wat is een hypochonder? haha xd .. ik wil geen crashdieet maar een eetstijl die ik altijd kan aanhoudenquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:26 schreef Zuigstengel het volgende:
Klinkt niet gezond... een hypochonder die op een crashdieet gaat...
Ik pas wel op hoor bedankt voor jullie bezorgdheid haha! Ik weet dat ik minder moet letten op calorieen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:31 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja inderdaad, TS pas op, echt waar. Op deze manier calorieen tellen is niet gezond.
Da's een stuk beter dan 1100 kcal. Nu nog die blikgroenten vervangen door vers of diepvries...en gewoon volkornebrood ipv die rare cracottes. Sowieso kun je als je nog trek hebt gewoon dingen als tomaatjes, komkommer, paprika eten zonder je schuldig te voelen. Zit amper calorieen in en wel andere gezonde voedingsstoffen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:23 schreef undiscoverdx het volgende:
Mijn eetlijst van vandaag! Aangepast voor ongeveer 1600 kcal per dag inclusief het sporten.
Dankzij jullie weet ik nu beter hoe ik het moet aanpakken! Dank jullie wel! =D
9.00 Ontbijt : 6x lu cracotte cracker [ 25 pst.] 150
4x9gram kipfilet stuk [ 10 pst. ] 40
2x25gram kaas [ per 100 – 154 ] 77
4plakken komkommer [ ? ] ontbijt totaal 267 kcal
12.30 Tussendoor : appel 40
2x lu cracotte cracker 50
2x25gram kaas 80 tussendoor totaal 170 kcal
15.30 Lunch : appel 40
magere yoghurt 150 ml 1glas 54
2x25gram kaas 77 lunch totaal 221 kcal
19.00 Avondeten :
1 avocado 226 , 1blik 200gram mais 140 & wortel/erwt in blik 90 ,
rijst gr200 370 1kop , 2 gekookte ei 148 totaal avondeten 974
Toetje :
fruitmix & yoghurt 1glas 60
2x25gram kaas 77 toetje totaal 187
totaal : 1819 kcal – uur sporten [ - 200kcal ] = totaal hele dag 1619 kcal
Ja he , mijn lijstje wordt steeds beter. Alleen die avecado heb ik niet gehad want ik lust het niet! Nou ik heb niet altijd tijd om vers te koken vandaar dat de blikken beter is maar ik kan anders ook wel een voorraad in de diepvries doen. Ik ga volgend week overstappen naar de volkorenbrood ipv cracker .. Oke dankjewel! =] Lang? hahahah 1.59m is echt niet lang? en dun .. haha echt niet maargoed toch bedankt! Ik snap je wel .. ik hou ook 1 keer per week een junkfooddag.. dan kan ik helemaal losquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Da's een stuk beter dan 1100 kcal. Nu nog die blikgroenten vervangen door vers of diepvries...en gewoon volkornebrood ipv die rare cracottes. Sowieso kun je als je nog trek hebt gewoon dingen als tomaatjes, komkommer, paprika eten zonder je schuldig te voelen. Zit amper calorieen in en wel andere gezonde voedingsstoffen.
Maarehm, als je zo lang en dun bent als jij kun je best ook wel eens gewoon een hamburger eten, of weetikhetwat voor lekkers...
Wat dacht je van een bord brinta? Is niks mis mee met halfvolle melk en een zoetje als je geen suiker wilt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?
En dan eten tot 1500.
Moet ik anders naar het dubbele gaan? Zegma 6 crackers met beleg zoals 2 met vlees , 2 met kaas en 2 met komkommer?
Ja, iedere calorie die je binnenkrijgt tellen en bijhouden....quote:
Brinta? Heb ik nooit gehad maar kan het wel een keer proberen. Ik ga nog melk aan mijn ontbijt toevoegen en tomatensap lust ik niet. Ik snap dat het zo overkomt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:38 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Wat dacht je van een bord brinta? Is niks mis mee met halfvolle melk en een zoetje als je geen suiker wilt.
En waarom drink je alleen maar water? Een glas halfvolle melk of tomatensap kan best.
Je komt idd. een beetje neurotisch over.
Normaal doe ik dat niet hoor.. alleen ik wou vandaag alleen ff weten xd morgen ben ik het alweer vergeten..quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja, iedere calorie die je binnenkrijgt tellen en bijhouden....
Hoe heb je die avocado gegeten? Toch niet 'puur'? Dan is er niet veel aan... Zongedroogde tomaten smaken ook het best als je ze ergens in verwerkt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:53 schreef undiscoverdx het volgende:
Fruit & Groente met veel kcal
Groente
- tomaten (zongedroogd) 100 gr. 258 [ nog nooit gehad! misschien een keertje proberen? ]
- avocado 1 stuk 226 [ vandaag gehad en vind het zo vies! ]
- Wortelen & Erwten [ eet ik al vaak uit blik ]
Fruit
- Banaan [ at ik hiervoor veel maar ga ik niet weer aan beginnen xd ]
- abrikozen (gedroogd) 100 gr. 238 [ ook nog nooit gehad ]
- ananas (op zware siroop) 100 gr. 78 [ eet ik soms wel met mix van yoghurt ]
Nog meer ideeen?
Ik heb brinta nooit gehad maar volgens mij smaakt het beetje naar pap en dat lust ik wel denk ik. Ik had er beetje zout gedaan want ik had verder niks maar echt blegh.. Haha xd Kaneel lijkt me wel lekker door de brinta. Ja dat snap ik het is een kwestie van wennen. Haha ja ik ga ook zeker nog pindakaas halen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:02 schreef sigme het volgende:
Brinta is ook iets wat je moet leren eten. Net als avodaco,wat inderdaad niet bijster lekker is (vandaar zout, peper, knoflook, tabasco, citroen: je moet er smaak aan geven).
Als je Brinta voor het eerst eet zal je waarschijnlijk denken dat je gemalen karton aan het eten bent. Een banaan erdoor, zoetstof, kaneel, maakt het voor sommigen dragelijk. Ik ben er gewoon aan gewend en vind het nu lekker.
En anders in plaats van die avocado twee roggebroodjes pindakaas.
Ik heb het vers van de winkel gehaald en gesneden met beetje zout erover. Het smaaktte letterlijk nergens naar xd misschien volgende keer wat meer smaakversterker erop haha.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe heb je die avocado gegeten? Toch niet 'puur'? Dan is er niet veel aan... Zongedroogde tomaten smaken ook het best als je ze ergens in verwerkt.
Mooizo, niet te moeilijk doen tegen jezelf en genieten van je leven. Vraag maar aan je opa: doe het nu het nog kan !quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:11 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja he , mijn lijstje wordt steeds beter. Alleen die avecado heb ik niet gehad want ik lust het niet! Nou ik heb niet altijd tijd om vers te koken vandaar dat de blikken beter is maar ik kan anders ook wel een voorraad in de diepvries doen. Ik ga volgend week overstappen naar de volkorenbrood ipv cracker .. Oke dankjewel! =] Lang? hahahah 1.59m is echt niet lang? en dun .. haha echt niet maargoed toch bedankt! Ik snap je wel .. ik hou ook 1 keer per week een junkfooddag.. dan kan ik helemaal los
Tips om avocado 'binnen te krijgen'quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:16 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ik heb het vers van de winkel gehaald en gesneden met beetje zout erover. Het smaaktte letterlijk nergens naar xd misschien volgende keer wat meer smaakversterker erop haha.
Oke dankje! Dan ga ik dat ook een keertje proberen.
Nee idd leven is te kort xd haha. Ik vraag aan mijn opa in de hemel wel maar denk wel dat ik het antwoord weet hahaquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooizo, niet te moeilijk doen tegen jezelf en genieten van je leven. Vraag maar aan je opa: doe het nu het nog kan !
Bedankt voor de links! Ik ga het zeker nog een keertje proberen en dit keer wat meer smaak erin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Tips om avocado 'binnen te krijgen'
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431358&rq=kip+avocado
http://objectief.be/Sushi-California-roll.html
http://nl.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Guacamole
Zongedroogde tomaat is lekker in risotto, en ik heb het ook een keer in een brood verwerkt, samen met wat olijven.
Je moet ook niet meteen na het eten alles eraf trainenquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:19 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook wel. Ik heb ook een steek in mn zij.. zou dat ermee te maken hebben?
Ik doe ook niet meteen haha xd ik had voor het avondeten gesport. Ik kan niet sporten na het eten , minstens een uur wachten totdat het is gezakt haha xdquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Je moet ook niet meteen na het eten alles eraf trainen
Ik heb mijn eetpatroon alweer aangepast , ik eet nu veel meer. Ik heb vandaag brood gekocht en andere gezonde dingen. Ik heb brinta gekocht. Mueslireep voor tussendoor , rijst , aardapelen etc. en natuurlijk yoghurt. Ik eet sowieso 2 stukken fruit per dag en anderhalf liter water per dag.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
Jeetje wat doe je spastisch.
Deze methode kan 2 gevolgen hebben:
1) Je geeft het ergens op en gaat lekker aan de jojo
2) Je slaat door in een eetstoornis.
Zou je beide niet aan kunnen raden.
Kap met al die kcal tellen, dat helpt je echt niet. Kap met die crackers, ga lekker brood eten.
Er is een standaardlijst van wat een gezond eetpatroon is (dit is dus niet zozeer om af te vallen):
Ontbijt: 2 boterhammen met boter en beleg, glas melk (of een bord brinta)
Tussendoor: iets voedzaams, fruitkick, sultana, plakje ontbijtkoek, eierkoek, koekje enz
Lunch: 3 boterhammen met boter en beleg, glas melk
Tussendoor: zie die van de ochtend
Avondeten: Gewoon goed bord avondeten, aardappelen/rijst/pasta, groente en vlees/vleesvervanger. Bij bijvoorbeeld een 1pansgerecht komt de hoeveelheid neer op 5 opscheplepels. Daarna toetje (bijvoorbeeld yoghurt, kwark, vla, ijs). (uiteraard moet een keertje pizza ofzo ook gewoon kunnen)
Tussendoor: Zie die van de ochtend en van de middag.
Naast deze lijst eet je elke dag 2 stuks fruit en drink je in totaal minimaal 1,5/2 liter water/vloeistof
Deze lijst is makkelijk vol te houden, ook als je niet meer op "dieet" bent. Als je wilt afvallen, kan je je beleg, toetje en melk mager kiezen. Je hebt het zelf een beetje in de hand. Tussendoor kan ook een keer een stuk taart zijn, het moet nog wel te doen zijn.
In theorie zou iedereen met deze lijst vanzelf op een gezond en passend gewicht moeten komen. Kan wel even duren en misschien is het niet exact het gewicht wat jij in gedachten hebt, maar dan krijg je wel een stabiel gewicht. Let er wel op dat jij meer sport, dus misschien meer nodig hebt. Doe daar niet moeilijk over, kijk hoe het gaat en als je merkt dat je te licht wordt, gooi je er wat bij (extra boterham bijvoorbeeld). Als je merkt dat je te zwaar wordt, haal je er wat af. Zoek een beetje.
Houdt er rekening mee dat je lijf vreemd werkt. Naast het eten zijn er veel meer dingen die invloed hebben op je gewicht, zoals beweging en stress. Misschien kom je eerst wat aan of val je eerst wat af, geef je lijf even de tijd. (eerste tijd ga je waarschijnlijk even aankomen omdat je van zo'n achterlijk eetpatroon af komt).
Stop met kcal tellen, blijf ontspannen en blijf genieten. Lukt dit je niet, ga dan eens in gesprek met een diëtist, die kan je ook goede tips geven.
Ja klopt ik heb de verkeerde rijst gekocht merktte ik pas later xdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
In plaats van witte rijst kan je volgende keer beter zilvervliesrijst nemen. Bij pasta liever volkorenpasta.
Voor de rest ga je goed. Muesli-repen zijn goede tussendoortjes.
Avocado vind ik persoonlijk alleen lekker in salade of iets dergelijks. Ben benieuwd of dat lekker is met kaneel, heb ik nog nooit van gehoord.
Er lopen volgens mij trouwens een paar afslank-topics op FOK!, misschien kan je daar ook nog wat tips vandaan halen.
Klopt , ik ga gewoon ook totdat ik me er lekker in voel hoeft niet per se tot dat gewicht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:08 schreef mazaru het volgende:
Je gewicht is trouwens ook helemaal niet belangrijk. Als je veel sport, dan zal er vet vervangen worden door spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vet.
De spiegel is je beste weegschaal.
Ik had problemen toen ik gestopt was met roken. Toen heb ik ook dat lijnzaad gebruikt. Werkt als een speer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:30 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik wil ook wat aan mijn trage stoelgang doen , een snelle zou ook beter zijn om af te vallen.
Ik heb vanmiddag lijnzaad van zonnatura gekocht bij ah en ik heb het vanmiddag met yoghurt en aardbeien gegeten [ 2 eetlepels ] Ik heb het voor het eerst geprobeerd! Je proeft niks van de zaad en ik krijg het makkelijk weg. Ik ga het dit week even proberen en kijken of het werkt.
Iemand ervaring met lijnzaad?
Oh oke fijn om te horen dat het wel werkt! Ik volg geen specifiek dieet hoor!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik had problemen toen ik gestopt was met roken. Toen heb ik ook dat lijnzaad gebruikt. Werkt als een speer.![]()
Maar met het dieet wat jij gevolgd hebt, is het ook niet vreemd dat je een trage stoelgang hebt. Waar niets in gaat, komt ook niets uit.
Nee die kaneeltip kreeg ik voor de avocado volgens mij xd weet niet eens meer zeker. Ik heb het nog niet geprobeerd dus word spannend. Ik lust al die dingen niet helaas.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:11 schreef sigme het volgende:
De kaneeltip was voor de brinta he? Je moet het zelf weten, maar kaneel en avocado lijkt mij een uitdagende combinatie. Ik zou de avocado op smaak brengen met iets pittigs: mierikswortel, knoflook, tabasco, dat soort.
Lijnzaad moet gemalen zijn voor enig effect; anders kan je lichaam er niet veel mee.Ja, uitpoepen, maar zonder daar enige verbetering in aan te brengen, of je moet het sierlijk vinden, van die glanzend bruine stipjes. Voor je stoelgang zou het vast al een enorme verbetering zijn als je volkorenbrood gaat eten. Brinta is ook goed (net als dat volkorenbrood: vezels). Eventueel kan je haverzemelen toevoegen aan je eten (te koop bij AH). Gewoon een schep door elke soep/saus/gekookt spul. Proef je niets van, poept als een dolle.
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcalquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:23 schreef undiscoverdx het volgende:
Mijn eetlijst van vandaag! Aangepast voor ongeveer 1600 kcal per dag inclusief het sporten.
Dankzij jullie weet ik nu beter hoe ik het moet aanpakken! Dank jullie wel! =D
9.00 Ontbijt : 6x lu cracotte cracker [ 25 pst.] 150
4x9gram kipfilet stuk [ 10 pst. ] 40
2x25gram kaas [ per 100 – 154 ] 77
4plakken komkommer [ ? ] ontbijt totaal 267 kcal
12.30 Tussendoor : appel 40
2x25gram kaas 80 tussendoor totaal 170 kcal
15.30 Lunch : appel 40
magere yoghurt 150 ml 1glas 54
2x25gram kaas 77 lunch totaal 221 kcal
19.00 Avondeten :
1 avocado 226 , 1blik 200gram mais 140 & wortel/erwt in blik 90 ,
rijst gr200 370 1kop , 2 gekookte ei 148 totaal avondeten 974
Toetje :
fruitmix & yoghurt 1glas 60
2x25gram kaas 77 toetje totaal 187
totaal : 1819 kcal – uur sporten [ - 200kcal ] = totaal hele dag 1619 kcal
quote:Op zondag 13 juni 2010 08:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcal
Ligt eraan wat je wilt. Zowel haverzemelen als lijnzaad zijn goed voor de spijsvertering, in lijnzaad zitten gezonde vetten, in haverzemelen zitten weer andere gezonde voedingsstoffen. Haverzemelen worden vaak beter verdragen dan tarwezemelen.quote:Op zondag 13 juni 2010 01:01 schreef undiscoverdx het volgende:
Is haverzemelen beter dan het gebroken lijnzaad?
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Heb jij nog plezier als je eet? Geniet je er nog van zeg maar?
Ik heb ook al geeditquote:
ja zag het netquote:Op zondag 13 juni 2010 12:42 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik heb ook al geedit:P ik dacht dat jij TS was.
Ja, ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ontzettend vermoeiendquote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja zag het netbeetje flauw dat ik die post van die berekening maakte, maar ts is zo ziekelijk er mee bezig. In één van haar eerste posts berekent ze zelfs komkommer
. Sowieso is dat berekenen van haar ziekelijk. Niet dat het niet verstandig is, als je af wilt vallen, om te weten wat je ongeveer naar binnen krijgt, maar op deze manier
'ja ik moet 1638 kcal binnen krijgen' dus als je 1650 binnen krijgt is het niet goed? En wat als je nou de hele dag actief bent geweest? (naast het sporten).........enzovoort
daarnaast is er bij haar lengte sowieso niets mis met haar gewicht
haha ik weeg niks.. ik doe alles op gevoelquote:Op zondag 13 juni 2010 08:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb je wel de appel ook gewogen? Misschien was het dan wel 60kcal
Die lijnzaad werkt wel bij mij alleen had gister beetje teveel gehad xd heb nu maar ff 1 eetlepel bij het ontbij tussen mijn yoghurt gedaan. Ik wil niet weer om de halfuur naar de wc. haha.quote:Op zondag 13 juni 2010 08:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
![]()
TS, je hebt lijnzaad, het werkt, maak je niet druk.
Twijfel niet zo ontzettend aan jezelf, je hoeft niet over elk dingetje bevestiging van de rest van de wereld.
Je komt namelijk nog steeds spastisch over op mij. Lekker niet zoveel gedoe met lijnzaad en wat dan ook, ga eens gewoon gezond en lekker eten! Je hebt een gezond gewicht, dus het is niet noodzakelijk dat je afvalt. Het is dan zonde om er zo'n spastisch verhaal van te maken met lijnzaad en avocado en weet ik veel wat, ga eens lekker genieten met een gezond eetpatroon, oftewel op basis van de lijst op de vorige pagina, zonder verder gedoe.
Ik zou je trouwens toch aanraden om eens een afspraak met een diëtist te maken. Die heeft ervoor gestudeerd en die kan je alle bevestiging geven die je nodig hebt.
Haha das idd een stevig ontbij! Maar als je gewoon gaat sporten dan ben je het zo weer kwijt! No worries!quote:Op zondag 13 juni 2010 09:11 schreef The_Hives het volgende:
Ik heb net 2 tosti's op.
Dat is:
4 sneden brod van samen 117 gram x 231 kcal per 100 = 227.27 kcal
14 gram boter x 267 per 100 gram = 37,38 kcal
4 plakken ham (67 gram samen) x 169 kcal per 100 gram = 113.23 kcal
1 tomaat van 141 gram x 20 kcal per 100 gram = 128 kcal
1 augurk van 16 gram x 37kcal per 100 gram = 5.92 kcal
2 plakken kaas van samen 46,5 kcal x 324 kcal per 100 gram = 150.66 kcal
6 plakjes komkommer die samen ongeveer 0,06 kcal zijn.
Komt samen op een ontbijt van: 662.52 kcal. Is wel een beetje een stevig ontbijt![]()
Denk dat ik vanmiddag van mijn biertjes alleen maar het schuim drink. Dat zal vast minder kcal zijn dan dat ik ook het gele gedeelte opdrink
Bedankt voor de uitleg! Ik ga toch maar verder met de lijnzaad. =]quote:Op zondag 13 juni 2010 09:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt. Zowel haverzemelen als lijnzaad zijn goed voor de spijsvertering, in lijnzaad zitten gezonde vetten, in haverzemelen zitten weer andere gezonde voedingsstoffen. Haverzemelen worden vaak beter verdragen dan tarwezemelen.
Avocado is lekker bij kipfilet, dus plakjes avocado onder de kipfilet op een boterham/cracker is wat mij betreft een aanrader. Ik zou de eierkoeken, sultana's en ontbijtkoek mijden. Zit niks nuttigs in (behalve de rogge in ontbijtkoek). Groente uit blik zitten veel minder vitamines in dan in diepvriesgroente. Vaak zit er ook zout en suiker bij in blik, diepvries is naturel.
Het gaat er niet alleen om dat je je kcals binnenkrijgt, maar dat je je voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarvoor eet je toch te weinig (verse) groente. Je lichaam heeft ook vet nodig, gezond vet zit in avocado's, vette vis (zalm, makreel, sprot), eieren (zacht gekookt) zijn ook erg gezond.
Vis en ei zijn meteen goed om je eiwitten binnen te krijgen.
Als je pasta eet, wel de volkoren versie nemen. De standaard Hollandse Hap met aardappelen, groente en vlees is niet zaligmakend, je mag de aardappel best skippen. Als je koolhydraten eet, dan de langzame met vezels en niet de snelle zoals in witte pasta en witbrood.
Melk ben ik geen fan van, sap met mate. Fruit is gezond als het in z'n geheel wordt gegeten. In sap zitten wel de suikers, maar niet de vezels. Het is zomer, dus lekker op de markt vers fruit kopen.
De rest is al gezegd, niet te weinig eten en lekker blijven sporten.
Ja tuurlijk! Ik geniet ervan met elke hap!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
TS heb je nog plezier als je eet? Geniet je er nog van zeg maar?
Ik ben niet ziekelijk bezig want ik tel en weeg niks! Maargoed ieder zijn eigen mening he!quote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja zag het netbeetje flauw dat ik die post van die berekening maakte, maar ts is zo ziekelijk er mee bezig. In één van haar eerste posts berekent ze zelfs komkommer
. Sowieso is dat berekenen van haar ziekelijk. Niet dat het niet verstandig is, als je af wilt vallen, om te weten wat je ongeveer naar binnen krijgt, maar op deze manier
'ja ik moet 1638 kcal binnen krijgen' dus als je 1650 binnen krijgt is het niet goed? En wat als je nou de hele dag actief bent geweest? (naast het sporten).........enzovoort
daarnaast is er bij haar lengte sowieso niets mis met haar gewicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |