Waarom zou je het dan 'gewoon doen'?quote:Op zondag 30 mei 2010 04:33 schreef criminal_mind het volgende:
Gewoon doen, alleen of je er veel geld uit zal halen is de vraag
Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
Je het het de hele tijd over een behoeftig gezin terwijl het enige gezin tot nu toe in dit verhaal mijn gezin is.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.
Huizen zijn in eerste instantie bedoeld om in te wonen en niet om mee te speculeren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
Het is een executie verkoop las ik in de OP. Vandaar waarschijnlijk de lagere verkoopprijs.quote:Op zondag 30 mei 2010 08:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat doen de verkopers, die het 60 K onder de 'marktwaarde' verkopen, wel, volgens TS.
Maar niet heus natuurlijk. Huizen worden geen 60K onder de marktwaarde verkocht. Huizen worden voor de marktwaarde verkocht. En dus moet je je afvragen of dat huis werkelijk zo courant is en waarom de verkopers 60K onder de 'marktwaarde' gaan zitten. Niet om jullie die kans te gunnen in ieder geval.
Ik schat het in: veel risico en veel gedoe voor maximaal een bescheiden rendement.
Mijn man werkt full-time en is daarnaast zelfstandige, ik ben ook zelfstandige.quote:Op zondag 30 mei 2010 04:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daar is helemaal niks mis mee. Het huis wisselt op eerlijke wijze van eigenaar, en de nieuwe eigenaar mag vervolgens natuurlijk zelf weten wat deze met het huis doet, het is dan jullie eigendom.
Ik betwijfel overigens of het wel zo'n goede investering is, die 60000 euro is natuurlijk boterzacht. Dat is maar een inschatting van de taxateur. Vervolgens willen jullie het nog op gaan knappen, het is voor mij maar zeer de vraag of je daar wat aan kunt verdienen. Er zal veel tijd in gaan zitten, en de vraag is of je die tijd niet waardevoller kunt besteden. Te denken valt bijvoorbeeld aan het beide full-time gaan werken, dikke kans dat dat meer oplevert dan het opknappen van een huis in die tijd. Daarnaast maak je kosten om het kapitaal te vergaren om de woning te kopen, waarschijnlijk zul je een hypotheek nemen waarover rente betaald moet worden, die kosten moet je ook meenemen. Hou er ook rekening mee dat je een boete moet betalen bij het versneld aflossen van een hypotheek.
Zoals je hebt kunnen lezen is ons risico vrijwel nihil, mochten we het niet kunnen verkopen gaan we er zelf wonen aangezien we nu in een huurwoning zitten die we ieder moment af kunnen zeggen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:13 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou me druk maken over het risico van de investering, niet over andere geïnteresseerden die simpelweg het geld niet hebben.
Maar ik heb totaal geen invloed op de financiën van dat jonge stel, als dat jonge stel het niet kan of wil kopen ( dat kan ook nog he, dat ze de verbouwing niet zien zitten) dan gaat het sowieso weer de verkoop in.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:22 schreef apij4125 het volgende:
Ik vind het maar asociaal een jong stel van 18 21 willen een huis kopen en jij maar kopen en dan weer verkopen en hun willen er in wonen
Ja, wij huren particulier en dat is al besproken, is geen probleem.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:27 schreef Bep het volgende:
Mag je in een huurhuis blijven wonen als je een ander huis koopt?
Zo ja , dan gewoon doen hoor
Dat niet alleen, maar het is ook hard werken, een verbouwing, en je durft een risico te nemen die anderen niet durven te nemen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:24 schreef PalmRoyale het volgende:
Fuck dat gezeik dat het egoistisch en niet sociaal is en dat je andere mensen de kans op een huis ontneemt. Voor de crisis hebben wij een huis via executieverkoop spotgoedkoop gekocht, opgeknapt en doorverkocht en zo bijna 70.000 euro winst gemaakt. Je bent geen filantropische instelling toch?
Dat kan ook goed inderdaad.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:32 schreef Bep het volgende:
Nou , doen dan
Waarom niet een leuk centje verdienen ?
Misschien gaat dat jonge stel het ook wel opknappen en doorverkopen , weet jij veel.
Niet je eigen sores laten afhangenvan wat andere er wel misschien wel niet kunnen van gaan zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |