abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39687392
Linkjes naar vorige delen:
Eigen paard
Eigen paard II
Eigen Paard III
Eigen paard deel 4!!

Gefeliciteerd kleintje!

Ik ben gisteren dus vrijwilliger geweest bij een western oefenwedstrijd, was erg gezellig
pi_39687606
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  maandag 10 juli 2006 @ 13:07:11 #3
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_39687666
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
Idem
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_39691769
ik ook tvp
pi_39695153
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:
heej kleintje wat goed, je wedstrijd!

We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof ik en hij is heel goed Apollo loopt meteen eens tuk beter
Een goede smid is zo belangrijk Wij hebben ook een goede, ben er erg tevreden over. Is er wel ff mee bezig (en Faraj is al zo lekker beweeglijk als je er bent ) maar het zit altijd keurig netjes, en de ijzers blijven er ook erg goed onder zitten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39718401
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten

Grapje van afgelopen zondag...
quote:
eh regenkreupel?
isdat???

Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.

Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.

Pannenkoek
pi_39718682
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik weet zn achternaam niet eens Maar ik vond m niet slecht. Nu scheelt t natuurlijk ook dat ie geen enkel ijzer hoeft te plaatsen Hij bekapt natuurlijk, en dan bedoel ik op natuurlijke wijze . We hebben hoefschoenen ivm zwakke hoefwanden dus tsja, geen spijkers in de hoef van mijn paardje
pi_39718913
Leuk, mijn paardje wordt ook natuurlijk bekapt en dan vijl ik het zelf ook af en toe bij.
pi_39719738
klinkt heel bekend. Als je de rand van de hoef onderaan 'rond' houdt, trapt je paard er minder snel 'hoekjes' uit, of om. Snap je wat ik bedoel?
pi_39720831
Ja, ik snap um

Mijn paard heeft trouwens hartstikke goede hoeven, maar dat wil ik ook graag zo houden.
pi_39721047
mijn paard krijgt steeds betere hoeven, vooral nu Bram de stand van de ene veel te stijle hoef aan het corrigeren is
pi_39722265
Als je paard het er goed op doet, is het toch prima? Daar gaat het immers om!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:59:30 #13
3744 Kleintje
op en top!
pi_39725602
Ik heb van meerdere hoefsmeden de tip gekregen om de hoeven zo min mogelijk uit te krabben, teren of vetten.
En sinds ik dat doe krijgt Treas steeds sterkere hoeven...
pi_39725845
Grappig is dat he? Over het algemeen reguleren de hoeven het zelf heel aardig, alleen met droogte goed nat maken is in de meeste gevallen genoeg. En controleren op steentjes uiteraard
pi_39725943
bacardi heeft hele slechte hoeven. ze brokkelen af, ze slijten scheef, en een hoef wil ie nooit optillen, zodat ie alleen door mij gekrabd wordt... en zijn eigenaar wacht ook steeds te lang met naar de smid gaan, zodat als ie dan recht op zijn hoeven staat, hij zo stijf als de tering is

grrr
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_39726147
Heeft iemand ervaring met de manege in Lelystad? Heb zelf ongeveer 10 jaar paard gereden waarvan ook 10 jaar eigen paarden/pony's... Ben er inmiddels een poosje tussenuit geweest vanwege een operatie aan mijn lies.. Omdat mijn lies nog steeds vaak pijnlijk is wil ik het dus weer eens rustig gaan proberen (als ik paardjes zie staan gaat het gelijk kriebelen )

Anyway, ik zit dus te twijfelen of een manege wel een goed idee is als ik altijd verwend ben geweest met mijn eigen beestjes Bovendien vraag ik me af watvoor paardjes ze er hebben staan..
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:14:23 #17
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728131
Raissa, gewoon gaan kijken. Dat zegt je vast het meest.
Pennymeisjes vinden een wat dunner paard al zielig en zien het liefst een vet dier.
Denk dat je genoeg ervaring hebt om te zien hoe het er is.

Leuk dat je weer wil gaan beginnen!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:20:35 #18
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728342
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.

Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
pi_39729797
Ziet er goed uit Kleintje

Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:20:05 #20
3744 Kleintje
op en top!
pi_39730250
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
pi_39737748
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.
Verder zie ik vooral bij de A-B ponietjes, dat die kinderen nog niet kunnen galopperen Er waren er maar een paar die het konden op commando zeg maar.

In de lagere klassen worden de overgangen inderdaad in de wendingen gereden, want dat is makkelijker (dan staat er "en"). In de hogere klassen na de wending ("daarna").
Ik moet in de M2 uitgestrekte stap, een stuk over de hoefslag, dan bij H afwenden daarna verzamelde stap. Dat vind ik wel een raar ding; in de uitgestrekte stap kun je bijna geen fatsoenlijke wending rijden omdat je paard juist erg lang is in zijn hele lijn. Verder vind ik de proeven over het algemeen wel ok (in de M2 in ieder geval).
pi_39743848
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
pi_39745613
Oh ja, over Bram de Lange... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=620691&hilit=

Maar goed, als eigenaar ben je altijd nog zelf verantwoordelijk. Een paard mag nooit slechter lopen na de bekapping.
pi_39746147
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...

[ Bericht 36% gewijzigd door lone_wolf op 12-07-2006 11:04:22 ]
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_39746539
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.
In de lagere klassen dressuur krijg je gewoon iets meer tijd om dingen voor te bereiden, omdat je paard nog niet 100% aan je hulpen kan zijn als je net begint. Als je dan een hele korte zijde hebt om een overgang te rijden, kun je deze rustig voorbereiden en uitvoeren.
Het jammere is dat veel mensen deze tijd niet benutten, en nog steeds hun overgang te abrupt en met te grote hulpen rijden. Ik denk (en hoop) dat het mede een kwestie van wennen is, voordat het nut van de nieuwe proeven (vooral in de lagere klassen) te zien is .

En nu ga ik lekker op vakantie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')