abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:47:20 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84622799
Nee. Ik wil alles eerst in de hand hebben. Alleen mijn hoofdstel komt van een webwinkel, die heb ik bij een vriendin al in de hand gehad, dus ik vond het veilig te bestellen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84622938
Ja, idd... dat is ook wel zo.
Het is bij mij misgegaan bij een sjabrak.
Dat was volgens de paardenwinkel een dressuurvariant, maar ze stuurde me een vzh op.
Gelukkig kon het nog terug worden gestuurd. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84622974
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maken jullie ook weleens gebruik van paardenwebwinkels?
Hoofdstel op de foto's is via internet aangeschaft. Meeste nu via brickstone winkels, maar meer omdat er veel gekocht en gepast moest worden.

Een hoofdstel oid. moet je toch op je paard hangen, en als het niet past terug. Dus dan maakt het ook niet uit of je dat per post doet, of dat je er langs gaat...
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:56:36 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84623162
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, idd... dat is ook wel zo.
Het is bij mij misgegaan bij een sjabrak.
Dat was volgens de paardenwinkel een dressuurvariant, maar ze stuurde me een vzh op.
Gelukkig kon het nog terug worden gestuurd. :')
Oh ja, herkenbaar inderdaad. Een kennisje van me had haar hele outfit via internet besteld, inclusief zadel en hoofdstel, bit, dekens, enz, enz. Ik heb haar voor gek verklaard. En hard gelachten toen bleek dat niks paste :Y)

Een hoofdstel, dekje of bit tot daar aan toe. Maar zadels en dekens zou ik never nooit niet via internet bestellen. Vooral bij zadels, die worden door mijn zadelmaker helemaal aan het betreffende paard aangepast. Daar wil ik geen concessies op doen.
pi_84623723
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh ja, herkenbaar inderdaad. Een kennisje van me had haar hele outfit via internet besteld, inclusief zadel en hoofdstel, bit, dekens, enz, enz. Ik heb haar voor gek verklaard. En hard gelachten toen bleek dat niks paste :Y)

Een hoofdstel, dekje of bit tot daar aan toe. Maar zadels en dekens zou ik never nooit niet via internet bestellen. Vooral bij zadels, die worden door mijn zadelmaker helemaal aan het betreffende paard aangepast. Daar wil ik geen concessies op doen.
Oh, wat gemeen. :')
Ik zou idd dat risico ook niet lopen, dan ben je nog meer tijd kwijt aan alles weer netjes opsturen dan dat je even langs een zaak gaat.

Zadels zou ik sowieso niet via een webwinkel bestellen, nee.

Hoezo zou je dekens niet willen bestellen via internet?
Bang dat het niet past of een andere reden?
Als je van een bepaald merk weet dat een bepaalde maat goed zit zou ik er geen problemen mee hebben. :)
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84623888
Mja, terugsturen is opzich het werk toch niet? Zeker als het postkantoor dichterbij is dan de winkel :P (Zadels ed. is natuurlijk een ander verhaal :s) Die hebben we ook via internet aangeschaft, maar 2e hands, en het is zijn eigen zadel van de vorige eigenaresse, dit omdat boomloos niet beviel :) ).

Ik koop zo'n beetje alles via internet. Mn volledige keuken via internet gekocht. Vakanties, bedenk het, en het is via internet aangeschaft. Dus waarom dan niet iets voor 't paard? :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:18:37 #282
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84623996
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh, wat gemeen. :')
Ik zou idd dat risico ook niet lopen, dan ben je nog meer tijd kwijt aan alles weer netjes opsturen dan dat je even langs een zaak gaat.

Zadels zou ik sowieso niet via een webwinkel bestellen, nee.

Hoezo zou je dekens niet willen bestellen via internet?
Bang dat het niet past of een andere reden?
Als je van een bepaald merk weet dat een bepaalde maat goed zit zou ik er geen problemen mee hebben. :)
Ik vind de pasvorm van een deken heel belangrijk, vooral winterdekens hebben de paarden dag in dag uit op. Ik heb met mijn huidige ruitersport zaak een regeling dat hij langskomt met een berg dekens, die we dan een voor een gaan passen om te bekijken welke het beste zit. :) Dit vind ik een uitstekende regeling, dus ik ga hem dan ook niet naaien door ergens anders dekens te bestellen.

Overigens heb ik nu drie jaar al dezelfde deken, dus het gebeurt maar heel sporadisch. Maar toch :Y)

Editje: Het was wel gemeen van me ja... Maar ik had haar gewaarschuwd! En dat inpakken en terug sturen inderdaad... Ik vind het makkelijker even terug te rijden naar de zaak, kan je meteen een andere maat of eventueel twee maten mee terug nemen en kijken wat beter past.

[ Bericht 7% gewijzigd door Samzz op 29-07-2010 13:26:26 ]
pi_84624160
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:36 schreef Samzz het volgende:
Bah, bij de hyporama kom ik nooit weer, wat een prutwinkel :')

Ik heb trouwens nog twee bitjes liggen die ik niet meer gebruik, beide argentaan, de een van K&K, de ander onbekend merk. De een nauwelijks gebruikt, de ander zo'n drie jaar actief iedere dag. Beide bitjes zijn 13,5 cm geloof ik, binnenkort eens opmeten. Beide zijn dus te koop. Ook heb ik nog een paar dekjes die weg mogen, twee hoofdstellen, een neopreen singel, plastronspeldjes, drie frontriemen en een weatherbeeta winterdeken met hals.
In die K&K ben ik wel geintresseerd, is het een water trensje en Aurigan?? Twijfel alleen over de maat, of die niet te groot is. Mijn jongste paard moet nog een bit hebben, en gebruik voor alle paarden eigenlijk K&K. Ik moet de stal ook weer eens uitzoeken, ga binnenkort verhuizen dus thuis zal ook wel een hele zooi tevoorschijn komen waarvan ik dan denk "He, dit heb ik ook nog!"
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:25:08 #284
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84624216
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:23 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

In die K&K ben ik wel geintresseerd, is het een water trensje en Aurigan?? Twijfel alleen over de maat, of die niet te groot is. Mijn jongste paard moet nog een bit hebben, en gebruik voor alle paarden eigenlijk K&K. Ik moet de stal ook weer eens uitzoeken, ga binnenkort verhuizen dus thuis zal ook wel een hele zooi tevoorschijn komen waarvan ik dan denk "He, dit heb ik ook nog!"
Ja, watertrens aurigan. Volgens mij is het een Ultra, maar dat moet ik even checken, net als de maat. Hij ligt nu nog op stal.

Ik laat het je weten :)
pi_84624243
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mja, terugsturen is opzich het werk toch niet? Zeker als het postkantoor dichterbij is dan de winkel :P (Zadels ed. is natuurlijk een ander verhaal :s) Die hebben we ook via internet aangeschaft, maar 2e hands, en het is zijn eigen zadel van de vorige eigenaresse, dit omdat boomloos niet beviel :) ).

Ik koop zo'n beetje alles via internet. Mn volledige keuken via internet gekocht. Vakanties, bedenk het, en het is via internet aangeschaft. Dus waarom dan niet iets voor 't paard? :)
Ja, ik vind spullen via internet bestellen ideaal. :@
pi_84624246
Onderkens heb ik vorig jaar wel besteld via internet, sokken etc wil ik ook nog weleens (in de aanbieding) bestellen, maar over het algemeen zijn het spullen waarvan je weet dat het past, of nodig hebt. Bij de paardendrogist bestel ik wel een hoop. Voornaamlijk supplementen e.d.
pi_84624268
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind de pasvorm van een deken heel belangrijk, vooral winterdekens hebben de paarden dag in dag uit op. Ik heb met mijn huidige ruitersport zaak een regeling dat hij langskomt met een berg dekens, die we dan een voor een gaan passen om te bekijken welke het beste zit. :) Dit vind ik een uitstekende regeling, dus ik ga hem dan ook niet naaien door ergens anders dekens te bestellen.

Overigens heb ik nu drie jaar al dezelfde deken, dus het gebeurt maar heel sporadisch. Maar toch :Y)
O ja, als je zo'n regeling hebt kan ik me dat voorstellen. :Y
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:30:43 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84624453
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, ik vind spullen via internet bestellen ideaal. :@
Oh, ik ook. Maar met bepaalde spullen doe ik het liever niet. Als ik de kwaliteit van een bepaald merk weet, bestel ik het ook zo via internet (Eurostar pads of zo ). Maar als het een nieuw product is, of een product dat ik niet ken, heb ik het eerst liever in de hand
pi_84624649
Ach, terugsturen kan altijd, bij koop op afstand zijn ze verplicht het terug te nemen als je je bedenkt of het past niet. Ik vind het risico klein. Zadel zou ik niet online kopen (deken misschien ook niet maar daar doen we niet aan), maar alle andere spullen zonder problemen. :)

Die zadelmaakster bij Hyporama is wel tof trouwens. Ze heeft mijn teugels vermaakt voor slechts 3,50. ^O^
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:36:10 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84624690
Dat zijn ze in gewone winkels ook.

Dat is wel tof van de zadelmaakster inderdaad!
pi_84624977
In de gewone winkel kunnen ze weigeren om geld terug te geven (dat je in plaats daarvan een tegoedbon krijgt o.i.d., tenzij er sprake is van een gebrek/defect). Bij koop op afstand kun je echt de overeenkomst laten vervallen (binnen zeven dagen na ontvangst).
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:56:01 #292
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84625487
Oke. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dus voor mij is dat gegeven geen voordeel op kopen in de winkel :)
pi_84625851
Samzz Ultra is dacht ik ook dubbelgebroken toch? MOet wel met zo'n rond gebroken stukje hebben, boling dus.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:06:31 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84625970
Het is een dubbelgebroken bit met inderdaad een bol tussenstukje. Ik ga hem zo van stal meenemen en dan zal ik hem opmeten en een foto voor je maken, dat moet ik sowieso nog doen.

Ik weet niet wat je bereid bent te betalen, want ik heb meer mensen met interesse :@ Nieuw kost het bit 87 euro geloof ik...
pi_84626159
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja :P Ik vind een grof hoofdstel niet snel lelijk, maar deze heeft van die rare opsmuck :Y)
Dat vind ik er persoonlijk dan weer beter uitzien dan zo'n mond dichtsnoer riempje...
Maar ik heb toch al wat tegen teveel op het hoofd, vind het al snel storend, had eerst van die western hoofdstelletjes met niets om de neus, maar ook dat is al lang geleden, nu alleen nog touwhalstertjes.
Amper wat om het hoofd, ziet er altijd leuk uit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:13:45 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84626297
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vind ik er persoonlijk dan weer beter uitzien dan zo'n mond dichtsnoer riempje...
Maar ik heb toch al wat tegen teveel op het hoofd, vind het al snel storend, had eerst van die western hoofdstelletjes met niets om de neus, maar ook dat is al lang geleden, nu alleen nog touwhalstertjes.
Een monddichtsnoer riempje is uiteraard net zo streng als je het zelf maakt :) Maar dat is net zo met bitloze hoofdstellen, ook daar kan je genoeg schade mee aanrichten mocht je dat willen. De optoming is zo scherp als de ruiter die het erop legt. Maar dat is niet waar je op doelt lijkt me :P

Ik vind zelf westernhoofdstellen niet zo mooi, ik ben echt een Engelse doos wat harnachement betreft :Y) Ik houd van redelijk brede neusriemen met een dun, chique frontriempje erbij :) Nu ja, over smaak valt toch niet te twisten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Samzz op 29-07-2010 14:23:41 ]
pi_84626392
@Xs2Shanna

Wat is eigenlijk jouw theorie mbt de beweegredenen van Bokt in jouw verhaal? Ik bedoel, het gaat toch om het welzijn van paarden...? Bokt is een mooi forum om mensen te waarschuwen voor een malafide dierenarts o.i.d.

Maar ze doen sowieso raar met dit soort dingen. Iemand van onze stal had een keer een topic geopend omdat er een roddel rondging over dat er op stal rhino zou heersen. Dit was niet waar en dus had ze een topic geopend om dit te melden. Dat topic werd gesloten 'omdat er op Bokt niet gespeculeerd mag worden over waar wel en niet rhino heerst'. Echt, WTF? :') Ook de hele discussie die op dit moment gaande is over een stal waar asbest is geconstateerd is echt tenenkrommend te noemen.
pi_84626484
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Touwhalstertje moet ik ook nog even kopen als het geld niet meer op is. :') Ga ook zeker proberen of ik daar een beetje goed mee kan rijden.
pi_84627076
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maken jullie ook weleens gebruik van paardenwebwinkels?
Ja, een hoop spul van mij komt zelfs uit het buitenland ;)
Zadels dan weer niet, die van de Haf is netjes aangemeten, straks als de meid uitgegroeid is krijgt zij er ook 1 helemaal persoonlijk opgemeten, die heeft nu een 2de hands zadel die ook netjes gepast is door een goede zadelmaker.

Dekens enzo gebruiken we niet, dus daar hebben we geen last van.
Verder is en bar weinig opsmuk mogelijk met mijn manier van optomen, geen hele leuke frontriempjes of andere zaken(aarrrgghhh, krijg shoplust van al die leuke spulletjes), dat gaat niet op een touwhalstertje.
Maar als ik dan de paarden weer zie met hun touwhalstertje om vind ik dat het ontzettend mooi staat zo weinig op het hoofd, dus ik moet het maar doen met andere leuke spulletjes ;)

Speelgoed wat ik koop, paardenbal, pionnen, blokjes voor hindernissen enzo koop ik gewoon via het internet, of ik maak het zelf(een boomstam slepen is even zwaar, maar erg leuk speelgoed).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84627185
Wij gaan target-trainen met Finnegan en ik heb gister bij de Action een hondenfrisbee als target gekocht. Kosten: ¤ 0,59. :D

Veel dingen kun je ook zelf maken. Ik wil nog een leadrope hebben, maar die krengen kosten in de winkel ¤ 30,-. Dat vind ik absurd voor een stukkie touw met een musketonhaak en een stukje leer. Dus ik ga gewoon naar de plaatselijke zeil- / touw-winkel en vraag ze om voor mij eentje te maken. Dan ben ik waarschijnlijk minder dan een tientje kwijt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')