Dankuquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:22 schreef Samzz het volgende:
Oh, wat een leukerds. LiiszleZe lijken me nog een beetje van de oude stempel?
@ LeeHarvey, gefeliciteerd met de aankoop! Heb je een foto van je Tinker?
Thanks! en ja, ze zijn tussen oude en nieuwe type in. mama iets breder dan dochter.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:22 schreef Samzz het volgende:
Oh, wat een leukerds. LiiszleZe lijken me nog een beetje van de oude stempel?
@ LeeHarvey, gefeliciteerd met de aankoop! Heb je een foto van je Tinker?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:32 schreef liiszle het volgende:
ik ga weer fijn meelezen na er een hele hoop delen tussen uit geweest te zijn.
even voorstellen
mijn poowns
romy links en rini Rechts (en ik in het midden, hehe)
[ afbeelding ]
momenteel lopen ze beiden kreupel, door nalatigheid van de oude verzorgster.. dus nu ruim 3 weken volledige rust gehad, en vanaf morgen rustig een longeer training opbouwen.
dat zegt me genoegquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat een lieverds(Ik krijg altijd de neiging om "Oh, wat een lieve Molly's!" te zeggen
...alles wat op Molly lijkt noem ik zo..... (Molly heb jij toch nog wel meegemaakt denk ik? Of heb je nu zoiets van "Waar heeft ze het over?!")
Waar/ in welke omgeving staan ze?
inderdaad, het longeren gebeurd wel heel ruim, enigszins meelopen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:22 schreef Evienne het volgende:
Wandelen in de wei? Hoe groot is de bak waar je in rijdt, want als ik mijn paard longeer, loop ik vaak mee over de middellijn, zodat hij toch de hele bak door loopt en ik niet dol draai.
Toen mijn tweede pony, een halfarabier, een peesblessure had mocht ze trouwens de eerste drie maanden enkel stappen. Zeker als je paardje maar 5 minuten mag lopen, en voor de rest volledige rust heeft, zal ze bepaald niet soepel zijn, en komen drafpassen veel harder aan op spieren en gewrichten. Misschien masseren, afspoelen of strekoefeningen voor je haar laat bewegen?
Oe, een hit actief stal, cool!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als we al voor dit paard door gaan, dan zal dit sowieso met een lange proefperiode zijn. Al is het maar om te kijken of het paard op zn plek is in een hit-actief stal (lees: Geen merrie's gaat dekken).
Het hoeft ook helemaal geen duf paard te zijn. Sterker nog, verre van. Als het maar een liefrecreatiepaard is wat in deze regio (Rotterdam) een buitenrit kan maken. En dan is een wat minder schrikachtig ras ideaal. Iets met veel verkeer enzo.
Voor ons is het ook nieuw, maar het systeem lijkt ons voor het paard en onszelf echt ideaal. We krijgen'm volgende week, dus over een tijdje kan ik je vast meer vertellen dan de theorie die we nu al wetenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Oe, een hit actief stal, cool!
Heb je daar al ervaring mee en zo ja vertelllllllllllll.
Ik wil die van mij over gaan plaatsen naar een paddock paradise idee, het weideleven bevalt niet goed, grazige weides en sobere rassen werkt niet goed samen, dus wel geinterreseerd in ervaringen hiermee!
Wil graag van de graaskorven af namelijk.
Ik heb 2 monsters, een haflinger van het oude type, een lekkere dikbil van een ruime 1.50 en een kruising shet/welsh van een ruime 1.25.quote:
Doe ik al heel lang inmiddels, eigenlijk echt helemaal overgestapt toen de haf zijn extra tanden kreeg en het bit niet meer wilde, toen was het kiezen of zijn tanden trekken die gewoon gezond waren, of dan maar geen bit meer in.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik ook. Wil bitloos en boomloos gaan rijden ook.
Net als de meeste mensen, ik krijg dan ook vaak te horen heel leuk wat je doet, maar ik zou er het geduld niet voor hebben, zou het saai vinden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:19 schreef Isegrim het volgende:
Grondwerk doe ik niet echt veel, zit er toch liever bovenop.Maar met deze puber is het denk ik wel goed om wat grondwerk te doen.
Hij neigt naar dominantie / uitproberen. Wil sowieso bezig met clickertraining omdat hij heel moeilijk is met het optillen van zijn voorbenen, vermoedelijk ooit iets vervelends meegemaakt (achtervoeten tilt hij zonder problemen op).
Moet je voordat je het been optilt eens een keer stevig tegen haar aanduwen zodat ze de voeten wat verder uit elkaar zet, wat steviger staat.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:26 schreef alors het volgende:
Voorbenen zijn volgens mij ook moeilijker ivm het evenwicht. Een paard draagt het meeste gewicht op zijn voorhand.
Mijn pony vind het ook erg moeilijk en gaat snel hangen. Ik probeer er zelf altijd goed tegenaan te staan zodat ze wat steun heeft.
Ja! Apollo probeerde dat ook! Dan 'wees' ie met z'n neus als er een daas achter het zadel zat, of liet ie de daas zien als die op de hals zat. En niet alleen tijdens het rijden, nee ook in de wei of bij het poetsen. Met zo'n blik van 'Help me danquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Pff je kan bij ons heerlijk buiten rijden, maar als je dan in een dazen-territorium komt, berg je dan maar.
Het grappige is dat als mevrouw een daas op bijv. haar hals heeft, ze deze dan naar mij toe buigt met een blik van: sla dat ding van me af.
Ook paarden hebben personeel, blijkbaar.
Ik heb geen idee, gebruik het zelf niet. Het ruikt wel heel sterk geloof ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:08 schreef Isegrim het volgende:
Werkt dat spul een beetje? Ik ben vandaag zelf gebeten door een daas op een plek waar je dat écht niet wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |