abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 20:53:19 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84248856
Oke. Apart.

Wij zetten de paarden na het opensnijden iedere dag twee keer in een emmer met soda oplossing. Maar nooit stal rust. Beweging zorgt voor bloedtoevoer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84251716
Dat weet ik, maar hij was überhaupt bijna niet aan het lopen te krijgen, had gewoon te veel pijn blijkbaar. En de hoefsmid had er speciale zalf opgedaan (trekt de troep eruit) en ingezwachteld. Uiteindelijk heeft 'ie maar twee daagjes binnen gestaan gelukkig.

Als mijn hoefsmid vindt dat hij een paar dagen binnen moet staan, dan doe ik dat gewoon.

Meneer heeft nog wat onderwijs nodig met betrekking tot het betreden van je persoonlijke ruimte. Hij ging vandaag vol op mijn voet staan. Hij is echt te lomp voor woorden soms, moet her en der nog een beetje manieren leren.
pi_84252143
Auw, pijnlijke aangelegenheid.

In de winter draag ik wel schoenen met stalen neuzen als ik mijn paardje ophaal, zij zal niet op mijn voet gaan staan, maar die andere twee misschien wel.
Aangezien zij boven de 1.70 richting 1.80 gaan gok ik het er maar niet op.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84252565
Het deed inderdaad flink zeer (nu nog ). Dat wordt dus het eerste grondwerk-projectje - het respecteren van mijn persoonlijke ruimte en alleen daarin komen als ik hem uitnodig. De lomperik.

Toen we hem vandaag gingen ophalen, had hij ineens allemaal vreemde kale plekjes op één kant van zijn gezicht. De oorzaak bleek te zitten in het feit dat hij steeds met zijn hoofd onder het band (van dat zwarte rubber band, dat heeft een beetje een scherpe rand) door gras staat te eten. Daarbij kwam zijn hoofd ook tegen het schrikdraad aan, dus wij snapten er niets van. Bleek dat de stroom er helemaal niet meer op stond. Staleigenaar heeft die er weer opgezet en binnen drie minuten had hij een flinke optater te pakken. Denk dat hij er nu wel mee ophoudt.
pi_84252575
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Auw, pijnlijke aangelegenheid.

In de winter draag ik wel schoenen met stalen neuzen als ik mijn paardje ophaal, zij zal niet op mijn voet gaan staan, maar die andere twee misschien wel.
Aangezien zij boven de 1.70 richting 1.80 gaan gok ik het er maar niet op.
Kunststof Als er iets zwaars komt op stalen neuzen, dan moet je je schoen uit je voet laten snijden als er iets zwaars op is gekomen Staal geeft heel goed mee maar veert niet terug

Overigens hebben wij ook een hele slimme tinker Als enige was meneer er achter dat er geen stroom op het schokdraad stond. Unlimited food!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_84252819
Dat had ik dus al verteld.
pi_84253104
Een fractie van een seconde eerder ja
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 19 juli 2010 @ 22:42:37 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84254214
Ik ben vandaag van Rio geklapt. Dood aan onverwacht opvliegende fazanten.

Rio was verder braaf, de schat

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 19-07-2010 22:49:06 ]
pi_84254993
Ja, dat vind ik nou het rare aan mijn verzorgpaardje, ze kijkt niet op van groot materieel (lees: shovels, tourbussen, auto's met aanhangwagens die klepperen), maar zo'n hoopje zaagsel op de grond is dan weer heel spannend.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:11:38 #210
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84255767
Nou, dat interesseert Rio allemaal niks. Maar ik schrok me zelf ook een hartaanval van dat beest, dus ik neem Rio niks kwalijk.
pi_84256721
Duiven en eenden die onverwacht wegvliegen zijn ook zo leuk

(nee)
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:25:58 #212
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84264761
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Duiven en eenden die onverwacht wegvliegen zijn ook zo leuk

(nee)
Dat is ook niet grappig idd

Nou ja, vandaag weer vol goede moed te paard, in de hoop geen fazanten tegen te komen
pi_84306472
Het is verbazingwekkend hoe mooi je kunt buitenrijden midden in de Randstad. Gister een kort ritje langs de Zwet (tussen R'dam en Delft) gedaan. Binnenkort doen we een rondje om de Ackerdijkse Plassen heen, zo'n 7 km.

Vanavond komt de oud-eigenaar van ons paardje bij hem kijken.
pi_84307001
Zus vertelde van de week dat Apollo nog steeds af en toe wat schrikkerig is. En dan vooral van herten in het Zwolse Bos. Maar van wilde zwijnen schrikt ie weer niet, daar loopt ie praktisch overheen
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:46:19 #215
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84334563
Hmmmm... Oki Doki overleden

Dat was wel het laatste wat ik verwachtte. Wat is dat toch met paarden die voor miljoenen overgekocht worden en waar je vervolgens nooit meer wat van hoort? * Denkt aan Poëtin*

[ Bericht 13% gewijzigd door Samzz op 21-07-2010 23:19:46 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:16:36 #216
123170 alors
zlata1234
pi_84336273
Okidoki Met zijn rare galop wat tof paard vond ik dat

know'm sayin?
word? word.
pi_84337728
Oud-eigenaar van ons paardje kwam vandaag kijken. Geloof dat ze wel content was met zijn nieuwe plekje. Ze vond hem erg relaxed ogen.

Vandaag voor het eerst bitloos gereden, met kingekruist systeem. Paardje reageert er erg prettig op en ik vind het zelf ook fijn. Wil ik wel mee door oefenen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:48:15 #218
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84337767
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:16 schreef alors het volgende:
Okidoki Met zijn rare galop wat tof paard vond ik dat

[ afbeelding ]
Ja, echt een machtig dier! Heb m nog gemeet op Jumping Amsterdam, in z'n stalletje, hooi etend. Apart hoor, zo ineens weg
pi_84337826
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:47 schreef Isegrim het volgende:
Oud-eigenaar van ons paardje kwam vandaag kijken. Geloof dat ze wel content was met zijn nieuwe plekje. Ze vond hem erg relaxed ogen.

Vandaag voor het eerst bitloos gereden, met kingekruist systeem. Paardje reageert er erg prettig op en ik vind het zelf ook fijn. Wil ik wel mee door oefenen.
Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.
pi_84338098
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Leuk dat zo'n oud-eigenaar nog contact houdt.
Hadden we ook zo afgesproken. Het ging haar nogal aan het hart om hem weg te doen dus ze wilde heel graag contact houden om te weten hoe het ging.
pi_84350018
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:46 schreef Samzz het volgende:
Hmmmm... Oki Doki overleden

Dat was wel het laatste wat ik verwachtte. Wat is dat toch met paarden die voor miljoenen overgekocht worden en waar je vervolgens nooit meer wat van hoort? * Denkt aan Poëtin*
Vindt je dat echt heel vreemd?
Als die paarden 3 worden weten ze vaak al of ze geschikt zijn om mee te gaan springen, hebben ze al onder de man gesprongen en alles.

Alles moet tegenwoordig snel met sportpaarden, tijd is geld, snel opfokken, snel inrijden, snel kijken hoever ze kunnen komen.
Dat geeft veel problemen, been problemen, rugproblemen, ga zo maar door.
Voordat ze ook maar enigsinds zijn uitgegroeit krijgen ze al zware belasting, dat is gewoon niet goed.

Grappig is het om terug te kijken naar de tijd dat paarden net ingezet werden voor grootscheepse oorlog, voor de gewone soldaat.
Toen waren er grote en felle discussie's, de grootmeesters van die tijd vonden het onverantwoord, een paard moest 10 zijn voordat hij de serieuse oorlogstraining kreeg vonden ze, niet 3 of 4 of zelfs jonger.
Er werd wel met de paarden gewerkt daarvoor, maar in een hele langzame opbouw van spieren en geest.
Maar de vraag om cavalerie paarden bleef en er werd een methode ontwikkeld die voor jan de gewone man snel zou werken, schopje om te gaan lopen, trekken aan de teugels om te remmen, lekker simpel, werkte voor de meeste zonder dat ze zich hoefde te verdiepen in het wezen paard.
Maar het paard werd een middel, een levende fiets ipv een partner om mee samen te werken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84350200
Een paard (ongeacht welk ras) is pas met zes volgroeid.
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:17:43 #223
123170 alors
zlata1234
pi_84350793
Een complicatie tijdens een operatie is gewoon domme pech. En een blessure bij een sportpaard is niet abnormaal, menselijke sporters hebben dat ook. Volgens mij hebben ze het tot zijn zesde erg rustig aan gedaan met Oki.
Ik geloof niet zo in die theorien, zeker niet wat echt toppers betreft, met zulke paarden wordt echt heel voorzichtig gedaan, het is pure kapitaalvernietiging immers.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:10 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84355837
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Vindt je dat echt heel vreemd?
Als die paarden 3 worden weten ze vaak al of ze geschikt zijn om mee te gaan springen, hebben ze al onder de man gesprongen en alles.

Alles moet tegenwoordig snel met sportpaarden, tijd is geld, snel opfokken, snel inrijden, snel kijken hoever ze kunnen komen.
Dat geeft veel problemen, been problemen, rugproblemen, ga zo maar door.
Voordat ze ook maar enigsinds zijn uitgegroeit krijgen ze al zware belasting, dat is gewoon niet goed.

-knip-
Euh, ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat op handel en sport stallen, heb er jaren gewerkt. Oki liep een ernstige blessure op tijdens een spring wedstrijd, hij was toen 13 of ondertussen 14, hij is overleden aan een complicatie na de operatie. Dit heeft dus helemaal NIKS van doen met te snel en te vlug willen berijden.

Misschien eerst even inlezen wat er met het paard aan de hand was, voor je met aantijgingen aan komt zetten die in dit geval kant nog wal slaan.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:40 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84355859
Oh, mocht iemand nog interesse hebben in een tof frontriempje:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=1327326

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: