Echt, daar gaat mijn bloed van koken. Dat soort tuig moet men heel hard straffen.quote:Helikopter-piloten verblind door laserpen
Uitgegeven: 28 mei 2010 16:31
Laatst gewijzigd: 28 mei 2010 16:34
LEEUWARDEN - De Koninklijke Marechaussee is op zoek naar een persoon die afgelopen weekend een Search And Rescue-helikopter van Defensie met een laserpen heeft beschenen.
© NU.nl/Martin de Jongh
Dit gebeurde vanuit de Leeuwarder wijk Westeinde. De piloten hebben aangifte gedaan bij de militaire politie, meldde de marechaussee vrijdag
De helikopter vloog om half tien 's avonds over Leeuwarden toen de piloten werden verblind door het felle licht van een laserpen.
De piloten besloten zelf naar de dader op zoek te gaan en cirkelden een kwartier lang boven de wijk Westeinde. Ook surveillancewagens van de politie en de marechaussee speurden de wijk af, maar zonder resultaat.
Verboden
Eerder dit jaar werden in Den Bosch, Amsterdam en Purmerend ook al helikopters van hulpdiensten beschenen met een laserpen.
Deze pennen schijnen soms kilometers ver en geven een zeer fel rood licht. Ze zijn verboden in Nederland.
© ANP
die dingen die zijn echt sterk!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:42 schreef Dynd het volgende:
Blijf het gek vinden dat piloten 'verblind' worden door zo'n klein pennetje.
Zo'n 'klein' pennetje gaat soms tot een kleine 500mW, ik vind dat nogal wat eerlijkgezegd, en dus ook niet zo heel gek.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:42 schreef Dynd het volgende:
Blijf het gek vinden dat piloten 'verblind' worden door zo'n klein pennetje.
Ik bedoel wat Randvoorwaarde zegt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Zo'n 'klein' pennetje gaat soms tot een kleine 500mW, ik vind dat nogal wat eerlijkgezegd, en dus ook niet zo heel gek.
richten is niet zo moeilijk hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Toch knap van die mensen dat ze met zo'n pennetje in het donker een helikopter op zo'n afstand precies weten te raken, en dan ook nog precies in de ogen van de piloten. Met zo'n aanleg voor precisie moeten ze zelf maar bij Defensie me dunkt.
Laser in een aan staande NV...en je ziet niets meer de komende 5 minutenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Diemux het volgende:
Plus het feit dat die gasten soms nacht kijkers op hebben welke het licht zeer versterken...
Richten op de ogen van een helikopter piloot in het donker op afstand met een klein pennetje echter wel lijkt me.quote:
helicopter vinden lijkt me niet zo moeilijk. Je ziet met die echt goede laserpennen wel waar je zit. en dan heen en weer schijnen en hopen maarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:54 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Richten op de ogen van een helikopter piloot in het donker op afstand met een klein pennetje echter wel lijkt me.
Hm tja, ieder z'n hobby dan maar denk ik. Lijkt me alleen niet prettig om verblind in de cockpit te zitten van zo'n ding, met wat lachende schoffies op de grond met een pennetje. Maar goed, ik heb dat soort humor dan ook nooit begrepen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef drumminggod het volgende:
[..]
helicopter vinden lijkt me niet zo moeilijk. Je ziet met die echt goede laserpennen wel waar je zit. en dan heen en weer schijnen en hopen maar
Oefening???? SAR opdracht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef psv01 het volgende:
Wat doet een defensie helikopter om half tien 's avonds boven een woonwijk?
ik denk dat het wel de nodige oefening gedaan zal zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Hm tja, ieder z'n hobby dan maar denk ik. Lijkt me alleen niet prettig om verblind in de cockpit te zitten van zo'n ding, met wat lachende schoffies op de grond met een pennetje. Maar goed, ik heb dat soort humor dan ook nooit begrepen.
Desalniettemin vind ik het nog steeds knap dat 't ze gelukt is onder die omstandigheden.
Geloof me, het kan. Sterker nog, het is mij overkomen, niet in een helikopter, maar in de cockpit van een vliegtuig.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Toch knap van die mensen dat ze met zo'n pennetje in het donker een helikopter op zo'n afstand precies weten te raken, en dan ook nog precies in de ogen van de piloten. Met zo'n aanleg voor precisie moeten ze zelf maar bij Defensie me dunkt.
50mW groene laserpen toch zo gauw al 600 euroquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:03 schreef rijsttafel het volgende:
Waarom doen de Irakezen dit niet? Zo'n laserpen kost geen reet. Handig, hoef je niet meer met zo'n zware Stinger te sjouwen.
20 dollar.. (al kun je je afvragen wat de kwaliteit is van dat ding...)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:04 schreef drumminggod het volgende:
[..]
50mW groene laserpen toch zo gauw al 600 euro
Ah kijk, weer wat bijgeleerd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geloof me, het kan. Sterker nog, het is mij overkomen, niet in een helikopter, maar in de cockpit van een vliegtuig.
Het gaat om vliegtuigen/helikopters op lagere hoogte en dan wordt de noodzaak voor precisie al een stuk kleiner. De afstand is echter nog steeds groot genoeg om de laserstraal te divergeren tot een vlek van 1 tot 2 m2. Als je daarmee (vanuit een hoek) de cockpit in straalt, licht deze geheel op, wat in het donker sowieso al lastig is (je nachtzicht is voor een tijdje wel weg), je mogelijk laat schrikken als het een korte flits betreft, maar je hebt vaak ook de (onbewuste) neiging om naar de bron van het licht te kijken en dan heb je, zeker op lage hoogte, echt wel de vlekken voor je ogen staan voor een tijdje.
[ afbeelding ]
Deze chart geeft een beetje aan wat het gevaar is, voor een 5mW pennetje. We weten allemaal dat via de Chinezen het goed mogelijk is voor een habbekrats 50mW of meer te krijgen.
quote:
Tot jij een keer 's nachts in het water ligt...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, gewoon overdag vliegen dus en al helemaal boven een woonwijk waar kinderen slapen.
Niks Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, gewoon overdag vliegen dus en al helemaal boven een woonwijk waar kinderen slapen.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tot jij een keer 's nachts in het water ligt...
Om half tien was het toen nog niet donkerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks Lekker belangrijk.
SAR werkt dag en nacht, 24 uur per dag staan zij paraat om evt drenkelingen te redden. En voor nachtvliegen is oefening vereist.
Knurft!!!
Je neemt de bezigheden van defensie wel erg serieus, man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks Lekker belangrijk.
SAR werkt dag en nacht, 24 uur per dag staan zij paraat om evt drenkelingen te redden. En voor nachtvliegen is oefening vereist.
Knurft!!!
Schemer dan. Oefenen behoort ook gewoon tot de taak van een SAR team.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef psv01 het volgende:
[..]
Om half tien was het toen nog niet donker
Eikel
En professioneel in elkaar gezette HeNe laser heeft een "afwijking" van iets meer dan 1mrad, wat overeenkomt met een "verbreding" van de straal van 1m op elke 1000m stralen. Ik weet vrijwel zeker dat de <20 dollar laserpennetjes uit China een veel minder strakke straal hebben...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:07 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Ah kijk, weer wat bijgeleerd.![]()
Ik wist niet dat het een dermate groot veld had, vond het al vreemd dat ze de piloten met zo'n piele straaltje in de ogen konden schijnen, maar 2 vierkante meter is dan al weer een heel ander verhaal inderdaad.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schemer dan. Oefenen behoort ook gewoon tot de taak van een SAR team.
En daarnaast SAR word ook voor andere doeleinden gebruikt dan enkel drenkelingen redden.
Stakker!
Omdat het idd een serieuze aangelegenheid betreft ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Je neemt de bezigheden van defensie wel erg serieus, man.
En hoe komen ze daar? Gestationeerd worden op een booreiland?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar boven zee oefenen.
Jankbakkes!!
Nouja, iets zegt me dat Defensie toch wel wat belangrijker is dan 5 minuten nachtrust van een willekeurig kind. Als ik ergens lak aan had dan was het dat wel zeg.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Nee jij bent een voorbeeld van een nukubu pür sangquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar boven zee oefenen.
Jankbakkes!!
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En hoe komen ze daar? Gestationeerd worden op een booreiland?
Misschien wel een keertje jouw leven redden als dat nodig mocht zijn. Maar als je hier tegen bent, stuur me effe je naam en adres, dan zal ik dat onthouden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef psv01 het volgende:
Wat doet een defensie helikopter om half tien 's avonds boven een woonwijk?
Steunverlening aan bv politie? Ook dat moet men doen en beoefenen. Indien een trauma heli niet optijd kan zijn springen zij bij.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:22 schreef psv01 het volgende:
[..]
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegen
Ja, natuurlijk kan dit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:00 schreef MissKriel het volgende:
verblind..![]()
Net alsof je bruut naar binnen kan schijnen ofzo haha
Dat was hier niet het geval anders blijven ze niet nog een kwartier zoeken en oefenen kan ook gewoon overdag.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Steunverlening aan bv politie? Ook dat moet men doen en beoefenen. Indien een trauma heli niet optijd kan zijn springen zij bij.
Oefening baart kunst, net zoals met neuken.
Maar ik heb zo een heel donkerbruin vermoeden dat mister psv01 daar nog helemaal niet aan toe is
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij leest wel heel erg selectief hè?
Nood gaat imo boven de nachtrust van een woonwijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:22 schreef psv01 het volgende:
[..]
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegen
Oefenen kán inderdaad overdag, zo slim ben je dan wel weer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:28 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dat was hier niet het geval anders blijven ze niet nog een kwartier zoeken en oefenen kan ook gewoon overdag.
Laat ook maar, ik ga mijn tijd niet aan een domkop als jou verspillen. Succes verder met je leventje, broekventje.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:30 schreef psv01 het volgende:
[..]
die andere punten zijn hier toch niet van toepassing
Laat maar Lightning, hij is gewoon dom. Geen tijd maar aan zulke domme broekventjes van 12 besteden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:31 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oefenen kán inderdaad overdag, zo slim ben je dan wel weer.
Maar oefenen MOET ook 's nachts en in schemering. Ben je daar slim genoeg voor, om dat te snappen?
Idd, men kan dat in NL gewoon bestellen. Het is verboden, maar er is toch aan te komen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:33 schreef Lolque het volgende:
Pennetjes zijn ook veel te makkelijk te krijgen.
200mw heb je al voor 50 dollar in je brievenbus.
Dan praten we over een pennetje met 40x de kracht van de legale laser waarvan die kaart gemaakt was.
Mwa, vindt je dat niet een beetje overdreven?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gewoon het gevang in ivm poging tot doodslag.
Het verblinden van piloten in een helikopter met tig liter brandstof boven een woonwijk?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Mwa, vindt je dat niet een beetje overdreven?
Vanaf een viaduct een baksteen op een auto gooien is toch ook poging tot doodslag?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Neehoor, gewoon een onhandige bouwvakker.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Vanaf een viaduct een baksteen op een auto gooien is toch ook poging tot doodslag?
Nee, dat vind ik eigenlijk niet nee. Zie bv bovenstaande redenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Yep, net als een gewone schijnwerper, de straal word naarmate de afstand groter word ook groter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:42 schreef 9611Niels het volgende:
Maar als ik het goed begrijp verbreedt die straal zo erg dat het in de cockpit geen puntje meer is, maar een fel licht?
Leg eens uit waarom jij dat zo dom vindt?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Poging tot doodslag, zijn jullie echt zo dom?
Ik meen tijdens oefening boven de 300 meter, maar zeker weten doe ik dat niet. En zo ver shijnt een schijnwerper niet, maar laserpennen met een groot vermogen wel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
En op hoeveel meter hoogte vliegen die helikopters eigenlijk?
Van 0 tot 3000.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
En op hoeveel meter hoogte vliegen die helikopters eigenlijk?
Mama mia, volgens mij ben jij echt domquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Poging tot doodslag, zijn jullie echt zo dom?
In daartoe aangewezen laagvlieggebieden is er geen hoogterestrictie, dus tot op de grond, in de rest van Nederland is de minimumhoogte 150ft, wat overeenkomt met ongeveer 46 meter, tenzij je in de buurt bent van mensenmassa's en/of aaneengesloten bebouwing, dan is de minimumhoogte 700ft, wat overeenkomt met 213 meter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik meen tijdens oefening boven de 300 meter, maar zeker weten doe ik dat niet. En zo ver shijnt een schijnwerper niet, maar laserpennen met een groot vermogen wel.
Als je VMBO doet ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef twoarmedman het volgende:
Ik zie dat de militairtjes al weer flink vertegenwoordigd zijn in dit topic.
Je kan hier geen poging tot doodslag pleiten om je je niet redelijkerwijs kan verwachten dat dit doden tot gevolg zal hebben.
QFTquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
Wat een gezeur. Alsof zo'n ding meteen uit de lucht valt als je even niks ziet. Lijkt me juist een goeie training dit.
Ha dankquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
In daartoe aangewezen laagvlieggebieden is er geen hoogterestrictie, dus tot op de grond, in de rest van Nederland is de minimumhoogte 150ft, wat overeenkomt met ongeveer 46 meter, tenzij je in de buurt bent van mensenmassa's en/of aaneengesloten bebouwing, dan is de minimumhoogte 700ft, wat overeenkomt met 213 meter.
als je even de controle verlieft over een helikopter is het lastig om te herstellenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
Wat een gezeur. Alsof zo'n ding meteen uit de lucht valt als je even niks ziet. Lijkt me juist een goeie training dit.
Oh? Wat als die helikopter in formatie vliegt, en door de verblinding tegen de andere aan vliegt? Wat als de vlieger zijn NVG's dichtgeknepen worden door de laser waardoor ie niks meer ziet enkele seconden lang? Wat als de vlieger zodanig verblind is dat hij zijn cockpit niet goed kan aflezen? Wat als de vlieger laag vliegt en verblindt is waardoor hij obstakels niet meer kan zien en ontwijken? Wat nou als door zo'n homo-tje met z'n lasertje een helikopter in een woonwijk crasht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef twoarmedman het volgende:
Je kan hier geen poging tot doodslag pleiten om je je niet redelijkerwijs kan verwachten dat dit doden tot gevolg zal hebben.
Dat "ding" (betaald van oa jou belastinggeld) valt dus wel degelijk uit de lucht indien de piloot ook echt verblind wordt en het toestel niet meer onder controle kan houden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
maar dat is stoer bij de wannabe niggahs he?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso kun je met een krachtige laser, die voor een paar tientjes te koop is, iemand zijn ogen voor de rest van zijn of haar leven verzieken. En als dit tijdens het vliegen gebeurt, is dit zéker wel heel gevaarlijk en een poging tot doodslag. Je moet nog fucking stommer zijn dan het achtereind van een varken om dit niet te snappen....
Niks geen "QFT". Reeds ontkracht boven deze post.quote:
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso kun je met een krachtige laser, die voor een paar tientjes te koop is, iemand zijn ogen voor de rest van zijn of haar leven verzieken. En als dit tijdens het vliegen gebeurt, is dit zéker wel heel gevaarlijk en een poging tot doodslag. Je moet nog fucking stommer zijn dan het achtereind van een varken om dit niet te snappen....
De enige reden dat die intentie ontbreekt is omdat deze lieden veel te dom zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:58 schreef LosPollos het volgende:
Ik moet altijd wel een beetje lachen om die heetgebakerde (ex-)medewerkers van defensie; zoveel is er natuurlijk niet om trots op te zijn.
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?
veel anders zal er wel niet in die kop omgaan daarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.
Je begrijpt toch wel dat dit gewoon een sneue kwajongensstreek is? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn en het moet ook bestraft worden, maar maak het ook weer niet zoveel spannender dan het eigenlijk is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?
Voor de lol dus ook tegels van een viaduct gooien?
Maak je niet druk, hij/zij is wellicht afgekeurdquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.
Als een persoon een klein beetje kennis heeft en een klein beetje gezond verstand, kan hij/zij beseffen dat hij/zij levens in gevaar brengt. Dat beetje besef ontbreekt schijnbaar bij een hele hoop mensen, getuige o.a. dit topic.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.
Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.
\quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oh? Wat als die helikopter in formatie vliegt, en door de verblinding tegen de andere aan vliegt? Wat als de vlieger zijn NVG's dichtgeknepen worden door de laser waardoor ie niks meer ziet enkele seconden lang? Wat als de vlieger zodanig verblind is dat hij zijn cockpit niet goed kan aflezen? Wat als de vlieger laag vliegt en verblindt is waardoor hij obstakels niet meer kan zien en ontwijken? Wat nou als door zo'n homo-tje met z'n lasertje een helikopter in een woonwijk crasht?
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan mensen opzettelijk de dood in proberen te jagen -> geen doodslag dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als een persoon een klein beetje kennis heeft en een klein beetje gezond verstand, kan hij/zij beseffen dat hij/zij levens in gevaar brengt. Dat beetje besef ontbreekt schijnbaar bij een hele hoop mensen, getuige o.a. dit topic.
Niet iedereen heeft de behoefte om uit besluiteloosheid maar lekker het leger in te gaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maak je niet druk, hij/zij is wellicht afgekeurd
Slechte vergelijking, je snapt dat er verschil zit in het causale verband?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.
Dat is lang niet altijd het geval.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.
Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:02 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dit gewoon een sneue kwajongensstreek is? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn en het moet ook bestraft worden, maar maak het ook weer niet zoveel spannender dan het eigenlijk is.
Jij bent pas dom, want jij betaalt als een slaaf o.a. mijn salarisquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.
Is er ooit een vliegtuig/helicopter aantoonbaar door een laser neergestort? Als dat niet zo is heb je helemaal geen poot op te staan mbt poging tot doodslag, want dan is er helemaal geen reden om aan te nemen dat dat vliegtuig als een direct gevolg van het laserlicht neer stort.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.
Wat doe jij trouwens voor werk, als je al zo volwassen bent?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de behoefte om uit besluiteloosheid maar lekker het leger in te gaan.
Een steen van een viaduct gooien dan. Ook een kwajongensstreek.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:05 schreef twoarmedman het volgende:
Slechte vergelijking, je snapt dat er verschil zit in het causale verband?
In Amerika bijvoorbeeld heeft iemand weleens 2,5 jaar celstraf gekregen toen hij een laserpen richtte op een landend vliegtuig. Dat moet je vast aanspreken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.
Volgens mij geloof je het zelf nog ookquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat "ding" (betaald van oa jou belastinggeld) valt dus wel degelijk uit de lucht indien de piloot ook echt verblind wordt en het toestel niet meer onder controle kan houden.
Het is dus geen gezeur, maar heel serieus.
En het feit dat het een "goede training" is gaat niet op. Met name niet omdat het boven een woonwijk is gebeurd waar enkele ratten "leuk" dachten te zijn.
bronquote:Qantas flight from Melbourne hit by laser
A QANTAS pilot flying a Boeing 747 from Melbourne to Sydney last night has become the latest target of a laser light attack.
The plane was perparing to land at Sydney airport when a green laser was shone at the aircraft about 8.30pm, the Australian Federal Police said.
A NSW police spokesman said the laser light was spotted in an area between inner-city Kings Cross and Royal Sydney Golf Course in Sydney's east.
The incident follows two laser light attacks in Sydney on Saturday.
The Federal Government announced last month it would ban imports of high-intensity laser pointers following a spate of laser attacks on pilots.
The ban will become effective on July 1.
State and territory police ministers will discuss laser attacks at a meeting on June 13.
bronquote:Incidenten bij Schiphol
Aanvallen met laser op piloten
SCHIPHOL - Verkeersvliegers op en boven Schiphol worden onder vuur genomen door laserstraalvandalen, die hen vanaf de grond proberen te verblinden en uit te schakelen.
Tientallen piloten maakten de laatste maanden melding van een laseraanval, gericht op hun cockpit tijdens start of landing. De afgelopen dagen werden meerdere incidenten gerapporteerd. Gevreesd wordt dat het werkelijke aantal aanvallen veel groter is dan het aantal meldingen.
Oogletsel
Wie de malloten zijn die laserapparatuur op de ogen van de vliegers richten en wat hen bezielt, is een raadsel.
Wordt een piloot met laser in de ogen geschenen, dan is hij tijdelijk uitgeschakeld en kunnen er vliegongelukken gebeuren, afgezien van het blijvend oogletsel dat een piloot kan oplopen.
Politie Kennemerland, de Koninklijke Marechaussee, Luchtverkeersleiding Nederland en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) bevestigen de incidenten. De politie heeft de speciale eenheid Buiten Bewaking Schiphol op de zaak gezet en roept mensen op om onmiddellijk te bellen als ze iets verdachts zien.
Probleem voor de opsporende instanties is dat de daders toeslaan als het donker is, omdat het dan eenvoudiger is om op het doel te richten. Lasers worden steeds geavanceerder en krachtiger en zijn op internet voor een paar honderd euro te koop, soms in de vorm van een pistool, compleet met richtmiddelen.
'Hoogte en koers houden op de tast'
"Een piloot die wordt getroffen door een laserstraal, kan het vliegtuig niet meer besturen", waarschuwt Benno Baksteen, voorzitter van het Platform Nederlandse Luchtvaart.
"Zijn copiloot zal snel in de gaten hebben dat hij het roer moet overnemen, want wanneer een piloot wordt geraakt door een laserstraal, schijnt dat een vrij heftig effect te hebben. Worden ze allebei geraakt, dan zullen ze op de tast hoogte en koers moeten houden. Ik heb nog niet eerder gehoord dat beide piloten zijn beschenen."
Pilotenvereniging VNV is bezorgd en inmiddels overgegaan tot voorlichting van haar vliegers over de werking van een laserstraal. "Het grootste risico is tijdens de nadering, wanneer een vliegtuig recht van voren wordt aangeschenen", informeert de VNV.
Volgens de vereniging zijn technische oplossingen in de cockpit lastig en nog niet te verwachten. Piloten wordt geadviseerd de handen voor de ogen te doen, alle lichten in de cockpit aan te doen, andere bemanningsleden en de verkeerstoren in te lichten, de controle over het toestel over te dragen en de automatische piloot aan te zetten.
De klachten op Schiphol zijn legio. Een gezagvoerder van een KLM-toestel meldde dat bij het opstijgen een laserstraal in zijn cockpit werd geschenen vanaf de kop van de baan. Politie en marechaussee rukten onmiddellijk uit, maar troffen niets of niemand aan.
Ik studeer, maar ik ben blij voor je dat je het zo geweldig vindt bij defensie.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat doe jij trouwens voor werk, als je al zo volwassen bent?
Dan gaan we met z'n allen jouw werk effe totaal belachelijk maken. Moet niet al te moeilijk zijn, dunkt me.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Een steen van een viaduct gooien dan. Ook een kwajongensstreek.
Misschien moet er idd eerst maar eens wat neerstorten, bij voorkeur op jouw huis, dan dringt het misschien wél door allemaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Is er ooit een vliegtuig/helicopter aantoonbaar door een laser neergestort? Als dat niet zo is heb je helemaal geen poot op te staan mbt poging tot doodslag, want dan is er helemaal geen reden om aan te nemen dat dat vliegtuig als een direct gevolg van het laserlicht neer stort.
Sowieso, domheid bestraffen?
500mW zelfs.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef Mylene het volgende:
En dan gaat dit over een relatief eenvoudig lasertje van 5mw. Op Dealextreme gaan ze tot 200.
Dat is het verblinden van een piloot wat mij betreft ook.quote:
Ik zeg nergens dat het niet gevaarlijk is, ik betwist alleen het gezeur over poging tot doodslag, wat het naar mijn idee gewoon niet is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien moet er idd eerst maar eens wat neerstorten, bij voorkeur op jouw huis, dan dringt het misschien wél door allemaal.
Jij bent ook een slaaf, al weet je dat zelf niet eens.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.
Een miezerig studentje, met zo'n grote bek, jij komt er wel hoor.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ik studeer, maar ik ben blij voor je dat je het zo geweldig vindt bij defensie.
Die onderbetaalde, laaggeschoolde baantjes bij defensie zijn niet de grootste zorgen voor de belastingbetaler helaas.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij bent pas dom, want jij betaalt als een slaaf o.a. mijn salaris
Thanks by the way!
Je toverde zowaar een glimlach op mijn gelaat. Hoera.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een miezerig studentje, met zo'n grote bek, jij komt er wel hoor.Kijken of je in het echt ook zo bijdehand zou doen als je mij tegen zou komen in de kroeg. Lijkt mij wel leuk. Want dan ben jij waarschijnlijk het slungelige jochie dat schuchter om zich heen kijkt.
Doe ff normaal zeg.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een miezerig studentje, met zo'n grote bek, jij komt er wel hoor.Kijken of je in het echt ook zo bijdehand zou doen als je mij tegen zou komen in de kroeg. Lijkt mij wel leuk. Want dan ben jij waarschijnlijk het slungelige jochie dat schuchter om zich heen kijkt.
Je hoeft niet bang te zijn dat ik jou tegenkom in jouw buurtcafé in Oeteldonk. Verder ben ik totaal niet onder de indruk van de pisventjes die in het leger acteren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Want dan sla je hem op zn gezicht of iets anders gewelddadigs? Volgens mij lig je dan snel genoeg buiten bij defensie.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Maar een laserpen schijnen op een heli/vliegtuig dus niet?quote:
Jouw kortzichtigheid spreekt boekdelenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Die onderbetaalde, laaggeschoolde baantjes bij defensie zijn niet de grootste zorgen voor de belastingbetaler helaas.
Nee, uiteraard niet. Ik heb nooit geweld geinsinueerd, dat doe jij.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Want dan sla je hem op zn gezicht of iets anders gewelddadigs? Volgens mij lig je dan snel genoeg buiten bij defensie.
Totdat er wel een keer een kist uit de lucht valt. Het wordt je aan alle kanten uitgelegd, maar je blijft het bagataliseren.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik zeg nergens dat het niet gevaarlijk is, ik betwist alleen het gezeur over poging tot doodslag, wat het naar mijn idee gewoon niet is.
Onvermijdelijk met kortzichtige kleuters als jij.quote:Maargoed, speel maar lekker op de man![]()
Nouja, het leek wel degelijk alsof je het insinueerde. Maar okequote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Ik heb nooit geweld geinsinueerd, dat doe jij.
Een echte vent ben je zoals gezegd idd pas wanneer je slaafs allerlei onnozele bezigheden bezigt. Erg indrukwekkend, indeed.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jouw kortzichtigheid spreekt boekdelenMja, ik heb jouw belastingcentjes niet eens nodig jochie, met je studentleventje. Ik betaal mijn eigen salaris met alle belastingen die eraf gaan. Mja, onderbetaald, laaggeschoold he?
Ik doe dingen en heb dingen gedaan die zo ongelooflijk tof zijn, die schuchterige vrouwtjes als jij nooit zullen doen. Alleen daarom al heb ik medelijden met je.
Dat is dan toch wel heel erg grappig. Hele volksstammen op FOK! zeggen dat militairen bakken met geld verdienen op hun eigen burger kostenpost.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Die onderbetaalde, laaggeschoolde baantjes bij defensie zijn niet de grootste zorgen voor de belastingbetaler helaas.
Ik heb toevallig laatst weer eens Hot Shots gezien, je zou bijna denken dat jij ook een persiflage bent.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jouw kortzichtigheid spreekt boekdelenMja, ik heb jouw belastingcentjes niet eens nodig jochie, met je studentleventje. Ik betaal mijn eigen salaris met alle belastingen die eraf gaan. Mja, onderbetaald, laaggeschoold he?
Ik doe dingen en heb dingen gedaan die zo ongelooflijk tof zijn, die schuchterige vrouwtjes als jij nooit zullen doen. Alleen daarom al heb ik medelijden met je.
Ga idd maar lekker door met op de man spelen, dat helpt voor de discussiequote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
Totdat er wel een keer een kist uit de lucht valt. Het wordt je aan alle kanten uitgelegd, maar je blijft het bagataliseren.
[..]
Onvermijdelijk met kortzichtige kleuters als jij.
Zo, nog zo'n intelligent persoon, met je kanker. En ze hebben jou zelfs mod gemaaktquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Lightning is een kanker stoere soldaat.
En dan in zo'n noodgeval neerstorten omdat je nog nooit in het donker hebt gevlogen ...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind het prima. Reteiritant, die helikopters die midden in de nacht over bebouwd gebied vliegen. Het was nog een militaire oefening ook, als ze nou op weg waren naar een ongeval...
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Zo, nog zo'n intelligent persoon, met je kanker. En ze hebben jou zelfs mod gemaakt
Ik ben trouwens geen soldaat, mja, dat zijn dingen die jij toch niet zult begrijpen.
Ga jij anders effe een truitje breien ofzo. Laat mij met rust.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:18 schreef Mylene het volgende:
Lightning_NL, ga eens even wat anders doen joh.
Waarom zou ik niet begrijpen wat voor baan jij hebt trouwens.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Zo, nog zo'n intelligent persoon, met je kanker. En ze hebben jou zelfs mod gemaakt
Ik ben trouwens geen soldaat, mja, dat zijn dingen die jij toch niet zult begrijpen.
Prachtig ook dat ik een half uurtje geleden al wees op de vele heetgebakerde pisventjes bij defensie.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ga jij anders effe een truitje breien ofzo. Laat mij met rust.
Helemaal niet, ik zei alleen dat ik het leuk zou vinden om zo'n homo als LosPollos tegen te komen in het echt, want dan zie je meteen wat voor figuren dat soort internethelden in het echt zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nouja, het leek wel degelijk alsof je het insinueerde. Maar oke
Buiten defensie om mag je gerust voor jezelf denken hoor. Je hoeft niet direct allerlei onnozele aannames te doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik zei alleen dat ik het leuk zou vinden om zo'n homo als LosPollos tegen te komen in het echt, want dan zie je meteen wat voor figuren dat soort internethelden in het echt zijn.
Omdat jij schijnbaar iedereen die bij Defensie werkt bij voorbaat al een soldaat noemt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet begrijpen wat voor baan jij hebt trouwens.
Ik vind het simpelweg onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit gevaar niet inzien, zéker na het posten van de onderbouwing ervan. En je achterlijkheid is wel iets om er dan bij te halen ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:18 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ga idd maar lekker door met op de man spelen, dat helpt voor de discussie![]()
Ik zie wél in hoe gevaarlijk het is. Misschien zie jij dat ook in als je een keer in je porem wordt gelasert. Ik vind het bovendien ontzettend kortzichtig om in je pleidooi mee te nemen dat het niet gevaarlijk is omdat er nog niks door is neergestort. Het zou wel de ultieme ironie zijn als dat met jouw vlucht zou gebeuren.quote:Of het wel of geen poging tot doodslag is doet niks af aan het risico. Ik heb zo eens zitten googlen maar kan geen enkel vliegongeluk vinden waar een laser een rol in speelde. Dus hoe groot is dit risico eigenlijk? Kom nu eens niet met onderbuikgevoelens maar met gegevens.
Ik doe geen aannames. Ik denk altijd voor mezelf.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Buiten defensie om mag je gerust voor jezelf denken hoor. Je hoeft niet allerlei onnozele aannames te doen.
Je snapt dat jij precies hetzelfde beeld oproept met je veel te grote internetbek he?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik zei alleen dat ik het leuk zou vinden om zo'n homo als LosPollos tegen te komen in het echt, want dan zie je meteen wat voor figuren dat soort internethelden in het echt zijn.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar een laserpen schijnen op een heli/vliegtuig dus niet?
Zie die post van Mylene ergens hierboven.
OT: Jij keurt dit gedrag dus goed?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:20 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Prachtig ook dat ik een half uurtje geleden al wees op de vele heetgebakerde pisventjes bij defensie.
Dan hou jij daar wmb een hele vreemde standaard op na.quote:
Ik keur het niet goed, maar zo'n drama als hier geschetst wordt is het nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OT: Jij keurt dit gedrag dus goed?
Kom niet praten als je er niks van snapt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:25 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben jij een beetje simpel in je hoofd ofzo?
Gast, wat een idioot ben je ook he? Ik probeer enkel een discussie te voeren aan de hand van feiten, en wetten proberen enigszins objectief te beoordelen, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het simpelweg onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit gevaar niet inzien, zéker na het posten van de onderbouwing ervan. En je achterlijkheid is wel iets om er dan bij te halen ja.
[..]
Ik zie wél in hoe gevaarlijk het is. Misschien zie jij dat ook in als je een keer in je porem wordt gelasert. Ik vind het bovendien ontzettend kortzichtig om in je pleidooi mee te nemen dat het niet gevaarlijk is omdat er nog niks door is neergestort. Het zou wel de ultieme ironie zijn als dat met jouw vlucht zou gebeuren.
Trieste doodverwensing, triest ventje.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het simpelweg onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit gevaar niet inzien, zéker na het posten van de onderbouwing ervan. En je achterlijkheid is wel iets om er dan bij te halen ja.
[..]
Ik zie wél in hoe gevaarlijk het is. Misschien zie jij dat ook in als je een keer in je porem wordt gelasert. Ik vind het bovendien ontzettend kortzichtig om in je pleidooi mee te nemen dat het niet gevaarlijk is omdat er nog niks door is neergestort. Het zou wel de ultieme ironie zijn als dat met jouw vlucht zou gebeuren.
Kom niet praten? Je bent echt VMBO'er he?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:27 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Kom niet praten als je er niks van snapt.
Het is wel 'vmbo'er'. Verder mee eens.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:28 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Kom niet praten? Je bent echt VMBO'er he?
Al was ik vmbo'er, wat ik niet ben, zou ik er alsnog meer van snappen dan jij. Jij vindt het gooien van een stoeptegel van een viaduct af hetzelfde als deze situatie, dat is vrij dom te noemen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:28 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Kom niet praten? Je bent echt VMBO'er he?
Het is ook niet raadzaam om echt actief deel te nemen aan de maatschappij.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:33 schreef ouderejongere het volgende:
Overal om ons heen wordt het steeds drukker. Als je 's ochtends om 7 uur je deur uitkomt om naar je werk te gaan staat er al een gastje in een lichtgevend vestje "hee, is die auto van u? willu hem effe weghale want we gaan de weg ope breke". Op de snelwegen tussen steden staat file door wegwerkzaamheden, binnen de steden staat alles vast door verkeer dat niks te zoeken heeft in de spits. Je mag tot 10 uur 's avonds zoveel lawaai maken als je wil, ben je van de gemeente mag het zonder vergunning zelfs tot middernacht.
Ik bedoel maar te zeggen: mensen worden langzaam stapelgek van deze 24-uurs maatschappij waarin er nooit meer rust is.
Oke. Ik snap geloof ik niet helemaal wat dit hiermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:33 schreef ouderejongere het volgende:
Overal om ons heen wordt het steeds drukker. Als je 's ochtends om 7 uur je deur uitkomt om naar je werk te gaan staat er al een gastje in een lichtgevend vestje "hee, is die auto van u? willu hem effe weghale want we gaan de weg ope breke". Op de snelwegen tussen steden staat file door wegwerkzaamheden, binnen de steden staat alles vast door verkeer dat niks te zoeken heeft in de spits. Je mag tot 10 uur 's avonds zoveel lawaai maken als je wil, ben je van de gemeente mag het zonder vergunning zelfs tot middernacht.
Ik bedoel maar te zeggen: mensen worden langzaam stapelgek van deze 24-uurs maatschappij waarin er nooit meer rust is.
Stoer man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Goed, zo gaan de meeste topics op FOK!.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed, maar zo'n drama als hier geschetst wordt is het nou ook weer niet.
Heb je ook een hekel aan mensen die WEL objectief over dingen nadenken?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed, zo gaan de meeste topics op FOK!.
Mede door onwetendheid van enkelen, mede door bewust trollen.
Je mag het best weten, maar ik heb de schurft aan zgn. betweters, of lieden die zaken goed denken te praten of te bagataliseren.
Hoe moet je dan juridisch correct overlast aanpakken. In Schinveld kunnen ze erover meepraten, je kan procederen wat je wil, de overheid doet toch lekker wat ze zelf wil.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:33 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Het is ook niet raadzaam om echt actief deel te nemen aan de maatschappij.
Ah, daar kom je nu zelf ook aanzetten met het op de man spelen, ik wist wel dat je het niet zou volhouden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:27 schreef Maverick_tfd het volgende:
Gast, wat een idioot ben je ook he?
Je geeft in je eerste post al aan dat het je niks verbaast dat een piloot erdoor verblind kan raken, daarna kom je met deze post :quote:Ik probeer enkel een discussie te voeren aan de hand van feiten, en wetten proberen enigszins objectief te beoordelen, dat soort dingen.
Ik heb nergens gezegd dat het niet gevaarlijk is, ik snap dat er een zeker risico aan zit, maar ben benieuwd hoe groot dat risico is. Dat jij dat achterlijkheid noemt, tsja.
Waar je aangeeft dat het je sterk lijkt dat een piloot zomaar neerstort als hij verblind wordt. Nou ik vraag me werkelijk af waar je het vandaan haalt dat ik dat kortzichtig noem ? Een blinde piloot kan immers prima navigeren natuurlijk.quote:
Waar wens ik de dood in ? Dit geeft wel aan hoe je leest.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:28 schreef twoarmedman het volgende:
Trieste doodverwensing, triest ventje.
Nee, maar wel aan mensen die pretenderen de kennis in huis te hebben terwijl ze die niet hebben, maar anderzijds zeggen objectief te zijn vanuit hun standpunt welke dus in feite gewoon subjectief is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan mensen die WEL objectief over dingen nadenken?
Dat was ik droeftoeter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:33 schreef twoarmedman het volgende:
Al was ik vmbo'er, wat ik niet ben, zou ik er alsnog meer van snappen dan jij. Jij vindt het gooien van een stoeptegel van een viaduct af hetzelfde als deze situatie, dat is vrij dom te noemen.
Wie is dan "jullie" ?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:36 schreef twoarmedman het volgende:
Niemand praat het hier goed, men reageert gewoon op de overdreven reactie die "jullie" geven.
Fail!..quote:een Search And Rescue-helikopter van Defensie
De piloten besloten zelf naar de dader op zoek te gaan en cirkelden een kwartier lang boven de wijk Westeinde...maar zonder resultaat.
Wel als ze subjectief lezen. Ik gok zomaar dat de klagende piloten het beter kunnen inschatten dan iemand die niet luistert naar onderbouwingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Heb je ook een hekel aan mensen die WEL objectief over dingen nadenken?
Ken jij de vertaling van "SEARCH" ?quote:
Je blijft ook echt gewoon bezig hequote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:38 schreef elcastel het volgende:
Je zoekt om iets te vinden en daar slagen ze nog weleens niet in. Ook wel falen genoemd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ken jij de vertaling van "SEARCH" ?
Zoeken idd. Zoeken betekend idd niet altijd vinden.
Dus grote fail ben JIJ makker.
Nog zo'n pisventje van defensie. Als je wat beter (tussen de regels door) zou lezen dan had je misschien ook geweten waarop werd gedoeld. Verder draag je bitterweinig bij door te brullen dat anderen het niet goed zien. Sad.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:51 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik merk date r hier niet enkel velen zitten die niet geinformeerd op het topic antwoorden, maar ook die die het niet nodig vinden zich te informeren, dan wel (om dat het zich hier om een helicopter van defensie hendelt?) vooringenomen reageren.
@psv01, de Leeuwardense wijk Westeinde licht nog geen kilometer zuidelijk van de vliegbasis Leeuwarden. En als de dome kloot bv. vanuit de Paulus Akkermanwei met zijn laserpennetje richting het noorden schijnt, hij dan zonder moeite de cockpit van een helicopter kan verblinden. Zeer zeker van een helicopter die op lagere hoogte onderweg is naar bv. het Medisch Centrum Leeuwarden.
@LosPollos, men zou van een student mogen aannemen dat hij rationeel kan na denken en dus zou moeten wten dat bv. de pilot van de SAR helicopter in kwestie zeer zeker geen laaggeschoold baantje is. Heb meer het vermoeden dat je met je zwakke argumenten komt aanzetten omdat je niet kan toegeven aan je eigen ongelijk.
@twoarmedman, jij lacht hier heel leuk om andere leden maar kan niet vertellen of weet niet wat het verschil is tussen doodslag en dood door schuld (beide vallen onder het strafrecht en wel artikel 287 cq artikel 307). En als je het verschil al zou weten zou je ook weten dat dood door schuld gestraft kan worden tot de hoogte van vier jaar gevangenis straf van vier jaar of met een geldboete van de vierde categorie, of wel ¤19.000
Je doet er zelf aan mee, ik wens niemand de dood in en ik huil nogsteeds niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:47 schreef Maverick_tfd het volgende:
Je blijft ook echt gewoon bezig heIemand uitschelden, doodwensen en dan huilen als iemand je een idioot noemt.
Je bagataliseert het door te zeggen dat het niet levensgevaarlijk is en een vliegtuig er niet door kan neerstorten. Welnu, als je bedenkt dat het hier gaat om lasers (gebundeld licht) die qua sterkte verboden zijn hier en je bedenkt dat dergelijke lasers permanente schade aan het oog kunnen toebrengen, dan vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat een vliegtuig er niet door kan neerstorten ?quote:Nogmaals dan maar, waar zeg ik dat het niet gevaarlijk is?
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:51 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik merk date r hier niet enkel velen zitten die niet geinformeerd op het topic antwoorden, maar ook die die het niet nodig vinden zich te informeren, dan wel (om dat het zich hier om een helicopter van defensie hendelt?) vooringenomen reageren.
@psv01, de Leeuwardense wijk Westeinde licht nog geen kilometer zuidelijk van de vliegbasis Leeuwarden. En als de dome kloot bv. vanuit de Paulus Akkermanwei met zijn laserpennetje richting het noorden schijnt, hij dan zonder moeite de cockpit van een helicopter kan verblinden. Zeer zeker van een helicopter die op lagere hoogte onderweg is naar bv. het Medisch Centrum Leeuwarden.
@LosPollos, men zou van een student mogen aannemen dat hij rationeel kan na denken en dus zou moeten wten dat bv. de pilot van de SAR helicopter in kwestie zeer zeker geen laaggeschoold baantje is. Heb meer het vermoeden dat je met je zwakke argumenten komt aanzetten omdat je niet kan toegeven aan je eigen ongelijk.
@twoarmedman, jij lacht hier heel leuk om andere leden maar kan niet vertellen of weet niet wat het verschil is tussen doodslag en dood door schuld (beide vallen onder het strafrecht en wel artikel 287 cq artikel 307). En als je het verschil al zou weten zou je ook weten dat dood door schuld gestraft kan worden tot de hoogte van vier jaar gevangenis straf van vier jaar of met een geldboete van de vierde categorie, of wel ¤19.000
Dit slaat echt ALLESquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef psv01 het volgende:
[..]
http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen/
Hier mag je oefenen, en die helikopter was niet onderweg naar het ziekenhuis.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef psv01 het volgende:
[..]
Gosh LosPollos wat een zwakke reply is dat. Ik wist niet dat ik jou of enig ander hier voor rotte vis had uitgemaakt, maar mischien is dit je enigste manier om jezelf te bewijzen, danwel te verweren?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:54 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Nog zo'n pisventje van defensie. Als je wat beter (tussen de regels door) zou lezen dan had je misschien ook geweten waarop werd gedoeld. Verder draag je bitterweinig bij door te brullen dat anderen het niet goed zien. Sad.
Ten eerste vraag ik me af hoe je met zoveel zekerheid weet te vertellen dat de helicopter niet voor een oefen landings aanvlucht onderweg was naar het Medisch Centrum Leeuwarden,. Ten tweede moet je over het hoofd gezien hebben dat ik de afkorting bv. gebruikte.;)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef psv01 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:51 schreef Sine_Pari het volgende: Zeer zeker van een helicopter die op lagere hoogte onderweg is naar bv. het Medisch Centrum Leeuwarden.
Ik wees jou erop dat je blijkbaar niet in staat bent om een post waar je zo driftig aan refeert op de juiste wijze te interpreteren; het maakt jouw gezwam overbodig en onzinnig. Waarom zou iedereen vervolgens nog op jouw brainfarts moeten 'reageren'?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:07 schreef Sine_Pari het volgende:
Gosh LosPollos wat een zwakke reply is dat. Ik wist niet dat ik jou of enig ander hier voor rotte vis had uitgemaakt, maar mischien is dit je enigste manier om jezelf te bewijzen, danwel te verweren?
Want?quote:
De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet? Mischien eens doorlezen wat je hier in dit draadje al niet van je gegeven hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:09 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ik wees jou erop dat je blijkbaar niet in staat bent om een post waar je zo driftig aan refeert op de juiste wijze te interpreteren; het maakt jouw gezwam overbodig en onzinnig. Waarom zou iedereen vervolgens nog op jouw brainfarts moeten 'reageren'?
Ik zie wat geslaagde troll-pogingen en realistische beschouwingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet? Mischien eens doorlezen wat je hier in dit draadje al niet van je gegeven hebt.
Jij bent zeker zo iemand die zonder iets gehoord te hebben zich gaat mengen in de dicussie? Echt weer de DEF mentaliteit van FOK, triest volk de meesten. Dood door schuld is hier niet ter sprake geweest, er waren alleen enkelen die graag zouden zien dat de persoon aangeklacht wordt met poging tot doodslag, iets wat totaal onrealistisch is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:51 schreef Sine_Pari het volgende:
Grotendeels.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wie is dan "jullie" ?
De mensen van DEF?
Of de helikopter voor een oefenvlucht onderweg was naar het Medisch Centrum Leeuwarden weet ik net zo min als jij maar het is niet aannemelijk dat hij met een gewonde passagier aan boord vloog aangezien hij daarna nog een kwartier bleef zoeken, en zo'n oefenvlucht kan ook overdag (het is nu ook nog licht en vorige week om deze tijd ook) en met de afkorting "bv"kun je veel goedpraten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Gosh LosPollos wat een zwakke reply is dat. Ik wist niet dat ik jou of enig ander hier voor rotte vis had uitgemaakt, maar mischien is dit je enigste manier om jezelf te bewijzen, danwel te verweren?
[..]
Ten eerste vraag ik me af hoe je met zoveel zekerheid weet te vertellen dat de helicopter niet voor een oefen landings aanvlucht onderweg was naar het Medisch Centrum Leeuwarden,. Ten tweede moet je over het hoofd gezien hebben dat ik de afkorting bv. gebruikte.;)
[..]
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dit slaat echt ALLES![]()
![]()
![]()
Een 12-jarig opdondertje die effe gaat zeggen waar militaire helikopters mogen oefenen... Ga terug je zandbak in jochie.
Ik weet bij jouw posts in dit topic eigenlijk niet of ik moet huilen of lachen en opzich maakt jou dat een redelijke baas.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:54 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dit is de site van defensie waar op staat waar die militaire helikopters mogen oefenen... Ga zelf naar een zandbak kanonnenvoer.
Beter lezen kneus, maar waarschijnlijk mis je daar de nodige hersencellen voor. Op die site zie je de laagvlieggebieden en -routes. In feite mogen defensiehelikopters overal oefenen, op enkele restricties na. Dus ook gewoon boven Leeuwarden. Dat mag gewoon. Maar ik hoop serieus dat als jij ooit zo'n heli nodig hebt, dat ze jou niet kunnen vinden en dat je maar lekker verzuipt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:54 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dit is de site van defensie waar op staat waar die militaire helikopters mogen oefenen... Ga zelf naar een zandbak kanonnenvoer.
Wat wordt je toch overdreven emotioneel, wanneer het over zoiets onbenulligs als defensie gaat. De 1e en laatste zin bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Beter lezen kneus, maar waarschijnlijk mis je daar de nodige hersencellen voor. Op die site zie je de laagvlieggebieden en -routes. In feite mogen defensiehelikopters overal oefenen, op enkele restricties na. Dus ook gewoon boven Leeuwarden. Dat mag gewoon. Maar ik hoop serieus dat als jij ooit zo'n heli nodig hebt, dat ze jou niet kunnen vinden en dat je maar lekker verzuipt.
Echte soldaten mentaliteit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Beter lezen kneus, maar waarschijnlijk mis je daar de nodige hersencellen voor. Op die site zie je de laagvlieggebieden en -routes. In feite mogen defensiehelikopters overal oefenen, op enkele restricties na. Dus ook gewoon boven Leeuwarden. Dat mag gewoon. Maar ik hoop serieus dat als jij ooit zo'n heli nodig hebt, dat ze jou niet kunnen vinden en dat je maar lekker verzuipt.
Ik word helemaal niet emotioneel, ik maak gewoon een kneus belachelijk die verkeerde conclusies trekt en over dingen praat waar hij helemaal niet over hoort te praten, want hij weet er precies niks van.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:21 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Wat wordt je toch overdreven emotioneel, wanneer het over zoiets onbenulligs als defensie gaat. De 1e en laatste zin bijvoorbeeld.
En als 'professional' en zogenaamde insider ga je dan maar schelden en iemand een verdrinkingsdood toewensen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik word helemaal niet emotioneel, ik maak gewoon een kneus belachelijk die verkeerde conclusies trekt en over dingen praat waar hij helemaal niet over hoort te praten, want hij weet er precies niks van.
Pas wel op je ogen, ook een reflectie kan schade toebrengen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:33 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb een 150mW laser, en geloof me maar! Je hoeft geeneens te richten om iemand te verblinden.
Want ik heb wel eens op een raam geschenen 500 meter ver, en als ik erop scheen, maakt niet uit waar, zag ik niks meer. En dit is dan een reflectie!![]()
Overigens schijn ik natuurlijk nooit op vliegtuigen of dergelijken.![]()
Die van mij is in de kast verdwenen. Vind de techniek heel interessant maar te riskant om mezelf of iemand anders te verblinden. Terecht dat ze zijn verboden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:33 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb een 150mW laser, en geloof me maar! Je hoeft geeneens te richten om iemand te verblinden.
Want ik heb wel eens op een raam geschenen 500 meter ver, en als ik erop scheen, maakt niet uit waar, zag ik niks meer. En dit is dan een reflectie!![]()
Overigens schijn ik natuurlijk nooit op vliegtuigen of dergelijken.![]()
Beste matroos of soldaat wat je dan ook mag zijn het ging er mij om dat dat ding daar om half 10 's avonds in de lucht is terwijl dit ook overdag kan of 's nachts als iedereen slaapt (behalve fokkers) En tegen de tijd dat ik verzuip staat de zeespiegel al zo hoog dat jij dat niet meemaaktquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weet ik. Was ook 1 keer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Pas wel op je ogen, ook een reflectie kan schade toebrengen.
Ja dan kan je ook beargumenteren dat ze niet in het weekend hoefde te gaan vliegen. En waarom ze wel of niet nu juist daar vlogen doet verder ook niet terzaken aan de hier gevoerde discussie. Het gaat er om dat iemand denkt om wat voor reden dan ook met een laser pen een cockpit van een helicopter te moeten aanstralen, en daarmee niet enkel het leven van de inzittende ingevaar brengt, maar eventueel ook van hen die tergevolgen van een ongeluk hierin ook verwikkeld worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:41 schreef psv01 het volgende:
[..]
Of de helikopter voor een oefenvlucht onderweg was naar het Medisch Centrum Leeuwarden weet ik net zo min als jij maar het is niet aannemelijk dat hij met een gewonde passagier aan boord vloog aangezien hij daarna nog een kwartier bleef zoeken, en zo'n oefenvlucht kan ook overdag (het is nu ook nog licht en vorige week om deze tijd ook) en met de afkorting "bv"kun je veel goedpraten bijvoorbeeld.
Niet te geloven. Heb jij nu echt een plaat van titanium voor je botte puisterige puber kop??quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:15 schreef psv01 het volgende:
[..]
Beste matroos of soldaat wat je dan ook mag zijn het ging er mij om dat dat ding daar om half 10 's avonds in de lucht is terwijl dit ook overdag kan of 's nachts als iedereen slaapt (behalve fokkers) En tegen de tijd dat ik verzuip staat de zeespiegel al zo hoog dat jij dat niet meemaakt
Mag je dat niet redelijkerwijs verwachten?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef twoarmedman het volgende:
Ik begin me te ergeren aan je, weet je wel wat de term opzettelijk betekend?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan mensen opzettelijk de dood in proberen te jagen -> geen doodslag dus.
Helcopter piloten verblind door laserpenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet te geloven. Heb jij nu echt een plaat van titanium voor je botte puisterige puber kop??
Goed, ik ben niet snel verbaast, maar jouw domheid, jouw stupiditeit, jouw onwetendheid slaat echt alles.
Jij hebt nog minder verstand van zaken dan een geestelijk gehandicapte.
Mag hopen dat jouw gen-soort zichzelf vernietigd.
Drol!
Hen bent echt goede zuigen van een stuk laf vreten. Verder snap ik niet wat dat tuigstuk gezieldt om da te doe.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt, daar gaat mijn bloed van koken. Dat soort tuig moet men heel hard straffen.
Hen bent echt goede zuigen van een stuk laf vreten. Verder snap ik niet wat dat tuigstuk gezieldt om da te doe.
[ afbeelding ]
Ja??? En???quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:12 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Helcopter piloten verblind door laserpen
Zelfs een poging om het knullige 'bezieldt' te bezigen, mislukte.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hen bent echt goede zuigen van een stuk laf vreten. Verder snap ik niet wat dat tuigstuk gezieldt om da te doe.
En dat om 18:39!
Goed, en nu? Wat wil je er nu mee zeggen? Jij schijnt anders heel goed te weten wat ik schreef, anders haalde jij mijn OT niet aan.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dat om 18:39!
Dat jullie gescheld en jullie emotionele uitspattingen zo voorspelbaar zijn. Ik heb het eigenlijk nog nooit echt anders meegemaakt, in een defensie-topic.quote:
Zie je de onbegrijpelijkheid niet van Hen bent echt goede zuigen van een stuk laf vreten?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed, en nu? Wat wil je er nu mee zeggen? Jij schijnt anders heel goed te weten wat ik schreef, anders haalde jij mijn OT niet aan.
Drol dat je bent.
Gaat het topic niet over lul!!!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zie je de onbegrijpelijkheid niet van Hen bent echt goede zuigen van een stuk laf vreten?
Nee jij bent een leuk voorbeeld van een IWAB. Pretenderen alles beter te weten tegen beter weten in, maar geen lef hebben dat durven toe te geven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:27 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Dat jullie gescheld en jullie emotionele uitspattingen zo voorspelbaar zijn. Ik heb het eigenlijk nog nooit echt anders meegemaakt, in een defensie-topic.
Als ik dit ga reflecteren op de mensen die hier posten... Ze willen de piloten bang maken, immers ze willen niet dat deze mensen hier vliegen zo laat... Ze halen een gevaarlijke actie, het verblinden c.q. mogelijk blijvend zwaar lichamelijk letsel toe brengen, uit om dit doel te bewerkstelligen. Ze schijnen met een laser op een cockpit, het is al lang duidelijk in dit topic dat dat onbestuurbare situaties kan opleveren. Dit fenomeen is al zo vaak in het nieuws behandeld, dat het je eerder zou moeten verbazen dat iemand niet weet dat het dodelijk kan zijn, dan dat iemand het wel weet. Op het moment dat jij dit gaat toetsen kom je er heel snel op uit dat diegene dit gedrag wou vertonen, dat hij de gevolgen had kunnen weten en dat hij, door het te doen, de vergrote kans aanvaard dat het ontzettend fout gaat.quote:Hetzelfde scenario als hierboven, alleen wil Robbert Pieter nu alleen maar bangmaken door hem met een auto in volle vaart en met piepende banden te achtervolgen. Hij beseft dat dit linke soep is: Pieter zou wel eens geraakt kunnen worden. Direct daarna denkt hij "Ach het is Pieter maar, als hem iets overkomt zal ik daar geen traan om laten, dus gaan met die banaan."
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:37 schreef LosPollos het volgende:
De volgende keer haal ik de helikopter van defensie persoonlijke even uit de lucht, wanneer hij m'n nachtrust verstoort; dan hebben we tenminste echt iets om over te praten.
Dat denk jij, maar jij hebt er vandaag al zovaak aantoonbaar naastgezeten, dus dat zegt weinig.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee jij bent een leuk voorbeeld van een IWAB. Pretenderen alles beter te weten tegen beter weten in, maar geen lef hebben dat durven toe te geven.
En voor jouw info, dit is GEEN Defensie topic, maar staat toch echt in NWS.
Ga is reageren op een inhoudelijke post waarom poging tot doodslag niet te bewijzen zou zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:40 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar jij hebt er vandaag al zovaak aantoonbaar naastgezeten, dus dat zegt weinig.
Het staat idd niet in DEF, maar dappere strijders zoals jij weten blijkbaar NWS soms ook te vinden.
Wel respect dat je het kon opbrengen om niet te schelden in deze post.
Wat ben jij een triest figuur.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat het topic niet over lul!!!
Gaat over het verblinden van vliegers.
Bij gebrek aan een tegenwoord gaat men maar doodleuk over op mijn misgetypte OT.
Hulde stelletje pubers, Drie-werf hoera!!!!!!
Ga nu gewoon eens logisch nadenken ipv jullie puberaal gelul.
Omdat jij blijkbaar ook het hele topic gelezen hebt, ga is inhoudelijk op mijn post in...quote:
Waar baseer jij het op dat ik denk dat het niet te bewijzen is dan?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Ga is reageren op een inhoudelijke post waarom poging tot doodslag niet te bewijzen zou zijn.
Succes.
Ga je nu iedereen persoonlijk vragen om op jouw brainfarts in te gaan? Ik ga de post iig lezen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Omdat jij blijkbaar ook het hele topic gelezen hebt, ga is inhoudelijk op mijn post in...
Lees het ja. Stel dan jouw mening bij.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:44 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ga je nu iedereen persoonlijk vragen om op jouw brainfarts in te gaan? Ik ga de post iig lezen.
Ok, sleep well.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lees het ja. Stel dan jouw mening bij.
Trusten nu, ik ben moe.
Het word constant geroepen, en je loopt 't feit te bagatelliseren c.q. de mensen die het verdedigen net zo lang uit te lokken tot je uitgetrollt bent. Lijkt mij vrij duidelijk dat jij dan tot in de puntjes weet hoe het allemaal werkt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:43 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Waar baseer jij het op dat ik denk dat het niet te bewijzen is dan?
Ik raad je aan dit hele topic dan maareens door te lezen, voordat je huiswerk meent uit te moeten delen. Het gevaar oid heb ik nergens gebagatelliseerd; integendeel.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Het word constant geroepen, en je loopt 't feit te bagatelliseren c.q. de mensen die het verdedigen net zo lang uit te lokken tot je uitgetrollt bent. Lijkt mij vrij duidelijk dat jij dan tot in de puntjes weet hoe het allemaal werkt.
Toch?
Ik heb het hele topic doorgelezen, en probeer alle flamers/zuigertjes hier (jij valt dus onder de tweede door mij aangehaalde groep) even terug on topic te jagen, en als de sodemieter te vertellen waarom het niet gevaarlijk is, en waarom poging tot doodslag niet kan. Het tekenende voor dit topic is dat er non-stop foute aannames gedaan worden, gevolgd door nog meer onzin. Als je er letterlijk niets van af weet, blijf dan lekker wegquote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:57 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ik raad je aan dit hele topic dan maareens door te lezen, voordat je huiswerk meent uit te moeten delen. Het gevaar oid heb ik nergens gebagatelliseerd; integendeel.
Maak het niet zoveel spannender dan het eigenlijk is??? Niet bagatelliserend? Ze hadden het namelijk goed, het is geen kwajongensstreek meer...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:02 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dit gewoon een sneue kwajongensstreek is? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn en het moet ook bestraft worden, maar maak het ook weer niet zoveel spannender dan het eigenlijk is.
Als je dat nou meteen had gedaan, dan had je ook niet van die achterlijke aannames over mijn standpunten hoeven te doen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:07 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic doorgelezen, en probeer alle flamers/zuigertjes hier (jij valt dus onder de tweede door mij aangehaalde groep) even terug on topic te jagen, en als de sodemieter te vertellen waarom het niet gevaarlijk is, en waarom poging tot doodslag niet kan. Het tekenende voor dit topic is dat er non-stop foute aannames gedaan worden, gevolgd door nog meer onzin. Als je er letterlijk niets van af weet, blijf dan lekker weg
'Je haalt twee zaken door elkaar. Ik doe een uitspraak over de (vermoedelijke) intentie waarmee dit is gedaan. Dat het gevaarlijk kan zijn, heb ik meerdere malen aangegeven. Er zijn ook mensen die beweren dat het nauwelijks kwaad kan; misschien zou je je act daar op moeten richten.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:07 schreef Esses het volgende:
Maak het niet zoveel spannender dan het eigenlijk is??? Niet bagatelliserend? Ze hadden het namelijk goed, het is geen kwajongensstreek meer...
Ik ga er ook niet van uit dat een schoolmeester-act op iemand enig indruk maakt, dat tekent gewoon het niveau van NWS/FP weer. De mensen weten het allemaal beter, maar vergeten dat ze gewoon maar lukraak wat rotzooi roepen. Ik hoopte zo dat je volwassener was, je weet wel dat fenomeen waar de DEF-gangers van beschuldigd worden het NIET te zijn. Ik verwacht dan op zijn minst dat de mensen die dat zeggen het wel zijn, toegeven dat ze gewoon fout zaten, of dan verklaren waarom ze het standpunt aangenomen hebben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:10 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Als je dat nou meteen had gedaan, dan had je ook niet van die achterlijke aannames over mijn standpunten hoeven te doen.
Dat ik mij verder o.a ook. als een zuigertje heb geprofileerd om dit topic is helemaal correct, maar ik heb verder niet het idee dat jouw schoolmeester-act op wie dan ook maar enige indruk maakt.
Jij trekt een conclusie over de leeftijd van de mensen die dit soort dingen doen, vervolgens zeg je dat het een kwajongensstreek is (suggestie dus van de leeftijd). Dat het gevaarlijk kan zijn ja... maar door de (vermoedelijke) intentie die jij gehandhaafd hebt in je posts laat je het lijken alsof het geen poging tot doodslag is. Terwijl dit wel daadwerkelijk het feit is wat voor dit soort "kwajongensstreken" kan gelden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:13 schreef LosPollos het volgende:
[..]
'Je haalt twee zaken door elkaar. Ik doe een uitspraak over de (vermoedelijke) intentie waarmee dit is gedaan. Dat het gevaarlijk kan zijn, heb ik meerdere malen aangegeven. Er zijn ook mensen die beweren dat het nauwelijks kwaad kan; misschien zou je je act daar op moeten richten.
Omdat het nu duidelijk lijkt dat je een troll bent.. Ben je nou echt zo achterlijk dat je niet snapt dat erop werd gedoeld dat het waarsch. geen bewuste actie was om die helikopter neer te halen oid?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij trekt een conclusie over de leeftijd van de mensen die dit soort dingen doen, vervolgens zeg je dat het een kwajongensstreek is (suggestie dus van de leeftijd). Dat het gevaarlijk kan zijn ja... maar door de (vermoedelijke) intentie die jij gehandhaafd hebt in je posts laat je het lijken alsof het geen poging tot doodslag is. Terwijl dit wel daadwerkelijk het feit is wat voor dit soort "kwajongensstreken" kan gelden.
En weet je wat het mooie is, nu ga je een discussie aan, spontaan kan je het... En toch probeer je het op de man te spelen door over een act te blijven praten. Waarom? Omdat iemand eens met feiten langs komt?
Ik ben nog lang niet zo'n erge troll als jullie.. Gelukkig niet, ik weet alleen beter. Ja ik zit in dienst, klopt helemaal. Als je DEF eens bezoekt weet je ook snel wat ik doe, en dan kom je er ook achter waar ik het stukje "waarsch. geen" voor het woord bewuste vervang voor een. Men behoeft hiervoor algemene kennis over 't onderwerp, dat het een geliefd middel is om vliegtuigen neer proberen te krijgen (AWACS enz. enz.) zoals op fok FP o zo vaak te lezen is of anders wel op nu.nl of een stukje vakkenis.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:24 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Omdat het nu duidelijk lijkt dat je een troll bent.. Ben je nou echt zo achterlijk dat je niet snapt dat erop werd gedoeld dat het waarsch. geen bewuste actie was om die helikopter neer te halen oid?
Dat werd idd verwoord als kwajongensstreken, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat de strekking ervan jou zo volledig ontgaat.
Nee, dat was op persoonlijke noot.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:41 schreef LosPollos het volgende:
[..]
En als 'professional' en zogenaamde insider ga je dan maar schelden en iemand een verdrinkingsdood toewensen?
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:15 schreef psv01 het volgende:
[..]
Beste matroos of soldaat wat je dan ook mag zijn het ging er mij om dat dat ding daar om half 10 's avonds in de lucht is terwijl dit ook overdag kan of 's nachts als iedereen slaapt (behalve fokkers) En tegen de tijd dat ik verzuip staat de zeespiegel al zo hoog dat jij dat niet meemaakt
Vertel het mij eens, oh wijze meester, hoe weet jij zo zeker dat degene die dit gedaan heeft de piloten de dood in wilde jagen? Dat moet namelijk aantoonbaar zijn voordat het doodslag kan zijn. Het zou kunnen hoor, dat men het op poging tot doodslag wil gooien, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik begin me te ergeren aan je, weet je wel wat de term opzettelijk betekend?
Ik zeg dat zo'n vliegtuig niet gelijk uit de lucht valt, en dat klopt toch ook? Dat het gevaarlijk is dat klopt (voor de zoveelste keer dan maarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Je doet er zelf aan mee, ik wens niemand de dood in en ik huil nogsteeds niet.
[..]
Je bagataliseert het door te zeggen dat het niet levensgevaarlijk is en een vliegtuig er niet door kan neerstorten. Welnu, als je bedenkt dat het hier gaat om lasers (gebundeld licht) die qua sterkte verboden zijn hier en je bedenkt dat dergelijke lasers permanente schade aan het oog kunnen toebrengen, dan vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat een vliegtuig er niet door kan neerstorten ?
Dat laatste haal ik hiervandaan :
[..]
[..]
Omdat dit m'n werk is? En zoals ik al aangaf, mogelijkheidsbewustzijn is al een heel makkelijk fenomeen. Het is niet zo dat jij direct die gast de dood in moet willen helpen... er word immers niet over een oogmerk gesproken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Vertel het mij eens, oh wijze meester, hoe weet jij zo zeker dat degene die dit gedaan heeft de piloten de dood in wilde jagen? Dat moet namelijk aantoonbaar zijn voordat het doodslag kan zijn. Het zou kunnen hoor, dat men het op poging tot doodslag wil gooien, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zelfs bij voorwaardelijk opzet ga je er vanuit dat de persoon wist wat het risico was, dat lijkt me nog niet zo heel voor de hand liggend dat iedereen dit weet of beseft.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Omdat dit m'n werk is? En zoals ik al aangaf, mogelijkheidsbewustzijn is al een heel makkelijk fenomeen. Het is niet zo dat jij direct die gast de dood in moet willen helpen... er word immers niet over een oogmerk gesproken.
Gewoon spiegelend glas: wordt de beam teruggekaatst naar de bron.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:01 schreef LosPollos het volgende:
In 2020 vliegen waarschijnlijk alle piloten met een speciaal beschermend brilletje.
Je wil wel dat het glas licht door laat lijkt me. Het is dus onvermijdelijk dat laserlicht ook binnenkomt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gewoon spiegelend glas: wordt de beam teruggekaatst naar de bron.
Is dat zo? Een laser is toch gewoon gefocussed licht? Geconcentreerd licht? Dus wordt vrolijk gebounced, ofniet?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:44 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je wil wel dat het glas licht door laat lijkt me. Het is dus onvermijdelijk dat laserlicht ook binnenkomt.![]()
Natuurlijk kun je laserlicht spiegelen, alleen dan kun je er niet meer doorheen kijken. Je kunt een soort laserbril idee doen, kunststof wat een bepaalde golflengte absorbeerd, maar dat werkt dan maar voor een bepaalde golflengte. Een laserbril voor gebruik met rode lasers werkt niet met een groene laser en andersom.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is dat zo? Een laser is toch gewoon gefocussed licht? Geconcentreerd licht? Dus wordt vrolijk gebounced, ofniet?
Bij zo'n verhoorkamer wordt natuurlijk niet alles gereflecteerd, anders zou hij niet meer doorschijnend zijn. Als je met een laserpennetje erop gaat schijnen komt daar echt wel het laserlicht (gedeeltelijk) doorheenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De politie gebruikt ook van dat eenrichtingsglas in verhoorkamers: spiegelt aan een kant, en is doorschijnend vanaf de andere kant.
Ahhh. Dus de piloot moet eigenlijk een 2tal brilletjes klaar hebben liggen in het zijvak afhankelijk van welke laserpen gebruikt wordt: een groene en een rode (dat zijn de voornaamst voorkomende laserkleuren)..quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je laserlicht spiegelen, alleen dan kun je er niet meer doorheen kijken. Je kunt een soort laserbril idee doen, kunststof wat een bepaalde golflengte absorbeerd, maar dat werkt dan maar voor een bepaalde golflengte. Een laserbril voor gebruik met rode lasers werkt niet met een groene laser en andersom.
Dat zou kunnen iddquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ahhh. Dus de piloot moet eigenlijk een 2tal brilletjes klaar hebben liggen in het zijvak afhankelijk van welke laserpen gebruikt wordt: een groene en een rode (dat zijn de voornaamst voorkomende laserkleuren)..
Tegenwoordig is er met alle persaandacht heel weinig voor nodig om te bewijzen dat het gevaarlijk is. Daarbij zijn het geen kinderen die dit doen...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Zelfs bij voorwaardelijk opzet ga je er vanuit dat de persoon wist wat het risico was, dat lijkt me nog niet zo heel voor de hand liggend dat iedereen dit weet of beseft.
Bovendien moet er in dit geval ook een duidelijke kans zijn dat een vliegtuig hierdoor neerstort. Nou vloek ik hier weer in de kerk, maar hoeveel toestellen zijn door lasers al neergestort? Waarom schijnt NORAD ook vrolijk met lasers op vliegtuigen?
Dat het gevaarlijk is zijn we het allemaal over eens, maar hoe groot het risico is dat het daadwerkelijk mis gaat vraag ik me af, en heb tot nu toe nog geen enkel antwoord op die vraag gezien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Tegenwoordig is er met alle persaandacht heel weinig voor nodig om te bewijzen dat het gevaarlijk is. Daarbij zijn het geen kinderen die dit doen...
Een duidelijke kans? Een piloot die zijn nachtzicht kwijt is c.q. verblind raakt is een redelijke kans, waarom NORAD op vliegtuigen schijnt? Ik weet niet wat voor lasers hun gebruiken, of wat hun spreiding is. Daarbij is dat een kosten baten afweging.
Dat soort gasten hebben geen idee wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat is hier de lol van. En wat als de dader hierdoor een helikopter laat crashen/ is hij of zij dan blij? Net als die gastjes die bakstenen van bruggen afgooien zo de snelweg op.²
Hoogstwaarschijnlijk waren het gewoon een paar jochies die aan het klieren waren. Ook al vind ik dat het hard aangepakt moet worden kun je dit niet vergelijken met bakstenen van een brug op snelweg gooien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat is hier de lol van. En wat als de dader hierdoor een helikopter laat crashen/ is hij of zij dan blij? Net als die gastjes die bakstenen van bruggen afgooien zo de snelweg op.²
Klopt, daarom zeg ik ook, ik weet niet wat voor laser het is enz. kan ik niets over roepen. Maar ik lees hierboven alweer posts dat mensen niet snappen dat een verblinde piloot niet kan vliegen. Laat er nu net eens geen co-piloot beschikbaar zijn?? *tijdens vlucht ziek geworden enz. enz.*quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat het gevaarlijk is zijn we het allemaal over eens, maar hoe groot het risico is dat het daadwerkelijk mis gaat vraag ik me af, en heb tot nu toe nog geen enkel antwoord op die vraag gezien.
Volgens het CNN artikel is de laser te zien tot een afstand van 15 tot 20 mijl. Dat is echt wel wat ander spul dan een simpel laserpennetje.
Waarom niet in godsnaam? Je snapt toch wel wat de mogelijke gevolgen zijn? Die kunnen zelfs veel groter zijn dan een dode door een baksteen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:27 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk waren het gewoon een paar jochies die aan het klieren waren. Ook al vind ik dat het hard aangepakt moet worden kun je dit niet vergelijken met bakstenen van een brug op snelweg gooien.
Ondanks dat ik een gruwelijke hekel heb aan die eikels, denk ik dat het niet gebeurt met de intentie is om te doden of te verwonden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarom niet in godsnaam? Je snapt toch wel wat de mogelijke gevolgen zijn? Die kunnen zelfs veel groter zijn dan een dode door een baksteen.
Defensie = oorlog, en waar oorlog gevoerd wordt vallen doden. Als de aanval van binnenuit komt noemen sommigen dat terreur, anderen noemen dat Verzet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:28 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb het idee dat er nogal loconiek over gedaan wordt omdat het een defensiehelikopter betreft...
Wat nu als het een traumahelikopter was geweest op weg naar een grasveldje in een wijk van Leeuwarden om zo snel mogelijk bij een hartaanval oid te zijn?
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:16 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Defensie = oorlog, en waar oorlog gevoerd wordt vallen doden. Als de aanval van binnenuit komt noemen sommigen dat terreur, anderen noemen dat Verzet.
ze hebben die lui niet te pakken weten te krijgen dus onbekend. Weet niet wat gangbaar is op de illegale markt..quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:21 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Wat voor laserpointer was het? Hoeveel mw?
Sterker nog, je weet niet eens of het illegaal was.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
ze hebben die lui niet te pakken weten te krijgen dus onbekend. Weet niet wat gangbaar is op de illegale markt..
voor persoonlijk gebruik is het imo alleen toegestaan categorie 1 (bijv cd-spelers) en 2 (presentatie-pointers) te bezitten, en vrijuit te kopen.quote:Een overzicht:
Class I laser product
No known biological hazard. The light is shielded from any possible viewing by a person and the laser system is interlocked to prevent the laser from being on when exposed. (large laser printers such as the DEC LPS-40 has a 10mW HeNe driving it which is a Class IIIb laser, but the printer is interlocked so as to prevent any contact with the exposed laser beam, hence the device produces no known biological hazard, even though the actual laser is Class IIIb. This would also apply to CD players and small laser printers, as they are Class I devices).
Class II laser products
Power up to 1 milliwatt. These lasers are not considered a optically dangerous device as the eye reflex will prevent any occular damage. (I.E. when the eye is hit with a bright light, the eye lid will automatically blink or the person will turn thier head so as to remove the bright light. This is called the reflex action or time. Class II lasers won't cause eye damage in this time period. Still, one wouldn't want to look at it for an extended period of time.) Caution labels (yellow) should be placed on the laser equipment. No known skin exposure hazard exist and no fire hazard exist.
Class IIIa laser products
Power output between 1 milliwatt and 5 milliwatt. These lasers can produce spot blindness under the right conditions and other possible eye injuries. Products that have a Class IIIa laser should have a laser emission indicator to tell when the laser is in operation. They should also have a Danger label and output aperature label attatched to the laser and/or equipment. A key operated power switch SHOULD be used to prevent unauthorized use. No known skin hazard of fire hazard exist.
Class IIIb laser products
Power output from 5 milliwatts to 500 milliwatts. These lasers are considered a definate eye hazard, particularly at the higher power levels, which WILL cause eye damage. These lasers MUST have a key switch to prevent unathorized use, a laser emission indicator, a 3 to 5 second time delay after power is applied to allow the operator to move away from the beam path and a mechanical shutter to turn the beam off during use. Skin may be burned at the higher levels of power output as well as the flash point of some materials which could catch fire. (I have seen 250mW argons set a piece of red paper on fire in less than 2 seconds exposure time !) A red DANGER label and aperature label MUST be affixed to the laser.
Class IV laser products
Power output >500 milliwatts. These CAN and WILL cause eye damage. The Class IV range CAN and WILL cause materials to burn on contact as well as skin and clothing to burn. These laser systems MUST have:
A key lockout switch to prevent unauthorized use Inter-locks to prevent the system from being used with the protective covers off Emission indicators to show that the laser is in use Mechanical shutters to block the beam Red DANGER labels and aperature labels affixed to the laser
The reflected beam should be considered as dangerous as the primary beam. (again, I have seen a 1,000 watt CO2 laser blast a hole through a piece of steel, so imagine what it would do to your eye !)
Waarschijnlijk idd IIIa of IIIb, die zijn het meest gebruikelijk op sites als dealextreme en ebay, maargoed het blijft speculatie.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:51 schreef Rave_NL het volgende:
De laser die die jongens vermoedelijk gebruikt hebben vallen onder 3a, en zijn dus illegaal voor persoonlijk gebruik.
Weet het niet zeker maar ik bel zo wel ff rond want ik vind het ondertussen intressant genoeg om het te weten.
Ja mooi die lazerrr van je sjaak! he kijk een heli, wedden dat je die niet kunt raken-gevalletjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie geen volwassen mannen met een lampje op een heli schijnen hoo rquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Klopt, daarom zeg ik ook, ik weet niet wat voor laser het is enz. kan ik niets over roepen. Maar ik lees hierboven alweer posts dat mensen niet snappen dat een verblinde piloot niet kan vliegen. Laat er nu net eens geen co-piloot beschikbaar zijn?? *tijdens vlucht ziek geworden enz. enz.*
en hoe vaak moet het nog aangehaald worden dat het helaas geen jongeren zijn die dit doen... Hiermee bedoel ik dus > 18.
Nu wil ik hier niet behaupten dat ik een expert op het gebied van lasers ben, maar ik zet zo mijn vraagtekens bij dit 'NORAD' bericht. Het bericht duikt geruime tijd elke keer weer op in de media waar het er dan omgaat dat het getest word. Verder hadden we vier jaar geleden tijdens een SOF symposium en uitleg/discussie in het gebruik van groene laser pennen als less lethal weapons voor bv. roadblocks, en als ik mij niet vergis kwam daar ook het onbruikelijk zijn van laser voor luchtverkeer aan bod. Zou het toch om een legit bericht handelen kan ik mij voorstellen dat men deze als laatstes middel inzet voor men overgaat om het luchtafweer geschut in te zetten waarbij men zeker weet dat niet alleen het luchtvaartuig gestopt word van indringen in the inner city limits van DC maar er ook mee rekenen kan dat er schade cq slachtoffers vallen op de plaats van waar deze neerkomt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
Trouwens, ook wel typisch; NORAD gebruikt lasers om piloten te waarschuwen. Ze zeggen zelf dat het minder gevaarlijk is dan een laserpennetje. Yeah right
Jij hebt zeker nog nooit natuurkunde gehad op school... Ooit gehoord van de spiegelwet?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gewoon spiegelend glas: wordt de beam teruggekaatst naar de bron.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:13 schreef MrSunTzu het volgende:
"De piloten besloten zelf naar de dader op zoek te gaan..."
Daar heb je tegenwoordig toch warmtezoekende raketten voor?
We zijn hard toe aan modern materieel bij Defensie blijkbaar.
quote]Op vrijdag 28 mei 2010 21:41 schreef psv01 het volgende:quote:Op zaterdag 29 mei 2010 05:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Beste inteeltproduct, ook 's nachts en in schemering moet geoefend worden.
Heb je ook nog iets zinnigs te zeggen, gefrusteerd ventjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet te geloven. Heb jij nu echt een plaat van titanium voor je botte puisterige puber kop??
Goed, ik ben niet snel verbaast, maar jouw domheid, jouw stupiditeit, jouw onwetendheid slaat echt alles.
Jij hebt nog minder verstand van zaken dan een geestelijk gehandicapte.
Mag hopen dat jouw gen-soort zichzelf vernietigd.
Drol!
Meer dan jij ja.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:46 schreef psv01 het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets zinnigs te zeggen, gefrusteerd ventje
Schemering. Zoek het eens op in een woordenboek. Er zijn zoveel redenen dat een helikoptercrew iets moet oefenen. Jij snapt daar uiteraard geen hol van, want jij bent daar veel te dom voor. Ik kan er wel het een en ander over zeggen, het is namelijk ook mijn werk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:44 schreef psv01 het volgende:
[..]
quote]Op vrijdag 28 mei 2010 21:41 schreef psv01 het volgende:
...simpel gelul van een simpel figuur...
Niet sluiten, svp.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:07 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Wat is dit topic een faal geworden zeg.
Lekker waardeloze professional ben je dan.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 05:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, dat was op persoonlijke noot.
Nee. Ik denk dat er weinig mensen in die leeftijdscategorie (10-16? 10-18?) die zouden weten dat een piloot zo'n lichtje ziet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarom niet in godsnaam? Je snapt toch wel wat de mogelijke gevolgen zijn? Die kunnen zelfs veel groter zijn dan een dode door een baksteen.
quote:Op zondag 30 mei 2010 07:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Schemering. Zoek het eens op in een woordenboek. Er zijn zoveel redenen dat een helikoptercrew iets moet oefenen. Jij snapt daar uiteraard geen hol van, want jij bent daar veel te dom voor. Ik kan er wel het een en ander over zeggen, het is namelijk ook mijn werk.
OMGquote:Op zondag 30 mei 2010 01:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Meer dan jij ja.
Ga jij jouzelf maar eens heel diep schamen mbt tot jouw complete onwetendheid.
Aan broekventjes zoals jij heb ik een broertje dood.
Wat heeft het reageren tijdens mijn vrije tijd op een anoniem publiek forum nou in godsnaam met professionaliteit te maken?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:20 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker waardeloze professional ben je dan.
Meer als dat je denkt.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat heeft het reageren tijdens mijn vrije tijd op een anoniem publiek forum nou in godsnaam met professionaliteit te maken?
Grote mond van iemand die een foto'tje van een piloot heeft opgezocht en die in z'n fobo heeft gezet.quote:Je laat me lachen.
Edit: En nu ik je fotoboek bekijk... Besef ik me meteen dat het toch geen zin heeft om tegen jou te praten en snap ik ook ineens waar jouw domme posts vandaan komen.
't Zet het allemaal een beetje in perspectief, zogezegd.
Leg uit.quote:
Wishful thinking van jouw kant. Ik kan jou verzekeren dat deze foto nergens anders op internet staat. Behalve de grote versie op mijn hyves paginaquote:Grote mond van iemand die een foto'tje van een piloot heeft opgezocht en die in z'n fobo heeft gezet.
Ik laat mezelf niet op de kast jagen hoor, daar is mijn ego gewoon veel te groot voor. Ik kleineer vooral omdat ik op dat soort figuren neer kijk en ze zich gedragen als onwetende 12 jarigen met een grote bek. Die moeten weer even op hun plek gezet worden. Helaas ontaardt dat op internetfora al snel in beledigingen etc, mja, da's hoe het gaat op internet. Strontjochies vragen daar gewoon om.quote:Je roept over andere mensen dat ze dom zijn omdat ze geen kennis van zaken hebben maar zelf laat je jezelf op de kast jagen en probeer je ze te kleineren.
Je hebt het heel de tijd over onprofessioneel... Maar volgens mij weet jij niet eens wat dat woord precies betekent, dus ik zou het even opzoeken als ik jou was. Dit heeft allemaal namelijk niets met professionaliteit te maken. Ik werk niet hier op dit forum. En beoordelen op uiterlijk? Nja... Je drukt ZELF een ongelooflijke stempel op jezelf met je fotoboek. Misschien dat je bij een select groepje 'minder-intellectuelen' respect oproept daarmee, maar ik denk dat het overgrote deel van de mensheid daar anders tegenaan kijkt.quote:Dat is dom en weinig professioneel. Net zoals oordelen op basis van uiterlijke kenmerken. Dom en weinig professioneel.
Aha, jij bent er ook weer zo'n eentje. Je opmerking weinig indruk. Het raakt me niet. Ik denk dat het geen enkele militair echt raakt wat jij zegt. Het enige wat dit bewijst is dat jouw IQ niet ver boven de 70 uitsteekt.quote:Maar ik zal aan je denken, bij iedere vlag die hier halfstok hangt en komt te hangen.
Als ik dat uit moet leggen zegt dat genoeg over je algemene ontwikkeling.quote:
Wishful thinking nog wel? Neuh.quote:[..]
Wishful thinking van jouw kant. Ik kan jou verzekeren dat deze foto nergens anders op internet staat. Behalve de grote versie op mijn hyves pagina
Op het moment dat je de drang voelt om iemand te kleineren ben je al zielig bezig.quote:[..]
Ik laat mezelf niet op de kast jagen hoor, daar is mijn ego gewoon veel te groot voor. Ik kleineer vooral omdat ik op dat soort figuren neer kijk en ze zich gedragen als onwetende 12 jarigen met een grote bek. Die moeten weer even op hun plek gezet worden. Helaas ontaardt dat op internetfora al snel in beledigingen etc, mja, da's hoe het gaat op internet. Strontjochies vragen daar gewoon om.
Professionaliteit gaat verder dan je gedrag op de werkvloer.quote:[..]
Je hebt het heel de tijd over onprofessioneel... Maar volgens mij weet jij niet eens wat dat woord precies betekent, dus ik zou het even opzoeken als ik jou was. Dit heeft allemaal namelijk niets met professionaliteit te maken. Ik werk niet hier op dit forum.
En dat is een rechtvaardiging? Vreemd.quote:En beoordelen op uiterlijk? Nja... Je drukt ZELF een ongelooflijke stempel op jezelf met je fotoboek. Misschien dat je bij een select groepje 'minder-intellectuelen' respect oproept daarmee, maar ik denk dat het overgrote deel van de mensheid daar anders tegenaan kijkt.
Ik ben er ook zo'n eentje? Tjah.. Zodra de term "nukubu" weer boven komt kan je het verwachten of niet?quote:[..]
Aha, jij bent er ook weer zo'n eentje. Je opmerking weinig indruk. Het raakt me niet. Ik denk dat het geen enkele militair echt raakt wat jij zegt. Het enige wat dit bewijst is dat jouw IQ niet ver boven de 70 uitsteekt.
Ah, de komma wordt alleen bij Latijn gebruikt?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Je moet trouwens nog effe een komma achter 'res' laten plaatsen...
Ik bedoel, als je al latijn op je lichaam wilt afbeelden, doe het dan wel goed.
En een hart heeft ook deze vorm of niet?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook klopt die dobbelsteen tattoo van je niet![]()
![]()
Bij een dobbelsteen zijn tegenovergestelde zijden bij elkaar opgeteld altijd 7, op jouw tattoo zie je 3 en 4 tegelijk
dikke fail.
Mja, bewijst mijn punt dus wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |