abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 4 juli 2010 @ 18:11:39 #76
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_83649585
registreer om deze reclame te verbergen
Zo, en weer terug.
88 km toch nog geworden, dat het weekend op een totaal zet van 208

Tour voorbij zien flitsen, vanaaf ff de foto's bekijken.
pi_83651503
@ Oksel: Staat lekker, die Zonda's. Op zondag. Da's geen zonde

Ga ik je trouwens nog tegenkomen als ik de regio Ommen ga verkennen na a.s. zaterdag?

@ Ursel: als je ze voorbij hebt zien flitsen stond je op de verkeerde plek. Er waren stukken bij dat het peloton 'stil lag'

[ Bericht 31% gewijzigd door Freddeh op 04-07-2010 19:50:46 ]
pi_83651608
Huhhhh, das echt niet duur!
pi_83652605
Zo, lekker terug van een rondje Tholen-Goes-Tholen. Ontzettend leuke atmosfeer hing er rond de Tour zeg. Vanochtend met een vriend de auto in gegaan met de fietsen. In Tholen de volledige Oesterdam met wind tegen gedaan (tering wat is dat ding lang) daarna met wind tegen naar Goes gefietst.

Tussendoor nog even de karavaan gezien en vermaakt. Vriend had een Rabobank shirt aan, dus ons leek het wel humor om het voorwiel uit zijn fiets te halen en doen alsof we een lekke band hadden. Heel veel reacties, gelach en respons. Zelfs een fotograaf van de Zeeuwse Courant op bezoek gehad. Voor de mensen hier die die krant lezen, kijk even om er morgen een gozer met Rabo shirt en een wiel in zijn hand in staat. Zo ja, kun je die inscannen en even doorsturen?

We hadden er zo lol in dat we dit later toen we bij de bevoorrading stonden nog een keer flikten. Het leek ook daar te werken. Lars Boom keek ons recht aan moest er zelfs om lachen Daarna ook de Rabo auto's toeterend voorbij en schreeuwend. De renners waren ook weer leuk om voorbij te zien schieten. Maar vorig jaar hebben we dat een week gevolgd in Frankrijk.

Het leukste was nog toen het peloton voorbij was en wij door Goes heen reden op het parcours. Gejuich aan de kant, wij met zijn tween met fikse snelheid er doorheen. Prachtig. Die renners rijden zo hard door het gejuich denk ik

Minderen was toen we weer met wind tegen de Oesterdam over moesten. 10 km kop over kop gereden en daarna kapot. Al met al 87 km gereden

[ Bericht 0% gewijzigd door Littlecreep op 04-07-2010 20:07:41 ]
pi_83652704
Was pas cht bruut geweest als je achter aan het kunnen sluiten in het peloton

Ik zal morgen op kantoor even vragen. Ik heb wel een paar collega's in Zeeland wonen, misschien lezen zij de Zeeuwse Courant.

*edit*
Dames tijdrit afgelopen vrijdag: Foto's staan nu op Flickr/Facebook/Hyves.

[ Bericht 31% gewijzigd door Freddeh op 04-07-2010 21:08:00 ]
pi_83655117
Met een vriendin gezellig naar de proloog van de tour in Rotterdam. Geweldige sfeer met Rotterdam als briljante gastheer.
Kuieren langs de teambussen om een glimp van de renners op te vangen. Soms het programmaboekje erbij houdend om de naam van de renner op te zoeken. Stuard O'Grady ken ik wel en hij moet mij ook kennen in relatie met Henkie Vogels uit Australie, maar ik ben er niet zeker van, dus reageer ik maar niet. Langs de Schlecks gelopen zoek ik hun vader Johnny, maar hij is er niet. Jammer. Wel schuifelt Raymond Poulidor langszij en ik groet hem, hij knikt vriendelijk terug. We hebben nog samen gekoerst. Hij zal het niet meer weten schat ik in. Dus doorlopen. Tussen de immense drukte zit ook Henk Faanhof, deze jofele Amsterdammer en etappewinnaar uit een roemrijk verleden kent zo'n beetje iedereen dus ook mij. We krijgen te horen dat Jo de Roo en Gerben Karsten hier ook rondlopen en nog veel meer "oude gebouwen". Mijn jongere metgezellin staat geduldig te wachten bij de bus van Alberto Contador, camera in de aanslag om direct toe te kunnen slaan als hij zijn neus laat zien. Het lange wachten wordt haar beloond en dan vuren direct alle fotocamera's een salvo op hem af alsof ze hem willen liquideren. Weg ermee. Dat iele mannetje is toch zeker geen wielergod? Dat is hij dus wel en het zit 'm dus niet in de hoeveelheid body die je moet bezitten om een groot kampioen te kunnen zijn. Wel is het een koddig gezicht om te zien dat mijn wielervriendin in lengte ver boven hem uitsteekt. Ik sta er versteld van dat zoveel mensen de renners van gezicht herkennen, iets waar ik zelf nogal eens moeite mee heb.
We trotseren een regenbui om ook Basso van dichtbij te kunnen zien en voor we naar huis gaan moet ik ook Tom Boonen hebben gezien zegt mijn metgezellin, vergetende dat hij geblesseerd verstek heeft moeten laten gaan.
Van de tijdrit zelf hebben we niet zoveel kunnen zien, maar alleen al de entourage heeft ons hart op hol doen slaan.

Voldaan keerden we huiswaarts en in de trein ontmoette ik een jeugdvriend. Als ik hem aan mijn vriendin voorstel zeg ik er even bij dat het de zoon van een oud-olympisch kampioen is en dat hij Paul van Egmond heet. Heeft die ook de tour de France gewonnen? Vraagt ze.... ..
janneman
  zondag 4 juli 2010 @ 21:58:37 #82
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_83658068
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Freddeh het volgende:
@ Oksel: Staat lekker, die Zonda's. Op zondag. Da's geen zonde

Ga ik je trouwens nog tegenkomen als ik de regio Ommen ga verkennen na a.s. zaterdag?

@ Ursel: als je ze voorbij hebt zien flitsen stond je op de verkeerde plek. Er waren stukken bij dat het peloton 'stil lag'
Ze gingen bij ons voor de wind.
pi_83658891
Een klein foto'tje gevonden van de website van de fotograaf.

Ik ben diegene Zwart/wit shirt. Zo hebben we ongeveer een half uurtje lol zitten trappen
pi_83659944
Hahahaha Littlecreep, held
pi_83660432
Vond het te ver gaan om er een topic voor te maken;

Heeft iemand ervaring met GPS software? Ik heb een nieuwe telefoon (Android) met GPS ondersteuning en nu zoek ik een goede app om mijn tochten bij te houden.

Iemand een tip?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:42:02 #86
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83660589
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Huhhhh, das echt niet duur!
Wat niet?
pi_83660668
In het vorige topic (of die daarvoor) zijn geloof ik wat goede programma's genoemd. Dus misschien even teruglezen en anders even wachten op een reactie want er zijn wel wat gebruikers hier, alhoewel ik niet weet of zij Android gebruiken.
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
  zondag 4 juli 2010 @ 22:43:47 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83660671
BTW: Van de sportdietist:
quote:
Naar aanleiding van jou eetdagboekje heb ik een gemiddelde daaruit gehaald, zonder gebak,
alcohol, zoutjes en dergelijke.
Jouw voeding komt dan gemiddeld op 1750 kcal, dit betekend dus dat je eigenlijk elke dag
tekort aan kcal binnen krijgt en je logischer wijs zou afvallen.
Helaas gaat dit niet altijd zo, jouw lichaam zit eigenlijk op alle dagen in een soort
‘hongersnood’, dit houdt in dat je lichaam te kort aan energie binnen krijgt en eigenlijk net
genoeg binnen krijgt om jouw hersenen, longen en hart te kunnen voorzien van energie. Op
het moment dat je dan extra dingen gaat eten, zoals een keer uiteten of een gebakje, dat je
lichaam dit gelijk op slaat om extra energie te hebben voor een volgende keer als jij hem te
weinig geeft.

Kort gezegd, hij heeft dus geen energie over om energie / kilo’s vet te verbranden, daarvoor
zou je dus extra moeten gaan eten.
quote:
Nu kan ik het me voorstellen dat je denkt jeetje wat moet ik veel gaan eten. Dit klopt,
maar je levert dan ook een topprestatie en daar heb je wel voeding voor nodig.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:49:31 #89
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83660889
quote:
Op een dag dat je wel fiets (heen en weer), gemiddeld 2 uur, daarnaast 7 uur slaap en nog
15 uur matig actief over de dag, verbrand je:
7 x 1,0 kcal x 88 kilo=
616 kcal
15 x 1,5 kcal x 88 kilo=
1980 kcal
2 x 16 kcal x 88 kilo=
2816 kcal
Totaal:
5412 kcal
pi_83660902
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat niet?
Die Zonda's mien jong!
  FOK!fotograaf zondag 4 juli 2010 @ 22:54:20 #91
73911 ultra_ivo
pi_83661093
Ook weer terug van de noordrand van Brussel. Na de tourdoorkomst nog en tijdje daar wat rondgefietst, valt best mee daar als je bedenkt dat je vlak bij een grote stad zit.
pi_83661767
vanavond teruggekomen van de Marmotte
fietstijd 7,43 en netto 7,57

Heerlijk gereden en het ging erg goed. Was mijn eerste Marmotte en eerst bergcyclo.
Op naar de volgende
pi_83669633
Vandaag voor het eerst sinds zaterdag weer op de fiets gezeten. Die 112km van afgelopen vrijdag zitten nog steeds in m'n benen en perineum. Genieten... Gaat al wel een stuk beter gelukkig, maar m'n benen voelen nog te slap om vanavond een eerste poging tot heuveltraining te gaan doen.

*edit*
Te gestoord voor woorden overigens dat je om 5:30 al met korte mouwen en zonder zweetshirt of wat dan ook op pad kan... Heerlijk afgekoeld van het weer van afgelopen week vanochtend, dat dan weer wel
pi_83670158
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:12 schreef Littlecreep het volgende:
Een klein foto'tje gevonden van de website van de fotograaf.

[ afbeelding ]

Ik ben diegene Zwart/wit shirt. Zo hebben we ongeveer een half uurtje lol zitten trappen
Held

Ik heb nog wel een paar keer "Kenny" m'n hoofd geslingerd gekregen toen ik in Skil shirt de Tour bekeek.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 juli 2010 @ 09:01:09 #95
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83670463
Lekker temperatuurtje vanochtend hoor..

Nu eten. Eten, eten, eten. 10 sneden brood, NAAST m'n ontbijt en avondeten.. En ook nog kwark, stukken koek en fruit..

Ben benieuwd.
  maandag 5 juli 2010 @ 09:04:50 #96
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83670526
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:43 schreef Oksel het volgende:
BTW: Van de sportdietist:
[..]

[..]

Niet zo vreemd hoor. Als je ziet wat ik allemaal wegeet. Als ik fiets dan eet ik gewoon wat er voorhanden is en grijp ik alles aan. Omdat je zoveel sport is je MET (metabolisme) al hoger. Je hebt meer spier en je dient niet alleen maar je spieren te voeden, maar ook voldoende te eten om een energie voorraad op te slaan en ook om sterker te kunnen worden. Over eten gesproken, ik ga eventjes een beker yoghurt scoren.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:08 schreef Wielracer het volgende:
vanavond teruggekomen van de Marmotte
fietstijd 7,43 en netto 7,57

Heerlijk gereden en het ging erg goed. Was mijn eerste Marmotte en eerst bergcyclo.
Op naar de volgende
Netjes!!! Ik hoorde dat het flink warm was. vriend van mij reed goed maar stond geparkeerd op de Alp D'huez. was op. Ene kant erg jammer voor hem maar ik heb nu wel een fles wijn verdiend omdat hij mijn tijd (8u11) niet heeft verbeterd. Hij reed in 8u42.
Superhero to the rescue!
pi_83670666
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:04 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Niet zo vreemd hoor. Als je ziet wat ik allemaal wegeet. Als ik fiets dan eet ik gewoon wat er voorhanden is en grijp ik alles aan. Omdat je zoveel sport is je MET (metabolisme) al hoger. Je hebt meer spier en je dient niet alleen maar je spieren te voeden, maar ook voldoende te eten om een energie voorraad op te slaan en ook om sterker te kunnen worden. Over eten gesproken, ik ga eventjes een beker yoghurt scoren.
[..]

Netjes!!! Ik hoorde dat het flink warm was. vriend van mij reed goed maar stond geparkeerd op de Alp D'huez. was op. Ene kant erg jammer voor hem maar ik heb nu wel een fles wijn verdiend omdat hij mijn tijd (8u11) niet heeft verbeterd. Hij reed in 8u42.
Thx, ja tijdens de beklimming van de Alpe tegen de 35 graden aan, was afzien
  maandag 5 juli 2010 @ 09:31:55 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83671009
Sjezus. En wind? Had je je helm op?
  maandag 5 juli 2010 @ 10:17:39 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_83672171
Morgen thuis werken als het goed is, dus maar even een stel remkabels halen en een poging doen om ze te monteren....als er dinsdagavond opeens een post staat van 'help ik heb geen remmen meer' is het dus niet goed gegaan. En dat balhoofd subtiel wat vaster draaien zodat het gerammel weg is. Heb wel nu ook een dikke enkel van m'n trein-crash (naast een blauw scheenbeen), maar dat moet woensdag een goeie training hoop ik niet in de weg staan. Ivo Opstelten zei zelf bij de avondetappe zaterdag dat wielrenners heroisch zijn omdat ze meer pijn kunnen verdragen dan andere sporters, dus ik zal me als een vent proberen te gedragen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 5 juli 2010 @ 10:34:44 #100
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83672684
C_F; zorg nou eens gewoon dat je 200km/week fietst.. Gewoon, 2x 60, 1x 80.. dan komt het allemaal goed.

En remkabels, succes.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')