Awww, heeft ie lekker gewacht op beter weerquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:44 schreef Fredo55 het volgende:
Vannacht is er bij de buren een veulen geboren.
Hij of zij (ik weet het nog niet) maakt het goed, vanmiddag na het werk gelijk wezen kijken
en het veulen lag lekker in de wei te genieten van de zon.![]()
[ afbeelding ]
Ja, alleen zag ik dat ze met één van haar poten trapte tegen het veulen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:46 schreef alors het volgende:
[..]
Awww, heeft ie lekker gewacht op beter weer
Awwww en die zorgzame blik van moeders
Toch wel he?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:44 schreef fraubitch het volgende:
en paarden dromen zeker! incl hele gallopades op de heide en ook met geluidjes! Zoek maar eens wat filmpjes op youtube!
Glucose. Geen eiwit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:56 schreef rats het volgende:
De hoogte heeft er niet zoveel mee te maken, de gehalte van eiwitten in het gras wel (al komt het wel erg vaak bij shetjes voor). Al denk ik niet gelijk aan hoefbevangenheid met wat je omschrijf, eerder kleine koliekaanvallen zoals iemand al eerder beschreef.
Hopen dat utrecht je morgen iets verder kan helpen. Heb je al iets op bokt gezet? Dat is inderdaad een heel groot paardenforum met heel veel mensen.
Ehmm waarom spreken ze dan van eiwitrijk gras in het voorjaar en dat je moet oppassen met paarden die naar buiten gaan dat ze hier neit teveel van binnen krijgen?quote:
Het is al járen bekend dat laminitis veroorzaakt wordt door een te veel aan suikers. Meer zon, meer fotosynthese, meer glucose, dus suiker.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:45 schreef rats het volgende:
[..]
Ehmm waarom spreken ze dan van eiwitrijk gras in het voorjaar en dat je moet oppassen met paarden die naar buiten gaan dat ze hier neit teveel van binnen krijgen?
Ik heb niet anders geleerd dat er teveel eiwitten in het gras zitten (misschien dat inmiddels anders bekend is, dat weet ik niet. Hou al enkele jaren geen paarden meer)
Daarom zit ik ook zo vaak met vraagtekens wat betreft mijn huisdieren, ik vind mezelf niet bepaald onwetend of zo, maar telkens nieuwe bevindingen, of gewoon andere meningen, die weer op andere onderzoeken gestoeld zijn, het verwart me soms, en ik ben vast niet de enige.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:45 schreef rats het volgende:
[..]
Ehmm waarom spreken ze dan van eiwitrijk gras in het voorjaar en dat je moet oppassen met paarden die naar buiten gaan dat ze hier neit teveel van binnen krijgen?
Ik heb niet anders geleerd dat er teveel eiwitten in het gras zitten (misschien dat inmiddels anders bekend is, dat weet ik niet. Hou al enkele jaren geen paarden meer)
Je bent niet de enige die dat denkt hoorquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:49 schreef rats het volgende:
Ah okHeb ik weer wat geleerd (en eigenlijk is het ook wel logisch met glucose wat aangemaakt wordt)
Thanks, ga ik doen! De wereld heeft meer mensen zoals jij nodig.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die dat denkt hoorHet heeft me een jaar van m'n leven gekost mijn staleigenaar te overtuigen dat het toch echt door suiker komt
@Evienne, wat paarden betreft, is er een site die je op de hoogte houdt wat betreft de nieuwste ontwikkelingen op verschillende gebieden. Ik heb mijzelf daar ook op geabonneerd en krijg alle nieuwtjes over laminitis, breeding en feeding meteen naar mijn mail gestuurd. www.thehorse.com.
Ja herkenbaar hoor. Van bepaalde dieren weet ik ook wel iets meer (althans dat denk je dan) en dan blijkt er door studies dat er veranderingen zijn en het anders in elkaar zit dan je altijd gedacht heb.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:49 schreef Evienne het volgende:
[..]
Daarom zit ik ook zo vaak met vraagtekens wat betreft mijn huisdieren, ik vind mezelf niet bepaald onwetend of zo, maar telkens nieuwe bevindingen, of gewoon andere meningen, die weer op andere onderzoeken gestoeld zijn, het verwart me soms, en ik ben vast niet de enige.
Gezien de aard van mijn beestje ben ik geneigd te denken dat hij gewoon levendig droomt, maar ik zal al jullie opties even nazoeken hoor..
edit voor Sammzz, mijn knolletje heeft deze aanvallen dus ook in de winter gehad. Denk dat het wel essentieel is dat ik even zoveel mogelijk data ga verzamelen, en dat zal ik dus ook gaan doen, bij deze.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:49 schreef Evienne het volgende:
[..]
Toch wel he?
Ik heb nog nooit een paard gehad (of überhaupt gekend) wat zo relaxed was als Koos. Hij blijft ook gerust languit liggen als ik hem in de wei op kom zoeken! Ik hoop (en vermoed, eerlijk gezegd) dat het meer zijn luie en laid-back persoonlijkheid is. Daar wil vooral mijn moeder (waar ik mijn doemdenkerige aard van geërfd heb) niet aan, en natuurlijk wil ik het ook wel even zeker weten.
* youtube inschakelt *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |