abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 12:40:37 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83952291
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Definieer effectief. Op en om een stuk grond van 3000m2 zullen enkele (tien?)duizenden dazen zitten. Dan kan je moeilijk 50 dazenvallen neer gaan zetten. Daarnaast ligt onze stal tussen een aantal natuurgebieden in. Ik gok zo dat dat een onbeperkte levering van verse dazen oplevert
Een val is goed voor een hectare grond. En ik zie die blindes liever in een val dan op mijn paard. Dus ik zit erover te denken ook een val te bestellen, per dag 300 of meer blindes weg, hoe ideaal is dat? Zoveel sla je er in je leven niet dood.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_83952392
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een val is goed voor een hectare grond. En ik zie die blindes liever in een val dan op mijn paard. Dus ik zit erover te denken ook een val te bestellen, per dag 300 of meer blindes weg, hoe ideaal is dat? Zoveel sla je er in je leven niet dood.
Nou ik zat na een week al op 10 denk ik, dat is toch ook al 520+ dazen per jaar

Bij ons op stal hebben ze zelfgemaakte dazenvallen. Opzich stelt het ook niets voor, een zwarte bal met een soort tentje er over. En die dingen van 300 euro zijn exact hetzelfde eigenlijk. Het idee is dat de daas naar dat met de hoogste temperatuur gaat, en de bal beweegt iets om het op een levend wezen te doen lijken
  maandag 12 juli 2010 @ 12:47:44 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83952555
Heel goed van je.

Ik weet hoe de vallen werken, hoe ze eruit zien en hoeveel ze kosten. Ik hoor van meerdere mensen dat ze erg goed werken, dus de verleiding is groot er een aan te schaffen/te maken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:27:23 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84012287
Even een update'je van Rio en mij.

Het gaat echt súper. Ik krijg met de dag het gevoel dat we meer op elkaar ingespeeld raken en mijn instructrice zegt hetzelfde. We zijn nu lekker aan het trainen op de basis, die er al goed in zit, nu moet hij nog constanter worden in de aanleuning. In draf en galop gaat dit al goed, alleen in stap is het nog wat moeilijk, daar wil hij nog wat graag omhoog. De overgangen zijn super bevestigd, zowel naar voren als terug, de stap - galop gaat helemaal goed. We zijn nu de schriktraining aan het oppakken. Vandaag allemaal vreemde voorwerpen aan de bakrand gehangen (jassen, plastic tassen enz.), morgen gaat m'n instructrice met een paraplu rondlopen.

Ja, ik ben erg blij met Rio
pi_84104365
Paardje liep gister flink kreupel, kwam duidelijk vanuit zijn hoeven. Hoefsmid is vandaag geweest en heeft een zoolzweer vastgesteld. Boel is opengesneden en gezwachteld en meneer moet tot zaterdag op stal. Dat zal hij niet leuk vinden. Hij heeft volgens mij nog nooit van zijn leven een paar dagen op stal doorgebracht.
pi_84109055
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:27 schreef Samzz het volgende:
Even een update'je van Rio en mij.

Het gaat echt súper. Ik krijg met de dag het gevoel dat we meer op elkaar ingespeeld raken en mijn instructrice zegt hetzelfde. We zijn nu lekker aan het trainen op de basis, die er al goed in zit, nu moet hij nog constanter worden in de aanleuning. In draf en galop gaat dit al goed, alleen in stap is het nog wat moeilijk, daar wil hij nog wat graag omhoog. De overgangen zijn super bevestigd, zowel naar voren als terug, de stap - galop gaat helemaal goed. We zijn nu de schriktraining aan het oppakken. Vandaag allemaal vreemde voorwerpen aan de bakrand gehangen (jassen, plastic tassen enz.), morgen gaat m'n instructrice met een paraplu rondlopen.

Ja, ik ben erg blij met Rio
Ga je er ooit wedstrijden mee rijden, of recreatief?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84109099
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Paardje liep gister flink kreupel, kwam duidelijk vanuit zijn hoeven. Hoefsmid is vandaag geweest en heeft een zoolzweer vastgesteld. Boel is opengesneden en gezwachteld en meneer moet tot zaterdag op stal. Dat zal hij niet leuk vinden. Hij heeft volgens mij nog nooit van zijn leven een paar dagen op stal doorgebracht.
Dat klinkt erg pijnlijk.
Lange genees-tijd?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84109137
Okeeee, de dazen hebben plaats gemaakt voor 39383837474 vliegen.
Burgh...
pi_84121332
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat klinkt erg pijnlijk.
Lange genees-tijd?
Het is qua pijn denk ik een beetje te vergelijken met een flinke blaar onder je nagel. De troep kan niet weg en het gaat zweren en kloppen. Hij liep zeer gevoelig. Opensnijden gaf direct verlichting.

Duurt meestal maar een paar dagen voordat het paard weer normaal loopt.
pi_84122092
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Okeeee, de dazen hebben plaats gemaakt voor 39383837474 vliegen.
Burgh...
Ach, die steken in elk geval niet. Reageren dazen eigenlijk niet op DEET? Kan een paard tegen DEET?
pi_84122191
Volgens Google niet.
pi_84122528
quote:
Een antimuggenmiddel met DEET werkt ook uitstekend tegen dazen.
en
quote:
Deet is voor veelvuldig gebruik niet echt geschikt. Maar er zijn zelfs speciale middelen voor paarden op de markt met DEET.
Kijk maar op de site van de paardendrogist.
doet juist het beste vermoeden. Volgende buitenrit dus maar de DEET roller mee.
pi_84122557
Als je het op jezelf smeert, is je DEET-aura wellicht voldoende om ook je paard te beschermen.
pi_84122587
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ach, die steken in elk geval niet. Reageren dazen eigenlijk niet op DEET? Kan een paard tegen DEET?
Om het nog leuker te maken: sommige vliegen steken ook in Augustus.
pi_84122647
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:40 schreef Isegrim het volgende:
Als je het op jezelf smeert, is je DEET-aura wellicht voldoende om ook je paard te beschermen.
Het is gewoon de geur die het doet, dus ongetwijfeld. Desnoods op de randen van het sjabrak, en evt. op plekken waar zowel hij als wij moeilijk bij kunnen een stip.

Ik las dat door een verbod op het verwerken van citronella in het VK, er daar alleen nog anti-insect middelen voor paarden mét DEET zijn. Dus heel veel zou het niet kwaad kunnen lijkt mij (zolang we hem niet tweemaaldaags onderdompelen)
pi_84122651
Ja, dat klopt. Huisvliegen prikken soms ook. Ik weet niet wat ze dan precies doen, maar je voelt dan prikjes.
pi_84122676
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is gewoon de geur die het doet, dus ongetwijfeld. Desnoods op de randen van het sjabrak, en evt. op plekken waar zowel hij als wij moeilijk bij kunnen een stip.

Ik las dat door een verbod op het verwerken van citronella in het VK, er daar alleen nog anti-insect middelen voor paarden mét DEET zijn. Dus heel veel zou het niet kwaad kunnen lijkt mij (zolang we hem niet tweemaaldaags onderdompelen)
Vanwaar het verbod op citronella? Lijkt me één van de meest onschuldige middelen die er zijn...
pi_84122719
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:44 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat klopt. Huisvliegen prikken soms ook. Ik weet niet wat ze dan precies doen, maar je voelt dan prikjes.
Leuk die natuur
pi_84122900
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vanwaar het verbod op citronella? Lijkt me één van de meest onschuldige middelen die er zijn...
Dat dacht ik ook ja, maar gezien de context lijkt het mij ook wat onwaarschijnlijk:
quote:
Due to European legislation, here in the UK we're no longer allowed to purchase fly sprays containing citronella oil. The replacement is DEET, so now almost all comercially available fly repel products have DEET in them...
Dan zou het hier dus ook verboden zijn. Lijkt me dan eerder dat er nu overal DEET in zit, omdat het beter werkt.
pi_84122935
Google heeft zowaar nog een probleem opgelost:
quote:
Je hebt te maken met de stalvlieg (Stomoxys calcitrans). Die lijkt oppervlakkig erg op de huisvlieg (Musca domestica) maar heeft sterk verschillende monddelen. Waar de huisvlieg een slurfje heeft waarmee ze vloeistoffen kan opzuigen, is de stalvlieg voorzien van een steeksnuit waarmee ze steekt en bloed tot zich neemt. De zwarte puntjes die vliegen achterlaten, zijn het verteerde bloed in de uitwerpselen. De stalvlieg komt zoals de naam laat vermoeden, vooral in de omgeving van boerderijen voor.
pi_84128336
Dat is leuk om te weten. Heb mijn hele leven gedacht dat huisvliegen soms prikken. Dacht altijd dat het iets met het weer (onweer?) te maken had.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:43:00 #175
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84133265
Zucht. Jullie leven mijn droom. One day some day...
(Dank je wel voor het wijzen naar dit topic, Isegrim! )
pi_84133609
Graag gedaan hoor.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:57:56 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_84135926
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:43 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we eens dromen over later als we groot zijn dan!
Wat voor soort paardje wil je graag later, welk type/karakter heb je dan in je hoofd?

Als ik even lekker droom over later als ik groot ben dan zie ik mezelf 's ochtens een bakje thee zetten, uit mijn raam kijken en daar mijn eigen kleine kudde te zien, voor de hobby leuke new forestjes grootbrengen en afleveren als geweldige kinderpony's met een mooie nh slag erin ofzo, mijn 2 monstertjes ertussen.
Misschien voor mezelf een muilezeltje, oh wat zou ik elke dag op wolken lopen, dan loop ik alleen nog maar met een grote grijns van oor tot oor rond!
Nu nog een loterij winnen ofzo, want mijn geld moeten verdienen met de paarden zelf of andere dieren vind ik niets waard, in de praktijk betekend dat te vaak inleveren op princiepe's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:07:14 #178
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84136251
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:57 schreef erodome het volgende:
Laten we eens dromen over later als we groot zijn dan!
Wat voor soort paardje wil je graag later, welk type/karakter heb je dan in je hoofd?
Mijn grootste droom is natuurlijk mijn grote lieveing die ik al 12 jaar ken. Een manege pony (merrie) van het merk Fjord + nog iets en ze is al aardig op leeftijd.
Haar zou ik graag haar laatste gouden jaren echt als goud willen laten beleven door deze samen te delen met een huisje waar zij bij kan.
Dat is mijn grootste prioriteit.
Een paard om op te rijden erbij? Perhaps. Wat voor eentje? Geen idee.
Persoonlijk schiet ik gewoon heel erg goed op met merries en dan wil ik het liefst eentje met een heel zacht knuffelig karakter. Met haar zou ik dan de wereld van Natural Horsemanship willen gaan verkennen.
pi_84136954
Als er hier een tweede paard zou kunnen komen, dan komt er een Egyptische arabier.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:28:24 #180
123170 alors
zlata1234
pi_84137156
Ik wil later KWPN'ers en Friezen fokken
know'm sayin?
word? word.
pi_84137354
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Als er hier een tweede paard zou kunnen komen, dan komt er een Egyptische arabier.
Oja?
pi_84137450
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oja?
Ja.
pi_84137767
-edit-

Verkeerde topic.

[ Bericht 83% gewijzigd door Isegrim op 16-07-2010 16:56:51 ]
pi_84137862
Verkeerde topic?
pi_84137896
Zoiets bijvoorbeeld:

pi_84137908
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verkeerde topic?
Ehhh ja, pardon.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:25:11 #187
37769 erodome
Zweefteef
pi_84139169
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Die zijn wel heeeeeeeel mooi ja, zo ben ik nogal weg van pura raza's.
Maar ik val nu eenmaal als een blok voor echte ponykarakters, ik hou van pony's
Omgeven zijn door pony's lijkt me helemaal super!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:56:59 #188
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84140125
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:25 schreef erodome het volgende:
Kijk, dat heb ik nou ook!

Pony's...
pi_84143960
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:43 schreef Darkwolf het volgende:
*knip* laat maar.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:54:36 #190
37769 erodome
Zweefteef
pi_84162567
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik lees dit vandaag zo terug en denk bij mezelf, nu nog 2 vlechtjes in en de hele dag een cap op en ik kan zo voor penny meisje doorgaan, aaarrrgghh
pi_84162738
Geef mij maar pony's, voor paarden ben ik te klein.
pi_84166808
Paardje is aan de beterende hand en mocht van de smid weer de groep in.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:48:35 #193
37769 erodome
Zweefteef
pi_84180963
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:31 schreef Isegrim het volgende:
Paardje is aan de beterende hand en mocht van de smid weer de groep in.
Mooi, fijn dat alles netjes geneest!
pi_84184188
Zit er altijd onwijs over in als er iets met mijn paard is (heb eerder paarden gehad)...

Ik ben fan van Cowboy Magic antiklit-spray. Onze tink heeft een ontzettend dikke staart die al heel lang niet uitgepluisd was. Cowboy Magic erin en ik had zijn hele staart binnen twintig minuten helemaal uitgekamd zonder dat er een noemenswaardig aantal haren uitkwam. En nu is zijn staart nog twee keer zo dik.

[/spam]
  maandag 19 juli 2010 @ 11:45:52 #195
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84227926
Dit vond ik in de badkamer van mijn Amerikaanse vriend in Californie en heb ik ook maar voor mijzelf gekocht:

Het grappige en leuke is: ook bestemd voor menselijk gebruik... bijna overal te koop daar.
pi_84228212
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:45 schreef Darkwolf het volgende:
Dit vond ik in de badkamer van mijn Amerikaanse vriend in Californie en heb ik ook maar voor mijzelf gekocht:
[ afbeelding ]
Het grappige en leuke is: ook bestemd voor menselijk gebruik... bijna overal te koop daar.
Dat klopt, het is ook gewoon te koop bij de Walmart. Een Texaanse vriendin van me gebruikte het voor haar langharige dochtertjes.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:31:09 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84245628
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ga je er ooit wedstrijden mee rijden, of recreatief?
Wedstrijden is wel het plan. Het is een talentvol paard en ik heb wedstrijd ambities. Maar de top hoef ik niet te halen hoor. Kijken waar het komt, lang leve de lol.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:06 schreef Isegrim het volgende:
Op stal? Voor een hoefzweertje? Arm paard.
pi_84245800
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:

Wedstrijden is wel het plan. Het is een talentvol paard en ik heb wedstrijd ambities. Maar de top hoef ik niet te halen hoor. Kijken waar het komt, lang leve de lol.
Ah, das wel leuk
Welke discipline?
  maandag 19 juli 2010 @ 19:36:18 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84245874
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ah, das wel leuk
Welke discipline?
Voor nu dressuur. Hij is dressuur gefokt (prachtige afstamming ), dus ik wil hem eerst daar 100% in bevestigd hebben en minstens L rijden voordat ik er ook maar over peins te gaan springen, dit om verschillende redenen. Ik hoop uiteindelijk met hem SGW te kunnen gaan rijden, daar ligt wel mijn hart een beetje...
pi_84248641
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

[..]

Op stal? Voor een hoefzweertje? Arm paard.
Hij liep op drie benen dus het ging helaas niet anders. Vooral niet omdat hij nieuw is in de groep en dus nog regelmatig het pispaaltje.

Maar hij loopt weer als een zonnetje nu.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:53:19 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84248856
Oke. Apart.

Wij zetten de paarden na het opensnijden iedere dag twee keer in een emmer met soda oplossing. Maar nooit stal rust. Beweging zorgt voor bloedtoevoer.
pi_84251716
Dat weet ik, maar hij was überhaupt bijna niet aan het lopen te krijgen, had gewoon te veel pijn blijkbaar. En de hoefsmid had er speciale zalf opgedaan (trekt de troep eruit) en ingezwachteld. Uiteindelijk heeft 'ie maar twee daagjes binnen gestaan gelukkig.

Als mijn hoefsmid vindt dat hij een paar dagen binnen moet staan, dan doe ik dat gewoon.

Meneer heeft nog wat onderwijs nodig met betrekking tot het betreden van je persoonlijke ruimte. Hij ging vandaag vol op mijn voet staan. Hij is echt te lomp voor woorden soms, moet her en der nog een beetje manieren leren.
pi_84252143
Auw, pijnlijke aangelegenheid.

In de winter draag ik wel schoenen met stalen neuzen als ik mijn paardje ophaal, zij zal niet op mijn voet gaan staan, maar die andere twee misschien wel.
Aangezien zij boven de 1.70 richting 1.80 gaan gok ik het er maar niet op.
pi_84252565
Het deed inderdaad flink zeer (nu nog ). Dat wordt dus het eerste grondwerk-projectje - het respecteren van mijn persoonlijke ruimte en alleen daarin komen als ik hem uitnodig. De lomperik.

Toen we hem vandaag gingen ophalen, had hij ineens allemaal vreemde kale plekjes op één kant van zijn gezicht. De oorzaak bleek te zitten in het feit dat hij steeds met zijn hoofd onder het band (van dat zwarte rubber band, dat heeft een beetje een scherpe rand) door gras staat te eten. Daarbij kwam zijn hoofd ook tegen het schrikdraad aan, dus wij snapten er niets van. Bleek dat de stroom er helemaal niet meer op stond. Staleigenaar heeft die er weer opgezet en binnen drie minuten had hij een flinke optater te pakken. Denk dat hij er nu wel mee ophoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')