abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82092316
In een vrije markt mag iedereen meedingen en de concurrentie aangaan, dus gewoon doen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_82092368
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toch hebben die opmerkingen me wel aangegrepen, ik stem altijd SP en wordt ook altijd wel als een sociaal persoon gezien.
Haha.
pi_82092414
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom een ?
  zondag 30 mei 2010 @ 10:57:51 #94
131603 Afwazig
Serious business
pi_82092519
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Dit dus.

Wat een moraalridders hier zeg. Ik denk dat 90% van die mensen het ook zouden doen in jullie positie.
pi_82092640
En dan met het argument 'er is woningkrapte'. Zie grafiekje van LXIV.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_82092721
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Dat dus. In Engeland zeer gebruikelijk om zo je fish&chips te verdienen overigens.
pi_82092845
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:57 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit dus.

Wat een moraalridders hier zeg. Ik denk dat 90% van die mensen het ook zouden doen in jullie positie.
Hou je wel rekening met het SP-gedachtegoed.
pi_82092892
Wat is de klacht?
  zondag 30 mei 2010 @ 11:19:48 #99
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_82093045
Ik vind het niet erg netjes in ieder geval.
pi_82093088
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:19 schreef moomoo het volgende:
Ik vind het niet erg netjes in ieder geval.
Dat roepen alle mensen met een huurflat die te weinig verdienen om iets te kunnen kopen.
  zondag 30 mei 2010 @ 11:24:11 #101
183523 Salatrel
Salatrel
pi_82093150
doe lekker waar je zin in hebt
  zondag 30 mei 2010 @ 11:54:42 #102
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_82093886
Aan al het klootjesvolk in dit topic dat zeikt over gezinnen die van het minimum moeten leven, geen huis kunnen betalen etc. heb ik één boodschap: Sodemieter op.

TS, lekker doen waar je je goed bij voelt. Je ontneemt het huis niet van een ander omdat het nooit in hun bezit is geweest.
The remedy is the experience.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:07:11 #103
267444 Skonk
Free Skonk
pi_82094282
Fuck dat TS, is toch jouw geld?
Jouw huis dan.

Moeten ze maar niet in zo'n kapitalistische wereld leven
  zondag 30 mei 2010 @ 12:11:51 #104
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_82094442
Kijk, in principe is het natuurlijk gewoon een kans voor jullie en hoef je je niet schuldig te voelen dat je een ander stel de kans hebt ontnomen om daar te gaan wonen. Jullie hebben er immers wel het geld voor en zij (misschien) niet. Anders zou je je schuldig kunnen voelen over een boel dingen die je doet en waarmee minder bedeelden misschien niet de kans krijgen.

Maar

Je moet wel bij jezelf te rade gaan of deze kans werkelijk zo groot is als als je denkt en of het daarmee wel nodig is om dit te doen (voor een heel klein voordeel zou ik het bijvoorbeeld best aan dat jonge stel gunnen.).
De woningmarkt is immers al vrij verzadigd en de prijzen zullen de komende tijd vrijwel zeker gaan dalen (zeker als men aan de HRA gaat morrelen).

Dus, weeg het voor jezelf af en maak dan een keuze waar je zelf mee kan leven, los van wat de moraalridders en asociale foktokkies hier allemaal zeggen.

Nothing succeeds like the appearance of success
  zondag 30 mei 2010 @ 12:14:38 #105
256456 morningstorm
when it rains.
pi_82094511
fuck het jonge stel, als ze het echt gewilt hadden, dan hadden ze hun financiering wel op orde.

kopen dat huis TS
pi_82094528
Jij was toch die chick die 3 nieuwe handdoeken per dag gebruikt en per week 52 handdoeken van je gezin te wassen hebt?

Jij was toch ook die persoon die de handdoek tot ver na de normale grens bij jezelf inbrengt omdat je zeker wilt zijn dat je goed afgedroogd bent? En dat je dát als excuus aanvoert om na iedere douchebeurt een nieuwe handdoek te pakken?

Belachelijk!!! TWEEENVIJFTIG HANDDOEKEN PER WEEK IS ZIEK!!!!! EEN HANDDOEK KUN JE 5 DAGEN MEE DOEN!!
  zondag 30 mei 2010 @ 12:24:56 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82094817
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Jij was toch die chick die 3 nieuwe handdoeken per dag gebruikt en per week 52 handdoeken van je gezin te wassen hebt?

Jij was toch ook die persoon die de handdoek tot ver na de normale grens bij jezelf inbrengt omdat je zeker wilt zijn dat je goed afgedroogd bent? En dat je dát als excuus aanvoert om na iedere douchebeurt een nieuwe handdoek te pakken?

Belachelijk!!! TWEEENVIJFTIG HANDDOEKEN PER WEEK IS ZIEK!!!!! EEN HANDDOEK KUN JE 5 DAGEN MEE DOEN!!
Is dit serieus?

Overigens vind ik 3 dagen ook wel lang zat eigenlijk
pi_82095445
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:24 schreef Logical het volgende:
Ik hoop voor het jonge stel dat ze hun financiering rond weten te krijgen...
Ik hoop het ook van harte voor het jonge stel.

Mochten ze het niet rond kunnen krijgen hoop ik dat TS hier volledig mee de mist in zal gaan. Het gaat zoals gewoonlijk om hun eigen rijkdom en niet het geluk van een ander. TS heeft al een groot huis, is naar eigen zeggen al financieel lekker op weg en dan over de RUG van een ander NOG MEER geld binnenslepen.

Erg hebberig en a-sociaal. Het is niet zozeer het principe van kopen en met winst verkopen, maar de puur op geldbeluste gedachte erachter.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:49:06 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82095646
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:43 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Mochten ze het niet rond kunnen krijgen hoop ik dat TS hier volledig mee de mist in zal gaan. Het gaat zoals gewoonlijk om hun eigen rijkdom en niet het geluk van een ander. TS heeft al een groot huis, is naar eigen zeggen al financieel lekker op weg en dan over de RUG van een ander NOG MEER geld binnenslepen.

Erg hebberig en a-sociaal. Het is niet zozeer het principe van kopen en met winst verkopen, maar de puur op geldbeluste gedachte erachter.
Dus anderen mogen wel geluk hebben om een woning te kopen maar wij niet?
En jij zal nooit iets in je leven doen om je leven comfortabeler te maken?
Jij werkt dus ook niet voor het geld maar omdat je het leuk vind om te doen?

Ik werk om te leven, leef niet om te werken, en als ik geld kan verdienen en daarmee zorg dat mijn kinderen een goede toekomst hebben dan doe ik dat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_82095726
quote:

[..]

Dat is nou handel... Volgens jou (bekrompen)gedachtegang zjn alle ondernemers a-sociaal.
pi_82095760
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus anderen mogen wel geluk hebben om een woning te kopen maar wij niet?
Je slaat de plank een beetje mis. Jullie handelsgeest is dik in orde, maar daar blijft het ook bij voor jullie. Dit is pure handel.

Maar ik zie de noodzaak niet echt om dit te doen als je financieel al praktisch onafhankelijk bent en dan over de rug van 2 mensen die een grote stap in hun leven zetten. Maar goed, handel is hard, maar echt ethisch verantwoord en sociaal vind ik het niet.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:53:03 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82095781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:15 schreef r3gi3boy het volgende:

Damn, jongen, het zit je echt dwars he, whahaha, dat is best zielig, topic is bijna een jaar oud ofzo!

Maar nee hoor, zat toen gewoon te jennen, is best eens leuk, zal wel eerlijk zijn, ik gebruik 1 handoek per dag 2x, douche namelijk wel twee keer in verband met dat ik ook sport.

Kunnen we nu gewoon weer naar het oorspronkelijke onderwerp of zit dat handoekentopic je zo dwars dat je psychiatrische hulp nodig hebt?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_82095787
There ain't no such thing as a free lunch
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zondag 30 mei 2010 @ 12:55:22 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82095853
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:52 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Je slaat de plank een beetje mis. Jullie handelsgeest is dik in orde, maar daar blijft het ook bij voor jullie. Dit is pure handel.

Maar ik zie de noodzaak niet echt om dit te doen als je financieel al praktisch onafhankelijk bent en dan over de rug van 2 mensen die een grote stap in hun leven zetten. Maar goed, handel is hard, maar echt ethisch verantwoord en sociaal vind ik het niet.
Hoezo over de rug van twee mensen, welke 2 mensen?

Wij hebben nu de kans om ene huis te kopen, op te knappen en door te verkopen, dus daarmee hoeft de volgende bewoner haast niks meer te doen aan het huis, fijn voor mensen die het niet zelf kunnen.
Daarna kopen we een huis voor ons beter is vanwege ons werk wat we thuis uitoefenen en daar hebben we wat meer ruimte voor nodig.

Nogmaals, we wonen nu in een huurwoning, we zijn niet rijk aangezien we dan al wel een koopwoning zouden hebben gehad.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:55:44 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82095864
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:53 schreef iehlaak het volgende:
There ain't no such thing as a free lunch
Nee klopt, een huis verbouwen is dan ook hard werken.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:57:37 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82095933
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:11 schreef Dayshine het volgende:
Kijk, in principe is het natuurlijk gewoon een kans voor jullie en hoef je je niet schuldig te voelen dat je een ander stel de kans hebt ontnomen om daar te gaan wonen. Jullie hebben er immers wel het geld voor en zij (misschien) niet. Anders zou je je schuldig kunnen voelen over een boel dingen die je doet en waarmee minder bedeelden misschien niet de kans krijgen.

Maar

Je moet wel bij jezelf te rade gaan of deze kans werkelijk zo groot is als als je denkt en of het daarmee wel nodig is om dit te doen (voor een heel klein voordeel zou ik het bijvoorbeeld best aan dat jonge stel gunnen.).
De woningmarkt is immers al vrij verzadigd en de prijzen zullen de komende tijd vrijwel zeker gaan dalen (zeker als men aan de HRA gaat morrelen).

Dus, weeg het voor jezelf af en maak dan een keuze waar je zelf mee kan leven, los van wat de moraalridders en asociale foktokkies hier allemaal zeggen.

nogmaals, mochten we het niet kunnen verkopen dan gaan we er gewoon ook met plezier zelf wonen.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:58:45 #117
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_82095975
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee klopt, een huis verbouwen is dan ook hard werken.
Maar nu iehlaak toch het punt van opportunity costs aan snijdt, en terecht. Heb je in je berekeningen al gekeken naar wat de zak geld die je nu in het huis stopt kost? Rente en de boete voor het eventueel vervroegd aflossen van de hypotheek kunnen aanzienlijk zijn. En als je met eigen geld investeert moet je ook kijken naar wat dat geld anders opgebracht zou hebben, bijvoorbeeld 4 % per jaar op de vast deposito.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:59:43 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_82096001
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar nu iehlaak toch het punt van opportunity costs aan snijdt. Heb je in je berekeningen al gekeken naar wat de zak geld die je nu in het huis stopt kost? Rente en de boete voor het eventueel vervroegd aflossen van de hypotheek kunnen aanzienlijk zijn. En als je met eigen geld investeert moet je ook kijken naar wat dat geld anders opgebracht zou hebben, bijvoorbeeld 4 % per jaar op de vast deposito.
Ja,nogmaals, mijn man werkt zelf in die sector en heeft er ervaring mee, we weten waar we aan beginnen.
pi_82096007
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoezo over de rug van twee mensen, welke 2 mensen?

Wij hebben nu de kans om ene huis te kopen, op te knappen en door te verkopen, dus daarmee hoeft de volgende bewoner haast niks meer te doen aan het huis, fijn voor mensen die het niet zelf kunnen.
Daarna kopen we een huis voor ons beter is vanwege ons werk wat we thuis uitoefenen en daar hebben we wat meer ruimte voor nodig.

Nogmaals, we wonen nu in een huurwoning, we zijn niet rijk aangezien we dan al wel een koopwoning zouden hebben gehad.
Dan heb de rest van het topic niet goed gelezen Maar goed, dan zou ik zeggen ga er voor! Op zich is jouw vraag of het aso is om een jong stelletje in de weg zit vermoedelijk ontstaan doordat het al een beetje aan je geweten knaagde.

Bij mij is het zo, dat zodra er echt letterlijk ten koste van het evt. geluk van een ander, puur harde handel gedreven word, ik daar rechtovereind staande haartjes van krijg.

Dus vandaar mij bijdrage in dit topic
  zondag 30 mei 2010 @ 13:00:04 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82096010
quote:

[..]

Zo werkt het nou eenmaal in de maatschappij, daar zul je mee moeten leren leven. Denk je dat een vreemde jou helpt als je even krap zit? Dat kun je niet verwachten.

Overigens is het voor mensen met minder geld toch nog goed mogelijk om een huis te kopen hoor. Ik ken genoeg jonge stellen met matige banen die nu een huis hebben van 2 ton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')