Ik ben niet gevaarlijk bezig hoor , ik let wel opmezelf =]quote:Op zondag 13 juni 2010 12:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ontzettend vermoeiend.. Lijkt me ook echt gedrag waar je gemakkelijk in blijft hangen. Vrij gevaarlijk op deze manier
.
Ik snapte eigenlijk ook al niet waarom TS ineens zo'n "zwaar" ontbijt nam en het over bier had![]()
Iets te goed misschien?quote:Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik ben niet gevaarlijk bezig hoor , ik let wel opmezelf =]
Haha komt goed! Ja tuurlijk ik ga eet niks vies of met tegenzin alleen omdat het gezond is. Ik sport sowieso 5x in de week en probeer zoveel mogelijk te slapen. Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 13 juni 2010 13:53 schreef ThePianoMan het volgende:
Prima, maar get rid of die stomme getallen! Eet wat je lekker vindt -moet wel enigszins gezond zijn-, voldoende sport & beweging en slaap. Zo simpel is het, meer is er echt niet nodig om af te vallen, op deze manier is er ook geen moeite nodig om af te vallen! Het ontbreekt dikkere mensen meestal aan sport. Nog succes!
Als cracker heb ik die van cracotte en ik eet de lijnzaad apart.. dat kan tog ook? ipv cracker met lijnzaad :pquote:Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Daniane het volgende:
Wäsa heeft crackers met lijnzaad. die heb ik ook.
eet ze alleen niet veel haha. soms als ontbijt of tussendoortje.
maargoed.
ik ben al n tijdje bezig met gezonder eten/afvallen
ik ben 1.57 (iets kleiner als jou) maar ook wel wat lichter.
gezonde tussendoortjes (weinig kcal enzo)
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- evergreen of sultana koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- fruit (appel, banaan, aardbeien, sinasappel, manderijn, druiven etc.)
- groente (komkommer, tomaat, worteltjes etc.)
- boterham met mager beleg.
- volkoren beschuitjes of besquitjes.
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cracker met mager beleg.
- cup á soup.
- drinkbouillion
hier nog wat mager/gezond beleg;
- sla, tomaat, komkommer.
- slankie 20+ smeerkaas.
- slankie of andere 20+.20+ kaas.
- rookvlees.
- rosbief.
- kipfilet/kalkoensfilet.
- filet americain
- huttenkäse.
- achterham.
- appelstroop.
- halva jam.
en gewoon genoeg bewegen. maar dat zit wel goed bij jou.
en nog wat linkjes voor calorie-arme recepten als je dat wil:
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/calorie_arm/
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishtype=&cookingTechnique=&source=&source=&source=&slim=on&numberOfServings=
http://www.lekker-slank.nl/recepten.php
o en in drinken zit ook kcal he. (chocolademelk heeft er bijv veel, yogho enzo)
dus dan kun je beter koffie en (groene) thee drinken. ^^ hihi
ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oh okee ik had iets van 2000 nogwat xd weet niet meer zeker..quote:Op zondag 13 juni 2010 13:58 schreef Daniane het volgende:
haha wat toevallig. bij mijn BMR heb ik 2006 als onderhoud.
quote:Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Daniane het volgende:
Wäsa heeft crackers met lijnzaad. die heb ik ook.
eet ze alleen niet veel haha. soms als ontbijt of tussendoortje.
maargoed.
ik ben al n tijdje bezig met gezonder eten/afvallen
ik ben 1.57 (iets kleiner als jou) maar ook wel wat lichter.
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cup á soup.
- drinkbouillion
hier nog wat mager/gezond beleg;
- sla, tomaat, komkommer.
- slankie 20+ smeerkaas.
- slankie of andere 20+.20+ kaas.
- rookvlees.
- rosbief.
- kipfilet/kalkoensfilet.
- filet americain
- huttenkäse.
- achterham.
- appelstroop.
- halva jam.
en gewoon genoeg bewegen. maar dat zit wel goed bij jou.
en nog wat linkjes voor calorie-arme recepten als je dat wil:
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/calorie_arm/
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishtype=&cookingTechnique=&source=&source=&source=&slim=on&numberOfServings=
http://www.lekker-slank.nl/recepten.php
o en in drinken zit ook kcal he. (chocolademelk heeft er bijv veel, yogho enzo)
dus dan kun je beter koffie en (groene) thee drinken. ^^ hihi
ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik ben al op de brood gestapt. Ik heb volkoren en roggebrood gekocht. Dat is volgens mij gebaseerd voor de volwassen vrouw voor 2000 kcal.. maar ik heb maar 1600 nodig dus vandaar dat ik wel mindere sneen kan hebben.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat eetschema van je met al die crackers en yoghurtjes. Waarom eet je niet gewoon broodEen volwassen vrouw heeft 5 tot 7 sneetjes nodig per dag volgens mij.
6 om op gewicht te blijven, 4 als je af wilt vallenquote:Op zondag 13 juni 2010 23:19 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik ben al op de brood gestapt. Ik heb volkoren en roggebrood gekocht. Dat is volgens mij gebaseerd voor de volwassen vrouw voor 2000 kcal.. maar ik heb maar 1600 nodig dus vandaar dat ik wel mindere sneen kan hebben.
Haha bedankt voor het corrigeren!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt.
- handje japanse mix.
- cup á soup. - cup á soup.
- drinkbouillion
Zo ongeveer
Oke ik begrijp het. Dan wil ik wel naar de 1400 gaan want ik wil nog 5 kwijt haha. Het gaat nu ook wat minder snel.. ben dit week maar 200gr kwijtgeraakt. Ik weet dat ik niet in de gevarenzone ben maar wil tog die laatste 5 kwijt en dan ben ik blij!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:21 schreef purplerose het volgende:
[..]
6 om op gewicht te blijven, 4 als je af wilt vallenMaar zoals al gezegd is, je zit helemaal niet in de een gevarezone dus je hoeft niet af te vallen.
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]quote:Op zondag 13 juni 2010 23:24 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me sowieso niet gezond om 10 kg kwijt te raken in 8 weken. Denk dat de kilo's er heel snel weer bij vliegen mocht je weer anders gaan eten.
Kcals zeggen niets over hoe gezond iets is! Gezond: zo vers mogelijk, zo weinig mogelijk bewerkt. Als het groeit, blaat, zwemt of kakelt (of dat in het berleden heeft gedaan) is het gezonder dan wanneer het dat nooit heeft gedaan. Voedingsstofjes haal je het liefst uit vers spul.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
- maria biscuitjes
- lange vingers
- plak ontbijt koek.
- eierkoek.
- mueslibol of krentebol
- rijstwafels.
- magere yogurt. mag best halfvolle of volle yoghurt zijn
- handje japanse mix.
- cup á soup.
- drinkbouillion
Zo ongeveer
Bedankt voor je uitleg! Ik begrijp het. Ik eet geen koek als tussendoor. Meestal alleen verse en vezelvolle producten.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Kcals zeggen niets over hoe gezond iets is! Gezond: zo vers mogelijk, zo weinig mogelijk bewerkt. Als het groeit, blaat, zwemt of kakelt (of dat in het berleden heeft gedaan) is het gezonder dan wanneer het dat nooit heeft gedaan. Voedingsstofjes haal je het liefst uit vers spul.
Verder zijn vezelige dingen gezonder dan niet-vezelige dingen, dus liever een boterham dan een mariakaakje.
En vet is niet ongezond. Je hersenen bestaan uit vet, hormonen worden uit vetzutren gemaakt, je zenuwstelsel kan niet zonder vet. Wel graag gezond vet eten, dus uit vette vis, olijfolie, avocado, ei, roomboter (ja, dat is beter dan Becel).
Afvallen: niet minder eten, wel gezonder, meer sporten.
Volgens mij heb ik het 1 keer geproefd maar vond ik het niet zo lekker. Ik ga het volgend keer combineren met iets anders en dan even kijken hoe het is.quote:
1,25 kg per week is best veel hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]
Klopt , ik ben ook overgestapt op brood =] Toch bedankt voor de tip!quote:Op zondag 13 juni 2010 23:40 schreef Smart_ass het volgende:
Waarom ontbijt je trouwens niet gewoon met 2 boterhammen ipv 6 crackers? Twee boterhammen hoef je ook maar 2 keer beleg op te doen he.
Een pond (500gram) per week is het gezondste.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat is 1,25 kg per week. Dat is nog redelijk vind ik. En ik ga niet anders eten want ik ga dit eetpatroon aanhouden =]
Okee dat wist ik niet. Ik heb dit week paar 200 gram kwijt geraakt.. volgend keer maar iets beter mijn best doen haha.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:50 schreef purplerose het volgende:
[..]
Een pond (500gram) per week is het gezondste.
max een pond he niet minimaal een pondquote:Op zondag 13 juni 2010 23:55 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Okee dat wist ik niet. Ik heb dit week paar 200 gram kwijt geraakt.. volgend keer maar iets beter mijn best doen haha.
Haha ja nu snap ik het xd maar ik ben niet elk week precies 1,25 ofzo afgevallen. Ik zet ff apart wel hoe het bij mij is gegaan.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:57 schreef purplerose het volgende:
[..]
max een pond he niet minimaal een pondMet andere woorden, die 1.25 kilo is dus veels te veel voor in 1 week.
Nee hoor 50 is nog prima. Als ik op de 47 zou zitten dan zou ik weer te licht zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:06 schreef mazaru het volgende:
Als jij nog 5 kilo wil afvallen, dan ben je hard op weg om een eetstoornis te krijgen. Dat is veel te veel.
Bedankt voor de link! Ik ga me ervoor aanmelden en ff kijken hoe het is.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:09 schreef mazaru het volgende:
Kijk hier eens:
http://eetmeter.voedingscentrum.nl/over-de-eetmeter
Ik weet niet zeker of een dietist word vergoed door mijn verzekering dat zou ik even moeten nakijken dan. In mijn omgeving vonden ze in het begin al dat ik dun was.. en dat het niet nodig is maar hun lopen niet met di lichaam ik wel xd dusse haha hun mening weet ik al. Ik neem sowieso een complete a-z vitaminepillen elke dag bij t ontbijt. Oh okee nja ik ga alleen vandaag even nog doen en daarna stop ik wel. Ik zal er ook geen tijd meer voor hebben. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 14 juni 2010 09:14 schreef Nagelschaartje het volgende:
Eerste paar consulten van de diëtist worden als het goed is vergoed door de verzekering. Al ga je maar eens op een consult om al je vragen neer te leggen.
Misschien kan de diëtist je helpen om een gezonde basis te leggen. Naar mijn mening ben je er teveel mee bezig, val je te snel teveel af en streef je naar een te laag gewicht. Houdt er rekening mee dat 18,5 misschien wel de richtlijn is voor gezond gewicht, maar dat dit voor weinig mensen daadwerkelijk van toepassing is. Je kunt je beter richten op een BMI tussen de 20 en 25 en daar zit je al. Ieder lijf heeft een eigen gewicht wat passend is. Ken zat mensen die er met een BMI 20 al uit zien als een zak botten. Heb je al eens aan je omgeving gevraagd wat die vinden van je figuur en of die vinden dat je af moet vallen? Je kunt je namelijk af vragen of je het zelf wel zo realistisch ziet.
En als je je richt op de lijst die ik een paar pagina's geleden al postte, krijg je alle voedingsmiddelen binnen die je nodig hebt. En als je bang bent voor je vitaminen en mineralen neem je er een vitaminepil bij wat mij betreft, maar je vervalt weer in dat spasme. Gooi sites als die eetmeter er dus lekker uit, niks voor jou, da's meer iets voor mensen die op een dieet van bier en chips leven.
Als je sla maakt, dan kun een dressing maken met ui, tomaat, augurk, zilveruitjes, appel, paprika en ei. Daaroverheen balsamico of halfvolle slasaus. Gezond, lekker en weinig calorieën. Uiteraard wel een paar aardappeltjes erbij met jus en dan een stukje kipfilet of een kippenpootje.quote:Op maandag 14 juni 2010 15:57 schreef undiscoverdx het volgende:
Weten jullie nog caloriearme snelle en makkelijke recepten?
Ik wil graag vaker koken maar ben geen pro en heb meestal niet zoveel tijd
Bedankt voor de dressingtip! Ik snap je , ik weet ook meestal wat ik lekker heb en zin in heb. Haha uitstekende botten heb ik nog lang niet maak je daar geen zorgen overquote:Op maandag 14 juni 2010 16:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je sla maakt, dan kun een dressing maken met ui, tomaat, augurk, zilveruitjes, appel, paprika en ei. Daaroverheen balsamico of halfvolle slasaus. Gezond, lekker en weinig calorieën. Uiteraard wel een paar aardappeltjes erbij met jus en dan een stukje kipfilet of een kippenpootje.
Je moet er niet zoveel aandacht aan schenken, je hebt een prima gewicht. Laat gewoon de patat en de chips staan. En eet normaal waar je trek in hebt.
Dan wordt je echt niet baggervet.
Als je nog meer af gaat vallen en je wordt straks ziek, dan heb je geen reserve meer om snel beter te worden. Al die uitstekende botten maakt je echt niet mooier hoor.
Een vrouw hoort rondingen te hebben. Een ronding is niet hetzelfde als een vetrol.
Misschien moet je je dan eens verdiepen in je zelfbeeld in plaats van je eten.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:26 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of een dietist word vergoed door mijn verzekering dat zou ik even moeten nakijken dan. In mijn omgeving vonden ze in het begin al dat ik dun was.. en dat het niet nodig is maar hun lopen niet met di lichaam ik wel xd dusse haha hun mening weet ik al.
Ik weet dat ik slecht was begonnen. Bananen eet ik niet meer :p Ik ga proberen mezelf aan te leren om avocado te lusten. Bedankt voor de tip! Oke misschien dat ik dat ook maar moet proberen maar tot nu toe gaat de lijnzaad wel oke.Ik hou het even 2 week vol en dan ga ik daarna wel overstappen naar een ander middel.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:10 schreef caroline88 het volgende:
Een gezonde vrouw heeft BMI tussen 20 en 25 en gezonde man tussen 19 en 24.
Ik ben blij dat je sinds de start van dit topic wat meer bent gaan eten want je was jezelf aan het uithongeren. Niet gezond.
Bananen zijn goed voor vrouwen& zeker gezonder dan ananas op siroop. Die gedroogde dingen heb ik geen ervaring mee.
Jammer dat je avocado puur niet lekker vond. Ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is. Dat is wetenschappelijk bewezen. Je vindt dingen lekker omdat ze zijn wat je gewend bent te eten. Ik ben gelukkig opgevoed op een gevarieerd menu dus vind ik bijna alles lekker.
Je kunt misschien ook proberen een boterham te beleggen met plakjes avocado en plakjes tomaat.
Voor de stoelgang neem ik nu elke dag een theelepeltje olijfolie in de yoghurt en dat werkt uitstekend.
Haha er is niks mis met mijn zelfbeeld. =]quote:Op maandag 14 juni 2010 18:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Misschien moet je je dan eens verdiepen in je zelfbeeld in plaats van je eten.
Ik tel mijn eten niet wil alleen ff weten hoeveel uurtje sporten is.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:45 schreef 1299 het volgende:
Wat een obsessief gebeuren met die calorieen tellen joh.. Klinkt niet echt gezond meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |