Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
We hebben geen super groot huis, maar wel groter dan de eensgezinswoning waar het over gaat, daarintegen hebben we geen tuin en wonen we in een niet zo'n kindvriendelijke buurt.( bedrijventerein)quote:Op zondag 30 mei 2010 02:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.
Vrij weinig. Ik zou het ook niet zo'n punt vinden. Ja, je ontneemt dat jonge stel misschien een kans, maar om dat nou gelijk asociaal te noemen vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:10 schreef snakelady het volgende:
Maar ook al zou dat niet zo zijn, en was dit huis waarin we wonen het meest geweldige huis wat je je kan bedenken, wat is er dan mis met een financiele mogelijkheid zien en daar op in gaan?
Over dat verhuren moeten we inderdaad meer info vergaren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:20 schreef Zuigstengel het volgende:
Wie zegt dit dan? wat een bullshit!
Als jij goedkope wortels voor je konijn bij de Aldi koopt, zegt toch niemand dat je die had moeten laten liggen want nu hebben de arme sloebers geen eten?
Laat ze lekker lullen![]()
Maar hou er wel rekening mee dat het een lastige markt is momenteel en dat je de hypotheek tijdens het opknappen en verkopen gewoon moet blijven doorbetalen. Als opknappen en verkoop lukt in 6 maanden, hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is wel lekker, maar dan moet je geluk hebben tegenwoordig....
Ik neem aan dat je weet dat je voor verhuur toestemming moet hebben van je hypotheekverstrekker, geen hypotheekrenteaftrek krijgt enz enz En huurders in NL staan heeeel sterk, dus verdiep je goed.
Wat betreft verbouwen kunnen we heel veel zelf, zoals ik al schreef, mijn man zit in die sector.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:23 schreef leolinedance het volgende:
Gewoon lekker doen als dat kan. Waarom niet? Echt schijt aan hebben.
Let overigens wel op met zo'n 'buitenkansje'. Ik heb er momenteel ook één (betreft een auto) maar twijfel toch. Je moet er wel vanaf zien te komen he. En het opknappen enzo, onderschat het niet. Maar ik neem aan dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )quote:Op zondag 30 mei 2010 02:33 schreef 2cv het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Deels omdat ik het niet netjes vind, deels omdat ik het een te groot risico vind, deels omdat ik geen zin heb om voor de hobby een huis te verbouwen. Niet zelf iig ...
Overigens zie ik de connectie tussen je droom waar maken en dit huis even niet ...
Ho eens, als dit jonge koppel ( geen gezin, ze zijn 18 en 21 jaar) het gewoon rond krijgt dan is het voor hun, maar de 4 weken zijn al bijna om en het ziet er naar uit dat ze het niet rond kunnen krijgen, we kapen dus niks voor hun neus weg.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:36 schreef twiFight het volgende:
Ik zeg ook niet per se dat je het niet moet doen, maar ik vind het alsnog wel asociaal als je het voor zo'n gezin zou 'wegkapen'. Als je 'blind' geboden had dan was het ook anders, want dan had het net zo goed een ander relatief rijk stel kunnen zijn die er op bood om winst te maken. Maar nu weet je wel dat een ander gezin er interesse in heeft, een ander gezin dat waarschijnlijk dat huis 'nodig' heeft, en niet alleen koopt om winst mee te maken. Ik gun je je winst wel hoor, je leeft toch voor jezelf uiteindelijk. Maar als ik als buitenstaander zou moeten/mogen kiezen wie het huis zou krijgen dan zou ik 100% kiezen voor een wat armer gezin dat anders niet een fatsoenlijk huis kan krijgen.
En zelf kopen en verbouwen zou ik nooit doen, ik vond 2 kamers van een relatief klein huis al een hel en weet tevens dat mijn relatie geen stand zou houden als ik een huis met mijn vriendin zou moeten opknappen. Niks voor mij.
Boeie of je onder of boven de gemiddelde vraagprijs zit!? Als je er geld mee kunt maken doe het dan. Niemand anders gaat het voor je doen hoor!quote:Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )
Maar, ik ben freelancer, dus mijn inkomen is erg wisselvallig.
Om niet in de onzekerheid te komen willen we dus een huis kopen op alleen mijn man zijn salaris.
Dat is helaas nu niet mogelijk, 2 jaar geleden nog wel maar de bank heeft zich teruggetrokken.
Dit huis kunnen we na het opknappen dus doorverkopen met een leuke winst ( wat wel nog onder de gemiddelde vraagprijs zit in die wijk), die winst kunnen we dan investeren in een volgende woning waar we wel willen wonen en die aan bovengenoemde beschrijving voldoet.
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misbruik van. dat verhaal met die wortels is krom: er zijn namelijk wel genoeg wortels. Ik hoop dan ook dat dat eerste stel het huis krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |