abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:06:46 #101
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82035758
Wat een ontzettend kortzichtige broodmongolen in dit topic zeg. Ik denk idd ook dat die piloten (al tijden) vragen om een duidelijk justitieel antwoord op dit soort kutgeintjes omdat het totaal niet gevaarlijk is ...
.
Eng gewoon.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_82035816
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.
Is er ooit een vliegtuig/helicopter aantoonbaar door een laser neergestort? Als dat niet zo is heb je helemaal geen poot op te staan mbt poging tot doodslag, want dan is er helemaal geen reden om aan te nemen dat dat vliegtuig als een direct gevolg van het laserlicht neer stort.

Sowieso, domheid bestraffen?
pi_82035834
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:04 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de behoefte om uit besluiteloosheid maar lekker het leger in te gaan.
Wat doe jij trouwens voor werk, als je al zo volwassen bent?
Dan gaan we met z'n allen jouw werk effe totaal belachelijk maken. Moet niet al te moeilijk zijn, dunkt me.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:08:25 #104
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82035835
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:05 schreef twoarmedman het volgende:
Slechte vergelijking, je snapt dat er verschil zit in het causale verband?
Een steen van een viaduct gooien dan. Ook een kwajongensstreek.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_82035854
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het zal vast een kwajongensstreek zijn geweest ja. Maar dat zegt dan wel iets over hun domheid. En domheid moet bestraft worden. En in dit geval dus poging tot doodslag. Misschien dat men dan eens leert na te denken.
In Amerika bijvoorbeeld heeft iemand weleens 2,5 jaar celstraf gekregen toen hij een laserpen richtte op een landend vliegtuig. Dat moet je vast aanspreken.
pi_82035877
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat "ding" (betaald van oa jou belastinggeld) valt dus wel degelijk uit de lucht indien de piloot ook echt verblind wordt en het toestel niet meer onder controle kan houden.
Het is dus geen gezeur, maar heel serieus.
En het feit dat het een "goede training" is gaat niet op. Met name niet omdat het boven een woonwijk is gebeurd waar enkele ratten "leuk" dachten te zijn.
Volgens mij geloof je het zelf nog ook
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:09:41 #107
16715 Mylene
*schatje*
pi_82035893
Uit het archief:

En dan gaat dit over een relatief eenvoudig lasertje van 5mw. Op Dealextreme gaan ze tot 200.
quote:
Qantas flight from Melbourne hit by laser

A QANTAS pilot flying a Boeing 747 from Melbourne to Sydney last night has become the latest target of a laser light attack.

The plane was perparing to land at Sydney airport when a green laser was shone at the aircraft about 8.30pm, the Australian Federal Police said.

A NSW police spokesman said the laser light was spotted in an area between inner-city Kings Cross and Royal Sydney Golf Course in Sydney's east.

The incident follows two laser light attacks in Sydney on Saturday.

The Federal Government announced last month it would ban imports of high-intensity laser pointers following a spate of laser attacks on pilots.

The ban will become effective on July 1.

State and territory police ministers will discuss laser attacks at a meeting on June 13.
bron

Op Schiphol heeft men er ook last van:
quote:
Incidenten bij Schiphol
Aanvallen met laser op piloten

SCHIPHOL - Verkeersvliegers op en boven Schiphol worden onder vuur genomen door laserstraalvandalen, die hen vanaf de grond proberen te verblinden en uit te schakelen.

Tientallen piloten maakten de laatste maanden melding van een laseraanval, gericht op hun cockpit tijdens start of landing. De afgelopen dagen werden meerdere incidenten gerapporteerd. Gevreesd wordt dat het werkelijke aantal aanvallen veel groter is dan het aantal meldingen.

Oogletsel

Wie de malloten zijn die laserapparatuur op de ogen van de vliegers richten en wat hen bezielt, is een raadsel.

Wordt een piloot met laser in de ogen geschenen, dan is hij tijdelijk uitgeschakeld en kunnen er vliegongelukken gebeuren, afgezien van het blijvend oogletsel dat een piloot kan oplopen.

Politie Kennemerland, de Koninklijke Marechaussee, Luchtverkeersleiding Nederland en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) bevestigen de incidenten. De politie heeft de speciale eenheid Buiten Bewaking Schiphol op de zaak gezet en roept mensen op om onmiddellijk te bellen als ze iets verdachts zien.

Probleem voor de opsporende instanties is dat de daders toeslaan als het donker is, omdat het dan eenvoudiger is om op het doel te richten. Lasers worden steeds geavanceerder en krachtiger en zijn op internet voor een paar honderd euro te koop, soms in de vorm van een pistool, compleet met richtmiddelen.

'Hoogte en koers houden op de tast'

"Een piloot die wordt getroffen door een laserstraal, kan het vliegtuig niet meer besturen", waarschuwt Benno Baksteen, voorzitter van het Platform Nederlandse Luchtvaart.

"Zijn copiloot zal snel in de gaten hebben dat hij het roer moet overnemen, want wanneer een piloot wordt geraakt door een laserstraal, schijnt dat een vrij heftig effect te hebben. Worden ze allebei geraakt, dan zullen ze op de tast hoogte en koers moeten houden. Ik heb nog niet eerder gehoord dat beide piloten zijn beschenen."

Pilotenvereniging VNV is bezorgd en inmiddels overgegaan tot voorlichting van haar vliegers over de werking van een laserstraal. "Het grootste risico is tijdens de nadering, wanneer een vliegtuig recht van voren wordt aangeschenen", informeert de VNV.

Volgens de vereniging zijn technische oplossingen in de cockpit lastig en nog niet te verwachten. Piloten wordt geadviseerd de handen voor de ogen te doen, alle lichten in de cockpit aan te doen, andere bemanningsleden en de verkeerstoren in te lichten, de controle over het toestel over te dragen en de automatische piloot aan te zetten.

De klachten op Schiphol zijn legio. Een gezagvoerder van een KLM-toestel meldde dat bij het opstijgen een laserstraal in zijn cockpit werd geschenen vanaf de kop van de baan. Politie en marechaussee rukten onmiddellijk uit, maar troffen niets of niemand aan.
bron
pi_82035903
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat doe jij trouwens voor werk, als je al zo volwassen bent?
Dan gaan we met z'n allen jouw werk effe totaal belachelijk maken. Moet niet al te moeilijk zijn, dunkt me.
Ik studeer, maar ik ben blij voor je dat je het zo geweldig vindt bij defensie.
pi_82035904
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:08 schreef elcastel het volgende:

[..]

Een steen van een viaduct gooien dan. Ook een kwajongensstreek.

Dat is wel poging tot doodslag.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:10:26 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82035920
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Is er ooit een vliegtuig/helicopter aantoonbaar door een laser neergestort? Als dat niet zo is heb je helemaal geen poot op te staan mbt poging tot doodslag, want dan is er helemaal geen reden om aan te nemen dat dat vliegtuig als een direct gevolg van het laserlicht neer stort.

Sowieso, domheid bestraffen?
Misschien moet er idd eerst maar eens wat neerstorten, bij voorkeur op jouw huis, dan dringt het misschien wél door allemaal.
pi_82035938
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef Mylene het volgende:

En dan gaat dit over een relatief eenvoudig lasertje van 5mw. Op Dealextreme gaan ze tot 200.
500mW zelfs.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:11:18 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82035945
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef twoarmedman het volgende:
Dat is het verblinden van een piloot wat mij betreft ook.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:11:31 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_82035953
Ook een kwartier lang zoeken hé. Gewoon een 12-jarig jochie dat in Tsjechië op zo'n marktje zo'n pennetje gekocht heeft. Die zit lekker vanuit zijn bed op dat ding te schijnen en valt vervolgens in slaap.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_82035954
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:10 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien moet er idd eerst maar eens wat neerstorten, bij voorkeur op jouw huis, dan dringt het misschien wél door allemaal.
Ik zeg nergens dat het niet gevaarlijk is, ik betwist alleen het gezeur over poging tot doodslag, wat het naar mijn idee gewoon niet is.

Maargoed, speel maar lekker op de man
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:11:45 #115
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82035961
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:03 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Ja want een echte man moet zichzelf natuurlijk wel als slaafje laten misbruiken door o.a. politici.
Jij bent ook een slaaf, al weet je dat zelf niet eens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82035988
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Ik studeer, maar ik ben blij voor je dat je het zo geweldig vindt bij defensie.
Een miezerig studentje, met zo'n grote bek, jij komt er wel hoor. Kijken of je in het echt ook zo bijdehand zou doen als je mij tegen zou komen in de kroeg. Lijkt mij wel leuk. Want dan ben jij waarschijnlijk het slungelige jochie dat schuchter om zich heen kijkt.
pi_82035995
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij bent pas dom, want jij betaalt als een slaaf o.a. mijn salaris

Thanks by the way!
Die onderbetaalde, laaggeschoolde baantjes bij defensie zijn niet de grootste zorgen voor de belastingbetaler helaas.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:13:25 #118
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82036023
Ik vind het prima. Reteiritant, die helikopters die midden in de nacht over bebouwd gebied vliegen. Het was nog een militaire oefening ook, als ze nou op weg waren naar een ongeval...
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:13:28 #119
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_82036031
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een miezerig studentje, met zo'n grote bek, jij komt er wel hoor. Kijken of je in het echt ook zo bijdehand zou doen als je mij tegen zou komen in de kroeg. Lijkt mij wel leuk. Want dan ben jij waarschijnlijk het slungelige jochie dat schuchter om zich heen kijkt.
Je toverde zowaar een glimlach op mijn gelaat. Hoera.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:14:19 #120
16715 Mylene
*schatje*
pi_82036062
quote:

[..]

Doe ff normaal zeg.
pi_82036075
quote:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn dat ik jou tegenkom in jouw buurtcafé in Oeteldonk. Verder ben ik totaal niet onder de indruk van de pisventjes die in het leger acteren.
pi_82036076
quote:

[..]

Want dan sla je hem op zn gezicht of iets anders gewelddadigs? Volgens mij lig je dan snel genoeg buiten bij defensie.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:15:04 #123
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82036096
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:09 schreef twoarmedman het volgende:

[..]

Maar een laserpen schijnen op een heli/vliegtuig dus niet?
Zie die post van Mylene ergens hierboven.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82036119
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Die onderbetaalde, laaggeschoolde baantjes bij defensie zijn niet de grootste zorgen voor de belastingbetaler helaas.
Jouw kortzichtigheid spreekt boekdelen Mja, ik heb jouw belastingcentjes niet eens nodig jochie, met je studentleventje. Ik betaal mijn eigen salaris met alle belastingen die eraf gaan. Mja, onderbetaald, laaggeschoold he? Ik doe dingen en heb dingen gedaan die zo ongelooflijk tof zijn, die schuchterige vrouwtjes als jij nooit zullen doen. Alleen daarom al heb ik medelijden met je.
pi_82036141
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Want dan sla je hem op zn gezicht of iets anders gewelddadigs? Volgens mij lig je dan snel genoeg buiten bij defensie.
Nee, uiteraard niet. Ik heb nooit geweld geinsinueerd, dat doe jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')