Ik heb echt heel slechte ervaringen met vliegendekens overgehouden aan mijn ponies. Zeker met een paard wat zoveel gaat liggen, rollen, en hij speelt en haalt capriolen uit met de veulentjes, daarbij staat hij niet bij me om de hoek (zoals ik al zei, mijn moeder durft niks bij hem, laat staan een deken goed hangen), laat ik hem liever niet met eender welke deken in de wei staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waarom doe je hem geen vliegen deken om, of zo'n exceem deken om? Liever dat dan de hele zomer binnen staan toch?
Mijn jongste heeft ook erg last van dazen gehad, maar heb hem toen naar een andere opfok gebracht, en thuis hebben we gelukkig geen last van dazen.
Ik ben zelf overigens wel allergisch voor dazen.
Oef, sneu is een understatementquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik bedoelde zoiets:
[ afbeelding ]
Die kun je overal vastmaken. Tja het is sneu, maar hij kan wel naar buiten!
Stinkersquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misschien, als alles mee zit, zijn mijnen ik over niet al te lange tijd eigenaar van een tinker
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef alors het volgende:
Ik zag net pas dat ik het topic op slot gooide, maar toen was er al een nieuwe
Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatjequote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Stinkers
Nee, gekheid. Waarom heb je voor zo'n paard gekozen?
Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatjeDaarnaast het karakter, ze zijn totaal niet angstig aangelegd, nieuwsgierig. Daarnaast zijn het prachtbeesten om te zien
![]()
Andere opties waren voor ons fjord-kruisingen, bijvoorbeeld fjord-arabier
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.
Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passen
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...
Er stond misschien in de nabije toekomstquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
Houd je er wel rekening mee dat het houden van een eigen paard particulier toch wel een hoop zoden met zich meebrengt?!
Ik dacht ook dat ik heel veel ervaring had toen ik mijn eerste paard kocht. Want ik reed al 11 jaar toen! Toen ik eenmaal aan de slag ging met mijn eigen paard, dacht ikwat weet ik nou eigenlijk? Helemaal niks!
Bovendien zijn ze een stuk heter dan manege paarden, ook al zijn het tinkers. Zoals iemand al zei, het blijven individuen, ik heb met een haflinger een behoorlijk ernstig ongeluk gehad waarbij ik bijna het leven gedag moest zeggen... Op zo'n brave lieve haflinger! Kun je het je voorstellen?
Al met al, gefeliciteerd, maar besef wel dat het geen bakje boter is!
Ja, dus? Rechtvaardigt dat jouw reactie? En een reden om erg op te moeten passen? De verkopende partij die het verhaal rooskleurig brengt, gedrogeerde paarden, paarden die toch niet verkeersmak (bijvoorbeeld) zijn, Tinkers die toch donders-heet blijken te zijn...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenUiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenUiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
6/7 jaar op manegepaarden rijden staat niet in verhouding met het houden van een gewoon paard. Want privé-paarden zijn heel vaak veel pittiger omdat ze niet 5-8 uur per dag werken. En op een manege leer je niks over de echte zorg rond een paard, osteopaten, ontwormen, hoefsmeden etc.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn vriendin heeft altijd paarden gehad, en ik heb een jaar of 6/7 op een manege gereden.
Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Evienne het volgende:
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.
Het is de persoonlijk ervaring, en voorkeur. Ik vind tinkers lomp, ze struikelen vaak, letten niet op, zijn sloom, en meestal vinden de eigenaren ze tof geweldig. Het feit dat hij dan hard onder de ruiter vandaan rent, noemen ze ''voorwaarts''....... En tja, eerlijk is eerlijk, ik vind ze ook gewoon lelijk. Lelijke lompe hoofden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Evienne het volgende:
Koudbloedjes zíjn nou eenmaal... euh, koelbloediger. Blijft het zaak om een dier persoonlijk te benaderen. De Tinker die ik heb verzorgd, kon compleet frantic worden als ze moest dressuren. Echter tijdens buitenritten en al wat daarbij kwam kijken (vrachtwagens, andere paarden, geclaxonneer, helikopters, fietstoertochten, overwaaiend plastic...) was ze de rust zelve. Niks, echt níks wat haar van haar apropos kon brengen, tót ze het zinnetje: 'Bij A afwenden in arbeidsdraf, X halthouden en groeten' hoorde. Zo ken ik meerdere Tinkers. Het is geen garantie dat ze allemaal zo zijn, maar het ras wordt óók op deze eigenschappen gefokt.
Vooral dequote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.
Ok, begrijpelijk, Tinkers zijn niet erg sierlijk, en meestal geen dressuurcracks. Toch snap ik wel dat de eigenaren vaak met ze weglopen en hun minder aantrekkelijke punten verdedigen, ze zijn gewoon erg charmant, en als je een lief, relaxed familiepaardje zoekt met een beminnelijk uiterlijk (waar smaken weer verschillen) snap ik dat de keuze vaak bij een fraaie Tinker uit komt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Het is de persoonlijk ervaring, en voorkeur. Ik vind tinkers lomp, ze struikelen vaak, letten niet op, zijn sloom, en meestal vinden de eigenaren ze tof geweldig. Het feit dat hij dan hard onder de ruiter vandaan rent, noemen ze ''voorwaarts''....... En tja, eerlijk is eerlijk, ik vind ze ook gewoon lelijk. Lelijke lompe hoofden.
Ik zie vaak koudbloed eigenaren hun paarden voet bij stuk verdedigen dat ze niet lomp, sloom, en stom zijn, want hij is voorwaarts, kan een winstpunt rijden, en is lief. Maar vaak loopt hij dan onder de ruiter vandaan, en stomen ze door alles heen. Dat heeft dus meer met opvoeding te maken.
Bovendien is het allerbelangrijkste, je kunt een paard zo gek of zo stom maken als je zelf wilt.
Oefening baart kunst, evenals geduld, en normaal omgaan met je paard.
Teveel eigenaren beschouwen ze als mensen.
Verkeerd vooroordeel. Helaas.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Evienne het volgende:
relaxed familiepaardje zoekt met een beminnelijk uiterlijk (waar smaken weer verschillen) snap ik dat de keuze vaak bij een fraaie Tinker uit komt.
Jarenlang eigen paarden hebben wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
6/7 jaar op manegepaarden rijden staat niet in verhouding met het houden van een gewoon paard. Want privé-paarden zijn heel vaak veel pittiger omdat ze niet 5-8 uur per dag werken. En op een manege leer je niks over de echte zorg rond een paard, osteopaten, ontwormen, hoefsmeden etc.
Waar is de wedstrijd, springen of dressuur?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
Goed, ander onderwerp maar!
Rijd er iemand hier wedstrijden? Ik heb Zaterdag (lekker het word 25 graden!) mijn eerste selectie wedstrijd.
Als we al voor dit paard door gaan, dan zal dit sowieso met een lange proefperiode zijn. Al is het maar om te kijken of het paard op zn plek is in een hit-actief stal (lees: Geen merrie's gaat dekkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Evienne het volgende:
[..]
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.
Koudbloedjes zíjn nou eenmaal... euh, koelbloediger. Blijft het zaak om een dier persoonlijk te benaderen. De Tinker die ik heb verzorgd, kon compleet frantic worden als ze moest dressuren. Echter tijdens buitenritten en al wat daarbij kwam kijken (vrachtwagens, andere paarden, geclaxonneer, helikopters, fietstoertochten, overwaaiend plastic...) was ze de rust zelve. Niks, echt níks wat haar van haar apropos kon brengen, tót ze het zinnetje: 'Bij A afwenden in arbeidsdraf, X halthouden en groeten' hoorde. Zo ken ik meerdere Tinkers. Het is geen garantie dat ze allemaal zo zijn, maar het ras wordt óók op deze eigenschappen gefokt.
Daarom ben ik wel voorstander van lange proefperiodes. Als je denkt een leuk paard gevonden te hebben, laat hem een maand of twee bij je wonen en stel hem, na een week of wat gewenning aan zijn of haar nieuwe huis, bloot aan de dingen die je paardje tegen zal komen in zijn nieuwe dagelijkse routine. Merk je snel genoeg hoe het dier staat tegenover nieuwe of ongewone indrukken.
Waar in omgeving Rotterdam wil je hem stallen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
recreatiepaard is wat in deze regio (Rotterdam) een buitenrit kan maken. En dan is een wat minder schrikachtig ras ideaal. Iets met veel verkeer enzo.
Dressuur. Ik moet in Westmaas (dat ligt bij Oud-Beijerland, Zuid-Holland dus). Oh, je hebt dus ook al een wat ouder paard. Mijn andere paard is 17, is met pensioen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:39 schreef Evienne het volgende:
[..]
Waar is de wedstrijd, springen of dressuur?
Ik rijd tot nog toe geen wedstrijden, mijn paard is inmiddels 19, heeft tot 2 jaar geleden dressuur in de hoogste klasse gereden, gesprongen tot klasse M, maar hij was eigenlijk van zijn welverdiende pensioen aan het genieten. Nu ik bij wat wedstrijden ben geweest om te fotograferen kriebelt het wel weer ontzettend.
Bij Koos kriebelt het ook nog altijd. Leuk om te zien hoe hij helemaal opleeft als voorbijgangers naar hem kijken. Misschien ga ik het toch eens doen, in een lage klasse, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik rijd ook niet bij een vereniging, maar heb wel vervoer.
Ik ook, vandaar dat ik er op reageerdequote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.
Tinkers zijn groot, zwaar en sterk. Ze kunnen zo door onder je kont vandaan lopen, hoe goedaardig, lief en mak het ras ook bekent staat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ook, vandaar dat ik er op reageerdeAl bedoel jij dat niet. Maar in F&F kan je zo schijtziek van dat soort "belerende" (maar goed bedoelde) wijsheden worden. Zeg dat je hond poept in het gras van de uitlaatzone, en er zijn hier mensen die roepen dat je daar wel heel erg mee op moet passen omdat "insert onzinnige reden". En dat is iets wat met enige regelmaat erg vermoeiend kan zijn.
Ik weet nog steeds niet waarom ik dan op zou moeten passen met een Tinker. Ja, natuurlijk kan een tinker net zo goed een schrikachtig paard zijn. Ik ben niet achterlijk, mijn vriendin is niet achterlijk, en het paard dat we ooit gaan kopen ook niet.
Klopt. Daarom weet ik nog steeds niet waarom ik met een tinker op moet passen. Maar als er rook uit zn kont komt, dan weet ik dat ik er af moet stappen en weg zal rennenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Tinkers zijn groot, zwaar en sterk. Ze kunnen zo door onder je kont vandaan lopen, hoe goedaardig, lief en mak het ras ook bekent staat.
Maargoed, dat geldt denk ik voor alle paarden met 4 benen en een eigen wil
Oh das een eindje uit de buurt, ik ben wel van plan deze zomer meer concoursen te bezoeken voor foto's, dus misschien kom ik je nog es tegen binnenkort. 25 graden is geen makkelijke temperatuur om in te rijden, toen ik nog wedstrijden reed, zat ik bij zulke temperaturen hooguit een uur in het zadel. 10 min losrijden, 5 min proef, rust, 10 min. viertal (quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:45 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dressuur. Ik moet in Westmaas (dat ligt bij Oud-Beijerland, Zuid-Holland dus). Oh, je hebt dus ook al een wat ouder paard. Mijn andere paard is 17, is met pensioen.
Je kan je eventueel inschrijven bij een vereniging in de buurt, of die je zelf fijn vind? En dan gewoon lekker in de B starten. Als het met die 19-jarige is, dan moet je in de laagst mogelijke gezamelijk niveau starten.
Dus stel hij was Z2, en jij hebt dat ook gereden, moet je Z2 starten. Maar heb jij bv tot de L2 gereden, mag je met dat paard ook L2 rijden. En heb je geen niveau bevestigd bij de KNHS (wat vroeger nog de NPC heette) dan kun je gewoon in de klasse B beginnen met hem.
Ah joh, gewoon een lekker scherp stangbit erin, beest gaat geen kant meer opquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klopt. Daarom weet ik nog steeds niet waarom ik met een tinker op moet passen. Maar als er rook uit zn kont komt, dan weet ik dat ik er af moet stappen en weg zal rennen
Johquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passen
Ik had het niet over de Tinker specifiek. Als je goed had gelezen, had ik een zin in je post dikgedrukt en dáár doelde ik op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Klopt. Daarom weet ik nog steeds niet waarom ik met een tinker op moet passen. Maar als er rook uit zn kont komt, dan weet ik dat ik er af moet stappen en weg zal rennen
Heb ik nog steeds geen antwoord waarom ik moet oppassen met de aanname dat een tinker over het algemeen minder schrikachtig is. Ontploft het paard? Wat, naast wat iedereen met een IQ van boven de 90 weet (dieren blijven dieren, etc etc), probeer je te zeggen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Tinker specifiek. Als je goed had gelezen, had ik een zin in je post dikgedrukt en dáár doelde ik op.
Verder ben ik het met Shanna eens. Van alle paarden op de wereld, zijn Tinkers wel het meest lomp en lelijk
Wat ik ermee wil zeggen, is dat je er niet standaard vanuit moet gaan dat Tinkers wel braaf en sukkelig zijn. Dan kan je bedrogen uitkomen, dit is zowel mijn eigen ervaring als vele ervaringen van mensen die ik ken die Tinkers houden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb ik nog steeds geen antwoord waarom ik moet oppassen met de aanname dat een tinker over het algemeen minder schrikachtig is. Ontploft het paard? Wat, naast wat iedereen met een IQ van boven de 90 weet (dieren blijven dieren, etc etc), probeer je te zeggen?![]()
Of had ik inderdaad gelijk, dat het een standaard, niet slecht bedoelde maar wel wat belerende F&F reactie is waar de gene waar hij aan gericht is helemaal niets mee kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Waar kom jij vandaan? Mijn paarden staan overigens in Brabant.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef Evienne het volgende:
[..]
Oh das een eindje uit de buurt, ik ben wel van plan deze zomer meer concoursen te bezoeken voor foto's, dus misschien kom ik je nog es tegen binnenkort. 25 graden is geen makkelijke temperatuur om in te rijden, toen ik nog wedstrijden reed, zat ik bij zulke temperaturen hooguit een uur in het zadel. 10 min losrijden, 5 min proef, rust, 10 min. viertal (), rest van de tijd parade. Wat was dat trouwens een drama, parades. Je kon de ruiters en amazones met een véél te hete pony in verhouding tot hun rijkunst er zó tussenuit pikken.
Ik heb dus alleen met ponies wedstrijd gereden, tot klasse L (toen L2 volgens mij, is dat nu niet samengevoegd, of alweer ongedaan gemaakt?), en dat is al zó lang geleden dat ik me ook totaal niet bezwaard zou voelen om weer bij de beginners te beginnen.![]()
Blijft over, een leuke rijvereniging te kiezen. We hebben er niet zoveel hier in de buurt, dus zal es een rondje gaan doen...
Dankuquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:22 schreef Samzz het volgende:
Oh, wat een leukerds. LiiszleZe lijken me nog een beetje van de oude stempel?
@ LeeHarvey, gefeliciteerd met de aankoop! Heb je een foto van je Tinker?
Thanks! en ja, ze zijn tussen oude en nieuwe type in. mama iets breder dan dochter.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:22 schreef Samzz het volgende:
Oh, wat een leukerds. LiiszleZe lijken me nog een beetje van de oude stempel?
@ LeeHarvey, gefeliciteerd met de aankoop! Heb je een foto van je Tinker?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:32 schreef liiszle het volgende:
ik ga weer fijn meelezen na er een hele hoop delen tussen uit geweest te zijn.
even voorstellen
mijn poowns
romy links en rini Rechts (en ik in het midden, hehe)
[ afbeelding ]
momenteel lopen ze beiden kreupel, door nalatigheid van de oude verzorgster.. dus nu ruim 3 weken volledige rust gehad, en vanaf morgen rustig een longeer training opbouwen.
dat zegt me genoegquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat een lieverds(Ik krijg altijd de neiging om "Oh, wat een lieve Molly's!" te zeggen
...alles wat op Molly lijkt noem ik zo..... (Molly heb jij toch nog wel meegemaakt denk ik? Of heb je nu zoiets van "Waar heeft ze het over?!")
Waar/ in welke omgeving staan ze?
inderdaad, het longeren gebeurd wel heel ruim, enigszins meelopen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:22 schreef Evienne het volgende:
Wandelen in de wei? Hoe groot is de bak waar je in rijdt, want als ik mijn paard longeer, loop ik vaak mee over de middellijn, zodat hij toch de hele bak door loopt en ik niet dol draai.
Toen mijn tweede pony, een halfarabier, een peesblessure had mocht ze trouwens de eerste drie maanden enkel stappen. Zeker als je paardje maar 5 minuten mag lopen, en voor de rest volledige rust heeft, zal ze bepaald niet soepel zijn, en komen drafpassen veel harder aan op spieren en gewrichten. Misschien masseren, afspoelen of strekoefeningen voor je haar laat bewegen?
Oe, een hit actief stal, cool!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als we al voor dit paard door gaan, dan zal dit sowieso met een lange proefperiode zijn. Al is het maar om te kijken of het paard op zn plek is in een hit-actief stal (lees: Geen merrie's gaat dekken).
Het hoeft ook helemaal geen duf paard te zijn. Sterker nog, verre van. Als het maar een liefrecreatiepaard is wat in deze regio (Rotterdam) een buitenrit kan maken. En dan is een wat minder schrikachtig ras ideaal. Iets met veel verkeer enzo.
Voor ons is het ook nieuw, maar het systeem lijkt ons voor het paard en onszelf echt ideaal. We krijgen'm volgende week, dus over een tijdje kan ik je vast meer vertellen dan de theorie die we nu al wetenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Oe, een hit actief stal, cool!
Heb je daar al ervaring mee en zo ja vertelllllllllllll.
Ik wil die van mij over gaan plaatsen naar een paddock paradise idee, het weideleven bevalt niet goed, grazige weides en sobere rassen werkt niet goed samen, dus wel geinterreseerd in ervaringen hiermee!
Wil graag van de graaskorven af namelijk.
Ik heb 2 monsters, een haflinger van het oude type, een lekkere dikbil van een ruime 1.50 en een kruising shet/welsh van een ruime 1.25.quote:
Doe ik al heel lang inmiddels, eigenlijk echt helemaal overgestapt toen de haf zijn extra tanden kreeg en het bit niet meer wilde, toen was het kiezen of zijn tanden trekken die gewoon gezond waren, of dan maar geen bit meer in.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik ook. Wil bitloos en boomloos gaan rijden ook.
Net als de meeste mensen, ik krijg dan ook vaak te horen heel leuk wat je doet, maar ik zou er het geduld niet voor hebben, zou het saai vinden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:19 schreef Isegrim het volgende:
Grondwerk doe ik niet echt veel, zit er toch liever bovenop.Maar met deze puber is het denk ik wel goed om wat grondwerk te doen.
Hij neigt naar dominantie / uitproberen. Wil sowieso bezig met clickertraining omdat hij heel moeilijk is met het optillen van zijn voorbenen, vermoedelijk ooit iets vervelends meegemaakt (achtervoeten tilt hij zonder problemen op).
Moet je voordat je het been optilt eens een keer stevig tegen haar aanduwen zodat ze de voeten wat verder uit elkaar zet, wat steviger staat.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:26 schreef alors het volgende:
Voorbenen zijn volgens mij ook moeilijker ivm het evenwicht. Een paard draagt het meeste gewicht op zijn voorhand.
Mijn pony vind het ook erg moeilijk en gaat snel hangen. Ik probeer er zelf altijd goed tegenaan te staan zodat ze wat steun heeft.
Ja! Apollo probeerde dat ook! Dan 'wees' ie met z'n neus als er een daas achter het zadel zat, of liet ie de daas zien als die op de hals zat. En niet alleen tijdens het rijden, nee ook in de wei of bij het poetsen. Met zo'n blik van 'Help me danquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Pff je kan bij ons heerlijk buiten rijden, maar als je dan in een dazen-territorium komt, berg je dan maar.
Het grappige is dat als mevrouw een daas op bijv. haar hals heeft, ze deze dan naar mij toe buigt met een blik van: sla dat ding van me af.
Ook paarden hebben personeel, blijkbaar.
Ik heb geen idee, gebruik het zelf niet. Het ruikt wel heel sterk geloof ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:08 schreef Isegrim het volgende:
Werkt dat spul een beetje? Ik ben vandaag zelf gebeten door een daas op een plek waar je dat écht niet wilt.
Interessant filmpje, paardengedrag bestuderen is altijd leuk.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar moet je gewoon tijd voor maken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Interessant filmpje, paardengedrag bestuderen is altijd leuk.
Als ik er de tijd voor had, klapte ik een stoeltje in het weiland uit en ging er de hele middag zitten.
Die van mij is daarin dan weer echt blond, dat is duidelijk, hij heeft er een dikke week over gedaan voordat hij begreep dat hij wel kon eten met een graasmasker, alleen wat minder.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:28 schreef Isegrim het volgende:
@erodome: We hebben er al aardig wat kijkuurtjes op zitten.Het is gewoon ontzettend leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren, welke vriendschapsbanden er zijn, wie wie niet kan luchten etc.
Meneer had binnen een halve dag al door hoe de voercomputers werken. Je bent een tinker of je bent het niet.Geen hulp meer nodig. Hij heeft nu nog een halsband waar de chip in zit, maar die wordt binnenkort vervangen door een onderhuidse chip.
Vandaag hebben we heel eventjes (als in tien minuten) gereden, gewoon zonder zadel, even de bak verkennen. De grote spiegel was wel een beetje eng.
Terrecht, ze zijn ook heel erg leuk!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:48 schreef Isegrim het volgende:
Haha, onze tinker valt nogal op blonde hafjes lijkt het. Hij trekt echt naar ze toe, is erg van ze gecharmeerd.
Kan goed zijn. Je ziet het ook met bepaalde 'afwijkende' hondenrassen zoals husky's e.d.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Terrecht, ze zijn ook heel erg leuk!![]()
Maar het was me ook al wel opgevallen dat de "koudbloeden" erg naar elkaar toetrekken, in beide kudde's zie je dat, kan toeval zijn, maar ik hoor het van meer kanten.
Mijn vriend.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ehm, hoe komen jullie trouwens op de paardenrug zonder zadel?
Een krukje?
Ik gebruikte inderdaad een krukje. Om zo op de ronde hooibaal te komen die altijd op de deel stond, waarna ik zo door kon glijden op de rug van m'n paardebeest.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ehm, hoe komen jullie trouwens op de paardenrug zonder zadel?
Een krukje?
Blinde vlieg is een benaming voor de Haematopoda pluvialis --> Daas.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:59 schreef Samzz het volgende:
De drukverdeling ligt anders, een boom verdeelt de druk over de twee kussens en meer over de rugspieren. Maar zoals ik zei, op internet is daar voldoende informatie over te vinden.
En het is een blinde vlieg, zo noemen wij ze hier.
Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben er allergisch voor, we hebben ze thuis gelukkig niet, maar er was er afgelopen Zondag eentje meegereisd in de trailer vanaf het wedstrijd terrein, en toen ik de trailer schoon aan het spuiten was, prikte hij. Pokkebeest! Was nog net op tijd, want ik ben allergisch.
Vond het al zo raar dat het paard zo druk was in de trailer... doet hij normaal nooit. Maar dat was dat etterbeest natuurlijk.
Thuis hebben we ze niet! Gelukkig.. want mijn jongste word helemaal hysterisch als hij een daas op zijn lichaam heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.
Edit: Deze dus:
[ afbeelding ]
Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wil een mini-dazenval hebben, die je mee kunt nemen als je een buitenrit maakt.
Het zag vandaag weer zwart van de dazen.
Of ik ga met een vliegendeken rijden, natuurlijk
Ik ben ook op beide ellebogen gebeten, de littekentjes lijken verdacht veel op een mini-gehaktmolen beet van een daas.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.
Ik dacht gelezen te hebben dat het een jaar of 5 terug een plaag is geworden?quote:Op maandag 12 juli 2010 11:50 schreef alors het volgende:
Ik, en ik ben niet de enige, heb het idee dat 'vroegah' er veel minder dazen waren. Je zag er wel eens één of twee maar daar hield het wel mee op. En dan pakten ze altijd je pony wel, nu pakken ze ook mensen.
Definieer effectief. Op en om een stuk grond van 3000m2 zullen enkele (tien?)duizenden dazen zitten. Dan kan je moeilijk 50 dazenvallen neer gaan zetten. Daarnaast ligt onze stal tussen een aantal natuurgebieden in. Ik gok zo dat dat een onbeperkte levering van verse dazen oplevertquote:Op maandag 12 juli 2010 12:21 schreef Samzz het volgende:
Zoals ik een paar dagen terug al postte, is een dazen val effectief. Kennissen van mij hebben hem staan en ze vangen zo'n 300 dazen per dag! En het paard heeft nergens last van
Ja, maar als de dazenval aantrekkelijker is dan de paarden, kan het natuurlijk best werken. Ik heb het idee dat ze in de hit actief minder last hebben van dazen dan wanneer je het pad af rijdt...quote:Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Definieer effectief. Op en om een stuk grond van 3000m2 zullen enkele (tien?)duizenden dazen zitten. Dan kan je moeilijk 50 dazenvallen neer gaan zetten. Daarnaast ligt onze stal tussen een aantal natuurgebieden in. Ik gok zo dat dat een onbeperkte levering van verse dazen oplevert
Een val is goed voor een hectare grond. En ik zie die blindes liever in een val dan op mijn paard. Dus ik zit erover te denken ook een val te bestellen, per dag 300 of meer blindes weg, hoe ideaal is dat? Zoveel sla je er in je leven niet dood.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Definieer effectief. Op en om een stuk grond van 3000m2 zullen enkele (tien?)duizenden dazen zitten. Dan kan je moeilijk 50 dazenvallen neer gaan zetten. Daarnaast ligt onze stal tussen een aantal natuurgebieden in. Ik gok zo dat dat een onbeperkte levering van verse dazen oplevert
Nou ik zat na een week al op 10 denk ik, dat is toch ook al 520+ dazen per jaarquote:Op maandag 12 juli 2010 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een val is goed voor een hectare grond. En ik zie die blindes liever in een val dan op mijn paard. Dus ik zit erover te denken ook een val te bestellen, per dag 300 of meer blindes weg, hoe ideaal is dat? Zoveel sla je er in je leven niet dood.
Ga je er ooit wedstrijden mee rijden, of recreatief?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:27 schreef Samzz het volgende:
Even een update'je van Rio en mij.
Het gaat echt súper. Ik krijg met de dag het gevoel dat we meer op elkaar ingespeeld raken en mijn instructrice zegt hetzelfde. We zijn nu lekker aan het trainen op de basis, die er al goed in zit, nu moet hij nog constanter worden in de aanleuning. In draf en galop gaat dit al goed, alleen in stap is het nog wat moeilijk, daar wil hij nog wat graag omhoog. De overgangen zijn super bevestigd, zowel naar voren als terug, de stap - galop gaat helemaal goed. We zijn nu de schriktraining aan het oppakken. Vandaag allemaal vreemde voorwerpen aan de bakrand gehangen (jassen, plastic tassen enz.), morgen gaat m'n instructrice met een paraplu rondlopen.
Ja, ik ben erg blij met Rio
Dat klinkt erg pijnlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Paardje liep gister flink kreupel, kwam duidelijk vanuit zijn hoeven. Hoefsmid is vandaag geweest en heeft een zoolzweer vastgesteld. Boel is opengesneden en gezwachteld en meneer moet tot zaterdag op stal. Dat zal hij niet leuk vinden.Hij heeft volgens mij nog nooit van zijn leven een paar dagen op stal doorgebracht.
Het is qua pijn denk ik een beetje te vergelijken met een flinke blaar onder je nagel. De troep kan niet weg en het gaat zweren en kloppen. Hij liep zeer gevoelig. Opensnijden gaf direct verlichting.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat klinkt erg pijnlijk.
Lange genees-tijd?
Ach, die steken in elk geval niet. Reageren dazen eigenlijk niet op DEET? Kan een paard tegen DEET?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Okeeee, de dazen hebben plaats gemaakt voor 39383837474 vliegen.
Burgh...
enquote:Een antimuggenmiddel met DEET werkt ook uitstekend tegen dazen.
doet juist het beste vermoeden. Volgende buitenrit dus maar de DEET roller mee.quote:Deet is voor veelvuldig gebruik niet echt geschikt. Maar er zijn zelfs speciale middelen voor paarden op de markt met DEET.
Kijk maar op de site van de paardendrogist.
Om het nog leuker te maken: sommige vliegen steken ook in Augustus.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach, die steken in elk geval niet. Reageren dazen eigenlijk niet op DEET? Kan een paard tegen DEET?
Het is gewoon de geur die het doet, dus ongetwijfeld. Desnoods op de randen van het sjabrak, en evt. op plekken waar zowel hij als wij moeilijk bij kunnen een stip.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:40 schreef Isegrim het volgende:
Als je het op jezelf smeert, is je DEET-aura wellicht voldoende om ook je paard te beschermen.
Vanwaar het verbod op citronella? Lijkt me één van de meest onschuldige middelen die er zijn...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is gewoon de geur die het doet, dus ongetwijfeld. Desnoods op de randen van het sjabrak, en evt. op plekken waar zowel hij als wij moeilijk bij kunnen een stip.
Ik las dat door een verbod op het verwerken van citronella in het VK, er daar alleen nog anti-insect middelen voor paarden mét DEET zijn. Dus heel veel zou het niet kwaad kunnen lijkt mij (zolang we hem niet tweemaaldaags onderdompelen)
Leuk die natuurquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:44 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat klopt. Huisvliegen prikken soms ook.Ik weet niet wat ze dan precies doen, maar je voelt dan prikjes.
Dat dacht ik ook ja, maar gezien de context lijkt het mij ook wat onwaarschijnlijk:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vanwaar het verbod op citronella? Lijkt me één van de meest onschuldige middelen die er zijn...
Dan zou het hier dus ook verboden zijn. Lijkt me dan eerder dat er nu overal DEET in zit, omdat het beter werkt.quote:Due to European legislation, here in the UK we're no longer allowed to purchase fly sprays containing citronella oil. The replacement is DEET, so now almost all comercially available fly repel products have DEET in them...
quote:Je hebt te maken met de stalvlieg (Stomoxys calcitrans). Die lijkt oppervlakkig erg op de huisvlieg (Musca domestica) maar heeft sterk verschillende monddelen. Waar de huisvlieg een slurfje heeft waarmee ze vloeistoffen kan opzuigen, is de stalvlieg voorzien van een steeksnuit waarmee ze steekt en bloed tot zich neemt. De zwarte puntjes die vliegen achterlaten, zijn het verteerde bloed in de uitwerpselen. De stalvlieg komt zoals de naam laat vermoeden, vooral in de omgeving van boerderijen voor.
Laten we eens dromen over later als we groot zijn dan!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:43 schreef Darkwolf het volgende:
Zucht. Jullie leven mijn droom. One day some day...![]()
(Dank je wel voor het wijzen naar dit topic, Isegrim!)
Mijn grootste droom is natuurlijk mijn grote lieveing die ik al 12 jaar ken. Een manege pony (merrie) van het merk Fjord + nog iets en ze is al aardig op leeftijd.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:57 schreef erodome het volgende:
Laten we eens dromen over later als we groot zijn dan!
Wat voor soort paardje wil je graag later, welk type/karakter heb je dan in je hoofd?
Oja?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Als er hier een tweede paard zou kunnen komen, dan komt er een Egyptische arabier.![]()
Die zijn wel heeeeeeeel mooi ja, zo ben ik nogal weg van pura raza's.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Als er hier een tweede paard zou kunnen komen, dan komt er een Egyptische arabier.![]()
Kijk, dat heb ik nou ook!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:25 schreef erodome het volgende:
Die zijn wel heeeeeeeel mooi ja, zo ben ik nogal weg van pura raza's.
Maar ik val nu eenmaal als een blok voor echte ponykarakters, ik hou van pony's![]()
Omgeven zijn door pony's lijkt me helemaal super!
*knip* laat maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:43 schreef Darkwolf het volgende:
Zucht. Jullie leven mijn droom. One day some day...![]()
(Dank je wel voor het wijzen naar dit topic, Isegrim!)
Ik lees dit vandaag zo terug en denk bij mezelf, nu nog 2 vlechtjes in en de hele dag een cap op en ik kan zo voor penny meisje doorgaan, aaarrrgghhquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Die zijn wel heeeeeeeel mooi ja, zo ben ik nogal weg van pura raza's.
Maar ik val nu eenmaal als een blok voor echte ponykarakters, ik hou van pony's![]()
Omgeven zijn door pony's lijkt me helemaal super!
Mooi, fijn dat alles netjes geneest!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:31 schreef Isegrim het volgende:
Paardje is aan de beterende hand en mocht van de smid weer de groep in.
Dat klopt, het is ook gewoon te koop bij de Walmart. Een Texaanse vriendin van me gebruikte het voor haar langharige dochtertjes.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:45 schreef Darkwolf het volgende:
Dit vond ik in de badkamer van mijn Amerikaanse vriend in Californie en heb ik ook maar voor mijzelf gekocht:
[ afbeelding ]
Het grappige en leuke is: ook bestemd voor menselijk gebruik... bijna overal te koop daar.
Wedstrijden is wel het plan. Het is een talentvol paard en ik heb wedstrijd ambities. Maar de top hoef ik niet te halen hoor. Kijken waar het komt, lang leve de lol.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ga je er ooit wedstrijden mee rijden, of recreatief?
Op stal? Voor een hoefzweertje? Arm paard.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Paardje liep gister flink kreupel, kwam duidelijk vanuit zijn hoeven. Hoefsmid is vandaag geweest en heeft een zoolzweer vastgesteld. Boel is opengesneden en gezwachteld en meneer moet tot zaterdag op stal. Dat zal hij niet leuk vinden.Hij heeft volgens mij nog nooit van zijn leven een paar dagen op stal doorgebracht.
Ah, das wel leukquote:Op maandag 19 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
Wedstrijden is wel het plan. Het is een talentvol paard en ik heb wedstrijd ambities. Maar de top hoef ik niet te halen hoor. Kijken waar het komt, lang leve de lol.
Voor nu dressuur. Hij is dressuur gefokt (prachtige afstammingquote:Op maandag 19 juli 2010 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah, das wel leuk![]()
Welke discipline?
Hij liep op drie benen dus het ging helaas niet anders. Vooral niet omdat hij nieuw is in de groep en dus nog regelmatig het pispaaltje.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wedstrijden is wel het plan. Het is een talentvol paard en ik heb wedstrijd ambities. Maar de top hoef ik niet te halen hoor. Kijken waar het komt, lang leve de lol.
[..]
Op stal? Voor een hoefzweertje? Arm paard.
Kunststofquote:Op maandag 19 juli 2010 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Auw, pijnlijke aangelegenheid.![]()
In de winter draag ik wel schoenen met stalen neuzen als ik mijn paardje ophaal, zij zal niet op mijn voet gaan staan, maar die andere twee misschien wel.
Aangezien zij boven de 1.70 richting 1.80 gaan gok ik het er maar niet op.
Dat is ook niet grappig iddquote:Op maandag 19 juli 2010 23:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Duiven en eenden die onverwacht wegvliegen zijn ook zo leuk![]()
(nee)
Ja, echt een machtig dier! Heb m nog gemeet op Jumping Amsterdam, in z'n stalletje, hooi etend. Apart hoor, zo ineens wegquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:16 schreef alors het volgende:
OkidokiMet zijn rare galop
wat tof paard vond ik dat
[ afbeelding ]
Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:47 schreef Isegrim het volgende:
Oud-eigenaar van ons paardje kwam vandaag kijken. Geloof dat ze wel content was met zijn nieuwe plekje.Ze vond hem erg relaxed ogen.
Vandaag voor het eerst bitloos gereden, met kingekruist systeem. Paardje reageert er erg prettig op en ik vind het zelf ook fijn.Wil ik wel mee door oefenen.
Hadden we ook zo afgesproken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.
Vindt je dat echt heel vreemd?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:46 schreef Samzz het volgende:
Hmmmm... Oki Doki overleden
Dat was wel het laatste wat ik verwachtte. Wat is dat toch met paarden die voor miljoenen overgekocht worden en waar je vervolgens nooit meer wat van hoort? * Denkt aan Poëtin*
Euh, ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op handel en sport stallen, heb er jaren gewerkt. Oki liep een ernstige blessure op tijdens een spring wedstrijd, hij was toen 13 of ondertussen 14, hij is overleden aan een complicatie na de operatie. Dit heeft dus helemaal NIKS van doen met te snel en te vlug willen berijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Vindt je dat echt heel vreemd?
Als die paarden 3 worden weten ze vaak al of ze geschikt zijn om mee te gaan springen, hebben ze al onder de man gesprongen en alles.
Alles moet tegenwoordig snel met sportpaarden, tijd is geld, snel opfokken, snel inrijden, snel kijken hoever ze kunnen komen.
Dat geeft veel problemen, been problemen, rugproblemen, ga zo maar door.
Voordat ze ook maar enigsinds zijn uitgegroeit krijgen ze al zware belasting, dat is gewoon niet goed.
-knip-
Pardon hoor...quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Euh, ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op handel en sport stallen, heb er jaren gewerkt. Oki liep een ernstige blessure op tijdens een spring wedstrijd, hij was toen 13 of ondertussen 14, hij is overleden aan een complicatie na de operatie. Dit heeft dus helemaal NIKS van doen met te snel en te vlug willen berijden.
Misschien eerst even inlezen wat er met het paard aan de hand was, voor je met aantijgingen aan komt zetten die in dit geval kant nog wal slaan.
Oki wel ja, maar al die anderen die opgetraind worden maar niet zo hoog komen niet en dat zijn er heel veel meer dan die beroemdheden onder de paarden, voor 1 beroemd paard moeten er toch een veelvoud opgetraind worden(waar je nogsteeds kan discuseren over de zin en onzin van zo vroeg beginnen met zware bealsting met een dier in de groei).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:29 schreef Samzz het volgende:
Maakt ook niet uit. Het is gewoon zonde van zo'n donders mooi en fijn paard.
En wat je zegt kan dan wel blijven staan, neemt niet weg dat (top)sport paarden heel anders behandeld worden dan ons huis, tuin en keuken paardDaar zorgen ze echt wel goed voor en blessures komen nog relatief weinig voor in de topsport, je hoort het alleen meteen als het wel zo is. Mijn paard komt niet in het nieuws als ze een peesblessure heeft.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:03 schreef Samzz het volgende:
Ik rijd volgens de klassieke rijschool, het Scala der Ausbildung,
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga zelf misschien ook wel weer even wat lessen nemen. Mijn vorige paard is een jaar of acht geleden weggegaan en sindsdien heb ik relatief weinig gereden. Toch vind ik dat het best goed gaat. Sterker nog, ik merk dat ik bepaalde slechte gewoontes bijna kwijt ben. Zo hield ik altijd te veel vast, vooral op links. Ik vind loslaten en rijden met heel weinig gewicht aan mijn teugels nu veel gemakkelijker. Ik ben minder control freak. Zal ook iets met leeftijd enzo te maken hebben denk ik. Meer rust in mezelf en dus ook meer rust in het rijden. Maar een groot talent ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden. Dat hoeft ook niet, maar ik wil de dressuur wel weer een beetje oppakken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo heb ik laatst genoten van een les klassieke dressuur kijken, welke school weet ik niet, alleen dat het spaans was.
Ontzettend mooi om te zien hoe er steeds naar de combi gekeken werd, alles keurig en kalmpjes gedaan werd en de paarden het heerlijk vonden en voor je neus verbeterde in houding,vooral mooi om te zien omdat de paarden het echt prettig vonden.
Hahaha, ja, dat is mquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Is dat je nieuwe blingfrontriem?
Ik heb het nieuwe hoofdstel binnen (eerst te grote maat opgestuurd gekregen), zal het meteen testen en misschien ook fotootje plaatsen.
Bokt...quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zit je op Bokt?Dat is een forum speciaal voor mensen die niet kunnen fotograferen
Wat is dat dan voor onzin?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zit je op Bokt?Dat is een forum speciaal voor mensen die niet kunnen fotograferen
Gelukkig wel jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:38 schreef Isegrim het volgende:
Wij vinden het juist erg mooi, juist dat groffe.Smaken verschillen.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:53 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb een permanente ban op Bokt. Dat beleid klopt echt niet...
[...]
Ik weet heel goed hoe een gemiddelde foto daar eruit ziet. Ik snap alleen je punt totaal niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Dat is geen onzin hoor. Kijk maar eens rond hoe de gemiddelde foto er daar uitziet
Gewoon een flauw geintje.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet heel goed hoe een gemiddelde foto daar eruit ziet. Ik snap alleen je punt totaal niet.
Omdat jij aangaf dat je geen goede fotograaf bentquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet heel goed hoe een gemiddelde foto daar eruit ziet. Ik snap alleen je punt totaal niet.
Herkenbaar. Ik heb ook mijn portie sores met de moddies wel gehad. Ik was zelf ook niet helemaal 100% goed bezig, maar goed, zij ook niet. In totaal 7 keer gebanned. Ondertussen, na drie jaar, mezelf toch weer aangemeld en nu heb ik het weer redelijk naar mijn zin.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:53 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb een permanente ban op Bokt. Dat beleid klopt echt niet...
-knip-
Ze weigeren ook de berichten conversaties uit mijn inbox te geven over dit hele verhaal omdat ik de dierenarts wil aangeven bij de medische tuchtraad. Zegt genoeg toch?
Ze denken dat ze er allemaal vanaf zijn, maar dat zijn ze echt nog niet...
Juist... Net als op dit forum bedoel je?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat jij aangaf dat je geen goede fotograaf bentEr zitten daar iets van tweeduizend mensen bij elkaar die er een talent voor hebben een foto zo lelijk mogelijk te laten zijn.
Nee, hacken gaat je bij bokt niet lukken. Dan moet je een professionele hacker zijn, of het wachtwoord van een van de crewleden kunnen raden (wat mij en m'n vriend gelukt isquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:04 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb al de berichten nodig die in mijn inbox staan, maar ik kan er niet op. Mijn broer heeft het ook al geprobeerd, maar wat dat betreft zijn ze helaas echt te goed beveiligd.
Op een begeven moment zaten we ook onwijs te geinen, en dat mocht ook al niet, dus hup weer een ban er bij. Stelletje zuurpruimen zijn het die de hele dag niks anders doen dan bokken...
Nou, nee. Ik kan mij niet herinneren hier (in grote getallen) zulke verschrikkingen te hebben gezien. Maar zal wat met de leeftijd hier / op bokt te maken hebbenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Juist... Net als op dit forum bedoel je?
Mijn broer is een proffesionele hacker, maar het is gewoon echt poepie goed beveiligd. En mijn broer kan het zich nu niet meer permenteren om "gepakt" te worden, is hij wat te oud voor geworden haha... Hij heeft oo wachtwoorden geprobeerd na te zoeken, maar die zijn ook onvindbaar...quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, hacken gaat je bij bokt niet lukken. Dan moet je een professionele hacker zijn, of het wachtwoord van een van de crewleden kunnen raden (wat mij en m'n vriend gelukt is). Wat je wel kan proberen, is een brief schrijven voor eenmalige toegang tot je inbox, omdat daar een adres van iemand staat die je wat op moet sturen of zo.
Vroeger was PHPbb (forumsoftware die ze op Bokt gebruiken) een behoorlijke gatenkaas. Geen idee hoe dat tegenwoordig is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, hacken gaat je bij bokt niet lukken.
Oke. Apart, een kennis van mij is ook professioneel hacker en Bokt is volgens hem super eenvoudig om te kraken. Maar goed, daar gaat t niet om.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Mijn broer is een proffesionele hacker, maar het is gewoon echt poepie goed beveiligd. En mijn broer kan het zich nu niet meer permenteren om "gepakt" te worden, is hij wat te oud voor geworden haha... Hij heeft oo wachtwoorden geprobeerd na te zoeken, maar die zijn ook onvindbaar...
Ze kennen me dondersgoed, dus ze weten dat ik niet voor een ander in mijn box moet zijn.,., Heb het namelijk al eens eerder gevraagd.
Het was ook gatenkaas. Hij komt er wel in, maar hij komt niet in het modforum, en daar gaat het mij omquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vroeger was PHPbb (forumsoftware die ze op Bokt gebruiken) een behoorlijke gatenkaas. Geen idee hoe dat tegenwoordig is.
Ik heb daar 5 jaar gwerkt. Die vloer lag toen ook al zo... Dan wil je de boven etage niet zienquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:45 schreef Isegrim het volgende:
Ben bij de Hyporama in Rotterdam. Wat een zootje.Ergens bij de schabrakken is een stukje afgezet omdat de vloer is doorgezakt. Je ziet de fundering gewoon.
Ze hebben wel veel spullen.
Sta-Rho kun je nog heen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben geen auto dus zijn aangewezen op zaken in de buurt.
Hoofdstel op de foto's is via internet aangeschaft. Meeste nu via brickstone winkels, maar meer omdat er veel gekocht en gepast moest worden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maken jullie ook weleens gebruik van paardenwebwinkels?
Oh ja, herkenbaar inderdaad. Een kennisje van me had haar hele outfit via internet besteld, inclusief zadel en hoofdstel, bit, dekens, enz, enz. Ik heb haar voor gek verklaard. En hard gelachten toen bleek dat niks pastequote:Op donderdag 29 juli 2010 12:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, idd... dat is ook wel zo.
Het is bij mij misgegaan bij een sjabrak.
Dat was volgens de paardenwinkel een dressuurvariant, maar ze stuurde me een vzh op.
Gelukkig kon het nog terug worden gestuurd.
Oh, wat gemeen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja, herkenbaar inderdaad. Een kennisje van me had haar hele outfit via internet besteld, inclusief zadel en hoofdstel, bit, dekens, enz, enz. Ik heb haar voor gek verklaard. En hard gelachten toen bleek dat niks paste
Een hoofdstel, dekje of bit tot daar aan toe. Maar zadels en dekens zou ik never nooit niet via internet bestellen. Vooral bij zadels, die worden door mijn zadelmaker helemaal aan het betreffende paard aangepast. Daar wil ik geen concessies op doen.
Ik vind de pasvorm van een deken heel belangrijk, vooral winterdekens hebben de paarden dag in dag uit op. Ik heb met mijn huidige ruitersport zaak een regeling dat hij langskomt met een berg dekens, die we dan een voor een gaan passen om te bekijken welke het beste zit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh, wat gemeen.![]()
Ik zou idd dat risico ook niet lopen, dan ben je nog meer tijd kwijt aan alles weer netjes opsturen dan dat je even langs een zaak gaat.
Zadels zou ik sowieso niet via een webwinkel bestellen, nee.
Hoezo zou je dekens niet willen bestellen via internet?
Bang dat het niet past of een andere reden?
Als je van een bepaald merk weet dat een bepaalde maat goed zit zou ik er geen problemen mee hebben.
In die K&K ben ik wel geintresseerd, is het een water trensje en Aurigan?? Twijfel alleen over de maat, of die niet te groot is. Mijn jongste paard moet nog een bit hebben, en gebruik voor alle paarden eigenlijk K&K. Ik moet de stal ook weer eens uitzoeken, ga binnenkort verhuizen dus thuis zal ook wel een hele zooi tevoorschijn komen waarvan ik dan denk "He, dit heb ik ook nog!"quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:36 schreef Samzz het volgende:
Bah, bij de hyporama kom ik nooit weer, wat een prutwinkel
Ik heb trouwens nog twee bitjes liggen die ik niet meer gebruik, beide argentaan, de een van K&K, de ander onbekend merk. De een nauwelijks gebruikt, de ander zo'n drie jaar actief iedere dag. Beide bitjes zijn 13,5 cm geloof ik, binnenkort eens opmeten. Beide zijn dus te koop. Ook heb ik nog een paar dekjes die weg mogen, twee hoofdstellen, een neopreen singel, plastronspeldjes, drie frontriemen en een weatherbeeta winterdeken met hals.
Ja, watertrens aurigan. Volgens mij is het een Ultra, maar dat moet ik even checken, net als de maat. Hij ligt nu nog op stal.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
In die K&K ben ik wel geintresseerd, is het een water trensje en Aurigan?? Twijfel alleen over de maat, of die niet te groot is. Mijn jongste paard moet nog een bit hebben, en gebruik voor alle paarden eigenlijk K&K. Ik moet de stal ook weer eens uitzoeken, ga binnenkort verhuizen dus thuis zal ook wel een hele zooi tevoorschijn komen waarvan ik dan denk "He, dit heb ik ook nog!"
Ja, ik vind spullen via internet bestellen ideaal.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mja, terugsturen is opzich het werk toch niet? Zeker als het postkantoor dichterbij is dan de winkel(Zadels ed. is natuurlijk een ander verhaal
Die hebben we ook via internet aangeschaft, maar 2e hands, en het is zijn eigen zadel van de vorige eigenaresse, dit omdat boomloos niet beviel
).
Ik koop zo'n beetje alles via internet. Mn volledige keuken via internet gekocht. Vakanties, bedenk het, en het is via internet aangeschaft. Dus waarom dan niet iets voor 't paard?
O ja, als je zo'n regeling hebt kan ik me dat voorstellen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind de pasvorm van een deken heel belangrijk, vooral winterdekens hebben de paarden dag in dag uit op. Ik heb met mijn huidige ruitersport zaak een regeling dat hij langskomt met een berg dekens, die we dan een voor een gaan passen om te bekijken welke het beste zit.Dit vind ik een uitstekende regeling, dus ik ga hem dan ook niet naaien door ergens anders dekens te bestellen.
Overigens heb ik nu drie jaar al dezelfde deken, dus het gebeurt maar heel sporadisch. Maar toch
Oh, ik ook. Maar met bepaalde spullen doe ik het liever niet. Als ik de kwaliteit van een bepaald merk weet, bestel ik het ook zo via internet (Eurostar pads of zo ). Maar als het een nieuw product is, of een product dat ik niet ken, heb ik het eerst liever in de handquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik vind spullen via internet bestellen ideaal.
Dat vind ik er persoonlijk dan weer beter uitzien dan zo'n mond dichtsnoer riempje...quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gelukkig wel jaIk vind een grof hoofdstel niet snel lelijk, maar deze heeft van die rare opsmuck
Een monddichtsnoer riempje is uiteraard net zo streng als je het zelf maaktquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik er persoonlijk dan weer beter uitzien dan zo'n mond dichtsnoer riempje...
Maar ik heb toch al wat tegen teveel op het hoofd, vind het al snel storend, had eerst van die western hoofdstelletjes met niets om de neus, maar ook dat is al lang geleden, nu alleen nog touwhalstertjes.
Amper wat om het hoofd, ziet er altijd leuk uit.
Touwhalstertje moet ik ook nog even kopen als het geld niet meer op is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik er persoonlijk dan weer beter uitzien dan zo'n mond dichtsnoer riempje...
Maar ik heb toch al wat tegen teveel op het hoofd, vind het al snel storend, had eerst van die western hoofdstelletjes met niets om de neus, maar ook dat is al lang geleden, nu alleen nog touwhalstertjes.
Amper wat om het hoofd, ziet er altijd leuk uit.
Ja, een hoop spul van mij komt zelfs uit het buitenlandquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maken jullie ook weleens gebruik van paardenwebwinkels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |