abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:07:50 #1
285174 Evienne
never odd or even
pi_82188249
Mensen met paarden
Hebben de hemel op Aarde
Maar komen ze te sterven
Valt er niks meer te erven

Vorige delen:
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9

Laatste foto's:

quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waarom doe je hem geen vliegen deken om, of zo'n exceem deken om? Liever dat dan de hele zomer binnen staan toch?

Mijn jongste heeft ook erg last van dazen gehad, maar heb hem toen naar een andere opfok gebracht, en thuis hebben we gelukkig geen last van dazen.

Ik ben zelf overigens wel allergisch voor dazen.
Ik heb echt heel slechte ervaringen met vliegendekens overgehouden aan mijn ponies. Zeker met een paard wat zoveel gaat liggen, rollen, en hij speelt en haalt capriolen uit met de veulentjes, daarbij staat hij niet bij me om de hoek (zoals ik al zei, mijn moeder durft niks bij hem, laat staan een deken goed hangen), laat ik hem liever niet met eender welke deken in de wei staan.

De vliegendekens die ik gewend ben kunnen haast niet onder de buik of achterbenen vastgemaakt worden, scheuren veel te makkelijk, en de betere kan ik me (bloos bloos, schaam schaam, maar even eerlijk) nu even niet veroorloven!

[ Bericht 30% gewijzigd door Evienne op 01-06-2010 14:18:23 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_82188439
Ik bedoelde zoiets:

Die kun je overal vastmaken. Tja het is sneu, maar hij kan wel naar buiten!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:19:39 #3
285174 Evienne
never odd or even
pi_82188778
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik bedoelde zoiets:

[ afbeelding ]

Die kun je overal vastmaken. Tja het is sneu, maar hij kan wel naar buiten!
Oef, sneu is een understatement

Geen idee of Koos hiermee uit de voeten kan. Ik ga wel even zoeken naar een ruitersjop waar ik er eventueel eentje mag proberen.
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:20:25 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82188810
Die dekens zijn ideaal Wat een uitvinding.

Ik heb een mosquito deluxe van S&K gekocht voor mijn Jazz toendertijd. Heeft geweldig geholpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_82188864
Misschien, als alles mee zit, zijn mijn en ik over niet al te lange tijd eigenaar van een tinker
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:24:30 #6
123170 alors
zlata1234
pi_82188989
Ik zag net pas dat ik het topic op slot gooide, maar toen was er al een nieuwe
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:24:47 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82189000
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misschien, als alles mee zit, zijn mijn en ik over niet al te lange tijd eigenaar van een tinker
Stinkers

Nee, gekheid. Waarom heb je voor zo'n paard gekozen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:25:01 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82189012
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef alors het volgende:
Ik zag net pas dat ik het topic op slot gooide, maar toen was er al een nieuwe
Het is je vergeven
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:26:37 #9
285174 Evienne
never odd or even
pi_82189084
Oeh Ik heb ooit een Tinker als verzorgpony gehad. Zo awesome, zo stoer, zo lief, zo mooi.
Hopelijk zit alles mee, Oswald.

pi_82189097
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Stinkers

Nee, gekheid. Waarom heb je voor zo'n paard gekozen?
Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatje Daarnaast het karakter, ze zijn totaal niet angstig aangelegd, nieuwsgierig. Daarnaast zijn het prachtbeesten om te zien

Andere opties waren voor ons fjord-kruisingen, bijvoorbeeld fjord-arabier
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:29:06 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82189180
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het paard waar wij voorzichtig orienterend naar aan het kijken zijn is 1.60 hoog, dat is voor ons een mooi maatje Daarnaast het karakter, ze zijn totaal niet angstig aangelegd, nieuwsgierig. Daarnaast zijn het prachtbeesten om te zien

Andere opties waren voor ons fjord-kruisingen, bijvoorbeeld fjord-arabier
Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.
pi_82189475
Ik heb een poosje terug een artikel gelezen waarin een duidelijk verband werd gelegd tussen het voeren van knoflook aan je paard en chronische bloedarmoede. Ik ga even zoeken.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:42:51 #13
285174 Evienne
never odd or even
pi_82189713
Ben mee aan het zoeken Leintjeuh, maar ik lees tot nu toe dat het vooral voor kleine huisdieren danwel in grote hoeveelheden slecht kan zijn?

Koos krijgt een klein schepje per dag (ongeveer half teentje gedroogd) en vreet het bij voorkeur nog puur op.
pi_82189990
Ik las net ergens 0,2 gram gedroogde knoflook per kilo paard per dag...
pi_82190690
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Pas daar heel erg mee op. Algemene misvatting. Je moet sowieso niet op karaktereigenschappen die bij een paard horen afgaan. Paarden zijn individuele dieren, wat voor de een opgaat, gaat voor de ander totaal niet op.
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passen
pi_82190792
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Want als je er niet mee op past dan ontploft je paard? Over het algemeen genomen zijn tinkers minder schrikachtig dan veel andere rassen. Uiteraard is dat paardafhankelijk, maar het is complete BS dat je daar totaal mee op moet passen
Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...
pi_82192530
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:06 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Als je niet het fatsoen hebt om op een normale manier op tips van ervaren paardenmensen te reageren, kan je denk ik beter weg gaan hier. We proberen je alleen maar te helpen en jij komt met zo'n reactie aan...
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachten Uiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
pi_82192728
Wat is die 25 jaar ervaring dan?
pi_82193047
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat is die 25 jaar ervaring dan?
Mijn vriendin heeft altijd paarden gehad, en ik heb een jaar of 6/7 op een manege gereden.
pi_82193427
Houd je er wel rekening mee dat het houden van een eigen paard particulier toch wel een hoop zoden met zich meebrengt?!

Ik dacht ook dat ik heel veel ervaring had toen ik mijn eerste paard kocht. Want ik reed al 11 jaar toen! Toen ik eenmaal aan de slag ging met mijn eigen paard, dacht ik wat weet ik nou eigenlijk? Helemaal niks!

Bovendien zijn ze een stuk heter dan manege paarden, ook al zijn het tinkers. Zoals iemand al zei, het blijven individuen, ik heb met een haflinger een behoorlijk ernstig ongeluk gehad waarbij ik bijna het leven gedag moest zeggen... Op zo'n brave lieve haflinger! Kun je het je voorstellen?

Al met al, gefeliciteerd, maar besef wel dat het geen bakje boter is!
pi_82193665
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
Houd je er wel rekening mee dat het houden van een eigen paard particulier toch wel een hoop zoden met zich meebrengt?!

Ik dacht ook dat ik heel veel ervaring had toen ik mijn eerste paard kocht. Want ik reed al 11 jaar toen! Toen ik eenmaal aan de slag ging met mijn eigen paard, dacht ik wat weet ik nou eigenlijk? Helemaal niks!

Bovendien zijn ze een stuk heter dan manege paarden, ook al zijn het tinkers. Zoals iemand al zei, het blijven individuen, ik heb met een haflinger een behoorlijk ernstig ongeluk gehad waarbij ik bijna het leven gedag moest zeggen... Op zo'n brave lieve haflinger! Kun je het je voorstellen?

Al met al, gefeliciteerd, maar besef wel dat het geen bakje boter is!
Er stond misschien in de nabije toekomst Bij het orienteren zijn we toch wel een ideaal paardje tegengekomen (of beter, de huidige eigenaresse is ons tegen gekomen).

En mijn vriendin heeft altijd paarden gehad.
pi_82194503
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is een standaard F&F reactie, zoals je die in vrijwel ieder topic kan verwachten Uiteraard zegt ras niet alles over een dier. Maar het is gewoon een onzinnige 'sensationele' manier van het brengen van iets wat erg vanzelfsprekend is (Weet jij dan een reden te bedenken waarom we daarmee " erg op moeten passen"? ). Ik geloof dat mijn vriendin en ik bij elkaar 25 jaar ervaring hebben met paarden, dus dit loopt wel los hoor.
Ja, dus? Rechtvaardigt dat jouw reactie? En een reden om erg op te moeten passen? De verkopende partij die het verhaal rooskleurig brengt, gedrogeerde paarden, paarden die toch niet verkeersmak (bijvoorbeeld) zijn, Tinkers die toch donders-heet blijken te zijn...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:22:03 #23
285174 Evienne
never odd or even
pi_82194553
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.

Koudbloedjes zíjn nou eenmaal... euh, koelbloediger. Blijft het zaak om een dier persoonlijk te benaderen. De Tinker die ik heb verzorgd, kon compleet frantic worden als ze moest dressuren. Echter tijdens buitenritten en al wat daarbij kwam kijken (vrachtwagens, andere paarden, geclaxonneer, helikopters, fietstoertochten, overwaaiend plastic...) was ze de rust zelve. Niks, echt níks wat haar van haar apropos kon brengen, tót ze het zinnetje: 'Bij A afwenden in arbeidsdraf, X halthouden en groeten' hoorde. Zo ken ik meerdere Tinkers. Het is geen garantie dat ze allemaal zo zijn, maar het ras wordt óók op deze eigenschappen gefokt.

Daarom ben ik wel voorstander van lange proefperiodes. Als je denkt een leuk paard gevonden te hebben, laat hem een maand of twee bij je wonen en stel hem, na een week of wat gewenning aan zijn of haar nieuwe huis, bloot aan de dingen die je paardje tegen zal komen in zijn nieuwe dagelijkse routine. Merk je snel genoeg hoe het dier staat tegenover nieuwe of ongewone indrukken.
pi_82194592
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn vriendin heeft altijd paarden gehad, en ik heb een jaar of 6/7 op een manege gereden.
6/7 jaar op manegepaarden rijden staat niet in verhouding met het houden van een gewoon paard. Want privé-paarden zijn heel vaak veel pittiger omdat ze niet 5-8 uur per dag werken. En op een manege leer je niks over de echte zorg rond een paard, osteopaten, ontwormen, hoefsmeden etc.
pi_82194729
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Evienne het volgende:
Leintjeuh, ik lees in LHS' eerdere reactie niet iets om zo over uit je slof te schieten, humor in F&F is een delicate kwestie heb ik gemerkt, maar jouw repliek vind ik ook wat over de schreef gaan.
Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.
pi_82194920
quote:

Koudbloedjes zíjn nou eenmaal... euh, koelbloediger. Blijft het zaak om een dier persoonlijk te benaderen. De Tinker die ik heb verzorgd, kon compleet frantic worden als ze moest dressuren. Echter tijdens buitenritten en al wat daarbij kwam kijken (vrachtwagens, andere paarden, geclaxonneer, helikopters, fietstoertochten, overwaaiend plastic...) was ze de rust zelve. Niks, echt níks wat haar van haar apropos kon brengen, tót ze het zinnetje: 'Bij A afwenden in arbeidsdraf, X halthouden en groeten' hoorde. Zo ken ik meerdere Tinkers. Het is geen garantie dat ze allemaal zo zijn, maar het ras wordt óók op deze eigenschappen gefokt.
Het is de persoonlijk ervaring, en voorkeur. Ik vind tinkers lomp, ze struikelen vaak, letten niet op, zijn sloom, en meestal vinden de eigenaren ze tof geweldig. Het feit dat hij dan hard onder de ruiter vandaan rent, noemen ze ''voorwaarts''....... En tja, eerlijk is eerlijk, ik vind ze ook gewoon lelijk. Lelijke lompe hoofden.

Ik zie vaak koudbloed eigenaren hun paarden voet bij stuk verdedigen dat ze niet lomp, sloom, en stom zijn, want hij is voorwaarts, kan een winstpunt rijden, en is lief. Maar vaak loopt hij dan onder de ruiter vandaan, en stomen ze door alles heen. Dat heeft dus meer met opvoeding te maken.

Bovendien is het allerbelangrijkste, je kunt een paard zo gek of zo stom maken als je zelf wilt.
Oefening baart kunst, evenals geduld, en normaal omgaan met je paard.

Teveel eigenaren beschouwen ze als mensen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:30:18 #27
285174 Evienne
never odd or even
pi_82194979
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Als je wind zaait, zal je storm oogsten. Maargoed, ik vond het een erg overtrokken reactie.
Vooral de had er niet bij gehoeven, die doet de rest van de post wel een beetje teniet.

We zijn hier om van elkaar te leren, nietwaar? Zulke laatdunkende smilies zijn dus niet nodig, evenals dat we niet te heftig op elkaar hoeven te reageren. Uiteindelijk willen we toch allemaal het beste voor Ons Knolletje.
pi_82195175
Goed, ander onderwerp maar!

Rijd er iemand hier wedstrijden? Ik heb Zaterdag (lekker het word 25 graden !) mijn eerste selectie wedstrijd.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:34:13 #29
285174 Evienne
never odd or even
pi_82195180
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Het is de persoonlijk ervaring, en voorkeur. Ik vind tinkers lomp, ze struikelen vaak, letten niet op, zijn sloom, en meestal vinden de eigenaren ze tof geweldig. Het feit dat hij dan hard onder de ruiter vandaan rent, noemen ze ''voorwaarts''....... En tja, eerlijk is eerlijk, ik vind ze ook gewoon lelijk. Lelijke lompe hoofden.

Ik zie vaak koudbloed eigenaren hun paarden voet bij stuk verdedigen dat ze niet lomp, sloom, en stom zijn, want hij is voorwaarts, kan een winstpunt rijden, en is lief. Maar vaak loopt hij dan onder de ruiter vandaan, en stomen ze door alles heen. Dat heeft dus meer met opvoeding te maken.

Bovendien is het allerbelangrijkste, je kunt een paard zo gek of zo stom maken als je zelf wilt.
Oefening baart kunst, evenals geduld, en normaal omgaan met je paard.

Teveel eigenaren beschouwen ze als mensen.
Ok, begrijpelijk, Tinkers zijn niet erg sierlijk, en meestal geen dressuurcracks. Toch snap ik wel dat de eigenaren vaak met ze weglopen en hun minder aantrekkelijke punten verdedigen, ze zijn gewoon erg charmant, en als je een lief, relaxed familiepaardje zoekt met een beminnelijk uiterlijk (waar smaken weer verschillen) snap ik dat de keuze vaak bij een fraaie Tinker uit komt.

Ik vind het ook niet leuk als mensen mijn paard lopen beledigen omdat hij zo groot en wat lomp is. Hij en ik weten wel beter
pi_82195226
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Evienne het volgende:
relaxed familiepaardje zoekt met een beminnelijk uiterlijk (waar smaken weer verschillen) snap ik dat de keuze vaak bij een fraaie Tinker uit komt.
Verkeerd vooroordeel. Helaas.
pi_82195404
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

6/7 jaar op manegepaarden rijden staat niet in verhouding met het houden van een gewoon paard. Want privé-paarden zijn heel vaak veel pittiger omdat ze niet 5-8 uur per dag werken. En op een manege leer je niks over de echte zorg rond een paard, osteopaten, ontwormen, hoefsmeden etc.
Jarenlang eigen paarden hebben wel.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:39:29 #32
285174 Evienne
never odd or even
pi_82195439
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
Goed, ander onderwerp maar!

Rijd er iemand hier wedstrijden? Ik heb Zaterdag (lekker het word 25 graden !) mijn eerste selectie wedstrijd.
Waar is de wedstrijd, springen of dressuur?

Ik rijd tot nog toe geen wedstrijden, mijn paard is inmiddels 19, heeft tot 2 jaar geleden dressuur in de hoogste klasse gereden, gesprongen tot klasse M, maar hij was eigenlijk van zijn welverdiende pensioen aan het genieten. Nu ik bij wat wedstrijden ben geweest om te fotograferen kriebelt het wel weer ontzettend.

Bij Koos kriebelt het ook nog altijd. Leuk om te zien hoe hij helemaal opleeft als voorbijgangers naar hem kijken. Misschien ga ik het toch eens doen, in een lage klasse, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik rijd ook niet bij een vereniging, maar heb wel vervoer.
pi_82195520
quote:

[..]

Daarom ben ik wel voorstander van lange proefperiodes. Als je denkt een leuk paard gevonden te hebben, laat hem een maand of twee bij je wonen en stel hem, na een week of wat gewenning aan zijn of haar nieuwe huis, bloot aan de dingen die je paardje tegen zal komen in zijn nieuwe dagelijkse routine. Merk je snel genoeg hoe het dier staat tegenover nieuwe of ongewone indrukken.
Als we al voor dit paard door gaan, dan zal dit sowieso met een lange proefperiode zijn. Al is het maar om te kijken of het paard op zn plek is in een hit-actief stal (lees: Geen merrie's gaat dekken ).

Het hoeft ook helemaal geen duf paard te zijn. Sterker nog, verre van. Als het maar een lief recreatiepaard is wat in deze regio (Rotterdam) een buitenrit kan maken. En dan is een wat minder schrikachtig ras ideaal. Iets met veel verkeer enzo.
pi_82195583
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
recreatiepaard is wat in deze regio (Rotterdam) een buitenrit kan maken. En dan is een wat minder schrikachtig ras ideaal. Iets met veel verkeer enzo.
Waar in omgeving Rotterdam wil je hem stallen?
pi_82195745
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:39 schreef Evienne het volgende:

[..]

Waar is de wedstrijd, springen of dressuur?

Ik rijd tot nog toe geen wedstrijden, mijn paard is inmiddels 19, heeft tot 2 jaar geleden dressuur in de hoogste klasse gereden, gesprongen tot klasse M, maar hij was eigenlijk van zijn welverdiende pensioen aan het genieten. Nu ik bij wat wedstrijden ben geweest om te fotograferen kriebelt het wel weer ontzettend.

Bij Koos kriebelt het ook nog altijd. Leuk om te zien hoe hij helemaal opleeft als voorbijgangers naar hem kijken. Misschien ga ik het toch eens doen, in een lage klasse, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik rijd ook niet bij een vereniging, maar heb wel vervoer.
Dressuur. Ik moet in Westmaas (dat ligt bij Oud-Beijerland, Zuid-Holland dus). Oh, je hebt dus ook al een wat ouder paard. Mijn andere paard is 17, is met pensioen.

Je kan je eventueel inschrijven bij een vereniging in de buurt, of die je zelf fijn vind? En dan gewoon lekker in de B starten. Als het met die 19-jarige is, dan moet je in de laagst mogelijke gezamelijk niveau starten.

Dus stel hij was Z2, en jij hebt dat ook gereden, moet je Z2 starten. Maar heb jij bv tot de L2 gereden, mag je met dat paard ook L2 rijden. En heb je geen niveau bevestigd bij de KNHS (wat vroeger nog de NPC heette) dan kun je gewoon in de klasse B beginnen met hem.
pi_82195788
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik ook, vandaar dat ik er op reageerde Al bedoel jij dat niet. Maar in F&F kan je zo schijtziek van dat soort "belerende" (maar goed bedoelde) wijsheden worden. Zeg dat je hond poept in het gras van de uitlaatzone, en er zijn hier mensen die roepen dat je daar wel heel erg mee op moet passen omdat "insert onzinnige reden". En dat is iets wat met enige regelmaat erg vermoeiend kan zijn.

Ik weet nog steeds niet waarom ik dan op zou moeten passen met een Tinker. Ja, natuurlijk kan een tinker net zo goed een schrikachtig paard zijn. Ik ben niet achterlijk, mijn vriendin is niet achterlijk, en het paard dat we ooit gaan kopen ook niet.
pi_82195956
Hmm het paard waar ik samen met mijn zus voor zorgde (ons familiepaard zeg maar) is met haar meeverhuisd naar Zwolle. En ik woon in regio Den Haag nu, dus het is wel een erg groot eind bij m vandaan. Gelukkig heeft hij het heerlijk daar, hij staat op een stal op een landgoed. Zus kan m zo opzadelen en het bos inrijden, hij hoeft geeneens meer hoefschoenen aan
pi_82196191
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ook, vandaar dat ik er op reageerde Al bedoel jij dat niet. Maar in F&F kan je zo schijtziek van dat soort "belerende" (maar goed bedoelde) wijsheden worden. Zeg dat je hond poept in het gras van de uitlaatzone, en er zijn hier mensen die roepen dat je daar wel heel erg mee op moet passen omdat "insert onzinnige reden". En dat is iets wat met enige regelmaat erg vermoeiend kan zijn.

Ik weet nog steeds niet waarom ik dan op zou moeten passen met een Tinker. Ja, natuurlijk kan een tinker net zo goed een schrikachtig paard zijn. Ik ben niet achterlijk, mijn vriendin is niet achterlijk, en het paard dat we ooit gaan kopen ook niet.
Tinkers zijn groot, zwaar en sterk. Ze kunnen zo door onder je kont vandaan lopen, hoe goedaardig, lief en mak het ras ook bekent staat.

Maargoed, dat geldt denk ik voor alle paarden met 4 benen en een eigen wil
pi_82196300
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:55 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Tinkers zijn groot, zwaar en sterk. Ze kunnen zo door onder je kont vandaan lopen, hoe goedaardig, lief en mak het ras ook bekent staat.

Maargoed, dat geldt denk ik voor alle paarden met 4 benen en een eigen wil
Klopt. Daarom weet ik nog steeds niet waarom ik met een tinker op moet passen. Maar als er rook uit zn kont komt, dan weet ik dat ik er af moet stappen en weg zal rennen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:57:53 #40
285174 Evienne
never odd or even
pi_82196305
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:45 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dressuur. Ik moet in Westmaas (dat ligt bij Oud-Beijerland, Zuid-Holland dus). Oh, je hebt dus ook al een wat ouder paard. Mijn andere paard is 17, is met pensioen.

Je kan je eventueel inschrijven bij een vereniging in de buurt, of die je zelf fijn vind? En dan gewoon lekker in de B starten. Als het met die 19-jarige is, dan moet je in de laagst mogelijke gezamelijk niveau starten.

Dus stel hij was Z2, en jij hebt dat ook gereden, moet je Z2 starten. Maar heb jij bv tot de L2 gereden, mag je met dat paard ook L2 rijden. En heb je geen niveau bevestigd bij de KNHS (wat vroeger nog de NPC heette) dan kun je gewoon in de klasse B beginnen met hem.
Oh das een eindje uit de buurt, ik ben wel van plan deze zomer meer concoursen te bezoeken voor foto's, dus misschien kom ik je nog es tegen binnenkort. 25 graden is geen makkelijke temperatuur om in te rijden, toen ik nog wedstrijden reed, zat ik bij zulke temperaturen hooguit een uur in het zadel. 10 min losrijden, 5 min proef, rust, 10 min. viertal ( ), rest van de tijd parade. Wat was dat trouwens een drama, parades. Je kon de ruiters en amazones met een véél te hete pony in verhouding tot hun rijkunst er zó tussenuit pikken.

Ik heb dus alleen met ponies wedstrijd gereden, tot klasse L (toen L2 volgens mij, is dat nu niet samengevoegd, of alweer ongedaan gemaakt?), en dat is al zó lang geleden dat ik me ook totaal niet bezwaard zou voelen om weer bij de beginners te beginnen.

Blijft over, een leuke rijvereniging te kiezen. We hebben er niet zoveel hier in de buurt, dus zal es een rondje gaan doen...
pi_82196546
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klopt. Daarom weet ik nog steeds niet waarom ik met een tinker op moet passen. Maar als er rook uit zn kont komt, dan weet ik dat ik er af moet stappen en weg zal rennen
Ah joh, gewoon een lekker scherp stangbit erin, beest gaat geen kant meer op

Oh. Tinkers hebben ook hele grote poten. Oppassen voor je tenen dus
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:24:07 #42
123170 alors
zlata1234
pi_82199896
Trouwens, over dazen, je hebt ook dazenvallen. Echte, originele die kosten dik 200 euro Maar je kunt ze ook namaken. Staat geloof ik wel een heel topic over op bokt. Misschien nog iets om te proberen als je tijd over hebt
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:28:31 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82232582
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Joh
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:31:07 #44
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82232726
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik had het niet over de Tinker specifiek. Als je goed had gelezen, had ik een zin in je post dikgedrukt en dáár doelde ik op.

Verder ben ik het met Shanna eens. Van alle paarden op de wereld, zijn Tinkers wel het meest lomp en lelijk
pi_82233467
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik had het niet over de Tinker specifiek. Als je goed had gelezen, had ik een zin in je post dikgedrukt en dáár doelde ik op.

Verder ben ik het met Shanna eens. Van alle paarden op de wereld, zijn Tinkers wel het meest lomp en lelijk
Heb ik nog steeds geen antwoord waarom ik moet oppassen met de aanname dat een tinker over het algemeen minder schrikachtig is. Ontploft het paard? Wat, naast wat iedereen met een IQ van boven de 90 weet (dieren blijven dieren, etc etc), probeer je te zeggen?

Of had ik inderdaad gelijk, dat het een standaard, niet slecht bedoelde maar wel wat belerende F&F reactie is waar de gene waar hij aan gericht is helemaal niets mee kan?
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:53:46 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82233839
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb ik nog steeds geen antwoord waarom ik moet oppassen met de aanname dat een tinker over het algemeen minder schrikachtig is. Ontploft het paard? Wat, naast wat iedereen met een IQ van boven de 90 weet (dieren blijven dieren, etc etc), probeer je te zeggen?

Of had ik inderdaad gelijk, dat het een standaard, niet slecht bedoelde maar wel wat belerende F&F reactie is waar de gene waar hij aan gericht is helemaal niets mee kan?
Wat ik ermee wil zeggen, is dat je er niet standaard vanuit moet gaan dat Tinkers wel braaf en sukkelig zijn. Dan kan je bedrogen uitkomen, dit is zowel mijn eigen ervaring als vele ervaringen van mensen die ik ken die Tinkers houden.

Ook Tinkers zijn paarden die totaal over de rooie kunnen gaan en dit ook gewoon doen ondanks dat de rasstaandaard zegt dat het kalme, rustige paarden zijn.

Het was totaal niet mijn bedoeling om belerend over te komen, ik wilde alleen even een algehele misvatting uit de wereld helpen
pi_82234941
Ok

Ik hoef ook geen rustig en sukkelig paard hoor
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:17:21 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82235008
Waarom neem je dan een Tinker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82235030
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:57 schreef Evienne het volgende:

[..]

Oh das een eindje uit de buurt, ik ben wel van plan deze zomer meer concoursen te bezoeken voor foto's, dus misschien kom ik je nog es tegen binnenkort. 25 graden is geen makkelijke temperatuur om in te rijden, toen ik nog wedstrijden reed, zat ik bij zulke temperaturen hooguit een uur in het zadel. 10 min losrijden, 5 min proef, rust, 10 min. viertal ( ), rest van de tijd parade. Wat was dat trouwens een drama, parades. Je kon de ruiters en amazones met een véél te hete pony in verhouding tot hun rijkunst er zó tussenuit pikken.

Ik heb dus alleen met ponies wedstrijd gereden, tot klasse L (toen L2 volgens mij, is dat nu niet samengevoegd, of alweer ongedaan gemaakt?), en dat is al zó lang geleden dat ik me ook totaal niet bezwaard zou voelen om weer bij de beginners te beginnen.

Blijft over, een leuke rijvereniging te kiezen. We hebben er niet zoveel hier in de buurt, dus zal es een rondje gaan doen...
Waar kom jij vandaan? Mijn paarden staan overigens in Brabant.
pi_82795004
Helaas slecht nieuws hier Mijn jongste paard heeft een gebroken griffelbeentje, en moet onder het mes...

Hij zou over 2 maanden naar huis komen, ik baal er echt van!!!

Eerste foto:

Foto afgelopen zaterdag, hij zit inmiddels aan de antibiotica, gezien er ook een ontsteking zit.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')