, lostte het meteen op
    Blijkbaar heeft dat ding nogal lang in het magazijn gelegen met de batterij erin...
    Ik zou nog zeggen bij dat ding van de Lidl, alleen de batterij is al een paar euro waard, maar dat kan dus tegenvallen
    in a crowd you lose humanity
    pi_83778976
    Kan maar zo zijn dat die batterij die erbij zit helemaal niks waard is, zoals dus nu in mijn geval. En ik heb nog even getest, hij reageert inderdaad op het EMF van mijn laptop. Als ik mijn polsen op de rand van m'n laptop leg heb ik volgens dat apparaat een hartstilstand
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:51:59 #269
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83779051
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 20:50 schreef Freddeh het volgende:
    Kan maar zo zijn dat die batterij die erbij zit helemaal niks waard is, zoals dus nu in mijn geval. En ik heb nog even getest, hij reageert inderdaad op het EMF van mijn laptop. Als ik mijn polsen op de rand van m'n laptop leg heb ik volgens dat apparaat een hartstilstand
    Da's wel een nadeel van die goedkope dingen, die pakken snel een ander signaal op. Ook bij hoogspanningsmasten, spoorlijnen en de rivierradar b.v. (die laatste werd door mijn Polar ook bijna altijd opgepakt).
    in a crowd you lose humanity
    pi_83779211
    Ik ben inmiddels wel wat gewend van m'n fietscomputertje. Ding heb ik voor niets gekregen, wel fijn dat er een felle backlight op zit en een thermometer. Enige dat ik gebruik is de klok en de thermometer overigens. Wel boeiend hoe warm het is, én of ik wel op tijd op m'n werk kom.
    Anyway, probleem met dat computertje is dat ie ook op het minste of geringste reageert. Moet ik oversteken bij een verkeerslicht en pak ik een zuiltje beet met zo'n knop voor het verkeerslicht... Ding slaat op hol en denkt dat ik 99.9km/u rijd

    Dus wat betreft statistieken qua gemiddelden vernaggelt hij echt. Belangrijkste voor mij is toch altijd wel de huidige snelheid, tijd en temperatuur en die werken prima. Als het voor die HRM net zo goed gaat ben ik al superblij voor dat beetje geld. Kan ik iig iets gerichter gaan trainen
      woensdag 7 juli 2010 @ 21:00:51 #271
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83779371
    Wel goed voor je gemiddelde
    Ik heb een Polar hartslagmeter met ook snelheidsfuncties. Bij een spoorlijn rijd ik vaak ook 100 km/u volgens dat ding. Ik kan wel de gegevens uploaden naar mijn laptop en dan de fouten corrigeren, dus de data klopt achteraf wel.
    in a crowd you lose humanity
      woensdag 7 juli 2010 @ 21:16:05 #272
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83779944
    Sorry dat ik julie lastig val met m'n bokkepoten, maar deze blauwe plekken na m'n treinongelukje zijn m'n excuus om deze week niet serieus te trainen...maar aangezien fietsen vallen is, en we dus allemaal ervaringsexperts zijn, kan iemand me uitleggen waarom ik blauwe plekken links heb (waar ik dus tussen treintrap en perron kwam) maar m'n rechterenkel zo stijf is dat ie nauwelijks te bewegen, maar niet echt gezwollen is of interessante vlekken heeft?


    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 7 juli 2010 @ 21:18:46 #273
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83780079
    Waarschijnlijk wat spieren verrekt oid tijdens het akkefietje.
    Links zit klem en lager, daardoor komt je gewicht op je rechterenkel in waarschijnlijk wat onnatuurlijke positie en nogal plotseling. Daardoor kunnen je spieren een klap krijgen.
    Als je het niet vertrouwt naar de huisarts gaan. Ten eerste ben ik geen dokter, ten tweede is zo op een forum niet echt goed een diagnose te stellen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83780730
    Beter dan Wombcat kan ik het niet zeggen. Huisarts lijkt me een goed plan.
    pi_83781021
    Wil binnenkort een paar dingen gaan bestellen bij Salden, maar die afzetters vragen 10euro verzendkosten :S
    Is er nog iemand die daar wat spullen wil bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...
    Of weet iemand een andere NL webshop die squirt lube verkoopt?
    pi_83781414
    Superher0, jouw club rijdt toch in oranje/geel/blauw? Reed je vandaag toevallig op de amersfoortseweg tussen Amersfoort en Nijkerk? Dan kwam ik je waarschijnlijk tegen namelijk
    Eins, zwei, hoeplakai.
      woensdag 7 juli 2010 @ 21:50:48 #277
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83781687
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 21:38 schreef BraveDribbel het volgende:
    Wil binnenkort een paar dingen gaan bestellen bij Salden, maar die afzetters vragen 10euro verzendkosten :S
    Is er nog iemand die daar wat spullen wil bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...
    Of weet iemand een andere NL webshop die squirt lube verkoopt?
    Bij meer dan ¤250 vragen ze geen verzendkosten.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83782497
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 21:38 schreef BraveDribbel het volgende:
    Wil binnenkort een paar dingen gaan bestellen bij Salden, maar die afzetters vragen 10euro verzendkosten :S
    Is er nog iemand die daar wat spullen wil bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...
    Of weet iemand een andere NL webshop die squirt lube verkoopt?
    Ik heb het bij bikesnparts.nl gekocht. Daar hebben ze wel alleen de kleine flesjes. Ik zou graag de grootverpakking willen (het is snel op), maar die hebben ze alleen bij Salden.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      woensdag 7 juli 2010 @ 22:12:02 #279
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83782977
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 21:45 schreef jakkop het volgende:
    Superher0, jouw club rijdt toch in oranje/geel/blauw? Reed je vandaag toevallig op de amersfoortseweg tussen Amersfoort en Nijkerk? Dan kwam ik je waarschijnlijk tegen namelijk
    Geen geel. Geel klinkt als Foek/Voek Nijkerk. Ik was vandaag in groene kleding, vanuit Utrecht naar Bunnik, Doorn naar Amersfoort. Met dat extra lusje zit ik nu op 8007,51km, op naar de 10.000!

    Ik ga morgen ook weer fietsen. Iemand in de buurt van Utrecht die om 5 uur professioneel wilt verdwalen?
    Superhero to the rescue!
      woensdag 7 juli 2010 @ 22:15:35 #280
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83783197
    Pff 8000. Ik zit net op 2000.
    Morgen ook weer lekker op de fiets, rustig rondje doen want het gaat weer warm worden.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      woensdag 7 juli 2010 @ 22:29:19 #281
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83784361
    Oranje geel blauw is tourclub Nijkerk...hadden ze 'De Ridder' op hun pakje? Fan is het zeker Nijkerk...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 7 juli 2010 @ 22:34:54 #282
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83784794
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 21:33 schreef Freddeh het volgende:
    Beter dan Wombcat kan ik het niet zeggen. Huisarts lijkt me een goed plan.
    Ervaring leert dat als er echt iets stuk is, het zoveel pijn doet dat je niet twijfelt om naar de HA te gaan, dus ik denk dat het onschuldig is en een weekje voorzichtig doen het wel zal verhelpen...maar julie hebben natuurlijk eigenlijk gelijk.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 7 juli 2010 @ 22:36:13 #283
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83784875
    In principe gaat bijna alles vanzelf over. Maar als het je te langzaam gaat of je ongerust bent, moet je naar de huisarts.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83784937
    Morgen weer lekker weer zie ik, heerlijk. Boven de 23 á 24 graden ga ik pas fietsen
    pi_83787339
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 21:38 schreef BraveDribbel het volgende:
    Wil binnenkort een paar dingen gaan bestellen bij Salden, maar die afzetters vragen 10euro verzendkosten :S
    Is er nog iemand die daar wat spullen wil bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...
    Of weet iemand een andere NL webshop die squirt lube verkoopt?
    Waar woon je BraveDribbel? Dit is wel handig, anders betaal ik alsnog verzendkosten.
    pi_83790236
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 22:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Oranje geel blauw is tourclub Nijkerk...hadden ze 'De Ridder' op hun pakje? Fan is het zeker Nijkerk...
    Heb het niet gezien, maar zal Ridder zijn: hele goeie fietsenmaker!
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_83793997
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 22:15 schreef No-P het volgende:
    Pff 8000. Ik zit net op 2000.
    Morgen ook weer lekker op de fiets, rustig rondje doen want het gaat weer warm worden.
    Ik ga vandaag de 4000 over Doel voor dit jaar is voor mij 8000, maar ik loop achter op schema. Heb in de winter/lente wat slechte dagen gehad en toen niet gefietst, maar m'n fiets gaat mee op vakantie dus ik ga juist inhalen komende weken.
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 22:37 schreef Snuf. het volgende:
    Morgen weer lekker weer zie ik, heerlijk. Boven de 23 á 24 graden ga ik pas fietsen
    Tssk. Hoe laat ga je rijden, en waar?
      donderdag 8 juli 2010 @ 08:56:59 #288
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83795197
    Ik ben nu bijna bij de 3000.. als mooi-weer rijder zijnde.

    Had vanochtend m'n fietspakje alweer aan.. maar stijve rug, en echt spierpijn in m'n kuiten, dus nog maar extra dagje rust gepakt. Morgen weer.
      donderdag 8 juli 2010 @ 08:59:58 #289
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83795251
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 08:56 schreef Oksel het volgende:
    Ik ben nu bijna bij de 3000.. als mooi-weer rijder zijnde.

    Had vanochtend m'n fietspakje alweer aan.. maar stijve rug, en echt spierpijn in m'n kuiten, dus nog maar extra dagje rust gepakt. Morgen weer.
    Niet zo vreemd als je gisteren met een gemiddelde van 32,7 inclusief holterberg en motieweg thuiskomt. dat is niet niks. Rust is ook nodig, belangrijk om sterker te worden. Zoek maar op supercompensatie.
    Superhero to the rescue!
    pi_83795358
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 08:59 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Niet zo vreemd als je gisteren met een gemiddelde van 32,7 inclusief holterberg en motieweg thuiskomt. dat is niet niks. Rust is ook nodig, belangrijk om sterker te worden. Zoek maar op supercompensatie.
    Superc0mpensatie is toch alleen voor Superher0?
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:09:10 #291
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83795435
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:05 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Superc0mpensatie is toch alleen voor Superher0?
    bij mij is alles super
    Vandaag ook weer op de fiets naar het werk. Vanmiddag maar eens kijken hoe we terug rijden. Het weer is goed maar heb nu nog niet veel zin om lang op de fiets te zitten.
    Superhero to the rescue!
    pi_83795535
    Ben al blij als ik de 1000 haal maar ik houd het ook niet echt goed bij op het moment. Dramatische weken gehad, gelukkig is m'n werkschema vanaf nu weer binnen kantooruren en flexibel in te richten.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_83795561
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 18:29 schreef Freddeh het volgende:
    Ik extra langzaam rijden... kom ik nog geen CyclingGirl tegen op dat fietspad. Alleen toen wist ik ff niet meer welke brug ik moest pakken over de A16, dus ben ik maar doorgereden naar Zwijndrecht
    Zat overigens geen snelheid meer in vanmiddag. Denk niet dat ik veel harder dan 26 gemiddeld heb gereden...
    Ik wil een keer met je mee die route over die Oostdam ofiets rijden. Wil m wel zien.
    Nou gisteren had je echt niks aan mij. Vraag mij niet hoe ik thuis ben gekomen.
    Echt slecht. Ik kon niet meer. Heb sinds twee dagen weer een ontsteking op het zitvlak en daar wordt ik zo raar van. Vandaag maar een rustdag.
    Haters gonna hate.
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:16:12 #294
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83795582
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:14 schreef FJD het volgende:
    Ben al blij als ik de 1000 haal maar ik houd het ook niet echt goed bij op het moment. Dramatische weken gehad, gelukkig is m'n werkschema vanaf nu weer binnen kantooruren en flexibel in te richten.
    Als ik al jouw verhalen bij elkaar optel en dat je zelf tot de conclusie komt dat je nog niet op de 1000 zit dan klopt er aan 1 kant iig niet zoveel.

    Zit zelf nu op 1700
    Planning is door werk ook flink aan gort. Hopelijk als ik nieuwe baan heb dat ik meer tijd kan vrijmaken
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:16:15 #295
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83795584
    Morgen weer. En zondag weer.. T'is van dat mooie weer.. dan moet ik van mezelf op de fiets..

    Ben benieuwd hoevaak ik in het najaar nog op de fiets ga. Boven de 4-5 graden is fietsen geen probleem natuurlijk. Donker / nat weer wel..
    pi_83795771
    wat een sukkels in dat mtb topic zeg.
    Haters gonna hate.
    pi_83795774
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:16 schreef ursel het volgende:
    Als ik al jouw verhalen bij elkaar optel en dat je zelf tot de conclusie komt dat je nog niet op de 1000 zit dan klopt er aan 1 kant iig niet zoveel.
    Heb ook eigenlijk geen idee op hoeveel ik zit. GPS houdt geen totaal bij

    Doen we de 14e LBL?
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:31:54 #298
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83795955
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:24 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Heb ook eigenlijk geen idee op hoeveel ik zit. GPS houdt geen totaal bij

    Doen we de 14e LBL?
    Ik rijd de LBL ook, tenminste ben het van plan. Rijden jullie de 235? Misschien samen? Beloof niet te hard te fietsen
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:24 schreef CyclingGirl het volgende:
    wat een sukkels in dat mtb topic zeg.
    Jij bent lekker fel bezig. Nie te veel happen
    Superhero to the rescue!
    pi_83796080
    Ik denk dat ik het iets menselijker houd. Met een beperkte training en een recente overbelasting int achterhoofd ga ik me denk ik inhouden en richten op een normale afstand
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:57:04 #300
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83796656
    Luik-Bastenaken-Luik

    Ik weet niet of dat wel kan.. heb nooit meer dan 170 gefietst..
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:59:00 #301
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83796704
    3700hm, 245km. Auch.

    Uhm, ik heb een ketting nodig.. gewoon goedkoop, zal hem niet heel vaak gebruiker. Fiets met 10sp centaur. Iemand een tip?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')