quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:14 schreef Yreal het volgende:[..]
Waardeloze grafiek in deze context. Werkloosheid is geen direct gevolg van economische crisis. werkloosheid is op zijn laagst vlak voordat de hele boel in elkaar dondert en op zijn hoogst als het weer gaat aantrekken.
Dat iets een lagging indicator is betekent niet dat het geen gevolg is. Het ging me niet zozeer om de aantallen nu maar om het patroon. Het heeft weinig zin om te bashen op groepen werkelozen wanneer de hoge werkeloosheids en sterke fluctaties hierin een gevolg zijn van de neo-liberale wereld waarin we met zijn allen leven. Dat is hetzelfde als iemand de huid volschelden omdat hij nat wordt van de regen.
Met een nog soepeler ontslagrecht hebben we zodadelijk een kans van 1 op 10 of nog net iets meer om werkeloos te raken. Bij de volgende crisis dus fijn naar de double digits. Wanneer we dan vanaf 3.2% komen (zoals nu) kunnen we flink zeiken op de 7% aan luie honden die erbij komt. Dat ze misschien 20 jaar gewerkt hebben boeit er dan niet toe. Lui zijn ze. Steuntrekkers. Ik geloof toch nog altijd dat mensen die werkeloos worden eerst werkten en niet werkeloos uit de lucht gevallen zijn. Iets zegt me dan dat hun de wil niet ontbreekt om te werken.
[ Bericht 6% gewijzigd door dramatiek op 27-05-2010 15:28:39 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie