Echt, daar gaat mijn bloed van koken. Dat soort tuig moet men heel hard straffen.quote:Helikopter-piloten verblind door laserpen
Uitgegeven: 28 mei 2010 16:31
Laatst gewijzigd: 28 mei 2010 16:34
LEEUWARDEN - De Koninklijke Marechaussee is op zoek naar een persoon die afgelopen weekend een Search And Rescue-helikopter van Defensie met een laserpen heeft beschenen.
© NU.nl/Martin de Jongh
Dit gebeurde vanuit de Leeuwarder wijk Westeinde. De piloten hebben aangifte gedaan bij de militaire politie, meldde de marechaussee vrijdag
De helikopter vloog om half tien 's avonds over Leeuwarden toen de piloten werden verblind door het felle licht van een laserpen.
De piloten besloten zelf naar de dader op zoek te gaan en cirkelden een kwartier lang boven de wijk Westeinde. Ook surveillancewagens van de politie en de marechaussee speurden de wijk af, maar zonder resultaat.
Verboden
Eerder dit jaar werden in Den Bosch, Amsterdam en Purmerend ook al helikopters van hulpdiensten beschenen met een laserpen.
Deze pennen schijnen soms kilometers ver en geven een zeer fel rood licht. Ze zijn verboden in Nederland.
© ANP
die dingen die zijn echt sterk!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:42 schreef Dynd het volgende:
Blijf het gek vinden dat piloten 'verblind' worden door zo'n klein pennetje.
Zo'n 'klein' pennetje gaat soms tot een kleine 500mW, ik vind dat nogal wat eerlijkgezegd, en dus ook niet zo heel gek.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:42 schreef Dynd het volgende:
Blijf het gek vinden dat piloten 'verblind' worden door zo'n klein pennetje.
Ik bedoel wat Randvoorwaarde zegt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Zo'n 'klein' pennetje gaat soms tot een kleine 500mW, ik vind dat nogal wat eerlijkgezegd, en dus ook niet zo heel gek.
richten is niet zo moeilijk hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Toch knap van die mensen dat ze met zo'n pennetje in het donker een helikopter op zo'n afstand precies weten te raken, en dan ook nog precies in de ogen van de piloten. Met zo'n aanleg voor precisie moeten ze zelf maar bij Defensie me dunkt.
Laser in een aan staande NV...en je ziet niets meer de komende 5 minutenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Diemux het volgende:
Plus het feit dat die gasten soms nacht kijkers op hebben welke het licht zeer versterken...
Richten op de ogen van een helikopter piloot in het donker op afstand met een klein pennetje echter wel lijkt me.quote:
helicopter vinden lijkt me niet zo moeilijk. Je ziet met die echt goede laserpennen wel waar je zit. en dan heen en weer schijnen en hopen maarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:54 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Richten op de ogen van een helikopter piloot in het donker op afstand met een klein pennetje echter wel lijkt me.
Hm tja, ieder z'n hobby dan maar denk ik. Lijkt me alleen niet prettig om verblind in de cockpit te zitten van zo'n ding, met wat lachende schoffies op de grond met een pennetje. Maar goed, ik heb dat soort humor dan ook nooit begrepen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef drumminggod het volgende:
[..]
helicopter vinden lijkt me niet zo moeilijk. Je ziet met die echt goede laserpennen wel waar je zit. en dan heen en weer schijnen en hopen maar
Oefening???? SAR opdracht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef psv01 het volgende:
Wat doet een defensie helikopter om half tien 's avonds boven een woonwijk?
ik denk dat het wel de nodige oefening gedaan zal zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Hm tja, ieder z'n hobby dan maar denk ik. Lijkt me alleen niet prettig om verblind in de cockpit te zitten van zo'n ding, met wat lachende schoffies op de grond met een pennetje. Maar goed, ik heb dat soort humor dan ook nooit begrepen.
Desalniettemin vind ik het nog steeds knap dat 't ze gelukt is onder die omstandigheden.
Geloof me, het kan. Sterker nog, het is mij overkomen, niet in een helikopter, maar in de cockpit van een vliegtuig.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:50 schreef Randvoorwaarde het volgende:
Toch knap van die mensen dat ze met zo'n pennetje in het donker een helikopter op zo'n afstand precies weten te raken, en dan ook nog precies in de ogen van de piloten. Met zo'n aanleg voor precisie moeten ze zelf maar bij Defensie me dunkt.
50mW groene laserpen toch zo gauw al 600 euroquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:03 schreef rijsttafel het volgende:
Waarom doen de Irakezen dit niet? Zo'n laserpen kost geen reet. Handig, hoef je niet meer met zo'n zware Stinger te sjouwen.
20 dollar.. (al kun je je afvragen wat de kwaliteit is van dat ding...)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:04 schreef drumminggod het volgende:
[..]
50mW groene laserpen toch zo gauw al 600 euro
Ah kijk, weer wat bijgeleerd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geloof me, het kan. Sterker nog, het is mij overkomen, niet in een helikopter, maar in de cockpit van een vliegtuig.
Het gaat om vliegtuigen/helikopters op lagere hoogte en dan wordt de noodzaak voor precisie al een stuk kleiner. De afstand is echter nog steeds groot genoeg om de laserstraal te divergeren tot een vlek van 1 tot 2 m2. Als je daarmee (vanuit een hoek) de cockpit in straalt, licht deze geheel op, wat in het donker sowieso al lastig is (je nachtzicht is voor een tijdje wel weg), je mogelijk laat schrikken als het een korte flits betreft, maar je hebt vaak ook de (onbewuste) neiging om naar de bron van het licht te kijken en dan heb je, zeker op lage hoogte, echt wel de vlekken voor je ogen staan voor een tijdje.
[ afbeelding ]
Deze chart geeft een beetje aan wat het gevaar is, voor een 5mW pennetje. We weten allemaal dat via de Chinezen het goed mogelijk is voor een habbekrats 50mW of meer te krijgen.
quote:
Tot jij een keer 's nachts in het water ligt...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, gewoon overdag vliegen dus en al helemaal boven een woonwijk waar kinderen slapen.
Niks Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, gewoon overdag vliegen dus en al helemaal boven een woonwijk waar kinderen slapen.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tot jij een keer 's nachts in het water ligt...
Om half tien was het toen nog niet donkerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks Lekker belangrijk.
SAR werkt dag en nacht, 24 uur per dag staan zij paraat om evt drenkelingen te redden. En voor nachtvliegen is oefening vereist.
Knurft!!!
Je neemt de bezigheden van defensie wel erg serieus, man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks Lekker belangrijk.
SAR werkt dag en nacht, 24 uur per dag staan zij paraat om evt drenkelingen te redden. En voor nachtvliegen is oefening vereist.
Knurft!!!
Schemer dan. Oefenen behoort ook gewoon tot de taak van een SAR team.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef psv01 het volgende:
[..]
Om half tien was het toen nog niet donker
Eikel
En professioneel in elkaar gezette HeNe laser heeft een "afwijking" van iets meer dan 1mrad, wat overeenkomt met een "verbreding" van de straal van 1m op elke 1000m stralen. Ik weet vrijwel zeker dat de <20 dollar laserpennetjes uit China een veel minder strakke straal hebben...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:07 schreef Randvoorwaarde het volgende:
[..]
Ah kijk, weer wat bijgeleerd.![]()
Ik wist niet dat het een dermate groot veld had, vond het al vreemd dat ze de piloten met zo'n piele straaltje in de ogen konden schijnen, maar 2 vierkante meter is dan al weer een heel ander verhaal inderdaad.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schemer dan. Oefenen behoort ook gewoon tot de taak van een SAR team.
En daarnaast SAR word ook voor andere doeleinden gebruikt dan enkel drenkelingen redden.
Stakker!
Omdat het idd een serieuze aangelegenheid betreft ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:12 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Je neemt de bezigheden van defensie wel erg serieus, man.
En hoe komen ze daar? Gestationeerd worden op een booreiland?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar boven zee oefenen.
Jankbakkes!!
Nouja, iets zegt me dat Defensie toch wel wat belangrijker is dan 5 minuten nachtrust van een willekeurig kind. Als ik ergens lak aan had dan was het dat wel zeg.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef psv01 het volgende:
[..]
Nee jij bent een voorbeeld van een nukubu pür sangquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar boven zee oefenen.
Jankbakkes!!
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En hoe komen ze daar? Gestationeerd worden op een booreiland?
Misschien wel een keertje jouw leven redden als dat nodig mocht zijn. Maar als je hier tegen bent, stuur me effe je naam en adres, dan zal ik dat onthouden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef psv01 het volgende:
Wat doet een defensie helikopter om half tien 's avonds boven een woonwijk?
Steunverlening aan bv politie? Ook dat moet men doen en beoefenen. Indien een trauma heli niet optijd kan zijn springen zij bij.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:22 schreef psv01 het volgende:
[..]
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegen
Ja, natuurlijk kan dit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:00 schreef MissKriel het volgende:
verblind..![]()
Net alsof je bruut naar binnen kan schijnen ofzo haha
Dat was hier niet het geval anders blijven ze niet nog een kwartier zoeken en oefenen kan ook gewoon overdag.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Steunverlening aan bv politie? Ook dat moet men doen en beoefenen. Indien een trauma heli niet optijd kan zijn springen zij bij.
Oefening baart kunst, net zoals met neuken.
Maar ik heb zo een heel donkerbruin vermoeden dat mister psv01 daar nog helemaal niet aan toe is
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij leest wel heel erg selectief hè?
Nood gaat imo boven de nachtrust van een woonwijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:22 schreef psv01 het volgende:
[..]
Vanuit vliegveld leeuwarden zijn ze zo boven zee en hoeven ze niet over een woonwijk in een stad te vliegen
Oefenen kán inderdaad overdag, zo slim ben je dan wel weer.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:28 schreef psv01 het volgende:
[..]
Dat was hier niet het geval anders blijven ze niet nog een kwartier zoeken en oefenen kan ook gewoon overdag.
Laat ook maar, ik ga mijn tijd niet aan een domkop als jou verspillen. Succes verder met je leventje, broekventje.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:30 schreef psv01 het volgende:
[..]
die andere punten zijn hier toch niet van toepassing
Laat maar Lightning, hij is gewoon dom. Geen tijd maar aan zulke domme broekventjes van 12 besteden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:31 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oefenen kán inderdaad overdag, zo slim ben je dan wel weer.
Maar oefenen MOET ook 's nachts en in schemering. Ben je daar slim genoeg voor, om dat te snappen?
Idd, men kan dat in NL gewoon bestellen. Het is verboden, maar er is toch aan te komen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:33 schreef Lolque het volgende:
Pennetjes zijn ook veel te makkelijk te krijgen.
200mw heb je al voor 50 dollar in je brievenbus.
Dan praten we over een pennetje met 40x de kracht van de legale laser waarvan die kaart gemaakt was.
Mwa, vindt je dat niet een beetje overdreven?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gewoon het gevang in ivm poging tot doodslag.
Het verblinden van piloten in een helikopter met tig liter brandstof boven een woonwijk?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Mwa, vindt je dat niet een beetje overdreven?
Vanaf een viaduct een baksteen op een auto gooien is toch ook poging tot doodslag?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Neehoor, gewoon een onhandige bouwvakker.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Vanaf een viaduct een baksteen op een auto gooien is toch ook poging tot doodslag?
Nee, dat vind ik eigenlijk niet nee. Zie bv bovenstaande redenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Yep, net als een gewone schijnwerper, de straal word naarmate de afstand groter word ook groter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:42 schreef 9611Niels het volgende:
Maar als ik het goed begrijp verbreedt die straal zo erg dat het in de cockpit geen puntje meer is, maar een fel licht?
Leg eens uit waarom jij dat zo dom vindt?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Poging tot doodslag, zijn jullie echt zo dom?
Ik meen tijdens oefening boven de 300 meter, maar zeker weten doe ik dat niet. En zo ver shijnt een schijnwerper niet, maar laserpennen met een groot vermogen wel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
En op hoeveel meter hoogte vliegen die helikopters eigenlijk?
Van 0 tot 3000.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef 9611Niels het volgende:
En op hoeveel meter hoogte vliegen die helikopters eigenlijk?
Mama mia, volgens mij ben jij echt domquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Poging tot doodslag, zijn jullie echt zo dom?
In daartoe aangewezen laagvlieggebieden is er geen hoogterestrictie, dus tot op de grond, in de rest van Nederland is de minimumhoogte 150ft, wat overeenkomt met ongeveer 46 meter, tenzij je in de buurt bent van mensenmassa's en/of aaneengesloten bebouwing, dan is de minimumhoogte 700ft, wat overeenkomt met 213 meter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik meen tijdens oefening boven de 300 meter, maar zeker weten doe ik dat niet. En zo ver shijnt een schijnwerper niet, maar laserpennen met een groot vermogen wel.
Als je VMBO doet ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef twoarmedman het volgende:
Ik zie dat de militairtjes al weer flink vertegenwoordigd zijn in dit topic.
Je kan hier geen poging tot doodslag pleiten om je je niet redelijkerwijs kan verwachten dat dit doden tot gevolg zal hebben.
QFTquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
Wat een gezeur. Alsof zo'n ding meteen uit de lucht valt als je even niks ziet. Lijkt me juist een goeie training dit.
Ha dankquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
In daartoe aangewezen laagvlieggebieden is er geen hoogterestrictie, dus tot op de grond, in de rest van Nederland is de minimumhoogte 150ft, wat overeenkomt met ongeveer 46 meter, tenzij je in de buurt bent van mensenmassa's en/of aaneengesloten bebouwing, dan is de minimumhoogte 700ft, wat overeenkomt met 213 meter.
als je even de controle verlieft over een helikopter is het lastig om te herstellenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
Wat een gezeur. Alsof zo'n ding meteen uit de lucht valt als je even niks ziet. Lijkt me juist een goeie training dit.
Oh? Wat als die helikopter in formatie vliegt, en door de verblinding tegen de andere aan vliegt? Wat als de vlieger zijn NVG's dichtgeknepen worden door de laser waardoor ie niks meer ziet enkele seconden lang? Wat als de vlieger zodanig verblind is dat hij zijn cockpit niet goed kan aflezen? Wat als de vlieger laag vliegt en verblindt is waardoor hij obstakels niet meer kan zien en ontwijken? Wat nou als door zo'n homo-tje met z'n lasertje een helikopter in een woonwijk crasht?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef twoarmedman het volgende:
Ik zie dat de militairtjes al weer flink vertegenwoordigd zijn in dit topic.
Je kan hier geen poging tot doodslag pleiten om je je niet redelijkerwijs kan verwachten dat dit doden tot gevolg zal hebben.
Dat "ding" (betaald van oa jou belastinggeld) valt dus wel degelijk uit de lucht indien de piloot ook echt verblind wordt en het toestel niet meer onder controle kan houden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:49 schreef Repeat het volgende:
maar dat is stoer bij de wannabe niggahs he?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso kun je met een krachtige laser, die voor een paar tientjes te koop is, iemand zijn ogen voor de rest van zijn of haar leven verzieken. En als dit tijdens het vliegen gebeurt, is dit zéker wel heel gevaarlijk en een poging tot doodslag. Je moet nog fucking stommer zijn dan het achtereind van een varken om dit niet te snappen....
Niks geen "QFT". Reeds ontkracht boven deze post.quote:
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso kun je met een krachtige laser, die voor een paar tientjes te koop is, iemand zijn ogen voor de rest van zijn of haar leven verzieken. En als dit tijdens het vliegen gebeurt, is dit zéker wel heel gevaarlijk en een poging tot doodslag. Je moet nog fucking stommer zijn dan het achtereind van een varken om dit niet te snappen....
De enige reden dat die intentie ontbreekt is omdat deze lieden veel te dom zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Voor doodslag moet er alsnog de intentie zijn om iemand dood te maken, ik zie die intentie hier niet.
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:58 schreef LosPollos het volgende:
Ik moet altijd wel een beetje lachen om die heetgebakerde (ex-)medewerkers van defensie; zoveel is er natuurlijk niet om trots op te zijn.
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?
veel anders zal er wel niet in die kop omgaan daarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.
Je begrijpt toch wel dat dit gewoon een sneue kwajongensstreek is? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn en het moet ook bestraft worden, maar maak het ook weer niet zoveel spannender dan het eigenlijk is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh nee??? Voor "de lol" dus op heli's schijnen met je arie illegalie laserpen?
Voor de lol dus ook tegels van een viaduct gooien?
Maak je niet druk, hij/zij is wellicht afgekeurdquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.
Als een persoon een klein beetje kennis heeft en een klein beetje gezond verstand, kan hij/zij beseffen dat hij/zij levens in gevaar brengt. Dat beetje besef ontbreekt schijnbaar bij een hele hoop mensen, getuige o.a. dit topic.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n gastje beslist 'Oh nu ga ik even een helicopter neerhalen met mn laserpen en de piloten van het leven beroven'. Natuurlijk niet man.
Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik moet lachen om vrouwtjes als jij, die pretenderen man te zijn.
\quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oh? Wat als die helikopter in formatie vliegt, en door de verblinding tegen de andere aan vliegt? Wat als de vlieger zijn NVG's dichtgeknepen worden door de laser waardoor ie niks meer ziet enkele seconden lang? Wat als de vlieger zodanig verblind is dat hij zijn cockpit niet goed kan aflezen? Wat als de vlieger laag vliegt en verblindt is waardoor hij obstakels niet meer kan zien en ontwijken? Wat nou als door zo'n homo-tje met z'n lasertje een helikopter in een woonwijk crasht?
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan mensen opzettelijk de dood in proberen te jagen -> geen doodslag dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als een persoon een klein beetje kennis heeft en een klein beetje gezond verstand, kan hij/zij beseffen dat hij/zij levens in gevaar brengt. Dat beetje besef ontbreekt schijnbaar bij een hele hoop mensen, getuige o.a. dit topic.
Niet iedereen heeft de behoefte om uit besluiteloosheid maar lekker het leger in te gaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maak je niet druk, hij/zij is wellicht afgekeurd
Slechte vergelijking, je snapt dat er verschil zit in het causale verband?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.
Dat is lang niet altijd het geval.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, net als een bezopen automobilist, die wilt ook niet iemand doden, maar hem word wel leuk poging tot doodslag ten laste gelegd bij een zwaar ongeluk. Hij wilde het echter niet nee.
Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:02 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dit gewoon een sneue kwajongensstreek is? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn en het moet ook bestraft worden, maar maak het ook weer niet zoveel spannender dan het eigenlijk is.
Jij bent pas dom, want jij betaalt als een slaaf o.a. mijn salarisquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |