Dat wil Unilever graag. Natuurlijk wel met mate gebruiken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:46 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ohja had je al gezegd! Bedankt! =D Roomboter is beter dan Becel is? Dat wist ik niet.
Ik dacht dat het andersom was. Even morgen maar kopen dan.
Ja oke. Ik zie het morgen wel , er is zoveel keus tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat wil Unilever graag. Natuurlijk wel met mate gebruiken.
Voldoende gezonde vetzuren. Theunisbloemiloe, visolie (2 keer per week vette vis eten).quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:16 schreef undiscoverdx het volgende:
Even een ander onderwerp : weten jullie misschien een theesoort dat helpt tegen ongesteldheidsbuikpijn?
Ik heb daar soms wel last van en vroeg me af of er een bepaald thee voor is die het kalmeert. Ik gebruik nu rooibos vanille thee. Groene thee lust ik zowieso niet.. misschien andere soorten waar ik niet weet?
je hoofd is ook een spiegel voor de rest van je lichaam.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha hoe kun je van mn foto van mn hoofd zien of ik dat wel of niet ben ? haha dat doe je dan wel knap. Ik vind mezelf niet dik , ik kan alleen meer geshapt worden meer niet.
Bedankt voor je verhaal! Ik begrijp het helemaal.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:17 schreef Lucivia het volgende:
Trouwens, nog even over het afvallen.. Ik denk dat je veel hebt aan de tips in dit topic, maar misschien als je mijn verhaaltje leest heb je nog wat extra ideeen.
Ik was, zo'n 1,5 jaar geleden, na wat lastige jaren een echt dikkertje.. Altijd al chubby geweest, maar de laatste jaren was het door een soort van depressie echt verschrikkelijk geworden. Ik had een BMI van 33. Op een januari middag heb ik besloten dat het voorgoed voorbij was.
Ben begonnen met hardlopen, opbouwend schema, wat ik goed volhield. 's Ochtends at ik magere yoghurt met muesli, cruesli of fruit en vaak zelfs suiker erbij omdat ik het zonder vaak niet lekker vond. Overdag at ik brood zonder boter met mager beleg, en 's avonds gewoon avondeten wat m'n moeder maakte. Daar paste ik dus weinig aan. Verder; geen alcohol! Een keer per maand was voor mij de limit. Op zondag was er een paar keer per maand ontbijt met croissantjes etc, en daar at ik ook gewoon mee. Maar dan 's avonds iets lichter avondeten...
Met dit patroon van sporten en eten ben ik een jaar zo'n 24 kilo afgevallen! Na zo'n 9/10 maanden, afgelopen winter, ben ik wel in een kleine dip gekomen wat betreft het mentaal volhouden, op een negatieve manier. Het was niet zo dat ik meer ging eten; maar uithongeren was er ineens ingeslopen omdat ik me teveel bezighield met calorien en probeerde te eten rond en om mijn BMR. Dit was tegelijkertijd met een wat moeilijkere, donkere periode en tentamenstress, wat het een goede uitvlucht maakte om controle te hebben. Ik telde een aantal dingen verkeerd (te veel) waardoor ik dacht dat ik genoeg at, maar dat deed ik niet. Ik werd ontzettend licht in mijn hoofd, duizelig, en ben met pijnlijke gevolgen flauwgevallen in de badkamer.
Hierna kwam ook de beslissing wat meer te gaan eten. Drie keer per week hardlopen doe ik inmiddels iets minder streng, maar een een goede conditie bezit ik wel. Ik eet gezond en niet te weinig, maar ben nog altijd heel streng met zoetigheid, broodbeleg en alcohol. Ik ben nog wat kilo's kwijt en ben nu langzaamaan bezig met de laatste paar. Inmiddels ben ik 27 kilo kwijt, heb ik een mooi figuur en zeer zelfverzekerd en gelukkig in mijn lijf. Ik ben van een 46/48 gegaan van een 38/40. Het is belangrijk jezelf zo af en toe wat lekkers te geven, vind ik zelf.
Mijn boodschap voor jou; sla niet te ver door, ook al is het nog niet eens uithongeren. Die energieloosheid zoals ik die van de winter heb meegemaakt, is echt niet leuk. Bepaalde dingen heb je nodig, en als je op dat bepaalde punt komt dat je lichaam meer energie nodig heeft, moet je daar aan toegeven.
En boven dat alles; ik vind absoluut niet zwaar.
Oke bedankt voor de info! Ik eet niet zo vaak vis eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Voldoende gezonde vetzuren. Theunisbloemiloe, visolie (2 keer per week vette vis eten).
Ik doe ook echt wat met de tips hoor! Zeker weten. Elke keer koop ik andere boodschappen , eet ik andere dingen erbij en ik neem de tips serieus. Die laxeersiroop was voor 1 keer.. alleen gister ik gebruik het niet meer want het gaat nu alweer goed en ik probeer niks goed te praten. Ik vind dat ik niet verkeerd bezig ben maar ik snap dat het zo over kan komen. Geeft niet , toch aardig van je dat je je zorgen maakt maar is nergens voor nodig!quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
je hoofd is ook een spiegel voor de rest van je lichaam.
En zoals anderen ook zeggen, dat shapen doe je niet door zo panisch met eten om te gaan.
Maar ik geef het op. Ik hoop dat je dat bord voor je kop echt weg haalt. Gelukkig neem je wat tips mee die hier staan, maar ik vraag me af of je dat alleen hier neer zet of dat je daadwerkelijk er ook wat mee doet (zoals je zegt). Want je kijk op voedsel en calorieėn is echt verstoord.
Je praat alles goed (laxeer enzovoort, voldoende vetten blabla) wat hier gezegd wordt in de trant van, ja maar dat laxeer is tijdelijk, ik gebruik nu lijnzaad, ik ga kijken in de winkel blabla, ik eet nu 1600 (terwijl je met bewegen minimaal 2000 nodig hebt). Maar door vragen die je daarnaast stelt lijkt het wel alsof je nog steeds niet daadwerkelijk gelooft dat je verkeerd bezig ben en voor jezelf in de ontkenningsfase zit en hier alleen de wenselijke antwoorden neer zet. Maar goed ik ben geen psycholoog en hoop dat ik verkeerd zit.
Enige reden dat ik je dat zo duidelijk probeer te maken is dat ik in mijn omgeving ook zo'n meisje heb mee gemaakt die hetzelfde gedrag vertoonde en dat is echt tijden lang helemaal verkeerd gegaan. Ik hoop dat je niet die kant op gaat.
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmiquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef ForumGek het volgende:
Misschien een idee om ipv kg's en BMI's bij te houden te kijken naar centimeters. Dus je buik meten, bovenarmen, bovenbenen!
Daar gaat je toch ook allemaal om?
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef purplerose het volgende:
[..]
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmi
Mijn dietiste doet nieteens iets met die bmi
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:44 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:24 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Oke bedankt voor de info! Ik eet niet zo vaak vis eerlijk gezegd.
Ik heb toevallig laatst wel kabeljauwfilet gekocht.. kan dat ook?
Dat ga ik vanavond of morgenavond eten =]
Lekker hoor, elke vrijdag is het bij mij visdagquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.
Ik gebruik meer dan 1500 per dag dat sowieso. Dankjewel! Ik heb al een keer een bloedtest gedaan en er was niks mis mee. Ben alleen gevoelig en krijg snel blauwe plekken. Ik neem sowieso vitaminepillen elke dag. Ik werk niet , ik ga alleen naar school. Ik heb laatst biologisch volkoren pasta en spagetti gekocht! Ik ben al meer naar het biologische overgestapt. Maar toch bedankt voor de tip wist ik niet! Ik waarder jullie meningen ook hoor!quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:33 schreef Jungpionier het volgende:
Hmmm, als je aan zoveel sport doet, zijn 1500 kalorien per dag echt het minimum. Ik vind het hartstikke stoer dat je het volhoud en zo een sterke zelf-discipline hebt, maar 1500 is de minimum basis die je licham verbrand voor het onderhoud, alle beweging (wandelen, schoonmaken, fietsen) komt er dan nog bij.
Als je het echt wel serieus gezond wilt doen, moet je naar je huisarts en het aan hem vragen en bloedtests laten doen. Als je zo weinig eet is het heel belangrijk dat je supplements neemt. Het hangt natuurlijk ook van je levensomstandigheden af. Als je niet werkt en de hele dag alleen maar aan meditatie doet, heb je idd minder kalorien nodig.
Trouwens, ook over "gezond" als je al zo weinig eet, is het mischien belangrijk om minder "light" producten te gebruiken en mischien meer in biologische producten te investeren. Als er "light" opstaat, heb je meestal aspartame en acesulfame potassium erbij en dat is pure rotzooi, bijzonder slecht voor een licham in uithongeringsmodus.
Natuurlijk moet je het uiteindelijk allemaal zelf weten, maar je vraagt wel in de TT of wij het gezond vinden. Dus
Ja ik had 1 keer wel mijn taille gemeten en bovenarmen [ vanwege opmeten voor jurk opdracht op school ] dus ik weet mijn maten wel ongeveer maar ik heb het in die weken niet echt bijgehouden. Maar ik zal aan het eind van week even kijken hoe het ervoor staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:38 schreef ForumGek het volgende:
Misschien een idee om ipv kg's en BMI's bij te houden te kijken naar centimeters. Dus je buik meten, bovenarmen, bovenbenen!
Daar gaat je toch ook allemaal om?
Hm oke wist ik niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:41 schreef purplerose het volgende:
[..]
De cm's zijn idd belangrijker dan de kg's of die achterlijke bmi
Mijn dietiste doet nieteens iets met die bmi
Jaa klopt het gaat erom hoe je je voelt. Ik doe het ook net zolang totdat ik me er goed in voel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:44 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om er goed uitzien en jezelf lekker voelen, daar hebben kg's en BMI's niks mee te maken. Je kan het als diagnostiek gebruiken om te kijken hoe je gewicht/lengte verhouding is, maar meer zegt het niet.
Haha ja das waar.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef purplerose het volgende:
[..]
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.![]()
Ben zelf ook 1.59 maar rond de 55 kilo ga ik echt niet meer halen zonder rare fratsen uit te moeten halenHet moet wel leuk blijven natuurlijk
Oh okee , dan maar volgend keer verse vis van de markt halen. Ik heb nog nooit zalm , makreel , haring of sprot gehad. Als we vis eten thuis bij mijn ouders eten we altijd turkse vis [ beetej van die kleintjes ] en zelf koop ik nooit vis. Ik ga die kabeljauw uitproberen en daarna wel over na verse vis. Bedankt!quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat om vette vis, kabeljauw is vrij mager. In vette vis zitten de gezonde omega-3 vetzuren. Zalm, makreel, haring, sprot, etc.
Haha grappig misschien moet ik 1 dag van de week ook maar visdag noemen xdquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:16 schreef purplerose het volgende:
[..]
Lekker hoor, elke vrijdag is het bij mij visdag
Als de wereld vol zou zijn met alleen maar magere mensen, dan zou het maar een saaie eentonige boel zijn. Bij sommige mensen staat het ook gewoon niet mooi. Die horen wat voller te zijn. Als ik in jouw fotoboek snuffel, zie ik een mooie levenslustige meid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:52 schreef purplerose het volgende:
[..]
Het houdt ook geen rekening met leeftijd en genen, ik zal al blij zijn als ik de 70 kilo ga halen en dat is nog steeds in de overgewicht zone maar dat wil dan niet zeggen dat ik niet gezond ben.![]()
Ben zelf ook 1.59 maar rond de 55 kilo ga ik echt niet meer halen zonder rare fratsen uit te moeten halenHet moet wel leuk blijven natuurlijk
Haha ja das waar dan zou het saai zijn. =P Fotoboek? Ik heb maar 1 profielfoto hier haha xd maar toch bedankt voor je opmerking. Ja klopt helemaal!quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als de wereld vol zou zijn met alleen maar magere mensen, dan zou het maar een saaie eentonige boel zijn. Bij sommige mensen staat het ook gewoon niet mooi. Die horen wat voller te zijn. Als ik in jouw fotoboek snuffel, zie ik een mooie levenslustige meid.
Het belangrijkste is dat je je lekker in je vel voelt en natuurlijk dat je gezond bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |