Juist! En zodra je iets vettigs gaat eten denkt je lichaam opslaan, opslaan, opslaan want meer krijgen we niet en ben je in mum tijd weer op je oude gewicht.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:02 schreef _Boo_ het volgende:
Dit is echt heel ongezond, je eet veel te weinig! Je lunch en avondeten zijn vooral veel te karig. Op deze manier gaat je lichaam in de spaarstand en past de verbranding aan. Als je klaar bent met je dieet heb je dus een ontregelde verbranding en zitten de kilo's er zo weer aan. Ik zou uitgaan van minimaal 1500 calorieen per dag, zeker aangezien je zo intensief sport.
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:04 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Juist! En zodra je iets vettigs gaat eten denkt je lichaam opslaan, opslaan, opslaan want meer krijgen we niet en ben je in mum tijd weer op je oude gewicht.
En dit eetgedrag houd je ook niet vol. Je kunt beter een gezondere lifestyle aannemen dan dit soort crashdieten die je toch niet volhoudt of waarmee je blijft crashen -> jojo-en.
Het is ook super onnodig want je sport erbij.
Succes ermee!
Nee! Blijven sporten, meer eten!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?
Nee joh! Lekker blijven sporten en meer eten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening! Denken jullie anders dat ik met sporten moet stoppen? Bijv. 1 keer per week maar en dan met 1500 kcal per dag? Dat zou tog ideaal zijn ofniet?
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:22 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Nee joh! Lekker blijven sporten en meer eten.
Jouw ontbijt vindt ik extreem weinig en is wel belangrijk.
Ik zou zelfs nog meer calorieeen pakkenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef undiscoverdx het volgende:
Haha okee ik zal blijven sporten , is 3x per week wel genoeg?
En dan eten tot 1500.
Moet ik anders naar het dubbele gaan? Zegma 6 crackers met beleg zoals 2 met vlees , 2 met kaas en 2 met komkommer?
Ja. Ook meer dan 1500 kcal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:27 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Oke dus wel 4/5per week blijven sporten maar meer eten?
Hmm ik probeer eerst maar eens mijn ontbijt en avondeten wat te uitbreiden en dan even kijken hoe het gaat. Wel stap voor stap want ik kan niet zoveel kwijt in 1 keer haha xd Ja ik weet het 2000 is het gemiddelde.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou zelfs nog meer calorieeen pakkenEn ook wat vet
2000 cal is het gemiddelde voor een normaal functionerende vrouw en jij sport er nog eens flink bij.
Oh oke. bedankt voor de link! Bedankt ! Ik zal zeker verder plannen makenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Ook meer dan 1500 kcal.
Je kan uitrekenen wat je minimale onderhoud is, dat is het aantal calorieën dat je nodig hebt om je organen goed te laten functioneren, dus zonder dat je ongezond je eigen spierweefsel aantast om die energie voor je organen vrij te maken.
Lees deze pagina even door en bereken je BMR volgens de formule van Harris-Benedict
Zoveel calorieën heb je nodig als je stil op bed blijft liggen.
Daarna weer verder plannen maken.
Heb je het eerste invulding of het tweede gepakt? Tweede is beterquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:52 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik snap die berekening niet echt op de website ..
Klopt dit wel ?
Gewicht : 54.9
Afvallen : 1573
onderhoud : 1937
aankomen : 2421
Betekent dat ik elk dag minstens 1937 calorieen binnen moet krijgen om af te vallen?
Ik had de eerste gedaan maar ik doe nu wel de 2de.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb je het eerste invulding of het tweede gepakt? Tweede is beterEn dan staat er bij Onderhoud wat je dagelijks zou moeten eten om gelijk te blijven. Om gezond af te vallen, vertelde dietiste me, moet je daar 500 vanaf trekken. Dat zuo dan het dagelijks aan te te eten cals zijn.
Yupquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:58 schreef undiscoverdx het volgende:
Ik kreeg dit eruit : bmr 1374 onderhoud 2130 dus min 500 zou 1630 kcal per dag zijn?
Dat invullen klopt niet helemaal xd Ik ben wel 54.9 maar geen 154 maar 159 cm lang en ik ben 20.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef sigme het volgende:
Gewicht 54.9
Lengte 154
Leeftijd 22
BMR 1365 kcal
Als ik activiteit op 3 zet (schaal 1 (lui) tot 5 (topsport)) zet, heb je voor onderhoud 2116 kcal nodig.
Je moet dus minimaal 1365 kcal binnenkrijgen zodat je je lichaam geen schade berokkend als je de hele dag in bed blijft liggen.
Als je wel je bed uit wil, wil sporten om gezond te zijn en wil afvallen, zou je rond de 1600 kcal moeten binnenkrijgen.
Het klinkt inderdaad weinig. Maar als ik mijn ontbij wat uitbrei en meer avond eten dan kom ik wel op dat getal. =] bedankt voor de link!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMaar weinig hoor
Kijk goed uit dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt
Sorry. Maar dan moet je 'm zelf even goed invullen en dan komen de juiste getalletjes eruit rollen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Dat invullen klopt niet helemaal xd Ik ben wel 54.9 maar geen 154 maar 159 cm lang en ik ben 20.
Dus dan klopt je berekening niet :p
Geeft niet ! Ik had het al zelf uitgerekend misschien had je niet gezien. Maakt niet uitquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry. Maar dan moet je 'm zelf even goed invullen en dan komen de juiste getalletjes eruit rollen.
En de strekking blijft gelijk: meer eten. En blijf vooral goed bewegen.
Succes, en maak je niet teveel zorgen over die bikini. Je bent 20, niks te dik; geniet van je jeugd en schoonheid.
Nee sufferd. Blijven sporten, maar meer eten! Met jouw hoeveelheid sporten is 1500 calorieen een absoluut minumum, 1700-1800 is meer richting wat je lichaam nodig heeft. Dat is leuker, gezonder en je wordt er mooier van dan als een uitgemergeld bottenzakje! als je te weinig eet wordt je huid minder mooi, je haar wordt dof, je ziet er moe uit. Dan ben je wel dun, maar alsnog zie je er niet geweldig uit (zowel normaal als in bikini). Dus eet af en toe eens een avocado (vet maar gezond!), noten, zorg voor voldoende vezels, groenten, fruit en af en toe een beetje extra calorieeen als je hard hebt gesport.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:07 schreef undiscoverdx het volgende:
[..]
Omdat ik dit zomer mijzelf wil kunnen tonen in een bikini .. ik heb daardoor jaren niet gezwommen omdat ik me niet lekker erin voelde. Sporten doe ik omdat ik het ook leuk vind en mij energie geeft en ik wil leniger worden =Dquote:Op donderdag 10 juni 2010 07:42 schreef EC_Pixel het volgende:
Waarom wil je zo graag af vallen? En waarom sport je zoveel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |