abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82145030

1: Internationale druk op Israël neemt toe
2: Druk op Israël neemt toe #2: flotilla hulpgoederen beschoten
3: Druk op Israël neemt toe #3: Doden hulpconvooi
4: Israël #4 -Doden door aanval op Hulpkonvooi
quote:

Israël stopt hulpkonvooi met geweld

` Israël heeft een scheepskonvooi met
hulpgoederen voor Gaza met geweld
tegengehouden.De meldingen over het
aantal doden lopen uiteen van 10 tot 19
en er zouden tientallen gewonden zijn.

De zes schepen met hulpgoederen werden
vanochtend buiten de territoriale
wateren aangevallen door Israëlische
commando's.Volgens het leger werden de
militairen beschoten en aangevallen met
messen en knuppels.Er waren ook twee
Nederlanders onder de activisten.

De Israëlische regering betreurt dat er
doden zijn gevallen,maar legt de schuld
bij de organisatoren van het konvooi.
Die zouden uit zijn geweest op geweld.
quote:
Barak: Sail's organizers responsible for deadly raid
(Video) Defense minister, IDF chief of staff and Navy commander explain Israeli considerations following takeover of aid ships sailing to Gaza, which left at least 10 pro-Palestinian activists dead. 'We regret the casualties, but soldiers were in danger'

VIDEO - Defense Minister Ehud Barak said Monday that the organizers of the flotilla to Gaza were responsible for the deadly Israel Defense Forces raid of the ships, which left at least 10 pro-Palestinian activists dead and dozens injured.

Speaking at a joint press briefing with IDF Chief of Staff Gabi Ashkenazi and Navy Commander Eliezer Marom, Barak said, "We express our regret over the injuries, but the sail's organizers and its participants are fully responsible."

He added that a violent incident took place on only one of the six ships involved in the sail.

"The State of Israel appealed to the organizers before the ships set sail and during the sail and invited them to arrive at the Ashdod Port and transfer the aid to Gaza after security checks," he said. "All of our appeals were turned down. The soldiers were attacked after arriving at one of the ships. Some were injured by serious physical violence on the part of the protestors.

"I am familiar with these types of operations and their possible developments, and I am familiar with the units which operated and with their commanders. They are the best of our people," the defense minister explained.

"In light of the life-threatening situation, the soldiers were forced to use crowd dispersal means and firearms," he said, adding that some of the casualties were killed by firearms. According to Barak, 10 soldiers were injured in the incident, some from firearms and some from cold arms.

"The IHH organization, which was behind these unruly ship, is a violent and radical organization acting under the cover of humanitarian activity," Barak argued.

"This is the time for responsibility and I call on everyone to act with restraint and common sense and not let an anarchistic organization and radical elements seeking to undermine the public order to take advantage of this unfortunate incident for violence."

'Crowd dispersal equipment wasn't enough'

IDF Chief of Staff Ashkenazi said that during the clash with the passengers of the Marmara ship, the activists used iron bars and knives.

"They even fired shots from a weapon snatched from one of the soldiers," he said. "It's clear beyond any doubt that the soldiers acted as required."

Ashkenazi (L), Barak and Marom (Photo: Dalit Shacham)

Ashkenazi added that the soldiers were prepared for the mission, but that "the crowd dispersal equipment was not enough."

As for the organizers' intentions, the army chief insisted that "it had nothing to do with humanitarian aid. The activity was radical from the very first moment."

According to Ashkenazi, the Navy operation was aimed at preventing an unsupervised infiltration of people and cargo to Gaza.

Navy chief: Troops demonstrated courage

Navy Commander Marom said that "through the incident, the fighters demonstrated courage and determination, while using a great amount of restraint."

According to Marom, the results of the deadly incident could have been much worse had the soldiers acted differently. "On all five ships there was no need for live ammunition to stop the sail, and with appropriate treatment we managed to stop the ships and take control of them."

Moving on to the Israeli injuries, the Navy chief said one fighter was suffering from a serous head injury, two others were injured by gunshots and one more was stabbed."

Marom added that before the violence began, the Marmara passengers rejected the army's calls with "obscene language and inappropriate behavior." He said the fighters who got on the ship were attacked by the 600 passengers with "unusual violence, which put their lives in danger."

According to the Navy commander, the soldiers responded with crowd dispersal means, but were forced to open fire due to the life-threatening situation.

Marom said his people "were physically, operationally and mentally prepared" for the operation, and noted that the sail's organizers were warned in the weeks before the incident not to approach the Gaza coast.

VIDEOBEELDEN:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html

De boten voerde door de blokkade heen, op 1 van de 6 boten zijn er ongeregeldheden uitgebroken waarbij er doden zijn gevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 15:20:23 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82145056
-ja-

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 31-05-2010 15:20:41 ]
pi_82145066
Ben benieuwd hoe men zou reageren als er nu ineens wapens enzo gevonden zouden worden.

Andersom is het natuurlijk ook zo dat als blijkt dat israel onrechtmatig gehandeld heeft ze daar ook voor gestraft moeten worden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82145085
Een aardige complottheorie:

Voordat het hulpkonvooi vertrok vertelde Bülent Yildirim, de Turkse leider van IHH (de organiserende partij) tegen een reporter van al-jazeera, dat hij geen Israelische verhindering verwachtte, maar dat ze een mogelijke Israelische belegering van het schip zouden proberen af te slaan. Volgens Yildirim bestond er echter wel een kans dat Israel zou aanvallen, omdat binnen het Israelische kabinet een fractie aanwezig is die uit is op de val van de regering. Een militaire aanval op een civiele hulpkonvooi met daarin talloze NGO's en politici met verschillende nationaliteiten levert een enorme internationale druk op, waaronder de regering zal bezwijken, is de gedachte van deze fractie.

Een bevestiging van deze complottheorie put ik uit het gegeven dat na de aanval de extreem-rechtse minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman het volgende heeft verklaard: "The aid convoy is violent propaganda against Israel, and Israel will not allow its sovereignty to be threatened in any way, in any place, land, air or sea,"Bron.

De handelsminister van Israel Benjamin Ben-Eliezer van de Israelische Arbeidspartij verklaarde daarentegen: "De beelden zijn zeker niet aangenaam. Ik kan slechts mijn diepe spijt betuigen over alle slachtoffers."Bron

Een tweede bevestiging put ik uit het feit dat het schip op internationale wateren is geënterd. Hadden ze niet even kunnen wachten om een troef uit handen van de wederpartij te kunnen slaan? Of wilden ze dat helemaal niet?

Het fragment waarin Bülent Yildirim de tweestrijd in het Israelische kabinet aanduidt, en een mogelijke aanval voorspelt/ verklaart, is hier terug te zien, voorzien van (zeer gebrekkig) Engelse vertaling.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  maandag 31 mei 2010 @ 15:20:44 #5
260098 Codiac
Back in business
pi_82145099
Nederland moet deze actie natuurlijk veroordelen. Maar gaat we dat doen met het CDA en de CU nog aan het roer?
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:20:57 #6
8781 crew  Frutsel
pi_82145110
is het nu konvooi of convooi of kan beide?
pi_82145131
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Frutsel het volgende:
is het nu konvooi of convooi of kan beide?
konvooi
pi_82145152
Goeie zaak van israel
  maandag 31 mei 2010 @ 15:21:58 #9
167595 mirved
Infobesitas
pi_82145156
Ze waren gewaarschuwd dat ze niet toegelaten zouden worden. Het zou mooi zijn als iedereen maar fijn met konvooien aan land kon waar die wou.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:22:11 #10
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145174
Je blijft maar stug volhouden dat het "zomaar" was. Ik weet het zelf ook niet zeker, maar ik hou de optie open dat ze inderdaad vanuit de helikopters werden beschoten zoals de organisatie dat zelf heeft medegedeeld. Misschien klopt er geen hout van, en misschien is het wel de absolute waarheid.

En vergeet niet dat als de persoon die aangevallen wordt wellicht niet heeft geschoten, het niet wegneemt dat de haat tegenover de hele groep is gericht als één van de anderen in die groep dat wél heeft gedaan.
AFC AJAX
pi_82145194
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef druide het volgende:
Een aardige complottheorie:

Voordat het hulpkonvooi vertrok vertelde Bülent Yildirim, de Turkse leider van IHH (de organiserende partij) tegen een reporter van al-jazeera, dat hij geen Israelische verhindering verwachtte, maar dat ze een mogelijke Israelische belegering van het schip zouden proberen af te slaan. Volgens Yildirim bestond er echter wel een kans dat Israel zou aanvallen, omdat binnen het Israelische kabinet een fractie aanwezig is die uit is op de val de regering. Een militaire aanval op een civiele hulpkonvooi van talloze NGO's en politici met verschillende nationaliteiten levert een enorme internationale druk op, waaronder de regering zal bezwijken, is de gedachte van deze fractie.

Een bevestiging van deze complottheorie put ik uit het gegeven dat na de aanval de extreem-rechtse minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman het volgende heeft verklaard: "The aid convoy is violent propaganda against Israel, and Israel will not allow its sovereignty to be threatened in any way, in any place, land, air or sea,"Bron.

De handelsminister van Israel Benjamin Ben-Eliezer van de Israelische Arbeidspartij verklaarde daarentegen: "De beelden zijn zeker niet aangenaam. Ik kan slechts mijn diepe spijt betuigen over alle slachtoffers."Bron

Een tweede bevestiging put ik uit het feit dat het schip op internationale wateren is geënterd. Hadden ze niet even kunnen wachten om een troef uit handen van de wederpartij te kunnen slaan? Of wilden ze dat helemaal niet?

Het fragment waarin Bülent Yildirim de tweestrijd in het Israelische kabinet aanduidt, en een mogelijke aanval voorspelt/ verklaart, is hier terug te zien, voorzien van (zeer gebrekkig) Engelse vertaling.
Welke fractie is dat dan precies? Ultranationalisten, ultraorthodoxen, Arabische partijen. Het is allemaal wel erg vaag.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:22:33 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145195
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:19 schreef IHVK het volgende:
-ja-
Wat heb ik gemist?
AFC AJAX
pi_82145219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:22 schreef msnk het volgende:
Je blijft maar stug volhouden dat het "zomaar" was. Ik weet het zelf ook niet zeker, maar ik hou de optie open dat ze inderdaad vanuit de helikopters werden beschoten zoals de organisatie dat zelf heeft medegedeeld. Misschien klopt er geen hout van, en misschien is het wel de absolute waarheid.

En vergeet niet dat als de persoon die aangevallen wordt wellicht niet heeft geschoten, het niet wegneemt dat de haat tegenover de hele groep is gericht als één van de anderen in die groep dat wél heeft gedaan.
Ik kan mij vergissen maar als je vanuit de heli's al schiet, dan zou stap 2 zijn om in ieder geval traangas op het dek te schieten en in de traangaswolk te landen. Dat is op die beelden echt niet aan de orde.
pi_82145235
Waarom zou je dit veroordelen eigenlijk?
Ze hebben van te voren gewaarschuwd, en toch doorvaren (Gazastrook notabene) en er achteraf van opkijken dat er geweld aan te pas komt.
Of praat ik nu raar.
Life is Music
pi_82145250
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Codiac het volgende:
Nederland moet deze actie natuurlijk veroordelen. Maar gaat we dat doen met het CDA en de CU nog aan het roer?
Natuurlijk, deze actie verdient een veroordeling. Maar laten we het niet erger maken dan dat het is voordat de onderste steen boven is, en die kan wel eens heel diep liggen.
pi_82145269
TVP
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82145278
Het blijft toch altijd een gevecht..
Het feit blijft dat ze gewaarschuwd zijn en niet hebben geluisterd. dan moet je je eigen conclusies trekken
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_82145290
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Amos_ het volgende:
Ben benieuwd hoe men zou reageren als er nu ineens wapens enzo gevonden zouden worden.
Honderden wapens zijn gevonden!!!
quote:
The flotilla, which includes three cargo ships and three passenger ships, is trying to draw attention to Israel's three-year blockade of the Gaza Strip. The boats are carrying items that Israel bars from reaching Gaza, like cement and other building materials. The activists said they also were carrying hundreds of electric-powered wheelchairs, prefabricated homes and water purifiers.
pi_82145315
Kan iemand mij dat filmpje tonen waar de beelden op staan van geweld tegen de commando's.
Alvast bedankt.
pi_82145316
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Codiac het volgende:
Dan stem je toch pvv
  maandag 31 mei 2010 @ 15:25:12 #21
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82145321
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:20 schreef Amos_ het volgende:
Net zoals nu.

Pro-Israel: Zie je wel, ze hadden toch gelijk, we hadden alle recht dat schip te enteren en die activisten bleken dus helemaal niet vredelievend.

Anti-Israel: Die wapens zijn in de haven door Israel zelf geplaatst om zo hun actie moordpartij te kunnen rechtvaardigen
pi_82145334
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:23 schreef Fredo55 het volgende:
Ze hebben van te voren gewaarschuwd, en toch doorvaren (Gazastrook notabene) en er achteraf van opkijken dat er geweld aan te pas komt.
Of praat ik nu raar.
Omdat 19 doden van o.a. bevriende natiestaten wel erg veel is.

Verder is het wel kat en muis, pure provocatie en uitlokking van de 'vredesactivisten'.
pi_82145352
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:21 schreef mirved het volgende:
Ze waren gewaarschuwd dat ze niet toegelaten zouden worden. Het zou mooi zijn als iedereen maar fijn met konvooien aan land kon waar die wou.
Kan marroko (straat van gibraltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudie arbabie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokkeren, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:26:01 #24
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145361
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:21 schreef Moozzie het volgende:
Goeie zaak van israel [ afbeelding ]
Hoezo dat nu weer? Er valt van alle kanten tegen de gebeurtenissen aan te kijken, maar een goede zaak zou ik het nooit durven noemen. Het is hoe dan ook een ramp, of je nu vindt dat Israël zich misdragen heeft of dat de activisten het over zichzelf hebben afgeroepen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82145362
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dan stem je toch pvv
PVV is anders ook aardig pro-Israel.
pi_82145380
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dan stem je toch pvv
PVV is anders behoorlijk pro-Israel. Grote Geert komt regelmatig buurten en koffie drinken bij Bibi.
pi_82145385
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef Farang het volgende:

[..]

Honderden wapens zijn gevonden!!!
[..]

Afwachten dus wat er geconcludeerd kan worden.
pi_82145402
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan marroko (srtaat van gribaltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudia arbaie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokker, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
Echt niet dat egypte isreal laat stikken hoor
  Donald Duck held maandag 31 mei 2010 @ 15:27:35 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82145427
quote:
Of praat ik nu raar.
Zeker niet raar. Israël bluft niet, dat hebben ze al zo vaak laten zien in het verleden. Israël durft het leger offensief in te zetten. En het konvooi wist gewoon dat ze daartegenover zouden gaan staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_82145441
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef Haradrim het volgende:

[..]

PVV is anders behoorlijk pro-Israel. Grote Geert komt regelmatig buurten en koffie drinken bij Bibi.
Wie is Bibi dan.
pi_82145455
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoezo dat nu weer? Er valt van alle kanten tegen de gebeurtenissen aan te kijken, maar een goede zaak zou ik het nooit durven noemen. Het is hoe dan ook een ramp, of je nu vindt dat Israël zich misdragen heeft of dat de activisten het over zichzelf hebben afgeroepen.
Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
pi_82145471
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Afwachten dus wat er geconcludeerd kan worden.
Heb je het wel gelezen ?
pi_82145486
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Echt niet dat egypte isreal laat stikken hoor
Egypte en Marokko zullen niet eens zo'n probleem zijn, Turkije en Iran, daar zitten de haatzaaiers.
pi_82145504
Ben iig benieuwd naar de uitkomst
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 31 mei 2010 @ 15:29:10 #35
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145515
quote:
Of praat ik nu raar.
Raar ja, omdat de timing echt te zot voor woorden is. Wacht dan op zijn minst totdat ze jouw territorium betreden.
AFC AJAX
pi_82145517
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie is Bibi dan.
Benjamin Netanyahu.
pi_82145523
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:22 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Welke fractie is dat dan precies? Ultranationalisten, ultraorthodoxen, Arabische partijen. Het is allemaal wel erg vaag.
Ik zou het ook niet weten.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_82145524
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Egypte en Marokko zullen niet eens zo'n probleem zijn, Turkije en Iran, daar zitten de haatzaaiers.
En dat wil bij de eu
pi_82145529
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie is Bibi dan.
Benjamin Netanyahu.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:29:34 #40
167595 mirved
Infobesitas
pi_82145533
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan marroko (straat van gibraltar) dan samen met egytpe (suez kanaal), en saudie arbabie (klein stukje rode zee) afspreken dat men alle schepen met bestemming israel gaat blokkeren, mogen die dan ook ongegeneerd zulke handelsschepen aanvallen.
Als zij over hun gebied varen en zij dit niet zouden willen wel ja. Maar zulke beslissingen durven ze toch niet te maken. Net zoals zuid koreaanse schepen niet in de noord koreaanse wateren mogen komen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_82145552
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen ?
Ja. Dat zeggen de activisten zelf. Ik ga bij de douane ook niet aangeven dat ik een kilo coke tussen mijn billetjes heb gestopt.

Ik zou het mooi vinden als ze inderdaad geen wapens bij zich hebben. Dan is er een stok om mee te slaan naar de overdreven blokkades. Vinden ze dat soort spullen wel tsja, dan is dat behoorlijk klote maar ook oerdom.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:30:17 #42
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82145562
Tja, dat krijg je als je moeilijk gaat doen in een oorlogsgebied. Het is geen Europese binnenstad waar je met je bivakmuts en palestijnensjaal naar hartelust kunt gaan rellen. Jammerdebammer.
pi_82145607
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef GasProblem het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
Keej, dacht al, zat te denken aan die pianist vroeg me al af wat hij daar te zoeken had .
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Moozzie het volgende:

[..]

En dat wil bij de eu
Denk niet dat Erdogan dat nog als belangrijkste doel zit, hij wil een verenigd Turkije, een verenigd M-O.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:31:39 #44
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145633
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
Dat iemand een onrechtmatige daad begaat, maakt hem niet rechteloos. Als iemand door rood rijdt, sla je hem ook niet dood. En natuurlijk was het een provocatie van die actievoerders, maar een terechte.
pi_82145635
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:24 schreef DeParo het volgende:
Kan iemand mij dat filmpje tonen waar de beelden op staan van geweld tegen de commando's.
Alvast bedankt.
Heeft iemand ze nog????
pi_82145675
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:30 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja. Dat zeggen de activisten zelf. Ik ga bij de douane ook niet aangeven dat ik een kilo coke tussen mijn billetjes heb gestopt.

Ik zou het mooi vinden als ze inderdaad geen wapens bij zich hebben. Dan is er een stok om mee te slaan naar de overdreven blokkades. Vinden ze dat soort spullen wel tsja, dan is dat behoorlijk klote maar ook oerdom.
Ben je nu sarcastisch bezig of weet je werkelijk niet wat 'wheelchairs' betekent?
pi_82145688
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:29 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Benjamin Netanyahu.
Benjamin zat zelf ook bij die elite eenheid waar het bericht over gaat.
[/saillant detail]
pi_82145721
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:31 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat iemand een onrechtmatige daad begaat, maakt hem niet rechteloos. Als iemand door rood rijdt, sla je hem ook niet dood. En natuurlijk was het een provocatie van die actievoerders, maar een terechte.
In een oorlogs situatie gaat het allemaal net even anders he. Als ze gevaarlijk spul mee hadden genomen en je doet er niks tegen dan bescherm je je eigen volk niet goed genoeg en krijg je het spul tegen je. En die palestijnen zijn niet te vetrouwens dus dan maar controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
pi_82145732
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

Keej, dacht al, zat te denken aan die pianist vroeg me al af wat hij daar te zoeken had .
[..]

Denk niet dat Erdogan dat nog als belangrijkste doel zit, hij wil een verenigd Turkije, een verenigd M-O.
Absoluut, ondanks de theoretische alliantie van Israel en Turkije (een hemelse alliantie noemde Sharon het ooit eens) is Turkije hard op weg een 180 graden draai te maken onder de bezielende leiding van Erdogan. Cultureel enigzins begrijpelijk. Economisch gezien niet. Zeker niet gezien de regionale spanningen van Turkije met o.a. Armenië, Rusland en Irak.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:33:45 #50
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145736
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef waht het volgende:

[..]

[/saillant detail]
Ex-soldaten met politieke macht.
pi_82145753
quote:

[..]

In hoeverre zijn zulke toezeggingen betrouwbaar vanuit israel, net zoals ze zeggen niet meer nederzettingen te bouwen, maar ondertussen gewoon doorgaan.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:34:33 #52
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145772
quote:

[..]

Dat was nu juist het hele idee van dat konvooi: het omzeilen van die controle. Het is niet gek dat ze daar niet mee akkoord gingen.
bron
pi_82145777
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef waht het volgende:

[..]

[/saillant detail]
Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.
pi_82145789
quote:
White House laments Gaza incident day before Israeli PM visit

The White House said on Monday that it regrets and is investigating a raid by the Israeli military of a flotilla carrying supplies for Palestinians in Gaza.

A day before Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is set to travel to Washington to meet with President Barack Obama, the Israeli military raided the flotilla, killing at least 10 people.

"The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy," White House Deputy Press Secretary Bill Burton said in a statement.[..]
Mooie woorden.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:35:13 #55
21467 franske19
Hit the deck!
pi_82145802
quote:

[..]

Heeft iemand ze nog????

Heb deze ook gepost op de frontpage. Vanaf 01:30 zie je de commando's landen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:35:48 #56
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145835
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Moozzie het volgende:

[..]

In een oorlogs situatie gaat het allemaal net even anders he. Als ze gevaarlijk spul mee hadden genomen en je doet er niks tegen dan bescherm je je eigen volk niet goed genoeg en krijg je het spul tegen je. En die palestijnen zijn niet te vetrouwens dus dan maar controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.
pi_82145837
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:34 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.
Dat klopt inderdaad. Barak zat ook bij de commando's.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:12 #58
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145846
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ex-soldaten met politieke macht.
Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.

Bovendien zijn ze militair af als ze in de politiek komen, daar is dus niets mis mee.
bron
pi_82145870
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.
Niet als je eigen volk daaronder lijd
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:46 #60
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_82145877
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:

[..]

Zuid-Amerikaanse toestanden noem ik dat.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:46 #61
21467 franske19
Hit the deck!
pi_82145878
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:

[..]

Was dat maar zo in Nederland. Heb liever mensen aan de leiding die persoonlijk hebben meegemaakt wat de gevolgen zijn van sommige beslissingen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:36:55 #62
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82145884
quote:

[..]

Heeft iemand ze nog????
Wow, wat lui zeg.

Waarom kijk je niet gewoon in de vorige topic? Of Youtube? Of iedere Frontpage van grote mediaoutlets in ieder beschaafde land?

Het is geen underground iets ofzo.
AFC AJAX
pi_82145917
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.

Bovendien zijn ze militair af als ze in de politiek komen, daar is dus niets mis mee.
Louis keurt het gebeure van de palestijnen allemaal goed dus daar valt niet mee te praten
pi_82145961
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Absoluut, ondanks de theoretische alliantie van Israel en Turkije (een hemelse alliantie noemde Sharon het ooit eens) is Turkije hard op weg een 180 graden draai te maken onder de bezielende leiding van Erdogan. Cultureel enigzins begrijpelijk. Economisch gezien niet. Zeker niet gezien de regionale spanningen van Turkije met o.a. Armenië, Rusland en Irak.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.
Ik denk bijna dat Brazilie er alleen bij was voor de show :S :S.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:38:58 #65
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82145965
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Weet je het verschil tussen een staatsgreep en verkiezingen dan wel???

Kom op man.
bron
pi_82146001
quote:

[..]

Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:40:18 #67
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146026
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.
Ik denk bijna dat Brazilie er alleen bij was voor de show :S :S.
Heb jij je aluminiumhoedje wel even afgestoft?
AFC AJAX
pi_82146051
quote:

[..]

Mwah, aangezien Israël dienstplicht heeft is het niet verwonderlijk dat vele politici een militaire achtergrond hebben.
pi_82146091

Misschien is deze kerel aan boord ook wel dood.
pi_82146110
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ben je nu sarcastisch bezig of weet je werkelijk niet wat 'wheelchairs' betekent?
Je volgt mijn bericht niet blijkbaar. Ik heb het over "als" situaties.

Zoals gezegd, ik kan ook wel zeggen dat het rolstoelen zijn die ik vervoer en het blijken wapens. Ik vertrouw meer op wat men zal aantreffen dan wat men zegt.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:43:09 #71
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82146184
Wat achtergrond over IHH
Turkse organisatie IHH gelinkt aan extremisme
quote:
De Turkse organisatie IHH (Stichting voor Humanitaire Hulp), die voer op een van de schepen in het hulpkonvooi voor Gaza dat is aangevallen door Israël, heeft twee gezichten: hulporganisatie én extremistenvriend. In Turkije geniet de organisatie voornamelijk steun van conservatieve moslims.

IHH, opgericht in 1992, is een van de grootste hulpinstellingen in Turkije en wereldwijd actief. Begin dit jaar bood ze nog hulp aan de getroffenen van de aardbeving in Haïti. Aan de andere kant doet IHH niet geheimzinnig over de banden met de strengislamitische Hamasbeweging, die de macht heeft in de Gazastrook.

IHH steunt Hamas financieel. De steun is verder zichtbaar door onder meer exposities, voorlichtingsbijeenkomsten en de publicatie van boeken over de situatie in Gaza (en niet over problemen in andere Palestijnse gebieden). Het schip dat meevoer in het hulpkonvooi voor Gaza en dat vorige week vertrok uit Antalya aan de Turkse zuidkust, brengt beide gezichten bij elkaar.

Eind jaren negentig liep er in Turkije een strafrechtelijk onderzoek tegen IHH. De organisatie werd verdacht van betrokkenheid bij wapenleveranties aan moslimterroristen. Dat heeft niet geleid tot een verbod van de organisatie. Bij hulpverlening bij rampen in Turkije zelf, zoals aardbevingen, wordt IHH sindsdien wel op afstand gehouden.
bron
pi_82146186
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef franske19 het volgende:

[..]

Ok thnx, je ziet duidelijk dat ze aangevallen worden en dat er van te voren zelfs geschoten werd we horen de knallen, maar ik vraag me af of dit het schip is waar aan boord geschoten werd.
pi_82146225
quote:

[..]

De militairen worden vrijwel direct belaagd door de zogenaamde vredesactivisten
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_82146289
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat achtergrond over IHH
[..]

Moet dus blijken welke tak van de IHH hier dus de vloot heeft georganiseerd.
pi_82146297
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:39 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.
Inderdaad, zelfs de Israelische supermodellen hebben een militaire achtergrond, dat is niet zo verwonderlijk.
Alhoewel Bar Rafaeli wist te ontkomen aan de dienstplicht door in het buitenland te gaan wonen/werken.
Wat haar veel kritiek heeft opgeleverd van haar Israelische collega's.
Maar goed.
pi_82146304
Israëlische commando's vallen schip aan op internationale wateren en doden ongewapende mensen (piraterij, moord) en de rest van de mensen hebben ze meegenomen naar Ashdod in Israël (gijzeling). Goed bezig de enige beschaafde democratische staat in die regio. Geen wonder dat de rest van de landen geen beschaafde democratische staat willen zijn als ze op Israël gaan lijken.
pi_82146334
Nja in de jaren 90 heeft alles wat maar rook naar islam een aanlklacht tegen zich gekregen in Turkije dus veel zegt dat ook niet.
pi_82146358
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef IHVK het volgende:
Nja in de jaren 90 heeft alles wat maar rook naar islam een aanlklacht tegen zich gekregen in Turkije dus veel zegt dat ook niet.
Betrokkenheid bij wapenleveranties is niet echt een "nja" vergrijp.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:46:56 #79
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146374
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren inderdaad niet vriendelijk nadat ze eerst beschoten worden (van buiten hun radius nog wel). Jij wel, neem ik aan ?
AFC AJAX
pi_82146382
quote:

[..]

Je hoort ze zeggen, we zitten met witte vlagen te zwaaien zodat ze stoppen met aanvallen....
Ze zien het en gaan nog door met aanvallen.
pi_82146400
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat achtergrond over IHH
[..]
Dus ze werden verdacht van iets, maar het is nooit bewezen. Maar het Israëlische leger gaat wel meteen helemaal los. Leuke mensen daar in Israël.
pi_82146451
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Betrokkenheid bij wapenleveranties is niet echt een "nja" vergrijp.
Deze informatie neem je voor het gemak wel meteen aan ? Waar is je kritische blik.
pi_82146460
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Je hoort ze zeggen, we zitten met witte vlagen te zwaaien zodat ze stoppen met aanvallen....
Ze zien het en gaan nog door met aanvallen.
Wie zwaait er met witte vlaggen, die gasten die met ijzeren staven de commando's aanvallen,
of de man in z'n witte jurk met dolk in de hand, ik ben overtuigd dat er echte vredesactivisten aan boord waren
maar dat waren niet de mensen die dit geweld hebben uitgelokt
dus tja.
pi_82146491
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Moet dus blijken welke tak van de IHH hier dus de vloot heeft georganiseerd.
Ik denk niet dat deze zogenaamde tweedeling zo concreet binnen de club ligt. Het is gewoon een beweging die aan hulpverlening doet maar als achterliggende gedachte gevaarlijke denkbeelden en doelstelling heeft. Een soort tweede Milli Gorus.
pi_82146499
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef msnk het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren inderdaad niet vriendelijk nadat ze eerst beschoten worden (van buiten hun radius nog wel). Jij wel, neem ik aan ?
En wie zegt dat er niet vanaf de schepen geschoten werd? Was je erbij? Of heb je keihard bewijs?
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_82146525
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:46 schreef IHVK het volgende:
Waarom denk je dat Erdogan nu met dit soort acties ook het leger achter zich probeert te krijgen.
Hij probeert een gemeenschappelijke vijand te creeeren, zodat ook het leger hem helpt, tsja.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:45 schreef Farang het volgende:
Israëlische commando's vallen schip aan op internationale wateren en doden ongewapende mensen (piraterij, moord) en de rest van de mensen hebben ze meegenomen naar Ashdod in Israël (gijzeling). Goed bezig de enige beschaafde democratische staat in die regio. Geen wonder dat de rest van de landen geen beschaafde democratische staat willen zijn als ze op Israël gaan lijken.
Goh, wat een objectieve rationele kant van het verhaal,
nou nou.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:50:32 #88
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146553
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie zwaait er met witte vlaggen, die gasten die met ijzeren staven de commando's aanvallen,
of de man in z'n witte jurk met dolk in de hand, ik ben overtuigd dat er echte vredesactivisten aan boord waren
maar dat waren niet de mensen die dit geweld hebben uitgelokt
dus tja.
Jij weet ook niet wie het heeft uitgelokt, ik ook niet. We kunnen alleen maar gissen, omdat we het complete beeld nog niet hebben.

Voor hetzelfde geldt was het een van die commando's die het triggerde, zou mij eigenlijk helemaal niks verbazen ook.
AFC AJAX
  maandag 31 mei 2010 @ 15:50:45 #89
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_82146586
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Deze informatie neem je voor het gemak wel meteen aan ? Waar is je kritische blik.
Er staat toch echt dat ze in de jaren negentig vervolgd zijn.
pi_82146593
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Heb geduld. Straks zal duidelijk worden wie er onder de doden zijn. Misschien wel een nobelprijswinnaar of een holocaustoverlevende die beide ook op die boten zaten.
pi_82146635
quote:
Ze komen zomaar hun schip enteren, da ken toch niet.

Dus ze mogen hun zelf verdedigen.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:52:40 #93
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82146658
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:49 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

En wie zegt dat er niet vanaf de schepen geschoten werd? Was je erbij? Of heb je keihard bewijs?
Nope, daarom heb ik ook meerdere malen aangegeven dat ik mij hierin open houd. De enige reden waarom ik überhaupt de optie steeds weer aanhaal dat Israëlische militairen het kunnen hebben gestart, is omdat je anders een wel erg eenzijdig beeld krijgt omtrent dit gebeuren

Maar als men inderdaad wapens vindt, dan zal dat verhaal ook veranderen.
AFC AJAX
pi_82146693
quote:
Wat een vaag filmpje. Doet me denken aan Colin Powells rechtvaardiging voor de Irak-oorlog.
pi_82146710
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Farang het volgende:

[..]

Heb geduld. Straks zal duidelijk worden wie er onder de doden zijn. Misschien wel een nobelprijswinnaar of een holocaustoverlevende die beide ook op die boten zaten.
Dat maakt iemand niet ontastbaar voor het maken van fouten.
pi_82146715
quote:
Nog een wonder dat er niet veel meer doden gevallen zijn, komt nog wel de volgende keer.
pi_82146800
quote:
Ze waren er zogenaamd voor de vrede, mijn God, als ik zo aangevallen werd zou ik ook gaan schieten als ik een wapen in m'n hand had. Je wordt door hordes mensen met bommen en wapens belaagd.
Dan heb je het recht om dat te doen en dat kan iedereen weten.
Gelukkig hebben we de beelden nog.
pi_82146927
quote:
Die "vredesactivisten" hebben dus geluk dat de missie niet is afgeblazen en dat de actie met een goed gerichte torpedo is beëindigd...
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 15:59:34 #99
8781 crew  Frutsel
pi_82146978
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:34 schreef waht het volgende:

[..]

Mooie woorden.
Bibi heeft bezoek afgezegd inmiddels
pi_82147009
Krijgen we die korellige nep filmpjes weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')