abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82145030

1: Internationale druk op Israël neemt toe
2: Druk op Israël neemt toe #2: flotilla hulpgoederen beschoten
3: Druk op Israël neemt toe #3: Doden hulpconvooi
4: Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooi
quote:

Israël stopt hulpkonvooi met geweld

` Israël heeft een scheepskonvooi met
hulpgoederen voor Gaza met geweld
tegengehouden.De meldingen over het
aantal doden lopen uiteen van 10 tot 19
en er zouden tientallen gewonden zijn.

De zes schepen met hulpgoederen werden
vanochtend buiten de territoriale
wateren aangevallen door Israëlische
commando's.Volgens het leger werden de
militairen beschoten en aangevallen met
messen en knuppels.Er waren ook twee
Nederlanders onder de activisten.

De Israëlische regering betreurt dat er
doden zijn gevallen,maar legt de schuld
bij de organisatoren van het konvooi.
Die zouden uit zijn geweest op geweld.
quote:
Barak: Sail's organizers responsible for deadly raid
(Video) Defense minister, IDF chief of staff and Navy commander explain Israeli considerations following takeover of aid ships sailing to Gaza, which left at least 10 pro-Palestinian activists dead. 'We regret the casualties, but soldiers were in danger'

VIDEO - Defense Minister Ehud Barak said Monday that the organizers of the flotilla to Gaza were responsible for the deadly Israel Defense Forces raid of the ships, which left at least 10 pro-Palestinian activists dead and dozens injured.

Speaking at a joint press briefing with IDF Chief of Staff Gabi Ashkenazi and Navy Commander Eliezer Marom, Barak said, "We express our regret over the injuries, but the sail's organizers and its participants are fully responsible."

He added that a violent incident took place on only one of the six ships involved in the sail.

"The State of Israel appealed to the organizers before the ships set sail and during the sail and invited them to arrive at the Ashdod Port and transfer the aid to Gaza after security checks," he said. "All of our appeals were turned down. The soldiers were attacked after arriving at one of the ships. Some were injured by serious physical violence on the part of the protestors.

"I am familiar with these types of operations and their possible developments, and I am familiar with the units which operated and with their commanders. They are the best of our people," the defense minister explained.

"In light of the life-threatening situation, the soldiers were forced to use crowd dispersal means and firearms," he said, adding that some of the casualties were killed by firearms. According to Barak, 10 soldiers were injured in the incident, some from firearms and some from cold arms.

"The IHH organization, which was behind these unruly ship, is a violent and radical organization acting under the cover of humanitarian activity," Barak argued.

"This is the time for responsibility and I call on everyone to act with restraint and common sense and not let an anarchistic organization and radical elements seeking to undermine the public order to take advantage of this unfortunate incident for violence."

'Crowd dispersal equipment wasn't enough'

IDF Chief of Staff Ashkenazi said that during the clash with the passengers of the Marmara ship, the activists used iron bars and knives.

"They even fired shots from a weapon snatched from one of the soldiers," he said. "It's clear beyond any doubt that the soldiers acted as required."

Ashkenazi (L), Barak and Marom (Photo: Dalit Shacham)

Ashkenazi added that the soldiers were prepared for the mission, but that "the crowd dispersal equipment was not enough."

As for the organizers' intentions, the army chief insisted that "it had nothing to do with humanitarian aid. The activity was radical from the very first moment."

According to Ashkenazi, the Navy operation was aimed at preventing an unsupervised infiltration of people and cargo to Gaza.

Navy chief: Troops demonstrated courage

Navy Commander Marom said that "through the incident, the fighters demonstrated courage and determination, while using a great amount of restraint."

According to Marom, the results of the deadly incident could have been much worse had the soldiers acted differently. "On all five ships there was no need for live ammunition to stop the sail, and with appropriate treatment we managed to stop the ships and take control of them."

Moving on to the Israeli injuries, the Navy chief said one fighter was suffering from a serous head injury, two others were injured by gunshots and one more was stabbed."

Marom added that before the violence began, the Marmara passengers rejected the army's calls with "obscene language and inappropriate behavior." He said the fighters who got on the ship were attacked by the 600 passengers with "unusual violence, which put their lives in danger."

According to the Navy commander, the soldiers responded with crowd dispersal means, but were forced to open fire due to the life-threatening situation.

Marom said his people "were physically, operationally and mentally prepared" for the operation, and noted that the sail's organizers were warned in the weeks before the incident not to approach the Gaza coast.

VIDEOBEELDEN:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html

De boten voerde door de blokkade heen, op 1 van de 6 boten zijn er ongeregeldheden uitgebroken waarbij er doden zijn gevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 15:20:23 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82145056
-ja-

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 15:20:41 ]
pi_82145066
Ben benieuwd hoe men zou reageren als er nu ineens wapens enzo gevonden zouden worden.

Andersom is het natuurlijk ook zo dat als blijkt dat israel onrechtmatig gehandeld heeft ze daar ook voor gestraft moeten worden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82145085
Een aardige complottheorie:

Voordat het hulpkonvooi vertrok vertelde Bülent Yildirim, de Turkse leider van IHH (de organiserende partij) tegen een reporter van al-jazeera, dat hij geen Israelische verhindering verwachtte, maar dat ze een mogelijke Israelische belegering van het schip zouden proberen af te slaan. Volgens Yildirim bestond er echter wel een kans dat Israel zou aanvallen, omdat binnen het Israelische kabinet een fractie aanwezig is die uit is op de val van de regering. Een militaire aanval op een civiele hulpkonvooi met daarin talloze NGO's en politici met verschillende nationaliteiten levert een enorme internationale druk op, waaronder de regering zal bezwijken, is de gedachte van deze fractie.

Een bevestiging van deze complottheorie put ik uit het gegeven dat na de aanval de extreem-rechtse minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman het volgende heeft verklaard: "The aid convoy is violent propaganda against Israel, and Israel will not allow its sovereignty to be threatened in any way, in any place, land, air or sea,"Bron.

De handelsminister van Israel Benjamin Ben-Eliezer van de Israelische Arbeidspartij verklaarde daarentegen: "De beelden zijn zeker niet aangenaam. Ik kan slechts mijn diepe spijt betuigen over alle slachtoffers."Bron

Een tweede bevestiging put ik uit het feit dat het schip op internationale wateren is geënterd. Hadden ze niet even kunnen wachten om een troef uit handen van de wederpartij te kunnen slaan? Of wilden ze dat helemaal niet?

Het fragment waarin Bülent Yildirim de tweestrijd in het Israelische kabinet aanduidt, en een mogelijke aanval voorspelt/ verklaart, is hier terug te zien, voorzien van (zeer gebrekkig) Engelse vertaling.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  maandag 31 mei 2010 @ 15:20:44 #5
260098 Codiac
Back in business
pi_82145099
Nederland moet deze actie natuurlijk veroordelen. Maar gaat we dat doen met het CDA en de CU nog aan het roer?
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:20:57 #6
8781 crew  Frutsel
pi_82145110
is het nu konvooi of convooi of kan beide?
pi_82145131
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Frutsel het volgende:
is het nu konvooi of convooi of kan beide?
konvooi
pi_82145152
Goeie zaak van israel
  maandag 31 mei 2010 @ 15:21:58 #9
167595 mirved
Infobesitas
pi_82145156
Ze waren gewaarschuwd dat ze niet toegelaten zouden worden. Het zou mooi zijn als iedereen maar fijn met konvooien aan land kon waar die wou.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:22:11 #10
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145174
Je blijft maar stug volhouden dat het "zomaar" was. Ik weet het zelf ook niet zeker, maar ik hou de optie open dat ze inderdaad vanuit de helikopters werden beschoten zoals de organisatie dat zelf heeft medegedeeld. Misschien klopt er geen hout van, en misschien is het wel de absolute waarheid.

En vergeet niet dat als de persoon die aangevallen wordt wellicht niet heeft geschoten, het niet wegneemt dat de haat tegenover de hele groep is gericht als één van de anderen in die groep dat wél heeft gedaan.
AFC AJAX
pi_82145194
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef druide het volgende:
Een aardige complottheorie:

Voordat het hulpkonvooi vertrok vertelde Bülent Yildirim, de Turkse leider van IHH (de organiserende partij) tegen een reporter van al-jazeera, dat hij geen Israelische verhindering verwachtte, maar dat ze een mogelijke Israelische belegering van het schip zouden proberen af te slaan. Volgens Yildirim bestond er echter wel een kans dat Israel zou aanvallen, omdat binnen het Israelische kabinet een fractie aanwezig is die uit is op de val de regering. Een militaire aanval op een civiele hulpkonvooi van talloze NGO's en politici met verschillende nationaliteiten levert een enorme internationale druk op, waaronder de regering zal bezwijken, is de gedachte van deze fractie.

Een bevestiging van deze complottheorie put ik uit het gegeven dat na de aanval de extreem-rechtse minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman het volgende heeft verklaard: "The aid convoy is violent propaganda against Israel, and Israel will not allow its sovereignty to be threatened in any way, in any place, land, air or sea,"Bron.

De handelsminister van Israel Benjamin Ben-Eliezer van de Israelische Arbeidspartij verklaarde daarentegen: "De beelden zijn zeker niet aangenaam. Ik kan slechts mijn diepe spijt betuigen over alle slachtoffers."Bron

Een tweede bevestiging put ik uit het feit dat het schip op internationale wateren is geënterd. Hadden ze niet even kunnen wachten om een troef uit handen van de wederpartij te kunnen slaan? Of wilden ze dat helemaal niet?

Het fragment waarin Bülent Yildirim de tweestrijd in het Israelische kabinet aanduidt, en een mogelijke aanval voorspelt/ verklaart, is hier terug te zien, voorzien van (zeer gebrekkig) Engelse vertaling.
Welke fractie is dat dan precies? Ultranationalisten, ultraorthodoxen, Arabische partijen. Het is allemaal wel erg vaag.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:22:33 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145195
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:19 schreef IHVK het volgende:
-ja-
Wat heb ik gemist?
AFC AJAX
pi_82145219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:22 schreef msnk het volgende:
Je blijft maar stug volhouden dat het "zomaar" was. Ik weet het zelf ook niet zeker, maar ik hou de optie open dat ze inderdaad vanuit de helikopters werden beschoten zoals de organisatie dat zelf heeft medegedeeld. Misschien klopt er geen hout van, en misschien is het wel de absolute waarheid.

En vergeet niet dat als de persoon die aangevallen wordt wellicht niet heeft geschoten, het niet wegneemt dat de haat tegenover de hele groep is gericht als één van de anderen in die groep dat wél heeft gedaan.
Ik kan mij vergissen maar als je vanuit de heli's al schiet, dan zou stap 2 zijn om in ieder geval traangas op het dek te schieten en in de traangaswolk te landen. Dat is op die beelden echt niet aan de orde.
pi_82145235
Waarom zou je dit veroordelen eigenlijk?
Ze hebben van te voren gewaarschuwd, en toch doorvaren (Gazastrook notabene) en er achteraf van opkijken dat er geweld aan te pas komt.
Of praat ik nu raar.
Life is Music
pi_82145250
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Codiac het volgende:
Nederland moet deze actie natuurlijk veroordelen. Maar gaat we dat doen met het CDA en de CU nog aan het roer?
Natuurlijk, deze actie verdient een veroordeling. Maar laten we het niet erger maken dan dat het is voordat de onderste steen boven is, en die kan wel eens heel diep liggen.
pi_82145269
TVP
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82145278
Het blijft toch altijd een gevecht..
Het feit blijft dat ze gewaarschuwd zijn en niet hebben geluisterd. dan moet je je eigen conclusies trekken
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_82145290
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Amos_ het volgende:
Ben benieuwd hoe men zou reageren als er nu ineens wapens enzo gevonden zouden worden.
Honderden wapens zijn gevonden!!!
quote:
The flotilla, which includes three cargo ships and three passenger ships, is trying to draw attention to Israel's three-year blockade of the Gaza Strip. The boats are carrying items that Israel bars from reaching Gaza, like cement and other building materials. The activists said they also were carrying hundreds of electric-powered wheelchairs, prefabricated homes and water purifiers.
pi_82145315
Kan iemand mij dat filmpje tonen waar de beelden op staan van geweld tegen de commando's.
Alvast bedankt.
pi_82145316
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Codiac het volgende:
Dan stem je toch pvv
  maandag 31 mei 2010 @ 15:25:12 #21
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82145321
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Amos_ het volgende:
Net zoals nu.

Pro-Israel: Zie je wel, ze hadden toch gelijk, we hadden alle recht dat schip te enteren en die activisten bleken dus helemaal niet vredelievend.

Anti-Israel: Die wapens zijn in de haven door Israel zelf geplaatst om zo hun actie moordpartij te kunnen rechtvaardigen
pi_82145334
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:23 schreef Fredo55 het volgende:
Ze hebben van te voren gewaarschuwd, en toch doorvaren (Gazastrook notabene) en er achteraf van opkijken dat er geweld aan te pas komt.
Of praat ik nu raar.
Omdat 19 doden van o.a. bevriende natiestaten wel erg veel is.

Verder is het wel kat en muis, pure provocatie en uitlokking van de 'vredesactivisten'.
pi_82145352
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:21 schreef mirved het volgende:
Ze waren gewaarschuwd dat ze niet toegelaten zouden worden. Het zou mooi zijn als iedereen maar fijn met konvooien aan land kon waar die wou.
Kan marroko (straat van gibraltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudie arbabie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokkeren, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:26:01 #24
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145361
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:21 schreef Moozzie het volgende:
Goeie zaak van israel [ afbeelding ]
Hoezo dat nu weer? Er valt van alle kanten tegen de gebeurtenissen aan te kijken, maar een goede zaak zou ik het nooit durven noemen. Het is hoe dan ook een ramp, of je nu vindt dat Israël zich misdragen heeft of dat de activisten het over zichzelf hebben afgeroepen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82145362
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dan stem je toch pvv
PVV is anders ook aardig pro-Israel.
pi_82145380
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dan stem je toch pvv
PVV is anders behoorlijk pro-Israel. Grote Geert komt regelmatig buurten en koffie drinken bij Bibi.
pi_82145385
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Farang het volgende:

[..]

Honderden wapens zijn gevonden!!!
[..]

Afwachten dus wat er geconcludeerd kan worden.
pi_82145402
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan marroko (srtaat van gribaltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudia arbaie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokker, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
Echt niet dat egypte isreal laat stikken hoor
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 15:27:35 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82145427
quote:
Of praat ik nu raar.
Zeker niet raar. Israël bluft niet, dat hebben ze al zo vaak laten zien in het verleden. Israël durft het leger offensief in te zetten. En het konvooi wist gewoon dat ze daartegenover zouden gaan staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82145441
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef Haradrim het volgende:

[..]

PVV is anders behoorlijk pro-Israel. Grote Geert komt regelmatig buurten en koffie drinken bij Bibi.
Wie is Bibi dan.
pi_82145455
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoezo dat nu weer? Er valt van alle kanten tegen de gebeurtenissen aan te kijken, maar een goede zaak zou ik het nooit durven noemen. Het is hoe dan ook een ramp, of je nu vindt dat Israël zich misdragen heeft of dat de activisten het over zichzelf hebben afgeroepen.
Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
pi_82145471
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Afwachten dus wat er geconcludeerd kan worden.
Heb je het wel gelezen ?
pi_82145486
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Echt niet dat egypte isreal laat stikken hoor
Egypte en Marokko zullen niet eens zo'n probleem zijn, Turkije en Iran, daar zitten de haatzaaiers.
pi_82145504
Ben iig benieuwd naar de uitkomst
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 31 mei 2010 @ 15:29:10 #35
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145515
quote:
Of praat ik nu raar.
Raar ja, omdat de timing echt te zot voor woorden is. Wacht dan op zijn minst totdat ze jouw territorium betreden.
AFC AJAX
pi_82145517
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie is Bibi dan.
Benjamin Netanyahu.
pi_82145523
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:22 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Welke fractie is dat dan precies? Ultranationalisten, ultraorthodoxen, Arabische partijen. Het is allemaal wel erg vaag.
Ik zou het ook niet weten.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_82145524
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Egypte en Marokko zullen niet eens zo'n probleem zijn, Turkije en Iran, daar zitten de haatzaaiers.
En dat wil bij de eu
pi_82145529
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie is Bibi dan.
Benjamin Netanyahu.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:29:34 #40
167595 mirved
Infobesitas
pi_82145533
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan marroko (straat van gibraltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudie arbabie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokkeren, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
Als zij over hun gebied varen en zij dit niet zouden willen wel ja. Maar zulke beslissingen durven ze toch niet te maken. Net zoals zuid koreaanse schepen niet in de noord koreaanse wateren mogen komen.
pi_82145552
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen ?
Ja. Dat zeggen de activisten zelf. Ik ga bij de douane ook niet aangeven dat ik een kilo coke tussen mijn billetjes heb gestopt.

Ik zou het mooi vinden als ze inderdaad geen wapens bij zich hebben. Dan is er een stok om mee te slaan naar de overdreven blokkades. Vinden ze dat soort spullen wel tsja, dan is dat behoorlijk klote maar ook oerdom.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:30:17 #42
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82145562
Tja, dat krijg je als je moeilijk gaat doen in een oorlogsgebied. Het is geen Europese binnenstad waar je met je bivakmuts en palestijnensjaal naar hartelust kunt gaan rellen. Jammerdebammer.
pi_82145607
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef GasProblem het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
Keej, dacht al, zat te denken aan die pianist vroeg me al af wat hij daar te zoeken had .
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Moozzie het volgende:

[..]

En dat wil bij de eu
Denk niet dat Erdogan dat nog als belangrijkste doel zit, hij wil een verenigd Turkije, een verenigd M-O.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:31:39 #44
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145633
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
Dat iemand een onrechtmatige daad begaat, maakt hem niet rechteloos. Als iemand door rood rijdt, sla je hem ook niet dood. En natuurlijk was het een provocatie van die actievoerders, maar een terechte.
pi_82145635
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef DeParo het volgende:
Kan iemand mij dat filmpje tonen waar de beelden op staan van geweld tegen de commando's.
Alvast bedankt.
Heeft iemand ze nog????
pi_82145675
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:30 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja. Dat zeggen de activisten zelf. Ik ga bij de douane ook niet aangeven dat ik een kilo coke tussen mijn billetjes heb gestopt.

Ik zou het mooi vinden als ze inderdaad geen wapens bij zich hebben. Dan is er een stok om mee te slaan naar de overdreven blokkades. Vinden ze dat soort spullen wel tsja, dan is dat behoorlijk klote maar ook oerdom.
Ben je nu sarcastisch bezig of weet je werkelijk niet wat 'wheelchairs' betekent?
pi_82145688
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
Benjamin zat zelf ook bij die elite eenheid waar het bericht over gaat.
[/saillant detail]
pi_82145721
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:31 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat iemand een onrechtmatige daad begaat, maakt hem niet rechteloos. Als iemand door rood rijdt, sla je hem ook niet dood. En natuurlijk was het een provocatie van die actievoerders, maar een terechte.
In een oorlogs situatie gaat het allemaal net even anders he. Als ze gevaarlijk spul mee hadden genomen en je doet er niks tegen dan bescherm je je eigen volk niet goed genoeg en krijg je het spul tegen je. En die palestijnen zijn niet te vetrouwens dus dan maar controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
pi_82145732
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

Keej, dacht al, zat te denken aan die pianist vroeg me al af wat hij daar te zoeken had .
[..]

Denk niet dat Erdogan dat nog als belangrijkste doel zit, hij wil een verenigd Turkije, een verenigd M-O.
Absoluut, ondanks de theoretische alliantie van Israel en Turkije (een hemelse alliantie noemde Sharon het ooit eens) is Turkije hard op weg een 180 graden draai te maken onder de bezielende leiding van Erdogan. Cultureel enigzins begrijpelijk. Economisch gezien niet. Zeker niet gezien de regionale spanningen van Turkije met o.a. Armenië, Rusland en Irak.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:33:45 #50
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145736
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef waht het volgende:

[..]

[/saillant detail]
Ex-soldaten met politieke macht.
pi_82145753
quote:

[..]

In hoeverre zijn zulke toezeggingen betrouwbaar vanuit israel, net zoals ze zeggen niet meer nederzettingen te bouwen, maar ondertussen gewoon doorgaan.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:34:33 #52
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145772
quote:

[..]

Dat was nu juist het hele idee van dat konvooi: het omzeilen van die controle. Het is niet gek dat ze daar niet mee akkoord gingen.
bron
pi_82145777
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef waht het volgende:

[..]

[/saillant detail]
Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.
pi_82145789
quote:
White House laments Gaza incident day before Israeli PM visit

The White House said on Monday that it regrets and is investigating a raid by the Israeli military of a flotilla carrying supplies for Palestinians in Gaza.

A day before Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is set to travel to Washington to meet with President Barack Obama, the Israeli military raided the flotilla, killing at least 10 people.

"The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy," White House Deputy Press Secretary Bill Burton said in a statement.[..]
Mooie woorden.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:35:13 #55
21467 franske19
Hit the deck!
pi_82145802
quote:

[..]

Heeft iemand ze nog????

Heb deze ook gepost op de frontpage. Vanaf 01:30 zie je de commando's landen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:35:48 #56
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145835
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Moozzie het volgende:

[..]

In een oorlogs situatie gaat het allemaal net even anders he. Als ze gevaarlijk spul mee hadden genomen en je doet er niks tegen dan bescherm je je eigen volk niet goed genoeg en krijg je het spul tegen je. En die palestijnen zijn niet te vetrouwens dus dan maar controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.
pi_82145837
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:34 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.
Dat klopt inderdaad. Barak zat ook bij de commando's.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:12 #58
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145846
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ex-soldaten met politieke macht.
Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.

Bovendien zijn ze militair af als ze in de politiek komen, daar is dus niets mis mee.
bron
pi_82145870
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.
Niet als je eigen volk daaronder lijd
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:46 #60
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145877
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:

[..]

Zuid-Amerikaanse toestanden noem ik dat.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:46 #61
21467 franske19
Hit the deck!
pi_82145878
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:

[..]

Was dat maar zo in Nederland. Heb liever mensen aan de leiding die persoonlijk hebben meegemaakt wat de gevolgen zijn van sommige beslissingen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:55 #62
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145884
quote:

[..]

Heeft iemand ze nog????
Wow, wat lui zeg.

Waarom kijk je niet gewoon in de vorige topic? Of Youtube? Of iedere Frontpage van grote mediaoutlets in ieder beschaafde land?

Het is geen underground iets ofzo.
AFC AJAX
pi_82145917
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.

Bovendien zijn ze militair af als ze in de politiek komen, daar is dus niets mis mee.
Louis keurt het gebeure van de palestijnen allemaal goed dus daar valt niet mee te praten
pi_82145961
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Absoluut, ondanks de theoretische alliantie van Israel en Turkije (een hemelse alliantie noemde Sharon het ooit eens) is Turkije hard op weg een 180 graden draai te maken onder de bezielende leiding van Erdogan. Cultureel enigzins begrijpelijk. Economisch gezien niet. Zeker niet gezien de regionale spanningen van Turkije met o.a. Armenië, Rusland en Irak.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.
Ik denk bijna dat Brazilie er alleen bij was voor de show :S :S.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:38:58 #65
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145965
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Weet je het verschil tussen een staatsgreep en verkiezingen dan wel???

Kom op man.
bron
pi_82146001
quote:

[..]

Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:40:18 #67
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146026
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.
Ik denk bijna dat Brazilie er alleen bij was voor de show :S :S.
Heb jij je aluminiumhoedje wel even afgestoft?
AFC AJAX
pi_82146051
quote:

[..]

Mwah, aangezien Israël dienstplicht heeft is het niet verwonderlijk dat vele politici een militaire achtergrond hebben.
pi_82146091

Misschien is deze kerel aan boord ook wel dood.
pi_82146110
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ben je nu sarcastisch bezig of weet je werkelijk niet wat 'wheelchairs' betekent?
Je volgt mijn bericht niet blijkbaar. Ik heb het over "als" situaties.

Zoals gezegd, ik kan ook wel zeggen dat het rolstoelen zijn die ik vervoer en het blijken wapens. Ik vertrouw meer op wat men zal aantreffen dan wat men zegt.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:43:09 #71
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82146184
Wat achtergrond over IHH
Turkse organisatie IHH gelinkt aan extremisme
quote:
De Turkse organisatie IHH (Stichting voor Humanitaire Hulp), die voer op een van de schepen in het hulpkonvooi voor Gaza dat is aangevallen door Israël, heeft twee gezichten: hulporganisatie én extremistenvriend. In Turkije geniet de organisatie voornamelijk steun van conservatieve moslims.

IHH, opgericht in 1992, is een van de grootste hulpinstellingen in Turkije en wereldwijd actief. Begin dit jaar bood ze nog hulp aan de getroffenen van de aardbeving in Haïti. Aan de andere kant doet IHH niet geheimzinnig over de banden met de strengislamitische Hamasbeweging, die de macht heeft in de Gazastrook.

IHH steunt Hamas financieel. De steun is verder zichtbaar door onder meer exposities, voorlichtingsbijeenkomsten en de publicatie van boeken over de situatie in Gaza (en niet over problemen in andere Palestijnse gebieden). Het schip dat meevoer in het hulpkonvooi voor Gaza en dat vorige week vertrok uit Antalya aan de Turkse zuidkust, brengt beide gezichten bij elkaar.

Eind jaren negentig liep er in Turkije een strafrechtelijk onderzoek tegen IHH. De organisatie werd verdacht van betrokkenheid bij wapenleveranties aan moslimterroristen. Dat heeft niet geleid tot een verbod van de organisatie. Bij hulpverlening bij rampen in Turkije zelf, zoals aardbevingen, wordt IHH sindsdien wel op afstand gehouden.
bron
pi_82146186
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef franske19 het volgende:

[..]

Ok thnx, je ziet duidelijk dat ze aangevallen worden en dat er van te voren zelfs geschoten werd we horen de knallen, maar ik vraag me af of dit het schip is waar aan boord geschoten werd.
pi_82146225
quote:

[..]

De militairen worden vrijwel direct belaagd door de zogenaamde vredesactivisten
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_82146289
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat achtergrond over IHH
[..]

Moet dus blijken welke tak van de IHH hier dus de vloot heeft georganiseerd.
pi_82146297
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:39 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.
Inderdaad, zelfs de Israelische supermodellen hebben een militaire achtergrond, dat is niet zo verwonderlijk.
Alhoewel Bar Rafaeli wist te ontkomen aan de dienstplicht door in het buitenland te gaan wonen/werken.
Wat haar veel kritiek heeft opgeleverd van haar Israelische collega's.
Maar goed.
pi_82146304
Israëlische commando's vallen schip aan op internationale wateren en doden ongewapende mensen (piraterij, moord) en de rest van de mensen hebben ze meegenomen naar Ashdod in Israël (gijzeling). Goed bezig de enige beschaafde democratische staat in die regio. Geen wonder dat de rest van de landen geen beschaafde democratische staat willen zijn als ze op Israël gaan lijken.
pi_82146334
Nja in de jaren 90 heeft alles wat maar rook naar islam een aanlklacht tegen zich gekregen in Turkije dus veel zegt dat ook niet.
pi_82146358
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef IHVK het volgende:
Nja in de jaren 90 heeft alles wat maar rook naar islam een aanlklacht tegen zich gekregen in Turkije dus veel zegt dat ook niet.
Betrokkenheid bij wapenleveranties is niet echt een "nja" vergrijp.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:46:56 #79
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146374
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren inderdaad niet vriendelijk nadat ze eerst beschoten worden (van buiten hun radius nog wel). Jij wel, neem ik aan ?
AFC AJAX
pi_82146382
quote:

[..]

Je hoort ze zeggen, we zitten met witte vlagen te zwaaien zodat ze stoppen met aanvallen....
Ze zien het en gaan nog door met aanvallen.
pi_82146400
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat achtergrond over IHH
[..]
Dus ze werden verdacht van iets, maar het is nooit bewezen. Maar het Israëlische leger gaat wel meteen helemaal los. Leuke mensen daar in Israël.
pi_82146451
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Betrokkenheid bij wapenleveranties is niet echt een "nja" vergrijp.
Deze informatie neem je voor het gemak wel meteen aan ? Waar is je kritische blik.
pi_82146460
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Je hoort ze zeggen, we zitten met witte vlagen te zwaaien zodat ze stoppen met aanvallen....
Wie zwaait er met witte vlaggen, die gasten die met ijzeren staven de commando's aanvallen,
of de man in z'n witte jurk met dolk in de hand, ik ben overtuigd dat er echte vredesactivisten aan boord waren
maar dat waren niet de mensen die dit geweld hebben uitgelokt
dus tja.
pi_82146491
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Moet dus blijken welke tak van de IHH hier dus de vloot heeft georganiseerd.
Ik denk niet dat deze zogenaamde tweedeling zo concreet binnen de club ligt. Het is gewoon een beweging die aan hulpverlening doet maar als achterliggende gedachte gevaarlijke denkbeelden en doelstelling heeft. Een soort tweede Milli Gorus.
pi_82146499
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef msnk het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren inderdaad niet vriendelijk nadat ze eerst beschoten worden (van buiten hun radius nog wel). Jij wel, neem ik aan ?
En wie zegt dat er niet vanaf de schepen geschoten werd? Was je erbij? Of heb je keihard bewijs?
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_82146525
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef IHVK het volgende:
Waarom denk je dat Erdogan nu met dit soort acties ook het leger achter zich probeert te krijgen.
Hij probeert een gemeenschappelijke vijand te creeeren, zodat ook het leger hem helpt, tsja.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:45 schreef Farang het volgende:
Israëlische commando's vallen schip aan op internationale wateren en doden ongewapende mensen (piraterij, moord) en de rest van de mensen hebben ze meegenomen naar Ashdod in Israël (gijzeling). Goed bezig de enige beschaafde democratische staat in die regio. Geen wonder dat de rest van de landen geen beschaafde democratische staat willen zijn als ze op Israël gaan lijken.
Goh, wat een objectieve rationele kant van het verhaal,
nou nou.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:50:32 #88
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146553
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie zwaait er met witte vlaggen, die gasten die met ijzeren staven de commando's aanvallen,
of de man in z'n witte jurk met dolk in de hand, ik ben overtuigd dat er echte vredesactivisten aan boord waren
maar dat waren niet de mensen die dit geweld hebben uitgelokt
dus tja.
Jij weet ook niet wie het heeft uitgelokt, ik ook niet. We kunnen alleen maar gissen, omdat we het complete beeld nog niet hebben.

Voor hetzelfde geldt was het een van die commando's die het triggerde, zou mij eigenlijk helemaal niks verbazen ook.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 15:50:45 #89
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_82146586
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Deze informatie neem je voor het gemak wel meteen aan ? Waar is je kritische blik.
Er staat toch echt dat ze in de jaren negentig vervolgd zijn.
pi_82146593
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Heb geduld. Straks zal duidelijk worden wie er onder de doden zijn. Misschien wel een nobelprijswinnaar of een holocaustoverlevende die beide ook op die boten zaten.
pi_82146635
quote:
Ze komen zomaar hun schip enteren, da ken toch niet.

Dus ze mogen hun zelf verdedigen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:52:40 #93
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146658
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:49 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

En wie zegt dat er niet vanaf de schepen geschoten werd? Was je erbij? Of heb je keihard bewijs?
Nope, daarom heb ik ook meerdere malen aangegeven dat ik mij hierin open houd. De enige reden waarom ik überhaupt de optie steeds weer aanhaal dat Israëlische militairen het kunnen hebben gestart, is omdat je anders een wel erg eenzijdig beeld krijgt omtrent dit gebeuren

Maar als men inderdaad wapens vindt, dan zal dat verhaal ook veranderen.
AFC AJAX
pi_82146693
quote:
Wat een vaag filmpje. Doet me denken aan Colin Powells rechtvaardiging voor de Irak-oorlog.
pi_82146710
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Farang het volgende:

[..]

Heb geduld. Straks zal duidelijk worden wie er onder de doden zijn. Misschien wel een nobelprijswinnaar of een holocaustoverlevende die beide ook op die boten zaten.
Dat maakt iemand niet ontastbaar voor het maken van fouten.
pi_82146715
quote:
Nog een wonder dat er niet veel meer doden gevallen zijn, komt nog wel de volgende keer.
pi_82146800
quote:
Ze waren er zogenaamd voor de vrede, mijn God, als ik zo aangevallen werd zou ik ook gaan schieten als ik een wapen in m'n hand had. Je wordt door hordes mensen met bommen en wapens belaagd.
Dan heb je het recht om dat te doen en dat kan iedereen weten.
Gelukkig hebben we de beelden nog.
pi_82146927
quote:
Die "vredesactivisten" hebben dus geluk dat de missie niet is afgeblazen en dat de actie met een goed gerichte torpedo is beëindigd...
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:59:34 #99
8781 crew  Frutsel
pi_82146978
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:34 schreef waht het volgende:

[..]

Mooie woorden.
Bibi heeft bezoek afgezegd inmiddels
pi_82147009
Krijgen we die korellige nep filmpjes weer.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:00:59 #101
176916 Karrs
2007-2017
pi_82147039
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:25 schreef Prosac het volgende:

[..]

Net zoals nu.

Pro-Israel: Zie je wel, ze hadden toch gelijk, we hadden alle recht dat schip te enteren en die activisten bleken dus helemaal niet vredelievend.

Anti-Israel: Die wapens zijn in de haven door Israel zelf geplaatst om zo hun actie moordpartij te kunnen rechtvaardigen
100% eens, dit is precies wat er gaat gebeuren - ook al wordt de search door een onafhankelijke partij, in een onafhankelijk land gedaan...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_82147070
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:00 schreef IHVK het volgende:
Waarom zouden ze nep zijn? Lijkt me echt de situatie van daaruit gezien.
pi_82147094
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze waren er zogenaamd voor de vrede, mijn God, als ik zo aangevallen werd zou ik ook gaan schieten als ik een wapen in m'n hand had. Je wordt door hordes mensen met bommen en wapens belaagd.
Dan heb je het recht om dat te doen en dat kan iedereen weten.
Gelukkig hebben we de beelden nog.
Als jij zwaarbewapend met een helikopter in mijn tuin landt (en ik ben een vreedzame burger, wees maar gerust), dan ben ik ook in staat om je helemaal kapot te maken hoor.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:02:33 #104
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82147131
Dan vraag ik mij toch af wat de mensen hier hadden gedaan als hun vriend/vriendin/collega voor hun ogen werden doodgeschoten wegens het [b]benaderen van[/b[ Israëlisch watergebied.

Je kunt dan wel je armen in de lucht houden, maar wat als jij dan de volgende bent?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:03:08 #105
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_82147170
=laat maar=
¯ _(ツ)_/¯
pi_82147184
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat maakt iemand niet ontastbaar voor het maken van fouten.
Israël maakt zoveel fouten, maar ze zijn ontastbaar omdat ze zielig doen met hun verleden.

Maar blijkbaar ben je als holocaustoverlevende niet meer ontastbaar zodra je pro-Palestijn wordt.
pi_82147192
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:01 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Als jij zwaarbewapend met een helikopter in mijn tuin landt (en ik ben een vreedzame burger, wees maar gerust), dan ben ik ook in staat om je helemaal kapot te maken hoor.
Wat een vergelijking
pi_82147202
quote:
  maandag 31 mei 2010 @ 16:04:00 #109
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82147207
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:03 schreef Type-R het volgende:
Alsof ze niet wisten dat ze zouden worden onderschept door de Marine daar?
Natuurlijk wel, waarom zouden ze anders doorvaren. Maar is dat dan een vrijbrief voor een massa slachting?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:05:07 #110
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82147257
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:02 schreef msnk het volgende:
Dan vraag ik mij toch af wat de mensen hier hadden gedaan als hun vriend/vriendin/collega voor hun ogen werden doodgeschoten wegens het [b]benaderen van[/b[ Israëlisch watergebied.

Je kunt dan wel je armen in de lucht houden, maar wat als jij dan de volgende bent?
Goed punt. Als jij dan met een stok op die soldaat afrent weet je zeker dat je de volgende bent, dus dat lijkt me geen puik plan. Blijft het een feit dat ze daar niet hadden moeten zijn. Ze hebben het zelf opgezocht. het is niet alsof ze onderweg waren naar een willekeurige plek. Ze gingen willens en wetens een blokkade tegemoet.
bron
pi_82147264
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:03 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
Waarom zou het zo'n slechte vergelijking zijn?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:05:18 #112
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82147268
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:04 schreef msnk het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, waarom zouden ze anders doorvaren. Maar is dat dan een vrijbrief voor een massa slachting?
Massaslachting? Er zijn een paar doden gevallen.

Op de beelden is trouwens te zien dat er een veelvoud van die tien doden naar een headshot solliciteerde.
pi_82147287
Heb ik het goed dat deze actie van Israël plaats vond in internationale wateren?

Zoja dan hadden ze (de activisten) toch ook alle recht zich te verdedigen? Als ze nou in de nationale wateren van Israël waren heeft m.i. Israël alle recht een boot te enteren als ze die verdenken van onfrisse zaken...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_82147299
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:01 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Kom op zeg, je vaart mee op een schip dat van te voren tig keer is gewaarschuwd, bovendien werd het schip (vanuit jouw tuin dus) beschoten. De commando's moesten het schip doen omkeren.

Een vergelijking met jouw ahum tuin is dus een beetje crue.

Appels met peren vergelijken.
pi_82147325
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:21 schreef mirved het volgende:
Zou je dat ook zeggen als België ging bepalen dat bepaalde schepen de haven van Rotterdam niet in mogen?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82147329
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:04 schreef msnk het volgende:

[..]

Ach ja, nieuwe informatie blijft binnensijpelen. De activisten kregen de uitnodiging om in Ashdod binnen te varen en via legitieme wegen hun spulletjes naar Gaza te brengen. Het lijkt er steeds meer dat ze wat te verbergen hadden, zeker gezien de reactie op de commando's.
pi_82147359
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen als België ging bepalen dat bepaalde schepen de haven van Rotterdam niet in mogen?
Scheve vergelijking.
pi_82147369
Death toll from Gaza aid attack hits 20

http://presstv.com/detail.aspx?id=128431§ionid=351020202
pi_82147403
Geen reden om te twijfelen aan de echtheid van dat b/w filmpje.
Schepen zijn gewaarschuwd van te voren, zijn aangesproken tijdens het koersen naar Gaza, negeren bewust de laatste oproep, vallen boardingteam aan op zeer geweldadige wijze. Voor mijn gevoel niet echt het idealistisch gedrag van de vredesactivist die ik ken en zich vast laat ketenen bijvoorbeeld.

Nogmaals, die commando`s zijn van een van de best getrainde eenheden op deze aardbol en hebben gewonden geïncasseerd door het niet gebruiken van geweld. Valt wat voor te zeggen dat ze wel wapens bij hadden maar dat kan een keuze zijn geweest op basis van inschatting.

Voor zover is dit voor mij het scenario maar ik ben echt geen Jood of anti-islam aanhanger.

Just m 2 cents.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:08:34 #120
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82147438
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Ach ja, nieuwe informatie blijft binnensijpelen. De activisten kregen de uitnodiging om in Ashdod binnen te varen en via legitieme wegen hun spulletjes naar Gaza te brengen. Het lijkt er steeds meer dat ze wat te verbergen hadden, zeker gezien de reactie op de commando's.
Het zou me niet verbazen als het uitlokken van geweld het enige doel was en dat er verder inderdaad geen explosieven aan boord waren. Op die manier kunnen ze in de media huilen dat ze ongewapend waren en zonder reden werden "aangevallen".
pi_82147441
IHVK, waarom zou het filmpje nep zijn?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:08:53 #122
296275 dromelijn
dromertje
pi_82147457
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik zie geen witte vlag in dat filmpje? Laatste stukje vlak voor het einde werd iets omhoog gericht naar die helocopter. Wat was dat?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:09:12 #123
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82147471
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Goed punt. Als jij dan met een stok op die soldaat afrent weet je zeker dat je de volgende bent, dus dat lijkt me geen puik plan. Blijft het een feit dat ze daar niet hadden moeten zijn. Ze hebben het zelf opgezocht. het is niet alsof ze onderweg waren naar een willekeurige plek. Ze gingen willens en wetens een blokkade tegemoet.
Ik zou het waarschijnlijk ook anders hebben gedaan, maar deze mannen klaarblijkelijk dus niet. Maar dat is en blijft geen vrijbrief voor moord.

Dat ze de confrontatie opzochten, dat is uiteraard duidelijk, maar niet met de intentie geweld te gebruiken. Ze gaven al aan dat deze blokkade illegaal is, en dat ze bang waren om dit aan te kaarten (weinig hulp van politici van waar dan ook, Erdogan zal ook geen moer doen) vanwege een afloop als dit.
AFC AJAX
pi_82147472
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:02 schreef msnk het volgende:

Die zijn niet zo dom om met een groep extremisten mee te gaan
  maandag 31 mei 2010 @ 16:09:26 #125
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82147485
quote:

[..]

Als de Brabanders elke dag een dozijn raketten richting Antwerpen schieten geef ik de Belgen groot gelijk.
pi_82147501
quote:

[..]

Nee dan hebben we de overheid om zoets op te lossen. Jouw beredenering is echt te ver van de werkelijkheid om een parallel te trekken aangezien we hier geen achtergrond kennen van jouw opzetje.

Daarbij valt de Marine van de Benelux onder gezamenlijk commando maar dat terzijde.
pi_82147519
quote:

[..]

Slaat nergens op
pi_82147524
quote:

[..]

Dan kan België ook rekenen op een gewapend conflict
  maandag 31 mei 2010 @ 16:10:33 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82147545
ik zie het voorlopig meer als het neerhalen van een vliegtuig als het weigert zich over te geven. paar keer een waarschuwing en dan is het boem.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 16:10:41 #130
8781 crew  Frutsel
pi_82147552
quote:
Nep? Volgens mij past het goed bij het andere filmpje. Althans, die soldaat die als eerste land wordt tegen de grond gewerkt, dat zie je ook in het andere filmpje en ook in deze. Er zal heus wel wat gemept zijn.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:11:16 #131
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82147583
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:09 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik zou het waarschijnlijk ook anders hebben gedaan, maar deze mannen klaarblijkelijk dus niet. Maar dat is en blijft geen vrijbrief voor moord.

Dat ze de confrontatie opzochten, dat is uiteraard duidelijk, maar niet met de intentie geweld te gebruiken. Ze gaven al aan dat deze blokkade illegaal is, en dat ze bang waren om dit aan te kaarten (weinig hulp van politici van waar dan ook, Erdogan zal ook geen moer doen) vanwege een afloop als dit.
Waar maak jij uit op dat ze niet de intentie hadden om geweld te gebruiken? De reactie op het enteren van het schip is niet bepaald geweldloos.
bron
pi_82147590
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:54 schreef waht het volgende:

[..]

Kennelijk is de intentie om dat wel te doen genoeg:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt, maar ik lees daar niet in dat de intentie genoeg is. De blokkade zelf is natuurlijk onethisch, onrechtvaardig en misschien onwettig, maar in principe lijkt het erop dat het IDF zich nog redelijk netjes heeft gedragen in hun poging te voorkomen dat het schip door zou varen. Maar: het feit blijft dat het zich afspeelde in internationale wateren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 16:14:05 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 16:11:58 #133
296275 dromelijn
dromertje
pi_82147619
quote:
Ze bieden dus aan de goederen naar gaza te brengen en het antwoord is negatief, negatief, ons doel is Gaza?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:11:59 #134
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82147620
quote:

[..]

Ze zeiden van te voren al dat ze bang waren voor confrontatie, en toch gingen ze ermee door, omdat het voor hun belangrijk was om aan te tonen hoe onrechtvaardig Israel te werk gaat.

En geloof jij nou werkelijk dat Israël via "legale wegen" werkelijk hulpgoederen zal doorsluizen? Als dat het geval zou zijn, zou men in Gaza nu geen honger lijden Es ist verboten.
AFC AJAX
pi_82147622
quote:
Conny Mus ConnyMusRTL

Premier Nethanijahu komt terug van zijn buitenlandse reis, hij zou morgen ontmoeting met Pres.Obama hebben, die is dus afgezegd - krisis?
Blijkbaar heeft ook de VS even tegengas gegeven over deze ogenschijnlijk politiek domme actie..
  maandag 31 mei 2010 @ 16:12:01 #136
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82147624
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:09 schreef msnk het volgende:

[..]

Het enige wat er op de beelden van beide filmpjes te zien is zijn Israelische militairen die zodra ze aan dek komen door een menigte met allerlei voorwerpen aangevallen worden, en dan nog noem jij het moord als een Israëli dan maar het vuur opent om zijn leven te redden?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:12:16 #137
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82147641
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:07 schreef jpjedi het volgende:
Geen reden om te twijfelen aan de echtheid van dat b/w filmpje.
Schepen zijn gewaarschuwd van te voren, zijn aangesproken tijdens het koersen naar Gaza, negeren bewust de laatste oproep, vallen boardingteam aan op zeer geweldadige wijze. Voor mijn gevoel niet echt het idealistisch gedrag van de vredesactivist die ik ken en zich vast laat ketenen bijvoorbeeld.

Nogmaals, die commando`s zijn van een van de best getrainde eenheden op deze aardbol en hebben gewonden geïncasseerd door het niet gebruiken van geweld. Valt wat voor te zeggen dat ze wel wapens bij hadden maar dat kan een keuze zijn geweest op basis van inschatting.

Voor zover is dit voor mij het scenario maar ik ben echt geen Jood of anti-islam aanhanger.

Just m 2 cents.
Yup.
De diverse filmpjes die nu getoond zijn maken glashelder dat de "vredesactivisten" het op zichzelf afgeroepen hebben.
pi_82147648
Gewonde Israelische commando's afgevoerd nadat ze bestookt zijn met 'bloemen'
door enkele 'onschuldige' activisten.

pi_82147653
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nep? Volgens mij past het goed bij het andere filmpje. Althans, die soldaat die als eerste land wordt tegen de grond gewerkt, dat zie je ook in het andere filmpje en ook in deze. Er zal heus wel wat gemept zijn.
Nep alsin nietzeggend en makkelijk manipuleerbaar door alle partijen.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:12:39 #140
167595 mirved
Infobesitas
pi_82147654
Statement was net op het nieuws dat ze wapens hadden.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:12:53 #141
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82147666
tvp
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82147698
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:12 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het enige wat er op de beelden van beide filmpjes te zien is zijn Israelische militairen die zodra ze aan dek komen door een menigte met allerlei voorwerpen aangevallen worden, en dan nog noem jij het moord als een Israëli dan maar het vuur opent om zijn leven te redden?
Die joden hebben daar niets te zoeken ten eerste...
pi_82147713
quote:

[..]

Waarbij Israël dan bepaald dat de bouwmaterialen en de elektrische rolstoelen niet mogen, want hé, daar zou je iets van kunnen bouwen .. dat al die mensen daar ondertussen nog niet eens hun vernielde huizen kunnen herstellen, so what ..
pleased to meet you
pi_82147715
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nep alsin nietzeggend en makkelijk manipuleerbaar door alle partijen.

Aha. Dat hebben ze snel gedaan en knap bijgewerkt zodat het overeenkomt met de andere beelden.
pi_82147718
quote:
Als ik dat zo zie hadden ze die hele boot wel mogen afschieten
pi_82147729
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:12 schreef DeParo het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja en aan de andere kant zijn er 20 doden. Onee daar mogen geen foto's van gemaakt worden door de censuur die is ingezet door Israel.
pi_82147753
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:12 schreef mirved het volgende:

Welke bron?
pi_82147795
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo`n grijze krullebol in het boardinteam van de commando`s? En hij lijkt ook trimschoenen aan te hebben. Weet je zeker dat het hier geen burger betreft?
pi_82147823
En dan nog het blijft een bestorming van een hulpkonvooi op internationale wateren van mannen met wapens die ook nog schieten. Begrijpelijke reactie.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:16:15 #150
303848 KoffieMetMelk
pi_82147841
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja en aan de andere kant zijn er 20 doden. Onee daar mogen geen foto's van gemaakt worden door de censuur die is ingezet door Israel.
Je beweerde eerder nog dat het wel eens valse informatie kon zijn. En nu kom je met dit.
Je bent opzichtig krampachtig met je anti-Israël propaganda.
pi_82147843
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Die joden hebben daar niets te zoeken ten eerste...
Dus als de douane aan boord gaat van een schip dat het niet zint.. Mogen ze gewoon even met ijzeren pijpen op de douane inhakken???
pi_82147870
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:12 schreef mirved het volgende:
Dat soort "statements" vertrouw ik niet. Ligt iets te makkelijk voor het grijpen van de Israëliërs..
  maandag 31 mei 2010 @ 16:16:45 #153
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82147872
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Djee, wat een sukkels die Israelische commando's: zijn geharde soldaten en de creme a la creme van het Israelische leger, laten ze zich alsnog vloeren door een paar vredelievende hippies
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82147878
quote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-geweld-israel.html

Veiligheidsraad snel bijeen om geweld Israël
Uitgegeven: 31 mei 2010 15:34
Laatst gewijzigd: 31 mei 2010 15:36

NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt maandagmiddag (lokale tijd) bijeen voor een spoedvergadering over de actie van het Israëlische leger op de Middellandse Zee, waarbij zeker tien en mogelijk negentien mensen om het leven kwamen.

© AFPDat meldden diplomaten op het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York.

Er zou nog geen tijdstip zijn vastgesteld voor het overleg tussen vertegenwoordigers van de vijftien landen die zijn vertegenwoordigd in de Veiligheidsraad.
pi_82147879
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:15 schreef IHVK het volgende:
En dan nog het blijft een bestorming van een hulpkonvooi op internationale wateren van mannen met wapens die ook nog schieten. Begrijpelijke reactie.
Een bestorming, sinds wanneer, je ziet dat ze bijna een voor een op het schip komen.
Dat kan je dus nauwelijks een bestorming noemen.
pi_82147886
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:16 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Dus als de douane aan boord gaat van een schip dat het niet zint.. Mogen ze gewoon even met ijzeren pijpen op de douane inhakken???
De douane had het recht niet om aan boord te gaan.
pi_82147899
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat praat je nu weer voor onzin? Misschien zijn die foto's er wel maar zijn die nog niet getoond? Rare conclusie trek je nu al.
pi_82147904

Filmpje van het IDF dat laat zien dat mensen op het schip de soldaten aanvallen.
pi_82147909
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:13 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Als ik dat zo zie hadden ze die hele boot wel mogen afschieten
Waarom? Ze worden geënterd, in internationale wateren, en verdedigen zich.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82147924
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:16 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Het is een turk wat verwacht je?
Dat dus.. moet je een beetje doorheen kijken. Begrijpelijk wel maar rationeel niet zo boeiend dunkt me.
pi_82147936
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:15 schreef IHVK het volgende:
Jij vind het begrijpelijk dat iemand soldaten dood wenst?
pi_82147957
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:07 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Scheve vergelijking.
Hoezo? Dit konvooi was op weg naar Gaza, niet naar Israël. En bevond zich bovendien in Internationale wateren.
pi_82147959
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef GasProblem het volgende:

Filmpje van het IDF dat laat zien dat mensen op het schip de soldaten aanvallen.
Als je even terug leest..
pi_82147964
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Waarom? Ze worden geënterd, in internationale wateren, en verdedigen zich.
Als ze niet hadden gevochten vielen er ook geen doden. Moeten ze niet gaan janken nu ze hebben hun kansen gehad
pi_82147976
Geneuzel. Israel had het konvooi duidelijk gewaarschuwd. Als je dan toch gewoon doorgaat (met als doel propaganda natuurlijk), dan moet je het zelf maar weten.

Helaas trappen alle politieke kneusjes er weer in en loopt iedereen weer te janken en te zaniken.
pi_82147979
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat praat je nu weer voor onzin? Misschien zijn die foto's er wel maar zijn die nog niet getoond? Rare conclusie trek je nu al.
De schepen zijn een no-go voor de journalisten...
  maandag 31 mei 2010 @ 16:19:04 #167
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82147981
quote:

[..]

Ze hadden zich gewoon de tering in moeten laten slaan en als voer moeten dienen voor diverse filmpjes waarin te zien is dat de vredelievende activisten ze triomferend aan de masten ophangen hebben, terwijl ze de haven van Gaza binnenstomen.

maandag 31 mei 2010 @ 16:19:13 #168
296275 dromelijn
dromertje
pi_82147989
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:52 schreef xminator het volgende:

[..]

Ze komen zomaar hun schip enteren, da ken toch niet.

Dus ze mogen hun zelf verdedigen.
Wanneer je als Nederlandse of Armeense boot in Turkije aan wil meren om te protesteren tegen het Turkse regenime en je krijgt geen toestemming. Keert niet terug maar gaat door. Turkije stuurt daar mensen op af om ze te dwingen van hun plannen af te zien, vind je het dan normaal dat ze op dezelfde manier met geweld verzet plegen?
pi_82147993
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Hoezo? Dit konvooi was op weg naar Gaza, niet naar Israël. En bevond zich bovendien in Internationale wateren.
Oorlogs situatie pik. Dat is nederland belgie niet
pi_82148007
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:16 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Djee, wat een sukkels die Israelische commando's: zijn geharde soldaten en de creme a la creme van het Israelische leger, laten ze zich alsnog vloeren door een paar vredelievende hippies
Daarom is het dus zo vreemd, kennelijk hadden ze helemaal niet verwacht dat dit zou gebeuren, een voor een gingen ze op het schip. Als ze echt gevaar hadden geroken waren ze massaal of in teams het schip op gegaan. Deze zogenaamde vredesactivisten waren dus al vanaf het begin van plan een dergelijke aanval uit te voeren. Ze hebben aanbiedingen gekregen hun goederen naar Gaza te laten vervoeren, ze zijn gevraagd om te keren, rustig kwamen de soldaten aan boord en meteen werden ze aangevallen.
Israel wist wat wie er aan boord was van dit schip.
Allerlei hoge mensen uit de gehele wereld bijna.
Dan gaan ze niet zomaar een geweldadige actie uitvoeren, zeker niet met al die persaandacht, dit is beraamd
door Palestijnen
of Turkije.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:20:01 #171
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148027
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat ze niet de intentie hadden om geweld te gebruiken? De reactie op het enteren van het schip is niet bepaald geweldloos.
Dat maak ik op uit de verklaringen van buitenlandse medereizigers op die boten. Het was geen 99% islamieten ofzo hoor Humanisten, veel Turken omdat die zich i.t.t heel veel andere moslims wél verbonden voelen met de Palestijnen en er wél iets voor over hebben, van een groot scala aan landen.
quote:

[..]

Jij bent zo iemand die denkt dat iedereen constant hun camera heeft draaien? De man zet zijn camera aan op het punt dat er zich het een en ander ontwikkeld.

Bovendien, wat boeit het "ons" sensatiezoekers nou wat er via de comm werd verteld, het zou mij niks verbazen als het één en ander is weggeknipt. Vooral ook van het filmpje van de IDF. Of denk je werkelijk dat de IDF zomaar alles laat zien?

Gevalletje Colleteral Murder? Herinner je dat nog ?
AFC AJAX
pi_82148037
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Halcon het volgende:
Geneuzel. Israel had het konvooi duidelijk gewaarschuwd. Als je dan toch gewoon doorgaat (met als doel propaganda natuurlijk), dan moet je het zelf maar weten.

Helaas trappen alle politieke kneusjes er weer in en loopt iedereen weer te janken en te zaniken.
De vraag is: was de blokkade legaal?
pi_82148042
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als ze zelf een inval doen op een schip dat op internationale wateren vaart, dan wel.
pi_82148062
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Oorlogs situatie pik. Dat is nederland belgie niet
Oh ja, dat is waar ook. Het land met 1 van de sterkste legers ter wereld is in oorlog met een land dat helemaal geen leger heeft.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:20:54 #175
296275 dromelijn
dromertje
pi_82148068
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Hè? Ik zag toch echt journalisten op de boten. En wat een mensen zeg!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:20:55 #176
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148069
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Wanneer je als Nederlandse of Armeense boot in Turkije aan wil meren om te protesteren tegen het Turkse regenime en je krijgt geen toestemming. Keert niet terug maar gaat door. Turkije stuurt daar mensen op af om ze te dwingen van hun plannen af te zien, vind je het dan normaal dat ze op dezelfde manier met geweld verzet plegen?
Mwoah, ik verwacht niet dat de Turkse militairen 14 Nederlanders zullen doden hoor
AFC AJAX
pi_82148096
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Logisch, er is geschoten en er zijn doden gevallen. Anders wis je sporen uit.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:21:32 #178
296275 dromelijn
dromertje
pi_82148097
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef msnk het volgende:

[..]

Mwoah, ik verwacht niet dat de Turkse militairen 14 Nederlanders zullen doden hoor
Wel wanneer er een collega wordt vermoord Of neer word gestoken/geschoten/aangevallen
pi_82148098
Eens met de TT
Die jongens hadden op aanvraag meteen de witte vlag moeten hijsen, beter nog niet moeten vertrekken uit Turkije.

En ze hadden zowieso die israelische militairen niet te lijf moeten gaan

Absoluut onnodig die doden
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_82148102
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Als ze zich eenmaal in Turkse wateren bevinden, vind ik het heel normaal dat Turkije dan mensen erop af stuurt.
pi_82148109
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef Farang het volgende:

[..]

De douane had het recht niet om aan boord te gaan.
Die schepen hadden het recht niet om naar Gaza door te varen Zijn gewaarschuwd En zijn toch doorgevaren... Als de politie jou een stopteken geeft en je rijdt door en je begint op het moment dat je toch aangehouden wordt met een ijzeren pijp op de politie in te hakken, denk ik dat je een redelijke kans hebt door lood geveld gestrekt afgevoerd te worden
pi_82148129
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik vind het begrijpelijk dat de emoties oplopen bij iets waar uiteindelijk 20 doden vallen.

Vind jij het begrijpelijk dat ze 20 burgers doden?

Voorzover ik weet zijn er geen doden aan Israelische zijde.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:22:10 #183
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82148134
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De vraag is: was de blokkade legaal?
Wat maakt een blokkade legaal?
bron
pi_82148137
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

België is een internationaal erkend land en bovenal een democratische rechtsstaat, geen gebied dat niet nader gedefinieerd is aan wie het toebehoort en daarnaast een regering kent die met geweld aan de macht is gekomen en een beleid heeft dat er op gebaseerd is Nederland/Israel van de kaart af te vegen. Daarnaast is België niet in conflict met Nederland en bestoken ze Zeeuws-Vlaanderen en Zuid Limburg ook niet met raketten, proberen ze niet dmv gewapende uitvallen de grens over te steken en plegen ze ook geen terreur met bomaanslagen in Amsterdam en Rotterdam.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:22:15 #185
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148139
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Als ze niet hadden gevochten vielen er ook geen doden. Moeten ze niet gaan janken nu ze hebben hun kansen gehad
De eerste twee doden (waar de journalist van Al-Jazeera het o.a over had) vielen vanuit de helikopter.
AFC AJAX
pi_82148153
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:

Dan gaan ze niet zomaar een geweldadige actie uitvoeren, zeker niet met al die persaandacht, dit is beraamd
door Palestijnen
of Turkije.
Helemaal mooi gaat het worden, ga je nu ook nog israel in de slachtoffer rol stoppen.
pi_82148159
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar ook. Het land met 1 van de sterkste legers ter wereld is in oorlog met een land dat helemaal geen leger heeft.
Dat land zonder leger valt het land met leger wel elke keer aan. En niet andersom
pi_82148171
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef msnk het volgende:

[..]

De eerste twee doden (waar de journalist van Al-Jazeera het o.a over had) vielen vanuit de helikopter.
Bron?
pi_82148173
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef xminator het volgende:

[..]

Als ze zelf een inval doen op een schip dat op internationale wateren vaart, dan wel.
Als het somalische piraten betref redeneer je weer heel anders.
Die worden immers door on gedreven toto piraterij niet
pi_82148198
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Om even wat tijd te besparen:

Ik: Als ze niet waren geënterd vielen er ook geen doden.
Jij: Als ze daar niet naartoe waren gevaren vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël die blokkade niet had opgericht vielen er ook geen doden.
Jij: Als Hamas niet aan de macht was gekomen in Gaza en geen raketten op Israël had afgevuurd vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël niet was opgericht in het Midden-Oosten vielen er ook geen doden.
Jij: ?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:23:40 #191
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148226
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:21 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Wel wanneer er een collega wordt vermoord Of neer word gestoken/geschoten/aangevallen
Heetgebakerde mannetjes, misschien wel ja.

Maar hoe is dat relevant tot dit?

Even heel erg plat:
- Commando's knallen twee mensen af.
- Commando's landen.
- Commando's worden geknuppeld.
- Men vindt het vreemd dat commando's geknuppeld worden.
AFC AJAX
pi_82148234
quote:

[..]

Wie zegt dat?
pi_82148241
quote:

[..]

Waren de vredesactivisten dan in de helicopters geklommen. Ik heb nog steeds geen bericht gehoord over dode militairen. Of bedoel je dat er 2 vredesactivsten vanuit de lucht al neergeschoten zijn.
pi_82148242
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als het somalische piraten betref redeneer je weer heel anders.
Die worden immers door on gedreven toto piraterij niet
Dat is ook het zelfde zeker

De somalische piraten kapen een schip, ze gijzelen anderen met wapens.

Is dit het zelfde?

Nogmaals
  maandag 31 mei 2010 @ 16:24:09 #195
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82148255
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind het begrijpelijk dat de emoties oplopen bij iets waar uiteindelijk 20 doden vallen.

Je haalt twee zaken door elkaar. Is het een drama dat er twintig doden zijn gevallen? Ja, daar lijkt mij geen discussie over mogelijk. De discussie gaat over de vraag of het Israëlische marine dit had kunnen voorkomen EN of de activisten dit hadden kunnen voorkomen. Dat het vreselijk is dat er 20 doden zijn gevallen is daarbij geen argument.
bron
pi_82148270
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef msnk het volgende:

[..]

Als ze een eventuele blokkade van Koerdische gebieden zouden willen doorbreken.
Waarom niet en ze vallen de Turkse militairen aan.
pi_82148290
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt zulke uitspraken? Nooit.
quote:
Kun je er leuk een kots-smiley neerzetten, als je me echt had gevolgd had je geweten dat ik elke dode of gewonde onnodig vind.
quote:
Moet dat dan?
pi_82148298
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:23 schreef UltraR het volgende:

[..]

Om even wat tijd te besparen:

Ik: Als ze niet waren geënterd vielen er ook geen doden.
Jij: Als ze daar niet naartoe waren gevaren vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël die blokkade niet had opgericht vielen er ook geen doden.
Jij: Als Hamas niet aan de macht was gekomen in Gaza en geen raketten op Israël had afgevuurd vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël niet was opgericht in het Midden-Oosten vielen er ook geen doden.
Jij: ?
De palestijnen zijn het probleem en niet de isrealiers
pi_82148307

Hmm, toevallig dat ze berichten aan de schepen op film hebben.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:25:00 #200
296275 dromelijn
dromertje
pi_82148317
quote:

[..]

En volgens mij zag ik dus inderdaad een loop van een geweer in het Turkse filmpje, al probeerden ze de camera zo te richten dat je het niet zag. Maar kon het niet duidelijk zien.

Ik vraag me af van wie die helicopter was. Sorry, kon ik niet zien
  maandag 31 mei 2010 @ 16:25:05 #201
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148322
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:23 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Dat zeg ik net, de journalist die aan boord was
AFC AJAX
pi_82148324
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dat land zonder leger valt het land met leger wel elke keer aan. En niet andersom
Dat land met leger zit wel het land zonder leger steeds verder te koloniseren.
pi_82148332
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Heetgebakerde mannetjes, misschien wel ja.

Maar hoe is dat relevant tot dit?

Even heel erg plat:
- Commando's knallen twee mensen af.
- Commando's landen.
- Commando's worden geknuppeld.
- Men vindt het vreemd dat commando's geknuppeld worden.
En waar is je bewijs voor dit?
pi_82148344
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:24 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Precies. Israel doet aan zelfverdediging. Niets meer, niets minder.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:25:59 #205
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148376
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:24 schreef GasProblem het volgende:

Doet me denken aan de conflict tussen, wat was het, Amerika en Iran?
AFC AJAX
pi_82148379
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef Moozzie het volgende:

[..]

En dat land mét leger zorgt er wel voor dat dat land zónder leger allerlei basisbehoeftes mist en bovendien regelmatig wordt gebombardeerd. En niet andersom.
pi_82148390
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:24 schreef GasProblem het volgende:

Niet toevallig. Het geheel stond al in het nieuws. Dit is gewoon indekken
pi_82148402
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:24 schreef Amos_ het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt zulke uitspraken? Nooit.
[..]

Kun je er leuk een kots-smiley neerzetten, als je me echt had gevolgd had je geweten dat ik elke dode of gewonde onnodig vind.
[..]

Moet dat dan?
Jij begon anders met kotsen. En wat rechtvaardigd wel een boze reactie als 20 doden dat niet doen?
pi_82148407
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:25 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat zeg ik net, de journalist die aan boord was
Is dat beeld materiaal van?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:26:52 #210
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82148421

[ Bericht 100% gewijzigd door Nobu op 31-05-2010 16:27:05 ]
pi_82148434
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En dat land mét leger zorgt er wel voor dat dat land zónder leger allerlei basisbehoeftes mist en bovendien regelmatig wordt gebombardeerd. En niet andersom.
Het land zonder leger wil helemaal geen basisbehoeftes vervoeren, het wel alleen maar wapens vervoeren. Daardoor blokkeert het land met leger de doorvoerwegen en daarover loopt het land zonder leger telkens te mekkeren.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:27:10 #212
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148436
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:25 schreef Amos_ het volgende:

[..]

En waar is je bewijs voor dit?
Het eerste komt van eye-witness reporters.
Het tweede zie je op het filmpje.
Het derde zie je op het filmpje.
Het vierde zie je onder andere hier.

.. Wat wil je nou?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:27:13 #213
303848 KoffieMetMelk
pi_82148443
quote:

[..]

Dat is een interessant gegeven. Bron?
pi_82148457
quote:

[..]

Hoe weet je dat?

trouwens als een schip zich op de noordzee bevindt en het antwoordt niet of volgt de instructies om wat voor reden dan ook, iet op dan krijgt het ook bezoek van een boardingteam. Als je niets doet komen ze ook gewoon praten hoor. Zelfde geldt voor vliegtuigen, die krijgen begeleiding van een F-16 en mogen naar een Militair vliegveld afdalen als ze zich niet kunnen identificeren.
pi_82148466
quote:

[..]

Dat is een oorzaak-gevolg relatie.
pi_82148470
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jij begon anders met kotsen. En wat rechtvaardigd wel een boze reactie als 20 doden dat niet doen?
Waarom zou je dan zo moeten reageren? Met mensen naar de hel verwensen? Soort misplaatste verontwardiging, tenzij hij zelf op zo'n boot zat en het eventuele "onrecht' zag.
pi_82148471
quote:

[..]

Bron?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:28:18 #218
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82148491
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geval oorzaak en gevolg is bij jou onbekend?
pi_82148494
quote:

[..]

De Palestijnen zijn uit hun huizen gegooid en zijn nu -officieel- tweederangs burgers. Er is sprake van apartheid. In je Israëlische paspoort staat ofwel Jood, ofwel Palestijn.
(Wat nergens op slaat aangezien Jood een religie aangeeft en Palestijn een nationaliteit.) En als je geen Jood erin hebt staan is discriminatie je deel.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:28:37 #220
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148507
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Is dat beeld materiaal van?
Toen ik vanochtend NOS keek was dat het enige beeld fragment wat men had. Je ziet niet letterlijk dat twee mensen doodvallen zoals je dat toen met Neda wel zag, maar dat is ook moeilijk op een boot met 150 man wanneer je beschoten wordt.

De man had het van de crew gehoord waarschijnlijk.
AFC AJAX
pi_82148517
quote:

[..]

En voorheen van de Egyptenaren...die waren dat volk ook liever kwijt dan rijk
Er was noot een Palestinie
Als die Palestijnen zich gewoon aan de regels hadden gehouden en de begrenzingen van Israel hadden gerespecteerd.

Maar jij ziet dus liever dat de staat israel niet was opgericht?
maw dat AH je grote socialistische held de oorlog had gewonnen.
Dan was de Entloesung ook meteen de oplossing voor de pallestijnen geweest

Ach de linkse mens waant zich nog steeds uebermensch

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 31-05-2010 17:02:06 ]
pi_82148540
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:27 schreef msnk het volgende:

[..]

Het eerste komt van eye-witness reporters.
Het tweede zie je op het filmpje.
Het derde zie je op het filmpje.
Het vierde zie je onder andere hier.

.. Wat wil je nou?
huh,

Zo duidelijk vind ik je bevindingen niet eigenlijk.

1) linkje?
2) welke seconde?
3) Welke seconde?
4) waar is hier?
pi_82148553
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef GasProblem het volgende:
Hallooooooo.... de Israëliërs hebben het schip bestormd terwijl het zich in internationale wateren bevond. Wie is dan de agressor?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:30:05 #224
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148590
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

trouwens als een schip zich op de noordzee bevindt en het antwoordt niet of volgt de instructies om wat voor reden dan ook, iet op dan krijgt het ook bezoek van een boardingteam. Als je niets doet komen ze ook gewoon praten hoor. Zelfde geldt voor vliegtuigen, die krijgen begeleiding van een F-16 en mogen naar een Militair vliegveld afdalen als ze zich niet kunnen identificeren.
Er staat bij hoe ik dat weet? Wat snap je niet?

En deze boot heeft naar mijn weten wél gereageerd, doch negatief.

Maar ik zie Nederlandse mariniers niet een schip beschieten enkel en alleen omdat ze denken dat er iets is wat niet pluis is.

Enteren, wellicht, maar aanvallen...
AFC AJAX
pi_82148602
Ik kan me ondertussen niet aan de indruk onttrekken dat de AKP dit incident heeft gewild om de relatie met Israel te verneuken. Wat wel komisch was hier in Istanbul dat we eerst het islamistische anti-Israel protest kregen en een uur later het communistische anti-Israel protest. Samen de Palestijnen ondersteunen is kennelijk een brug te ver

Wat meteen ook alles zegt over de waarde van die steun. Israel wordt gewoon gebruikt om de externe vijand voor te stellen. De AKP gaat zich steeds meer opstellen als een typische islamistische dictatuur.
pi_82148633
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:28 schreef msnk het volgende:

[..]

Toen ik vanochtend NOS keek was dat het enige beeld fragment wat men had. Je ziet niet letterlijk dat twee mensen doodvallen zoals je dat toen met Neda wel zag, maar dat is ook moeilijk op een boot met 150 man wanneer je beschoten wordt.

De man had het van de crew gehoord waarschijnlijk.
Die beelden zag ik ook, daar zie je een soldaat op het dek landen en die wordt meteen belaagd. Meer niet.
pi_82148654
A brutal ambush at sea
Ron Ben Yishai recounts bloody clash aboard Gaza-bound vessel: The lacking crowd-dispersal means, the brutal violence of ‘peace activists,’ and the attempt to bring down an IDF helicopter
Ron Ben-Yishai
Published: 05.31.10, 15:44 / Israel News
Our Navy commandoes fell right into the hands of the Gaza mission members. A few minutes before the takeover attempt aboard the Marmara got underway, the operation commander was told that 20 people were waiting on the deck where a helicopter was to deploy the first team of the elite Flotilla 13 unit. The original plan was to disembark on the top deck, and from there rush to the vessel’s bridge and order the Marmara’s captain to stop.

Defense minister, IDF chief of staff and Navy commander explain Israeli considerations following takeover of aid ships sailing to Gaza, which left at least 10 pro-Palestinian activists dead. 'We regret the casualties, but soldiers were in danger'
Officials estimated that passengers will show slight resistance, and possibly minor violence; for that reason, the operation’s commander decided to bring the helicopter directly above the top deck. The first rope that soldiers used in order to descend down to the ship was wrested away by activists, most of them Turks, and tied to an antenna with the hopes of bringing the chopper down. However, Flotilla 13 fighters decided to carry on.

Navy commandoes slid down to the vessel one by one, yet then the unexpected occurred: The passengers that awaited them on the deck pulled out bats, clubs, and slingshots with glass marbles, assaulting each soldier as he disembarked. The fighters were nabbed one by one and were beaten up badly, yet they attempted to fight back.

However, to their misfortune, they were only equipped with paintball rifles used to disperse minor protests, such as the ones held in Bilin. The paintballs obviously made no impression on the activists, who kept on beating the troops up and even attempted to wrest away their weapons.

One soldier who came to the aid of a comrade was captured by the rioters and sustained severe blows. The commandoes were equipped with handguns but were told they should only use them in the face of life-threatening situations. When they came down from the chopper, they kept on shouting to each other “don’t shoot, don’t shoot,” even though they sustained numerous blows.

‘I saw the tip of a rifle’
The Navy commandoes were prepared to mostly encounter political activists seeking to hold a protest, rather than trained street fighters. The soldiers were told they were to verbally convince activists who offer resistance to give up, and only then use paintballs. They were permitted to use their handguns only under extreme circumstances.

The planned rush towards the vessel’s bridge became impossible, even when a second chopper was brought in with another crew of soldiers. “Throw stun grenades,” shouted Flotilla 13’s commander who monitored the operation. The Navy chief was not too far, on board a speedboat belonging to Flotilla 13, along with forces who attempted to climb into the back of the ship.

The forces hurled stun grenades, yet the rioters on the top deck, whose number swelled up to 30 by that time, kept on beating up about 30 commandoes who kept gliding their way one by one from the helicopter. At one point, the attackers nabbed one commando, wrested away his handgun, and threw him down from the top deck to the lower deck, 30 feet below. The soldier sustained a serious head wound and lost his consciousness.

Only after this injury did Flotilla 13 troops ask for permission to use live fire. The commander approved it: You can go ahead and fire. The soldiers pulled out their handguns and started shooting at the rioters’ legs, a move that ultimately neutralized them. Meanwhile, the rioters started to fire back at the commandoes.

“I saw the tip of a rifle sticking out of the stairwell,” one commando said. “He fired at us and we fired back. We didn’t see if we hit him. We looked for him later but couldn’t find him.” Two soldiers sustained gunshot wounds to their knee and stomach after rioters apparently fired at them using guns wrested away from troops.

2 errors
During the commotion, another commando was stabbed with a knife. In a later search aboard the Marmara, soldiers found caches of bats, clubs, knives, and slingshots used by the rioters ahead of the IDF takeover. It appeared the activists were well prepared for a fight.

Some passengers on the ship stood at the back and pounded the soldiers’ hands as they attempted to climb on board. Only after a 30-minute shootout and brutal assaults using clubs and knifes did commandoes manage to reach the bridge and take over the Marmara.

It appears that the error in planning the operation was the estimate that passengers were indeed political activists and members of humanitarian groups who seek a political provocation, but would not resort to brutal violence. The soldiers thought they will encounter Bilin-style violence; instead, they got Bangkok. The forces that disembarked from the helicopters were few; just dozens of troops – not enough to contend with the large group awaiting them.

The second error was that commanders did not address seriously enough the fact that a group of men were expecting the soldiers on the top deck. Had they addressed this more seriously, they may have hurled tear-gas grenades and smoke grenades from the helicopter to create a screen that would have enabled them to carry out their mission, without the fighters falling right into the hands of the rioters, who severely assaulted them.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:31:28 #228
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148666
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:29 schreef jpjedi het volgende:

[..]

huh,

1) linkje?
2) welke seconde?
3) Welke seconde?
4) waar is hier?
1. TV
2 Waarom vraag je dit? Je ziet toch commando's neerdalen of ben ik stekeblind?
3. Waarom vraag je dit? Je ziet toch dat mensen de commando's knuppelen? Sterker nog, jij maakt er toch zo'n probleem van dat de demonstranten gewelddadig zijn?
4. FOK! ?
AFC AJAX
pi_82148670
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Geval oorzaak en gevolg is bij jou onbekend?
Dat is een gevalletje kip-ei, maar het moge toch duidelijk zijn dat zeker inzake de Gazastrook de Arabieren(Hamas) geweld plegen, dat slechts wordt beantwoord door Israel. Of dacht je dat Operation Cast Lead zo uit de lucht kwam vallen?
pi_82148672
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:28 schreef UltraR het volgende:

[..]

De Palestijnen zijn uit hun huizen gegooid en zijn nu -officieel- tweederangs burgers. Er is sprake van apartheid. In je Israëlische paspoort staat ofwel Jood, ofwel Palestijn.
(Wat nergens op slaat aangezien Jood een religie aangeeft en Palestijn een nationaliteit.) En als je geen Jood erin hebt staan is discriminatie je deel.

Dit is NIET WAAR.
pi_82148676
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:30 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me ondertussen niet aan de indruk onttrekken dat de AKP dit incident heeft gewild om de relatie met Israel te verneuken. Wat wel komisch was hier in Istanbul dat we eerst het islamistische anti-Israel protest kregen en een uur later het communistische anti-Israel protest. Samen de Palestijnen ondersteunen is kennelijk een brug te ver

Wat meteen ook alles zegt over de waarde van die steun. Israel wordt gewoon gebruikt om de externe vijand voor te stellen. De AKP gaat zich steeds meer opstellen als een
typische islamistische dictatuur.
Hebben ze de democratie afgeschaft dan?
pi_82148678
quote:
De AKP gaat zich steeds meer opstellen als een typische islamistische dictatuur.
Dat zat er toch al wel een te komen? De AKP heb ik altijd al gezien als een wolf in schaapskleren.
pi_82148729
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar jij ziet dus liever dat de staat israel niet was opgericht?
Niet in het midden-oosten was opgericht. VS wilde zo graag een Joodse staat. Dan hadden ze lekker ergens in Texas wat ruimte moeten vrijmaken.
Ja, ik weet het. "het beloofde land." Jammer alleen dat de mensen die al in dat beloofde land wonen helemaal niet in dat verhaal geloven...
quote:
maw dat AH je grote socialistische held de oorlog had gewonnen.
Dan was de Entloesung ook meteen de oplossing voor de pallestijnen geweest

Ach de linkse mens waant zich nog steeds uebermensch
Ah, we zijn weer aanbeland bij anti-zionist = anti-Semiet = nazi = links.
pi_82148731
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat maakt een blokkade legaal?
Dat vraag ik me ook af. Zoals ik eerder heb aangegeven denk ik dat een blokkade in internationale wateren niet legaal is. Als ze de actie op tien kilometer van de Israëlische kust hadden uitgevoerd had je mij niet horen zeggen dat ze het recht niet hadden om in te grijpen.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:32:49 #235
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82148749
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:30 schreef msnk het volgende:

[..]

Maar ik zie Nederlandse mariniers niet een schip beschieten enkel en alleen omdat ze denken dat er iets is wat niet pluis is.

Kom dan eens met fatsoenlijk bewijs dat er op die boot geschoten is voordat er een boardingteam werd afgezet.
pi_82148796
quote:

[..]

Allereerst die regio...het is geen land...
Ten tweede dat hebben ze aan zichzelf te wijtten

Stop met het afschieten van raketten op woonwijken. Acceptere de Grenzen van de STAAT Israel.
pi_82148808
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:30 schreef msnk het volgende:

[..]

huh,

1) linkje?
2) welke seconde?
3) Welke seconde?
4) waar is hier?

[/quote]
quote:

Ja klopt, dus mag het doorvaren?
quote:

Schieten niet.. dat is gewoon boarden en een redelijk standaard procedure waarbij niet geschoten wordt. Gebeurt als er iets niet in de haak lijkt.

Voor zover ik weet is er door de Israëliërs ook niet geschoten hoor vooraf maar is er een handgemeen ontstaan waarbij de activisten een pistool te pakken hebben gekregen en waarbij Israëliërs zich hebben verdedigd waarbij gewonden zijn gevallen. Wie het eerste schot loste zullen we wellicht nooit weten.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:34:09 #238
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148811
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:30 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Die beelden zag ik ook, daar zie je een soldaat op het dek landen en die wordt meteen belaagd. Meer niet.
O-o-g-g-e-t-u-i-g-e-n verslag. Weet je wel, datgeen dat men altijd wil geloven tenzij het een medewerker van een Arabische nieuwsprogramma betreft? Ook al is hij misschien geen Arabier of moslim of Turk of antisemitisch, of antizionistisch of ...
AFC AJAX
pi_82148887
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:33 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Allereerst die regio...het is geen land...
Ten tweede dat hebben ze aan zichzelf te wijtten

Stop met het afschieten van raketten op woonwijken. Acceptere de Grenzen van de STAAT Israel.
Graag... maar hoe ik ook m'n best doe. Die grenzen lijken elke dag meer te verschuiven...
  maandag 31 mei 2010 @ 16:35:58 #240
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82148909
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:34 schreef Roi het volgende:
Die man heeft geen fatsoen en is een vuile racist.
Ik begin inderdaad steeds meer op een Israëliër te lijken.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:36:28 #241
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82148932
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:34 schreef jpjedi het volgende:

[..]

huh,

1) linkje?
2) welke seconde?
3) Welke seconde?
4) waar is hier?
Scroll 's omhoog? Je doet het erom he
quote:
Ja klopt, dus mag het doorvaren?
Ehm... Duh Wie kan ze tegenhouden op internationale waters?
quote:
Schieten niet.. dat is gewoon boarden en een redelijk standaard procedure waarbij niet geschoten wordt. Gebeurt als er iets niet in de haak lijkt.

Voor zover ik weet is er door de Israëliërs ook niet geschoten hoor vooraf maar is er een handgemeen ontstaan waarbij de activisten een pistool te pakken hebben gekregen en waarbij Israëliërs zich hebben verdedigd waarbij gewonden zijn gevallen. Wie het eerste schot loste zullen we wellicht nooit weten.
Het is afwachten inderdaad op volledige footage van de journalisten aan boord, als die niet door de commando's is weggemaakt.
AFC AJAX
pi_82148966
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:33 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Die van 1967?
pi_82148980
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:35 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik begin inderdaad steeds meer op een Israëliër te lijken.
hihi, stoere bink
pi_82149012
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het koloniseren en bezetten van andermans land zelfverdediging?
pi_82149018
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:35 schreef UltraR het volgende:

[..]

Graag... maar hoe ik ook m'n best doe. Die grenzen lijken elke dag meer te verschuiven...
Terecht. Met Palestijnen is niet te onderhandelen en ze zijn compleet onbetrouwbaar. Dan moet je telkens meer buffers inbouwen.
pi_82149022
quote:

Wat meteen ook alles zegt over de waarde van die steun. Israel wordt gewoon gebruikt om de externe vijand voor te stellen. De AKP gaat zich steeds meer opstellen als een typische islamistische dictatuur.
Ik kan je alleen maar gelijk geven, de AK probeert haar macht te verstevigen door het creeren van een externe vijanden. Armenië is een bondgenoot van Rusland, Griekenland/Cyprus zit in de EU dus die zijn lastig. Irak wordt al regelmatig ongelimiteerd binnengevallen. Erdogan is aan het volksmennen en de Koerden en de Joden zijn daarvan de dupe. Voor Turkije kan deze draai economisch wel eens heel slecht uitpakken. Het ergste is dat de AKP zijn bestaan dankt aan de rurale gedeelten van Turkije, ik mag hopen dat de MHP niet alleen in het ontwikkelde gedeelte voet aan de grond krijgt om deze man te stoppen en de regio niet verder instabiel laat worden.
pi_82149065
CHP staat voorlopig op nummer 1 peilingen.
pi_82149070
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:38 schreef Farang het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het koloniseren en bezetten van andermans land zelfverdediging?
Het land is niet van die voor propaganda doeleinden gestuurde Egyptische en Jordaanse nomaden.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:39:12 #249
303848 KoffieMetMelk
pi_82149080
quote:
Only after this injury did Flotilla 13 troops ask for permission to use live fire. The commander approved it: You can go ahead and fire. The soldiers pulled out their handguns and started shooting at the rioters’ legs, a move that ultimately neutralized them. Meanwhile, the rioters started to fire back at the commandoes.

“I saw the tip of a rifle sticking out of the stairwell,” one commando said. “He fired at us and we fired back. We didn’t see if we hit him. We looked for him later but couldn’t find him.” Two soldiers sustained gunshot wounds to their knee and stomach after rioters apparently fired at them using guns wrested away from troops.
Die "onschuldige vredesactivisten" hadden dus wapens.
pi_82149107
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het land is niet van die voor propaganda doeleinden gestuurde Egyptische en Jordaanse nomaden.
Dus met de relevante VN-resoluties ben je het ook niet eens?
pi_82149114
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:31 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hebben ze de democratie afgeschaft dan?
Nee, maar ze halen dezelfde soort truukjes uit. En zonder serieuze oppositie maakt het ook verder niet veel uit. Ik hoop dat het vertrek van Baykal de CHP een impuls geeft om weer aan echte politiek te gaan doen. Zodat we afkunnen van meneer Recep Tayip Bijgebrekaanbeter en zijn kornuiten.
pi_82149125
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:31 schreef msnk het volgende:

[..]

1. TV
2 Waarom vraag je dit? Je ziet toch commando's neerdalen of ben ik stekeblind?
3. Waarom vraag je dit? Je ziet toch dat mensen de commando's knuppelen? Sterker nog, jij maakt er toch zo'n probleem van dat de demonstranten gewelddadig zijn?
4. FOK! ?
1&4 uhm beetje vaag, vindt je ook niet?

Neerdalen maar jij hebt het over "uit een heli vallen".. Dat is in mijn beleving wat anders en daarom mijn vraag omdat ik dat nog niet gezien had.

Verder laat maar, ik dacht dat je nieuws te melden had.
pi_82149127
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ja, volgens de joden wordt dat nu gezegd. Terwijl het nergens anders blijkt...

Leugens
pi_82149165
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:32 schreef UltraR het volgende:

[..]

Niet in het midden-oosten was opgericht. VS wilde zo graag een Joodse staat. Dan hadden ze lekker ergens in Texas wat ruimte moeten vrijmaken.
Ja, ik weet het. "het beloofde land." Jammer alleen dat de mensen die al in dat beloofde land wonen helemaal niet in dat verhaal geloven...
Jammer dat Egypte die provincy met tuig liever kwijt dan rijk was
quote:
Ah, we zijn weer aanbeland bij anti-zionist = anti-Semiet = nazi = links.
Oh nee hoor een Anti Zionist is niet gelijk aan een Nazi
De term Zionist is net zo vaak misbruikt als semiet.

Een beetje nalezen, iets gespecificeerder dan dat de linkse spindocters (en rechtse) ons willen doen geloven is dat de burgerbevolking redelijk met elkaar over de vloer kon.
Het is de Jodenhaat van een aantal godsienstwaanzinnigen (als je de islam tenminste een godsdients wilt noemen ipv van een clubje doorgedraaide sekteleden) welk het extreem nationalisme aanwakkert.

Het Israelische leger verstopt zich echter niet in scholen en in/nabij ziekenhuizen
pi_82149168
quote:

[..]

Ik vind ooggetuigenverslagen niet echt betrouwbaar (ook niet de verslagen die zeggen dat de Israëli's eerst schoten). Waar heb je dit vandaan?
pi_82149196
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die van 1967?
Bijvoorbeeld, maar met Hamas als ruler van de Gazastrook heb je niet meer te maken met 2 entiteiten, maar 3, de PA reikt niet verder meer dan de WB. En die WB kan best heringedeeld worden opdat Arabieren in de Galilea en de Negev in de toekomstige Palestijnse staat komen en nederzetting in het Westen van de WB in Israel, dat is voor iedereen beter.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:16 #257
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82149260
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:37 schreef Roi het volgende:

[..]

hihi, stoere bink
En maar altijd te pas en te onpas strooien met termen als 'anti-Semiet', niet wetend dat het zowaar een geuzennaam is geworden. Straks ga je me nog verwijten dat ik aanhanger van Voltaire ben:

maandag 31 mei 2010 @ 16:43:14 #258
303848 KoffieMetMelk
pi_82149317
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vind ooggetuigenverslagen niet echt betrouwbaar (ook niet de verslagen die zeggen dat de Israëli's eerst schoten). Waar heb je dit vandaan?
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896796,00.html
pi_82149320
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus met de relevante VN-resoluties ben je het ook niet eens?
De VN is een club waar Arabische dictaturen en bananenrepublieken een stevige vinger in de pap hebben. Over heel veel zaken hoor je ze nauwelijks, maar Israel-bashen doen de Arabieren altijd graag.

Het oordeel van de Verenigde Naties is dan ook niet objectief. Een aantal voorbeelden daarvan:
- Alleen bij Palestijnen worden nakomelingen ook als vluchtelingen aangemerkt.
- Israel is het enige lid dat in geen enkele commissie zitting mag hebben.
- De Palestijnen zijn de enigen met een 'solidariteitsdag' van de Verenigde Naties.
- De Palestijnen zijn de enigen die een eigen afdeling ter beschikking hebben, de UNRWA. Deze organisatie zorgt ervoor dat de Palestijnse vluchtelingen - ook als enigen - in kampen blijven wonen, al vanaf 1949. Inmiddels leeft al de derde generatie ' vluchtelingen' van bijstandsuitkeringen van de Verenigde Naties. De Palestijnen zijn daarmee de enige groepering ter wereld waarvan het vluchtelingenprobleem - om politieke redenen - kunstmatig in stand wordt gehouden. Dit gebeurde onder Arabische druk en de Arabische landen houden dat vol tot de huidige dag. Daarom wordt altijd gesproken over miljoenen Palestijnse 'vluchtelingen'. Volgens de internationale definitie die voor alle andere vluchtelingen gebruikt wordt - mensen die zelf gevlucht zijn - zijn het er echter hoogstens nog 50.000, de rest zijn hun nakomelingen.
- Het aantal resoluties over Israel is veel groter dan over welk ander land, van de Veiligheidsraad zelfs een op de drie.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:43:19 #260
243927 Lolque
woopwoop
pi_82149325
Ik denk niet dat de Israëliërs als eerste begonnen met vuren.
Gewoon om het feit dat deze enteringen heel vaak voorkomen, en vaak zonder teveel gedonder aflopen.
Alleen al om het feit dat de mensen op het schip vuurwapens hadden vind ik het niet raar dat het uit de klauwen is gelopen.
Als jij een pistool richt op een Israëlische commando mag hij terugschieten, waarbij hij toch wel sneller is.
kei lief.
pi_82149344
quote:

[..]

Wel vreemd natuurlijk weer dat ze het vermeende wapen dan nog niet hebben kunnen vinden en groot uitgemeten wordt in de media.

Mijn vermoeden is dat de mossad eerst nog met wat valse turkse paspoorten enkele wapendeals moet maken om zodoende de wapen alsnog daar te krijgen.
pi_82149417
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die zin komt voor op
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896796,00.html
http://shawarmamayor.blogspot.com/
  maandag 31 mei 2010 @ 16:45:17 #263
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149448
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef jpjedi het volgende:

[..]

1&4 uhm beetje vaag, vindt je ook niet?

Neerdalen maar jij hebt het over "uit een heli vallen".. Dat is in mijn beleving wat anders en daarom mijn vraag omdat ik dat nog niet gezien had.

Verder laat maar, ik dacht dat je nieuws te melden had.
Waarom is 1 en 4 vaag dan? Dat commando's als eerste begonnen te vuren heb ik uit een ooggetuigenverslag, wat is daar vaag aan? En dat het is uitgezonden in het ochtend nieuws, is toch ook niet vaag? Of hebben ze dat niet in Belgie? Ik weet toch zeker dat Één iets dergelijks ook heft hoor, ochtend programmering.

En wat is er vaag aan 4? Mijn vierde punt was dat men het vreemd vindt, dat de demonstranten op de c commando's ingingen. Jij vraagt hoe ik dat weet, nou eh... Deze hele topic zit er vol mee toch?

En uit een heli vallen? Wat ?
AFC AJAX
pi_82149450
Enige wat ik heb gezien is een Slingshot met knikkers

Wat een wapens!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:45:35 #265
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82149476
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja, volgens de joden wordt dat nu gezegd. Terwijl het nergens anders blijkt...

Leugens
Als er iets makkelijk te verifiëren valt in deze zaak is het wel of er militairen met schotwonden zijn.
pi_82149497
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En maar altijd te pas en te onpas strooien met termen als 'anti-Semiet', niet wetend dat het zowaar een geuzennaam is geworden. Straks ga je me nog verwijten dat ik aanhanger van Voltaire ben:
[..]

Dit zijn quotes van een ander tijdperk, in dit tijdperk kun je Voltaire met zulke uitspraken aan de rechterkant van Geert Wilders zetten. Je moest trouwens eens weten hoe Franse filosofen over Moren, Perzen en Turken dachten.
pi_82149515
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat de mossad eerst nog met wat valse turkse paspoorten enkele wapendeals moet maken om zodoende de wapen alsnog daar te krijgen.
Heb je dit op Stormfront gelezen of zelf verzonnen?
pi_82149521
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:40 schreef desiredbard het volgende:

Een beetje nalezen, iets gespecificeerder dan dat de linkse spindocters (en rechtse) ons willen doen geloven is dat de burgerbevolking redelijk met elkaar over de vloer kon.
Net zoals we volgens sommigen ook in nederland met een niet te grote groep allochtonen geen probleem hadden maar nu het er zoveel geworden zijn het problematisch begint te worden. Hoeveel import joden had israel de laatste 60 jaar binnengehaald.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:47:31 #269
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82149585
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:45 schreef Haradrim het volgende:
Je moest trouwens eens weten hoe Franse filosofen over Perzen dachten.
Niets meer dan lof. Was het niet Montesquie met zijn Perzische brieven, waarin twee Perzen Europa bezoeken en met hun kritische beschouwingen de spiegel aan hun gastheren voorhouden, de Europeanen. Ken je geschiedenis. Noem één Franse filosoof die niets van Perzen moest weten?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:47:33 #270
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82149589
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel vreemd natuurlijk weer dat ze het vermeende wapen dan nog niet hebben kunnen vinden en groot uitgemeten wordt in de media.
Zoals je kunt lezen, ging het oa om wapens afgepakt van de commando's.

Maar goed, anti-israel gelooft dit natuurlijk ook niet, omdat het uit een interview met een joodse meneer blijkt.
Ik denk dat het ook niet de hele waarheid is, maar het schept wel een mooi beeld dat artikel.
Alles wat we de komende tijd over dit incident gaan horen, zullen twijfels bij gezet worden, van wie het ook komt.

Zoals altijd in dit conflict, de waarheid ligt weer in het midden.
pi_82149595
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef waht het volgende:
TVP
pi_82149601
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

De VN is een club waar Arabische dictaturen en bananenrepublieken een stevige vinger in de pap hebben. Over heel veel zaken hoor je ze nauwelijks, maar Israel-bashen doen de Arabieren altijd graag.
Je weet welke landen permanente zitting hebben in de VN-veiligheidsraad? Daar zit geen enkel islamitisch land tussen. De VS, Israël-fan bij uitstek hebben de resoluties dus ook niet tegengehouden.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:47:54 #273
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149607
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als er iets makkelijk te verifiëren valt in deze zaak is het wel of er militairen met schotwonden zijn.
Met onafhankelijke onderzoekers zou ik je inderdaad gelijk geven.

Vanuit Israëlisch hoek echter...
AFC AJAX
pi_82149615
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

De VN is een club waar Arabische dictaturen en bananenrepublieken een stevige vinger in de pap hebben.
Heb je die onzin weer. VN is waar Israël zijn bestaan aan te danken heeft.
pi_82149625
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:45 schreef msnk het volgende:

[..]

Waarom is 1 en 4 vaag dan? Dat commando's als eerste begonnen te vuren heb ik uit een gekleurd ooggetuigenverslag, wat is daar vaag aan? En dat het is uitgezonden in het ochtend nieuws, is toch ook niet vaag? Of hebben ze dat niet in Belgie? Ik weet toch zeker dat Één iets dergelijks ook heft hoor, ochtend programmering.

En wat is er vaag aan 4? Mijn vierde punt was dat men het vreemd vindt, dat de demonstranten op de c commando's ingingen. Jij vraagt hoe ik dat weet, nou eh... Deze hele topic zit er vol mee toch?

pi_82149645
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Terecht. Met Palestijnen is niet te onderhandelen en ze zijn compleet onbetrouwbaar. Dan moet je telkens meer buffers inbouwen.
Een Jodenhater is een Anti-Semiet.
Wat is de naam voor een Palestijnenhater?

(Zelfs m'n spellingscontrole herkent wel Jodenhater en niet Palestijnenhater...)
  maandag 31 mei 2010 @ 16:48:39 #277
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82149647
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee joh, dan hebben ze tegen een extra vergoeding zich door collega's in de knieen laten schieten of het kwam door afketsend eigen vuur.
pi_82149655
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:39 schreef IHVK het volgende:
CHP staat voorlopig op nummer 1 peilingen.
Bron?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:48:57 #279
243927 Lolque
woopwoop
pi_82149670
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:45 schreef msnk het volgende:

[..]

Waarom is 1 en 4 vaag dan? Dat commando's als eerste begonnen te vuren heb ik uit een ooggetuigenverslag, wat is daar vaag aan? En dat het is uitgezonden in het ochtend nieuws, is toch ook niet vaag? Of hebben ze dat niet in Belgie? Ik weet toch zeker dat Één iets dergelijks ook heft hoor, ochtend programmering.

Ooggetuigenverslag, dat moet van de mensen op de boot zelf vandaan komen.
Waren dat niet allemáál van die linkse kudthippies?
Ik bedoel je gaat je eigen volk toch niet naaien door te zeggen ''Wij zijn begonnen maar raar genoeg verloren we''
kei lief.
pi_82149696
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:43 schreef Lolque het volgende:

Als jij een pistool richt op een Israëlische commando mag hij terugschieten, waarbij hij toch wel sneller is.
Bron?
pi_82149708
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Een Jodenhater is een Anti-Semiet.
Wat is de naam voor een Palestijnenhater?

(Zelfs m'n spellingscontrole herkent wel Jodenhater en niet Palestijnenhater...)
Islamieten zijn ook semieten. Halcon is ook een antisemiet.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:50:25 #282
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149755
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:48 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ooggetuigenverslag, dat moet van de mensen op de boot zelf vandaan komen.
Waren dat niet allemáál van die linkse kudthippies?
Ik bedoel je gaat je eigen volk toch niet naaien door te zeggen ''Wij zijn begonnen maar raar genoeg verloren we''
Opkomen voor mensenrechten staat niet gelijk aan hippie zijn.

Die knuffelen meestal bomen, zoals de PvdD of GL.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:50:25 #283
167595 mirved
Infobesitas
pi_82149756
Wat een jodenhaat hier. Totaal nergens op gebaseerd behalve een achterlijk woestijngeloof.
pi_82149758
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals we volgens sommigen ook in nederland met een niet te grote groep allochtonen geen probleem hadden maar nu het er zoveel geworden zijn het problematisch begint te worden. Hoeveel import joden had israel de laatste 60 jaar binnengehaald.
Het verschil was dat er 60 jaar geleden geen aanpassingsproblememn in ONS land waren.
Israel heeft geen problemen met immigranten die zich niet aanpassen.

Tiet-Slagroomtaart Lul -BBQ vergelijkimg
  maandag 31 mei 2010 @ 16:50:30 #285
303848 KoffieMetMelk
pi_82149759
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:47 schreef Prosac het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen, ging het oa om wapens afgepakt van de commando's.

Maar goed, anti-israel gelooft dit natuurlijk ook niet, omdat het uit een interview met een joodse meneer blijkt.
Ik denk dat het ook niet de hele waarheid is, maar het schept wel een mooi beeld dat artikel.
Alles wat we de komende tijd over dit incident gaan horen, zullen twijfels bij gezet worden, van wie het ook komt.

Zoals altijd in dit conflict, de waarheid ligt weer in het midden.
Vind het sowieso al opvallend hoe de moslims hier als blinde kefferhondjes van zich afbijten en alle geruchten/nieuws die niet strookt met hun Israël-ketterij simpelweg van de hand wuiven.
Net kleine kinderen die hun zin niet krijgen.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:50:36 #286
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82149767
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:47 schreef msnk het volgende:

[..]

Met onafhankelijke onderzoekers zou ik je inderdaad gelijk geven.

Vanuit Israëlisch hoek echter...
Dus je gelooft een of andere clown op zijn woord als hij zegt dat er random op dat schip gevuurd werd, maar als er straks foto's van neergeschoten commando's opduiken is het allemaal propaganda?
  maandag 31 mei 2010 @ 16:51:19 #287
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149812
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef mirved het volgende:
Wat een jodenhaat hier. Totaal nergens op gebaseerd behalve een achterlijk woestijngeloof.
Op enkele emotionele commentaar na, lees ik geen jodenhaat

Vergis je jodenhaat niet met zionistenhaat?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:51:47 #288
243927 Lolque
woopwoop
pi_82149833
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef msnk het volgende:

[..]

Opkomen voor mensenrechten staat niet gelijk aan hippie zijn.

Die knuffelen meestal bomen, zoals de PvdD of GL.
Oja want de Palestijnen hebben het het slechtste.
Zijn mensen die veel harder hulp nodig hebben, maar hey dit is eigenlijk best wel leuk toch?
kei lief.
pi_82149852
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Vind het sowieso al opvallend hoe de moslims hier als blinde kefferhondjes van zich afbijten en alle geruchten/nieuws die niet strookt met hun Israël-ketterij simpelweg van de hand wuiven.
En daarom pakt Pappa Israel ook het vuurwerk af
Je mag kleine kindjes niet met vuurwerk/kasams laten spelen
  maandag 31 mei 2010 @ 16:52:56 #290
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149897
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dus je gelooft een of andere clown op zijn woord als hij zegt dat er random op dat schip gevuurd werd, maar als er straks foto's van neergeschoten commando's opduiken is het allemaal propaganda?
Jij zei schotwonden, niet neergeschoten militairen.

Als ik een militair zie creperen geloof ik ze ook wel hoor.

Overigens vind ik iemand die goed journalistiek drijft en vloeiend Engels op zeer hoog niveau spreekt geen clown. Als ik zijn Engels vergelijk met de meeste Israëliërs
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:53:29 #291
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149936
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:51 schreef Lolque het volgende:

[..]

Oja want de Palestijnen hebben het het slechtste.
Zijn mensen die veel harder hulp nodig hebben, maar hey dit is eigenlijk best wel leuk toch?
Er zijn zat mensen op deze aardkloot die het veel slechter hebben dan Palestijnen.

Maar daar gaat het niet om?
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:53:49 #292
243927 Lolque
woopwoop
pi_82149958
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen op deze aardkloot die het veel slechter hebben dan Palestijnen.

Maar daar gaat het niet om?
Laat ze zich daar mee bezig houden?
kei lief.
pi_82149963
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef mirved het volgende:
Sukkel

Al die niet-moslims (incl. een Nederlander) op het schip negeer je voor het gemak.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:54:25 #294
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82149997
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik tel twee? drie? moslims hier. Maar een stuk meer antizionisten
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:55:18 #295
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82150046
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef Lolque het volgende:

[..]

Laat ze zich daar mee bezig houden?
Jij weet neem ik aan toch ook wel hoe de menselijke instinct werkt? Je helpt eerder iemand of een volk met wie je een band voelt, dan met random negertjes die ergens in een woestijn creperen van de honger.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 16:55:28 #296
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_82150059
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')