abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83789273
En wie had er iets over lelijke manen?

pi_83789530
pi_83790032

Volgens mij is die laatste een daas, volgens Isegrim niet.
pi_83791435
Het is niet de gewone daas zoals die in groten getale in de buurt van Finn te vinden zijn, maar het kan best een ander soort daas zijn.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:52:04 #130
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83802842
Da's gewoon een blinde hoor, heeft Rio ook last van. En ik zei dat ik z'n manen niet mooi vond. Vind ik nog steeds niet, but beauty is in the eye of the beholder

Over die boomloze zadels; voor je er een koopt, lees je even in of zo'n ding precies doet wat je van het zadel verwacht. Boomloze zadels geven namelijk erg veel druk op de ruggengraat en verdelen het gewicht van de ruiter niet gelijkmatig over de rug. Dit doet een zadel met boom wel. En uiteraard goed aan laten meten op de rug van je paard.

Vandaag Rio weer gereden, wat een heerlijk paardje! Hij heeft nog wel de 'ik ben een jonge hengst, kijk mij eens gaan' streken, hoofd tegen de borst en de andere kant op en zo Maar ik kan er erg goed mee overweg
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_83803018
Blind, met zulke grote ogen?

De ruggengraat ligt toch ook bij een boomloos zadel gewoon vrij? Er zit een kamer in net als bij een boomzadel. En het testzadel is gebracht door iemand die boomloze zadels verkoopt en zij heeft ook gekeken of het goed paste. Finn reageert er prima op, drukt niet zijn rug weg of wat dan ook. Maar goed, ik ga het vandaag zelf testen en zal mijn bevindingen laten weten.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:59:17 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83803086
De drukverdeling ligt anders, een boom verdeelt de druk over de twee kussens en meer over de rugspieren. Maar zoals ik zei, op internet is daar voldoende informatie over te vinden.

En het is een blinde vlieg, zo noemen wij ze hier.
pi_83803208
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:59 schreef Samzz het volgende:
De drukverdeling ligt anders, een boom verdeelt de druk over de twee kussens en meer over de rugspieren. Maar zoals ik zei, op internet is daar voldoende informatie over te vinden.

En het is een blinde vlieg, zo noemen wij ze hier.
Blinde vlieg is een benaming voor de Haematopoda pluvialis --> Daas.
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:11:57 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83803493
Ik zal nog eens een ander woord voor daas gebruiken
pi_83803888
Ondingen, dat zijn het
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_83804668
Ik ben er allergisch voor, we hebben ze thuis gelukkig niet, maar er was er afgelopen Zondag eentje meegereisd in de trailer vanaf het wedstrijd terrein, en toen ik de trailer schoon aan het spuiten was, prikte hij. Pokkebeest! Was nog net op tijd, want ik ben allergisch.

Vond het al zo raar dat het paard zo druk was in de trailer... doet hij normaal nooit. Maar dat was dat etterbeest natuurlijk.
pi_83804886
Ja, pleurisbeesten zijn het. Hardnekkig ook. Soms sla je er hard op en dan vliegen ze gewoon door.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:20:02 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83806452
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben er allergisch voor, we hebben ze thuis gelukkig niet, maar er was er afgelopen Zondag eentje meegereisd in de trailer vanaf het wedstrijd terrein, en toen ik de trailer schoon aan het spuiten was, prikte hij. Pokkebeest! Was nog net op tijd, want ik ben allergisch.

Vond het al zo raar dat het paard zo druk was in de trailer... doet hij normaal nooit. Maar dat was dat etterbeest natuurlijk.
Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.

Edit: Deze dus:

[ Bericht 6% gewijzigd door Samzz op 08-07-2010 14:32:22 ]
pi_83809242
Ik wil een mini-dazenval hebben, die je mee kunt nemen als je een buitenrit maakt.
Het zag vandaag weer zwart van de dazen.

Of ik ga met een vliegendeken rijden, natuurlijk
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_83809282
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.

Edit: Deze dus:

[ afbeelding ]
Thuis hebben we ze niet! Gelukkig.. want mijn jongste word helemaal hysterisch als hij een daas op zijn lichaam heeft.

Oja, twee weken terug weer kringkampioen geworden! Nu naar de Regio.... en dan is het even een stopje.
pi_83810703
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wil een mini-dazenval hebben, die je mee kunt nemen als je een buitenrit maakt.
Het zag vandaag weer zwart van de dazen.

Of ik ga met een vliegendeken rijden, natuurlijk
Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.
pi_83948462
Ik ben tot de conclusie gekomen dat boomloos niets voor mij is. Het zadel zit op zich comfortabel, maar het doet mijn houding en balans bepaald geen goed.
pi_83949688
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.
Ik ben ook op beide ellebogen gebeten, de littekentjes lijken verdacht veel op een mini-gehaktmolen beet van een daas.
  maandag 12 juli 2010 @ 11:50:27 #144
123170 alors
zlata1234
pi_83950283
Ik, en ik ben niet de enige, heb het idee dat er 'vroegah' veel minder dazen waren. Je zag er wel eens één of twee maar daar hield het wel mee op. En dan pakten ze altijd je pony wel, nu pakken ze ook mensen.
know'm sayin?
word? word.
pi_83950345
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:50 schreef alors het volgende:
Ik, en ik ben niet de enige, heb het idee dat 'vroegah' er veel minder dazen waren. Je zag er wel eens één of twee maar daar hield het wel mee op. En dan pakten ze altijd je pony wel, nu pakken ze ook mensen.
Ik dacht gelezen te hebben dat het een jaar of 5 terug een plaag is geworden?
pi_83950357
Hoe zou dat komen?
Een gunstiger klimaat?
Meer pony's / paarden bij elkaar?

Ik moet zeggen dat het er dit jaar een stuk meer zijn, ik moet soms door hele wolken dazen rijden.
pi_83950828
Vooral als er weinig wind is en je rijdt bij bomen & water in de buurt. Echt een verschrikking die beesten. Er valt dan ook niet te rijden, want paard loopt de hele tijd te schudden en te stampen. Logisch ook natuurlijk.
pi_83950996
Hmm, heel het dorp waar ik rijd is bomen en water.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:21:23 #149
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83951515
Zoals ik een paar dagen terug al postte, is een dazen val effectief. Kennissen van mij hebben hem staan en ze vangen zo'n 300 dazen per dag! En het paard heeft nergens last van
pi_83951876
Bij onze pensionstal hangt er ook eentje idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')