Blinde vlieg is een benaming voor de Haematopoda pluvialis --> Daas.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:59 schreef Samzz het volgende:
De drukverdeling ligt anders, een boom verdeelt de druk over de twee kussens en meer over de rugspieren. Maar zoals ik zei, op internet is daar voldoende informatie over te vinden.
En het is een blinde vlieg, zo noemen wij ze hier.
Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben er allergisch voor, we hebben ze thuis gelukkig niet, maar er was er afgelopen Zondag eentje meegereisd in de trailer vanaf het wedstrijd terrein, en toen ik de trailer schoon aan het spuiten was, prikte hij. Pokkebeest! Was nog net op tijd, want ik ben allergisch.
Vond het al zo raar dat het paard zo druk was in de trailer... doet hij normaal nooit. Maar dat was dat etterbeest natuurlijk.
Thuis hebben we ze niet! Gelukkig.. want mijn jongste word helemaal hysterisch als hij een daas op zijn lichaam heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je al zo'n dazenval geprobeerd? Je kan ze geloof ik ook zelf maken, het zijn die witte kegelvormige doeken met een zwarte bal erin. Schijnt enorm goed te werken. Ik wil er ook een voor bij mijn paard maken.
Edit: Deze dus:
[ afbeelding ]
Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik wil een mini-dazenval hebben, die je mee kunt nemen als je een buitenrit maakt.
Het zag vandaag weer zwart van de dazen.
Of ik ga met een vliegendeken rijden, natuurlijk
Ik ben ook op beide ellebogen gebeten, de littekentjes lijken verdacht veel op een mini-gehaktmolen beet van een daas.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij prikken die krengen daar gewoon doorheen. Ik ben ook dwars door mijn rijbroek heen gebeten van de week.
Ik dacht gelezen te hebben dat het een jaar of 5 terug een plaag is geworden?quote:Op maandag 12 juli 2010 11:50 schreef alors het volgende:
Ik, en ik ben niet de enige, heb het idee dat 'vroegah' er veel minder dazen waren. Je zag er wel eens één of twee maar daar hield het wel mee op. En dan pakten ze altijd je pony wel, nu pakken ze ook mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |