Kunststofquote:Op maandag 19 juli 2010 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Auw, pijnlijke aangelegenheid.![]()
In de winter draag ik wel schoenen met stalen neuzen als ik mijn paardje ophaal, zij zal niet op mijn voet gaan staan, maar die andere twee misschien wel.
Aangezien zij boven de 1.70 richting 1.80 gaan gok ik het er maar niet op.
Dat is ook niet grappig iddquote:Op maandag 19 juli 2010 23:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Duiven en eenden die onverwacht wegvliegen zijn ook zo leuk![]()
(nee)
Ja, echt een machtig dier! Heb m nog gemeet op Jumping Amsterdam, in z'n stalletje, hooi etend. Apart hoor, zo ineens wegquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:16 schreef alors het volgende:
OkidokiMet zijn rare galop
wat tof paard vond ik dat
[ afbeelding ]
Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:47 schreef Isegrim het volgende:
Oud-eigenaar van ons paardje kwam vandaag kijken. Geloof dat ze wel content was met zijn nieuwe plekje.Ze vond hem erg relaxed ogen.
Vandaag voor het eerst bitloos gereden, met kingekruist systeem. Paardje reageert er erg prettig op en ik vind het zelf ook fijn.Wil ik wel mee door oefenen.
Hadden we ook zo afgesproken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.
Vindt je dat echt heel vreemd?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:46 schreef Samzz het volgende:
Hmmmm... Oki Doki overleden
Dat was wel het laatste wat ik verwachtte. Wat is dat toch met paarden die voor miljoenen overgekocht worden en waar je vervolgens nooit meer wat van hoort? * Denkt aan Poëtin*
Euh, ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op handel en sport stallen, heb er jaren gewerkt. Oki liep een ernstige blessure op tijdens een spring wedstrijd, hij was toen 13 of ondertussen 14, hij is overleden aan een complicatie na de operatie. Dit heeft dus helemaal NIKS van doen met te snel en te vlug willen berijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Vindt je dat echt heel vreemd?
Als die paarden 3 worden weten ze vaak al of ze geschikt zijn om mee te gaan springen, hebben ze al onder de man gesprongen en alles.
Alles moet tegenwoordig snel met sportpaarden, tijd is geld, snel opfokken, snel inrijden, snel kijken hoever ze kunnen komen.
Dat geeft veel problemen, been problemen, rugproblemen, ga zo maar door.
Voordat ze ook maar enigsinds zijn uitgegroeit krijgen ze al zware belasting, dat is gewoon niet goed.
-knip-
Pardon hoor...quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Euh, ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op handel en sport stallen, heb er jaren gewerkt. Oki liep een ernstige blessure op tijdens een spring wedstrijd, hij was toen 13 of ondertussen 14, hij is overleden aan een complicatie na de operatie. Dit heeft dus helemaal NIKS van doen met te snel en te vlug willen berijden.
Misschien eerst even inlezen wat er met het paard aan de hand was, voor je met aantijgingen aan komt zetten die in dit geval kant nog wal slaan.
Oki wel ja, maar al die anderen die opgetraind worden maar niet zo hoog komen niet en dat zijn er heel veel meer dan die beroemdheden onder de paarden, voor 1 beroemd paard moeten er toch een veelvoud opgetraind worden(waar je nogsteeds kan discuseren over de zin en onzin van zo vroeg beginnen met zware bealsting met een dier in de groei).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:29 schreef Samzz het volgende:
Maakt ook niet uit. Het is gewoon zonde van zo'n donders mooi en fijn paard.
En wat je zegt kan dan wel blijven staan, neemt niet weg dat (top)sport paarden heel anders behandeld worden dan ons huis, tuin en keuken paardDaar zorgen ze echt wel goed voor en blessures komen nog relatief weinig voor in de topsport, je hoort het alleen meteen als het wel zo is. Mijn paard komt niet in het nieuws als ze een peesblessure heeft.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:03 schreef Samzz het volgende:
Ik rijd volgens de klassieke rijschool, het Scala der Ausbildung,
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga zelf misschien ook wel weer even wat lessen nemen. Mijn vorige paard is een jaar of acht geleden weggegaan en sindsdien heb ik relatief weinig gereden. Toch vind ik dat het best goed gaat. Sterker nog, ik merk dat ik bepaalde slechte gewoontes bijna kwijt ben. Zo hield ik altijd te veel vast, vooral op links. Ik vind loslaten en rijden met heel weinig gewicht aan mijn teugels nu veel gemakkelijker. Ik ben minder control freak. Zal ook iets met leeftijd enzo te maken hebben denk ik. Meer rust in mezelf en dus ook meer rust in het rijden. Maar een groot talent ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden. Dat hoeft ook niet, maar ik wil de dressuur wel weer een beetje oppakken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo heb ik laatst genoten van een les klassieke dressuur kijken, welke school weet ik niet, alleen dat het spaans was.
Ontzettend mooi om te zien hoe er steeds naar de combi gekeken werd, alles keurig en kalmpjes gedaan werd en de paarden het heerlijk vonden en voor je neus verbeterde in houding,vooral mooi om te zien omdat de paarden het echt prettig vonden.
Hahaha, ja, dat is mquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Is dat je nieuwe blingfrontriem?
Ik heb het nieuwe hoofdstel binnen (eerst te grote maat opgestuurd gekregen), zal het meteen testen en misschien ook fotootje plaatsen.
Zit je op Bokt?quote:
Bokt...quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zit je op Bokt?Dat is een forum speciaal voor mensen die niet kunnen fotograferen
Wat is dat dan voor onzin?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zit je op Bokt?Dat is een forum speciaal voor mensen die niet kunnen fotograferen
Gelukkig wel jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:38 schreef Isegrim het volgende:
Wij vinden het juist erg mooi, juist dat groffe.Smaken verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |