Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
We hebben geen super groot huis, maar wel groter dan de eensgezinswoning waar het over gaat, daarintegen hebben we geen tuin en wonen we in een niet zo'n kindvriendelijke buurt.( bedrijventerein)quote:Op zondag 30 mei 2010 02:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.
Vrij weinig. Ik zou het ook niet zo'n punt vinden. Ja, je ontneemt dat jonge stel misschien een kans, maar om dat nou gelijk asociaal te noemen vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:10 schreef snakelady het volgende:
Maar ook al zou dat niet zo zijn, en was dit huis waarin we wonen het meest geweldige huis wat je je kan bedenken, wat is er dan mis met een financiele mogelijkheid zien en daar op in gaan?
Over dat verhuren moeten we inderdaad meer info vergaren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:20 schreef Zuigstengel het volgende:
Wie zegt dit dan? wat een bullshit!
Als jij goedkope wortels voor je konijn bij de Aldi koopt, zegt toch niemand dat je die had moeten laten liggen want nu hebben de arme sloebers geen eten?
Laat ze lekker lullen![]()
Maar hou er wel rekening mee dat het een lastige markt is momenteel en dat je de hypotheek tijdens het opknappen en verkopen gewoon moet blijven doorbetalen. Als opknappen en verkoop lukt in 6 maanden, hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is wel lekker, maar dan moet je geluk hebben tegenwoordig....
Ik neem aan dat je weet dat je voor verhuur toestemming moet hebben van je hypotheekverstrekker, geen hypotheekrenteaftrek krijgt enz enz En huurders in NL staan heeeel sterk, dus verdiep je goed.
Wat betreft verbouwen kunnen we heel veel zelf, zoals ik al schreef, mijn man zit in die sector.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:23 schreef leolinedance het volgende:
Gewoon lekker doen als dat kan. Waarom niet? Echt schijt aan hebben.
Let overigens wel op met zo'n 'buitenkansje'. Ik heb er momenteel ook één (betreft een auto) maar twijfel toch. Je moet er wel vanaf zien te komen he. En het opknappen enzo, onderschat het niet. Maar ik neem aan dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )quote:Op zondag 30 mei 2010 02:33 schreef 2cv het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Deels omdat ik het niet netjes vind, deels omdat ik het een te groot risico vind, deels omdat ik geen zin heb om voor de hobby een huis te verbouwen. Niet zelf iig ...
Overigens zie ik de connectie tussen je droom waar maken en dit huis even niet ...
Ho eens, als dit jonge koppel ( geen gezin, ze zijn 18 en 21 jaar) het gewoon rond krijgt dan is het voor hun, maar de 4 weken zijn al bijna om en het ziet er naar uit dat ze het niet rond kunnen krijgen, we kapen dus niks voor hun neus weg.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:36 schreef twiFight het volgende:
Ik zeg ook niet per se dat je het niet moet doen, maar ik vind het alsnog wel asociaal als je het voor zo'n gezin zou 'wegkapen'. Als je 'blind' geboden had dan was het ook anders, want dan had het net zo goed een ander relatief rijk stel kunnen zijn die er op bood om winst te maken. Maar nu weet je wel dat een ander gezin er interesse in heeft, een ander gezin dat waarschijnlijk dat huis 'nodig' heeft, en niet alleen koopt om winst mee te maken. Ik gun je je winst wel hoor, je leeft toch voor jezelf uiteindelijk. Maar als ik als buitenstaander zou moeten/mogen kiezen wie het huis zou krijgen dan zou ik 100% kiezen voor een wat armer gezin dat anders niet een fatsoenlijk huis kan krijgen.
En zelf kopen en verbouwen zou ik nooit doen, ik vond 2 kamers van een relatief klein huis al een hel en weet tevens dat mijn relatie geen stand zou houden als ik een huis met mijn vriendin zou moeten opknappen. Niks voor mij.
Boeie of je onder of boven de gemiddelde vraagprijs zit!? Als je er geld mee kunt maken doe het dan. Niemand anders gaat het voor je doen hoor!quote:Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )
Maar, ik ben freelancer, dus mijn inkomen is erg wisselvallig.
Om niet in de onzekerheid te komen willen we dus een huis kopen op alleen mijn man zijn salaris.
Dat is helaas nu niet mogelijk, 2 jaar geleden nog wel maar de bank heeft zich teruggetrokken.
Dit huis kunnen we na het opknappen dus doorverkopen met een leuke winst ( wat wel nog onder de gemiddelde vraagprijs zit in die wijk), die winst kunnen we dan investeren in een volgende woning waar we wel willen wonen en die aan bovengenoemde beschrijving voldoet.
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misbruik van. dat verhaal met die wortels is krom: er zijn namelijk wel genoeg wortels. Ik hoop dan ook dat dat eerste stel het huis krijgt.
Wil je ook vertellen waarom dat egoistisch is? als je zomaar 50.000 euro krijgt aangeboden , wijs je dat dan af?quote:
Jij hebt een huis, zij niet. Ik gun hun hetzelfde als jou.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:31 schreef snakelady het volgende:
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?
Onze kinderen hebben geen tuin om in te spelen, hier buiten is zelfs geen speelmogelijkheid, dat is geen ramp, zijn zoveel kinderen die dat niet hebben maart gun het ze wel graag aangezien het echte buitenkindjes zijn.
En dat jonge stel krijgt straks geen kindertjes? In een huis waar jij zelf niet in zou willen wonen zelfs!quote:Op zondag 30 mei 2010 02:31 schreef snakelady het volgende:
Onze kinderen hebben geen tuin om in te spelen, hier buiten is zelfs geen speelmogelijkheid, dat is geen ramp, zijn zoveel kinderen die dat niet hebben maart gun het ze wel graag aangezien het echte buitenkindjes zijn.
exact. Ik zou best wat willen laten ten gunste van een ander, maar ik zou geen 60k laten liggen. Dan zoeken die andere mensen maar een tijdje langer of kopen ze iets kleiners. Niks mis mee. Ik laat de auto die ik nu kan kopen ook niet staan omdat ie te goedkoop is. En ja, ik verkoop hem over twee maanden ook door met 3 tot 4 duizend euro winst waarschijnlijkquote:Op zondag 30 mei 2010 02:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
mensen die zoiets zeggen hebben echt totaal geen besef van:
1: Hoe de wereld in elkaar zit
2: Geld
Als je er mee kunt verdienen waarom niet? De mensheid staat nu niet bepaald bekend om z'n liefdadigheid!
Nou ja, er zijn genoeg mensen die geen kinderen willen dus dat is speculeren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef Logical het volgende:
[..]
Jij hebt een huis, zij niet. Ik gun hun hetzelfde als jou.
(waarschijnlijk is dit goedkope huis ook niet hun droomhuis - maar goed, het is wel een huis voor ze)
[..]
En dat jonge stel krijgt straks geen kindertjes? In een huis waar jij zelf niet in zou willen wonen zelfs!
Inderdaad, en we hebben nu de kans dus die grijpen we aan, met beide handen.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
exact. Ik zou best wat willen laten ten gunste van een ander, maar ik zou geen 60k laten liggen. Dan zoeken die andere mensen maar een tijdje langer of kopen ze iets kleiners. Niks mis mee. Ik laat de auto die ik nu kan kopen ook niet staan omdat ie te goedkoop is. En ja, ik verkoop hem over twee maanden ook door met 3 tot 4 duizend euro winst waarschijnlijk
Ah dat is wel een belangrijk detail moet ik zeggen. Ik was in de veronderstelling dat je al een koophuis had, wat het wat meer opportunistisch zou kunnen maken.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:
onze huidige woning is een huurwoning
Heb het nu ook even in de openingspost gezet.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:51 schreef Logical het volgende:
[..]
Ah dat is wel een belangrijk detail moet ik zeggen. Ik was in de veronderstelling dat je al een koophuis had, wat het wat meer opportunistisch zou kunnen maken.
Tja, als je dit de manier voor je is om van huren naar kopen te gaan, zonder dat je kleiner hoeft te gaan wonen, dan is daar wel wat voor te zeggen ja.
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
Groot gelijk hoor. Ik denk dat de mensen die je erop aanspreken gewoon jaloers zijn en als zij in jullie situatie zouden hebben gezeten precies hetzelfde zouden hebben gedaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en we hebben nu de kans dus die grijpen we aan, met beide handen.
Och, laat het 30k zijn, nog altijd de moeite mijns inziens. De markt is volgens mij wel aardig stabiel, zal de komende tijd nog wel slecht blijven (1-2 jaar). Maar bepaalde huizen kom je altijd wel vanaf.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.
Ik heb er zo mijn twijfels bij of het een goede investering is, ook al is het plaatje wat TS schept erg interessant. En je geeft anderen natuurlijk nu niet de kans op een woning. Dat andere mensen dit egoïstisch van TS vinden en dat dit TS niet (of gedeeltelijk) in ziet geeft natuurlijk stof tot nadenken![]()
Maar zou ik dan zo maar zo'n bedrag laten liggen? Ik zou de woning markt niet eens aanraken in Nederland. Ik investeer mn centen liever ergens anders in.
Voor ons is er eigenlijk geen risico, we wonen nu in een goedkope huurwoning ( wegens omstandigheden waar ook wel veel verantwoordelijkheid bij zit) die we iedere moment af kunnen zeggen.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.
Ik heb er zo mijn twijfels bij of het een goede investering is, ook al is het plaatje wat TS schept erg interessant. En je geeft anderen natuurlijk nu niet de kans op een woning. Dat andere mensen dit egoïstisch van TS vinden en dat dit TS niet (of gedeeltelijk) in ziet geeft natuurlijk stof tot nadenken![]()
Maar zou ik dan zo maar zo'n bedrag laten liggen? Ik zou de woning markt niet eens aanraken in Nederland. Ik investeer mn centen liever ergens anders in.
Nou, wij hebben ooit eens gereageerd op een nieuwbouwproject, dan kon je goedkoop een nieuwbouwhuis kopen en daar zaten dan bepaalde voorwaarden aan ( min. 5 jaar wonen en als je gaat weer terugverkopen aan de woningstichting).quote:Op zondag 30 mei 2010 02:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor. Ik denk dat de mensen die je erop aanspreken gewoon jaloers zijn en als zij in jullie situatie zouden hebben gezeten precies hetzelfde zouden hebben gedaan.
Aangezien ik binnenkort ook weer op huizenjacht moet (voor ons zelf ja), hoe kom je bij huizen uit executieverkoop terecht?
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
mensen die zoiets zeggen hebben echt totaal geen besef van:
1: Hoe de wereld in elkaar zit
2: Geld
quote:Op zondag 30 mei 2010 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?
Je doet net of we enorm rijk en geldwoven zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?
Slaap zequote:Op zondag 30 mei 2010 03:16 schreef snakelady het volgende:
ga overigens naar bed toe, morgen weer vroeg dag.
Ik quotte jou niet, ik quotte iemand anders.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je doet net of we enorm rijk en geldwoven zijn.![]()
Helaas is dat niet zo, mijn man heeft een full-time baan en is daarnaast zelfstandige en ook ik ben zelfstandige.
En toch kunnen we geen huis kopen wat aan onze ( vrij lage) eisen voldoet. ( 3 slaapkamers, tuintje en ruimte voor ons werk).
en als dit koppel het niet rond kan brengen dan koopt een ander het wel, dat kan een ander jong koppel zijn maar net zo goed iemand met dezelfde doelstelling als ons.
quote:Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misgebruik van.
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:10 schreef Seam het volgende:
[..]Is het erg dat je het anderen niet gunt dan? Later zie ik mezelf in de situatie van TS onmiddellijk het huis kopen zelfs als het andere gezin wanhopig is.
Maar waar ligt het probleem? Je betaalt toch gewoon voor die woning? Als zij die woning zo graag willen kunnen ze best meer bieden. Je gaat je toch niet bij iedere aankoop afvragen welke personen je daarmee zou kunnen kwetsenquote:Op zondag 30 mei 2010 03:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.
Zoals ik al gepost had hier zeg ik ook niet dat ze het niet moeten doen. En als je niet weet welke andere mensen bieden op een huis dan zou ik misschien zelf ook wel op zo'n woning bieden (als ik uberhaupt klussen leuk zou vinden).quote:Op zondag 30 mei 2010 03:27 schreef Seam het volgende:
[..]
Maar waar ligt het probleem? Je betaalt toch gewoon voor die woning?
Waarom zou je het dan 'gewoon doen'?quote:Op zondag 30 mei 2010 04:33 schreef criminal_mind het volgende:
Gewoon doen, alleen of je er veel geld uit zal halen is de vraag
Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
Je het het de hele tijd over een behoeftig gezin terwijl het enige gezin tot nu toe in dit verhaal mijn gezin is.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.
Huizen zijn in eerste instantie bedoeld om in te wonen en niet om mee te speculeren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
Het is een executie verkoop las ik in de OP. Vandaar waarschijnlijk de lagere verkoopprijs.quote:Op zondag 30 mei 2010 08:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.
Maar niet heus natuurlijk. Huizen worden geen 60K onder de marktwaarde verkocht. Huizen worden voor de marktwaarde verkocht. En dus moet je je afvragen of dat huis werkelijk zo courant is en waarom de verkopers 60K onder de 'marktwaarde' gaan zitten. Niet om jullie die kans te gunnen in ieder geval.
Ik schat het in: veel risico en veel gedoe voor maximaal een bescheiden rendement.
Mijn man werkt full-time en is daarnaast zelfstandige, ik ben ook zelfstandige.quote:Op zondag 30 mei 2010 04:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daar is helemaal niks mis mee. Het huis wisselt op eerlijke wijze van eigenaar, en de nieuwe eigenaar mag vervolgens natuurlijk zelf weten wat deze met het huis doet, het is dan jullie eigendom.
Ik betwijfel overigens of het wel zo'n goede investering is, die 60000 euro is natuurlijk boterzacht. Dat is maar een inschatting van de taxateur. Vervolgens willen jullie het nog op gaan knappen, het is voor mij maar zeer de vraag of je daar wat aan kunt verdienen. Er zal veel tijd in gaan zitten, en de vraag is of je die tijd niet waardevoller kunt besteden. Te denken valt bijvoorbeeld aan het beide full-time gaan werken, dikke kans dat dat meer oplevert dan het opknappen van een huis in die tijd. Daarnaast maak je kosten om het kapitaal te vergaren om de woning te kopen, waarschijnlijk zul je een hypotheek nemen waarover rente betaald moet worden, die kosten moet je ook meenemen. Hou er ook rekening mee dat je een boete moet betalen bij het versneld aflossen van een hypotheek.
Zoals je hebt kunnen lezen is ons risico vrijwel nihil, mochten we het niet kunnen verkopen gaan we er zelf wonen aangezien we nu in een huurwoning zitten die we ieder moment af kunnen zeggen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:13 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou me druk maken over het risico van de investering, niet over andere geïnteresseerden die simpelweg het geld niet hebben.
Maar ik heb totaal geen invloed op de financiën van dat jonge stel, als dat jonge stel het niet kan of wil kopen ( dat kan ook nog he, dat ze de verbouwing niet zien zitten) dan gaat het sowieso weer de verkoop in.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:22 schreef apij4125 het volgende:
Ik vind het maar asociaal een jong stel van 18 21 willen een huis kopen en jij maar kopen en dan weer verkopen en hun willen er in wonen
Ja, wij huren particulier en dat is al besproken, is geen probleem.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:27 schreef Bep het volgende:
Mag je in een huurhuis blijven wonen als je een ander huis koopt?
Zo ja , dan gewoon doen hoor
Dat niet alleen, maar het is ook hard werken, een verbouwing, en je durft een risico te nemen die anderen niet durven te nemen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:24 schreef PalmRoyale het volgende:
Fuck dat gezeik dat het egoistisch en niet sociaal is en dat je andere mensen de kans op een huis ontneemt. Voor de crisis hebben wij een huis via executieverkoop spotgoedkoop gekocht, opgeknapt en doorverkocht en zo bijna 70.000 euro winst gemaakt. Je bent geen filantropische instelling toch?
Dat kan ook goed inderdaad.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:32 schreef Bep het volgende:
Nou , doen dan
Waarom niet een leuk centje verdienen ?
Misschien gaat dat jonge stel het ook wel opknappen en doorverkopen , weet jij veel.
Niet je eigen sores laten afhangenvan wat andere er wel misschien wel niet kunnen van gaan zeggen
Als je het huis binnen 6 maanden verkoopt hoef je geen overdrachtbelasting(6%) te betalen.quote:Op zondag 30 mei 2010 08:06 schreef LXIV het volgende:
En je moet je realiseren dat je sowieso al 10% winst moet maken om de KK eruit te halen. Misschien koop je de woning wel voor de echte marktprijs, die lager is dan je denkt. Kun je hem vervolgens niet met winst verkopen en betaal je lange tijd allerlei lasten voor een woning die je niet eens hebben wil.
quote:Op zondag 30 mei 2010 09:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
.
Dat weet niemand dus, dat is specueleren en iedereen gaat er maar van uit dat het een zielig jong koppeltje is en dat wij geldwolven zijn.
Dan is het risico kleiner. Maar dan nog begrijp ik dat je eigenlijk een woning koopt die je eigenlijk niet geweldig vind, maar vooral goedkoop c.q. onder de marktprijs. Waarom niet gewoon meteen een woning kopen die je wel goed vind? Die kun je ook nog doorverkopen als je denkt hiermee te kunnen verdienen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals je hebt kunnen lezen is ons risico vrijwel nihil, mochten we het niet kunnen verkopen gaan we er zelf wonen aangezien we nu in een huurwoning zitten die we ieder moment af kunnen zeggen.
Wat betreft maandelijkste lasten kunnen we het zeker dragen.
Het huis is verkocht onder voorbehoud, dus we moeten wel wachten.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:43 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap niet eens dat jullie op dat jonge stel wachten. Je moet kansen pakken als ze zich voordoen. En het is niet zo dat er ineens een huis van de markt verdwijnt. Of jullie verkopen het door of gaan er zelf in wonen waardoor er een huurhuis vrijkomt. Wat is dus het probleem?
Omdat we dat niet kunnen opbrengen op mijn man zijn salaris alleen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is het risico kleiner. Maar dan nog begrijp ik dat je eigenlijk een woning koopt die je eigenlijk niet geweldig vind, maar vooral goedkoop c.q. onder de marktprijs. Waarom niet gewoon meteen een woning kopen die je wel goed vind? Die kun je ook nog doorverkopen als je denkt hiermee te kunnen verdienen.
Ja klopt, ken dat programma, erg leuk om te zien!quote:Op zondag 30 mei 2010 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Waarom zou je het niet doen?Je verdient erop of je hebt zelf een huis om een tijdje in te wonen. Niks mis mee! Kijk je op de BBC weleens naar Homes under the Hammer? Die doen hetzelfde als jullie nu. Kun je best wat van opsteken.
Jullie willen eigenlijk dus gewoon speculeren op de woningmarkt. Ik denk niet dat het hier de juiste tijd voor is. Als het echt 'gratis geld' zou zijn, dan zouden er toch wel meer mensen staan te springen om dit te doen, denk je zelf niet?quote:Op zondag 30 mei 2010 09:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat we dat niet kunnen opbrengen op mijn man zijn salaris alleen.
2 jaar terug konden we een veel hoger bedrag krijgen van de bank, maar de banken hebben zich teruggetrokken.
Hier gaat een gemiddelde rijtjeswoning voor ongeveer 230.000/ 240.000 weg.
Deze woning is goedkoop, zo goedkoop vind je hier geen huis, alleen een 2kamerappartement, nogmaals, dit is een executieverkoop van een overleden oude vrouw zonder familie.
Dit huis kunnen we opknappen en verkopen met winst, de winst kunnen we dan weer gebruiken als investering voor een huis die we wel graag willen hebben in de wijk waar we graag willen wonen.
staan er ook, er is een wachtrij achter ons, alleen wij waren nu eenmaal eerder en hebben dus een blind bod gedaan voor als dit jonge stel het alsnog afwijzen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie willen eigenlijk dus gewoon speculeren op de woningmarkt. Ik denk niet dat het hier de juiste tijd voor is. Als het echt 'gratis geld' zou zijn, dan zouden er toch wel meer mensen staan te springen om dit te doen, denk je zelf niet?
Dit huis kan ons een leuk bedrag opleveren, nogmaals, mijn man is werkzaam in deze sector, we weten waar we aan beginnen en storten ons echt niet in het diepe.quote:
Natuurlijk, als je het helemaal opknapt dan kun je best wel met winst verkopen. De vraag is echter wat je dan zelf netto per uur werk hebt verdiend, en of het niet meer oplevert zonder risico om gewoon elders te gaan klussen.
Het is geen verschrikkelijk huis hoor, dus zouden we er moeten wonen dan hebben we daar ook geen problemen mee, onze voorkeur gaat alleen uit naar verbouwen en doorverkopen.quote:Straks zit je met een huis in je maag wat je eigenlijk niet wil en wat je ook niet meer met winst kan verkopen en dan ben je verder van huis dan nu. Ga liever dan wat bijwerken en sparen zodat je in één keer je gewenste huis kopen kunt.
JA, dit huis wordt nu voor ongeveer 60% van de eigenlijke waarde verkocht.quote:Als straks de HRA onder druk komt kan er zomaar 10 tot 15% van de huizenprijzen af. Heb je dan nog winst?
Als je een huis kan kopen wat normaal 150.000 kost voor 90.000 doe je het altijd goed......quote:Op zondag 30 mei 2010 10:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
JA, dit huis wordt nu voor ongeveer 60% van de eigenlijke waarde verkocht.
Nou, het bedrag waar het over gaat is bijna een ton hoger.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je een huis kan kopen wat normaal 150.000 kost voor 90.000 doe je het altijd goed......
Dan geef je ons de verkeerde info.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, het bedrag waar het over gaat is bijna een ton hoger.
quote:Op zondag 30 mei 2010 10:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan geef je ons de verkeerde info.![]()
Je hebt het over 60.000 onder de marktwaarde en later over 60% van de marktwaarde. 60.000 is 40% dan moet 100% 150.000 zijn.
Haha.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch hebben die opmerkingen me wel aangegrepen, ik stem altijd SP en wordt ook altijd wel als een sociaal persoon gezien.
Dit dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Dat dus. In Engeland zeer gebruikelijk om zo je fish&chips te verdienen overigens.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Hou je wel rekening met het SP-gedachtegoed.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:57 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat een moraalridders hier zeg. Ik denk dat 90% van die mensen het ook zouden doen in jullie positie.
Dat roepen alle mensen met een huurflat die te weinig verdienen om iets te kunnen kopen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:19 schreef moomoo het volgende:
Ik vind het niet erg netjes in ieder geval.
Is dit serieus?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Jij was toch die chick die 3 nieuwe handdoeken per dag gebruikt en per week 52 handdoeken van je gezin te wassen hebt?
Jij was toch ook die persoon die de handdoek tot ver na de normale grens bij jezelf inbrengt omdat je zeker wilt zijn dat je goed afgedroogd bent? En dat je dát als excuus aanvoert om na iedere douchebeurt een nieuwe handdoek te pakken?
Belachelijk!!! TWEEENVIJFTIG HANDDOEKEN PER WEEK IS ZIEK!!!!! EEN HANDDOEK KUN JE 5 DAGEN MEE DOEN!!
Ik hoop het ook van harte voor het jonge stel.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Dus anderen mogen wel geluk hebben om een woning te kopen maar wij niet?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik hoop het ook van harte voor het jonge stel.
Mochten ze het niet rond kunnen krijgen hoop ik dat TS hier volledig mee de mist in zal gaan. Het gaat zoals gewoonlijk om hun eigen rijkdom en niet het geluk van een ander. TS heeft al een groot huis, is naar eigen zeggen al financieel lekker op weg en dan over de RUG van een ander NOG MEER geld binnenslepen.
Erg hebberig en a-sociaal. Het is niet zozeer het principe van kopen en met winst verkopen, maar de puur op geldbeluste gedachte erachter.
Dat is nou handel... Volgens jou (bekrompen)gedachtegang zjn alle ondernemers a-sociaal.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Mochten ze het niet rond kunnen krijgen hoop ik dat TS hier volledig mee de mist in zal gaan. Het gaat zoals gewoonlijk om hun eigen rijkdom en niet het geluk van een ander. TS heeft al een groot huis, is naar eigen zeggen al financieel lekker op weg en dan over de RUG van een ander NOG MEER geld binnenslepen.
Erg hebberig en a-sociaal. Het is niet zozeer het principe van kopen en met winst verkopen, maar de puur op geldbeluste gedachte erachter.
Je slaat de plank een beetje mis. Jullie handelsgeest is dik in orde, maar daar blijft het ook bij voor jullie. Dit is pure handel.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus anderen mogen wel geluk hebben om een woning te kopen maar wij niet?
Damn, jongen, het zit je echt dwars he, whahaha, dat is best zielig, topic is bijna een jaar oud ofzo!quote:Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Jij was toch die chick die 3 nieuwe handdoeken per dag gebruikt en per week 52 handdoeken van je gezin te wassen hebt?
Jij was toch ook die persoon die de handdoek tot ver na de normale grens bij jezelf inbrengt omdat je zeker wilt zijn dat je goed afgedroogd bent? En dat je dát als excuus aanvoert om na iedere douchebeurt een nieuwe handdoek te pakken?
Belachelijk!!! TWEEENVIJFTIG HANDDOEKEN PER WEEK IS ZIEK!!!!! EEN HANDDOEK KUN JE 5 DAGEN MEE DOEN!!
Hoezo over de rug van twee mensen, welke 2 mensen?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:52 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Je slaat de plank een beetje mis. Jullie handelsgeest is dik in orde, maar daar blijft het ook bij voor jullie. Dit is pure handel.
Maar ik zie de noodzaak niet echt om dit te doen als je financieel al praktisch onafhankelijk bent en dan over de rug van 2 mensen die een grote stap in hun leven zetten. Maar goed, handel is hard, maar echt ethisch verantwoord en sociaal vind ik het niet.
Nee klopt, een huis verbouwen is dan ook hard werken.quote:
nogmaals, mochten we het niet kunnen verkopen dan gaan we er gewoon ook met plezier zelf wonen.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:11 schreef Dayshine het volgende:
Kijk, in principe is het natuurlijk gewoon een kans voor jullie en hoef je je niet schuldig te voelen dat je een ander stel de kans hebt ontnomen om daar te gaan wonen. Jullie hebben er immers wel het geld voor en zij (misschien) niet. Anders zou je je schuldig kunnen voelen over een boel dingen die je doet en waarmee minder bedeelden misschien niet de kans krijgen.
Maar
Je moet wel bij jezelf te rade gaan of deze kans werkelijk zo groot is als als je denkt en of het daarmee wel nodig is om dit te doen (voor een heel klein voordeel zou ik het bijvoorbeeld best aan dat jonge stel gunnen.).
De woningmarkt is immers al vrij verzadigd en de prijzen zullen de komende tijd vrijwel zeker gaan dalen (zeker als men aan de HRA gaat morrelen).
Dus, weeg het voor jezelf af en maak dan een keuze waar je zelf mee kan leven, los van wat de moraalridders en asociale foktokkies hier allemaal zeggen.
Maar nu iehlaak toch het punt van opportunity costs aan snijdt, en terecht. Heb je in je berekeningen al gekeken naar wat de zak geld die je nu in het huis stopt kost? Rente en de boete voor het eventueel vervroegd aflossen van de hypotheek kunnen aanzienlijk zijn. En als je met eigen geld investeert moet je ook kijken naar wat dat geld anders opgebracht zou hebben, bijvoorbeeld 4 % per jaar op de vast deposito.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee klopt, een huis verbouwen is dan ook hard werken.
Ja,nogmaals, mijn man werkt zelf in die sector en heeft er ervaring mee, we weten waar we aan beginnen.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar nu iehlaak toch het punt van opportunity costs aan snijdt. Heb je in je berekeningen al gekeken naar wat de zak geld die je nu in het huis stopt kost? Rente en de boete voor het eventueel vervroegd aflossen van de hypotheek kunnen aanzienlijk zijn. En als je met eigen geld investeert moet je ook kijken naar wat dat geld anders opgebracht zou hebben, bijvoorbeeld 4 % per jaar op de vast deposito.
Dan heb de rest van het topic niet goed gelezenquote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoezo over de rug van twee mensen, welke 2 mensen?
Wij hebben nu de kans om ene huis te kopen, op te knappen en door te verkopen, dus daarmee hoeft de volgende bewoner haast niks meer te doen aan het huis, fijn voor mensen die het niet zelf kunnen.
Daarna kopen we een huis voor ons beter is vanwege ons werk wat we thuis uitoefenen en daar hebben we wat meer ruimte voor nodig.
Nogmaals, we wonen nu in een huurwoning, we zijn niet rijk aangezien we dan al wel een koopwoning zouden hebben gehad.
Zo werkt het nou eenmaal in de maatschappij, daar zul je mee moeten leren leven. Denk je dat een vreemde jou helpt als je even krap zit? Dat kun je niet verwachten.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Maar dat jongse stelletje zitten we helemaal niet in de weg, dat ze het financieel niet op kunnen brengen staat compleet los van ons.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:59 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dan heb de rest van het topic niet goed gelezenMaar goed, dan zou ik zeggen ga er voor! Op zich is jouw vraag of het aso is om een jong stelletje in de weg zit vermoedelijk ontstaan doordat het al een beetje aan je geweten knaagde.
Bij mij is het zo, dat zodra er echt letterlijk ten koste van het evt. geluk van een ander, puur harde handel gedreven word, ik daar rechtovereind staande haartjes van krijg.
Dus vandaar mij bijdrage in dit topic
Ja, zo werkt het inderdaad, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik er mee eens ben of daar een goed gevoel bij heb.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo werkt het nou eenmaal in de maatschappij, daar zul je mee moeten leren leven. Denk je dat een vreemde jou helpt als je even krap zit? Dat kun je niet verwachten.
Overigens is het voor mensen met minder geld toch nog goed mogelijk om een huis te kopen hoor. Ik ken genoeg jonge stellen met matige banen die nu een huis hebben van 2 ton.
Maar alle gekheid op een stokje: het is niet eens een beetje slecht. Wat slecht zou zijn is wanneer zo'n makelaar het huis expres te laag zou taxeren (omdat er toch geen familie toekijkt) en het dan semi-onderhands aan een vriendje zou passeren. Dan 'steelt' hij 60.000 euro van die familie.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:07 schreef ShadyLane het volgende:
Zoals iemand al schreef: "het is een dog eat dog wereld". Jij doet daaraan mee. Het enige probleem is nog dat je dat niet wilt toegeven. Bevrijd jezelf van dat schuldgevoel. BEESTEN zijn we, allemaal. Je bent HET LAAGSTE VAN HET LAAGSTE.
Ga voor de spiegel staan en schreeuw jezelf toe: IK BEN HET LAAGSTE VAN HET LAAGSTE.
Lucht vast op.
Ja wat hij zegt dusquote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef bijdehand het volgende:
Schijt aan, het bedrijfsleven is ook niet sociaal en als je wil verdienen dan is dit zeker een nette kans
Waarom denk jij dat je een woning voor 60.000 euro meer gemakkelijk kunt verkopen? Omdat je het een likje verf hebt gegeven en er een keuken van 5.000 euro hebt ingezet? Wie doet dat nu?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef bijdehand het volgende:
Schijt aan, het bedrijfsleven is ook niet sociaal en als je wil verdienen dan is dit zeker een nette kans
Als je denkt dat je het kan dan moet je die kans aannemen. Wie geen risico's wil nemen komt nooit verderquote:Op zondag 30 mei 2010 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je een woning voor 60.000 euro meer gemakkelijk kunt verkopen? Omdat je het een likje verf hebt gegeven en er een keuken van 5.000 euro hebt ingezet? Wie doet dat nu?
Risico's nemen is prima, maar je moet wél je verstand er bij houden.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je denkt dat je het kan dan moet je die kans aannemen. Wie geen risico's wil nemen komt nooit verder
Volgens mij heb jij geen idee wat een excecutieverkoop is?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je een woning voor 60.000 euro meer gemakkelijk kunt verkopen? Omdat je het een likje verf hebt gegeven en er een keuken van 5.000 euro hebt ingezet? Wie doet dat nu?
Dan is het nog een hele slechte makelaar. Want ook bij een executieverkoop kun je gewoon de marktprijs krijgen. En die makelaar verdient ook meer als hij 60.000 meer opbrengt.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen idee wat een excecutieverkoop is?
Deze vrouw had geen nabestaanden, alleen een openstaande schuld, het huis wordt nu verkocht om de schuld af te lossen, niks meer en niks minder ( ok, toelage voor de makelaar)
De huizen daar in de straat gaan voor gemiddeld 60.000 meer weg dan de prijs van dit huis,
nou, het is niet dat ik het om die reden af zou wijzen hoor, maar vind het eerder vreemd dat het als iets niet sociaals wordt gezien.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja dan heb je een probleem. Of je trekt je eigen plan zoals een normaal mens, of je wordt een salonsocialist in je eigen omgeving.![]()
![]()
Nee, in dit geval niet omdat de makelaar het huis niet heeft gekocht maar alleen verkoopt, de makelaar is ook gewoon een ingehuurde partij.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is het nog een hele slechte makelaar. Want ook bij een executieverkoop kun je gewoon de marktprijs krijgen. En die makelaar verdient ook meer als hij 60.000 meer opbrengt.
Volgens mij verkoopt de curator het, niet de makelaar.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is het nog een hele slechte makelaar. Want ook bij een executieverkoop kun je gewoon de marktprijs krijgen. En die makelaar verdient ook meer als hij 60.000 meer opbrengt.
juist.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:54 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Volgens mij verkoopt de curator het, niet de makelaar.
Hiermee neem je aan dat het belastingvoordeel van eigen arbeid ten opzichte van inhuur groter is dan de kosten van overdrachtsbelasting en de risico's.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee klopt, een huis verbouwen is dan ook hard werken.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de verkoopwinst op een huis onbelast is.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Hiermee neem je aan dat het belastingvoordeel van eigen arbeid ten opzichte van inhuur groter is dan de kosten van overdrachtsbelasting en de risico's.
Maar als je een huis koopt met een waarde van 300.000 ben je in totaal 330.000 kwijt. Verbeter het voor 30.000 en het is 330.000 waard. Duizend uur down the drain.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de verkoopwinst op een huis onbelast is.
Stel, je moet je vermogen door arbeid vergaren. Dan kun je bij een aannemer 1000 uur gaan werken, á 30 euro per uur bruto = 15.000 euro netto.
Als je die tijd in het opknappen van een woning stopt, én die woning wordt hierdoor effectief aan arbeidsloon 30.000 euro meer waard, mag je die winst helemaal in je zak stoppen.
Dát is een werkelijke winst die je maakt op het eigenhandig klussen in een huis. En dan reken ik de kosten van BTW e..d. nog niet eens mee.
Risico nemen en hard werken is asociaal, op je reet liggen en uitkering krijgen is sociaal. De logica van socialisten kent aparte regels.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:28 schreef Djeez het volgende:
Zeer asociaal, zeker in deze tijden. Maar gelukkig voor TS komt de VVD aan de macht, die dit gegraai maar wat graag in de hand werkt. En met het in stand houden van de HRA krijg je dit soort dingen
quote:Op zondag 30 mei 2010 15:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Risico nemen en hard werken is asociaal, op je reet liggen en uitkering krijgen is sociaal. De logica van socialisten kent aparte regels.
Ja, maar ze kopen dus een huis met een waarde van 300.000 euro voor een bedrag van 240.000 euro. Kost ze dus 264K (inc. KK) Dat gaan ze ook weer binnen 6 mnd verkopen, DV, voor de 300.000 euro die het werkelijk waard is (dus 330 incl KK).quote:Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Maar als je een huis koopt met een waarde van 300.000 ben je in totaal 330.000 kwijt. Verbeter het voor 30.000 en het is 330.000 waard. Duizend uur down the drain.
quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Dat zou een mooie slogan zijn voor de SP.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
op je reet liggen en uitkering krijgen is sociaal.
En dat. Zij zullen waarschijnlijk geen andere optie hebben. Niet voordat ze beter carrière maken althans.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Zonder HRA had je exact dezelfde soort speculaties gehad dus dat argument houdt geen staande.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:28 schreef Djeez het volgende:
Zeer asociaal, zeker in deze tijden. Maar gelukkig voor TS komt de VVD aan de macht, die dit gegraai maar wat graag in de hand werkt. En met het in stand houden van de HRA krijg je dit soort dingen
Jij snapt zeker ook niet wat er asociaal is aan scheefwonen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:58 schreef Gras_eter het volgende:
En waarom is dit gegraai? TS is bereidt financieel risico te nemen, gaat er veel tijd en arbeid insteken en hoopt daarna de vruchten van haar arbeid te kunnen plukken (Een groter huis). Ik snap totaal niet wat hier graaien aan is?
En ik hoop dat ze dat niet lukt, voor eigen bestwil.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:21 schreef Eenskijken het volgende:
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Zoals ik al ongeveer 6keer heb uitgelegd, mijn man is werkzaam in deze sector, die doet haast niks anders dan het uit tellen en tekenen van renovatiewoningen en nieuwbouwwoningenincl. de benodigde papieren regelen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:22 schreef iehlaak het volgende:
Enniewee, ik zie over één, twee of drie jaar graag (verkoopprijs-aankoopprijs-out of pocket kosten verbouwing) / (aantal uren werk). Ben ik oprecht erg benieuwd naar...Misschien moet TS dit ook een begroten voordat er aan begonnen wordt.
Nee, dit is absoluut niet de top van de hypotheek die we kunnen krijgen, zit er ongeveer 40.000 euro onder en dat is dan alleen op mijn man zijn inkomen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:34 schreef charon het volgende:
[..]
En ik hoop dat ze dat niet lukt, voor eigen bestwil.
Blijkbaar moeten ze tot de grens, dat levert alleen maar ellende op in de komende jaren, zeker in deze tijden.
Hij heeft het over het jong stel...quote:Op zondag 30 mei 2010 18:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dit is absoluut niet de top van de hypotheek die we kunnen krijgen, zit er ongeveer 40.000 euro onder en dat is dan alleen op mijn man zijn inkomen.
We zouden nooit een tophypotheek nemen, dat is gewoon niet slim bezig zijn.
En nogmaals, mochten we het niet verkocht krijgen gaan we er gewoon zelf wonen, daar hebben we ook geen moeite mee en dan hebben we lagere maandlasten als dat we nu hebben.
ah zo, je hebt gelijk, lees het nu inderdaad, mijn excuses.quote:
Financieren rond proberen te krijgen betekend niet dat ze het maar net halen. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk ook wel snel meer gaan verdienen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:34 schreef charon het volgende:
[..]
En ik hoop dat ze dat niet lukt, voor eigen bestwil.
Blijkbaar moeten ze tot de grens, dat levert alleen maar ellende op in de komende jaren, zeker in deze tijden.
zo denken wij er inderdaad ook over.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:42 schreef merciless het volgende:
Financieel is de wereld keihard, als jij het niet koopt koopt een ander het huis wel.
En wat is er asociaal aan, jij steekt er moeite en tijd in. Dus je mag best een beloning ervoor hebben.
Een autohandelaar koopt ook auto's op, beurt geven en met dikke winst doorverkopen precies hetzelfde.
Het kan best dat ze de hypotheek wel rond kunnen krijgen, maar er moet ook nog geld in gestoken worden ivm de verbouwing.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:33 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Financieren rond proberen te krijgen betekend niet dat ze het maar net halen. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk ook wel snel meer gaan verdienen.
Hoe vaak moet dit nou nog gezegd worden.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:35 schreef snakelady het volgende:
Ik ken iemand die oude meubels koopt en opknapt om ze vervolgens met een leuke winst te verkopen, niks mis mee toch!
wat is er zo anders aan dan? dat het om grotere bedragen gaat?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:37 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Hoe vaak moet dit nou nog gezegd worden.De woningmarkt is totaal niet vergelijkbaar met auto's of meubels of wat dan ook.
Als je ergens verstand van hebt kan je dat verhandelen. Dus ook een huis.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:37 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Hoe vaak moet dit nou nog gezegd worden.De woningmarkt is totaal niet vergelijkbaar met auto's of meubels of wat dan ook.
Ja dat klopt, Voor ons toch net zo goed?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:39 schreef Fortitude het volgende:
En daarbij is een woning ook nog eens een primaire levensbehoefte.
quote:Op zondag 30 mei 2010 18:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
wat is er zo anders aan dan? dat het om grotere bedragen gaat?
Daar gaat het dus totaal niet om.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je ergens verstand van hebt kan je dat verhandelen. Dus ook een huis.
Maar je hebt wel een dak boven je hoofd. Hetgeen wat jij wilt is dus meer een luxeprobleem.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:42 schreef snakelady het volgende:
Ja dat klopt, Voor ons toch net zo goed?
Waar we nu wonen is niet ideaal, boven een bedrijf, op een bedrijventerein, voor een jong koppeltje zou het ideaal zijn, je hebt veel vrijheid en ook een ruime woning.
voor een gezin met kinderen is het wat minder ideaal, vandaar dus dat we een andere koopwoning willen met ruimte waar we ons beroep in kunnen uitoefenen en een tuintje.
quote:Op zondag 30 mei 2010 16:54 schreef Fortitude het volgende:
Overigens snakelady wat haal jij er een onzin bij. Dit is niet de enige manier om een droomhuis te krijgen. Dat dit de enige manier is voor jullie is jullie eigen schuld.
quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Man wat een gezeur.
Je ziet een kans om geld te verdienen > je wil geld dus je grijpt hem. Daar is niets mis mee.
Maar sociaal is het niet. Dat was toch je vraag?
Geef gewoon toe dat je geld wil, daar is niks mis mee hoorMaar ga er niet 8 pagina's lang omheen liggen lullen.
quote:Op zondag 30 mei 2010 16:56 schreef Fortitude het volgende:
Zij zullen waarschijnlijk geen andere optie hebben. Niet voordat ze beter carrière maken althans.
Wat een domme opmerkingen. Dus nu zijn TS en haar partner verantwoordelijk voor de financiele situatie van dat jonge stel? Als ze het niet kunnen betalen hebben ze dikke vette pech! Wat een stel zeikwijven zitten hier zeg.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:10 schreef Fortitude het volgende:
Jij snapt zeker ook niet wat er asociaal is aan scheefwonen.
Moeilijk hè lezen:quote:Op zondag 30 mei 2010 19:05 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
[..]
Wat een domme opmerkingen. Dus nu zijn TS en haar partner verantwoordelijk voor de financiele situatie van dat jonge stel? Als ze het niet kunnen betalen hebben ze dikke vette pech! Wat een stel zeikwijven zitten hier zeg.
En zoals TS al zei, ze gaan er zelf wonen of ze verkopen het door dus het is niet zo dat er ineens een huis van de markt verdwijnt. Ik zou me niks van al dat gezever hier aantrekken TS. Gewoon kopen, opknappen en met zoveel mogelijk winst doorverkopen. Degene die het kan betalen die koopt het wel en anderen hebben gewoon pech, die zoeken maar iets dat ze zich wel kunnen veroorloven.
Overigens zou ik het sowieso doen. Te mooie kans om te laten gaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:54 schreef Fortitude het volgende:
Zolang je het huis maar niet al te lang in je bezit houdt zie ik ook niet wat hier asociaal aan is. Iemand gaat hier sowieso hard op verdienen. Als dat jonge stel het huis koopt dan doen zij dat wanneer ze een groter huis gaan kopen.
Daarom, en wie zegt overigens dat dat jonge koppeltje niet exact hetzelfde van plan is, en dat ze het financieel niet zouden kunnen dragen is toch niet onze schuld?quote:Op zondag 30 mei 2010 19:11 schreef thespindoctor het volgende:
@ TS, gewoon doen, waarom niet? Dit soort kansen krijg je niet vaak en als je dan de mogelijkheid hebt..
Als jullie het niet doen zijn er wel anderen die het doen.
quote:Op zondag 30 mei 2010 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Man wat een gezeur.
Je ziet een kans om geld te verdienen > je wil geld dus je grijpt hem. Daar is niets mis mee.
Maar sociaal is het niet. Dat was toch je vraag?
Geef gewoon toe dat je geld wil, daar is niks mis mee hoorMaar ga er niet 8 pagina's lang omheen liggen lullen.
Nee, wanty in het ene geval hebben zij 1 huis en jullie 1 huis. In het andere geval hebben zij geen huis en jullie 2.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:39 schreef snakelady het volgende:
Maar als dit koppel het koopt, en een jaar in gaat wonen en het dan weer verkoopt om ergens anders te gaan wonen.
Dan is dat toch hetzelfde principe?
Dat doet mijn man al, ik blijf bij SPquote:Op zondag 30 mei 2010 19:17 schreef Fortitude het volgende:
Nu je officieel een egotisme bent moet je natuurlijk wel op de VVD stemmen.
Joh, als het zo zou zijn dat niemand zich meer ergens druk om zou mogen maken zou het rustig zijn in klaagbaak.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik snap niet waar je je druk om maakt. Lees dit nog eens, spijker op de kop:
[..]
opgelost dusquote:Op zondag 30 mei 2010 19:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom, en wie zegt overigens dat dat jonge koppeltje niet exact hetzelfde van plan is, en dat ze het financieel niet zouden kunnen dragen is toch niet onze schuld?
Maar hoe dan ook, ik zou er inderdaad niet minder om slapen, ja, misschien van de spanning.
Nee, in het ene geval hebben hun een huis en wij een huis, in het andere geval hebben wij een ander koophuis, iemand het verbouwde koophuis en iemand kan in onze huurwoning.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:18 schreef moomoo het volgende:
[..]
Nee, wanty in het ene geval hebben zij 1 huis en jullie 1 huis. In het andere geval hebben zij geen huis en jullie 2.
hehe, dat rijmt dan weer niet helemaal met elkaar natuurlijkquote:Op zondag 30 mei 2010 19:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat doet mijn man al, ik blijf bij SP
Verhuren hebben we het vanochtend nog eens goed over gehad en dat gaan we niet doen, mocht het niet verkocht worden dan gaan we er zelf wonen.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:21 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
ik lees overigens dat je het eventueel wilt gaan verhuren.. dat is wel een andere tak van sport waar je je heeeeeel goed in moet verdiepen
Hahaha, nee, moet eerlijk zeggen dat ik voorgaande jaren altijd SP heb gestemd en nu een zwevende kiezer ben die er maar niet uit komt.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:22 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
hehe, dat rijmt dan weer niet helemaal met elkaar natuurlijk
verdiep je ook daar maar eens in, dan kom je erachter dat wanneer je straks eigenaar bent en het verhuurt de SP zeker niet de beste partij is voor je
Was eigenlijk gewoon benieuwd naar de meningen van anderen, had ook niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen!quote:Op zondag 30 mei 2010 19:25 schreef Omniej het volgende:
Maar Snakelady, wat je ook doet, ik zou hoe dan ook geen tijd steken in het verdedigen van je uiteindelijke keuze in een topic als dit... De meeste figuren die er in dit topic zo fel op tegen zijn en het asociaal vinden, zouden een dergelijke kans zelf waarschijnlijk net zo goed grijpen als ze ertoe in staat waren.
Er zijn genoeg mensen die leven van de doorverkoop (en de eventueel voorafgaande verbouwing) van dit soort huizen... Niets mis mee.
Nu mag je dus opeens nog maar 1 huis bezitten? Wat je nu doet is TS verantwoordelijk maken voor de woonruimte van dat jonge stel. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:18 schreef moomoo het volgende:
[..]
Nee, wanty in het ene geval hebben zij 1 huis en jullie 1 huis. In het andere geval hebben zij geen huis en jullie 2.
En daarbij begrijp ik nog steeds niet waarom mensen denken dat wij verantwoordelijk zijn voor dit stel?quote:Op zondag 30 mei 2010 19:51 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nu mag je dus opeens nog maar 1 huis bezitten? Wat je nu doet is TS verantwoordelijk maken voor de woonruimte van dat jonge stel. Zo werkt het natuurlijk niet.
Jammer dat je verder niet inhoudelijk op mijn post reageert.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Jij snapt zeker ook niet wat er asociaal is aan scheefwonen.
Ben het daar ook wel mee eens, waarom een kast van een huis kopen als je de helft van de ruimte niet gebruikt.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:03 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Jammer dat je verder niet inhoudelijk op mijn post reageert.
Ik begrjip wel wat er ''verkeerd'' is aan scheef wonen. Maar dat is niet de schuld van mensen zelf maar van het Nederlandse woningbeleid. Als ik later veel geld verdien maar ik woon nog solo waarom zou ik dan een duur huis moeten kopen?
En wat is er fout aan het woningbeleid dan? Dit is nou eenmaal de situatie. Zo kan je alles wel goedpraten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:03 schreef Gras_eter het volgende:
Ik begrjip wel wat er ''verkeerd'' is aan scheef wonen. Maar dat is niet de schuld van mensen zelf maar van het Nederlandse woningbeleid.
Ligt er aan of het een starterswoning is. Dan moet je ruimte maken voor mensen die niks beters kunnen betalen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:03 schreef Gras_eter het volgende:
Als ik later veel geld verdien maar ik woon nog solo waarom zou ik dan een duur huis moeten kopen?
En wij kunnen geen woning kopen met 3 slaapkamers ( die hier heel veel te koop staan), dus waarom is het van ons dan asociaal als wij er voor zorgen dat we het wel kunnen betalen op een legale manier?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hmm ik vind het nogal asociaal ja.
Voor een persoon zoals ik zelf is het lastig om een fijn huis te vinden.
Je komt altijd uit op een woning met 1 slaapkamer of 5 slaapkamers, er lijkt bijna geen tussenweg te zijn.
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Het is zeker asociaal, maar ik zou waarschijnlijk ook aan mezelf denken en hetzelfde doen
Dus daar wil je huizenbezitters dan maar verantwoordelijk voor houden ipv degenen die de huidige situatie hebben veroorzaakt? Laten we dan gewoon zorgen dat er een nieuwe wet komt die stelt dat mensen niet meer dan 1 huis mogen bezitten.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hmm ik vind het nogal asociaal ja.
Voor een persoon zoals ik zelf is het lastig om een fijn huis te vinden.
Je komt altijd uit op een woning met 1 slaapkamer of 5 slaapkamers, er lijkt bijna geen tussenweg te zijn.
quote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch begrijp ik echt eerlijk waar nog steeds niet wat er asociaal aan is, maar vermoed dat dat echt aan mij ligt aangezien zoveel mensen het wel asociaal vinden.
Het zijn gewoon een stel zeikende theemutsenquote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch begrijp ik echt eerlijk waar nog steeds niet wat er asociaal aan is, maar vermoed dat dat echt aan mij ligt aangezien zoveel mensen het wel asociaal vinden.
Omdat jullie al een huis hebben, maar er nog één willen. Dat stelletje heeft nog niks en koopt voor het eerst een huis... Eerlijk delen enzo.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, en laten we ook gelijk zorgen dat iedereen maar 1zakje hamkaas croissantjes mag meenemen bij de appie, want iedereen kaapt ze altijd voor m'n neus weg..quote:Op zondag 30 mei 2010 20:27 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dus daar wil je huizenbezitters dan maar verantwoordelijk voor houden ipv degenen die de huidige situatie hebben veroorzaakt? Laten we dan gewoon zorgen dat er een nieuwe wet komt die stelt dat mensen niet meer dan 1 huis mogen bezitten.
Donder toch op zeg. Dus een huis via een executie verkoop goedkoop kopen, dan opknappen en met winst verkopen is cheaten? Dat is gewoon slim zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:27 schreef Jeff89 het volgende:
Het is asociaal omdat andere mensen precies hetzelfde willen als jullie, maar op de traditionele manier sparen. Door op een slimme manier winst te pakken, exploiteren jullie eigenlijk een bug in het systeem.. Dat is cheaten!
iets anders kan ik ook niet verzinnen hoor..
[..]
Als dat huis op je naam staat dan vrees ik voor de huurovereenkomst bij de woningbouwvereniging.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:27 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dus daar wil je huizenbezitters dan maar verantwoordelijk voor houden ipv degenen die de huidige situatie hebben veroorzaakt? Laten we dan gewoon zorgen dat er een nieuwe wet komt die stelt dat mensen niet meer dan 1 huis mogen bezitten.
Ze hebben geen huis, ze huren een huis.. Als deze koop doorgaat, dan hebben ze een huis.. En dat stelletje woont tot die tijd in 'n kartonnen doos zeker? Daarnaast.. Zij krijgen de financiering niet eens rond, in welk universum heb je er dan recht op?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Omdat jullie al een huis hebben, maar er nog één willen. Dat stelletje heeft nog niks en koopt voor het eerst een huis... Eerlijk delen enzo.
Rij jij me voortaan even naar m'n werk? Ik kan geen auto vinden die ik leuk vind...eerlijk delen enzo.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Omdat jullie al een huis hebben, maar er nog één willen. Dat stelletje heeft nog niks en koopt voor het eerst een huis... Eerlijk delen enzo.
Nee, wij willen helemaal geen twee huizen, zou niet weten wat we er mee moeten doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen.. Maar TS wilde weten waarom het asociaal zou kunnen zijn..quote:Op zondag 30 mei 2010 20:31 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Donder toch op zeg. Dus een huis via een executie verkoop goedkoop kopen, dan opknappen en met winst verkopen is cheaten? Dat is gewoon slim zijn.
Ik snap jullie en zoals ik al zei zou ik hetzelfde doen, maar ik begrijp dat er mensen zijn die het "oneerlijk" vinden.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, wij willen helemaal geen twee huizen, zou niet weten wat we er mee moeten doen.
wat we nu hebben is een huurwoning, we willen graag een koopwoning, dit huis kopen , verbouwen en verkopen is gewoon een bruggetje daar naar toe.
Dus ja, we zouden misschien een paar maanden 2 huizen hebben ( waarvan een gekocht) maar geloof me, zijn heel veel mensen die een koophuis kopen en nog met hun oude koophuis zitten.
Als het een sociale huurwoning is dan ga je last krijgen met de woningbouwvereniging.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, wij willen helemaal geen twee huizen, zou niet weten wat we er mee moeten doen.
wat we nu hebben is een huurwoning, we willen graag een koopwoning, dit huis kopen , verbouwen en verkopen is gewoon een bruggetje daar naar toe.
Dus ja, we zouden misschien een paar maanden 2 huizen hebben ( waarvan een gekocht) maar geloof me, zijn heel veel mensen die een koophuis kopen en nog met hun oude koophuis zitten.
Gelukkig is het geen sociale huurwoning, zoals al eerder in dit topic staat, maar begrijp dat je door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als het een sociale huurwoning is dan ga je last krijgen met de woningbouwvereniging.
Zo'n huis staat wel tijdje op je naam voor het weer verder verkocht is.
Nou, het zit je dwars, ik zoek geen bevestiging dat ik niet asociaal ben, weet dat ik dat tot op zekere hoogte niet ben.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
9 pagina's vol pogingen tot zelflegitimering en nog steeds is dit topic niet verplaatst naar R&P?
Ok, verder ga je ook geen HRA krijgen maar dat zal vast ook wel ergens in dit topic staan.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gelukkig is het geen sociale huurwoning, zoals al eerder in dit topic staat, maar begrijp dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Geld verdienen is per definitie altijd asociaal.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, het zit je dwars, ik zoek geen bevestiging dat ik niet asociaal ben, weet dat ik dat tot op zekere hoogte niet ben.
Maar vroeg/vraag me wel af waarom vele het wel asociaal vinden.
Dat ook inderdaad.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok, verder ga je ook geen HRA krijgen maar dat zal vast ook wel ergens in dit topic staan.
Dus dan is iedereen asociaal.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Geld verdienen is per definitie altijd asociaal.
In deze tijd is het inderdaad link, je bent sowieso overdrachtsbelasting kwijt als het niet snel verkocht is.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:16 schreef LXIV het volgende:
Verder geloof ik dat ze er netto gewoon op gaan verliezen, maar dat is een heel ander verhaal.
Het ergste wat ons kan gebeuren is dat we er zelf komen te wonen met een lage hypotheek.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ik betwijfel of er werkelijk iets te verdienen valt, maar ik sta verbaasd dat zoveel mensen het niet eerlijk vinden. Wat is er nu niet eerlijk? TS koopt een huis, knapt het op om het vervolgens met winst te verkopen. Dat is gewoon eerlijke arbeid.
Verder geloof ik dat ze er netto gewoon op gaan verliezen, maar dat is een heel ander verhaal.
Dan moet je het gewoon doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het ergste wat ons kan gebeuren is dat we er zelf komen te wonen met een lage hypotheek.
Dat risico wil ik meer dan graag nemen, aangezien het beide goed is.
Je betaalt er hun uitkering van dus je bent iets te sociaal naar mijn idee.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:37 schreef sig000 het volgende:
Heb zelf 2x 100% winst op huis gemaakt, da's vast ook asociaal.
Die snap ik niet? De uiteindelijke winst was belastingvrij.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:40 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je betaalt er hun uitkering van dus je bent iets te sociaal naar mijn idee.
. Dat is geheel legaal en ik zou het zelf doen, maar als SP'er kun je dat niet maken.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:
Toch hebben die opmerkingen me wel aangegrepen, ik stem altijd SP en wordt ook altijd wel als een sociaal persoon gezien.
Wij kregen deze kans en hebben het met beide handen aangegrepen, waar we nu wonen wonen we redelijk goedkoop, is ook op een salaris op te brengen.
Maar dit is niet onze droomwoning, we zouden graag op een salaris willen blijven wonen aangezien mijn werk erg flexibel is.
Dit is voor ons dus een kans om onze droom waar te maken.
Volgens de SP is het verboden om hard te werken voor je geld?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:27 schreef annavankleef het volgende:
Kijk het mag en je bent van plan om er hard voor te werken.
(...)
je kunt natuurlijk geen SP stemmen en dan wel op deze manier veel geld willen verdienen.
Nee, volgens de SP is het asociaal om te speculeren op de woningmarkt.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
Volgens de SP is het verboden om hard te werken voor je geld?
Welke krapte? Kijk eens op Funda... Het aanbod loopt iedere maand op...quote:Op zondag 30 mei 2010 02:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
Dit dusquote:Op zondag 30 mei 2010 20:37 schreef antfukker het volgende:
Alsof nederland zo sociaal moet zijn. Gewoon lekker egoistisch zijn is veel beter, het is hier geen communisme. Ik zou echt schijt hebben aan iedereen die er een mening op nahield wat JIJ met JULLIE geld gaat doen. Ze zijn gewoon jaloers
En als je nou goed het topic had gelezen had je ook gelezen dat ik momenteel een zwevende kiezer ben en het SP gebeuren meer een grapje was.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:27 schreef annavankleef het volgende:
[..]
. Dat is geheel legaal en ik zou het zelf doen, maar als SP'er kun je dat niet maken.
En dat weet je zelf ook wel, anders zou je dit hier niet vragen.
Kijk het mag en je bent van plan om er hard voor te werken. Dus ik vind het persoonlijk niet asociaal.
Maar zoals ik al zei, je kunt natuurlijk geen SP stemmen en dan wel op deze manier veel geld willen verdienen. Die 2 dingen gaan niet samen.
Want ook als dit jonge stel het niet kan betalen, blijft het een feit dat je dus voor een (korte) tijd, 2 betaalbare woningen hebt, waar anderen heel graag 1 betaalbare woning zouden willen hebben.
Waarbij je het ene huis nu opknapt om er veel geld mee te verdienen in korte tijd, terwijl iemand anders dit huis zou kunnen kopen voor deze prijs waarvan het wel de droomwoning is. Voor het zelfde geld gaat iemand anders er mee speculeren en is het heel zonde dat je deze kans niet aangrijpt.
Maar dat is dus je eigen geweten waar je mee moet praten, niet met ons.
En nogmaals, het knaagt totaal niet aan mijn geweten, vroeg me gewoon af waarom mensen het als asociaal zien en dat ik dat nogal vreemd vind.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:27 schreef annavankleef het volgende:
[..]
Maar dat is dus je eigen geweten waar je mee moet praten, niet met ons.
Dat is alleen ze als er sprake is van een antispeculatiebeding op desbetreffende woning, dat is in dit geval niet zo aangezien we het huis niet meteen te koop zetten.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:52 schreef Natrium het volgende:
Geen idee of het al genoemd is, heb dit topic niet gevolgd en geen zin om de 11 pagina's door te spitten, maar:
Verhuren kan geen kwaad maar gelijk doorverkopen kan je boetes opleveren he. Het is niet toegestaan om binnen zeer korte tijd het huis weer door te verkopen met winst.
Hij wil het ook verbouwen geld dit dan ook?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:52 schreef Natrium het volgende:
Geen idee of het al genoemd is, heb dit topic niet gevolgd en geen zin om de 11 pagina's door te spitten, maar:
Verhuren kan geen kwaad maar gelijk doorverkopen kan je boetes opleveren he. Het is niet toegestaan om binnen zeer korte tijd het huis weer door te verkopen met winst.
Precies. Maar ga in godschristus naam niet lopen huilen dat mensen je niet sociaal vinden en proberen je geweten te sussen met allerlei vergezochte redeneringen. Je doet het voor je eigen gewin en plaatst de wens van 'dat jonge stel' lager dan dat gewin > per definitie niet sociaal.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:40 schreef anno2010 het volgende:
survival of the fittest. Als jij het niet doet,doen andere mensen het wel.
Nogmaals, ik heb geen last van mijn geweten, slaap prima hoor.quote:Op maandag 31 mei 2010 01:19 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Precies. Maar ga in godschristus naam niet lopen huilen dat mensen je niet sociaal vinden en proberen je geweten te sussen met allerlei vergezochte redeneringen. Je doet het voor je eigen gewin en plaatst de wens van 'dat jonge stel' lager dan dat gewin > per definitie niet sociaal.
Slim, niet sociaal.
of je leest het topic gewoon.quote:
Nee, als je in oudere topics kijkt zie je dat ik al heel lang twijfel, al voor dat deze kans kwam.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:15 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Dus om de koop van dat huis te kunnen verantwoorden ga je nu ineens iets anders stemmen waar je helemaal niet achter staat!??
FAIILLLL
Je had ze niet hoeven noemen in je OP hoor en aangezien ze eerstehands slachtoffer worden van jouw gespeculeer lijkt het me wel zinvol om ze in gedachten te houden, wanneer de vraag is of jouw onderneming sociaal is of niet.quote:Maar iedereen heeft het over dat jonge stel en dat vind ik vreemd, aangezien ik totaal maar dan ook echt helemaal niks te maken heb met of dat jonge stel dit huis kan kopen ja of nee, aangezien ik niks met hun financiele status te maken heb.
Als je als jong stel de financien niet rond krijgt zouden ze snakelady juist op hun blote knietjes moeten danken.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Je had ze niet hoeven noemen in je OP hoor en aangezien ze eerstehands slachtoffer worden van jouw gespeculeer lijkt het me wel zinvol om ze in gedachten te houden, wanneer de vraag is of jouw onderneming sociaal is of niet.
Ik heb ze genoemd omdat het logischer is dat een jong stel de de hypotheek niet kan krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Je had ze niet hoeven noemen in je OP hoor en aangezien ze eerstehands slachtoffer worden van jouw gespeculeer lijkt het me wel zinvol om ze in gedachten te houden, wanneer de vraag is of jouw onderneming sociaal is of niet.
Beetje onzinnig dit. Er staat toch duidelijk in de OP dat het jonge stelletje de eerste optie heeft, onder voorbehoud van financiering. Overigens een heel normale clausule in een voorlopig koop contract.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Gewoon doen! Draai het eens om, als een jonger stel het zou kopen ontnemen zij jou de kans om geld te verdienen!quote:Op zondag 30 mei 2010 01:58 schreef snakelady het volgende:
We hebben de mogelijkheid om een eensgezinswoning heel goedkoop te kopen, het is een executieverkoop.
Dit huis kunnen we voor ongeveer 60.000 onder de normale vraagprijs kopen.
we hebben hier dus op gereageerd en we horen volgende week of we het kunnen kopen ( een jong stel was ons voor maar heeft alles nog niet rond kunnen krijgen dus als ze het niet kunnen betalen is het voor ons.)
Wij kopen dat huis met het doel om het op te knappen en het dan weer in de verkoop te gooien of eventueel in de tussentijd te verhuren, we gaan er zelf niet wonen ivm dat onze huidige (huur)woning groter is.
Maar nu vinden sommige mensen dit niet sociaal van ons want nu ontnemen we een mogelijk jong stel de kans om een leuke woning te kopen.
Dat vind ik nogal vreemd, dat wij de gok durven te nemen en er een leuk centje mee kunnen verdienen zodat we een groter huis kunnen kopen tegen lage maandlasten.
Wat vinden jullie?
Je wilt dus van mensen horen dat het niet slecht is zodat je lekker kan slapen straks?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en we hebben nu de kans dus die grijpen we aan, met beide handen.
*zucht* nee hoor, slaap sowieso wel goed, zeker als het door gaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:19 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Je wilt dus van mensen horen dat het niet slecht is zodat je lekker kan slapen straks?
Dat zijn PVDA-ers, die zijn jaloers op alles wat ze zelf niet hebben en noemen het dan asociaal.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
*zucht* nee hoor, slaap sowieso wel goed, zeker als het door gaat.
Vind het alleen vreemd dat mensen het als asociaal zien en vroeg me af waarom.
Ah, zou dat het zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Fah-Q het volgende:
[..]
Dat zijn PVDA-ers, die zijn jaloers op alles wat ze zelf niet hebben en noemen het dan asociaal.
Omdat je iets op een directe, eerstehands manier duurder maakt voor anderen en er zelf op vooruit gaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
*zucht* nee hoor, slaap sowieso wel goed, zeker als het door gaat.
Vind het alleen vreemd dat mensen het als asociaal zien en vroeg me af waarom.
Haha, als je wat beter had gelezen was je getroll misschien had gelukt, nu sla je de plank misquote:Op maandag 31 mei 2010 19:56 schreef Flammie het volgende:
Oh dus zo zit dat! Ik ben de man van dat jonge stel dat je kut huis gaat kopen.. nou zak maar door de stront hoor snakelady... mij en mijn meisje zie je NIET MEER terug... Wij kopen je huis niet met je oplichterij!
Doei!
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:25 schreef wuh het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het niet doen? zoveel mensen kopen een huis, knappen het op en verkopen het met winst.
Hahaha, als je wil trollen, doe het dan goed en lees eerst het topic door, dit is natuurlijk gewoon jezelf enorm voor lul zetten.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:56 schreef Flammie het volgende:
Oh dus zo zit dat! Ik ben de man van dat jonge stel dat je kut huis gaat kopen.. nou zak maar door de stront hoor snakelady... mij en mijn meisje zie je NIET MEER terug... Wij kopen je huis niet met je oplichterij!
Doei!
Maar waarom is dat asociaal, we stoppen namelijk veel bloed, zweet, tranen en nog een beetje liefde in dat huis om het bewoonbaar te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:50 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Omdat je iets op een directe, eerstehands manier duurder maakt voor anderen en er zelf op vooruit gaat.
Nogmaals, veroordelen doe ik het niet en ik zou hetzelfde doen maar in godsnaam hou toch gewoon op met kromme dingen recht lullen.
Hmm, zit niet met een schuldgevoel gelukkig aangezien ik niet anders zou verwachten dan dat anderen het ook zouden doen als ze de kans zouden krijgen, alleen zou ik dan blij voor die mensen zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:25 schreef wuh het volgende:
[..]
Haha, als je wat beter had gelezen was je getroll misschien had gelukt, nu sla je de plank mis![]()
@snakelady, het lijkt er inderdaad op dat je deze vraag hier stelt om jezelf gerust te stellen. Je nam ook maar aannames van : "ik denk dat iedereen dat zou doen, als ze de kans kregen". Je lult het voor jezelf goed.
Maar waarom zou je het niet doen? zoveel mensen kopen een huis, knappen het op en verkopen het met winst.
Nee, ten eerste ben ik van het vrouwelijke geslacht en ten tweede, je zit er naast.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef First het volgende:
[..]
Hij zegt het omdat er een ander stel is dat het huis graag wilt graag kopen allen hun financien moeten regelen en of het wel sociaal is als hij dan het huis koopt om op te knappen en door te verkopen.
Wat natuurlijk dom is om te vragen gewoon kopen dat andere stel zou dat ook gedaan hebben als ze de kant zouden krijgen.
DAt heb ik dan even gemist, dat het een grapje was, en ik kan het ook niet terugvinden eerlijk gezegd. Maar misschien heb ik niet goed gelezen.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als je nou goed het topic had gelezen had je ook gelezen dat ik momenteel een zwevende kiezer ben en het SP gebeuren meer een grapje was.
Je zegt gisteren anders dit:quote:Op maandag 31 mei 2010 21:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom is dat asociaal, we stoppen namelijk veel bloed, zweet, tranen en nog een beetje liefde in dat huis om het bewoonbaar te maken.
Dat is het op dit moment namelijk niet bepaald.
Nee, we horen vrijdag pas of dat andere stel het wel of niet kan financieren.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:18 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
heb je dat huis nou al een keer gekocht?
Dat je het eerste geintje niet snapte kan ik me voorstellen, maar het tweede was overduidelijk overdreven neergezet en nog extra benadrukt door de gebruikte icoontjes, posticoon en de laatste zin..quote:
Je gaat andermans droom waarmaken, want uiteindelijk word het niet jouw huis, maar de volgende koper.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
* knip *
*knip *
Dit is voor ons dus een kans om onze droom waar te maken.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:01 schreef zaans_boefje het volgende:
Is de bedoeling van een woning een onderdak en thuis bieden aan bewoners? of een speculatief object ter bevordering en uitbreiding financiele baten?
Je koopt een huis, gaat dat zelf verbouwen en daar moet erna een ander maar in gaan wonen tegen meer betaling dan jullie ooit hebben geinversteerd?
wat bemoei jij je met andermans woning door die eerst aan te kopen en te verbouwen?
Een woning is onderdak voor een thuis van de bewoners, die de woning als investering in pernsioen als latere leeftijdsvoorziening. Oh nee, we lenen alles bijelkaar en verbazen ons na enkele decennia waar die kredietcrisis opeens vandaan komt![]()
Maar tegenwoordig verbouwen we andermans woning door deze eerst aan te kopen, en daarna voor eigen gewin tegen meer geld te dumpen op een overspannen markt?
Moest stemde zijn, dit jaar waarschijnlijk niet en nee niet hierom maar zoals al meerdere keren eerder aangegeven was dat al voor deze woning.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:13 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Je gaat andermans droom waarmaken, want uiteindelijk word het niet jouw huis, maar de volgende koper.
SP stemmen? sociaal?
Speculeren op de woningmarkt, het zogenaamde "stenenschuiven" in de particuliere sector, zoals pandjesbazen en speculanten, is mijn inziens een product van de rechtse marktwerking waarvoor een linkse oplossing nodig.
Wat mij mening betreft mag je een aangekocht huis binnen 5 jaar niet verkopen, tenzij de rechter oordeelt dat de situatie dit noodzakelijk maakt. (zoals bij echtscheiding e.d.).
Dat zal een einde maken aan korte termijn speculanten die met weinig moeite doen, wel snel willen cashen.
No personal offence.
Ehm, niemand moet het kopen hoor, als mensen het niks vinden wat we hebben gedaan kopen ze het toch niet!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:01 schreef zaans_boefje het volgende:
Is de bedoeling van een woning een onderdak en thuis bieden aan bewoners? of een speculatief object ter bevordering en uitbreiding financiele baten?
Je koopt een huis, gaat dat zelf verbouwen en daar moet erna een ander maar in gaan wonen tegen meer betaling dan jullie ooit hebben geinversteerd?
wat bemoei jij je met andermans woning door die eerst aan te kopen en te verbouwen?
Een woning is onderdak voor een thuis van de bewoners, die de woning als investering in pernsioen als latere leeftijdsvoorziening. Oh nee, we lenen alles bijelkaar en verbazen ons na enkele decennia waar die kredietcrisis opeens vandaan komt![]()
Maar tegenwoordig verbouwen we andermans woning door deze eerst aan te kopen, en daarna voor eigen gewin tegen meer geld te dumpen op een overspannen markt?
Daar moet je dikke schijt aan hebben, je doet gewoon je eigen ding.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:15 schreef snakelady het volgende:
En het komt best hard aan als mensen in mijn omgeving waaronder ook mensen die me dierbaar zijn ons dit niet gunnen, dat grijpt me aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |