Ik heb echt heel slechte ervaringen met vliegendekens overgehouden aan mijn ponies. Zeker met een paard wat zoveel gaat liggen, rollen, en hij speelt en haalt capriolen uit met de veulentjes, daarbij staat hij niet bij me om de hoek (zoals ik al zei, mijn moeder durft niks bij hem, laat staan een deken goed hangen), laat ik hem liever niet met eender welke deken in de wei staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waarom doe je hem geen vliegen deken om, of zo'n exceem deken om? Liever dat dan de hele zomer binnen staan toch?
Mijn jongste heeft ook erg last van dazen gehad, maar heb hem toen naar een andere opfok gebracht, en thuis hebben we gelukkig geen last van dazen.
Ik ben zelf overigens wel allergisch voor dazen.
Oef, sneu is een understatementquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik bedoelde zoiets:
[ afbeelding ]
Die kun je overal vastmaken. Tja het is sneu, maar hij kan wel naar buiten!
Stinkersquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misschien, als alles mee zit, zijn mijnen ik over niet al te lange tijd eigenaar van een tinker
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef alors het volgende:
Ik zag net pas dat ik het topic op slot gooide, maar toen was er al een nieuwe
Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatjequote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Stinkers
Nee, gekheid. Waarom heb je voor zo'n paard gekozen?
Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatjeDaarnaast het karakter, ze zijn totaal niet angstig aangelegd, nieuwsgierig. Daarnaast zijn het prachtbeesten om te zien
![]()
Andere opties waren voor ons fjord-kruisingen, bijvoorbeeld fjord-arabier
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.
Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passen
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...
Er stond misschien in de nabije toekomstquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
Houd je er wel rekening mee dat het houden van een eigen paard particulier toch wel een hoop zoden met zich meebrengt?!
Ik dacht ook dat ik heel veel ervaring had toen ik mijn eerste paard kocht. Want ik reed al 11 jaar toen! Toen ik eenmaal aan de slag ging met mijn eigen paard, dacht ikwat weet ik nou eigenlijk? Helemaal niks!
Bovendien zijn ze een stuk heter dan manege paarden, ook al zijn het tinkers. Zoals iemand al zei, het blijven individuen, ik heb met een haflinger een behoorlijk ernstig ongeluk gehad waarbij ik bijna het leven gedag moest zeggen... Op zo'n brave lieve haflinger! Kun je het je voorstellen?
Al met al, gefeliciteerd, maar besef wel dat het geen bakje boter is!
Ja, dus? Rechtvaardigt dat jouw reactie? En een reden om erg op te moeten passen? De verkopende partij die het verhaal rooskleurig brengt, gedrogeerde paarden, paarden die toch niet verkeersmak (bijvoorbeeld) zijn, Tinkers die toch donders-heet blijken te zijn...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenUiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachtenUiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
6/7 jaar op manegepaarden rijden staat niet in verhouding met het houden van een gewoon paard. Want privé-paarden zijn heel vaak veel pittiger omdat ze niet 5-8 uur per dag werken. En op een manege leer je niks over de echte zorg rond een paard, osteopaten, ontwormen, hoefsmeden etc.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn vriendin heeft altijd paarden gehad, en ik heb een jaar of 6/7 op een manege gereden.
Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Evienne het volgende:
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |