Als je fouten of kortzichtigheden in de berekening aantreft, hoor ik dat graag.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef Repeat het volgende:
Tendentieus. Typisch GroenLinks.
Sorry ik las je post verkeerd, onderstaande is voor de VVD stemmers.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:03 schreef TNA het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat de VVD hamert op eigen verantwoordelijkheid - als je iets wilt bereiken, moet je daarvoor werken, en daar prikkelen we voor. Ze gaan alleen voorbij aan het feit dat er altijd mensen nodig zullen zijn die voor het minimumloon werken. Als schoonmakers zich omscholen zijn er weer andere schoonmakers nodig.
Mijn moeder is schoonmaakster, 40 uur p/w en daarnaast houdt ze ook nog eens het huishouden bij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:00 schreef Zith het volgende:
VVD is er natuurlijk alleen voor de harde werkers, schoonmakers en mensen in de zorg werken niet hard genoeg
import uit het Rifgebergte. Net als in de jaren 60.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef twentenaar het volgende:
n3z heeft hier zeker een punt in! en die mensen heb je zeker hard nodig want als ze er niet meer zijn wie moet dat werk nog doen dan?
Hij was sarcastisch.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Mijn moeder is schoonmaakster, 40 uur p/w en daarnaast houdt ze ook nog eens het huishouden bij.
Tevens is ze een alleenverdiener.
Dus mijn moeder zou niet hard genoeg werken omdat ze schoonmaakster is?
Volgens de VVD ben je inderdaad geen harde werker als je niet minimaal twee keer modaal verdient!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Mijn moeder is schoonmaakster, 40 uur p/w en daarnaast houdt ze ook nog eens het huishouden bij.
Het is opgesteld door GL vlak voor de verkiezingen, wat denk je zelf?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:13 schreef KingOfMars het volgende:
Ik moet zeggen dat bijna -10% voor Henk & Ingrid Modaal + 2 kids wel fors is. Mits de berekeningen kloppen en volledig zijn uiteraard.
Je hoeft de bijstand niet te verlagen om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Het zou zo in elkaar moeten zitten dat je erop vooruit gaat als je gaat werken, je kunt bijvoorbeeld een constructie bedenken dat je tijdelijk nog een klein deel van je bijstand krijgt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:12 schreef Daeron het volgende:
Ik kan me er zeer goed in vinden dat de bijstand omlaag gaat. Zolang het nog het geval blijft dat iemand in de bijstand met alle overige subsidiepotjes erop achteruit gaat zodra deze gaat werken, is er iets goed mis. Het is totaal zinloos om bijstandstrekkers meer te geven dan ze nodig hebben om minimaal van rond te komen. Als je meer wil ga je maar werken.
Inderdaad...tevens goed om in de kinderbijslag te snijden, grootste bullshit regeling aller tijdenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:12 schreef Daeron het volgende:
Ik kan me er zeer goed in vinden dat de bijstand omlaag gaat. Zolang het nog het geval blijft dat iemand in de bijstand met alle overige subsidiepotjes erop achteruit gaat zodra deze gaat werken, is er iets goed mis. Het is totaal zinloos om bijstandstrekkers meer te geven dan ze nodig hebben om minimaal van rond te komen. Als je meer wil ga je maar werken.
Ik geef als eerste toe dat ik geen econoom ben, maar ik zie geen grote gaten in de - vrij uitgebreide - onderbouwing eigenlijk. Jij?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:13 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is opgesteld door GL vlak voor de verkiezingen, wat denk je zelf?
Hahah, mensen extra belonen als ze dan eindelijk een baan gaan zoekenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef TNA het volgende:
Je hoeft de bijstand niet te verlagen om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Het zou zo in elkaar moeten zitten dat je erop vooruit gaat als je gaat werken, je kunt bijvoorbeeld een constructie bedenken dat je tijdelijk nog een klein deel van je bijstand krijgt.
misschien moeten de lonen aan de onderkant gewoon omhoog.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:12 schreef Daeron het volgende:
Ik neem niet eens de moeite om het te lezenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef KingOfMars het volgende:
Ik geef als eerste toe dat ik geen econoom ben, maar ik zie geen grote gaten in de - vrij uitgebreide - onderbouwing eigenlijk. Jij?
Tuurlijk, we hebben toch geen banen nodig verderquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
misschien moeten de lonen aan de onderkant gewoon omhoog.
Waarom moeten mensen meer krijgen dan minimaal nodig als ze toch geen reet uitvoeren en de hele dag op de bank hangen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Je hoeft de bijstand niet te verlagen om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Het zou zo in elkaar moeten zitten dat je erop vooruit gaat als je gaat werken, je kunt bijvoorbeeld een constructie bedenken dat je tijdelijk nog een klein deel van je bijstand krijgt.
Oh okay. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik neem niet eens de moeite om het te lezen
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef HEvaRe het volgende:
Prachtig voorbeeld.
Je kunt beter in de bijstand zitten dan werken voor een minimumloon. (zie voorbeeld 1 en 3).
Nou, laat je briljante VVD-brein er eens over gaan en wijs de fouten aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:13 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is opgesteld door GL vlak voor de verkiezingen, wat denk je zelf?
Ja, als ze te lui zijn om te werken inderdaad. Maar niet iedereen die in de bijstand beland is te lui om te werken....quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Hahah, mensen extra belonen als ze dan eindelijk een baan gaan zoekenHet moet de omgekeerde wereld zijn, mensen "straffen" als ze te lui zijn om te werken.
De meeste stratenmakers hebben het beter dan de gemiddelde MBO-er of jonge HBO-er. Dat neemt hun werk nu eenmaal met zich mee.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef n3z het volgende:
[..]
Dat is in een ideale wereld ja. Maar niet iedereen kan goed studeren, niet iedereen is er slim genoeg voor om dokter te worden, of een eigen bedrijf te starten die succesvol wordt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet meer, en ja dan zijn ze schoonmaker of stratenmaker. En meestal zijn ze daar gewoon goed in. Waarom wil jij deze mensen pakken? Verdienen deze mensen niet een goed leven, ipv een miezerig loontje en dan ook nog eens gekort worden op de sociale voorzieingen?
Dacht ik ook, maar klopt niet helemaal aangezien voorbeeld 3 op basis van een paar is en voorbeeld 1 op basis van een alleenverdiener. Maar dan nog, blijkbaar kan je beter met ze 2en niets doen en thuiszitten, dan dat 1 persoon een baan heeft en de andere het huishouden doet / voor de kinderen zorgt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef HEvaRe het volgende:
Prachtig voorbeeld.
Je kunt beter in de bijstand zitten dan werken voor een minimumloon. (zie voorbeeld 1 en 3).
Misschien moeten die bedrijven dan maar 2 managers eruit gooien. Die verdienen meestal per persoon genoeg om 20 mensen een aardige loonsverhoging te geven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Tuurlijk, we hebben toch geen banen nodig verder
Dan wordt uiteindelijk alles duurder waardoor het loon dat zich hoger dan de onderkant bevindt ineens minder waard wordt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Oh, dus misschien moeten we gewoon heel Nederland minimumloon geven? Dan gaan de prijzen tenminste omlaag.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:18 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan wordt uiteindelijk alles duurder waardoor het loon dat zich hoger dan de onderkant bevindt ineens minder waard wordt.
Gewoon ervoor zorgen dat de bijstandstrekkers rond kunnen komen maandelijks. Ze hoeven bv niet op vakantie, hebben ze al constant. Ze kunnen ook naar de aldi, of euroshopper gebruiken ipv A-merken. Ze hoeven niet perse een auto want ze hebben toch geen werk waar ze naartoe moeten. Als ze eenmaal op sollicitatie gaan kunnen ze gebruik maken van het OV en daarna een auto kopen zodra ze aangenomen zijn.
Inderdaad, ervan uitgaand dat iedereen die bijstand krijgt dat niet verdient. Dat is precies het probleem met de VVD-redenering: iedereen die bijstand krijgt is in hun ogen lui.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef Daeron het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen meer krijgen dan minimaal nodig als ze toch geen reet uitvoeren en de hele dag op de bank hangen?
Ja inderdaad, waarom hebben we eigenlijk nog topfuncties? Gooi al die veels te dure mensen eruit en laat een bedrijf volledig draaien op mbo'ers, die hebben er immers net zoveel recht op!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:17 schreef ethiraseth het volgende:
Misschien moeten die bedrijven dan maar 2 managers eruit gooien. Die verdienen meestal per persoon genoeg om 20 mensen een aardige loonsverhoging te geven.
Erg hč.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef HEvaRe het volgende:
Prachtig voorbeeld.
QFTquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:17 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
De meeste stratenmakers hebben het beter dan de gemiddelde MBO-er of jonge HBO-er. Dat neemt hun werk nu eenmaal met zich mee.
Aan de andere kant vind ik het niet te verteren dat clubs als de SP en GL juist de rijken en harde werkers willen 'pakken' om daarmee de werklozen en andere figuren met negatief economisch nut wil bevoordelen. Op die wijze stimuleer je hard werken niet meer en dondert je economie sowieso in elkaar. Ook de vlucht van het kapitaal en de kennis naar het buitenland zal daardoor sneller gaan.
Het is onbegrijpelijk dat er in een Westers land als Nederland nog mensen zijn die er heilig van overtuigd zijn dat je door de rijken te bestelen (want anders is de 60%-schaal niet te noemen) de wereld beter maakt.
Waarom krijgt een asielzoeker een computer en een fiets? Hij heeft er niets voor gedaan! Betrokkene zou blij moeten zijn met eten, onderdak en de kans om daarvoor hard te werken.
Waarom moeten in tijden van crisis de uitkeringen voor economisch onnuttigen en de belastingen voor de economie-instandhouders omhoog? Welke infantiele geest bedenkt dat? Smerige niveleringsdrang die nooit heeft gewerkt in communistische landen (daar was altijd een rijke elite) wordt schaamteloos over een kapitalistische kenniseconomie uitgestort.
Zucht hebben we hem ook weer...maak gewoon een eigen topic aan, hoef ik me aan jou tenminste niet de hele tijd te irriterenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen de HOOGSTVERDIENDEN worden bij de VVD ontzien.
Het is werkelijk stuitend hoe zo'n demagogische partij zoveel stemmen trekt .
Ik vraag me af hoe slim dat electoraat is.
![]()
De meeste managers zijn compleet overbodige mensen die niks zinnigs doen, maar wel heel veel kosten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ja inderdaad, waarom hebben we eigenlijk nog topfuncties? Gooi al die veels te dure mensen eruit en laat een bedrijf volledig draaien op mbo'ers, die hebben er immers net zoveel recht op!
Mensen extra geld toeschuiven wanneer ze weer gaan werken, omdat ze daardoor geprikkeld worden? Welja, blijf ze maar lekker in de watten leggenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Tuurlijk is niet iedereen lui die in de bijstand zit. Maar moeten ze dan royaal beloond worden om thuis (welke reden dan ook) te zitten?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef TNA het volgende:
Inderdaad, ervan uitgaand dat iedereen die bijstand krijgt dat niet verdient. Dat is precies het probleem met de VVD-redenering: iedereen die bijstand krijgt is in hun ogen lui.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, dus misschien moeten we gewoon heel Nederland minimumloon geven? Dan gaan de prijzen tenminste omlaag.
Je komt niet voor je plezier in de bijstand. Je moet je huis opeten en je houdt vrijwel niets over. VVD'ers zien iedereen die in de bijstand zit automatisch als lui en daar gaan ze de fout in.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Mensen extra geld toeschuiven wanneer ze weer gaan werken, omdat ze daardoor geprikkeld worden? Welja, blijf ze maar lekker in de watten leggen
Ik ben huisbezitter en wat mij betreft mag de HRA best een stuk beperkter worden:quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef ethiraseth het volgende:
...
Maarja, Nederland denkt alleen aan de HRA lijkt het wel.
In ieder geval slim genoeg om het woord 'hoogstverdienden' te vervangen voor 'meestverdienenden'.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen de HOOGSTVERDIENDEN worden bij de VVD ontzien.
Het is werkelijk stuitend hoe zo'n demagogische partij zoveel stemmen trekt .
Ik vraag me af hoe slim dat electoraat is.
![]()
De laagste lonen zijn degenen die het daadwerkelijke produceren doen. Dat zijn de mensen wiens productiviteit volledig wordt afgepakt en ze een hongerloontje terugkrijgen. HEt zijn niet de managers die schoonmaken, bejaarden wassen of auto's repareren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:22 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Als je bedrijven dwingt om meer aan de laagste lonen te geven, hetgeen waar ze het minste op verdienen, gaan ze die winstdaling ergens anders uit halen. Er is maar 1 plek waar dat vandaag zal komen en dat is vanuit de portemonnee van de klant.
Sure, daarom werken de meeste managers ook 50 uur in de weekquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:21 schreef ethiraseth het volgende:
De meeste managers zijn compleet overbodige mensen die niks zinnigs doen, maar wel heel veel kosten.
De meeste mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om een geschikte baan te vinden blijven niet lang werkeloos. Het grote probleem is dat de meeste mensen zich te goed voelen om in de supermarkt achter de kassa te gaan zitten, of een andere dergelijke baan. Ze blijven liever uitkering trekken tot er misschien die ene prachtige veel te hoog gegrepen top-baan langs komt waaien.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Inderdaad, ervan uitgaand dat iedereen die bijstand krijgt dat niet verdient. Dat is precies het probleem met de VVD-redenering: iedereen die bijstand krijgt is in hun ogen lui.
Ontkracht het eens dan. Iedereen hier kan alleen maar zeuren op de boodschapper, want blijkbaar kunnen ze de boodschap niet ontkrachten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef FreedonNadd het volgende:
Waar heeft de VVD in haar verkiezingsprogramma staan dat ze de belastingen omhoog willen doen? Anders snap ik de stijging van het netto inkomen niet in voorbeeld 1.
Daarnaast is dit natuurlijk wel een tikkie gekleurde bron, wij van WC eend
Ik ken er genoeg die op papier 50 uur werken... kom op, als je wilt beweren dat er in de bijstand een hoop klaplopers zitten moet je ook reel genoeg zijn dat het middle management ook niet heilig is hoor. Beetje van beide kanten zien enzo...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Sure, daarom werken de meeste managers ook 50 uur in de week
Uren op kantoor =/= werken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Sure, daarom werken de meeste managers ook 50 uur in de week
Je moet niet zo makkelijk de slinkse propaganda slikken
Misschien heeft het te maken met het feit dat het onmogelijk is binnen enkele minuten het financiële beleid van de VVD door te berekenen. Of denk je niet dat binnen Groen Links vele mensen vele uren bezig zijn geweest met het rekenwerk?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef KingOfMars het volgende:
Maar ik lees nog steeds geen stuk van iemand die dit met feiten keihard onderuit trekt? Is het misschien zo dat het gewoon waar is dat je als Jan Modaal fucked bent bij de VVD?
Uit het verkiezingsprogramma van de VVD:quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ontkracht het eens dan. Iedereen hier kan alleen maar zeuren op de boodschapper, want blijkbaar kunnen ze de boodschap niet ontkrachten.
Is ook zeker waar, maar het is natuurlijk erg simpel om zomaar te roepen dat er veels te veel managers zijn die overbetaald zijn etc...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ken er genoeg die op papier 50 uur werken... kom op, als je wilt beweren dat er in de bijstand een hoop klaplopers zitten moet je ook reel genoeg zijn dat het middle management ook niet heilig is hoor. Beetje van beide kanten zien enzo...
Waar baseer je dat dan op? Kloppen de percentages niet? De maatregelen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef nikk het volgende:
Op het eerste gezicht ziet dit er namelijk uit als propaganda van Groen Links.
Het bevalt je niet dat je geliefde VVD wordt ontmaskerd als een keiharde partij die voor de rijken opkomt, en je bent niet in staat om aan te tonen dat het verkeerd is, dus is het propaganda. Hmm.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken met het feit dat het onmogelijk is binnen enkele minuten het financiële beleid van de VVD door te berekenen. Of denk je niet dat binnen Groen Links vele mensen vele uren bezig zijn geweest met het rekenwerk?
Ik wacht wel op het weerwoord van de VVD. Op het eerste gezicht ziet dit er namelijk uit als propaganda van Groen Links.
Een beetje, maar procentueel evenveel als de echte grootverdieners. Netto heeft dat natuurlijk wel meer impact en dat pikken de tegenstanders er feilloos uit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:23 schreef KingOfMars het volgende:
Maar ik lees nog steeds geen stuk van iemand die dit met feiten keihard onderuit trekt? Is het misschien zo dat het gewoon waar is dat je als Jan Modaal fucked bent bij de VVD?
Het is ook erg simpel om te roepen dat er veels te veel mensen in de bijstand zijn die gewoonweg niet willen. Keyword is nuance denk ik.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Is ook zeker waar, maar het is natuurlijk erg simpel om zomaar te roepen dat er veels te veel managers zijn die overbetaald zijn etc...
Vraag het iedereen die in het bedrijfsleven werkt maar. Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen, zelfs mensen die zelf manager zijn, die het ontkent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Is ook zeker waar, maar het is natuurlijk erg simpel om zomaar te roepen dat er veels te veel managers zijn die overbetaald zijn etc...
Gaan ze er daadwerkelijk 9 -15% op achteruit, heb je nog andere bronnen om aan te halen waarin deze stelling ondersteund wordt of bestaat je enige bron uit dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van Groen Links?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:24 schreef TNA het volgende:
Goed, over de bijstand verschillen de meningen, laten we het dan eens hebben over mensen met minimumloon. Waaraan hebben zij het verdiend om er 9 tot 15 procent op achteruit te gaan?
Ik vind dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van GroenLinks er goed onderbouwd uitzien. Het staat je vrij de cijfers te ontkrachten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:28 schreef Daeron het volgende:
[..]
Gaan ze er daadwerkelijk 9 -15% op achteruit, heb je nog andere bronnen om aan te halen waarin deze stelling ondersteund wordt of bestaat je enige bron uit dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van Groen Links?
De VVD komt niet puur voor de rijken op, maar wel voor de mensen die zelf wat van hun leven/toekomst willen maken. Dat die mensen vaak ook rijk zijn, dat lijkt me vervolgens logisch hequote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef ethiraseth het volgende:
Het bevalt je niet dat je geliefde VVD wordt ontmaskerd als een keiharde partij die voor de rijken opkomt, en je bent niet in staat om aan te tonen dat het verkeerd is, dus is het propaganda. Hmm.
Oh, dus mensen in de zorg, of in het onderwijs, of welk ander baantje (zoals 90% van Nederland heeft) zijn allemaal losers die niks van hun leven hebben gemaakt. Nee oke.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:29 schreef L3IPO het volgende:
[..]
De VVD komt niet puur voor de rijken op, maar wel voor de mensen die zelf wat van hun leven/toekomst willen maken. Dat die mensen vaak ook rijk zijn, dat lijkt me vervolgens logisch he
Moet ik hier echt serieus op ingaan? Kom op man...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:28 schreef ethiraseth het volgende:
Vraag het iedereen die in het bedrijfsleven werkt maar. Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen , zelfs mensen die zelf manager zijn, die het ontkent.
Hier in de zorg doet een ICT manager (wat inhoud dat je leiding geeft aan een stuk of wat systeembeheerders...) schaal 65, iemand in de zorg zelf met geluk 35. En die schalen lopen behoorlijk op aan de bovenkant dus dat is dik 2x zoveel. Ja, dat zorgt wel voor scheve gezichten. Zeker als je weet dat de mensen in de zorg belabberde diensten draaien, bedreigd worden, veel ziek zijn, etc. Wat nou hard werken?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vraag het iedereen die in het bedrijfsleven werkt maar. Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen, zelfs mensen die zelf manager zijn, die het ontkent.
Alsof mensen die weinig verdienen niet veel van hun leven willen maken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:29 schreef L3IPO het volgende:
[..]
De VVD komt niet puur voor de rijken op, maar wel voor de mensen die zelf wat van hun leven/toekomst willen maken. Dat die mensen vaak ook rijk zijn, dat lijkt me vervolgens logisch he
Zolang de bron Groen Links is neem ik het inderdaad met een korrel zout. Maar ik begrijp dat links Nederland wanhopig elke strohalm aanpakt om de VVD aan te kunnen pakken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het bevalt je niet dat je geliefde VVD wordt ontmaskerd als een keiharde partij die voor de rijken opkomt, en je bent niet in staat om aan te tonen dat het verkeerd is, dus is het propaganda. Hmm.
Nogmaals: ontkrachten van cijfers staat je vrij. Zijn ze belastingverlagingen vergeten? Andere kortingen? Kom maar op. Ik zie de bron niet als heilig, maar hij lijkt me goed onderbouwd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang de bron Groen Links is neem ik het inderdaad met een korrel zout. Maar ik begrijp dat links Nederland wanhopig elke strohalm aanpakt om de VVD aan te kunnen pakken.
Een post van mij:quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het is ook erg simpel om te roepen dat er veels te veel mensen in de bijstand zijn die gewoonweg niet willen. Keyword is nuance denk ik.
Ik besef wel degelijk dat lang niet alle mensen in de bijstand lui zijn en/of dat graag willen...quote:Tuurlijk is niet iedereen lui die in de bijstand zit. Maar moeten ze dan royaal beloond worden om thuis (welke reden dan ook) te zitten?
Dit is zo zielig hč. Ik dacht dat we die fabrieksarbeider-retoriek ondertussen wel gehad hadden.quote:
Kantoorwerk of een managementfunctie zien als werk is nu ook al rechtse propaganda?quote:Misschien moet jij niet zo makkelijk rechtse propaganda slikken.
Mooi. Wat vind je ervan dat mensen met een minimumloon er zo op achteruit gaan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Een post van mij:
[..]
Ik besef wel degelijk dat lang niet alle mensen in de bijstand lui zijn en/of dat graag willen...
Maarja, zodra het gaat over losgeslagen gezinnen met kids die de hele dag op straat hangen weten de VVD-ers meestal wel hoe dat komt: omdat pa en ma de hele dag werken en ma er niet is om de kinderen thuis op te vangen natuurlijk!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef FreedonNadd het volgende:
De afschaffing van de aanrechtsubsidie raakt inderdaad die gezinnen waar er maar eentje werkt.
Die hebben toch een prima loon? Zij hebben gewoon pech dat ze een beroep hebben die overgenomen kan worden door veel andere mensen, waardoor de lonen niet zo hoog zijn. Ook hier werkt in een zekere mate het vraag/aanbod principe.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:30 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, dus mensen in de zorg, of in het onderwijs, of welk ander baantje (zoals 90% van Nederland heeft) zijn allemaal losers die niks van hun leven hebben gemaakt. Nee oke.
Zoals ik al zei, ik wacht wel op het weerwoord van de VVD. Ik heb weinig behoefte vele uren te steken in het rekenwerk. Net zoals niemand op dit forum de berekeningen die Groen Links heeft gemaakt ook zelf zou kunnen doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Nogmaals: ontkrachten van cijfers staat je vrij. Zijn ze belastingverlagingen vergeten? Andere kortingen? Kom maar op. Ik zie de bron niet als heilig, maar hij lijkt me goed onderbouwd.
Besef je dan ook dat het voor degenen die ongewild in de bijstand zitten (als in "willen wel werken maar kunnen dat om wat voor legitieme reden dan ook niet") allesbehalve een beloning is?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Een post van mij:
[..]
Ik besef wel degelijk dat lang niet alle mensen in de bijstand lui zijn en/of dat graag willen...
Inderdaad, maar so be it. Is het dan terecht om iemand die die capaciteiten wel heeft de helft in te laten leveren, zodat de incapabele alsnog een 2e LCD-TV kan kopen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:31 schreef 54cm het volgende:
Alsof mensen die weinig verdienen niet veel van hun leven willen maken.
Misschien hebben ze daar de capaciteiten niet voor? En dan straf je ze daar nog eens extra voor!
Hallooohoooh.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Waar de komende periode wellicht wel ruim 10% vanaf gaat...
Nee, maar is het wel fair om mensen die modaal verdienen (dus gewoon een baan hebben) in koopkracht te laten dalen terwijl de hoogste inkomens erop vooruit gaan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Inderdaad, maar so be it. Is het dan terecht om iemand die die capaciteiten wel heeft de helft in te laten leveren, zodat de incapabele alsnog een 2e LCD-TV kan kopen?
Ik zie nergens dat dat gaat gebeuren. Misschien wel in het GL pamfletje, maar zoals ik al eerder zei, dat ga ik echt niet lezen, aangezien het natuurlijk veels te gekleurd is. Hoeveel waarde hecht jij aan het DE IMMIGRATIE KOST 7,2 MILJARD praatje van Wilders? Ik niets, jij ook niet denk ik?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:33 schreef TNA het volgende:
Mooi. Wat vind je ervan dat mensen met een minimumloon er zo op achteruit gaan?
Dat is helder, maar waarom wil de SP dan wel die groep meer gaan geven? Zo wordt het vanzelf een beloning en dat wil de VVD actief voorkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:35 schreef morg78 het volgende:
[..]
Besef je dan ook dat het voor degenen die ongewild in de bijstand zitten (als in "willen wel werken maar kunnen dat om wat voor legitieme reden dan ook niet") allesbehalve een beloning is?
Dat is CDA retoriekquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:33 schreef KingOfMars het volgende:
Maarja, zodra het gaat over losgeslagen gezinnen met kids die de hele dag op straat hangen weten de VVD-ers meestal wel hoe dat komt: omdat pa en ma de hele dag werken en ma er niet is om de kinderen thuis op te vangen natuurlijk!
Bron?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef KingOfMars het volgende:
Waar de komende periode wellicht wel ruim 10% vanaf gaat...
Oh gaan we het nu opeens over een andere boeg gooien? De discussie gaat over de presentatie van deze "asociale" cijfers van de VVD.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:33 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maarja, zodra het gaat over losgeslagen gezinnen met kids die de hele dag op straat hangen weten de VVD-ers meestal wel hoe dat komt: omdat pa en ma de hele dag werken en ma er niet is om de kinderen thuis op te vangen natuurlijk!
Hetgeen wat ik hier mis is sowieso wat er gebeurt met andere inkomens dan degene die daar genoemd staan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van GroenLinks er goed onderbouwd uitzien. Het staat je vrij de cijfers te ontkrachten.
Over de bijstand kun je roepen wat je wilt, maar mensen die minimumloon krijgen werken voor hun geld. Hoe verantwoorden we dat zij er zo hard op achteruit gaan bij de VVD?
Mag je mij even uitleggen hoe het verlagen van de belastingen lijdt tot een terugval in loon van 9-15%quote:Daarom doet de VVD in dit programma
voorstellen voor verlaging van de inkomstenbelasting. Velen die van een uitkering naar een baan gaan,
merken dat nauwelijks in de portemonnee. De VVD wil dat mensen die werken en geld verdienen een
groter deel daarvan overhouden om zelf te besteden. Daarom wil de VVD dat iedereen over het eerste
deel van zijn inkomen geen belasting betaalt en dat de arbeidskorting substantieel wordt verhoogd.
Iedereen die werkt profiteert daarvan. Ook blijft de arbeidskorting niet langer inkomensafhankelijk.
Hard werken wordt ook ontmoedigd door een hoge inkomstenbelasting. Om de werkgelegenheid en de
economie te stimuleren, wil de VVD de komende periode alle schijven van de inkomstenbelasting met
een procentpunt verlagen
AOW-ers gaan er dus juist op vooruit. En de erfbelasting wordt in zijn geheel afgeschaft.quote:De belasting op de AOW (de zogeheten bosbelasting) die door het vorige kabinet is ingevoerd, wordt
teruggedraaid. Mensen die hun hele leven hebben gewerkt en hebben bijgedragen aan hun
oudedagsvoorziening hoeven daar niet nog eens belasting over te betalen. De doorwerkbonus, die
samen met de AOW-belasting werd ingevoerd, gaat van tafel. Ook de erfbelasting is een onrechtvaardige
belasting. Over nalatenschappen is immers al ruim voldoende belasting betaald. Ook maakt deze
belasting het voor ondernemers moeilijk - zo niet onmogelijk - hun familiebedrijf na te laten aan hun
kinderen. De VVD wil daarom de erfbelasting de komende periode halveren, waarna deze op termijn
helemaal wordt afgeschaft.
Wat dus leidt tot een toename van koopkracht doordat de producten minder duur worden.quote:De VVD is ook tegen belastingen die het economisch verkeer hinderen. Daarom wil de VVD de
verpakkingenbelasting afschaffen.
Dat komt door de versnelde afschaffing van de aanrechtsubsidie. En is dus alleen van toepassing als je een stel hebt waarbij maar 1 van de partners werkt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Uit het verkiezingsprogramma van de VVD:
erken is essentieel voor het verkrijgen van een positie binnen de Nederlandse samenleving en voor het voorkomen van sociale uitsluiting. De VVD vindt het eerlijk dat hard werken en ondernemerschap mogen worden beloond. Goede prestaties moeten dus niet worden wegbelast. Daarom doet de VVD voorstellen voor verlaging van de inkomstenbelasting en andere belastingen verlagen voor werkende mensen.
Hier staat dus nergens genoemd dat de inkomstenbelasting omhoog gaat dus hoe die daling van het gewone netto-inkomen wordt veroorzaakt is aan de hand hiervan niet te bewijzen. Dus de bal is nu weer terug aan jou. Hoezo ga je netto minder verdienen bij de VVD?
Ja, maar dat lijkt me een gezonde situatie?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:35 schreef morg78 het volgende:
Besef je dan ook dat het voor degenen die ongewild in de bijstand zitten (als in "willen wel werken maar kunnen dat om wat voor legitieme reden dan ook niet") allesbehalve een beloning is?
Bron voor "terwijl de hoogste inkomens erop vooruit gaan"?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef morg78 het volgende:
[..]
Nee, maar is het wel fair om mensen die modaal verdienen (dus gewoon een baan hebben) in koopkracht te laten dalen terwijl de hoogste inkomens erop vooruit gaan?
typische oppositie taal, als je niet wilt regeren kun je op iedere partij wel iets aanmerken. selectieve verontwaardiging pur sang. GL zou er beter aan doen om zelf met een aanpakplan te komen ipv de koppen in het zand te steken voor de echte problemen in het land.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:58 schreef TNA het volgende:
De VVD mag wat mij betreft eerlijk zijn: je doet alleen mee met een goed inkomen en als je dat niet hebt hoor je niet bij ons thuis.
Daar vroeg je ook niet omquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:36 schreef KingOfMars het volgende:
Ah, het befaamde plasma/LCD scherm argument!. En dan niks mogen zeggen van de HRA op huizen van een miljoen...
Dan moet je je eerst afvragen of de berekening van GL wel klopt, zoals ik het nu gelezen heb leest het als verkiezingspropaganda en meer nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:33 schreef TNA het volgende:
[..]
Mooi. Wat vind je ervan dat mensen met een minimumloon er zo op achteruit gaan?
Bron?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef morg78 het volgende:
Nee, maar is het wel fair om mensen die modaal verdienen (dus gewoon een baan hebben) in koopkracht te laten dalen terwijl de hoogste inkomens erop vooruit gaan?
Als je alleen het afschaffen van de aanrechtsubsidie meerekent en niet de daling van de belasting lukt dat wel ja. In mijn ogen niet acceptabel als je dit wilt verkopen als de absolute waarheid dat je bij de VVD altijd slechter af bent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:39 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mag je mij even uitleggen hoe het verlagen van de belastingen lijdt tot een terugval in loon van 9-15%
Dan ga je ervan uit dat het voordeel wel doorberekend wordt aan de klantquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:39 schreef Daeron het volgende:
Wat dus leidt tot een toename van koopkracht doordat de producten minder duur worden.
Is het wel fatsoenlijk en sociaal om meer geld van mensen die werken af te pakken om de thuiszittende bijstandtrekkers extra geld te geven?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Een paar in bijstand met jonge kinderen gaat 21% op achteruit als het aan de VVD ligt.
Die partij durft zich nog fatsoenlijk te noemen?
Ik heb geen idee waarom de SP dat wil. Als dat is om zaken als inflatie of hogere zorgkosten (door bijvoorbeeld steeds hoger wordende premies of toenemend eigen risico) te compenseren, zodat het voor degenen die legitiem in de bijstand zitten in ieder geval leefbaar blijft, dan zie ik dat niet als een beloning. Een beloning zou het pas zijn als ze boven het niveau getild worden dat nodig is om enigzins normaal van te kunnen leven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat is helder, maar waarom wil de SP dan wel die groep meer gaan geven? Zo wordt het vanzelf een beloning en dat wil de VVD actief voorkomen.
Tuurlijk. al die mensen kunnen werkenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:42 schreef jonathandeklerk het volgende:
"mensen in de bijstand worden hard gepakt op hun netto-inkomen"?!?!
Inderdaad, de mensen die in de bijstand zitten en hier niet uit willen komen (Zoals TON-Rita al zei: "de meest zon-getinte mensen onder ons") moeten nu meer gaan inleveren onder de VVD.
Echter is het jarenlang onder het beleid van CDA/ PVDA financieel onaantrekkelijk geweest om de bijstand uit te komen, omdat wanneer een 'bijstandmoeder' een traject in werd gestuurd door SoZaWe voor 5 dagen in de week werken, zij maximaal 3 tientjes meer zou gaan verdienen per maand.
Nu wil de VVD dat het financieel aantrekkelijker wordt om de bijstand uit te komen en zo meer beschaving in ons luie land te creëren en dan zij zijn weer niet sociaal?!
Dat is naar mijn mening links redeneren om het links redeneren
Lees de tabellen, de 1% belasting verlaging wordt ook mee genomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:41 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Als je alleen het afschaffen van de aanrechtsubsidie meerekent en niet de daling van de belasting lukt dat wel ja. In mijn ogen niet acceptabel als je dit wilt verkopen als de absolute waarheid dat je bij de VVD altijd slechter af bent.
Je verdraait mijn woorden en je bent niet eerlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:42 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Is het wel fatsoenlijk en sociaal om meer geld van mensen die werken af te pakken om de thuiszittende bijstandtrekkers extra geld te geven?
Dan gaan ze toch werken. Ze zijn met zijn 2-en dus er kan sowieso een van de twee gaan werken terwijl de ander thuis blijft om voor de kinderen te zorgen. Ze kunnen zelfs allebei gaan werken en de kinderen naar de dagopvang brengen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Een paar in bijstand met jonge kinderen gaat 21% op achteruit als het aan de VVD ligt.
Waarom zouden de meeste mensen in de bijstand niet kunnen werken? Mankeert ze wat of zoquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. al die mensen kunnen werkenHet is tenslotte hun eigen schuld als ze zo zijn gevaren.
Openen em maar vast. Ze worden de grootste. Jij je zin?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:44 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Laten we over twee weken een topic openen waar we EchtGaaf kunnen toelachen omdat de VVD de grootste partij werd
Ja want de economische effecten van het partij-programma maken onderscheid tussen de gemotiveerde uitkeringsgerechtigden en profiteurs.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:42 schreef jonathandeklerk het volgende:
"mensen in de bijstand worden hard gepakt op hun netto-inkomen"?!?!
Inderdaad, de mensen die in de bijstand zitten en hier niet uit willen komen (Zoals TON-Rita al zei: "de meest zon-getinte mensen onder ons") moeten nu meer gaan inleveren onder de VVD.
Echter is het jarenlang onder het beleid van CDA/ PVDA financieel onaantrekkelijk geweest om de bijstand uit te komen, omdat wanneer een 'bijstandmoeder' een traject in werd gestuurd door SoZaWe voor 5 dagen in de week werken, zij maximaal 3 tientjes meer zou gaan verdienen per maand.
Nu wil de VVD dat het financieel aantrekkelijker wordt om de bijstand uit te komen en zo meer beschaving in ons luie land te creëren en dan zij zijn weer niet sociaal?!
Dat is naar mijn mening links redeneren om het links redeneren
* L3IPO zoekt Calimero smileyquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden en je bent niet eerlijk.
Dat hoor je mij niet zeggen (zou niet durven). Maar ik vind het altijd wat kort door de bocht door te roepen "ga maar werken! ". Je moet natuurlijk wel een baan kunnen vinden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zouden de meeste mensen in de bijstand niet kunnen werken? Mankeert ze wat of zo
Vroeg het toch aan E_G?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen (zou niet durven). Maar ik vind het altijd wat kort door de bocht door te roepen "ga maar werken! ". Je moet natuurlijk wel een baan kunnen vinden.
Een hoop mensen kunnen inderdaad gewoon werken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. al die mensen kunnen werkenHet is tenslotte hun eigen schuld als ze zo zijn gevaren.
Je hebt gelijk .Zwakkeren bestaan niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zouden de meeste mensen in de bijstand niet kunnen werken? Mankeert ze wat of zo
10% deporterenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hebt gelijk .Zwakkeren bestaan niet.
Verder: hoe wil jij 100% van de mensen aan en baan helpen als maar voor 90% van de beroepsbevolking plek is
Jaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Openen em maar vast. Ze worden de grootste. Jij je zin?
Waarom wil jij zo graag bij die 10% horen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verder: hoe wil jij 100% van de mensen aan en baan helpen als maar voor 90% van de beroepsbevolking plek is
Voor zwakkeren zijn er andere regelingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
bron? Verder is de meeste werkloosheid tijdelijk en hou je altijd, dus ook in economisch goede tijden, wat werkloosheid. Ook kun je gezien de vergrijzing, babyboom generatie gaat nu langzaam met pensioen, niet volhouden dat er te weinig werk is of zal zijn.quote:Verder: hoe wil jij 100% van de mensen aan en baan helpen als maar voor 90% van de beroepsbevolking plek is
Doe eens normaalquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag bij die 10% horen?
Je reacties als het woordje herkeuring valt doen mij geloven dat werk je niet echt trekt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Doe eens normaalWaar zei ik dat?
Wie wil überhaupt topt de zwakken behoren?
Inderdaad. Daarom is een VVD-PVV regering zo noodzakelijk. Deporteren kan wilders wel, en de rest de VVD.quote:
Niet om het een of ander, maar de VVD pleit voor een verhoging van de arbeidskorting. Volgens mij heeft Groen Links dus wel de aanrechtsubsidie eraf gehaald maar zijn ze de verhoging vergeten. Ik snap nog steeds niet hoe ze op dat netto bedrag uitkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
Lees de tabellen, de 1% belasting verlaging wordt ook mee genomen.
Ik zie liever een VVD - CDA - D66 regeringquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef n3z het volgende:
Inderdaad. Daarom is een VVD-PVV regering zo noodzakelijk. Deporteren kan wilders wel, en de rest de VVD.
/sarcasme
Geen enkel marktsysteem kent een volledige werkgelegenheid. Dat zou theoretisch alleen kunnen bij excessieve groei van de economie. En zelfs dan is dat niet wenselijk (overhitting) . Want wat zou dat betekenen van de loonontwikkeling...?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Voor zwakkeren zijn er andere regelingen.
Hoe sociaal is het trouwens om mensen in de bijstand zwak te noemen? Vanwaar toch die drang om die mensen zielig te vinden en te houden?
[..]
bron? Verder is de meeste werkloosheid tijdelijk en hou je altijd, dus ook in economisch goede tijden, wat werkloosheid. Ook kun je gezien de vergrijzing, babyboom generatie gaat nu langzaam met pensioen, niet volhouden dat er te weinig werk is of zal zijn.
Maar hoe komen we dan af van die niet werkende criminele moslims?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:59 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik zie liever een VVD - CDA - D66 regering
Je brengt het als sarcasme.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef n3z het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is een VVD-PVV regering zo noodzakelijk. Deporteren kan wilders wel, en de rest de VVD.
/sarcasme
Ligt eraan hoe crimineelquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:01 schreef n3z het volgende:
Maar hoe komen we dan af van die niet werkende criminele moslims?
Waarom blaf je eigenlijk niet tegen de PVV? Die moet volgens jou "veel" erger zijn...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je brengt het als sarcasme.
De VVD is echt gevaarlijk bezig. Ze werken hard aan een tweedeling.
De PvdA is veel gevaarlijker, die werken aan een socialistiche/communistische heilstaat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je brengt het als sarcasme.
De VVD is echt gevaarlijk bezig. Ze werken hard aan een tweedeling.
Je bent in de war, dat is de SP.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De PvdA is veel gevaarlijker, die werken aan een socialistiche/communistische heilstaat.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De PvdA is veel gevaarlijker, die werken aan een socialistiche/communistische heilstaat.
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom de VVD zoveel aanhang heeft. Echt, verstand kom je daar amper tegen.quote:
Uit het VVD programmaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Nogmaals: ontkrachten van cijfers staat je vrij. Zijn ze belastingverlagingen vergeten? Andere kortingen? Kom maar op. Ik zie de bron niet als heilig, maar hij lijkt me goed onderbouwd.
dit zou netto meer moeten opleveren voor iedereen,quote:De VVD wil dat de inkomstenbelasting voor alle tariefschijven omlaag gaat met drie procent. Bijna elke Nederlander profiteert daarvan. Dat zijn netto euro's waar iedereen wat mee kan.
Deze voorgestelde belastingverlaging geeft vrijwel alle huishoudens fors meer koopkracht. Ook voorkomt dit een loongolf en het gevaar van een nieuwe economische recessie. De gebruikelijke looneisen kunnen namelijk beperkt blijven, omdat men er al netto flink op vooruit gaat.
Kortom, mensen houden meer over, zonder dat ons land daardoor te duur wordt voor het buitenland. Zo houdt Nederland de ingezette groei vast.
Oud standpunt. In het huidige verkiezingsprogramma is gekozen (vanwege de bezuinigingen) voor 1 procentpunt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:08 schreef Soohr het volgende:
[..]
Uit het VVD programma
[..]
dit zou netto meer moeten opleveren voor iedereen,
ik heb het programma nog niet ver genoeg uitgepluisd om te zien of er extra heffingen tegenover staan.
Dat roep je alleen omdat de VVD veeeel meer stemmen gaat krijgen dan de PVVquote:
Onzin. Vond ik ook al toen PVV bovenaan stond.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dat roep je alleen omdat de VVD veeeel meer stemmen gaat krijgen dan de PVV
Dan mag de VVD hun standpunten op de eigen website wel eens up-to-date brengen,quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Oud standpunt. In het huidige verkiezingsprogramma is gekozen (vanwege de bezuinigingen) voor 1 procentpunt.
Even voor de goede orde; er is dus verschil tussen het verplicht eigen risico (momenteel 165 euro, voor iedereen gelijk) en het vrijwillig eigen risico dat iedereen voor zich bij de verzekeraar naar eigen behoefte kan instellen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het komt dus vooral neer op minder gratis geld voor je kinderen en minder zorgtoeslag en andere kadootjes van het rijk? Prima
Als je ziet dat ik 61 euro zorgtoeslag krijg en er dus effectief 36 euro overblijft wat ik zelf betaal is dat wat gek natuurlijk. Als ik mijn eigen risico helemaal op max zet zou ik volgens mij geld toekrijgen
Bron?quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:21 schreef Rosite het volgende:
En bij de VVd krijg je een tweedeling in de samenleving en dat is nooit goed. Ook niet voor je economie, want veel onrust, stakingen, enz. enz.
Lees de tabellen, de extra arbeidskorting wordt wel mee genomen, het staat de regel boven de lagere belastingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar de VVD pleit voor een verhoging van de arbeidskorting. Volgens mij heeft Groen Links dus wel de aanrechtsubsidie eraf gehaald maar zijn ze de verhoging vergeten. Ik snap nog steeds niet hoe ze op dat netto bedrag uitkomen.
Ja want een kind is goedkoop, en geen investering in de toekomst die onze AOW's gaat betalen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:18 schreef nikk het volgende:
Voor de goede orde. Indien deze cijfers blijken te kloppen dan is er nog veel werk te verrichten voor de VVD. Dergelijke effecten op het inkomen kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Lees de tekst die om de tabellen heen staat eens goed. Dan kom je 4 bullets tegen en in de eerste staat heel duidelijk dat de daling van het netto inkomen komt door de versnelde afschaffing van de aanrechtsubsidiequote:Op woensdag 26 mei 2010 12:22 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dan mag de VVD hun standpunten op de eigen website wel eens up-to-date brengen,
dannog zie ik niet in de berekening van GL terugkomen hoe het netto-inkomen vanuit het bruto-inkomen zover is gezakt als je daarna nog een keer de verlagende redenen in rekening brengt.
Heb je ooit wel eens een dag gewerkt in je leven? Die werkloosheid hoeft geen onvrijwillige te zijn en hoe is het nu opeens weer 5 -10% van de mensen, beroepsbevolking is daar namelijk maar een gedeelte van?quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Onvrijwillige werkloos heid zal dus 5 a 10 % van de mensen ooit treffen. En die kort je dan keer op keer?
Dat is ook niet zo raar aangezien je jezelf als sociaal durft te bestempelen terwijl ik me afvraag hoe je je dat woord gezien je reacties hier in de mond durft te nemen.quote:Dat noem ik niet sociaal.
Wat dan wel weer aangeeft hoe absurd jouw definitie van sociaal is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De PVV is een stuk socialer dan de VVD.
Zal ik die even voor EG beantwoorden? Nee. EG heeft gestudeerd maar is nooit aangenomen. Dit heeft hem zo beschadigd dat hij nu een kruistocht is begonnen, gefinancieerd met zijn uitkeringkje, tegen alle Grote Boze Bedrijven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een dag gewerkt in je leven? Die werkloosheid hoeft geen onvrijwillige te zijn en hoe is het nu opeens weer 5 -10% van de mensen, beroepsbevolking is daar namelijk maar een gedeelte van?
Dat zou dus betekenen dat EG met zijn portemonnee stemt, hoe sociaal.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zal ik die even voor EG beantwoorden? Nee. EG heeft gestudeerd maar is nooit aangenomen. Dit heeft hem zo beschadigd dat hij nu een kruistocht is begonnen, gefinancieerd met zijn uitkeringkje, tegen alle Grote Boze Bedrijven.
Staat vol met aannames. Een reactie is verder niet zinvol dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zal ik die even voor EG beantwoorden? Nee. EG heeft gestudeerd maar is nooit aangenomen. Dit heeft hem zo beschadigd dat hij nu een kruistocht is begonnen, gefinancieerd met zijn uitkeringkje, tegen alle Grote Boze Bedrijven.
Dit is nog erger.....quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat EG met zijn portemonnee stemt, hoe sociaal.
Het artikel toont het klip en klaar aan. Je hoeft mij niet te geloven hoor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:38 schreef Scorpie het volgende:
O god, EG heeft het topic weer gekaapt met zijn gebral over sociaal zwakkeren die keer op keer de pineut zijn met hun bijstandsuitkeringkje.
Dat is nogal makkelijk EG, probeer mij en de rest er eens van te overtuigen dat het niet zo is. Ik kan helaas gezien je reacties niet anders concluderen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is nog erger.....
Je andere reactie is al helemaal geen repliek waard.
Ja, want het krijgen van een kind betekent dat de samenleving (naast onderwijs en zorg en allerlei andere logische normale zaken) ook de ouders meteen inkomenssteun moet geven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:25 schreef n3z het volgende:
[..]
Ja want een kind is goedkoop, en geen investering in de toekomst die onze AOW's gaat betalen.
/sarcasme
Nee, GL presenteert het zo. Dat maakt het nog geen waarheid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het artikel toont het klip en klaar aan. Je hoeft mij niet te geloven hoor.
Wat, je bent Ing. en je bent werkloos, heb je zelf toegegeven in die 4935295023 delen over de jaloezie jegens de rijkeren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat vol met aannames. Een reactie is verder niet zinvol dus.
Jij vindt lenen een land rijker maken?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef twentenaar het volgende:
VVD! oprotten je maakt dit land alleen maar armer
Je bent niet bepaald belast met enig inzicht en inlevingsvermogen. En dat is niet de eerste keer dat je dit laat blijken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, je bent Ing. en je bent werkloos, heb je zelf toegegeven in die 4935295023 delen over de jaloezie jegens de rijkeren.
Ing, da's toch het simpele broertje van Ir?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat, je bent Ing. en je bent werkloos, heb je zelf toegegeven in die 4935295023 delen over de jaloezie jegens de rijkeren.
1700 netto is ook een zeer riant inkomen. Daar kan best wat vanaf. Face it.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Spijker op zn kop. Dit is precies de reden dat ik hoofdschuddend gade sla hoe de VVD wordt bejubeld door het klootjesvolk. De onderlaag wordt gewoon het hardste genaaid door de VVD. Hoe je het ook wendt of keert. Het rechtse ultrakapitalisme probeert de normale man andermaal leeg te knijpen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Een beetje, maar procentueel evenveel als de echte grootverdieners. Netto heeft dat natuurlijk wel meer impact en dat pikken de tegenstanders er feilloos uit.
¤ 100,00 van ¤ 2.000,00 doet natuurlijk veel meer pijn dan ¤ 100.000,- van 2.000.000,00.
I`ll take that as a yes. Je bent dus persoonlijk gebaat bij een opmars van links, vandaar je rant tegen de VVD en de PVV, en probeer je dit te verbloemen door een socialistische inslag te faken. Doorzichtig, maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bent niet bepaald belast met enig inzicht en inlevingsvermogen. En dat is niet de eerste keer dat je dit laat blijken.
Socialistische prietpraat en een drogredenering, bravoquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spijker op zn kop. Dit is precies de reden dat ik hoofdschuddend gade sla hoe de VVD wordt bejubeld door het klootjesvolk. De onderlaag wordt gewoon het hardste genaaid door de VVD. Hoe je het ook wendt of keert. Het rechtse ultrakapitalisme probeert de normale man andermaal leeg te knijpen.
Einstein was niet voor niets een socialist.
Dat is dan wel weer zo, al moet je je wel blijven afvragen of dit verhaal echt klopt. Het blijft campagnenieuwsquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:27 schreef Dutchguy het volgende:
Een teken dat Groenlinks de VVD van repliek kan dienen, iets wat de PvdA op dit soort momenten nalaat. Ik overweeg mijn stem op deze partij.
Maar desalniettemin een intelligent persoon.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Einstein was een enge socialist, die wilde heel de economie afschaffen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het klootjesvolk is de groep onder de modalen. Dat de modalen de VVD wel hoog hebben zitten is omdat zij begrijpen wat relatief inhoudt. Zij zien wel in dat het niet erg is dat er rijken zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spijker op zn kop. Dit is precies de reden dat ik hoofdschuddend gade sla hoe de VVD wordt bejubeld door het klootjesvolk. De onderlaag wordt gewoon het hardste genaaid door de VVD. Hoe je het ook wendt of keert. Het rechtse ultrakapitalisme probeert de normale man andermaal leeg te knijpen.
je snapt zelf ook wel dat deze mensen juist de grootste bijdrage leveren aan de huidige veel te hoge inkomsten van uitkerings/subsidie trekkers.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met jouw vermeende gelijk?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet erg dat er rijken zijn. Echter, als een topman van een bank weg kan lopen met miljoenen euro's in zijn zak terwijl de boel net failliet is gegaan dan besef je dat er iets goed mis is met onze maatschappij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:31 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het klootjesvolk is de groep onder de modalen. Dat de modalen de VVD wel hoog hebben zitten is omdat zij begrijpen wat relatief inhoudt. Zij zien wel in dat het niet erg is dat er rijken zijn.
Rechts redeneren. Geweldig. Jaja, de armen zijn jaloers op de rijken en gunnen hen niks. De hele wereld heeft het gemunt op mensen met veel poet. Rare gedachte wanneer je je bedenkt dat het klootjesvolk door de eeuwen heen altijd is leeggezogen door de bovenlaag. En heb je er ooit wel eens bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die lekker verdienen maar er niets op tegen hebben als er sprake is van lichte nivellering?quote:Het echte klootjesvolk daarentegen is jaloers op de rijken en willen ze minder rijk maken, om de mensen met een negatief economisch nu meer geld te geven.
Oftewel, het straffen van positief economisch nut en het belonen van negatief economisch nut. Wie daar voor is, is zijn grip op de realiteit kwijt.
Einstein heeft zijn handen afgetrokken van de atoombom en was geen voorstander van de staat Israel. Daarnaast was hij alles behalve een die-hard gelovige. Oftewel, op alle vlakken een verstandig man. Geeft je te denken.quote:Einstein was niet voor niets mede-uitvinder van de atoombom, joods en christen. (Ik weet ook niet wat het er mee te maken heeft, maar jij begon met het aanhalen van de natuurkundige).
Wat ons land is verdeeld in rijken en uitkering/subsidietrekkers?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:32 schreef wootahH het volgende:
[..]
je snapt zelf ook wel dat deze mensen juist de grootste bijdrage leveren aan de huidige veel te hoge inkomsten van uitkerings/subsidie trekkers.
Tja, het socialisme en liberalisme zijn beide stroming met verstandige en minder verstandige aanhangers. Het zegt uiteraard niets over je intellect, meer over je levensvisie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet erg dat er rijken zijn. Echter, als een topman van een bank weg kan lopen met miljoenen euro's in zijn zak terwijl de boel net failliet is gegaan dan besef je dat er iets goed mis is met onze maatschappij.
[..]
Rechts redeneren. Geweldig. Jaja, de armen zijn jaloers op de rijken en gunnen hen niks. De hele wereld heeft het gemunt op mensen met veel poet. Rare gedachte wanneer je je bedenkt dat het klootjesvolk door de eeuwen heen altijd is leeggezogen door de bovenlaag. En heb je er ooit wel eens bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die lekker verdienen maar er niets op tegen hebben als er sprake is van lichte nivellering?
[..]
Einstein heeft zijn handen afgetrokken van de atoombom en was geen voorstander van de staat Israel. Daarnaast was hij alles behalve een die-hard gelovige. Oftewel, op alle vlakken een verstandig man. Geeft je te denken.
Gevolg van vraag en aanbod en het nakomen van gemaakte afspraken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet erg dat er rijken zijn. Echter, als een topman van een bank weg kan lopen met miljoenen euro's in zijn zak terwijl de boel net failliet is gegaan dan besef je dat er iets goed mis is met onze maatschappij.
Maar het verhogen van de uitkeringen terwijl er crisis is, is wel iets schadelijker voor de economie dan 'lichte nivellering'. En dat is wel wat de linkse partijen willen.quote:Rechts redeneren. Geweldig. Jaja, de armen zijn jaloers op de rijken en gunnen hen niks. De hele wereld heeft het gemunt op mensen met veel poet. Rare gedachte wanneer je je bedenkt dat het klootjesvolk door de eeuwen heen altijd is leeggezogen door de bovenlaag. En heb je er ooit wel eens bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die lekker verdienen maar er niets op tegen hebben als er sprake is van lichte nivellering?
Hij trok z'n handen van de bom af NADAT hij wist wat het effect was, hij zou ook zeker geen voorstander geweest zijn van een Palestijnse staat en ook niet die-hard gelovigen zijn gelovigen. Druist dat laatste niet in tegen het huidige denken dat verstandige mensen niet gelovig kunnen zijn?quote:Einstein heeft zijn handen afgetrokken van de atoombom en was geen voorstander van de staat Israel. Daarnaast was hij alles behalve een die-hard gelovige. Oftewel, op alle vlakken een verstandig man. Geeft je te denken.
Het klootjesvolk heeft meer te lijden gehad onder het kabinet Balkenende met de PvdA er in, dan onder Balkenende II met de VVD.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hebben we de WW voor uitgevonden mensen die geraakt worden en tijdelijk geen werk kunnen vinden. Het gaat heir om een groep structurele werkelozen die geen flikker uitvoeren behalve het systeem de schuld geven. Als deze mensen de keus krijgen tussen werken of de hongerdood kunnen ze wel opeens een baan vinden. Ergo die werkeloosheid is een keuze.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen enkel marktsysteem kent een volledige werkgelegenheid. Dat zou theoretisch alleen kunnen bij excessieve groei van de economie. En zelfs dan is dat niet wenselijk (overhitting) . Want wat zou dat betekenen van de loonontwikkeling...?
De maatschappij is dus gebaat met een legertje werklozen. De werkgevers zullen dat zeker vinden.
Het is niet een kwestie van noemen, maar constateren dat mensen die vaker aan de kant staan nou niet de sterkten zijn.... Mensen die een goed positie op de arbeidsmarkt zijn doorgaans niet de zwaksten.
Onvrijwillige werkloos heid zal dus 5 a 10 % van de mensen ooit treffen. En die kort je dan keer op keer?
Dat noem ik niet sociaal.
Een Spaanse topman loopt weg met 86 miljoen euro en dat is volgens jou het gevolg van vraag en aanbod? Kom op zeg. Gemaakte afspraken, daar heb je weliswaar gelijk in, meer dergelijke afspraken horen niet eens te worden gemaakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:46 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Gevolg van vraag en aanbod en het nakomen van gemaakte afspraken.
Laakbaar? ja, maar ook conform de afspraken.
Ik ben niet per se voorstander van verhoging van de uitkering. Sowieso vind ik het buitengewoon vreemd dat rechts telkens de uitkeringstrekkers er bij de haren bijslepen. Er zijn ook gewoon mensen die met hun kutbaantje erg weinig geld verdienen. Bovendien treft de crisis mensen met een kleine beurs altijd het hardst.quote:Maar het verhogen van de uitkeringen terwijl er crisis is, is wel iets schadelijker voor de economie dan 'lichte nivellering'. En dat is wel wat de linkse partijen willen.
Niet zo gek aangezien Einstein een pacifist was. Verder was hij wel degelijk voorstander van een Palenstijnse staat. Maar je hebt gelijk, het boek Einstein kan dicht. Totaal niet relevant voor deze discussie.quote:Hij trok z'n handen van de bom af NADAT hij wist wat het effect was, hij zou ook zeker geen voorstander geweest zijn van een Palestijnse staat en ook niet die-hard gelovigen zijn gelovigen. Druist dat laatste niet in tegen het huidige denken dat verstandige mensen niet gelovig kunnen zijn?
En nu klaar met die besnorde denker!
In de Bijstand kom je ook als je geen recht hebt op WW hoor, dus als je arbeidsverleden niet lang genoeg is om voor WW in aanmerking te komen. Om "langdurige" WW te kunnen ontvangen moet je de laatste 4 van de 5 jaar hebben gewerkt anders krijg je geen WW.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:48 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Daar hebben we de WW voor uitgevonden mensen die geraakt worden en tijdelijk geen werk kunnen vinden. Het gaat heir om een groep structurele werkelozen die geen flikker uitvoeren behalve het systeem de schuld geven. Als deze mensen de keus krijgen tussen werken of de hongerdood kunnen ze wel opeens een baan vinden. Ergo die werkeloosheid is een keuze.
Sorry, maar hoe zijn mensen met de kleinste beurs nou geraakt door deze crisis? Het is net onder modaal en hoger waar de klappen vallen. Rondom het minimum is er vrijwel niets veranderd. Misschien is het nieuws voor je, maar de werkende armen had je 10, 20, 30 jaar geleden ook al.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben niet per se voorstander van verhoging van de uitkering. Sowieso vind ik het buitengewoon vreemd dat rechts telkens de uitkeringstrekkers er bij de haren bijslepen. Er zijn ook gewoon mensen die met hun kutbaantje erg weinig geld verdienen. Bovendien treft de crisis mensen met een kleine beurs altijd het hardst.
Ik zag die titel en vervolgens de inhoud, en hoefde niet echt meer te raden naar de politieke kleur van de auteurquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:47 schreef StormWarning het volgende:
http://www.depers.nl/economie/481780/De-VVD-werkt-niet.html
he ja, die arme rijken. Nog maar 6 miljoen per jaar verdienen in plaats van 10.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Sorry, maar hoe zijn mensen met de kleinste beurs nou geraakt door deze crisis? Het is net onder modaal en hoger waar de klappen vallen. Rondom het minimum is er vrijwel niets veranderd. Misschien is het nieuws voor je, maar de werkende armen had je 10, 20, 30 jaar geleden ook al.
Modaal en hoger waar de klappen vallen? Dat spreekt voor zich. Als we in harde getallen spreken dan gaan zij er het meest op achteruit door de crisis. De onderlaag merkt er echter het meeste van. Die voelt het al als hij een paar tientjes extra kwijt is per maand.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Sorry, maar hoe zijn mensen met de kleinste beurs nou geraakt door deze crisis? Het is net onder modaal en hoger waar de klappen vallen. Rondom het minimum is er vrijwel niets veranderd. Misschien is het nieuws voor je, maar de werkende armen had je 10, 20, 30 jaar geleden ook al.
Dat is dan zijn bedrage aan de bezuinigingen. So be it.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Modaal en hoger waar de klappen vallen? Dat spreekt voor zich. Als we in harde getallen spreken dan gaan zij er het meest op achteruit door de crisis. De onderlaag merkt er echter het meeste van. Die voelt het al als hij een paar tientjes extra kwijt is per maand.
Leg maar uit dan wat er mis is aan de onderbouwing van GroenLinks. Of zoek anders nog even op de website van het CBS op hoe de hypotheekrenteaftrek in Nederland over inkomensgroepen is verdeeld.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:45 schreef Morendo het volgende:
"Wij van GroenLinks vinden het programma van de VVD slecht en adviseren niet op die partij te stemmen maar op GroenLinks".![]()
Ik ben niet afgunstig ingesteld en ik schat mijn eigen toekomstperspectief redelijk rooskleurig in. Wat mij betreft is de HRA regeling wel prima. En natuurlijk profiteren rijkeren relatief meer, omdat ze ook meer belasting betalen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:52 schreef Boldface het volgende:
[..]
Leg maar uit dan wat er mis is aan de onderbouwing van GroenLinks. Of zoek anders nog even op de website van het CBS op hoe de hypotheekrenteaftrek in Nederland over inkomensgroepen is verdeeld.
Mooi gezegd, maar het artikel van de GL-dames toont aan dat de onderlaag erop achteruit gaat dankzij de VVD. Ik lees hier de hele dag al veel geschreeuw, maar er is nog geen een VVD'er langsgekomen die de boel heeft ontkracht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben niet afgunstig ingesteld en ik schat mijn eigen toekomstperspectief redelijk rooskleurig in. Wat mij betreft is de HRA regeling wel prima. En natuurlijk profiteren rijkeren relatief meer, omdat ze ook meer belasting betalen.
lees mijn post van pagina 3:quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar het artikel van de GL-dames toont aan dat de onderlaag erop achteruit gaat dankzij de VVD. Ik lees hier de hele dag al veel geschreeuw, maar er is nog geen een VVD'er langsgekomen die de boel heeft ontkracht.
En heel leuk die HRA. Maar het VVD-programma zorgt ervoor dat de rijken er op alle fronten op vooruit gaan, terwijl de onderlaag mag creperen.
Hetgeen wat ik hier mis is sowieso wat er gebeurt met andere inkomens dan degene die daar genoemd staan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van GroenLinks er goed onderbouwd uitzien. Het staat je vrij de cijfers te ontkrachten.
Over de bijstand kun je roepen wat je wilt, maar mensen die minimumloon krijgen werken voor hun geld. Hoe verantwoorden we dat zij er zo hard op achteruit gaan bij de VVD?
Mag je mij even uitleggen hoe het verlagen van de belastingen lijdt tot een terugval in loon van 9-15%quote:Daarom doet de VVD in dit programma
voorstellen voor verlaging van de inkomstenbelasting. Velen die van een uitkering naar een baan gaan,
merken dat nauwelijks in de portemonnee. De VVD wil dat mensen die werken en geld verdienen een
groter deel daarvan overhouden om zelf te besteden. Daarom wil de VVD dat iedereen over het eerste
deel van zijn inkomen geen belasting betaalt en dat de arbeidskorting substantieel wordt verhoogd.
Iedereen die werkt profiteert daarvan. Ook blijft de arbeidskorting niet langer inkomensafhankelijk.
Hard werken wordt ook ontmoedigd door een hoge inkomstenbelasting. Om de werkgelegenheid en de
economie te stimuleren, wil de VVD de komende periode alle schijven van de inkomstenbelasting met
een procentpunt verlagen
AOW-ers gaan er dus juist op vooruit. En de erfbelasting wordt in zijn geheel afgeschaft.quote:De belasting op de AOW (de zogeheten bosbelasting) die door het vorige kabinet is ingevoerd, wordt
teruggedraaid. Mensen die hun hele leven hebben gewerkt en hebben bijgedragen aan hun
oudedagsvoorziening hoeven daar niet nog eens belasting over te betalen. De doorwerkbonus, die
samen met de AOW-belasting werd ingevoerd, gaat van tafel. Ook de erfbelasting is een onrechtvaardige
belasting. Over nalatenschappen is immers al ruim voldoende belasting betaald. Ook maakt deze
belasting het voor ondernemers moeilijk - zo niet onmogelijk - hun familiebedrijf na te laten aan hun
kinderen. De VVD wil daarom de erfbelasting de komende periode halveren, waarna deze op termijn
helemaal wordt afgeschaft.
Wat dus leidt tot een toename van koopkracht doordat de producten minder duur worden.quote:De VVD is ook tegen belastingen die het economisch verkeer hinderen. Daarom wil de VVD de
verpakkingenbelasting afschaffen.
Stel je niet aan zeg.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar het artikel van de GL-dames toont aan dat de onderlaag erop achteruit gaat dankzij de VVD. Ik lees hier de hele dag al veel geschreeuw, maar er is nog geen een VVD'er langsgekomen die de boel heeft ontkracht.
En heel leuk die HRA. Maar het VVD-programma zorgt ervoor dat de rijken er op alle fronten op vooruit gaan, terwijl de onderlaag mag creperen.
he ja, het is echt aanstellen als jij moet inleveren en mensen die al meer geld hebben dan ze kunnen opmaken nóg meer krijgen van de overheid.quote:
Je wilt toch niet beweren dat afschaffing van een verpakkingsbelasting de prijs van artikelen zó ver zal doen dalen dat het de honderden euro's die het VVD programma de onderlaag kost zal compenseren? Idem met die belastingverlaging op arbeid van wel 1%. Dat levert een modaal iemand misschien 2 tientjes op. Over die belastingvrije voet en verhoging van arbeidskorting valt geen uitspraak te doen omdat er geen cijfers staan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Daeron het volgende:
[..]
lees mijn post van pagina 3:
Op woensdag 26 mei 2010 11:39 schreef Daeron het volgende:
[..]
Hetgeen wat ik hier mis is sowieso wat er gebeurt met andere inkomens dan degene die daar genoemd staan.
Uit het verkiezingsprogramma:
[..]
Mag je mij even uitleggen hoe het verlagen van de belastingen lijdt tot een terugval in loon van 9-15%
Nog een stukje:
[..]
AOW-ers gaan er dus juist op vooruit. En de erfbelasting wordt in zijn geheel afgeschaft.
Nog eentje:
[..]
Wat dus leidt tot een toename van koopkracht doordat de producten minder duur worden.
En zo kan ik nog wel even verder gaan met quotes uit het verkiezingsprogramma.
Deze post is door niemand inhoudelijk gereageerd, kortom, iedereen zag in dat mijn post de winnende argumenten uit deze discussie bevatte. De discussie was afgelopen, GroenLinks is een kutpartij en de VVD is de enige die nog enigszins de financiën weer op orde probeert te krijgen.
Tja, dat is ook niet echt de VVD-niche. Je neemt het de SP toch ook niet kwalijk dat ze weinig oog hebben voor de belangen van Nederlandse multinationals?quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:27 schreef ethiraseth het volgende:
Dus nee, ik zie nog steeds geen verbetering in het VVD programma voor modaal en eronder.
Nee, maar ik neem het Rutte wél kwalijk dat hij liegt en zegt dat modaal en eronder er bij het VVD-programma het beste af zijn. Dat heb ik de SP nog niet horen zeggen over de topinkomens. Al zou Rutte eerlijk zeggen dat hij de lage inkomens wilt naaien ten koste van de rijken kon ik daar respect voor hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, dat is ook niet echt de VVD-niche. Je neemt het de SP toch ook niet kwalijk dat ze weinig oog hebben voor de belangen van Nederlandse multinationals?
Het is werkelijk stuitend dat een verschrikkelijke partij als de VVD straks de grootste lijkt te worden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:09 schreef betyar het volgende:
Dat de VVD het ontslagrecht wil versoepelen kost de burger zijn zekerheid wat weer stagnatie brengt aan de uitgaves. Ook het verminderen van de ww uitkering zal sneller leiden tot het eigen huis en vermogen opeten en daarna de bijstand en het minimumloon afschaffen levert banen op maar deze zijn tijdelijk. Deze periodieke lastenverlichting voor de staat geeft meer werkgelegenheid voor een korte periode. Maar op de lange termijn zal de werkende burger oftewel de "harde werker "zijn neus heel hard stoten bij deze zakkenvuller partij.
Je kunt zo de politiek in, want je geeft namelijk geen antwoord en draait eromheen. Ik vroeg je om aan te geven op welke punten de berekeningen van GroenLinks niet kloppen. Is het onzin wat ze berekenen? Laat dat dan maar met cijfers zien.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:55 schreef Morendo het volgende:
Ik ben niet afgunstig ingesteld en ik schat mijn eigen toekomstperspectief redelijk rooskleurig in. Wat mij betreft is de HRA regeling wel prima. En natuurlijk profiteren rijkeren relatief meer, omdat ze ook meer belasting betalen.
Er staat "hardwerkend" en ze komen met bijstand- en minimavoorbeelden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:42 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je kunt zo de politiek in, want je geeft namelijk geen antwoord en draait eromheen. Ik vroeg je om aan te geven op welke punten de berekeningen van GroenLinks niet kloppen. Is het onzin wat ze berekenen? Laat dat dan maar met cijfers zien.
Tot die tijd kan deze link niet vaak genoeg worden verspreid:
http://i48.tinypic.com/33cssgy.jpg
Lezen is kennelijk niet je sterkste eigenschap. Van de drie gegeven voorbeelden is slechts in één geval sprake van bijstand. In de andere gevallen gaat het om mensen die hard werken voor hun centen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er staat "hardwerkend" en ze komen met bijstand- en minimavoorbeelden?
Welke FOK'ker ging failliet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:11 schreef Rosite het volgende:
En verder moet je niet zo bashen over mensen in de WW of in de bijstand: heb je jaren gelden beelden gezien toen Fokker failliet ging? Mensen huilden, jaren hadden ze er soms gewerkt. Niemand wil werkloos worden, maar het kan iedereen overkomen. Nou, als je boven de 45 bent (nog jonger soms), kom je niet meer aan de bak hoor.
Bijna iedereen die werkloos wordt is verdrietig, down en depressief en zwaar ontgoocheld. Er zijn een paar randfiguren die misbruik maken van sociale voorzieningen, maar de meesten die er gebruik van moeten maken, vinden het verschrikkelijk. En die randfiguren moet je aanpakken, natuurlijk.
Ted in ieder geval niet! Die krijgt betaald voor niets doen. En er zijn tig FOK!kers ook die meebetalen.quote:
Zeker waar, maar vergeet niet dat er ook een hoop belastingen zijn waar links voor is die het probleem ook verergeren. Zo zorgt een hoge vennootschapsbelasting er voor dat een hoger aandeel vreemd vermogen aantrekkelijker is voor financiering van een onderneming. Ook zorgt bijvoorbeeld de vermogensbelasting er voor dat sparen ontmoedigd wordt. Beide belastingen moeten volgens links verhoogd worden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:47 schreef Boldface het volgende:
Een cultuur waarin schulden de voorkeur hebben boven bezit kan ontstaan omdat het belastingtechnisch veel interessanter (lees: voordeliger) is om schulden te hebben dan bezit. De Nederlandse hypotheekschuld stijgt al jaren explosief. Er moet dringend ingegrepen worden, maar partijen als het CDA en de VVD geven niet thuis.
Niet juist. Fannie Mae, Sallie Mae en Freddie Mac zijn al stokoud en hadden altijd al als doel de hypotheekverstrekking te bevorderen. Bovendien is dat nog maar een deel van het verhaal, het securitiseren van de hypotheken kwam op gang doordat rentestanden zeer laag werden gehouden door centrale banken, en doordat op aandelen ook al jaren geen droog brood meer te verdienen was. Beleggers (en nee dat zijn echt niet alleen maar hedgefondsen, pensioenfondsen zijn ook een zeer grote speler die op zoek is naar maximaal rendement) gingen op zoek naar beter renderende alternatieven, en die vonden ze in deze hypotheekpakketten (CDO's).quote:Overigens is de crisis voor een belangrijk deel veroorzaakt door rechts, republikeins beleid in de VS (vrij vertaald: geld uitdelen aan de rijksten) waardoor de Amerikaanse middenklasse in problemen kwam en hun hypotheken niet meer kon opbrengen.
Gezond kapitalistisch beleid zal er voor zorgen dat de graaicultuur alleen mogelijk is als de onderneming dat aan kan. Ik erger mij al jaren aan het bestaan van rechtspersonen bijvoorbeeld waarbij de verschaffers van eigen vermogen uit de wind gehouden worden als het gaat om aansprakelijkheid. In een gezond kapitalistisch systeem is die aansprakelijkheid er wel.quote:En dan laten we de graaicultuur bij banken en in het bedrijfsleven nog maar even buiten beschouwing.
Ten eerste is de bijstand er niet om werken te promoten. De bijstand is een sociale maatregel om er voor te zorgen dat werklozen toch rond kunnen komen en een menswaardig leven kunnen leiden. Gezien die functie moet de hoogte van de bijstand alleen afhangen van de benodigdheden om dat doel te bereiken. Omdat Nederland een hartstikke rijk land is, lijkt me dit een volkomen haalbare en beschaafde doelstelling.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:12 schreef Daeron het volgende:
De kinderbijslag is er voor de kinderen, niet voor de ouders. Al zouden de ouders de meest luie en kansloze mensen in heel Nederland zijn, dan nog kun je de kinderen niet straffen voor het gedrag van de ouders. Elke kind verdient een eerlijke kans. De kinderbijslag is dan wel het allerminste dat wij als samenleving kunnen doen. Dit is ook in je eigen voordeel, aangezien kinderen wiens ouders een fatsoenlijke opleiding en opvoeding hebben kunnen betalen een veel kleinere kans hebben de criminaliteit in te gaan, en over een paar jaar veel meer belasting zullen betalen dan anders het geval geweest zou zijn. De kinderen van nu zul jij later nodig hebben om jouw pensioen te betalen.quote:Inderdaad...tevens goed om in de kinderbijslag te snijden, grootste bullshit regeling aller tijden
Dit is absoluut niet waar. Voorbeeld 1 gaat over een gezin met 2 kinderen tussen de 5 en 12 waarvan 1 ouder het minimumloon verdient en de ander niet in de bijstand zit. Voorbeeld 3 gaat over een gezin met 2 jonge kinderen in de bijstand. Zie ook mijn uitleg hierboven over de bijstand juist een reden zou moeten zijn het loon te verhogen, mits niemand die functie voor dat geld wil vervullen, en niet de bijstand te verlagen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef HEvaRe het volgende:
Prachtig voorbeeld.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef L3IPO het volgende:
Hahah, mensen extra belonen als ze dan eindelijk een baan gaan zoekenHet moet de omgekeerde wereld zijn, mensen "straffen" als ze te lui zijn om te werken.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef Daeron het volgende:
Waarom moeten mensen meer krijgen dan minimaal nodig als ze toch geen reet uitvoeren en de hele dag op de bank hangen?
De buurman van mijn ouders heeft 30 jaar bij de post gewerkt. Hij heeft vorige week gehoord dat hij door de economische omstandigheden op korte termijn ontslagen zal worden. De goede man is 60 jaar en heeft 2 veelbelovende kinderen op de universiteit. Zijn vrouw is altijd huisvrouw geweest. Het is zeer onwaarschijnlijk, gezien zijn leeftijd en scholing, dat hij ooit nog een baan gaat vinden. Kan je mij uitleggen waarom hij lui is en gestraft dient te worden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef ElectricEye het volgende:
Erg hč.
Gelukkig gaat de VVD daar iets aan doen. Die situatie moet zo snel mogelijk aangepakt worden. Het moet weer pijn doen als je in de bijstand zit. Er kan zo te zien nog best wat af.
GL en SP willen niemand 'pakken', en ook niemand bevoordelen, dit is onzin. Deze partijen zetten zich in voor gelijke kansen, zodat ook de mensen aan de onderkant van de samenleving hun situatie kunnen verbeteren en dus productievere onderdelen van de samenleving kunnen worden. Hier is inderdaad geld voor nodig. Ook is er geld nodig om er voor te zorgen dat iedereen een bestaan kan leven dat een rijk land als Nederland waardig is, zie ook mijn verhaal over de armoedegrens hierboven. Aangezien er aan de onderkant geen of weinig geld zit, is het dus logisch dat dat geld daar niet vandaan kan komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:17 schreef ElectricEye het volgende:
Aan de andere kant vind ik het niet te verteren dat clubs als de SP en GL juist de rijken en harde werkers willen 'pakken' om daarmee de werklozen en andere figuren met negatief economisch nut wil bevoordelen. Op die wijze stimuleer je hard werken niet meer en dondert je economie sowieso in elkaar. Ook de vlucht van het kapitaal en de kennis naar het buitenland zal daardoor sneller gaan.
Het is onbegrijpelijk dat er in een Westers land als Nederland nog mensen zijn die er heilig van overtuigd zijn dat je door de rijken te bestelen (want anders is de 60%-schaal niet te noemen) de wereld beter maakt.
Waarom krijgt een asielzoeker een computer en een fiets? Hij heeft er niets voor gedaan! Betrokkene zou blij moeten zijn met eten, onderdak en de kans om daarvoor hard te werken.
Waarom moeten in tijden van crisis de uitkeringen voor economisch onnuttigen en de belastingen voor de economie-instandhouders omhoog? Welke infantiele geest bedenkt dat? Smerige niveleringsdrang die nooit heeft gewerkt in communistische landen (daar was altijd een rijke elite) wordt schaamteloos over een kapitalistische kenniseconomie uitgestort.
De bijstand is niet royaal. Als je dat echt vindt, waarom ga je dan zelf niet in de bijstand?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:22 schreef L3IPO het volgende:
Tuurlijk is niet iedereen lui die in de bijstand zit. Maar moeten ze dan royaal beloond worden om thuis (welke reden dan ook) te zitten?
Tenzij 1 bedrijf dit niet doet en daardoor een goedkoper product aan kan bieden en klanten van de concurrent kan winnen. Dit zou er door marktwerking toe moeten lijden dat alle andere concurrenten moeten volgens met deze prijsverlaging of alsnog een winstdaling zullen zien. Zoiezo is winstdaling niet zo erg, het suggereert immers dat er nog altijd winst wordt gemaakt, dus iets minder geld naar de eigenaren en iets meer naar de werknemers die eerst te weinig betaald kregen. Lijkt me niks onrechtvaardig aan, en dus is er ook meer dan 1 plek waar dat geld vandaan kan komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:22 schreef Daeron het volgende:
Dat zeg ik niet.
Als je bedrijven dwingt om meer aan de laagste lonen te geven, hetgeen waar ze het minste op verdienen, gaan ze die winstdaling ergens anders uit halen. Er is maar 1 plek waar dat vandaag zal komen en dat is vanuit de portemonnee van de klant.
Ik geloof er niks van. Bewijs dit maar eens.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:24 schreef Daeron het volgende:
De meeste mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om een geschikte baan te vinden blijven niet lang werkeloos. Het grote probleem is dat de meeste mensen zich te goed voelen om in de supermarkt achter de kassa te gaan zitten, of een andere dergelijke baan. Ze blijven liever uitkering trekken tot er misschien die ene prachtige veel te hoog gegrepen top-baan langs komt waaien.
Waarom denk je niet zelf na? Propaganda is het beďnvloeden van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor bepaalde opvattingen of standpunten. Het lijkt me duidelijk dat vrijwel alles wat je van welke politieke partij dan ook hoort dus propaganda genoemd kan worden. Maar propaganda heeft een negatieve connotatie, die zeker niet gegrond hoeft te zijn. Zo heb ik nog niemand aan zien tonen dat de cijfers en conclusies van Halsema en Sap niet kloppen. Wat ik me afvraag als je zo sceptisch bent, waarom je dan niet zelf dit artikel goed doorleest en jezelf probeert te informeren en kijkt of het klopt wat Halsema en Sap allemaal zeggen. Dit lijkt me namelijk een belangrijk genoeg onderwerp om wat tijd in te steken. Dit lijkt me ook een stuk slimmere manier om een mening te vormen dan afwachten wat de propaganda van de andere kant gaat zeggen en vervolgens je mening alleen daarop te baseren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef nikk het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat het onmogelijk is binnen enkele minuten het financiële beleid van de VVD door te berekenen. Of denk je niet dat binnen Groen Links vele mensen vele uren bezig zijn geweest met het rekenwerk?
Ik wacht wel op het weerwoord van de VVD. Op het eerste gezicht ziet dit er namelijk uit als propaganda van Groen Links.
Zoals duidelijk in het artikel van Halsema en Sap staat, "De VVD: schaft namelijk versneld de dubbele heffingskorting (de aanrechtsubsidie) af, zonder mensen op het sociaal minimum daarvoor te compenseren. Hierdoor daalt het nette minimumloon en de daaraan gekoppelde netto bijstand"quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:26 schreef FreedonNadd het volgende:
Uit het verkiezingsprogramma van de VVD:
[W]erken is essentieel voor het verkrijgen van een positie binnen de Nederlandse samenleving en voor het voorkomen van sociale uitsluiting. De VVD vindt het eerlijk dat hard werken en ondernemerschap mogen worden beloond. Goede prestaties moeten dus niet worden wegbelast. Daarom doet de VVD voorstellen voor verlaging van de inkomstenbelasting en andere belastingen verlagen voor werkende mensen.
Hier staat dus nergens genoemd dat de inkomstenbelasting omhoog gaat dus hoe die daling van het gewone netto-inkomen wordt veroorzaakt is aan de hand hiervan niet te bewijzen. Dus de bal is nu weer terug aan jou. Hoezo ga je netto minder verdienen bij de VVD?
Ten eerste laat het artikel zien dat de grootverdieners er juist niet op achteruit gaan in het plan van de VVD, die krijgen er zelfs geld bij. Dit terwijl de zwaksten in de samenleving wel in moeten leveren. Dit is niet goed te praten. Ten tweede is opkomen voor de achterban volgens mij een deel van de taakbeschrijving van politici. Het lijkt mij dat de VVD vrijwel alleen opkomt voor de rijke achterban, zelfs ten koste van de zwaksten in de samenleving.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef ElectricEye het volgende:
Een beetje, maar procentueel evenveel als de echte grootverdieners. Netto heeft dat natuurlijk wel meer impact en dat pikken de tegenstanders er feilloos uit.
¤ 100,00 van ¤ 2.000,00 doet natuurlijk veel meer pijn dan ¤ 100.000,- van 2.000.000,00.
De bijstand- en uitkeringstrekkers zijn bij de VVD echter ook het bokje en dat is tegen het zere been van de PvdA, de SP en GL, want die groep is bij hen sterker vertegenwoordigd dan bij de VVD. Het is dus gewoon standaard 'ik kom op voor mijn achterban'-politiek.
Als de bron zo slecht is moet je vast wel ergens een fout kunnen vinden in de cijfers of de conclusies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:28 schreef Daeron het volgende:
Gaan ze er daadwerkelijk 9 -15% op achteruit, heb je nog andere bronnen om aan te halen waarin deze stelling ondersteund wordt of bestaat je enige bron uit dit extreem gekleurde vodje vanuit de kerkers van Groen Links?
Volgens mij zit het probleem bij jezelf, want de term alleenverdiener betekend "iem. die als enige in een huishouden de kost verdient" (Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/alleenverdiener)quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:32 schreef FreedonNadd het volgende:
Ah de crux zit hem erin dat Groenlinks weer eens fijn een ander plaatje gebruikt dan de tekst. waar de plaatjes gaan over alleenverdieners gaat het feitelijk wel over een gezin met maar 1 kostwinner maar dat kan je alleen uit de tekst halen. De afschaffing van de aanrechtsubsidie raakt inderdaad die gezinnen waar er maar eentje werkt.
Ten tijde van het lerarentekort waren de lerarenlonen nog steeds laag. Volgens mij willen meerdere partijen de lerarenlonen nog steeds verhogen. Vraag en aanbod is dus verreweg niet de belangrijkste factor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef L3IPO het volgende:
Die hebben toch een prima loon? Zij hebben gewoon pech dat ze een beroep hebben die overgenomen kan worden door veel andere mensen, waardoor de lonen niet zo hoog zijn. Ook hier werkt in een zekere mate het vraag/aanbod principe.
Als je het werk niet wilt doen om je punt te bewijzen moet je het ook niet vreemd vinden dat je niemand je punt accepteert. Wat ik wel vreemd vindt is dat als iemand dan het werk doet om een punt te bewijzen, in dit geval Halsema en Sap, dat je dat punt dan ondanks het bewijs nog steeds afwijst.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:34 schreef nikk het volgende:
Zoals ik al zei, ik wacht wel op het weerwoord van de VVD. Ik heb weinig behoefte vele uren te steken in het rekenwerk. Net zoals niemand op dit forum de berekeningen die Groen Links heeft gemaakt ook zelf zou kunnen doen.
die vliegtuigmaatschappij jeweets.quote:
Goed stuk. Zo zie je maar waarom Rutte zoveel moet compenseren door gemiddeld 75% meer woorden te gebruiken dan andere lijsttrekkers. De scoutinghopman verkoopt nml een broodje aap verhaal.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:58 schreef TNA het volgende:
[ afbeelding ]
Het stereotype dat de VVD er vooral voor de rijken is, wordt andermaal bevestigd. Alleenverdieners en mensen in de bijstand worden hard gepakt op hun netto-inkomen, de rijken profiteren van de HRA. Ik hoor graag hoe VVD'ers hier deze cijfers kunnen verantwoorden. Overigens realiseer ik me dat dit artikel van GL-politici afkomstig is, maar er is hier vanzelfsprekend ruimte voor discussie.
De VVD mag wat mij betreft eerlijk zijn: je doet alleen mee met een goed inkomen en als je dat niet hebt hoor je niet bij ons thuis.
Aanvullend: http://www.depers.nl/economie/481780/De-VVD-werkt-niet.html
En jij studeert economie? Luister maar eens goed naar Greenspan, volg je vanaf daar het verhaal terug naar rond de jaren 80. Het is een ideologische fout, geen foutje in een systeem. Greenspan was iig mans genoeg om dat toe te geven. Of ga terug naar < 1900 als je toch echt bezig bent. Het is wel fijn om te weten wat allemaal vooraf ging aan de jaren 80. Het begrip van de huidige crisis ligt niet alleen in de jaren 80, dat zou te oppervlakkig zijn. Het culmineert iig in de jaren 80. Achteraf een beetje alsof Jezus de steen voor zijn grot wergduwt en herboren wordt. Blijkbaar was er toen een politiek en economisch convergentiepunt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mensen die denken dat de kredietcrisis veroorzaakt is door bankiers, rijke mensen en alle andere mensen die meer hebben dan hen zelf hebben echt ongelijk. De kredietcrisis is ontstaan doordat grote fouten in het financiele en monetaire systeem bestaan. Even cross-posten uit een ander topic:
[..]
Ik zou er bijna socialist van worden. Goed stukquote:Op donderdag 27 mei 2010 04:33 schreef Orange_Devil het volgende:
Ik lees dit forum de laatste paar weken regelmatig om een beetje in contact te blijven met de politieke situatie in Nederland. Ik woon zelf namelijk al een tijdje bij mijn vriendin in Duitsland. Wij zijn beiden van plan om binnen een paar jaar in Nederland te gaan wonen en werken. Doordat ik in Duitsland woon en hiervoor een Engelstalige studie heb gevolgd schrijf ik al tijden geen Nederlands meer, dus bij voorbaat excuses voor spel- en grammatica fouten, aldaar dit forum daar soms nogal veel om schijnt te geven.
Jammer genoeg gaat het geld van de kinderbijslag toch echt naar die luie kansloze ouders in dat soort gevallen.quote:De kinderbijslag is er voor de kinderen, niet voor de ouders. Al zouden de ouders de meest luie en kansloze mensen in heel Nederland zijn, dan nog kun je de kinderen niet straffen voor het gedrag van de ouders.
Dit he.. iedereen stemt toch voor zijn eigen belang?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef Chewie het volgende:
Wel frappant, VVD kiezers schijnen volgens de tegenstanders met hun portemonnee te stemmen maar in dit topic bewijzen deze tegenstanders exact hetzelfde te doen.
Dan zou ik dus als extern ingehuurde bij de lokale overheid PvdA moeten stemmen? Dacht het nietquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit he.. iedereen stemt toch voor zijn eigen belang?
Zou eerder de belastingen, premie volksverzekeringen en werkgeverskosten aan de ondekant omlaag willen hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rest van het artikel:quote:Harder werken heeft voor armen geen zin
AMSTERDAM - Amsterdammers met een minimuminkomen hebben te maken met een aanzienlijke armoedeval. Als zij zelf meer geld gaan verdienen, leidt dat slechts tot een kleine stijging van hun besteedbaar inkomen.
De oorzaak is een combinatie van allerlei landelijke en gemeentelijke inkomensondersteunende maatregelen voor minima, die wegvallen als zij meer gaan verdienen.
Met als verschil dat ze het dan zelf verdienen en niet de rest van NL hen moet onderhouden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:29 schreef nikk het volgende:
Om het allemaal in perspectief te plaatsen:
[..]
Rest van het artikel:
http://www.volkskrant.nl/(...)_voor_armen_geen_zin
En hier heb ik al moeite mee.quote:Op donderdag 27 mei 2010 04:33 schreef Orange_Devil het volgende:
De armoedegrens is het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). De armoedegrens in Nederland voor een echtpaar met 2 kinderen, zoals in voorbeeld 3 van Halsema and Sap's stuk op de eerste pagina, was in 2005 tussen de 1440 en 1640 euro per maand, afhankelijk van of je de basisbehoeftenvariant of de lage-inkomensgrens of de niet-veel-maar-toereikendvariant hanteerd. De Europese armoedegrens in 2005 voor een echtpaar met 2 kinderen was 1800 euro per maand (bron: CBS armoedemonitor 2007, pagina 22. http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)armoedemonitor.pdf).
Volgens de berekeningen van Halsema en Sap zit het netto inkomen van een Nederlands echtpaar met 2 kinderen waarvan beide in de bijstand nu, 5 jaar later, op 1695 euro per maand. Dit is dus net op het randje, of zelfs daar onder, ervan afhangende welke maat je hanteert en hoe de armoedegrens de afgelopen 5 jaar veranderd is. Hier kan dus niks van af. Mensen in deze categorie behoren tot de meest kwetsbare in Nederland en ik snap niet hoe jij, of de VVD, of wie dan ook, denkt van deze kale kip te kunnen plukken. Ik snap al helemaal niet hoe dit goed te praten valt.
Een theoretische armoedeval betekent nog niet dat deze theoretische werkelijkheid gestalte krijgt in de praktijk in de vorm van het niet gaan werken. Daarmee onderschat je de drang van de mens om zich buiten 4 muren te begeven en te werken. Maar goed, je kan ook uitgaan van een negatief mensbeeld, dan zou je de zweep erbij moeten halen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:29 schreef nikk het volgende:
Om het allemaal in perspectief te plaatsen:
[..]
Rest van het artikel:
http://www.volkskrant.nl/(...)_voor_armen_geen_zin
Je vergelijkt jouw netto inkomen met het brutoinkomen wat gebruikt wordt voor het bepalen van de armoedegrens. Daar gaan dus enkele honderden euro's nog vanaf.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En hier heb ik al moeite mee.
Ik leef volgens sommige linkse idioten dus onder of op de armoedegrens, maar ik voel me bevoorrecht en zelfs rijk. Ik behoor bij de rijkste 6 ŕ 7% van de wereldbevolking!
Ik heb met dat inkomen (door omstandigheden zit ik al vanaf 2003 tussen de 1650 en 1800 netto) een koophuis, een 5 jaar oude middenklasser (Energielabel B natuurlijk), een computer voor elk gezinslid (4 stuks dus), een redelijk prijzige hobby (fotografie) en ik ga gewoon midden in het hoogseizoen elk jaar op vakantie, dit jaar wordt het Frankrijk.
Is dat armoede?
Is dat een minimum aan menswaardigheid in mijn bestaan?
Donder toch op.
Linkse mafketels hebben een decadente voorstelling van armoede, dat is het probleem!
Yeah right.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:34 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Een theoretische armoedeval betekent nog niet dat deze theoretische werkelijkheid gestalte krijgt in de praktijk in de vorm van het niet gaan werken. Daarmee onderschat je de drang van de mens om zich buiten 4 muren te begeven en te werken. Maar goed, je kan ook uitgaan van een negatief mensbeeld, dan zou je de zweep erbij moeten halen.
Daarnaast de vraag: is EE de enige kostwinner van het genoemde gezin?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je vergelijkt jouw netto inkomen met het brutoinkomen wat gebruikt wordt voor het bepalen van de armoedegrens. Daar gaan dus enkele honderden euro's nog vanaf.
Helemaal gelijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En hier heb ik al moeite mee.
Ik leef volgens sommige linkse idioten dus onder of op de armoedegrens, maar ik voel me bevoorrecht en zelfs rijk. Ik behoor bij de rijkste 6 ŕ 7% van de wereldbevolking!
Ik heb met dat inkomen (door omstandigheden zit ik al vanaf 2003 tussen de 1650 en 1800 netto) een koophuis, een 5 jaar oude middenklasser (Energielabel B natuurlijk), een computer voor elk gezinslid (4 stuks dus), een redelijk prijzige hobby (fotografie) en ik ga gewoon midden in het hoogseizoen elk jaar op vakantie, dit jaar wordt het Frankrijk.
Is dat armoede?
Is dat een minimum aan menswaardigheid in mijn bestaan?
Donder toch op.
Linkse mafketels hebben een decadente voorstelling van armoede, dat is het probleem!
Ja.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:39 schreef morg78 het volgende:
[..]
Daarnaast de vraag: is EE de enige kostwinner van het genoemde gezin?
Halsema en Sap berekenen een netto-inkomen en de figuur waar ik op reageerde noemde dat randje armoedegrens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je vergelijkt jouw netto inkomen met het brutoinkomen wat gebruikt wordt voor het bepalen van de armoedegrens. Daar gaan dus enkele honderden euro's nog vanaf.
Dat noemde ik geen randje armoedegrens, dat deed het CBS 3 jaar terug, en wel voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen als totaal netto inkomen (dus inclusief kinderbijslag, zorgtoeslag enzovoorts). Is dat bij jou ook het geval?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Halsema en Sap berekenen een netto-inkomen en de figuur waar ik op reageerde noemde dat randje armoedegrens.
Vandaar mijn reactie.
Gelukkig is kinderbijslag niet het enige wat we in Nederland doen om kinderen een eerlijke kans te geven. In de meest extreme gevallen, als de ouders hun kinderen verwaarlozen door bijvoorbeeld dat geld van de kinderbijslag niet voor hun kinderen te gebruiken (en dan heb je het denk ik al over een hele kleine groep mensen, ik gok zo dat het een veilige aanname is dat veruit de meeste mensen, arm of rijk, van hun kinderen houden en ze zo goed mogelijke kansen willen bieden) en ze daarmee achter stellen, dat de kinderen zelfs uit huis kunnen worden genomen. Je kan van mening zijn dat we daar in Nederland niet streng genoeg mee zijn, of niet genoeg controleren. Daar weet ik verder niet zo veel over dus heb ik er ook geen mening over. Maar ik zie niet in hoe dat een argument zou kunnen zijn om de kinderbijslag af te schaffen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:45 schreef Amos_ het volgende:
Jammer genoeg gaat het geld van de kinderbijslag toch echt naar die luie kansloze ouders in dat soort gevallen.
1. Die berekening van Halsema en Pol is gekleurd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:50 schreef Orange_Devil het volgende:
Wat ik mij afvraag is waarom je met jouw inkomen voor de VVD zou willen stemmen, aangezien die bij jou (zie voorbeeld 1 en 2 van Halsema en Pol) tussen de 200 en 250 euro per maand willen komen halen en dit terug willen geven aan de hoogste inkomens (zie tekst, met name de rechterkolom)?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:11 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
1. Die berekening van Halsema en Pol is gekleurd.
2. Ik geef liever aan de groep die ik nodig heb, dan aan de groep die mij alleen maar meer zal gaan kosten.
3. Ik ben liever solidair met de groep waartoe ik wil behoren, dan met de groep die nooit enige dankbaarheid zal tonen voor mijn 'afdracht' ten bate van hun inkomsten.
En zo zit ik er in. Vooral dat solidariteitsjammeren van SP en PvdA hangt me mijlenver de strot uit. Ik MOET solidair zijn, maar velen van de netto ontvangers van onze verzorgingsstaat zijn niet eens solidair met mijn normen en waarden, laat staan met mij als individu. Dus laat ik ze met schoon geweten liever verrekken.
ik snap niet hoe ze trouwens op bruto -> netto zo hard dalen? Kan iemand me dat verhelderen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:17 schreef ethiraseth het volgende:
Laat dan zien waarom het gekleurd is. Zegge dat het zo is stelt niks voor. Toon eens aan dat het niet klopt.
De huurstijging bedraagt 2 procent per jaar. Dat is hetzelfde als in de afgelopen jaren... En als alleenstaande die 1800 euro netto verdient heb je niet eens recht op huurtoeslag. In dit topic worden bedragen genoemd als 1700 en 1800 euro (bruto weliswaar) die dan een armoedegrens moeten voorstellen. Houd toch op.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:26 schreef Rosite het volgende:
Als je gewoon bi j wijze van spreken 1800 euro netto verdient en je woont in een huurhuis, dan gaat het programma van de VVD je kapitalen kosten de komende jaren. Gaat helemaal niet alleen om mensen met lage inkomens die slecht af zijn bij de VVD, de VVD pakt iedereen, behalve de rijken. En doet overactief in bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen. De zich herstellende economie moet niet kapot bezuinigd worden, even iets rustiger aan en in 10 jaar de boel herstellen. Kan Nederland prima aan. De VVD overdrijft ook.
Dat is bizar weinig, maar niet onmogelijk. Gewoon leven naar wat je hebt. Opvang voor die kinderen zou ideaal zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:38 schreef ethiraseth het volgende:
in dit topic: pubers die thuiswonen en mensen die geboren zjin met een zilveren lepel in de mond die roepen dat 1200 netto heel erg veel is om 4 mensen van te onderhouden.
Succes, als de VVD aan de macht komt mag je zelf gaan meemaken hoe het is om met je gekozen beleid te lezen. Je kan er namelijk donder op zeggen dat je eruit vliegt aangezien het VVD beleid gaat zorgen voor een recessie + versoepeling van het ontslagrecht.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is bizar weinig, maar niet onmogelijk. Gewoon leven naar wat je hebt. Opvang voor die kinderen zou ideaal zijn.
Ik werk in de fabriek trouwens
Bij vier personen (2 volwassenen en 2 kinderen) gaat het wel om meer dan 1200 netto hč. Die krijgen 100% van het minimumloon plus nog 20% toeslag vanwege de kinderen. Dan rekenen we de huur- en zorgtoeslag nog niet eens mee. Laat staan allerlei absurde kindregelingen. En als je dan nog eens langer in de bijstand zit krijg je ook nog eens een langdurigheidstoeslag.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:38 schreef ethiraseth het volgende:
in dit topic: pubers die thuiswonen en mensen die geboren zjin met een zilveren lepel in de mond die roepen dat 1200 netto heel erg veel is om 4 mensen van te onderhouden.
Met de VVD op naar de double digitsquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Succes, als de VVD aan de macht komt mag je zelf gaan meemaken hoe het is om met je gekozen beleid te lezen. Je kan er namelijk donder op zeggen dat je eruit vliegt aangezien het VVD beleid gaat zorgen voor een recessie + versoepeling van het ontslagrecht.
en wat vertelt deze grafiek ons ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:52 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Met de VVD op naar de double digitsAmerika is uitgedroomd en wij moeten blijkbaar nog beginnen aan " The American dream"
[ afbeelding ]
'Gekleurd zijn' is iets anders als 'niet kloppen'.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:17 schreef ethiraseth het volgende:
Laat dan zien waarom het gekleurd is. Zegge dat het zo is stelt niks voor. Toon eens aan dat het niet klopt.
Thatcher/Reagan, neo-liberalisme --> brengt ons recessies, booms & busts en hoge spikes qua werkeloosheid. De inkomensverschillen groeien en de GDP groei over de periode 1980 tot nu vergeleken met daarvoor (1950-1980) is schrikbarend lager (ondanks bv internet en een complete technologische explosie)quote:
ik ken ook mijn macro economie wel, maar waar staat de verticale as nou voor? GDP?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Thatcher/Reagan, neo-liberalisme --> brengt ons recessies, booms & busts en hoge spikes qua werkeloosheid. De inkomensverschillen groeien en de GDP groei over de periode 1980 tot nu vergeleken met daarvoor (1950-1980) is schrikbarend lager (ondanks bv internet en een complete technologische explosie)
Full employment is hoger in een laissez-faire/neo-liberaal systeem.
Aantal werkelozen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ken ook mijn macro economie wel, maar waar staat de verticale as nou voor? GDP?
Hoi Dramatiekquote:
quote:
Het had lange usernamekotser moeten zijn. Volgens mij ben jij geen gemakkelijk klant voor een VVV kantoor. Kan de medewerker in kwestie het dia apparaat uit de kast halen om je 1200 voorbeelden te laten zien.quote:
Waardeloze grafiek in deze context. Werkloosheid is geen direct gevolg van economische crisis. werkloosheid is op zijn laagst vlak voordat de hele boel in elkaar dondert en op zijn hoogst als het weer gaat aantrekken.quote:
Dat iets een lagging indicator is betekent niet dat het geen gevolg is. Het ging me niet zozeer om de aantallen nu maar om het patroon. Het heeft weinig zin om te bashen op groepen werkelozen wanneer de hoge werkeloosheids en sterke fluctaties hierin een gevolg zijn van de neo-liberale wereld waarin we met zijn allen leven. Dat is hetzelfde als iemand de huid volschelden omdat hij nat wordt van de regen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waardeloze grafiek in deze context. Werkloosheid is geen direct gevolg van economische crisis. werkloosheid is op zijn laagst vlak voordat de hele boel in elkaar dondert en op zijn hoogst als het weer gaat aantrekken.
Als je wilt discussiëren heb je toch voorbeelden en argumenten nodig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Het had lange usernamekotser moeten zijn. Volgens mij ben jij geen gemakkelijk klant voor een VVV kantoor. Kan de medewerker in kwestie het dia apparaat uit de kast halen om je 1200 voorbeelden te laten zien.
Ik kan wel wat redenen bedenken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:18 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Als je wilt discussiëren heb je toch voorbeelden en argumenten nodig.
Waarom zou ik in godsnaam discussiëren met een VVV-vrouwke
Omdat ze je geen kaart wilt verkopen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:32 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik kan wel wat redenen bedenken.
voorbeelden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |