Vroeger leerde je het op deze manier en aangezien ik al paar jaar niks meer met paarden doet (behalve zeggen dat er ooit weer 1 komt) heb ik me er ook niet meer zo in verdiept eigenlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die dat denkt hoorHet heeft me een jaar van m'n leven gekost mijn staleigenaar te overtuigen dat het toch echt door suiker komt
@Evienne, wat paarden betreft, is er een site die je op de hoogte houdt wat betreft de nieuwste ontwikkelingen op verschillende gebieden. Ik heb mijzelf daar ook op geabonneerd en krijg alle nieuwtjes over laminitis, breeding en feeding meteen naar mijn mail gestuurd. www.thehorse.com.
Klopt. Het is ook een ontdekking van hoogstens een tiental jaren oud. Dus niet zo gek, dat je wanneer je er recent niet meer in verdiept hebt, er niks van weetquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:59 schreef rats het volgende:
[..]
Vroeger leerde je het op deze manier en aangezien ik al paar jaar niks meer met paarden doet (behalve zeggen dat er ooit weer 1 komt) heb ik me er ook niet meer zo in verdiept eigenlijk.
Fructaan toch, of is dat hetzelfde als glucose? Je hebt ook zo'n site, paardnatuurlijk ofzo, daar staat een fructaanindex op. Risico is idd het grootst bij koude nachten en veel zon overdag.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die dat denkt hoorHet heeft me een jaar van m'n leven gekost mijn staleigenaar te overtuigen dat het toch echt door suiker komt
@Evienne, wat paarden betreft, is er een site die je op de hoogte houdt wat betreft de nieuwste ontwikkelingen op verschillende gebieden. Ik heb mijzelf daar ook op geabonneerd en krijg alle nieuwtjes over laminitis, breeding en feeding meteen naar mijn mail gestuurd. www.thehorse.com.
Nee. Fructaan is een zuur, dat word gewoon afgebroken. Hoefbevangenheid word echt veroorzaakt door een teveel aan suikers.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:11 schreef alors het volgende:
[..]
Fructaan toch, of is dat hetzelfde als glucose? Je hebt ook zo'n site, paardnatuurlijk ofzo, daar staat een fructaanindex op. Risico is idd het grootst bij koude nachten en veel zon overdag.
Anyway, een paard dat hoefbevangen is herken je volgens mij normaliter meteen wel. Niet willen lopen, warme hoeven, soms dat klassiek achteruithangen maar dat hoeft niet altijd.
Oh nee, hoefbevangen kan het inderdaad niet zijn. Er zijn een paar veulentjes geboren en Koos werpt zich graag op als leraar met betrekking tot hard galopperen, moeke grijze haren bezorgen en onder omheiningen door kruipen (gezien hij daar zelf te groot voor is). Zeker zijn grootte in acht nemend is het echt een heel beweeglijk paard en hij loopt graag, zijn gangen zijn heel regelmatig.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Fructaan is een zuur, dat word gewoon afgebroken. Hoefbevangenheid word echt veroorzaakt door een teveel aan suikers.
Ik gaf overigens hoefbevangenheid ook niet als optie voor het paard van Evienne, maar als voorbeeld wat er gebeurde met het paard van mijn nicht
Wat een schrale merriequote:Op woensdag 17 maart 2010 18:44 schreef Fredo55 het volgende:
Vannacht is er bij de buren een veulen geboren.
Hij of zij (ik weet het nog niet) maakt het goed, vanmiddag na het werk gelijk wezen kijken
en het veulen lag lekker in de wei te genieten van de zon.![]()
[ afbeelding ]
zoals ik het nu zie is het een merrie die alles aan haar veulen geeft.quote:
Zou kunnen. Dan nog is deze merrie, voor een trekpaard, mager.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:07 schreef fraubitch het volgende:
[..]
zoals ik het nu zie is het een merrie die alles aan haar veulen geeft.
zoeen hadden wij ook. konden we bijvoeren wat we wouden, bleef mager en uiteindelijk bleek het veulen moddervet
Uhuh, mijn ouders hebben nu een merrie die haar veulen drie weken te lang heeft gedragen. Het arme paardje ziet er, na de bevalling, uit alsof ze die drie weken door de woestijn heeft gezworven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:07 schreef fraubitch het volgende:
[..]
zoals ik het nu zie is het een merrie die alles aan haar veulen geeft.
zoeen hadden wij ook. konden we bijvoeren wat we wouden, bleef mager en uiteindelijk bleek het veulen moddervet
jij en 90% van alle internetgebruikersquote:Op zondag 23 mei 2010 19:52 schreef Samzz het volgende:
Vanavond een uitzending van Umberto Stegeman over een malafide paardenhandelaarster. Ik ben erg benieuwd. Het mooie is, ik weet wie deze vrouw is
Als jij als verkoper een paard inspuit, komt dat er bij de keuring niet altijd uitquote:Op zondag 23 mei 2010 23:09 schreef fraubitch het volgende:
[..]
jij en 90% van alle internetgebruikers![]()
overigens vind ik dit een kwestie van eigen schuld.
mensen kopen een miskoop en gaan dan klagen.
KEUREN mensen keuren. altijd. wat maken die 200 euro nou uit.
absoluut. maar zolang er mensen zijn die erin trappen blijft het bestaan.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als jij als verkoper een paard inspuit, komt dat er bij de keuring niet altijd uitIk ben het wel met je eens hoor.
Maar dan nog, oplichten is oplichten.
hoe kan dat dan? raar is dat....quote:Op zondag 23 mei 2010 23:38 schreef Samzz het volgende:
Klopt. Maar, de dieren zijn wel gekeurd hoor ik net van een vriendin. Door onafhankelijke dierenartsen 100% goedgekeurd, terwijl er dus wat mis was.
En wij hebben hier makkelijk praten, maar ik geloof zo dat het gros er net zo hard in trapt als de mensen die in de uitzending aan het woord zijn geweest.
Al gebeld?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Nee, nog niet gebeld. Momenteel ben ik met mijn vriendin dozen aan het volpakken om bij haar in te trekken.
Ik heb zelf tot voor heel kort paard gereden en heb op de manege wel het een en ander meegekregen wat we wel en niet kan. Maar dit kan dus echt niet.
Doe ik liever niet, de huid kan dan niet ademen...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:28 schreef LieveJuf het volgende:
Wat ze bij ons op de manege vaak deze, is de staart inwikkelen met een bandage.
Van de ene kant praktisch (de staart heeft kant om te herstellen en zit er niet zo gek uit) alleen van de andere ook zielig (moet jij eens nagaan als je bijvoorbeeld jeuk hebt en je kunt er niet bij).
Een van mijn paarden had het ook hoor, zomerexceemquote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Doe ik liever niet, de huid kan dan niet ademen...
Ik denk niet dat het zomerexceem is hoor! We zitten vlak bij de kust!
Dat spul hielp daar tegen jaquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja dat heb ik vroeger ook weleens geprobeerd. Gebruikte ik toen ergens anders voor overigens.
Helpt dat ook tegen jeuk?
Dieren kunnen ook verbranden in de zon, wist je dat? Katten met witte oren die graag veel in de zon liggen verbanden ook wel eens hun oortjes.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:37 schreef Pien85 het volgende:
Een van onze paint merries ontwikkelde vorig jaar ook opeens zomerexceem... Vreemd genoeg alleen in de witte delen van haar manen
I know, ik had een ruintje met een roze neus, ik kon blijven smerenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:07 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Dieren kunnen ook verbranden in de zon, wist je dat? Katten met witte oren die graag veel in de zon liggen verbanden ook wel eens hun oortjes.
De remedie? Insmeren met zonnebrand...
Wij hebben zonnenkapjes voor aant 't halsterquote:Op maandag 31 mei 2010 09:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mijn oudste paard heeft ook een roze neus. Moet echt ingesmeerd worden, anders is de ellende niet te overzien. Met hele erge zon, krijgt hij een wit stukje handdoek aan zijn halster gebonden. Vind hij vervelend, maar het is niet anders, zonnebrand smeert hij er af
Terwijl mijn andere paard een hele witte neus heeft, niet verbrand. Roze neuzen wel, wit op uitzondering!
Bij mijn poown hielp het goed tegen schuren. Hertshoornolie en ik zijn onafscheidelijk in de zomerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:22 schreef Evienne het volgende:
Gelukkig heeft mijn paard geen witte aftekeningen. Echter wel een dun huidje of zoet bloed want hij wordt alweer behoorlijk aangerand door vliegend ongedierte!!
Hij krijgt al knoflook door zijn voer maar dat helpt alleen tegen de minder agressieve vliegen. Dazen halen er hun neus niet voor op. Nu wil ik hertshoornolie gaan proberen, ik lees er goede en slechte dingen over. De stank lijkt voor veel mensen een probleem te zijn, maar soit. Het blijkt beter te werken dan citronella-smeerseltjes en -sprays. Liever dat 'ie stinkt dan wéér een zomer vol frustratie en bulten... Mijn probleem met hertshoornolie is vooral dat het dierlijk is, ik ben vegetariër en mijn paard toevallig ook! Iemand goede ervaringen wat betreft diervriendelijke equivalenten?
Overigens lees ik hier en daar dat hertshoorn ook kan worden gebruikt bij manen- en staarteczeem.
Wat betreft Koos zijn vermeende epilepsie ben ik nog niet veel verder. Hij heeft geen aanvallen meer gehad, dat is natuurlijk goed, maar ik 'hoop' toch eens ter plekke te zijn als hij ligt te trappelen.
Deze spray lijkt dus niet zo ontzettend te stinken en ook niet direct schadelijk voor mijn huid. Zou dat betekenen dat het ook minder werkzaam is dan het 'echte' spul?quote:Atex Daas Spray beschikt over een UNIEKE formule zonder citronella waarmee huidirritaties nagenoeg niet voorkomen.
Daarnaast weert het uitstekend alle soorten VLIEGEN en DAZEN / HORZELS af!
- een combinatie van Hertshoornolie (Oleum Animale) met diverse andere etherische oliën welke tezamen de optimale bescherming biedt
- geeft uw paard rust bij koersen, shows, jumpings, wandelingen en karrentochten
- geurt krachtig, maar niet onaangenaam en is bijzonder geschikt bij de zwaarste gevallen
- is dermatologisch getest
- weert naast dazen (horzels) ook ander insecten af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |