Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Speculeren op de woningmarkt terwijl er al krapte op de woningmarkt is vind ik inderdaad discutabel.
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daarintegen is het van die mensen dan toch ook niet sociaal dat ze ons geen financiele grote kans gunnen?
We hebben geen super groot huis, maar wel groter dan de eensgezinswoning waar het over gaat, daarintegen hebben we geen tuin en wonen we in een niet zo'n kindvriendelijke buurt.( bedrijventerein)quote:Op zondag 30 mei 2010 02:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hebt naar eigen zeggen al een groot huis, waar heb je een financieel grote kans voor nodig dan? Blijkbaar kun je al genoeg betalen om fatsoenlijk te leven. Er zijn zat gezinnen in nederland waar dit niet voor geldt. Die ontneem je dus inderdaad een kans. Ik vind het heel asociaal van jullie.
Vrij weinig. Ik zou het ook niet zo'n punt vinden. Ja, je ontneemt dat jonge stel misschien een kans, maar om dat nou gelijk asociaal te noemen vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:10 schreef snakelady het volgende:
Maar ook al zou dat niet zo zijn, en was dit huis waarin we wonen het meest geweldige huis wat je je kan bedenken, wat is er dan mis met een financiele mogelijkheid zien en daar op in gaan?
Over dat verhuren moeten we inderdaad meer info vergaren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:20 schreef Zuigstengel het volgende:
Wie zegt dit dan? wat een bullshit!
Als jij goedkope wortels voor je konijn bij de Aldi koopt, zegt toch niemand dat je die had moeten laten liggen want nu hebben de arme sloebers geen eten?
Laat ze lekker lullen![]()
Maar hou er wel rekening mee dat het een lastige markt is momenteel en dat je de hypotheek tijdens het opknappen en verkopen gewoon moet blijven doorbetalen. Als opknappen en verkoop lukt in 6 maanden, hoef je geen overdrachtsbelasting te betalen en dat is wel lekker, maar dan moet je geluk hebben tegenwoordig....
Ik neem aan dat je weet dat je voor verhuur toestemming moet hebben van je hypotheekverstrekker, geen hypotheekrenteaftrek krijgt enz enz En huurders in NL staan heeeel sterk, dus verdiep je goed.
Wat betreft verbouwen kunnen we heel veel zelf, zoals ik al schreef, mijn man zit in die sector.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:23 schreef leolinedance het volgende:
Gewoon lekker doen als dat kan. Waarom niet? Echt schijt aan hebben.
Let overigens wel op met zo'n 'buitenkansje'. Ik heb er momenteel ook één (betreft een auto) maar twijfel toch. Je moet er wel vanaf zien te komen he. En het opknappen enzo, onderschat het niet. Maar ik neem aan dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )quote:Op zondag 30 mei 2010 02:33 schreef 2cv het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Deels omdat ik het niet netjes vind, deels omdat ik het een te groot risico vind, deels omdat ik geen zin heb om voor de hobby een huis te verbouwen. Niet zelf iig ...
Overigens zie ik de connectie tussen je droom waar maken en dit huis even niet ...
Ho eens, als dit jonge koppel ( geen gezin, ze zijn 18 en 21 jaar) het gewoon rond krijgt dan is het voor hun, maar de 4 weken zijn al bijna om en het ziet er naar uit dat ze het niet rond kunnen krijgen, we kapen dus niks voor hun neus weg.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:36 schreef twiFight het volgende:
Ik zeg ook niet per se dat je het niet moet doen, maar ik vind het alsnog wel asociaal als je het voor zo'n gezin zou 'wegkapen'. Als je 'blind' geboden had dan was het ook anders, want dan had het net zo goed een ander relatief rijk stel kunnen zijn die er op bood om winst te maken. Maar nu weet je wel dat een ander gezin er interesse in heeft, een ander gezin dat waarschijnlijk dat huis 'nodig' heeft, en niet alleen koopt om winst mee te maken. Ik gun je je winst wel hoor, je leeft toch voor jezelf uiteindelijk. Maar als ik als buitenstaander zou moeten/mogen kiezen wie het huis zou krijgen dan zou ik 100% kiezen voor een wat armer gezin dat anders niet een fatsoenlijk huis kan krijgen.
En zelf kopen en verbouwen zou ik nooit doen, ik vond 2 kamers van een relatief klein huis al een hel en weet tevens dat mijn relatie geen stand zou houden als ik een huis met mijn vriendin zou moeten opknappen. Niks voor mij.
Boeie of je onder of boven de gemiddelde vraagprijs zit!? Als je er geld mee kunt maken doe het dan. Niemand anders gaat het voor je doen hoor!quote:Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou kijk, onze droom is niet eens zo groot, gewoon een leuk huis met tuin en liefst ruimte waar ik mijn broep in kan blijven uitoefenen. ( bv een garage of ruime vrijstaande berging )
Maar, ik ben freelancer, dus mijn inkomen is erg wisselvallig.
Om niet in de onzekerheid te komen willen we dus een huis kopen op alleen mijn man zijn salaris.
Dat is helaas nu niet mogelijk, 2 jaar geleden nog wel maar de bank heeft zich teruggetrokken.
Dit huis kunnen we na het opknappen dus doorverkopen met een leuke winst ( wat wel nog onder de gemiddelde vraagprijs zit in die wijk), die winst kunnen we dan investeren in een volgende woning waar we wel willen wonen en die aan bovengenoemde beschrijving voldoet.
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misbruik van. dat verhaal met die wortels is krom: er zijn namelijk wel genoeg wortels. Ik hoop dan ook dat dat eerste stel het huis krijgt.
Wil je ook vertellen waarom dat egoistisch is? als je zomaar 50.000 euro krijgt aangeboden , wijs je dat dan af?quote:
Jij hebt een huis, zij niet. Ik gun hun hetzelfde als jou.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:31 schreef snakelady het volgende:
Dat kan, maar vraag me dan wel af waarom je dat jonge stel het meer gunt dan een jong gezin?
Onze kinderen hebben geen tuin om in te spelen, hier buiten is zelfs geen speelmogelijkheid, dat is geen ramp, zijn zoveel kinderen die dat niet hebben maart gun het ze wel graag aangezien het echte buitenkindjes zijn.
En dat jonge stel krijgt straks geen kindertjes? In een huis waar jij zelf niet in zou willen wonen zelfs!quote:Op zondag 30 mei 2010 02:31 schreef snakelady het volgende:
Onze kinderen hebben geen tuin om in te spelen, hier buiten is zelfs geen speelmogelijkheid, dat is geen ramp, zijn zoveel kinderen die dat niet hebben maart gun het ze wel graag aangezien het echte buitenkindjes zijn.
exact. Ik zou best wat willen laten ten gunste van een ander, maar ik zou geen 60k laten liggen. Dan zoeken die andere mensen maar een tijdje langer of kopen ze iets kleiners. Niks mis mee. Ik laat de auto die ik nu kan kopen ook niet staan omdat ie te goedkoop is. En ja, ik verkoop hem over twee maanden ook door met 3 tot 4 duizend euro winst waarschijnlijkquote:Op zondag 30 mei 2010 02:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
mensen die zoiets zeggen hebben echt totaal geen besef van:
1: Hoe de wereld in elkaar zit
2: Geld
Als je er mee kunt verdienen waarom niet? De mensheid staat nu niet bepaald bekend om z'n liefdadigheid!
Nou ja, er zijn genoeg mensen die geen kinderen willen dus dat is speculeren.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef Logical het volgende:
[..]
Jij hebt een huis, zij niet. Ik gun hun hetzelfde als jou.
(waarschijnlijk is dit goedkope huis ook niet hun droomhuis - maar goed, het is wel een huis voor ze)
[..]
En dat jonge stel krijgt straks geen kindertjes? In een huis waar jij zelf niet in zou willen wonen zelfs!
Inderdaad, en we hebben nu de kans dus die grijpen we aan, met beide handen.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
exact. Ik zou best wat willen laten ten gunste van een ander, maar ik zou geen 60k laten liggen. Dan zoeken die andere mensen maar een tijdje langer of kopen ze iets kleiners. Niks mis mee. Ik laat de auto die ik nu kan kopen ook niet staan omdat ie te goedkoop is. En ja, ik verkoop hem over twee maanden ook door met 3 tot 4 duizend euro winst waarschijnlijk
Ah dat is wel een belangrijk detail moet ik zeggen. Ik was in de veronderstelling dat je al een koophuis had, wat het wat meer opportunistisch zou kunnen maken.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:38 schreef snakelady het volgende:
onze huidige woning is een huurwoning
Heb het nu ook even in de openingspost gezet.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:51 schreef Logical het volgende:
[..]
Ah dat is wel een belangrijk detail moet ik zeggen. Ik was in de veronderstelling dat je al een koophuis had, wat het wat meer opportunistisch zou kunnen maken.
Tja, als je dit de manier voor je is om van huren naar kopen te gaan, zonder dat je kleiner hoeft te gaan wonen, dan is daar wel wat voor te zeggen ja.
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand 60k zou laten liggen ten gunste van een vreemde.
Groot gelijk hoor. Ik denk dat de mensen die je erop aanspreken gewoon jaloers zijn en als zij in jullie situatie zouden hebben gezeten precies hetzelfde zouden hebben gedaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en we hebben nu de kans dus die grijpen we aan, met beide handen.
Och, laat het 30k zijn, nog altijd de moeite mijns inziens. De markt is volgens mij wel aardig stabiel, zal de komende tijd nog wel slecht blijven (1-2 jaar). Maar bepaalde huizen kom je altijd wel vanaf.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.
Ik heb er zo mijn twijfels bij of het een goede investering is, ook al is het plaatje wat TS schept erg interessant. En je geeft anderen natuurlijk nu niet de kans op een woning. Dat andere mensen dit egoïstisch van TS vinden en dat dit TS niet (of gedeeltelijk) in ziet geeft natuurlijk stof tot nadenken![]()
Maar zou ik dan zo maar zo'n bedrag laten liggen? Ik zou de woning markt niet eens aanraken in Nederland. Ik investeer mn centen liever ergens anders in.
Voor ons is er eigenlijk geen risico, we wonen nu in een goedkope huurwoning ( wegens omstandigheden waar ook wel veel verantwoordelijkheid bij zit) die we iedere moment af kunnen zeggen.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
60k. Ik hoop dat TS gelijk heeft, maar de woning markt is niet bepaald een stabiele markt op het moment. Het is dan ook een behoorlijke gok en een tikkeltje egoïstisch van TS.
Ik heb er zo mijn twijfels bij of het een goede investering is, ook al is het plaatje wat TS schept erg interessant. En je geeft anderen natuurlijk nu niet de kans op een woning. Dat andere mensen dit egoïstisch van TS vinden en dat dit TS niet (of gedeeltelijk) in ziet geeft natuurlijk stof tot nadenken![]()
Maar zou ik dan zo maar zo'n bedrag laten liggen? Ik zou de woning markt niet eens aanraken in Nederland. Ik investeer mn centen liever ergens anders in.
Nou, wij hebben ooit eens gereageerd op een nieuwbouwproject, dan kon je goedkoop een nieuwbouwhuis kopen en daar zaten dan bepaalde voorwaarden aan ( min. 5 jaar wonen en als je gaat weer terugverkopen aan de woningstichting).quote:Op zondag 30 mei 2010 02:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor. Ik denk dat de mensen die je erop aanspreken gewoon jaloers zijn en als zij in jullie situatie zouden hebben gezeten precies hetzelfde zouden hebben gedaan.
Aangezien ik binnenkort ook weer op huizenjacht moet (voor ons zelf ja), hoe kom je bij huizen uit executieverkoop terecht?
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?quote:Op zondag 30 mei 2010 02:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
mensen die zoiets zeggen hebben echt totaal geen besef van:
1: Hoe de wereld in elkaar zit
2: Geld
quote:Op zondag 30 mei 2010 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?
Je doet net of we enorm rijk en geldwoven zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja dat, of er zijn gewoon mensen die waarde hechten aan andere dingen dan geld en bezit. Natuurlijk laat niemand geld dat ze zo kunnen krijgen liggen, maar dat betekent niet dat je altijd maar zoveel mogelijk geld moet zien te vergaren en/of het anderen niet gunnen. Heb jij daar wel besef van?
Slaap zequote:Op zondag 30 mei 2010 03:16 schreef snakelady het volgende:
ga overigens naar bed toe, morgen weer vroeg dag.
Ik quotte jou niet, ik quotte iemand anders.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je doet net of we enorm rijk en geldwoven zijn.![]()
Helaas is dat niet zo, mijn man heeft een full-time baan en is daarnaast zelfstandige en ook ik ben zelfstandige.
En toch kunnen we geen huis kopen wat aan onze ( vrij lage) eisen voldoet. ( 3 slaapkamers, tuintje en ruimte voor ons werk).
en als dit koppel het niet rond kan brengen dan koopt een ander het wel, dat kan een ander jong koppel zijn maar net zo goed iemand met dezelfde doelstelling als ons.
quote:Op zondag 30 mei 2010 02:25 schreef 2cv het volgende:
Niet sociaal. Er is woningkrapte waardoor de prijzen hoog liggen. Daar maak jij nu misgebruik van.
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.quote:Op zondag 30 mei 2010 03:10 schreef Seam het volgende:
[..]Is het erg dat je het anderen niet gunt dan? Later zie ik mezelf in de situatie van TS onmiddellijk het huis kopen zelfs als het andere gezin wanhopig is.
Maar waar ligt het probleem? Je betaalt toch gewoon voor die woning? Als zij die woning zo graag willen kunnen ze best meer bieden. Je gaat je toch niet bij iedere aankoop afvragen welke personen je daarmee zou kunnen kwetsenquote:Op zondag 30 mei 2010 03:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het feit dat je die vraag stelt zegt mij al genoeg over wat voor 'n persoon jij bent. Is het erg? Jij zal vinden van niet. Ik zal vinden van wel. Ik vind het egoistisch en asociaal. Niet dat anderen zich daar wat van aantrekken en dat verwacht ik ook niet van ze. Maar ik zal er nooit spijt van hebben als ik bovenstaande deal niet zou krijgen als ik zou weten dat het naar een behoeftig gezin gaat. Als mensen maar gelukkig zijn met hun eigen handelen, I guess.
Zoals ik al gepost had hier zeg ik ook niet dat ze het niet moeten doen. En als je niet weet welke andere mensen bieden op een huis dan zou ik misschien zelf ook wel op zo'n woning bieden (als ik uberhaupt klussen leuk zou vinden).quote:Op zondag 30 mei 2010 03:27 schreef Seam het volgende:
[..]
Maar waar ligt het probleem? Je betaalt toch gewoon voor die woning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |