Hoe laat is je ontbijt?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Hier is bijv. een schema van wat ik op 1 dag eet :
- Ontbijt : 3x lu cracotte volkoren [75] kcal : kipfilet 2x 9gram [ 20 kcal ] lightkaas 25 gram [ 40 kcal] 2 plak komkommer [ 0,01 kcal?]
- Tussendoor [ rond 12] : 1 stuk fruit bijv. appel/sinsasappel/peer [ 40 kcal ]
- Lunch [ rond 15.30 ] : yoghurt 150 ml [ 65 kcal ] gemixt met fruit [ stukjes ananas [ 60 kcal ]
- Avondeten [ tussen 6&7 ] : maaltijdsalade kip 472 kcal + cupasoep 175 ml [40kcal]
- Toetje [ tegen 10 ] : appel [ 40kcal] met yoghurt [ 65kcal]
Alleen het ontbijt/tussendoor eet ik hetzelfde bij het avondeten varieer ik wel. Pasta vind ik zo gevaarlijk xd maar rijst zou wel kunnen , heb dat nooit uitgeprobeerd. Ik eet al heel veel soorten groenten , tomaat/komkommer/sla/wortel/erwten/citroen/mais/spinazie/uien etc. Ik zou graag meer ook graag meer willen varieren met fruit! Iets als mango of aardbeien?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:35 schreef ROFLOL het volgende:
En dat eet je dag in, dag uit? Probeer verschillend te eten in de avond. Een keer pasta is niet slecht, rijst kan ook en verschillende groentes.
Daar kan nog wel een plakje bij. Misschien wel twee. Feest!quote:2 plak komkommer [ 0,01 kcal?]
Als ik naar school ga is mijn ontbijt tussen 7-8 uur s'ochtends. Als ik vrij ben dan meestal tegen 12 uur en dan eet ik maar 4 maaltijden [ ontbijt-tussendoor-avond-toetjes] Oke fijn om te horen! Ja klopt! Ik vond het zelf ook best eentonig vandaar dat ik graag tips wil weten. Nou ik kan meestal mijn lunch niet naar school meenemen [ kan moeilijk met yoghurt op school komen ] vandaar dat ik alleen de tussendoor met een appel enzo meeneem. Zou wel kunnen maar dat zou wel lastig zijn met de schooltijden enzo. En sowieso de tijd van de lunch [1] tot 6 uur hou ik niet vol zonder iets ertussen te eten. Ik moet iets om de 3/4 uur eten want anders krijg ik hoofdpijn xd haha. Maar toch bedankt voor de tip! =]quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:36 schreef Soohr het volgende:
[..]
Hoe laat is je ontbijt?
Het ziet er tot op zekere hoogte gezond uit, alleen wat eentonig, ik zou er iets variatie in brengen.
en je tussendoor is op de lunchtijd, die zou ik naar 10 uur half 11 verplaatsen, daardoor je lunch tussen 12 en 1 zetten zodat er wat meer tijd tussen lunch en avondeten zit.
Ja ik heb het sporten dus niet erbij gerekend .. ik weet niet hoeveel je kwijtraakt in 1 uur? Ik weet dat het saai is xd ik heb er verder ook geen ervaring mee vandaar dat ik hulp vraag. Weinig? Ik vond 5 keer per dag wel oke maar misschien af en toe iets zoets of ongezonds zou het beter in balans maken? Ik eet niet dit precies elke dag hoor! Was maar vb van een dag. Ik wil dit heel graag zo aanhouden maar stel ik val wel terug dan zou het best kunnen ja dat ik dubbel keer zo hard aankom. Maar dat ga ik niet doen!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Noek het volgende:
Dat is natuurlijk veel te weinig, zeker als je er ook nog bij sport. Je moet ongeveer 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten. Ik vind je eetlijstje vooral zo karig en saai. Het lijkt ook helemaal niet gezond omdat het zo weinig is en wat je eet doet niet zo gek veel voor je lijf.
Ik zou er een sad panda van worden als ik dat elke dag moest eten. Ben ook bang dat als je weer normaal gaat eten dat het er dubbel zo hard weer aankomt. Zonde!
Oh, en dit:
[..]
Daar kan nog wel een plakje bij. Misschien wel twee. Feest!
Nee nee! Niet elke avond een kanenklare maaltijd .. meestal mix ik zelf met salades. Ik zou inderdaad wat beter kunnen rondkijken. Ik sport niet heel intensief , het is niet dat ik super erg zweet maar ik voel het zegmaar wel. Nee ik doe niet aan sportdranken , ik drink alleen kraan en bronwater. Het is juist raar bij mij dat ik nu meer energie heb omdat ik meerdere kleine porties eet. Hiervoor at ik zoveel junkfood en dat zelfs vulde mij niet. Ik heb ook niet het idee alsof mijn lichaam eronder lijdt dus ik denk wel dat ik goed bezig ben =]quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:44 schreef Leonoire het volgende:
Niet elke avond een (geprepareerde supermarkt) maaltijdsalade met kip toch?!![]()
Er zijn ZAT slanke gerechten rond de 450 kcal.Zoek eens een beetje rond!
Daarnaast vind ik 1000 kcal per dag erg weinig zeker in combinatie met (redelijk) intensief sporten. Ik neem aan dat je geen hippe sportdrankjes neemt hierbij? Aan de andere kant zie ik dat je niet erg groot bent en je geen verschil voelt in energie. Dus je lichaam geeft niet direct aan dat je het schaadt.
Ik zou toch richten op 1500 per dag en iedere dag 30-60 minuten sport. Daarmee zit je ruim onder de goed gekeurde calorie-inname voor vrouwen en heb je een ritmische lichamelijke beweging.
Maar ik kan natuurlijk helemaal mis zitten.
Ja het voelt tot nu toe nog goed dus ik blijf het zo volhouden. In ieder geval tot de zomervakantie maar daarna wil ik het ook aanhouden. Misschien dat ik dan meer naar de 1500 zal gaan als ik eenmaal helemaal in de ritme zit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:54 schreef Leonoire het volgende:
Ah super
Ja als het goed voelt... Maar kijk ook naar de lange termijn he?
Net even een aanvulling gedaan op m'n laatste bericht. Daarin staat de rest.
Succes
Ohja nu zie ik het !quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:54 schreef Leonoire het volgende:
Ah super
Ja als het goed voelt... Maar kijk ook naar de lange termijn he?
Net even een aanvulling gedaan op m'n laatste bericht. Daarin staat de rest.
Succes
Edit
Wat zou je meer kunnen eten? Misschien wat toevoegen aan de maaltijden die je nu hebt. Of wat uitgebreider ontbijten (ziet er nu wat karig uit imo, maar ik ontbijt groot). Ik zie ook geen glazen melk, sapjes en dergelijke. drink je alleen water en thee/koffie of ook nog andere dingen?
Niet dat je moet compenseren met fris maar die dingen tellen natuurlijk ook mee in de mix
Ik heb er niet echt heel veel verstand van, maar ongeveer 2 kilo per week afvallen klinkt erg ongezond. Je eet lijstje lijkt me ook vrij ongezond. Al helemaal als je aangeeft dit tot de zomervakantie vol te willen houden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:11 schreef undiscoverdx het volgende:
Heel erg bedankt voor alle jullie tips en hulp tot nu toe! =D
Ik zal zeker een paar van de tips uitproberen en jullie op de hoogte houden.
Het is omdat ik geen ervaring heb met dieeten , ik dieet pas voor de eerste keer echt serieus.
En natuurlijk zal ik mijn ontwikkeling bijhouden met jullie :
1e week 60 kg
2e week 57.8
3e week 54.9
4e week ..
Eind van dit week ben ik precies een maand lang bezig en op de helft van mijn streef! =]
Ik heb zegmaar niet in controle hoeveel er per week afgaat , ik hou gewoon mijn eetritme aan en dan wisselt het af. Maar 2 kg klinkt idd ongezond das waar. Ik moet wat meer gevarieerd eten dat is het en iets meer. Ik weet dat het te weinig is en met het sporten had ik niet rekening gehouden. Ik denk dat ik mijn maaltijden moet uitbreiden of minder sporten. Ja klopt , vrouwen moeten 2000 binnen dat weet ik =] Toch bedankt voor je mening en medeleven !quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:02 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt heel veel verstand van, maar ongeveer 2 kilo per week afvallen klinkt erg ongezond. Je eet lijstje lijkt me ook vrij ongezond. Al helemaal als je aangeeft dit tot de zomervakantie vol te willen houden.
Minder dan 1000 Kcal per dag is echt te weinig. Zeker als je sport..
Het dubbele aantal calorieen is voorgeschreven he..?
Ja ik weet dat bmi een richtlijn is , het gaat erom hoe jij je voelt. Haha nou dankjwel xd dat is misschien niet zo maar ik voelde me toch niet zo goed. Ja af en toe moet ik wel iets ongezonds hebben. Haha ik ga mn best doen om naar 1500 te gaan. Dat snap ik. Oh dus jij zegt dat ik geen melk of sap moet drinken? Dan moet ik echt mn eten uitbreiden het is niet anders. Bedankt voor je mening!quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:53 schreef purplerose het volgende:
Bmi is een richtlijn he![]()
60 kilo met 1.59 dan was je al niet dik to begin with![]()
Gewoon gezond eten (met af en toe wat lekkers ja) en bewegen vooral niet onder de 1500 calorieeen komen want het is nergens voor nodig
Ik ga niet eens uit van de bmi lijst, ik werk aan een gezond gewicht, geen maatschappij ideaal
Maximaal 1kilo per week afvallen is nog gezond en hoeveel je afvalt kun je dus wel beinvloeden door wat meer te eten
En melk of sap drinken bij het eten zorgt ervoor dat je vitaminen uit je eten minder opgenomen kan worden door je lichaam.
Ik eet vaak ja , en te weinig heb ik nu begrepen. Weinig groente? Ik eet zowat elke dag een hele bak met groenten maargoed. Ja ik weet dat er meer afgaat maar daar heb ik geen controle over. Ik lust geen noten , o geen cupa soep? dan kan ik beter zelf soep maken met verse groenten erin ? Dat doe ik soms ook wel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:00 schreef sigme het volgende:
Je eet vaak, dat is goed.
Je eet veel te weinig, dat is niet goed.
Je eet veel te weinig groente, dat is niet goed.
Ongeveer een halve kilo per week afvallen is het maximale wat gezond is.
Mijn advies: ga veel groente toevoegen (bevat nauwelijk calorieën maar wel veel voedingsstoffen) en voeg wat gezonds & calorierijks, bijvoorbeeld noten, toe. Cup-a-soup kan er beter uit (bevat niks nuttigs).
En probeer een leef/eetpatroon aan te wennen dat je ook vol wil en kan houden zodra je je gewenste gewicht hebt (maar dan ongeveer 500kcal meer).
Jaa ik zie nu ook pas hoe weinig ik weet. Ik moet mijn maaltijden aanpassen. Daar had ik niet zo aan gedacht. Ik weet het ik moet naar de 1500. Heel intensief is het niet hoor , tis niet dat ik erg zweet xd haha. Toch bedankt voor je mening!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:02 schreef _Boo_ het volgende:
Dit is echt heel ongezond, je eet veel te weinig! Je lunch en avondeten zijn vooral veel te karig. Op deze manier gaat je lichaam in de spaarstand en past de verbranding aan. Als je klaar bent met je dieet heb je dus een ontregelde verbranding en zitten de kilo's er zo weer aan. Ik zou uitgaan van minimaal 1500 calorieen per dag, zeker aangezien je zo intensief sport.
Zelf soep maken is veel beter! Doe er twee roggebroodjes bij en je hebt een zeer gezonde en nuttige hap.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:05 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik eet vaak ja , en te weinig heb ik nu begrepen. Weinig groente? Ik eet zowat elke dag een hele bak met groenten maargoed. Ja ik weet dat er meer afgaat maar daar heb ik geen controle over. Ik lust geen noten , o geen cupa soep? dan kan ik beter zelf soep maken met verse groenten erin ? Dat doe ik soms ook wel.
Ja dat zou wel ideaal zijn. Ik vind het nu nog lastig. Bedankt voor je mening! =D
Ik hoop alleen dat niet goed erover voelen vanuit jezelf komt en niet van anderen omdat je dunner dan dun moet zijn van de maatschappij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:03 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja ik weet dat bmi een richtlijn is , het gaat erom hoe jij je voelt. Haha nou dankjwel xd dat is misschien niet zo maar ik voelde me toch niet zo goed. Ja af en toe moet ik wel iets ongezonds hebben. Haha ik ga mn best doen om naar 1500 te gaan. Dat snap ik. Oh dus jij zegt dat ik geen melk of sap moet drinken? Dan moet ik echt mn eten uitbreiden het is niet anders. Bedankt voor je mening!
Dat doe ik ook vaker hoor , zelf soep maken alleen soms komt cupasoep wat sneller uit. Roggebrood vind ik ook niet zo lekker xd ik eet al helemaal geen brood.. alleen die crackers. Maar misschien kan ik ipv die crackers 2 plakken volkorenbrood eten? Ja ik weet dat ze gezond voor je zijn. Pindakaas lust ik zeker! Ja ik weet dat daar veel kcal inzit. Dat is opzich wel een goed idee. Een broodje pindakaas als tussendoor bijv?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelf soep maken is veel beter! Doe er twee roggebroodjes bij en je hebt een zeer gezonde en nuttige hap.
Dat je geen noten lust is jammer voor je (want die zijn zo lekker). Lust je wel pindakaas? Dat zou ook een goede aanvulling zijn.
Nee nee! absoluut niet hoor. ik ben daar helemaal tegen.. dat je dun moet zijn en etc. Ik haat het om van die dunne modellen te zien en meisjes die dat als ideaalbeeld zien. Begrijp me niet verkeerd ik doe dit echt voor mezelf niet om andere mensen een plezier te doen haha ;Pquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat niet goed erover voelen vanuit jezelf komt en niet van anderen omdat je dunner dan dun moet zijn van de maatschappij.
Het is of meer eten of minder sporten!
Regels zijn er uiteraard om gebroken te worden dus je mag best melk of sap bij je eten drinken.Variatie in je eten is gewoon erg belangrijk
Ik zie weinig brood, lekker grofvolkoren, waldkorn of iets dergelijks met zonnebloem pitten enzo. 6 boterhammen per dag is normaal, 4 als je perse wilt afvallen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:08 schreef undiscoverdx het volgende:
Wat zou ik bijv. aan dit lijst kunnen toevoegen om het 1500 te maken? [ dit samen is 917 ]
- Ontbijt : 3x lu cracotte volkoren [75] kcal : kipfilet 2x 9gram [ 20 kcal ] lightkaas 25 gram [ 40 kcal] 2 plak komkommer [ 0,01 kcal?]
- Lunch [ rond 15.30 ] : yoghurt 150 ml [ 65 kcal ] gemixt met fruit [ stukjes ananas [ 60 kcal ]
- Avondeten [ tussen 6&7 ] : maaltijdsalade kip 472 kcal + cupasoep 175 ml [40kcal]
???
Dan is het goedquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:20 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Nee nee! absoluut niet hoor. ik ben daar helemaal tegen.. dat je dun moet zijn en etc. Ik haat het om van die dunne modellen te zien en meisjes die dat als ideaalbeeld zien. Begrijp me niet verkeerd ik doe dit echt voor mezelf niet om andere mensen een plezier te doen haha ;P
Het word beide wel denk ik xd meer eten en 3x in de week sporten denk ik..
Ja variatie is ook belangrijk.
Ik zou als lunch inderdaad gewoon twee volkoren boterhammen eten. En 's avonds veel groenten (niet alleen maar sla, maar ook broccoli, spinazie, tomaten, wortelen, uien), aardappelen/pasta of rijst en vis of mager vlees (kip, rundergehakt).quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:18 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat doe ik ook vaker hoor , zelf soep maken alleen soms komt cupasoep wat sneller uit. Roggebrood vind ik ook niet zo lekker xd ik eet al helemaal geen brood.. alleen die crackers. Maar misschien kan ik ipv die crackers 2 plakken volkorenbrood eten? Ja ik weet dat ze gezond voor je zijn. Pindakaas lust ik zeker! Ja ik weet dat daar veel kcal inzit. Dat is opzich wel een goed idee. Een broodje pindakaas als tussendoor bijv?
Klopt ik eet geen brood alleen crackers. Ik eet geen boterhammen misschien moet ik daarmee beginnen. Haha ik eet altijd salade in combi met iets anders dus niet alleen dat. Haha das waar :pquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:21 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik zie weinig brood, lekker grofvolkoren, waldkorn of iets dergelijks met zonnebloem pitten enzo. 6 boterhammen per dag is normaal, 4 als je perse wilt afvallen.
Elke dag salade is ook niet goed, je bent geen konijn of hollywoodsterDus gewoon aardappels ( 4 middelmaatjes), stukje vlees (50 tot 100gr), en veel groenten (200 gr).
Haha oh wist ik niet xd wat grappig. Ik hou mezelf ook aan dat ik 1 keer per week iets ongezonds mag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:23 schreef purplerose het volgende:
Je moet het zo zien, je mag alles maar met mate
Zelfs bodybuilders hebben elke week een junk dag
Haha nou echt niet xd niet als ik nog steeds in zown situatie zat maar tog bedankt!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:25 schreef purplerose het volgende:
[..]
Dan is het goedwant met 60 kilo ben je ook al bikiniwaardig hoor
Ik wou dat ik mezelf wat meer waardeerde toen ik jonger was en ook 60 kilo woog bij 1.59nu ga ik al blij zijn als ik weer op de 70 zou kunnen komen
Oke dat dacht ik zelf ook. Ik eet ook spinazie veel tomaten , wortels en ui. Aardappel en past soms. Rijst en vis niet veel.. en af en toe kip. Maar ik snap je wel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:29 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik zou als lunch inderdaad gewoon twee volkoren boterhammen eten. En 's avonds veel groenten (niet alleen maar sla, maar ook broccoli, spinazie, tomaten, wortelen, uien), aardappelen/pasta of rijst en vis of mager vlees (kip, rundergehakt).
Je mag die crackers ook wel maar probeer het af te wisselen met volkorenbroodquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:30 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Klopt ik eet geen brood alleen crackers. Ik eet geen boterhammen misschien moet ik daarmee beginnen. Haha ik eet altijd salade in combi met iets anders dus niet alleen dat. Haha das waar :p
Ja dat ga ik zeker doen! En met pindakaas xdquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef purplerose het volgende:
[..]
Je mag die crackers ook wel maar probeer het af te wisselen met volkorenbrood
Ja ik weet dat ik naar de 1500 moet. Gevarieerder ook ja. Ik eet al minimaal 2 stuks fruit per dag en 500 gram groente? Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ja klopt anders krijg ik straks een hevige terugval en dat wil ik niet. Haha maak je geen zorgen anorexia zal ik niet krijgen! =D nooit van mn leven..bedankt voor je mening!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:36 schreef Spanky78 het volgende:
55 kilo bij 1,69 is tegen het dunne aan... Zeker als je vanwege het sproten veel vetvrije massa hebt...
Ik zou mijn dieet aanpassen en rond de 1500 cal gaan zitten, minstens! Bovendien mag je wel wat gevarieerder eten. Meer groenten fruit kunnen geen kwaad. Als je gezond wilt blijven moet je dus nu langzaam naar boven in calorieen.. Anders krijg je dalijk na je dieet een enorme rebound.. of je krijgt anorexia...
Als je wat meer wil weten over gezond eten, dan kan ik je onderstaande boeken aanraden:quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:33 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Oke dat dacht ik zelf ook. Ik eet ook spinazie veel tomaten , wortels en ui. Aardappel en past soms. Rijst en vis niet veel.. en af en toe kip. Maar ik snap je wel.
Bedankt voor de links! Ik ga er een kijkje naar nemen =]quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:40 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als je wat meer wil weten over gezond eten, dan kan ik je onderstaande boeken aanraden:
Wat is nu gezond?
The truth about food
Het wasborddieet voor vrouwen
Ze is 1.59 dan is 55 kilo een mooi gewicht. Niet te dik, niet te dun. Ik ben zelf 1.58 en weeg 53/54 kilo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:36 schreef Spanky78 het volgende:
55 kilo bij 1,69 is tegen het dunne aan... Zeker als je vanwege het sproten veel vetvrije massa hebt...
Ik zou mijn dieet aanpassen en rond de 1500 cal gaan zitten, minstens! Bovendien mag je wel wat gevarieerder eten. Meer groenten fruit kunnen geen kwaad. Als je gezond wilt blijven moet je dus nu langzaam naar boven in calorieen.. Anders krijg je dalijk na je dieet een enorme rebound.. of je krijgt anorexia...
Ik ben ook 1.59 en ik val onder de dikkerdjes categoriequote:Op woensdag 9 juni 2010 21:32 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha nou echt niet xd niet als ik nog steeds in zown situatie zat maar tog bedankt!
Hoelang ben jij dan en hoeveel weeg je als ik vragen mag?
Ja, dan komt ze extra snel weer aan (en met een beetje pech met wat extra kilo's ook) omdat dr lichaam in spaarstand staat door het diëten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze is 1.59 dan is 55 kilo een mooi gewicht. Niet te dik, niet te dun. Ik ben zelf 1.58 en weeg 53/54 kilo.
Maar ik eet wel wat meer dan bovengenoemd lijstje wat ik er heel karig uit vind zien.
Ik vraag me af wat er zal gebeuren als je weer normaal gaat eten, vliegen de kilo's er dan weer aan?
Dankjewel.. Maar je moet jezelf ook lekker in je vel voelen he. Ik voel me dat niet met 55kg. Ja maar let maar niet op mijn lijstje dies zo armzalig xd haha. Nou als ik weer zou eten zoals in het begin dan kom ik wel 2x zo hard aan denk ik .. maar dat ga ik niet doen natuurlijk xd..quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze is 1.59 dan is 55 kilo een mooi gewicht. Niet te dik, niet te dun. Ik ben zelf 1.58 en weeg 53/54 kilo.
Maar ik eet wel wat meer dan bovengenoemd lijstje wat ik er heel karig uit vind zien.
Ik vraag me af wat er zal gebeuren als je weer normaal gaat eten, vliegen de kilo's er dan weer aan?
Hoezo onder de dikkerdjes? Valt tog heus wel mee? Doe gezellig mee zou ik zeggen haha hoe ga je het aanpakken?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik ben ook 1.59 en ik val onder de dikkerdjes categorieal ben ik hard aan het werk om weer naar gezond gewicht te gaan
Ja klopt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ja, dan komt ze extra snel weer aan (en met een beetje pech met wat extra kilo's ook) omdat dr lichaam in spaarstand staat door het diëten.
Juist! En zodra je iets vettigs gaat eten denkt je lichaam opslaan, opslaan, opslaan want meer krijgen we niet en ben je in mum tijd weer op je oude gewicht.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:02 schreef _Boo_ het volgende:
Dit is echt heel ongezond, je eet veel te weinig! Je lunch en avondeten zijn vooral veel te karig. Op deze manier gaat je lichaam in de spaarstand en past de verbranding aan. Als je klaar bent met je dieet heb je dus een ontregelde verbranding en zitten de kilo's er zo weer aan. Ik zou uitgaan van minimaal 1500 calorieen per dag, zeker aangezien je zo intensief sport.
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:04 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Juist! En zodra je iets vettigs gaat eten denkt je lichaam opslaan, opslaan, opslaan want meer krijgen we niet en ben je in mum tijd weer op je oude gewicht.
En dit eetgedrag houd je ook niet vol. Je kunt beter een gezondere lifestyle aannemen dan dit soort crashdieten die je toch niet volhoudt of waarmee je blijft crashen -> jojo-en.
Het is ook super onnodig want je sport erbij.
Succes ermee!
Nee! Blijven sporten, meer eten!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?
Nee joh! Lekker blijven sporten en meer eten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:22 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Nee joh! Lekker blijven sporten en meer eten.
Jouw ontbijt vindt ik extreem weinig en is wel belangrijk.
Ik zou zelfs nog meer calorieeen pakkenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?
En dan eten tot 1500.
Moet ik anders naar het dubbele gaan? Zegma 6 crackers met beleg zoals 2 met vlees , 2 met kaas en 2 met komkommer?
Ja. Ook meer dan 1500 kcal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Oke dus wel 4/5per week blijven sporten maar meer eten?
Hmm ik probeer eerst maar eens mijn ontbijt en avondeten wat te uitbreiden en dan even kijken hoe het gaat. Wel stap voor stap want ik kan niet zoveel kwijt in 1 keer haha xd Ja ik weet het 2000 is het gemiddelde.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou zelfs nog meer calorieeen pakkenEn ook wat vet
2000 cal is het gemiddelde voor een normaal functionerende vrouw en jij sport er nog eens flink bij.
Oh oke. bedankt voor de link! Bedankt ! Ik zal zeker verder plannen makenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Ook meer dan 1500 kcal.
Je kan uitrekenen wat je minimale onderhoud is, dat is het aantal calorieën dat je nodig hebt om je organen goed te laten functioneren, dus zonder dat je ongezond je eigen spierweefsel aantast om die energie voor je organen vrij te maken.
Lees deze pagina even door en bereken je BMR volgens de formule van Harris-Benedict
Zoveel calorieën heb je nodig als je stil op bed blijft liggen.
Daarna weer verder plannen maken.
Heb je het eerste invulding of het tweede gepakt? Tweede is beterquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:52 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik snap die berekening niet echt op de website ..
Klopt dit wel ?
Gewicht : 54.9
Afvallen : 1573
onderhoud : 1937
aankomen : 2421
Betekent dat ik elk dag minstens 1937 calorieen binnen moet krijgen om af te vallen?
Ik had de eerste gedaan maar ik doe nu wel de 2de.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb je het eerste invulding of het tweede gepakt? Tweede is beterEn dan staat er bij Onderhoud wat je dagelijks zou moeten eten om gelijk te blijven. Om gezond af te vallen, vertelde dietiste me, moet je daar 500 vanaf trekken. Dat zuo dan het dagelijks aan te te eten cals zijn.
Yupquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:58 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik kreeg dit eruit : bmr 1374 onderhoud 2130 dus min 500 zou 1630 kcal per dag zijn?
Dat invullen klopt niet helemaal xd Ik ben wel 54.9 maar geen 154 maar 159 cm lang en ik ben 20.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef sigme het volgende:
Gewicht 54.9
Lengte 154
Leeftijd 22
BMR 1365 kcal
Als ik activiteit op 3 zet (schaal 1 (lui) tot 5 (topsport)) zet, heb je voor onderhoud 2116 kcal nodig.
Je moet dus minimaal 1365 kcal binnenkrijgen zodat je je lichaam geen schade berokkend als je de hele dag in bed blijft liggen.
Als je wel je bed uit wil, wil sporten om gezond te zijn en wil afvallen, zou je rond de 1600 kcal moeten binnenkrijgen.
Het klinkt inderdaad weinig. Maar als ik mijn ontbij wat uitbrei en meer avond eten dan kom ik wel op dat getal. =] bedankt voor de link!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMaar weinig hoor
Kijk goed uit dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt
Sorry. Maar dan moet je 'm zelf even goed invullen en dan komen de juiste getalletjes eruit rollen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat invullen klopt niet helemaal xd Ik ben wel 54.9 maar geen 154 maar 159 cm lang en ik ben 20.
Dus dan klopt je berekening niet :p
Geeft niet ! Ik had het al zelf uitgerekend misschien had je niet gezien. Maakt niet uitquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry. Maar dan moet je 'm zelf even goed invullen en dan komen de juiste getalletjes eruit rollen.
En de strekking blijft gelijk: meer eten. En blijf vooral goed bewegen.
Succes, en maak je niet teveel zorgen over die bikini. Je bent 20, niks te dik; geniet van je jeugd en schoonheid.
Nee sufferd. Blijven sporten, maar meer eten! Met jouw hoeveelheid sporten is 1500 calorieen een absoluut minumum, 1700-1800 is meer richting wat je lichaam nodig heeft. Dat is leuker, gezonder en je wordt er mooier van dan als een uitgemergeld bottenzakje! als je te weinig eet wordt je huid minder mooi, je haar wordt dof, je ziet er moe uit. Dan ben je wel dun, maar alsnog zie je er niet geweldig uit (zowel normaal als in bikini). Dus eet af en toe eens een avocado (vet maar gezond!), noten, zorg voor voldoende vezels, groenten, fruit en af en toe een beetje extra calorieeen als je hard hebt gesport.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Omdat ik dit zomer mijzelf wil kunnen tonen in een bikini .. ik heb daardoor jaren niet gezwommen omdat ik me niet lekker erin voelde. Sporten doe ik omdat ik het ook leuk vind en mij energie geeft en ik wil leniger worden =Dquote:Op donderdag 10 juni 2010 07:42 schreef EC_Pixel het volgende:
Waarom wil je zo graag af vallen? En waarom sport je zoveel?
Heel erg bedankt voor je advies! Fijn om tips te krijgen van iemand die er ervaring mee heeft! =Dquote:Op donderdag 10 juni 2010 08:46 schreef jacqjacq het volgende:
advies van iemand die jren lang gejojood heeft met haar gewicht (ik dus).
als je zo weinig eet als je nu doet, houd je dat niet lang vol, je krijgt op een gegeven moment een vreetaanval en dan ben j zo weer terug bij af (en wordt je waarschijnlijk nog zwaarder).
Je verpest ook je hele verbranding op deze manier. Je lichaam begint te denken: zo daar komt weinig eten binnen, ik zet mezelf op de spaarstand. Met als gevolg dat wanneer je iets mer eet, je juist sneller aan gaat komen.
Beter kun je iets meer eten dan je nu doet en elke dag een half uur tot een uur sporten (een crosstrainer is daar heel handig bij).
Je valt minder snel af, maar het gaat wel op en gezondere manier en je lijf ziet er door het sporten ook nog eens veel beter uit. Daarnaast kweek je meer spieren en spieren hebben in ruststand ook meer energie nodig. Dus zal je basisverbranding omhoog gaan en kun je dus na verloop van tijd ook gewoon meer eten en toch op gewicht blijven. overigens door het sporten kom je weer een ietsje aan omdat spieren zwaarder zijn dan vet.
Je eetpatroon is onvolledig, dat heb je al meerdere keren gelezen hierboven. vergeet de groenten, fruit en dingen als pasta, rijst aardappelen niet. eet bij je maaltijd vooral heel veel groente, daar wordt j niet dik van, het is heel gezond en het geeft ook een lekker vol gevoel in je maag. Daarnaast is het ook nog eens heel erg lekker. Sla is een beetje saai om te eten, daarnaast gooit iedereen daar meestal dressing , nootjes, geitenkaas etc doorheen en dan wordt het toch nog een calorieenhap.
succes !
Dat kon je met de 60 kilo ook al en nu met je 55 kilo al helemaal, tot hoever wil je gaan?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:10 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Omdat ik dit zomer mijzelf wil kunnen tonen in een bikini .. ik heb daardoor jaren niet gezwommen omdat ik me niet lekker erin voelde. Sporten doe ik omdat ik het ook leuk vind en mij energie geeft en ik wil leniger worden =D
Haha okee ik dacht aan max. 3 keer per week? Dat is nog wel effectief denk ik. Haha! Ik zie er sowieso altijd al moe uit xd ook voordat ik hiermee begon haha maargoed. Ik heb nooit een avocado gehad misschien maar een keertje proberen? Noten lust ik niet. Vezels neem ik wel en groente,fruit ook. Mischien na het sporten iets hartigs?quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee sufferd. Blijven sporten, maar meer eten! Met jouw hoeveelheid sporten is 1500 calorieen een absoluut minumum, 1700-1800 is meer richting wat je lichaam nodig heeft. Dat is leuker, gezonder en je wordt er mooier van dan als een uitgemergeld bottenzakje! als je te weinig eet wordt je huid minder mooi, je haar wordt dof, je ziet er moe uit. Dan ben je wel dun, maar alsnog zie je er niet geweldig uit (zowel normaal als in bikini). Dus eet af en toe eens een avocado (vet maar gezond!), noten, zorg voor voldoende vezels, groenten, fruit en af en toe een beetje extra calorieeen als je hard hebt gesport.
En dat je iets meer weegt als je veel sport is niet erg, dit is namelijk spierweefsel. Daar krijg je nu juist een mooie kont, stevige borsten en een goede houding van. Voordeel vcan dat spierweefsel is, dat dit ook weer energie verbruikt, je kunt dus 'gratis' meer eten. Bovendien vinden mannen gezond uitziende vrouwen aantrekkelijker dan heel dunne maar ondervoede vrouwen. (ookal doen de advertenties in meisjesbladen je anders geloven).
Haha neej met die 60 kg had ik dat echt niet gedurft xd ik wil nog maximaal tot de 50. Daarna wil ik proberen om op die gewicht te blijven. =]quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
Dat kon je met de 60 kilo ook al en nu met je 55 kilo al helemaal, tot hoever wil je gaan?
Ik doe dat al , als ik in het weekend bij mijn ouders ben eet ik sowieso meer en dan ga ik ervoor zorgen dat ik minstens 1 dag rond de 2000 eet =] Dus even een junkfood dag op de zaterdag. Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:32 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
In ieder geval minimaal 1x per week veel meer eten dan je nu doet (2000-2500 kcal), dat vermindert de spaarstand in ieder geval.
Ik zal zo even die avocado dan halen. Ik hoop maar dat ik het lust! Ik heb het nooit gehad. Bedankt voor je tip! Ik heb geen peper maar ik kan het wel met zout bestrooien en eten. Ik heb geen yoghurt meer en geen sla dus ik ga de avocado zo los eten samen met mijn avond eten: rijst 300 gr, 2 stukken hardgekookt ei , 1 blik 200 gr mais en 1 blik 200gr wortel/erwt. Misschien nog kopje cupasoep erbij.. ik wil er wel iets warms erbij. Dat samen met de avocado zit ik tog wel rond de 1600? Ik denk misschien zelfs boven..quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef sigme het volgende:
Haal vandaag die avocado erbij en probeer deze. Avocado moet rijp zijn; knijp er zachtjes in, je moet er kleine deukjes in kunnen knijpen. Snij 'm thuis doormidden, in de lengte. De pit moet er vrij los inliggen en het vlees moet er met een lepel uitgeschept kunnen worden. Ik eet de avocado door 'm te bestrooien met zout & peper; bestrooide stukje loslepelen & opeten, opnieuw bestrooien.
Maar je kan 'm ook in stukjes snijden en door de sla doen. Of prakken met zout/peper of citroen of tabasco, evt een schepje yoghurt erbij. Wel direct opeten, het vlees wordt anders onsmakelijk bruin.
Met die avocado erbij zit je ongeveer aan de juiste hoeveelheid calorieën.
Maak je toch niet zo druk om een paar kcal meer of minder.. alleen van die stress daarover val je afquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:46 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik zal zo even die avocado dan halen. Ik hoop maar dat ik het lust! Ik heb het nooit gehad. Bedankt voor je tip! Ik heb geen peper maar ik kan het wel met zout bestrooien en eten. Ik heb geen yoghurt meer en geen sla dus ik ga de avocado zo los eten samen met mijn avond eten: rijst halfbord, 2 stukken hardgekookt ei , 1 blik mais en 1 blik wortel/erwt. Misschien nog kopje cupasoep erbij.. ik wil er wel iets warms erbij. Dat samen met de avocado zit ik tog wel rond de 1600? Ik denk misschien zelfs boven..
Haha daar maak ik me geen zorgen over xd ik wil gewoon alles graag weten in cijfers.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Maak je toch niet zo druk om een paar kcal meer of minder.. alleen van die stress daarover val je af
ja klopt ik moet de gulden middenweg vinden! Hahaquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:06 schreef La_Vita het volgende:
Als je gaat afvallen op een manier die je de rest van je leven kunt volhouden, dan ben je goed bezig.
Maïs, blikwortels en erwten zijn allemaal wel goed vullend enzo, maar hou er rekening mee dat ze relatief suikerrijk zijn. Wat op zich niet erg is voor je lijn (zoveel suiker is het nou ook weer niet), maar wat -als je er gevoelig voor bent- kan maken dat je snel weer honger krijgt. Nou heb ik de indruk dat je niet zo eetlustig bent, dus dat het voor jou geen kwaad kan, maar dan weet je het even.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:46 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik zal zo even die avocado dan halen. Ik hoop maar dat ik het lust! Ik heb het nooit gehad. Bedankt voor je tip! Ik heb geen peper maar ik kan het wel met zout bestrooien en eten. Ik heb geen yoghurt meer en geen sla dus ik ga de avocado zo los eten samen met mijn avond eten: rijst halfbord, 2 stukken hardgekookt ei , 1 blik mais en 1 blik wortel/erwt. Misschien nog kopje cupasoep erbij.. ik wil er wel iets warms erbij. Dat samen met de avocado zit ik tog wel rond de 1600? Ik denk misschien zelfs boven..
Ik kan niet altijd uitgebreid eten maken dus vandaar dat blik groentes voor mij beter werken. Ik hou wel van suiker maar ben er niet gevoelig voor. Sinds ik ben begonnen heb ik niet zoveel eetlust meer nee hiervoor at ik wel boven de 2000 kcal per dag. Nee ik maak geen zorgen over de hoeveelheid als ik maar niet te weinig krijg. Oke bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Maïs, blikwortels en erwten zijn allemaal wel goed vullend enzo, maar hou er rekening mee dat ze relatief suikerrijk zijn. Wat op zich niet erg is voor je lijn (zoveel suiker is het nou ook weer niet), maar wat -als je er gevoelig voor bent- kan maken dat je snel weer honger krijgt. Nou heb ik de indruk dat je niet zo eetlustig bent, dus dat het voor jou geen kwaad kan, maar dan weet je het even.
En wat hierboven ook al gezegd wordt; maak je niet te druk over de precies hoeveelheid calorieën; zolang je maar niet echt te weinig binnen krijgt.
Te weinig = slecht voor je lichaam & lijn: slecht voor je organen & spijsvertering, je verliest spierweefsel, dus je verhouding vet/spier wordt ongunstiger
Ideale hoeveelheid: je breekt vet af en bouwt iets spier op, ongeveer 1/2 kg per week gewichtsverlies
Iets meer eten: je valt wel af, maar minder snel
Onderhoud: je valt niet af, als je voldoende sport blijft je vet/spier verhouding gelijk of wordt nog wel beter (geen gewichtsverlies, wel minder cm omtrek)
Als je goed in de gaten wil houden hoe je lichaam reageert meet dan de omtrek van wat lichaamsdelen (buik, tieten, bovenbeen, onderbeen) en meet dit elke week opnieuw. Centimeters zijn een betere maatstaf dan gewicht.
Ja ik denk het ook wel. Ik heb ook een steek in mn zij.. zou dat ermee te maken hebben?quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nu val je heel veel af, na een tijdje wordt dat heel veel minder.
En het is echt veel te weinig wat je weet. Iedereen voelt zich goed aan het begin van een dieeët, wordt straks ook wel anders
Ja inderdaad, TS pas op, echt waar. Op deze manier calorieen tellen is niet gezond.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:26 schreef Zuigstengel het volgende:
Klinkt niet gezond... een hypochonder die op een crashdieet gaat...
neurotisch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het een beetje neurotisch overkomen.
wat is een hypochonder? haha xd .. ik wil geen crashdieet maar een eetstijl die ik altijd kan aanhoudenquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:26 schreef Zuigstengel het volgende:
Klinkt niet gezond... een hypochonder die op een crashdieet gaat...
Ik pas wel op hoor bedankt voor jullie bezorgdheid haha! Ik weet dat ik minder moet letten op calorieen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:31 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja inderdaad, TS pas op, echt waar. Op deze manier calorieen tellen is niet gezond.
Da's een stuk beter dan 1100 kcal. Nu nog die blikgroenten vervangen door vers of diepvries...en gewoon volkornebrood ipv die rare cracottes. Sowieso kun je als je nog trek hebt gewoon dingen als tomaatjes, komkommer, paprika eten zonder je schuldig te voelen. Zit amper calorieen in en wel andere gezonde voedingsstoffen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:23 schreef undiscoverdx het volgende:
Mijn eetlijst van vandaag! Aangepast voor ongeveer 1600 kcal per dag inclusief het sporten.
Dankzij jullie weet ik nu beter hoe ik het moet aanpakken! Dank jullie wel! =D
9.00 Ontbijt : 6x lu cracotte cracker [ 25 pst.] 150
4x9gram kipfilet stuk [ 10 pst. ] 40
2x25gram kaas [ per 100 – 154 ] 77
4plakken komkommer [ ? ] ontbijt totaal 267 kcal
12.30 Tussendoor : appel 40
2x lu cracotte cracker 50
2x25gram kaas 80 tussendoor totaal 170 kcal
15.30 Lunch : appel 40
magere yoghurt 150 ml 1glas 54
2x25gram kaas 77 lunch totaal 221 kcal
19.00 Avondeten :
1 avocado 226 , 1blik 200gram mais 140 & wortel/erwt in blik 90 ,
rijst gr200 370 1kop , 2 gekookte ei 148 totaal avondeten 974
Toetje :
fruitmix & yoghurt 1glas 60
2x25gram kaas 77 toetje totaal 187
totaal : 1819 kcal – uur sporten [ - 200kcal ] = totaal hele dag 1619 kcal
Ja he , mijn lijstje wordt steeds beter. Alleen die avecado heb ik niet gehad want ik lust het niet! Nou ik heb niet altijd tijd om vers te koken vandaar dat de blikken beter is maar ik kan anders ook wel een voorraad in de diepvries doen. Ik ga volgend week overstappen naar de volkorenbrood ipv cracker .. Oke dankjewel! =] Lang? hahahah 1.59m is echt niet lang? en dun .. haha echt niet maargoed toch bedankt! Ik snap je wel .. ik hou ook 1 keer per week een junkfooddag.. dan kan ik helemaal losquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Da's een stuk beter dan 1100 kcal. Nu nog die blikgroenten vervangen door vers of diepvries...en gewoon volkornebrood ipv die rare cracottes. Sowieso kun je als je nog trek hebt gewoon dingen als tomaatjes, komkommer, paprika eten zonder je schuldig te voelen. Zit amper calorieen in en wel andere gezonde voedingsstoffen.
Maarehm, als je zo lang en dun bent als jij kun je best ook wel eens gewoon een hamburger eten, of weetikhetwat voor lekkers...
Wat dacht je van een bord brinta? Is niks mis mee met halfvolle melk en een zoetje als je geen suiker wilt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?
En dan eten tot 1500.
Moet ik anders naar het dubbele gaan? Zegma 6 crackers met beleg zoals 2 met vlees , 2 met kaas en 2 met komkommer?
Ja, iedere calorie die je binnenkrijgt tellen en bijhouden....quote:
Brinta? Heb ik nooit gehad maar kan het wel een keer proberen. Ik ga nog melk aan mijn ontbijt toevoegen en tomatensap lust ik niet. Ik snap dat het zo overkomt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:38 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Wat dacht je van een bord brinta? Is niks mis mee met halfvolle melk en een zoetje als je geen suiker wilt.
En waarom drink je alleen maar water? Een glas halfvolle melk of tomatensap kan best.
Je komt idd. een beetje neurotisch over.
Normaal doe ik dat niet hoor.. alleen ik wou vandaag alleen ff weten xd morgen ben ik het alweer vergeten..quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja, iedere calorie die je binnenkrijgt tellen en bijhouden....
Hoe heb je die avocado gegeten? Toch niet 'puur'? Dan is er niet veel aan... Zongedroogde tomaten smaken ook het best als je ze ergens in verwerkt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:53 schreef undiscoverdx het volgende:
Fruit & Groente met veel kcal
Groente
- tomaten (zongedroogd) 100 gr. 258 [ nog nooit gehad! misschien een keertje proberen? ]
- avocado 1 stuk 226 [ vandaag gehad en vind het zo vies! ]
- Wortelen & Erwten [ eet ik al vaak uit blik ]
Fruit
- Banaan [ at ik hiervoor veel maar ga ik niet weer aan beginnen xd ]
- abrikozen (gedroogd) 100 gr. 238 [ ook nog nooit gehad ]
- ananas (op zware siroop) 100 gr. 78 [ eet ik soms wel met mix van yoghurt ]
Nog meer ideeen?
Ik heb brinta nooit gehad maar volgens mij smaakt het beetje naar pap en dat lust ik wel denk ik. Ik had er beetje zout gedaan want ik had verder niks maar echt blegh.. Haha xd Kaneel lijkt me wel lekker door de brinta. Ja dat snap ik het is een kwestie van wennen. Haha ja ik ga ook zeker nog pindakaas halen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:02 schreef sigme het volgende:
Brinta is ook iets wat je moet leren eten. Net als avodaco,wat inderdaad niet bijster lekker is (vandaar zout, peper, knoflook, tabasco, citroen: je moet er smaak aan geven).
Als je Brinta voor het eerst eet zal je waarschijnlijk denken dat je gemalen karton aan het eten bent. Een banaan erdoor, zoetstof, kaneel, maakt het voor sommigen dragelijk. Ik ben er gewoon aan gewend en vind het nu lekker.
En anders in plaats van die avocado twee roggebroodjes pindakaas.
Ik heb het vers van de winkel gehaald en gesneden met beetje zout erover. Het smaaktte letterlijk nergens naar xd misschien volgende keer wat meer smaakversterker erop haha.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe heb je die avocado gegeten? Toch niet 'puur'? Dan is er niet veel aan... Zongedroogde tomaten smaken ook het best als je ze ergens in verwerkt.
Mooizo, niet te moeilijk doen tegen jezelf en genieten van je leven. Vraag maar aan je opa: doe het nu het nog kan !quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:11 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja he , mijn lijstje wordt steeds beter. Alleen die avecado heb ik niet gehad want ik lust het niet! Nou ik heb niet altijd tijd om vers te koken vandaar dat de blikken beter is maar ik kan anders ook wel een voorraad in de diepvries doen. Ik ga volgend week overstappen naar de volkorenbrood ipv cracker .. Oke dankjewel! =] Lang? hahahah 1.59m is echt niet lang? en dun .. haha echt niet maargoed toch bedankt! Ik snap je wel .. ik hou ook 1 keer per week een junkfooddag.. dan kan ik helemaal los
Tips om avocado 'binnen te krijgen'quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:16 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik heb het vers van de winkel gehaald en gesneden met beetje zout erover. Het smaaktte letterlijk nergens naar xd misschien volgende keer wat meer smaakversterker erop haha.
Oke dankje! Dan ga ik dat ook een keertje proberen.
Nee idd leven is te kort xd haha. Ik vraag aan mijn opa in de hemel wel maar denk wel dat ik het antwoord weet hahaquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooizo, niet te moeilijk doen tegen jezelf en genieten van je leven. Vraag maar aan je opa: doe het nu het nog kan !
Bedankt voor de links! Ik ga het zeker nog een keertje proberen en dit keer wat meer smaak erin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Tips om avocado 'binnen te krijgen'
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431358&rq=kip+avocado
http://objectief.be/Sushi-California-roll.html
http://nl.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Guacamole
Zongedroogde tomaat is lekker in risotto, en ik heb het ook een keer in een brood verwerkt, samen met wat olijven.
Je moet ook niet meteen na het eten alles eraf trainenquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:19 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook wel. Ik heb ook een steek in mn zij.. zou dat ermee te maken hebben?
Ik doe ook niet meteen haha xd ik had voor het avondeten gesport. Ik kan niet sporten na het eten , minstens een uur wachten totdat het is gezakt haha xdquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Je moet ook niet meteen na het eten alles eraf trainen
Ik heb mijn eetpatroon alweer aangepast , ik eet nu veel meer. Ik heb vandaag brood gekocht en andere gezonde dingen. Ik heb brinta gekocht. Mueslireep voor tussendoor , rijst , aardapelen etc. en natuurlijk yoghurt. Ik eet sowieso 2 stukken fruit per dag en anderhalf liter water per dag.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
Jeetje wat doe je spastisch.
Deze methode kan 2 gevolgen hebben:
1) Je geeft het ergens op en gaat lekker aan de jojo
2) Je slaat door in een eetstoornis.
Zou je beide niet aan kunnen raden.
Kap met al die kcal tellen, dat helpt je echt niet. Kap met die crackers, ga lekker brood eten.
Er is een standaardlijst van wat een gezond eetpatroon is (dit is dus niet zozeer om af te vallen):
Ontbijt: 2 boterhammen met boter en beleg, glas melk (of een bord brinta)
Tussendoor: iets voedzaams, fruitkick, sultana, plakje ontbijtkoek, eierkoek, koekje enz
Lunch: 3 boterhammen met boter en beleg, glas melk
Tussendoor: zie die van de ochtend
Avondeten: Gewoon goed bord avondeten, aardappelen/rijst/pasta, groente en vlees/vleesvervanger. Bij bijvoorbeeld een 1pansgerecht komt de hoeveelheid neer op 5 opscheplepels. Daarna toetje (bijvoorbeeld yoghurt, kwark, vla, ijs). (uiteraard moet een keertje pizza ofzo ook gewoon kunnen)
Tussendoor: Zie die van de ochtend en van de middag.
Naast deze lijst eet je elke dag 2 stuks fruit en drink je in totaal minimaal 1,5/2 liter water/vloeistof
Deze lijst is makkelijk vol te houden, ook als je niet meer op "dieet" bent. Als je wilt afvallen, kan je je beleg, toetje en melk mager kiezen. Je hebt het zelf een beetje in de hand. Tussendoor kan ook een keer een stuk taart zijn, het moet nog wel te doen zijn.
In theorie zou iedereen met deze lijst vanzelf op een gezond en passend gewicht moeten komen. Kan wel even duren en misschien is het niet exact het gewicht wat jij in gedachten hebt, maar dan krijg je wel een stabiel gewicht. Let er wel op dat jij meer sport, dus misschien meer nodig hebt. Doe daar niet moeilijk over, kijk hoe het gaat en als je merkt dat je te licht wordt, gooi je er wat bij (extra boterham bijvoorbeeld). Als je merkt dat je te zwaar wordt, haal je er wat af. Zoek een beetje.
Houdt er rekening mee dat je lijf vreemd werkt. Naast het eten zijn er veel meer dingen die invloed hebben op je gewicht, zoals beweging en stress. Misschien kom je eerst wat aan of val je eerst wat af, geef je lijf even de tijd. (eerste tijd ga je waarschijnlijk even aankomen omdat je van zo'n achterlijk eetpatroon af komt).
Stop met kcal tellen, blijf ontspannen en blijf genieten. Lukt dit je niet, ga dan eens in gesprek met een diëtist, die kan je ook goede tips geven.
Ja klopt ik heb de verkeerde rijst gekocht merktte ik pas later xdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
In plaats van witte rijst kan je volgende keer beter zilvervliesrijst nemen. Bij pasta liever volkorenpasta.
Voor de rest ga je goed. Muesli-repen zijn goede tussendoortjes.
Avocado vind ik persoonlijk alleen lekker in salade of iets dergelijks. Ben benieuwd of dat lekker is met kaneel, heb ik nog nooit van gehoord.
Er lopen volgens mij trouwens een paar afslank-topics op FOK!, misschien kan je daar ook nog wat tips vandaan halen.
Klopt , ik ga gewoon ook totdat ik me er lekker in voel hoeft niet per se tot dat gewicht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:08 schreef mazaru het volgende:
Je gewicht is trouwens ook helemaal niet belangrijk. Als je veel sport, dan zal er vet vervangen worden door spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vet.
De spiegel is je beste weegschaal.
Ik had problemen toen ik gestopt was met roken. Toen heb ik ook dat lijnzaad gebruikt. Werkt als een speer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:30 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik wil ook wat aan mijn trage stoelgang doen , een snelle zou ook beter zijn om af te vallen.
Ik heb vanmiddag lijnzaad van zonnatura gekocht bij ah en ik heb het vanmiddag met yoghurt en aardbeien gegeten [ 2 eetlepels ] Ik heb het voor het eerst geprobeerd! Je proeft niks van de zaad en ik krijg het makkelijk weg. Ik ga het dit week even proberen en kijken of het werkt.
Iemand ervaring met lijnzaad?
Oh oke fijn om te horen dat het wel werkt! Ik volg geen specifiek dieet hoor!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik had problemen toen ik gestopt was met roken. Toen heb ik ook dat lijnzaad gebruikt. Werkt als een speer.![]()
Maar met het dieet wat jij gevolgd hebt, is het ook niet vreemd dat je een trage stoelgang hebt. Waar niets in gaat, komt ook niets uit.
Nee die kaneeltip kreeg ik voor de avocado volgens mij xd weet niet eens meer zeker. Ik heb het nog niet geprobeerd dus word spannend. Ik lust al die dingen niet helaas.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:11 schreef sigme het volgende:
De kaneeltip was voor de brinta he? Je moet het zelf weten, maar kaneel en avocado lijkt mij een uitdagende combinatie. Ik zou de avocado op smaak brengen met iets pittigs: mierikswortel, knoflook, tabasco, dat soort.
Lijnzaad moet gemalen zijn voor enig effect; anders kan je lichaam er niet veel mee.Ja, uitpoepen, maar zonder daar enige verbetering in aan te brengen, of je moet het sierlijk vinden, van die glanzend bruine stipjes. Voor je stoelgang zou het vast al een enorme verbetering zijn als je volkorenbrood gaat eten. Brinta is ook goed (net als dat volkorenbrood: vezels). Eventueel kan je haverzemelen toevoegen aan je eten (te koop bij AH). Gewoon een schep door elke soep/saus/gekookt spul. Proef je niets van, poept als een dolle.
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcalquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:23 schreef undiscoverdx het volgende:
Mijn eetlijst van vandaag! Aangepast voor ongeveer 1600 kcal per dag inclusief het sporten.
Dankzij jullie weet ik nu beter hoe ik het moet aanpakken! Dank jullie wel! =D
9.00 Ontbijt : 6x lu cracotte cracker [ 25 pst.] 150
4x9gram kipfilet stuk [ 10 pst. ] 40
2x25gram kaas [ per 100 – 154 ] 77
4plakken komkommer [ ? ] ontbijt totaal 267 kcal
12.30 Tussendoor : appel 40
2x25gram kaas 80 tussendoor totaal 170 kcal
15.30 Lunch : appel 40
magere yoghurt 150 ml 1glas 54
2x25gram kaas 77 lunch totaal 221 kcal
19.00 Avondeten :
1 avocado 226 , 1blik 200gram mais 140 & wortel/erwt in blik 90 ,
rijst gr200 370 1kop , 2 gekookte ei 148 totaal avondeten 974
Toetje :
fruitmix & yoghurt 1glas 60
2x25gram kaas 77 toetje totaal 187
totaal : 1819 kcal – uur sporten [ - 200kcal ] = totaal hele dag 1619 kcal
quote:Op zondag 13 juni 2010 08:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcal
Ligt eraan wat je wilt. Zowel haverzemelen als lijnzaad zijn goed voor de spijsvertering, in lijnzaad zitten gezonde vetten, in haverzemelen zitten weer andere gezonde voedingsstoffen. Haverzemelen worden vaak beter verdragen dan tarwezemelen.quote:Op zondag 13 juni 2010 01:01 schreef undiscoverdx het volgende:
Is haverzemelen beter dan het gebroken lijnzaad?
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Heb jij nog plezier als je eet? Geniet je er nog van zeg maar?
Ik heb ook al geeditquote:
ja zag het netquote:Op zondag 13 juni 2010 12:42 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik heb ook al geedit:P ik dacht dat jij TS was.
Ja, ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ontzettend vermoeiendquote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja zag het netbeetje flauw dat ik die post van die berekening maakte, maar ts is zo ziekelijk er mee bezig. In één van haar eerste posts berekent ze zelfs komkommer
. Sowieso is dat berekenen van haar ziekelijk. Niet dat het niet verstandig is, als je af wilt vallen, om te weten wat je ongeveer naar binnen krijgt, maar op deze manier
'ja ik moet 1638 kcal binnen krijgen' dus als je 1650 binnen krijgt is het niet goed? En wat als je nou de hele dag actief bent geweest? (naast het sporten).........enzovoort
daarnaast is er bij haar lengte sowieso niets mis met haar gewicht
haha ik weeg niks.. ik doe alles op gevoelquote:Op zondag 13 juni 2010 08:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcal
Die lijnzaad werkt wel bij mij alleen had gister beetje teveel gehad xd heb nu maar ff 1 eetlepel bij het ontbij tussen mijn yoghurt gedaan. Ik wil niet weer om de halfuur naar de wc. haha.quote:Op zondag 13 juni 2010 08:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
![]()
TS, je hebt lijnzaad, het werkt, maak je niet druk.
Twijfel niet zo ontzettend aan jezelf, je hoeft niet over elk dingetje bevestiging van de rest van de wereld.
Je komt namelijk nog steeds spastisch over op mij. Lekker niet zoveel gedoe met lijnzaad en wat dan ook, ga eens gewoon gezond en lekker eten! Je hebt een gezond gewicht, dus het is niet noodzakelijk dat je afvalt. Het is dan zonde om er zo'n spastisch verhaal van te maken met lijnzaad en avocado en weet ik veel wat, ga eens lekker genieten met een gezond eetpatroon, oftewel op basis van de lijst op de vorige pagina, zonder verder gedoe.
Ik zou je trouwens toch aanraden om eens een afspraak met een diëtist te maken. Die heeft ervoor gestudeerd en die kan je alle bevestiging geven die je nodig hebt.
Haha das idd een stevig ontbij! Maar als je gewoon gaat sporten dan ben je het zo weer kwijt! No worries!quote:Op zondag 13 juni 2010 09:11 schreef The_Hives het volgende:
Ik heb net 2 tosti's op.
Dat is:
4 sneden brod van samen 117 gram x 231 kcal per 100 = 227.27 kcal
14 gram boter x 267 per 100 gram = 37,38 kcal
4 plakken ham (67 gram samen) x 169 kcal per 100 gram = 113.23 kcal
1 tomaat van 141 gram x 20 kcal per 100 gram = 128 kcal
1 augurk van 16 gram x 37kcal per 100 gram = 5.92 kcal
2 plakken kaas van samen 46,5 kcal x 324 kcal per 100 gram = 150.66 kcal
6 plakjes komkommer die samen ongeveer 0,06 kcal zijn.
Komt samen op een ontbijt van: 662.52 kcal. Is wel een beetje een stevig ontbijt![]()
Denk dat ik vanmiddag van mijn biertjes alleen maar het schuim drink. Dat zal vast minder kcal zijn dan dat ik ook het gele gedeelte opdrink
Bedankt voor de uitleg! Ik ga toch maar verder met de lijnzaad. =]quote:Op zondag 13 juni 2010 09:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt. Zowel haverzemelen als lijnzaad zijn goed voor de spijsvertering, in lijnzaad zitten gezonde vetten, in haverzemelen zitten weer andere gezonde voedingsstoffen. Haverzemelen worden vaak beter verdragen dan tarwezemelen.
Avocado is lekker bij kipfilet, dus plakjes avocado onder de kipfilet op een boterham/cracker is wat mij betreft een aanrader. Ik zou de eierkoeken, sultana's en ontbijtkoek mijden. Zit niks nuttigs in (behalve de rogge in ontbijtkoek). Groente uit blik zitten veel minder vitamines in dan in diepvriesgroente. Vaak zit er ook zout en suiker bij in blik, diepvries is naturel.
Het gaat er niet alleen om dat je je kcals binnenkrijgt, maar dat je je voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarvoor eet je toch te weinig (verse) groente. Je lichaam heeft ook vet nodig, gezond vet zit in avocado's, vette vis (zalm, makreel, sprot), eieren (zacht gekookt) zijn ook erg gezond.
Vis en ei zijn meteen goed om je eiwitten binnen te krijgen.
Als je pasta eet, wel de volkoren versie nemen. De standaard Hollandse Hap met aardappelen, groente en vlees is niet zaligmakend, je mag de aardappel best skippen. Als je koolhydraten eet, dan de langzame met vezels en niet de snelle zoals in witte pasta en witbrood.
Melk ben ik geen fan van, sap met mate. Fruit is gezond als het in z'n geheel wordt gegeten. In sap zitten wel de suikers, maar niet de vezels. Het is zomer, dus lekker op de markt vers fruit kopen.
De rest is al gezegd, niet te weinig eten en lekker blijven sporten.
Ja tuurlijk! Ik geniet ervan met elke hap!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
TS heb je nog plezier als je eet? Geniet je er nog van zeg maar?
Ik ben niet ziekelijk bezig want ik tel en weeg niks! Maargoed ieder zijn eigen mening he!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja zag het netbeetje flauw dat ik die post van die berekening maakte, maar ts is zo ziekelijk er mee bezig. In één van haar eerste posts berekent ze zelfs komkommer
. Sowieso is dat berekenen van haar ziekelijk. Niet dat het niet verstandig is, als je af wilt vallen, om te weten wat je ongeveer naar binnen krijgt, maar op deze manier
'ja ik moet 1638 kcal binnen krijgen' dus als je 1650 binnen krijgt is het niet goed? En wat als je nou de hele dag actief bent geweest? (naast het sporten).........enzovoort
daarnaast is er bij haar lengte sowieso niets mis met haar gewicht
Ik ben niet gevaarlijk bezig hoor , ik let wel opmezelf =]quote:Op zondag 13 juni 2010 12:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ontzettend vermoeiend.. Lijkt me ook echt gedrag waar je gemakkelijk in blijft hangen. Vrij gevaarlijk op deze manier
.
Ik snapte eigenlijk ook al niet waarom TS ineens zo'n "zwaar" ontbijt nam en het over bier had![]()
Iets te goed misschien?quote:Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik ben niet gevaarlijk bezig hoor , ik let wel opmezelf =]
Haha komt goed! Ja tuurlijk ik ga eet niks vies of met tegenzin alleen omdat het gezond is. Ik sport sowieso 5x in de week en probeer zoveel mogelijk te slapen. Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 13 juni 2010 13:53 schreef ThePianoMan het volgende:
Prima, maar get rid of die stomme getallen! Eet wat je lekker vindt -moet wel enigszins gezond zijn-, voldoende sport & beweging en slaap. Zo simpel is het, meer is er echt niet nodig om af te vallen, op deze manier is er ook geen moeite nodig om af te vallen! Het ontbreekt dikkere mensen meestal aan sport. Nog succes!
Als cracker heb ik die van cracotte en ik eet de lijnzaad apart.. dat kan tog ook? ipv cracker met lijnzaad :pquote:Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Daniane het volgende:
Wäsa heeft crackers met lijnzaad. die heb ik ook.
eet ze alleen niet veel haha. soms als ontbijt of tussendoortje.
maargoed.
ik ben al n tijdje bezig met gezonder eten/afvallen
ik ben 1.57 (iets kleiner als jou) maar ook wel wat lichter.
gezonde tussendoortjes (weinig kcal enzo)
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- evergreen of sultana koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- fruit (appel, banaan, aardbeien, sinasappel, manderijn, druiven etc.)
- groente (komkommer, tomaat, worteltjes etc.)
- boterham met mager beleg.
- volkoren beschuitjes of besquitjes.
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cracker met mager beleg.
- cup á soup.
- drinkbouillion
hier nog wat mager/gezond beleg;
- sla, tomaat, komkommer.
- slankie 20+ smeerkaas.
- slankie of andere 20+.20+ kaas.
- rookvlees.
- rosbief.
- kipfilet/kalkoensfilet.
- filet americain
- huttenkäse.
- achterham.
- appelstroop.
- halva jam.
en gewoon genoeg bewegen. maar dat zit wel goed bij jou.
en nog wat linkjes voor calorie-arme recepten als je dat wil:
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/calorie_arm/
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishtype=&cookingTechnique=&source=&source=&source=&slim=on&numberOfServings=
http://www.lekker-slank.nl/recepten.php
o en in drinken zit ook kcal he. (chocolademelk heeft er bijv veel, yogho enzo)
dus dan kun je beter koffie en (groene) thee drinken. ^^ hihi
ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oh okee ik had iets van 2000 nogwat xd weet niet meer zeker..quote:Op zondag 13 juni 2010 13:58 schreef Daniane het volgende:
haha wat toevallig. bij mijn BMR heb ik 2006 als onderhoud.
quote:Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Daniane het volgende:
Wäsa heeft crackers met lijnzaad. die heb ik ook.
eet ze alleen niet veel haha. soms als ontbijt of tussendoortje.
maargoed.
ik ben al n tijdje bezig met gezonder eten/afvallen
ik ben 1.57 (iets kleiner als jou) maar ook wel wat lichter.
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cup á soup.
- drinkbouillion
hier nog wat mager/gezond beleg;
- sla, tomaat, komkommer.
- slankie 20+ smeerkaas.
- slankie of andere 20+.20+ kaas.
- rookvlees.
- rosbief.
- kipfilet/kalkoensfilet.
- filet americain
- huttenkäse.
- achterham.
- appelstroop.
- halva jam.
en gewoon genoeg bewegen. maar dat zit wel goed bij jou.
en nog wat linkjes voor calorie-arme recepten als je dat wil:
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/calorie_arm/
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishtype=&cookingTechnique=&source=&source=&source=&slim=on&numberOfServings=
http://www.lekker-slank.nl/recepten.php
o en in drinken zit ook kcal he. (chocolademelk heeft er bijv veel, yogho enzo)
dus dan kun je beter koffie en (groene) thee drinken. ^^ hihi
ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik ben al op de brood gestapt. Ik heb volkoren en roggebrood gekocht. Dat is volgens mij gebaseerd voor de volwassen vrouw voor 2000 kcal.. maar ik heb maar 1600 nodig dus vandaar dat ik wel mindere sneen kan hebben.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat eetschema van je met al die crackers en yoghurtjes. Waarom eet je niet gewoon broodEen volwassen vrouw heeft 5 tot 7 sneetjes nodig per dag volgens mij.
6 om op gewicht te blijven, 4 als je af wilt vallenquote:Op zondag 13 juni 2010 23:19 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik ben al op de brood gestapt. Ik heb volkoren en roggebrood gekocht. Dat is volgens mij gebaseerd voor de volwassen vrouw voor 2000 kcal.. maar ik heb maar 1600 nodig dus vandaar dat ik wel mindere sneen kan hebben.
Haha bedankt voor het corrigeren!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cup á soup. - cup á soup.
- drinkbouillion
Zo ongeveer
Oke ik begrijp het. Dan wil ik wel naar de 1400 gaan want ik wil nog 5 kwijt haha. Het gaat nu ook wat minder snel.. ben dit week maar 200gr kwijtgeraakt. Ik weet dat ik niet in de gevarenzone ben maar wil tog die laatste 5 kwijt en dan ben ik blij!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:21 schreef purplerose het volgende:
[..]
6 om op gewicht te blijven, 4 als je af wilt vallenMaar zoals al gezegd is, je zit helemaal niet in de een gevarezone dus je hoeft niet af te vallen.
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]quote:Op zondag 13 juni 2010 23:24 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me sowieso niet gezond om 10 kg kwijt te raken in 8 weken. Denk dat de kilo's er heel snel weer bij vliegen mocht je weer anders gaan eten.
Kcals zeggen niets over hoe gezond iets is! Gezond: zo vers mogelijk, zo weinig mogelijk bewerkt. Als het groeit, blaat, zwemt of kakelt (of dat in het berleden heeft gedaan) is het gezonder dan wanneer het dat nooit heeft gedaan. Voedingsstofjes haal je het liefst uit vers spul.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt. mag best halfvolle of volle yoghurt zijn
- handje japanse mix.
- cup á soup.
- drinkbouillion
Zo ongeveer
Bedankt voor je uitleg! Ik begrijp het. Ik eet geen koek als tussendoor. Meestal alleen verse en vezelvolle producten.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Kcals zeggen niets over hoe gezond iets is! Gezond: zo vers mogelijk, zo weinig mogelijk bewerkt. Als het groeit, blaat, zwemt of kakelt (of dat in het berleden heeft gedaan) is het gezonder dan wanneer het dat nooit heeft gedaan. Voedingsstofjes haal je het liefst uit vers spul.
Verder zijn vezelige dingen gezonder dan niet-vezelige dingen, dus liever een boterham dan een mariakaakje.
En vet is niet ongezond. Je hersenen bestaan uit vet, hormonen worden uit vetzutren gemaakt, je zenuwstelsel kan niet zonder vet. Wel graag gezond vet eten, dus uit vette vis, olijfolie, avocado, ei, roomboter (ja, dat is beter dan Becel).
Afvallen: niet minder eten, wel gezonder, meer sporten.
Volgens mij heb ik het 1 keer geproefd maar vond ik het niet zo lekker. Ik ga het volgend keer combineren met iets anders en dan even kijken hoe het is.quote:
1,25 kg per week is best veel hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]
Klopt , ik ben ook overgestapt op brood =] Toch bedankt voor de tip!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:40 schreef Smart_ass het volgende:
Waarom ontbijt je trouwens niet gewoon met 2 boterhammen ipv 6 crackers? Twee boterhammen hoef je ook maar 2 keer beleg op te doen he.
Een pond (500gram) per week is het gezondste.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]
Okee dat wist ik niet. Ik heb dit week paar 200 gram kwijt geraakt.. volgend keer maar iets beter mijn best doen haha.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:50 schreef purplerose het volgende:
[..]
Een pond (500gram) per week is het gezondste.
max een pond he niet minimaal een pondquote:Op zondag 13 juni 2010 23:55 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Okee dat wist ik niet. Ik heb dit week paar 200 gram kwijt geraakt.. volgend keer maar iets beter mijn best doen haha.
Haha ja nu snap ik het xd maar ik ben niet elk week precies 1,25 ofzo afgevallen. Ik zet ff apart wel hoe het bij mij is gegaan.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:57 schreef purplerose het volgende:
[..]
max een pond he niet minimaal een pondMet andere woorden, die 1.25 kilo is dus veels te veel voor in 1 week.
Nee hoor 50 is nog prima. Als ik op de 47 zou zitten dan zou ik weer te licht zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:06 schreef mazaru het volgende:
Als jij nog 5 kilo wil afvallen, dan ben je hard op weg om een eetstoornis te krijgen. Dat is veel te veel.
Bedankt voor de link! Ik ga me ervoor aanmelden en ff kijken hoe het is.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:09 schreef mazaru het volgende:
Kijk hier eens:
http://eetmeter.voedingscentrum.nl/over-de-eetmeter
Ik weet niet zeker of een dietist word vergoed door mijn verzekering dat zou ik even moeten nakijken dan. In mijn omgeving vonden ze in het begin al dat ik dun was.. en dat het niet nodig is maar hun lopen niet met di lichaam ik wel xd dusse haha hun mening weet ik al. Ik neem sowieso een complete a-z vitaminepillen elke dag bij t ontbijt. Oh okee nja ik ga alleen vandaag even nog doen en daarna stop ik wel. Ik zal er ook geen tijd meer voor hebben. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 14 juni 2010 09:14 schreef Nagelschaartje het volgende:
Eerste paar consulten van de diëtist worden als het goed is vergoed door de verzekering. Al ga je maar eens op een consult om al je vragen neer te leggen.
Misschien kan de diëtist je helpen om een gezonde basis te leggen. Naar mijn mening ben je er teveel mee bezig, val je te snel teveel af en streef je naar een te laag gewicht. Houdt er rekening mee dat 18,5 misschien wel de richtlijn is voor gezond gewicht, maar dat dit voor weinig mensen daadwerkelijk van toepassing is. Je kunt je beter richten op een BMI tussen de 20 en 25 en daar zit je al. Ieder lijf heeft een eigen gewicht wat passend is. Ken zat mensen die er met een BMI 20 al uit zien als een zak botten. Heb je al eens aan je omgeving gevraagd wat die vinden van je figuur en of die vinden dat je af moet vallen? Je kunt je namelijk af vragen of je het zelf wel zo realistisch ziet.
En als je je richt op de lijst die ik een paar pagina's geleden al postte, krijg je alle voedingsmiddelen binnen die je nodig hebt. En als je bang bent voor je vitaminen en mineralen neem je er een vitaminepil bij wat mij betreft, maar je vervalt weer in dat spasme. Gooi sites als die eetmeter er dus lekker uit, niks voor jou, da's meer iets voor mensen die op een dieet van bier en chips leven.
Als je sla maakt, dan kun een dressing maken met ui, tomaat, augurk, zilveruitjes, appel, paprika en ei. Daaroverheen balsamico of halfvolle slasaus. Gezond, lekker en weinig calorieën. Uiteraard wel een paar aardappeltjes erbij met jus en dan een stukje kipfilet of een kippenpootje.quote:Op maandag 14 juni 2010 15:57 schreef undiscoverdx het volgende:
Weten jullie nog caloriearme snelle en makkelijke recepten?
Ik wil graag vaker koken maar ben geen pro en heb meestal niet zoveel tijd
Bedankt voor de dressingtip! Ik snap je , ik weet ook meestal wat ik lekker heb en zin in heb. Haha uitstekende botten heb ik nog lang niet maak je daar geen zorgen overquote:Op maandag 14 juni 2010 16:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je sla maakt, dan kun een dressing maken met ui, tomaat, augurk, zilveruitjes, appel, paprika en ei. Daaroverheen balsamico of halfvolle slasaus. Gezond, lekker en weinig calorieën. Uiteraard wel een paar aardappeltjes erbij met jus en dan een stukje kipfilet of een kippenpootje.
Je moet er niet zoveel aandacht aan schenken, je hebt een prima gewicht. Laat gewoon de patat en de chips staan. En eet normaal waar je trek in hebt.
Dan wordt je echt niet baggervet.
Als je nog meer af gaat vallen en je wordt straks ziek, dan heb je geen reserve meer om snel beter te worden. Al die uitstekende botten maakt je echt niet mooier hoor.
Een vrouw hoort rondingen te hebben. Een ronding is niet hetzelfde als een vetrol.
Misschien moet je je dan eens verdiepen in je zelfbeeld in plaats van je eten.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:26 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of een dietist word vergoed door mijn verzekering dat zou ik even moeten nakijken dan. In mijn omgeving vonden ze in het begin al dat ik dun was.. en dat het niet nodig is maar hun lopen niet met di lichaam ik wel xd dusse haha hun mening weet ik al.
Ik weet dat ik slecht was begonnen. Bananen eet ik niet meer :p Ik ga proberen mezelf aan te leren om avocado te lusten. Bedankt voor de tip! Oke misschien dat ik dat ook maar moet proberen maar tot nu toe gaat de lijnzaad wel oke.Ik hou het even 2 week vol en dan ga ik daarna wel overstappen naar een ander middel.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:10 schreef caroline88 het volgende:
Een gezonde vrouw heeft BMI tussen 20 en 25 en gezonde man tussen 19 en 24.
Ik ben blij dat je sinds de start van dit topic wat meer bent gaan eten want je was jezelf aan het uithongeren. Niet gezond.
Bananen zijn goed voor vrouwen& zeker gezonder dan ananas op siroop. Die gedroogde dingen heb ik geen ervaring mee.
Jammer dat je avocado puur niet lekker vond. Ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is. Dat is wetenschappelijk bewezen. Je vindt dingen lekker omdat ze zijn wat je gewend bent te eten. Ik ben gelukkig opgevoed op een gevarieerd menu dus vind ik bijna alles lekker.
Je kunt misschien ook proberen een boterham te beleggen met plakjes avocado en plakjes tomaat.
Voor de stoelgang neem ik nu elke dag een theelepeltje olijfolie in de yoghurt en dat werkt uitstekend.
Haha er is niks mis met mijn zelfbeeld. =]quote:Op maandag 14 juni 2010 18:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Misschien moet je je dan eens verdiepen in je zelfbeeld in plaats van je eten.
Ik tel mijn eten niet wil alleen ff weten hoeveel uurtje sporten is.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:45 schreef 1299 het volgende:
Wat een obsessief gebeuren met die calorieen tellen joh.. Klinkt niet echt gezond meer.
Kan ze niet gewoon guacamole maken? Dat vinden veel mensen lekker en lijkt me ook niet bepaald een dikmaker. Is bovendien goed te combineren met de crackers.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:10 schreef caroline88 het volgende:
Jammer dat je avocado puur niet lekker vond. Ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is. Dat is wetenschappelijk bewezen. Je vindt dingen lekker omdat ze zijn wat je gewend bent te eten. Ik ben gelukkig opgevoed op een gevarieerd menu dus vind ik bijna alles lekker.
Je kunt misschien ook proberen een boterham te beleggen met plakjes avocado en plakjes tomaat.
Stel: het zou 700 calorieen zijnquote:Op maandag 14 juni 2010 19:35 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik heb vandaag even met die eetmeter mijn eetdagboek voor vandaag gehouden alleen denk niet dat het helemaal klopt. Ik zou vandaag 1319 ingenomen hebben. Ik heb ook nog uurtje tea bo gedaan [ zie video beneden welke ik heb gedaan ]
Weet iemand hoeveel calorieen je verbrandt met uurtje tea bo?
en dan met de versie die ik boven heb gedaan?
Ik had 700 gelezen maar weet niet zkr of dat klopt?
Geen idee hoe ze dat doen, ik ken ook een paar mensen die op een appel en een boterham kunnen sportenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:32 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe hou je dat trouwens uberhaupt vol 60 min sporten, terwijl je zo weinig gegeten hebt
Kan natuurlijk ook en is zeker geen dikmaker. Heb alleen geen recept bij de handquote:Op maandag 14 juni 2010 20:30 schreef Balgehakt het volgende:
[..]
Kan ze niet gewoon guacamole maken? Dat vinden veel mensen lekker en lijkt me ook niet bepaald een dikmaker. Is bovendien goed te combineren met de crackers.
* 2 rijpe advocado'squote:Op maandag 14 juni 2010 22:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook en is zeker geen dikmaker. Heb alleen geen recept bij de hand
Haha strak? Discipline denk ik. =]quote:Op maandag 14 juni 2010 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Jullie zijn zo strak, hoe houden jullie dit vol?
Ik gooi er elke dag ongeveer in:
-8 tot 10 boterhammen (hartig beleg, soms een paar zoet)
-2 stuks fruit
-aardappelen, groenten, vlees oid
-liter thee
-zondag toetje als ik er zin in heb
Soms een dagje wat meer of minder, soms een dag geen vlees andere dag bbq.
Elke dag van en naar werk fietsen, hoppa: je beweging.
Weeg al jaren hetzelfde, alleen als ik een periode veel drink merk ik nogal snel verschil
Ik heb wel es van guacamole gehoord maar heb het nooit gehad. Misschien wel een idee om het een keer te proberen. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 14 juni 2010 20:30 schreef Balgehakt het volgende:
[..]
Kan ze niet gewoon guacamole maken? Dat vinden veel mensen lekker en lijkt me ook niet bepaald een dikmaker. Is bovendien goed te combineren met de crackers.
Die 1319 kan egt niet kloppen en die 700 ook niet. Het is hoogstens 400 voor het sporten zoveel heb ik niet gezweet. haha nja ik kan niks doen met niet kloppende cijfers maar ik snap je wel.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Stel: het zou 700 calorieen zijn
1319-700 = 619.
619 calorieen per dag terwijl 2000 voorgeschreven is
Gaat er nu een lichtje branden??
Nou bij het ontbijt heb ik roggebrood gehad met beleg gehad en bakje yoghurt met fruit en dat maaktte mij best vol. Ik ben pas tegen de middag toen gaan sporten dus ik had energie genoeg. Geen idee hoe ik het volhou xdquote:Op maandag 14 juni 2010 20:32 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe hou je dat trouwens uberhaupt vol 60 min sporten, terwijl je zo weinig gegeten hebt
Ik had een groot ontbij gehad voor het sporten dus vandaar dat ik het wel volhiel xdquote:Op maandag 14 juni 2010 21:03 schreef purplerose het volgende:
[..]
Geen idee hoe ze dat doen, ik ken ook een paar mensen die op een appel en een boterham kunnen sportenIk had na een kwartier flauwgevallen
Ik zal het proberen te vinden op internet.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook en is zeker geen dikmaker. Heb alleen geen recept bij de hand
Oh zie hier wat handig! Heel erg bedankt voor de recept!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
* 2 rijpe advocado's
* 1 kleine ui
* 1 tomaat
* 1 eetlepel verse koriander
* 60 mililiter zure room
* 1 eetlepel citroensap
* tabasco naar smaak
Bereidingswijze voor Guacamole (dipsaus)
Avocado's overlangs doorsnijden en pit met het lemmet van een scherp mes verwijderen.
Avocado's schillen, het vruchtvlees in een middelgrote schaal doen en met een vork fijnhakken.
De ui snipperen, de tomaat fijnsnijden en beide vermengen met de fijngehakte koriander.
Alles, ook de over ingrdiënten, bij de avocado in de schaal doen en dooreen roeren.
Als dipsaus bij tortilla-chips of als yaco vulling serveren.
LET OP: het vruchtvlees van een avocado verkleurt in de openlucht.
Doe een avocadopit in de dipsaus en dek het af met plasticfolie.
Als je hele omgeving vind dat je al dun was voor je begon met afvallen, kan je dat jezelf afvragen. Het leuke van een vertekend zelfbeeld is namelijk dat je het zelf niet door hebt. Als je hele omgeving zegt dat je dun bent, je BMI zegt het ook en jij blijft zo onmenselijk spastisch voedingsmiddelen checken en calorieën tellen (jaja, dat doe je niet, maar stiekem toch wel en je wilt maar al te graag weten hoeveel je verbrand met het sporten), dan moet je misschien eens eerlijk bij jezelf gaan nadenken of dit wel helemaal gezond en gewoon is.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:33 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha er is niks mis met mijn zelfbeeld. =]
Jammer genoeg kunnen te dunne mensen dat al gauw niet meer. Je hersenen komen zo veel vitaminen en mineralen tekort dat nadenken vrijwel onmogelijk is. Een arts die ik ken die anorexia patienten behandelt, moest ze eerst 2-3 weken op gezonde voeding zetten voordat hij met de feitelijke therapie kon beginnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 06:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als je hele omgeving vind dat je al dun was voor je begon met afvallen, kan je dat jezelf afvragen. Het leuke van een vertekend zelfbeeld is namelijk dat je het zelf niet door hebt. Als je hele omgeving zegt dat je dun bent, je BMI zegt het ook en jij blijft zo onmenselijk spastisch voedingsmiddelen checken en calorieën tellen (jaja, dat doe je niet, maar stiekem toch wel en je wilt maar al te graag weten hoeveel je verbrand met het sporten), dan moet je misschien eens eerlijk bij jezelf gaan nadenken of dit wel helemaal gezond en gewoon is.
quote:Op zondag 13 juni 2010 13:33 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
haha ik weeg niks.. ik doe alles op gevoel
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Hallo mensen !
Hier is bijv. een schema van wat ik op 1 dag eet :
In totaal 917 kcal zonder toetje 812. Ik eet dus ongeveer 5 keer per dag. Moet ik die laatste maaltijd weglaten of kan dat er nog wel bij?
zit je in de ontkenningsfasequote:Op woensdag 9 juni 2010 21:08 schreef undiscoverdx het volgende:
Wat zou ik bijv. aan dit lijst kunnen toevoegen om het 1500 te maken? [ dit samen is 917 ]
???
Dacht je echt dat ik dat gewogen had? Ik heb zomaar wat neer gezet, puur om je proberen te laten inzien dat je op deze manier niet goed bezig bent (al ga je wel vooruitquote:Op zondag 13 juni 2010 13:36 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha das idd een stevig ontbij! Maar als je gewoon gaat sporten dan ben je het zo weer kwijt! No worries!
Mensen zeggen dat omdat ze aardig willen zijn maar mijn ma vind het wel goed dat ik nu beter en gezonder eet.. volgens haar was ik idd wel beetje te dik en dat begrijp ik nu ook. Ik ben wel gewoon bezig hoor maak je geen zorgen!;)quote:Op dinsdag 15 juni 2010 06:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als je hele omgeving vind dat je al dun was voor je begon met afvallen, kan je dat jezelf afvragen. Het leuke van een vertekend zelfbeeld is namelijk dat je het zelf niet door hebt. Als je hele omgeving zegt dat je dun bent, je BMI zegt het ook en jij blijft zo onmenselijk spastisch voedingsmiddelen checken en calorieën tellen (jaja, dat doe je niet, maar stiekem toch wel en je wilt maar al te graag weten hoeveel je verbrand met het sporten), dan moet je misschien eens eerlijk bij jezelf gaan nadenken of dit wel helemaal gezond en gewoon is.
Ten eerste ben ik niet dun ik slik elke dag vitaminepillen dus ik heb niks tekort.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:24 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Jammer genoeg kunnen te dunne mensen dat al gauw niet meer. Je hersenen komen zo veel vitaminen en mineralen tekort dat nadenken vrijwel onmogelijk is. Een arts die ik ken die anorexia patienten behandelt, moest ze eerst 2-3 weken op gezonde voeding zetten voordat hij met de feitelijke therapie kon beginnen.
Dat waren een paar vb voor in het begin maar dat doe ik al niet meer. Nee ik ging er niet van uit dat je had gewogen en dat is nergens voor nodig. Ik ben helemaal niet verkeerd bezig vind ik , ik vind juist dat het beter gaat.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[..]
[..]
zit je in de ontkenningsfase![]()
[..]
Dacht je echt dat ik dat gewogen had? Ik heb zomaar wat neer gezet, puur om je proberen te laten inzien dat je op deze manier niet goed bezig bent (al ga je wel vooruit)
Oh dat allemaal heb ik wel! Ga ik vanavond maar eens maken. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef heaven7 het volgende:
Je moet avocado ook in een salade doen met komkommer, tomaat, kipstukjes enzoDan is het heerlijk en een gezonde toevoeging!
Ik heb ze wel in mn kast maar gebruik geen laxeermiddel. Bedankt voor de tip! Ik haal die van de kruidvat wel binnenkort. Is schepje lijnzaad ook goed? of per se hemervezelen? anders haal ik die ook nog even.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:45 schreef loveli het volgende:
Geen laxeermiddelen halen, maar naar de Kruidvat - darmreiniger naturel halen (<3 euro). Schepje vezels voor het ontbijt door wat sap roeren en je spijsverteing loopt als een zonnetje.
Oh okee bedankt! Ik zal erna kijken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef The_Hives het volgende:
of bij andere drogist Lucovitaal Stoelgangtabletten (allemaal natuurlijke ingrediënten). Die werken ook als een gek.
Maar zou je ipv die tabletten/middeltjes niet eerst gewoon je lichaam laten wennen aan een ander eetpatroon met meer vezels(groenten en volkoren producten) dan meteen naar dat soort middeltjes te grijpen?
Tuurlijk laat ik mijn lijf wennen alleen van gister was even niet leuk maar dat is gelukkig voorbij. =]quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:31 schreef purplerose het volgende:
Als je nou gewoon eerst eens je lijf laat wennen aan je nieuwe eetpatroon want je bent aan kloten met je eten en daarom is je lijf van slag.
Want zelfs rond het gezonde voedsel ben je nu obsessief mee bezig.
Dat klopt, maar dat heeft meer met een laag BMI en ondergewicht te maken, dat is hier nog niet zo van toepassing.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:24 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Jammer genoeg kunnen te dunne mensen dat al gauw niet meer. Je hersenen komen zo veel vitaminen en mineralen tekort dat nadenken vrijwel onmogelijk is. Een arts die ik ken die anorexia patienten behandelt, moest ze eerst 2-3 weken op gezonde voeding zetten voordat hij met de feitelijke therapie kon beginnen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat heeft meer met een laag BMI en ondergewicht te maken, dat is hier nog niet zo van toepassing.
In het geval van TS is het volgens mij meer een bord voor d'r kop. Is ook best zorgelijk, want dat is hoe eetstoornissen beginnen.
@TS Als jij met BMI 21 durft te zeggen dat je niet dun bent en vervolgens vrolijk over laxeertabletten en weet ik veel wat begint, dan is er echt serieus iets mis met je. (en jaja, je kunt niet schijten, da's geen wonder met jouw eetpatroon de laatste weken. Eerst moet het zo gezond mogelijk en vervolgens ga je aan de laxerende bende. Als je gezond eet, komt je stoelgang vanzelf weer op orde).
Ik heb geen bmi van 21 dan zou het idd dun zijn. En ik gebruik geen laxeermiddelen als je goed had gelezen. Er is niks mis met me hoor mijn lichaam moet alleen wennen. Ik eet ook gezond dus ik hoop dat het snel op orde komt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat heeft meer met een laag BMI en ondergewicht te maken, dat is hier nog niet zo van toepassing.
In het geval van TS is het volgens mij meer een bord voor d'r kop. Is ook best zorgelijk, want dat is hoe eetstoornissen beginnen.
@TS Als jij met BMI 21 durft te zeggen dat je niet dun bent en vervolgens vrolijk over laxeertabletten en weet ik veel wat begint, dan is er echt serieus iets mis met je. (en jaja, je kunt niet schijten, da's geen wonder met jouw eetpatroon de laatste weken. Eerst moet het zo gezond mogelijk en vervolgens ga je aan de laxerende bende. Als je gezond eet, komt je stoelgang vanzelf weer op orde).
Ja tuurlijk ben ik dat , hoezo dan ? ^^quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:54 schreef The_Hives het volgende:
je profielfoto op hyves, ben je dat zelf?
eet dan alsjeblieft meer en laat het waanidee vallen dat je (te)dik/gezet of weet ik veel wat bent. Ik zou eerder zeggen dat je meer moet eten dan nóg gezonder of meer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:03 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja tuurlijk ben ik dat , hoezo dan ? ^^
Haha hoe kun je van mn foto van mn hoofd zien of ik dat wel of niet ben ? haha dat doe je dan wel knap. Ik vind mezelf niet dik , ik kan alleen meer geshapt worden meer niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
eet dan alsjeblieft meer en laat het waanidee vallen dat je (te)dik/gezet of weet ik veel wat bent. Ik zou eerder zeggen dat je meer moet eten dan nóg gezonder of meer.
Het was niet mijn eigen huisarts maar iemand anders , die zei dat ik het gisternacht nog wel kon halen maar dat heb ik maar niet gedaan. Ze heeft mij dat aanbevolen.. om dat te halen. Ik ben er niet zelf op gekomen. Maar maak je geen zorgen het gaat nu veel beter en met die siroop komt alles wel goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik kan me gewoon serieus niet voorstellen dat een huisarts meteen laxeermiddelen voorschrijft.
Ik ontbijt idd niks met boter-olie-vet maar bij het avondeten is het eten gemaakt met zonnebloemolie of roomboter. Dat geldt toch ook? Ja dat begrijp ik maar ik krijg genoeg vetten binnen volgens de eetmeter die ik een keertje had gedaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:37 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Ik lees niks over het gebruik van boter/olie/vet in je eetschema. Als je dat geschrapt hebt dan is het niet raar dat je niet meer kunt poepen. En bovenal superdom! Want je lichaam gaat dan op de 'opslaan-stand'!
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:46 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik heb geen bmi van 21 dan zou het idd dun zijn.
Da's BMI 21,6. Oftewel BMI 21. Als je 53,1 kilo weegt heb je BMI 21,0. Als je denkt dat die 1,5 kilo het verschil maakt tussen dik en dun, is er nog veel meer mis met je.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik ben vergeleken met begin van week 54.9 nu eind van week 54.7
Das 200 gram minder. Haha oftwel net zoveel als een pakje smeerkaas.
Ik heb liever dat het deel voor deel gaat dan helemaal niet of juist opeens heel veel.
Ik denk wel dat ik de goede ritme te pakken heb of niet?
Nee dat maakt geen verschil uit dat snap ik ook wel. Ik vertelde dat ik last had en toen zei de apotheek mevrouw dat ik die siroop moest nemen! Waarom zou ik daarover liegen? Ik ga mezelf ook niet staan verdedigen als ik weet wat de waarheid is. Is toch niet erg om te vragen wat goede producten zijn? Ik ga pas na de vakantie echt naar een sportschool nu niet , ik ga over een maand op vakantie.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:10 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
[..]
Da's BMI 21,6. Oftewel BMI 21. Als je 53,1 kilo weegt heb je BMI 21,0. Als je denkt dat die 1,5 kilo het verschil maakt tussen dik en dun, is er nog veel meer mis met je.
Laxeersiroop is ook pure rommel. Nee het is geen laxeertablet, maar het is ook zwaar overbodig! Ik ben nu wel heel benieuwd wie die iemand anders is die dat heeft voorgeschreven.
En je blijft van die spastische vragen stellen. Wat gezonde producten op boterbasis zijn? Als je maar een normale hoeveelheid boter/vetten binnen krijgt, op welke manier maakt dan niet zoveel uit. Als jij op die 5 boterhammen die een normaal mens op een dag eet allemaal boter doet en je 's avonds je eten in de olie bakt, krijg jij genoeg en niet teveel binnen.
Tot slot, als het je alleen om shapen van je lichaam gaat, moet je op een gezonde manier gaan sporten (raad in jou geval sterk aan om dat onder begeleiding te doen), dan heeft minder eten totaal geen nut.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:50 schreef undiscoverdx het volgende:
Wat zijn dan goede gezonde producten op olie-boter-vet gebied?
Ik vind het nog moeilijk om de juiste producten te vinden want hiervoor lette ik niet echt als ik iets wit of bruin at of light of niet light.
quote:Op zondag 13 juni 2010 09:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt. Zowel haverzemelen als lijnzaad zijn goed voor de spijsvertering, in lijnzaad zitten gezonde vetten, in haverzemelen zitten weer andere gezonde voedingsstoffen. Haverzemelen worden vaak beter verdragen dan tarwezemelen.
[knip]
Het gaat er niet alleen om dat je je kcals binnenkrijgt, maar dat je je voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarvoor eet je toch te weinig (verse) groente. Je lichaam heeft ook vet nodig, gezond vet zit in avocado's, vette vis (zalm, makreel, sprot), eieren (zacht gekookt) zijn ook erg gezond.
quote:Op zondag 13 juni 2010 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
En vet is niet ongezond. Je hersenen bestaan uit vet, hormonen worden uit vetzutren gemaakt, je zenuwstelsel kan niet zonder vet. Wel graag gezond vet eten, dus uit vette vis, olijfolie, avocado, ei, roomboter (ja, dat is beter dan Becel).
Ohja had je al gezegd! Bedankt! =D Roomboter is beter dan Becel is? Dat wist ik niet.quote:
Dat wil Unilever graag. Natuurlijk wel met mate gebruiken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:46 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ohja had je al gezegd! Bedankt! =D Roomboter is beter dan Becel is? Dat wist ik niet.
Ik dacht dat het andersom was. Even morgen maar kopen dan.
Ja oke. Ik zie het morgen wel , er is zoveel keus tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat wil Unilever graag. Natuurlijk wel met mate gebruiken.
Voldoende gezonde vetzuren. Theunisbloemiloe, visolie (2 keer per week vette vis eten).quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:16 schreef undiscoverdx het volgende:
Even een ander onderwerp : weten jullie misschien een theesoort dat helpt tegen ongesteldheidsbuikpijn?
Ik heb daar soms wel last van en vroeg me af of er een bepaald thee voor is die het kalmeert. Ik gebruik nu rooibos vanille thee. Groene thee lust ik zowieso niet.. misschien andere soorten waar ik niet weet?
je hoofd is ook een spiegel voor de rest van je lichaam.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha hoe kun je van mn foto van mn hoofd zien of ik dat wel of niet ben ? haha dat doe je dan wel knap. Ik vind mezelf niet dik , ik kan alleen meer geshapt worden meer niet.
Bedankt voor je verhaal! Ik begrijp het helemaal.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:17 schreef Lucivia het volgende:
Trouwens, nog even over het afvallen.. Ik denk dat je veel hebt aan de tips in dit topic, maar misschien als je mijn verhaaltje leest heb je nog wat extra ideeen.
Ik was, zo'n 1,5 jaar geleden, na wat lastige jaren een echt dikkertje.. Altijd al chubby geweest, maar de laatste jaren was het door een soort van depressie echt verschrikkelijk geworden. Ik had een BMI van 33. Op een januari middag heb ik besloten dat het voorgoed voorbij was.
Ben begonnen met hardlopen, opbouwend schema, wat ik goed volhield. 's Ochtends at ik magere yoghurt met muesli, cruesli of fruit en vaak zelfs suiker erbij omdat ik het zonder vaak niet lekker vond. Overdag at ik brood zonder boter met mager beleg, en 's avonds gewoon avondeten wat m'n moeder maakte. Daar paste ik dus weinig aan. Verder; geen alcohol! Een keer per maand was voor mij de limit. Op zondag was er een paar keer per maand ontbijt met croissantjes etc, en daar at ik ook gewoon mee. Maar dan 's avonds iets lichter avondeten...
Met dit patroon van sporten en eten ben ik een jaar zo'n 24 kilo afgevallen! Na zo'n 9/10 maanden, afgelopen winter, ben ik wel in een kleine dip gekomen wat betreft het mentaal volhouden, op een negatieve manier. Het was niet zo dat ik meer ging eten; maar uithongeren was er ineens ingeslopen omdat ik me teveel bezighield met calorien en probeerde te eten rond en om mijn BMR. Dit was tegelijkertijd met een wat moeilijkere, donkere periode en tentamenstress, wat het een goede uitvlucht maakte om controle te hebben. Ik telde een aantal dingen verkeerd (te veel) waardoor ik dacht dat ik genoeg at, maar dat deed ik niet. Ik werd ontzettend licht in mijn hoofd, duizelig, en ben met pijnlijke gevolgen flauwgevallen in de badkamer.
Hierna kwam ook de beslissing wat meer te gaan eten. Drie keer per week hardlopen doe ik inmiddels iets minder streng, maar een een goede conditie bezit ik wel. Ik eet gezond en niet te weinig, maar ben nog altijd heel streng met zoetigheid, broodbeleg en alcohol. Ik ben nog wat kilo's kwijt en ben nu langzaamaan bezig met de laatste paar. Inmiddels ben ik 27 kilo kwijt, heb ik een mooi figuur en zeer zelfverzekerd en gelukkig in mijn lijf. Ik ben van een 46/48 gegaan van een 38/40. Het is belangrijk jezelf zo af en toe wat lekkers te geven, vind ik zelf.
Mijn boodschap voor jou; sla niet te ver door, ook al is het nog niet eens uithongeren. Die energieloosheid zoals ik die van de winter heb meegemaakt, is echt niet leuk. Bepaalde dingen heb je nodig, en als je op dat bepaalde punt komt dat je lichaam meer energie nodig heeft, moet je daar aan toegeven.
En boven dat alles; ik vind absoluut niet zwaar.
Oke bedankt voor de info! Ik eet niet zo vaak vis eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Voldoende gezonde vetzuren. Theunisbloemiloe, visolie (2 keer per week vette vis eten).
Ik doe ook echt wat met de tips hoor! Zeker weten. Elke keer koop ik andere boodschappen , eet ik andere dingen erbij en ik neem de tips serieus. Die laxeersiroop was voor 1 keer.. alleen gister ik gebruik het niet meer want het gaat nu alweer goed en ik probeer niks goed te praten. Ik vind dat ik niet verkeerd bezig ben maar ik snap dat het zo over kan komen. Geeft niet , toch aardig van je dat je je zorgen maakt maar is nergens voor nodig!quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
je hoofd is ook een spiegel voor de rest van je lichaam.
En zoals anderen ook zeggen, dat shapen doe je niet door zo panisch met eten om te gaan.
Maar ik geef het op. Ik hoop dat je dat bord voor je kop echt weg haalt. Gelukkig neem je wat tips mee die hier staan, maar ik vraag me af of je dat alleen hier neer zet of dat je daadwerkelijk er ook wat mee doet (zoals je zegt). Want je kijk op voedsel en calorieën is echt verstoord.
Je praat alles goed (laxeer enzovoort, voldoende vetten blabla) wat hier gezegd wordt in de trant van, ja maar dat laxeer is tijdelijk, ik gebruik nu lijnzaad, ik ga kijken in de winkel blabla, ik eet nu 1600 (terwijl je met bewegen minimaal 2000 nodig hebt). Maar door vragen die je daarnaast stelt lijkt het wel alsof je nog steeds niet daadwerkelijk gelooft dat je verkeerd bezig ben en voor jezelf in de ontkenningsfase zit en hier alleen de wenselijke antwoorden neer zet. Maar goed ik ben geen psycholoog en hoop dat ik verkeerd zit.
Enige reden dat ik je dat zo duidelijk probeer te maken is dat ik in mijn omgeving ook zo'n meisje heb mee gemaakt die hetzelfde gedrag vertoonde en dat is echt tijden lang helemaal verkeerd gegaan. Ik hoop dat je niet die kant op gaat.
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmiquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef ForumGek het volgende:
Misschien een idee om ipv kg's en BMI's bij te houden te kijken naar centimeters. Dus je buik meten, bovenarmen, bovenbenen!
Daar gaat je toch ook allemaal om?
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef purplerose het volgende:
[..]
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmi
Mijn dietiste doet nieteens iets met die bmi
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:44 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:24 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Oke bedankt voor de info! Ik eet niet zo vaak vis eerlijk gezegd.
Ik heb toevallig laatst wel kabeljauwfilet gekocht.. kan dat ook?
Dat ga ik vanavond of morgenavond eten =]
Lekker hoor, elke vrijdag is het bij mij visdagquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.
Ik gebruik meer dan 1500 per dag dat sowieso. Dankjewel! Ik heb al een keer een bloedtest gedaan en er was niks mis mee. Ben alleen gevoelig en krijg snel blauwe plekken. Ik neem sowieso vitaminepillen elke dag. Ik werk niet , ik ga alleen naar school. Ik heb laatst biologisch volkoren pasta en spagetti gekocht! Ik ben al meer naar het biologische overgestapt. Maar toch bedankt voor de tip wist ik niet! Ik waarder jullie meningen ook hoor!quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:33 schreef Jungpionier het volgende:
Hmmm, als je aan zoveel sport doet, zijn 1500 kalorien per dag echt het minimum. Ik vind het hartstikke stoer dat je het volhoud en zo een sterke zelf-discipline hebt, maar 1500 is de minimum basis die je licham verbrand voor het onderhoud, alle beweging (wandelen, schoonmaken, fietsen) komt er dan nog bij.
Als je het echt wel serieus gezond wilt doen, moet je naar je huisarts en het aan hem vragen en bloedtests laten doen. Als je zo weinig eet is het heel belangrijk dat je supplements neemt. Het hangt natuurlijk ook van je levensomstandigheden af. Als je niet werkt en de hele dag alleen maar aan meditatie doet, heb je idd minder kalorien nodig.
Trouwens, ook over "gezond" als je al zo weinig eet, is het mischien belangrijk om minder "light" producten te gebruiken en mischien meer in biologische producten te investeren. Als er "light" opstaat, heb je meestal aspartame en acesulfame potassium erbij en dat is pure rotzooi, bijzonder slecht voor een licham in uithongeringsmodus.
Natuurlijk moet je het uiteindelijk allemaal zelf weten, maar je vraagt wel in de TT of wij het gezond vinden. Dus
Ja ik had 1 keer wel mijn taille gemeten en bovenarmen [ vanwege opmeten voor jurk opdracht op school ] dus ik weet mijn maten wel ongeveer maar ik heb het in die weken niet echt bijgehouden. Maar ik zal aan het eind van week even kijken hoe het ervoor staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef ForumGek het volgende:
Misschien een idee om ipv kg's en BMI's bij te houden te kijken naar centimeters. Dus je buik meten, bovenarmen, bovenbenen!
Daar gaat je toch ook allemaal om?
Hm oke wist ik niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef purplerose het volgende:
[..]
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmi
Mijn dietiste doet nieteens iets met die bmi
Jaa klopt het gaat erom hoe je je voelt. Ik doe het ook net zolang totdat ik me er goed in voel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:44 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.
Haha ja das waar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef purplerose het volgende:
[..]
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.![]()
Ben zelf ook 1.59 maar rond de 55 kilo ga ik echt niet meer halen zonder rare fratsen uit te moeten halenHet moet wel leuk blijven natuurlijk
Oh okee , dan maar volgend keer verse vis van de markt halen. Ik heb nog nooit zalm , makreel , haring of sprot gehad. Als we vis eten thuis bij mijn ouders eten we altijd turkse vis [ beetej van die kleintjes ] en zelf koop ik nooit vis. Ik ga die kabeljauw uitproberen en daarna wel over na verse vis. Bedankt!quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.
Haha grappig misschien moet ik 1 dag van de week ook maar visdag noemen xdquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:16 schreef purplerose het volgende:
[..]
Lekker hoor, elke vrijdag is het bij mij visdag
Als de wereld vol zou zijn met alleen maar magere mensen, dan zou het maar een saaie eentonige boel zijn. Bij sommige mensen staat het ook gewoon niet mooi. Die horen wat voller te zijn. Als ik in jouw fotoboek snuffel, zie ik een mooie levenslustige meid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef purplerose het volgende:
[..]
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.![]()
Ben zelf ook 1.59 maar rond de 55 kilo ga ik echt niet meer halen zonder rare fratsen uit te moeten halenHet moet wel leuk blijven natuurlijk
Haha ja das waar dan zou het saai zijn. =P Fotoboek? Ik heb maar 1 profielfoto hier haha xd maar toch bedankt voor je opmerking. Ja klopt helemaal!quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als de wereld vol zou zijn met alleen maar magere mensen, dan zou het maar een saaie eentonige boel zijn. Bij sommige mensen staat het ook gewoon niet mooi. Die horen wat voller te zijn. Als ik in jouw fotoboek snuffel, zie ik een mooie levenslustige meid.
Het belangrijkste is dat je je lekker in je vel voelt en natuurlijk dat je gezond bent.
Je vindt nog steeds dat je niet obsessief bezig bent?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik heb meestal na het eten een opgezette buik.. maar vandaag was het meer dan normaal.. ik heb geen idee waardoor het komt.. is er een manier om het minder opgezet te krijgen? Ik heb er niet veel last van het is alleen irritant..
Dat is mijn doel, een gewicht waar IK me fijn en gezond bij voel en waar me lijf ook blij mee isquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als de wereld vol zou zijn met alleen maar magere mensen, dan zou het maar een saaie eentonige boel zijn. Bij sommige mensen staat het ook gewoon niet mooi. Die horen wat voller te zijn. Als ik in jouw fotoboek snuffel, zie ik een mooie levenslustige meid.
Het belangrijkste is dat je je lekker in je vel voelt en natuurlijk dat je gezond bent.
Als ze zo weinig blijft eten straks niet meerquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:36 schreef purplerose het volgende:
[..]
Je vindt nog steeds dat je niet obsessief bezig bent?
Iedereen heeft een opgezette buik na het eten, de ene keer meer dan de andere keer. Misschien moet je wel ongesteld worden, dan hou je ook nog extra vocht vast en ben je meer opgeblazen.
Chill
2 tot 3x in de week is aanbevolen dus zelfs ik eet te weinig vis nogquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:24 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha grappig misschien moet ik 1 dag van de week ook maar visdag noemen xd
Jawel, dan krijg je zo een ondervoedingsbuik net als de kindjes in afrikaquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:49 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als ze zo weinig blijft eten straks niet meer.
TS, maak je niet zo druk, ga normaler eten en ga meer bewegen, daarmee shape je je lijf meer dan genoeg.
En dit is het laatste wat ik hier zeg, want het komt toch niet aan.
Succes verder.
heb ik ook hoor. vooral als ik vla eet na het eten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik heb meestal na het eten een opgezette buik.. maar vandaag was het meer dan normaal.. ik heb geen idee waardoor het komt.. is er een manier om het minder opgezet te krijgen? Ik heb er niet veel last van het is alleen irritant..
Nee ik vind niet dat ik obssessief bezig benquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:36 schreef purplerose het volgende:
[..]
Je vindt nog steeds dat je niet obsessief bezig bent?
Iedereen heeft een opgezette buik na het eten, de ene keer meer dan de andere keer. Misschien moet je wel ongesteld worden, dan hou je ook nog extra vocht vast en ben je meer opgeblazen.
Chill
quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:38 schreef purplerose het volgende:
[..]
Dat is mijn doel, een gewicht waar IK me fijn en gezond bij voel en waar me lijf ook blij mee is
Maak je geen zorgen hoor =] Ik eet normaal en ik beweeg genoeg. Als jij dat zo vind eigen keus. Bedankt!quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:49 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als ze zo weinig blijft eten straks niet meer.
TS, maak je niet zo druk, ga normaler eten en ga meer bewegen, daarmee shape je je lijf meer dan genoeg.
En dit is het laatste wat ik hier zeg, want het komt toch niet aan.
Succes verder.
Dat geloof ik graag. Ik ben niet zown fan van vis.. maar ik vind lekkerbekjes wel heel erg lekker!:Dquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:51 schreef purplerose het volgende:
[..]
2 tot 3x in de week is aanbevolen dus zelfs ik eet te weinig vis nog
Haha dat zal dus never nooit gebeuren... ik verhonger mezelf niet xd nooit..quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:52 schreef purplerose het volgende:
[..]
Jawel, dan krijg je zo een ondervoedingsbuik net als de kindjes in afrika
Ik eet geen vla hooguit yoghurt met fruit =]quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:37 schreef Daniane het volgende:
[..]
heb ik ook hoor. vooral als ik vla eet na het eten.
zakt wel na n paar uurtjes. is wel lelijk ja aar niks aan te doen
En die is dan juist weer niet goed vanwege dat krokante (althans het hoort beetje krokant te zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:02 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Ik ben niet zown fan van vis.. maar ik vind lekkerbekjes wel heel erg lekker!:D
Ja dat krokante vind ik nou net lekker haha. Hahaha nou doe dat maar niet xd er hoeft niet meer bij. Enigste vissoorten die ik wel es eet zijn : turkse vis , lekkerbekjes , vissticks. Verder heb ik nog niks anders geprobeerd op vis gebied.. ik ga nog kabeljauwfilet eten dit week.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:06 schreef purplerose het volgende:
[..]
En die is dan juist weer niet goed vanwege dat krokante (althans het hoort beetje krokant te zijn) laagje eromheen
Maar in jouw geval mag je best een lekkerbekje hebben dat kan je kont(je) prima hebben
Prikken met een vork, dan voel je het wel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:13 schreef undiscoverdx het volgende:
Misschien een domme vraag aangezien je kunt merken dat ik hiervoor nooit kooktte.. maar hoelang moet de aardappel koken voordat het gaar is ? xd ik had vandaag geprobeerd maar had het per ongeluk te vroeg eruit gehaald.. hahah
Ik heb 1 keer zown klein stukje afgebroken ervan gegeten.. nou t voelde net alsof ik een levend vis opat.. ik vind haring zo vies!!quote:
quote:
minuut of 20 in een vingerkootje water, rond de 20 min ff voorzichtig in ze prikken of ze gaar zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:13 schreef undiscoverdx het volgende:
Misschien een domme vraag aangezien je kunt merken dat ik hiervoor nooit kooktte.. maar hoelang moet de aardappel koken voordat het gaar is ? xd ik had vandaag geprobeerd maar had het per ongeluk te vroeg eruit gehaald.. hahah
Ja ik had geprikt met achterkant van lepel.. xd niet zo slim dus.. volgend keer maar met vork. Maar hoelang ongeveer? 15 min?quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Prikken met een vork, dan voel je het wel.
haha.. okee bedankt!quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:16 schreef purplerose het volgende:
[..]
Jaaaaa, vrijdag weerjummi
[..]
minuut of 20 in een vingerkootje water, rond de 20 min ff voorzichtig in ze prikken of ze gaar zijn
En je prikt idd met een vorkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |