abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 03:44:34 #51
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_82090134
Ik zie werkelijk het probleem niet. Het jonge stel krijgt vier weken de kans en TS respecteert dat. Als het stel de financiën niet rondkrijgt, pas dàn willen TS en haar man er inspringen.

Mooi verbouwen en doorverkopen aan een misschien wel net zo dankbaar jong stel dat zelf geen kennis van verbouwingen heeft. Gezien het feit dat de vraagprijs zo laag ligt zullen verbouwingen toch wel nodig zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_82090143
Ik vind er niet zoveel fout aan eigenlijk... Als je het huis voor een mooie prijs kunt krijgen en er ook nog zin in hebt om de boel te verbouwen, is er toch niets mis mee om het speciaal voor doorverkoop te kopen? Zou echt niet weten waarom dat asociaal zou zijn; de nieuwe koper krijgt immers meteen een opgeknapt huis waar weinig tot niets meer aan hoeft te gebeuren... Als die andere kopers ermee aan de haal gaan zijn zij degenen die aan het klussen moeten.
  zondag 30 mei 2010 @ 04:05:54 #53
39581 Salvad0R
universal
pi_82090223
tvp

gunna be epic
pi_82090240
Daar is helemaal niks mis mee. Het huis wisselt op eerlijke wijze van eigenaar, en de nieuwe eigenaar mag vervolgens natuurlijk zelf weten wat deze met het huis doet, het is dan jullie eigendom.

Ik betwijfel overigens of het wel zo'n goede investering is, die 60000 euro is natuurlijk boterzacht. Dat is maar een inschatting van de taxateur. Vervolgens willen jullie het nog op gaan knappen, het is voor mij maar zeer de vraag of je daar wat aan kunt verdienen. Er zal veel tijd in gaan zitten, en de vraag is of je die tijd niet waardevoller kunt besteden. Te denken valt bijvoorbeeld aan het beide full-time gaan werken, dikke kans dat dat meer oplevert dan het opknappen van een huis in die tijd. Daarnaast maak je kosten om het kapitaal te vergaren om de woning te kopen, waarschijnlijk zul je een hypotheek nemen waarover rente betaald moet worden, die kosten moet je ook meenemen. Hou er ook rekening mee dat je een boete moet betalen bij het versneld aflossen van een hypotheek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-05-2010 04:31:03 ]
pi_82090268
Who cares?? Makelaar doet het zelfde toch?

Het blijft een investering, dus ook de kans dat je geld misloopt, vertel dat maar aan de mensen om je heen
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  zondag 30 mei 2010 @ 04:23:57 #56
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_82090304
Ik zie niet in hoe dit asociaal is maar ik heb ook mijn bedenkingen bij hoe winstgevend dit uiteindelijk voor TS zal zijn...maar ja je kunt het altijd proberen, als je klussen/verbouwen idd leuk vindt.
Hallon!
pi_82090339
Gewoon doen, alleen of je er veel geld uit zal halen is de vraag
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_82090344
quote:
Op zondag 30 mei 2010 04:33 schreef criminal_mind het volgende:
Gewoon doen, alleen of je er veel geld uit zal halen is de vraag
Waarom zou je het dan 'gewoon doen'?
  zondag 30 mei 2010 @ 08:06:32 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82090713
Er is niks asociaals aan: je maakt de markt gewoon efficiënter.

Wel vraag ik me af of die woning werkelijk 60.000 onder de marktwaarde is. Waarom wordt hij zo laag verkocht. Zouden ze hem dan niet aan iemand anders voor 30.000 onder de marktwaarde verkopen? Waarom wordt jullie die 60.000 euro gegund?

En je moet je realiseren dat je sowieso al 10% winst moet maken om de KK eruit te halen. Misschien koop je de woning wel voor de echte marktprijs, die lager is dan je denkt. Kun je hem vervolgens niet met winst verkopen en betaal je lange tijd allerlei lasten voor een woning die je niet eens hebben wil.

Dus asociaal: nee (mits de woning gewoon op de vrije markt wordt aangeboden en niet alleen aan jullie omdat je oom toevallig voorzitter is van een WBV (want dat is fraude en wordt zwaar bestraft)). Maar verstandig? Dat zal nog moeten blijken. De meeste mensen met 2 huizen zijn hier helemaal niet zo blij mee!
The End Times are wild
  zondag 30 mei 2010 @ 08:14:40 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82090729
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.

Maar niet heus natuurlijk. Huizen worden geen 60K onder de marktwaarde verkocht. Huizen worden voor de marktwaarde verkocht. En dus moet je je afvragen of dat huis werkelijk zo courant is en waarom de verkopers 60K onder de 'marktwaarde' gaan zitten. Niet om jullie die kans te gunnen in ieder geval.

Ik schat het in: veel risico en veel gedoe voor maximaal een bescheiden rendement.
The End Times are wild
  zondag 30 mei 2010 @ 09:04:16 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82090949
quote:
Op zondag 30 mei 2010 03:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.
Je het het de hele tijd over een behoeftig gezin terwijl het enige gezin tot nu toe in dit verhaal mijn gezin is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 30 mei 2010 @ 09:06:03 #62
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_82090965
Alsof mensen op straat moeten wachten op een huis met een vraagprijs van 60.000.

Klinkt als een mooie kans.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:07:51 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82090977
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
Huizen zijn in eerste instantie bedoeld om in te wonen en niet om mee te speculeren.

Maar ik denk niet dat iemand jullie een financiele kans misgunt. Discutabel? Mogelijk. Relevant? Moet je zelf uitmaken
Intelligent, but fucked up.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:12:19 #64
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_82091003
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.

Maar niet heus natuurlijk. Huizen worden geen 60K onder de marktwaarde verkocht. Huizen worden voor de marktwaarde verkocht. En dus moet je je afvragen of dat huis werkelijk zo courant is en waarom de verkopers 60K onder de 'marktwaarde' gaan zitten. Niet om jullie die kans te gunnen in ieder geval.

Ik schat het in: veel risico en veel gedoe voor maximaal een bescheiden rendement.
Het is een executie verkoop las ik in de OP. Vandaar waarschijnlijk de lagere verkoopprijs.

Het is mij overigens een raadsel waarom TS egoistisch zou zijn als ze dit huis kocht en weer door verkocht. Dan kun je elke makelaar ook wel een egoist noemen.
Het is een mooi kansje om wat te verdienen. Als TS het niet doet, dan doet een ander het wel.
Want wie zegt dat dat jonge stel uit de OP het niet na een jaar met winst verkoopt?
Handel is handel, klaar.
Stress is voor idioten.
pi_82091016
Ik zou me druk maken over het risico van de investering, niet over andere geïnteresseerden die simpelweg het geld niet hebben.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:14:02 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091018
quote:
Op zondag 30 mei 2010 04:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daar is helemaal niks mis mee. Het huis wisselt op eerlijke wijze van eigenaar, en de nieuwe eigenaar mag vervolgens natuurlijk zelf weten wat deze met het huis doet, het is dan jullie eigendom.

Ik betwijfel overigens of het wel zo'n goede investering is, die 60000 euro is natuurlijk boterzacht. Dat is maar een inschatting van de taxateur. Vervolgens willen jullie het nog op gaan knappen, het is voor mij maar zeer de vraag of je daar wat aan kunt verdienen. Er zal veel tijd in gaan zitten, en de vraag is of je die tijd niet waardevoller kunt besteden. Te denken valt bijvoorbeeld aan het beide full-time gaan werken, dikke kans dat dat meer oplevert dan het opknappen van een huis in die tijd. Daarnaast maak je kosten om het kapitaal te vergaren om de woning te kopen, waarschijnlijk zul je een hypotheek nemen waarover rente betaald moet worden, die kosten moet je ook meenemen. Hou er ook rekening mee dat je een boete moet betalen bij het versneld aflossen van een hypotheek.
Mijn man werkt full-time en is daarnaast zelfstandige, ik ben ook zelfstandige.
Ik verdien best leuk, alleen willen we dat niet laten meetellen in een hypotheek.
Ik ben juist o.a. zelfstandige zodat ik overdag thuis kan blijven met de kinderen, wat ik persoonlijk erg belangrijk vind.

Nogmaals, 60.000 verwachten we niet er mee te verdienen, 40.000 zou heel leuk zijn.
Mijn man is werkzaam in deze tak, hij is dagelijks bezig met renovatieprojecten en het uitrekenen van de kosten daar van.

Het opknappen is heel simpel, nieuwe badkamer, keuken, wc. misschien wat wanden vervangen die niet meer zo goed zijn en de boel schilderen.
Alle electra, leidingen enz zijn gewoon nog goed, de h.r. ketel is ook nog niet aan vervanging toe.
Ik heb geen angst voor het verbouwen, eigenlijk zijn we altijd aan het verbouwen, vele zien dat als iets naars, wij als iets leuks.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 30 mei 2010 @ 09:15:33 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091029
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:13 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou me druk maken over het risico van de investering, niet over andere geïnteresseerden die simpelweg het geld niet hebben.
Zoals je hebt kunnen lezen is ons risico vrijwel nihil, mochten we het niet kunnen verkopen gaan we er zelf wonen aangezien we nu in een huurwoning zitten die we ieder moment af kunnen zeggen.
Wat betreft maandelijkste lasten kunnen we het zeker dragen.
pi_82091086
Ik vind het maar asociaal een jong stel van 18 21 willen een huis kopen en jij maar kopen en dan weer verkopen en hun willen er in wonen
黑人
  zondag 30 mei 2010 @ 09:24:02 #69
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_82091099
Fuck dat gezeik dat het egoistisch en niet sociaal is en dat je andere mensen de kans op een huis ontneemt. Voor de crisis hebben wij een huis via executieverkoop spotgoedkoop gekocht, opgeknapt en doorverkocht en zo bijna 70.000 euro winst gemaakt. Je bent geen filantropische instelling toch?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 30 mei 2010 @ 09:27:27 #70
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_82091124
Mag je in een huurhuis blijven wonen als je een ander huis koopt?

Zo ja , dan gewoon doen hoor
  zondag 30 mei 2010 @ 09:29:30 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091144
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:22 schreef apij4125 het volgende:
Ik vind het maar asociaal een jong stel van 18 21 willen een huis kopen en jij maar kopen en dan weer verkopen en hun willen er in wonen
Maar ik heb totaal geen invloed op de financiën van dat jonge stel, als dat jonge stel het niet kan of wil kopen ( dat kan ook nog he, dat ze de verbouwing niet zien zitten) dan gaat het sowieso weer de verkoop in.
En ik ben een goed mens maar ga ze niet 10.000 euro ( bv) uit mijn eigen portomonee geven zodat ze dat huis kunnen betalen, als ze het niet kunnen betalen, kunnen ze het niet betalen, simpel.
Wij zitten gewoon al netjes 3.5 week op ze te wachten en hebben ze niet overboden of wat dan ook, gewoon aangegeven, kan dat stel het niet kopen, dan willen wij het kopen.

Iedereen heeft een gelijke kans gekregen, wij hebben gewoon als 2de gereageerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 30-05-2010 09:49:12 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 09:30:25 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091155
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:27 schreef Bep het volgende:
Mag je in een huurhuis blijven wonen als je een ander huis koopt?

Zo ja , dan gewoon doen hoor
Ja, wij huren particulier en dat is al besproken, is geen probleem.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:32:13 #73
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_82091176
Nou , doen dan
Waarom niet een leuk centje verdienen ?

Misschien gaat dat jonge stel het ook wel opknappen en doorverkopen , weet jij veel.

Niet je eigen sores laten afhangenvan wat andere er wel misschien wel niet kunnen van gaan zeggen
  zondag 30 mei 2010 @ 09:32:36 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091181
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:24 schreef PalmRoyale het volgende:
Fuck dat gezeik dat het egoistisch en niet sociaal is en dat je andere mensen de kans op een huis ontneemt. Voor de crisis hebben wij een huis via executieverkoop spotgoedkoop gekocht, opgeknapt en doorverkocht en zo bijna 70.000 euro winst gemaakt. Je bent geen filantropische instelling toch?
Dat niet alleen, maar het is ook hard werken, een verbouwing, en je durft een risico te nemen die anderen niet durven te nemen.
Niemand wordt rijk door stil te zitten en als proberen het fincieel goed hebben egoistisch is dan ben ik dat inderdaad.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:35:12 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82091209
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:32 schreef Bep het volgende:
Nou , doen dan
Waarom niet een leuk centje verdienen ?

Misschien gaat dat jonge stel het ook wel opknappen en doorverkopen , weet jij veel.

Niet je eigen sores laten afhangenvan wat andere er wel misschien wel niet kunnen van gaan zeggen
Dat kan ook goed inderdaad.
Dat ze er een jaar gaan wonen, dit huis verkopen en dan een appartement kopen bijvoorbeeld zodat ze best een leuke cent op de rekening hebben staan.
Wat ze vervolgend misschien wel uitgeven aan een dure auto of t.v.

Dat weet niemand dus, dat is specueleren en iedereen gaat er maar van uit dat het een zielig jong koppeltje is en dat wij geldwolven zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')