quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.
Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.
En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.
Verder zie ik vooral bij de A-B ponietjes, dat die kinderen nog niet kunnen galopperen
![]()
Er waren er maar een paar die het konden op commando zeg maar.
In de lagere klassen worden de overgangen inderdaad in de wendingen gereden, want dat is makkelijker (dan staat er "en"). In de hogere klassen na de wending ("daarna").
Ik moet in de M2 uitgestrekte stap, een stuk over de hoefslag, dan bij H afwenden daarna verzamelde stap. Dat vind ik wel een raar ding; in de uitgestrekte stap kun je bijna geen fatsoenlijke wending rijden omdat je paard juist erg lang is in zijn hele lijn. Verder vind ik de proeven over het algemeen wel ok (in de M2 in ieder geval).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.