Mwoah, ik verwacht niet dat de Turkse militairen 14 Nederlanders zullen doden hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Wanneer je als Nederlandse of Armeense boot in Turkije aan wil meren om te protesteren tegen het Turkse regenime en je krijgt geen toestemming. Keert niet terug maar gaat door. Turkije stuurt daar mensen op af om ze te dwingen van hun plannen af te zien, vind je het dan normaal dat ze op dezelfde manier met geweld verzet plegen?
Logisch, er is geschoten en er zijn doden gevallen. Anders wis je sporen uit.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef xminator het volgende:
[..]
De schepen zijn een no-go voor de journalisten...
Wel wanneer er een collega wordt vermoordquote:Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef msnk het volgende:
[..]
Mwoah, ik verwacht niet dat de Turkse militairen 14 Nederlanders zullen doden hoor
Als ze zich eenmaal in Turkse wateren bevinden, vind ik het heel normaal dat Turkije dan mensen erop af stuurt.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Wanneer je als Nederlandse of Armeense boot in Turkije aan wil meren om te protesteren tegen het Turkse regenime en je krijgt geen toestemming. Keert niet terug maar gaat door. Turkije stuurt daar mensen op af om ze te dwingen van hun plannen af te zien, vind je het dan normaal dat ze op dezelfde manier met geweld verzet plegen?
Die schepen hadden het recht niet om naar Gaza door te varenquote:Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef Farang het volgende:
[..]
De douane had het recht niet om aan boord te gaan.
Ik vind het begrijpelijk dat de emoties oplopen bij iets waar uiteindelijk 20 doden vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Jij vind het begrijpelijk dat iemand soldaten dood wenst?
België is een internationaal erkend land en bovenal een democratische rechtsstaat, geen gebied dat niet nader gedefinieerd is aan wie het toebehoort en daarnaast een regering kent die met geweld aan de macht is gekomen en een beleid heeft dat er op gebaseerd is Nederland/Israel van de kaart af te vegen. Daarnaast is België niet in conflict met Nederland en bestoken ze Zeeuws-Vlaanderen en Zuid Limburg ook niet met raketten, proberen ze niet dmv gewapende uitvallen de grens over te steken en plegen ze ook geen terreur met bomaanslagen in Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hoezo? Dit konvooi was op weg naar Gaza, niet naar Israël. En bevond zich bovendien in Internationale wateren.
De eerste twee doden (waar de journalist van Al-Jazeera het o.a over had) vielen vanuit de helikopter.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Als ze niet hadden gevochten vielen er ook geen doden. Moeten ze niet gaan janken nu ze hebben hun kansen gehad
Helemaal mooi gaat het worden, ga je nu ook nog israel in de slachtoffer rol stoppen.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:
Dan gaan ze niet zomaar een geweldadige actie uitvoeren, zeker niet met al die persaandacht, dit is beraamd
door Palestijnen
of Turkije.
Dat land zonder leger valt het land met leger wel elke keer aan. En niet andersomquote:Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef UltraR het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Het land met 1 van de sterkste legers ter wereld is in oorlog met een land dat helemaal geen leger heeft.
Bron?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
De eerste twee doden (waar de journalist van Al-Jazeera het o.a over had) vielen vanuit de helikopter.
Als het somalische piraten betref redeneer je weer heel anders.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Als ze zelf een inval doen op een schip dat op internationale wateren vaart, dan wel.
Om even wat tijd te besparen:quote:Op maandag 31 mei 2010 16:18 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Als ze niet hadden gevochten vielen er ook geen doden. Moeten ze niet gaan janken nu ze hebben hun kansen gehad
Heetgebakerde mannetjes, misschien wel ja.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:21 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Wel wanneer er een collega wordt vermoordOf neer word gestoken/geschoten/aangevallen
Wie zegt dat?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
De eerste twee doden (waar de journalist van Al-Jazeera het o.a over had) vielen vanuit de helikopter.
Waren de vredesactivisten dan in de helicopters geklommen. Ik heb nog steeds geen bericht gehoord over dode militairen. Of bedoel je dat er 2 vredesactivsten vanuit de lucht al neergeschoten zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat is ook het zelfde zekerquote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als het somalische piraten betref redeneer je weer heel anders.
Die worden immers door on gedreven toto piraterij niet
Je haalt twee zaken door elkaar. Is het een drama dat er twintig doden zijn gevallen? Ja, daar lijkt mij geen discussie over mogelijk. De discussie gaat over de vraag of het Israëlische marine dit had kunnen voorkomen EN of de activisten dit hadden kunnen voorkomen. Dat het vreselijk is dat er 20 doden zijn gevallen is daarbij geen argument.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat de emoties oplopen bij iets waar uiteindelijk 20 doden vallen.
Vind jij het begrijpelijk dat ze 20 burgers doden?![]()
Voorzover ik weet zijn er geen doden aan Israelische zijde.
Als ze een eventuele blokkade van Koerdische gebieden zouden willen doorbreken.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef msnk het volgende:
[..]
Mwoah, ik verwacht niet dat de Turkse militairen 14 Nederlanders zullen doden hoor
En dat rechtvaardigt zulke uitspraken? Nooit.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat de emoties oplopen bij iets waar uiteindelijk 20 doden vallen.
Kun je er leuk een kots-smiley neerzetten, als je me echt had gevolgd had je geweten dat ik elke dode of gewonde onnodig vind.quote:Vind jij het begrijpelijk dat ze 20 burgers doden?![]()
Moet dat dan?quote:Voorzover ik weet zijn er geen doden aan Israelische zijde.
De palestijnen zijn het probleem en niet de isrealiersquote:Op maandag 31 mei 2010 16:23 schreef UltraR het volgende:
[..]
Om even wat tijd te besparen:
Ik: Als ze niet waren geënterd vielen er ook geen doden.
Jij: Als ze daar niet naartoe waren gevaren vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël die blokkade niet had opgericht vielen er ook geen doden.
Jij: Als Hamas niet aan de macht was gekomen in Gaza en geen raketten op Israël had afgevuurd vielen er ook geen doden.
Ik: Als Israël niet was opgericht in het Midden-Oosten vielen er ook geen doden.
Jij: ?
En volgens mij zag ik dus inderdaad een loop van een geweer in het Turkse filmpje, al probeerden ze de camera zo te richten dat je het niet zag. Maar kon het niet duidelijk zien.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |