quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:29 schreef Samzz het volgende:Maakt ook niet uit. Het is gewoon zonde van zo'n donders mooi en fijn paard.
En wat je zegt kan dan wel blijven staan, neemt niet weg dat (top)sport paarden heel anders behandeld worden dan ons huis, tuin en keuken paard

Daar zorgen ze echt wel goed voor en blessures komen nog relatief weinig voor in de topsport, je hoort het alleen meteen als het wel zo is. Mijn paard komt niet in het nieuws als ze een peesblessure heeft.
Oki wel ja, maar al die anderen die opgetraind worden maar niet zo hoog komen niet en dat zijn er heel veel meer dan die beroemdheden onder de paarden, voor 1 beroemd paard moeten er toch een veelvoud opgetraind worden(waar je nogsteeds kan discuseren over de zin en onzin van zo vroeg beginnen met zware bealsting met een dier in de groei).
Ik ken dat wereldje iets te goed van binnen om er positief over te kunnen zijn, naar de buitenwereld toe doen ze het allemaal zo goed en zo netjes, in de praktijk is tijd geld en moeten paarden zo rap mogelijk opgetraind worden om te zien of er een beroemdheid inzit en als dat er niet inzit wordt er heel fiks aan getrokken op vaak nare manier om ze igg goed te krijgen, veelste vaak ten koste van een hoop welzijn, zeker op de langere termijn.
Echte sportpaarden die de 20 halen zonder problemen zijn in de minderheid, dat tegenover andere werkpaarden zoals cutting horses en norikers in de bosbouw die tot in hun 20ste werken.
Maar pffffff, ik doe moeilijk(daar ben ik soms iets te goed in geloof ik

)!
Laat ik maar gewoon kleppen over mijn eigen paardjes en die van jullie, dat is veel leuker!
Ik heb besloten een cursusje centered riding te gaan doen, te lang te weinig tijd besteed aan echte stevige vooruitgang met rijden voor mezelf, het is ook zo makkelijk om al het echte werk op de grond te doen en het rijden alleen als even relaxen te zien.
Maar nu wil ik toch het rijden naar een wat hoger niveau tillen, bij de wat meer gevorderde oefeningen voel ik dat ik gewoon hier en daar wat tekort kom op rij gebied en als ik die oefeningen wil doen moet wel mijn deel van de afspraak nageleefd zijn, dat ik keurig onafhankelijk zit, goed in balans ben en kan ondersteunen op de juiste manier.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.