Als je het huis binnen 6 maanden verkoopt hoef je geen overdrachtbelasting(6%) te betalen.quote:Op zondag 30 mei 2010 08:06 schreef LXIV het volgende:
En je moet je realiseren dat je sowieso al 10% winst moet maken om de KK eruit te halen. Misschien koop je de woning wel voor de echte marktprijs, die lager is dan je denkt. Kun je hem vervolgens niet met winst verkopen en betaal je lange tijd allerlei lasten voor een woning die je niet eens hebben wil.
quote:Op zondag 30 mei 2010 09:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
.
Dat weet niemand dus, dat is specueleren en iedereen gaat er maar van uit dat het een zielig jong koppeltje is en dat wij geldwolven zijn.
Dan is het risico kleiner. Maar dan nog begrijp ik dat je eigenlijk een woning koopt die je eigenlijk niet geweldig vind, maar vooral goedkoop c.q. onder de marktprijs. Waarom niet gewoon meteen een woning kopen die je wel goed vind? Die kun je ook nog doorverkopen als je denkt hiermee te kunnen verdienen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals je hebt kunnen lezen is ons risico vrijwel nihil, mochten we het niet kunnen verkopen gaan we er zelf wonen aangezien we nu in een huurwoning zitten die we ieder moment af kunnen zeggen.
Wat betreft maandelijkste lasten kunnen we het zeker dragen.
Het huis is verkocht onder voorbehoud, dus we moeten wel wachten.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:43 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap niet eens dat jullie op dat jonge stel wachten. Je moet kansen pakken als ze zich voordoen. En het is niet zo dat er ineens een huis van de markt verdwijnt. Of jullie verkopen het door of gaan er zelf in wonen waardoor er een huurhuis vrijkomt. Wat is dus het probleem?
Omdat we dat niet kunnen opbrengen op mijn man zijn salaris alleen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is het risico kleiner. Maar dan nog begrijp ik dat je eigenlijk een woning koopt die je eigenlijk niet geweldig vind, maar vooral goedkoop c.q. onder de marktprijs. Waarom niet gewoon meteen een woning kopen die je wel goed vind? Die kun je ook nog doorverkopen als je denkt hiermee te kunnen verdienen.
Ja klopt, ken dat programma, erg leuk om te zien!quote:Op zondag 30 mei 2010 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Waarom zou je het niet doen?Je verdient erop of je hebt zelf een huis om een tijdje in te wonen. Niks mis mee! Kijk je op de BBC weleens naar Homes under the Hammer? Die doen hetzelfde als jullie nu. Kun je best wat van opsteken.
Jullie willen eigenlijk dus gewoon speculeren op de woningmarkt. Ik denk niet dat het hier de juiste tijd voor is. Als het echt 'gratis geld' zou zijn, dan zouden er toch wel meer mensen staan te springen om dit te doen, denk je zelf niet?quote:Op zondag 30 mei 2010 09:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat we dat niet kunnen opbrengen op mijn man zijn salaris alleen.
2 jaar terug konden we een veel hoger bedrag krijgen van de bank, maar de banken hebben zich teruggetrokken.
Hier gaat een gemiddelde rijtjeswoning voor ongeveer 230.000/ 240.000 weg.
Deze woning is goedkoop, zo goedkoop vind je hier geen huis, alleen een 2kamerappartement, nogmaals, dit is een executieverkoop van een overleden oude vrouw zonder familie.
Dit huis kunnen we opknappen en verkopen met winst, de winst kunnen we dan weer gebruiken als investering voor een huis die we wel graag willen hebben in de wijk waar we graag willen wonen.
staan er ook, er is een wachtrij achter ons, alleen wij waren nu eenmaal eerder en hebben dus een blind bod gedaan voor als dit jonge stel het alsnog afwijzen.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie willen eigenlijk dus gewoon speculeren op de woningmarkt. Ik denk niet dat het hier de juiste tijd voor is. Als het echt 'gratis geld' zou zijn, dan zouden er toch wel meer mensen staan te springen om dit te doen, denk je zelf niet?
Dit huis kan ons een leuk bedrag opleveren, nogmaals, mijn man is werkzaam in deze sector, we weten waar we aan beginnen en storten ons echt niet in het diepe.quote:
Natuurlijk, als je het helemaal opknapt dan kun je best wel met winst verkopen. De vraag is echter wat je dan zelf netto per uur werk hebt verdiend, en of het niet meer oplevert zonder risico om gewoon elders te gaan klussen.
Het is geen verschrikkelijk huis hoor, dus zouden we er moeten wonen dan hebben we daar ook geen problemen mee, onze voorkeur gaat alleen uit naar verbouwen en doorverkopen.quote:Straks zit je met een huis in je maag wat je eigenlijk niet wil en wat je ook niet meer met winst kan verkopen en dan ben je verder van huis dan nu. Ga liever dan wat bijwerken en sparen zodat je in één keer je gewenste huis kopen kunt.
JA, dit huis wordt nu voor ongeveer 60% van de eigenlijke waarde verkocht.quote:Als straks de HRA onder druk komt kan er zomaar 10 tot 15% van de huizenprijzen af. Heb je dan nog winst?
Als je een huis kan kopen wat normaal 150.000 kost voor 90.000 doe je het altijd goed......quote:Op zondag 30 mei 2010 10:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
JA, dit huis wordt nu voor ongeveer 60% van de eigenlijke waarde verkocht.
Nou, het bedrag waar het over gaat is bijna een ton hoger.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je een huis kan kopen wat normaal 150.000 kost voor 90.000 doe je het altijd goed......
Dan geef je ons de verkeerde info.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, het bedrag waar het over gaat is bijna een ton hoger.
quote:Op zondag 30 mei 2010 10:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan geef je ons de verkeerde info.![]()
Je hebt het over 60.000 onder de marktwaarde en later over 60% van de marktwaarde. 60.000 is 40% dan moet 100% 150.000 zijn.
Haha.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch hebben die opmerkingen me wel aangegrepen, ik stem altijd SP en wordt ook altijd wel als een sociaal persoon gezien.
Dit dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Dat dus. In Engeland zeer gebruikelijk om zo je fish&chips te verdienen overigens.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
It's a dog eat dog world, dus gewoon geld verdienen op dat huis. Fuck them critics.
Hou je wel rekening met het SP-gedachtegoed.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:57 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat een moraalridders hier zeg. Ik denk dat 90% van die mensen het ook zouden doen in jullie positie.
Dat roepen alle mensen met een huurflat die te weinig verdienen om iets te kunnen kopen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:19 schreef moomoo het volgende:
Ik vind het niet erg netjes in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |