abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:03:00 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81952167
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Alsof ze dat gaan doen
Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
pi_81952278
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
Ik ben wel benieuwd wie dit keer de grootste zal worden.

Zal het uiteindelijk een strijd tussen de PvdA en VVD worden?
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:05:44 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81952296
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers die rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Ik vind het redelijk bizar dat jij in feite stelt dat degenen die Rutte als beste debater hebben aangewezen mensen zijn die niet zeker zijn van hun baan, de onderbouwing van het programma van de VVD niet hebben gelezen of daarvan kennis hebben genomen en klaarblijkelijk in jouw opinie een verkeerde stem in de peiling hebben gegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81952427
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer we de feiten op een rijtje zetten, kijken naar de huidige situatie binnen dit forum en inzien wat de ontwikkelingen binnen dit topic zijn, lijkt het me evident wat de juiste keuze is.

Om het maar nog politieker te stellen .
bij evident raak ik je kwijt....

toch jammer dat het belangrijker is om voor je partij op te komen (die je al in je hoofd hebt om op te stemmen ) dan proberen uit te leggen aan mensen die ook "moeten" gaan stemmen om de verschillen uit te leggen van de partijen....

maar goed ik ben al weg

game on voor de politieke pikkies (zo noem ik ze , niet rot bedoeld verder )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_81952502
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:56 schreef Rosite het volgende:
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
Een goed debater zijn betekent in Nederland kennelijk dat je leugens zodanig weet te verpakken dat mensen ze toch gaan geloven.

Toch snap ik niet dat niet meer mensen de plannen van de VVD doorzien. De VVD bezuinigt het meest van allemaal en ontziet de hoogste inkomensgroepen. Eén keer raden wie dan de rekening gaat betalen.

De VVD probeert zich te profileren als "de werkelijke partij van de arbeid" en hamert erop dat de lasten voor iedereen worden verlicht. Jaja. Hoe naiëf ben je als je zo'n verhaal gelooft.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:12:21 #126
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81952625
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk ook om hoe deze positie is ten opzichte van de andere lijsttrekkers en daarin komt hij, mijn inziens, nog niet uit de verf als iemand die er met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Maar ik heb de indruk dat jij sowieso Cohen de beste vindt en al voorgenomen hebt om op hem te stemmen, dus je kan dit verder negeren.
Van de lijsttrekkers van drie grote partijen (CDA, PvdA & VVD) lijkt hij me de beste bestuurder. Dat is uiteraard erg subjectief... Al kan ik het natuurlijk wel verdedigen, betwijfel ik het of iemand daar op zit te wachten.

Net als de rest van Nederland zal ik me laten leiden door: vooroordelen, verdraaide feiten, eigenbelang en mooipraterij van politici. Niet leuk nog goed maar zo is het nu eenmaal, en alhoewel ik overweeg op de PvdA te stemmen zal ik dat niet doen als het er uit ziet dat ze toch groter worden dan de VVD dan zal ik op D'66 stemmen. Of misschien stem ik sowieso op D'66 wie weet.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_81952649
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:08 schreef prupke het volgende:

[..]

bij evident raak ik je kwijt....

toch jammer dat het belangrijker is om voor je partij op te komen (die je al in je hoofd hebt om op te stemmen ) dan proberen uit te leggen aan mensen die ook "moeten" gaan stemmen om de verschillen uit te leggen van de partijen....

maar goed ik ben al weg

game on voor de politieke pikkies (zo noem ik ze , niet rot bedoeld verder )
Het probleem is dat tegenstanders van een bepaalde partij gemiddeld weinig tot geen kennis hebben van de standpunten van die partij. Soms kennen mensen de standpunten van hun eigen partij niet eens.

Het is best moeilijk om neutraal neer te zetten waarom je op een bepaalde partij wel of niet moet stemmen. Dat ligt vooral aan hoe jij Nederland in de toekomst eruit wil laten zien.

Wat is jouw toekomstbeeld? Daar kan dan een partij bij gezocht worden.

Maar dat is, denk ik, een discussie voor een eigen topic
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:13:23 #128
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81952667
quote:
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
Hebben ze ook gezegd dat de huren de afgelopen 30 40 jaar ook met 60% gestegen zijn?

Toen ik nog klein was betaalde mijn ouders ook maar 300 gulden huur. Voor zo'n zelfde huis betaal je nu met gemak 500 euro huur. En dan praat ik over begin jaren 70.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:19:38 #129
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81952872
Ik zie nu dat dat stukje over die rode loper er op tv best spectaculair uit zag, in het echt was dat nogal sullig.

Roemer was een zeer prettige verrassing, de enige met een beetje zelfspot. Halsema had een grappig momentje waarbij ze onbewust sneaky stond te lachen om degene die door Tweebeeke op de pijnbank werd gelegd, dat kon de zaal wel waarderen. En het mooiste was Cohen, die eindelijk eens wél zijn cijfers paraat had, en daarom getrakteerd werd op een daverend cynisch applaus.

Trouwens geweldig dat Pechtold een breekpunt heeft gemaakt van de huizenmarkt. We kunnen het ons niet permitteren om die niet te hervormen. Tevens is daarmee een VVD/CDA/D66/CU kabinet onwaarschijnlijk geworden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:19:53 #130
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81952888
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:09 schreef Boldface het volgende:

[..]

Een goed debater zijn betekent in Nederland kennelijk dat je leugens zodanig weet te verpakken dat mensen ze toch gaan geloven.

Toch snap ik niet dat niet meer mensen de plannen van de VVD doorzien. De VVD bezuinigt het meest van allemaal en ontziet de hoogste inkomensgroepen. Eén keer raden wie dan de rekening gaat betalen.

De VVD probeert zich te profileren als "de werkelijke partij van de arbeid" en hamert erop dat de lasten voor iedereen worden verlicht. Jaja. Hoe naiëf ben je als je zo'n verhaal gelooft.
Ze hebben al aangegeven dat het voor iedereen lastig gaat worden maar dat alles erop gericht is om er straks beter uit te komen. Ik ga er zelf van uit het de komende jaren ook minder te krijgen maar hoop dat het daarna beter en makkelijker leven wordt. Iedere generatie maakt een ernstige crisis mee ik ga ervanuit dat het voor mij deze zal zijn.

Met halfslachtige maatregelen blijven we aanmodderen het wordt tijd een keer echt orde op zaken te stellen. Links nederland vergeet dat de inkomsten uit onze gasbel binnenkort ook op gedroogd zijn. Dan valt een heel flink deel inkomen weg. Daar moet ook nu reeds rekening mee worden gehouden. Femke lul mooi groen maar ze vult wel milieuonvriendelijk aan uitgaven aan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:20:21 #131
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81952902
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:13 schreef marky het volgende:

[..]

Hebben ze ook gezegd dat de huren de afgelopen 30 40 jaar ook met 60% gestegen zijn?

Toen ik nog klein was betaalde mijn ouders ook maar 300 gulden huur. Voor zo'n zelfde huis betaal je nu met gemak 500 euro huur. En dan praat ik over begin jaren 70.
Inflatie zuigt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:22:27 #132
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81952971
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Inflatie zuigt.
Helaas niet alleen inflatie. Zelf ook een tijdje gehuurd gemiddelde stijging was toen 3%.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:23:27 #133
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953008
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:12 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Van de lijsttrekkers van drie grote partijen (CDA, PvdA & VVD) lijkt hij me de beste bestuurder.
Ik kom tot een andere opvatting, maar ik heb deze afgeleid aan zijn tv-optredens in talkshows en de verkiezingsdebatten.
Voor een staatsman en burgervader erg onwaardig stamelende en bij tijd en wijlen onzekere en defensieve indruk.
Ik vind het ook tegenvallen dat zijn dossierkennis hier en daar te wensen over laat.

Maar goed, dit is slechts mijn opinie.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:25:34 #134
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953086
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:19 schreef Horloge het volgende:

Trouwens geweldig dat Pechtold een breekpunt heeft gemaakt van de huizenmarkt. We kunnen het ons niet permitteren om die niet te hervormen. Tevens is daarmee een VVD/CDA/D66/CU kabinet onwaarschijnlijk geworden.
De soep wordt nooit zo heet gegeten, als ze wordt opgediend.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:28:57 #135
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_81953189
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kom tot een andere opvatting, maar ik heb deze afgeleid aan zijn tv-optredens in talkshows en de verkiezingsdebatten.
Voor een staatsman en burgervader erg onwaardig stamelende en bij tijd en wijlen onzekere en defensieve indruk.
Ik vind het ook tegenvallen dat zijn dossierkennis hier en daar te wensen over laat.

Maar goed, dit is slechts mijn opinie.
Ach, we hebben al een premier die zich overduidelijk voor de kamer liet souffleren en die zich als een schoothondje gedraagt tegenover wereldleiders dus we kunnen er alleen maar op vooruit gaan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:32:18 #136
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_81953299
Probleem met Cohen is natuurlijk ook dat hij nog nooit ergens voor gekozen is. Hij was staatssecretaris en daar is geen verkiezing voor. Daarna werd hij burgemeester en daar is ook geen verkiezing voor. Dit is dus ook allemaal nieuw zo'n campagne.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_81953302
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:19 schreef Horloge het volgende:
Prima dat hij dat deed, inderdaad. Een kabinet waarvan VVD en CDA de kern vormen, zou namelijk een ramp voor Nederland betekenen. Dat betekent namelijk: geld blijven weggeven aan de rijksten, terwijl mensen met modale inkomens (of minder) de klappen van de crisis mogen opvangen; een crisis die uitgerekend door rechts beleid is veroorzaakt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:32:49 #138
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81953325
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ach, we hebben al een premier die zich overduidelijk voor de kamer liet souffleren en die zich als een schoothondje gedraagt tegenover wereldleiders dus we kunnen er alleen maar op vooruit gaan.
Niet als hij herkozen wordt.

Stomme Comeback Kid met zijn: "Wat kijk je lief". ;_;
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:37:49 #139
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953493
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde je zijn eigen minister (Donner). Het lijkt me lastig om je vanuit vak K je te laten souffleren door de Kamer.

Overigens gaat het mij niet om 'om er op vooruit te gaan', maar om de beste. Die krijgt mijn stem.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:38:46 #140
38114 beantherio
pi_81953520
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het wordt mijn nieuwe ringtone. Er bestaat geen soundbite die me zou dwingen om sneller op te nemen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:40:28 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81953577
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:38 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het wordt mijn nieuwe ringtone. Er bestaat geen soundbite die me zou dwingen om sneller op te nemen.

PS was volgens mij "Wat kijkt u lief"of "U kijkt zo lief"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81953607
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Boldface het volgende:
een crisis die uitgerekend door rechts beleid is veroorzaakt.
Rechts beleid? Nee, de kern van de crisis zit hem in de bedreven monetaire politiek, het monetaire stelsel en manier waarop het fiscale stelsel schulden verkiest boven bezit. Het zijn juist Keynesiaanse belastingmaatregelen die bezit altijd hard treffen, sparen wordt door Keynesiaanse economen als een marktinefficientie gezien die voorkomen moet worden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:43:14 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81953664
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Don't hate the player, hate the game. Balkie is nu eenmaal 'smooth with the ladies'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_81953767
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rechts beleid? Nee, de kern van de crisis zit hem in de bedreven monetaire politiek, het monetaire stelsel en manier waarop fiscale stelsel schulden verkiest boven bezit. Het zijn juist Keynesiaanse belastingmaatregelen die bezit altijd hard treffen, sparen wordt door Keynesiaanse economen als een marktinefficientie gezien die voorkomen moet worden.
Een cultuur waarin schulden de voorkeur hebben boven bezit kan ontstaan omdat het belastingtechnisch veel interessanter (lees: voordeliger) is om schulden te hebben dan bezit. De Nederlandse hypotheekschuld stijgt al jaren explosief. Er moet dringend ingegrepen worden, maar partijen als het CDA en de VVD geven niet thuis.

Overigens is de crisis voor een belangrijk deel veroorzaakt door rechts, republikeins beleid in de VS (vrij vertaald: geld uitdelen aan de rijksten) waardoor de Amerikaanse middenklasse in problemen kwam en hun hypotheken niet meer kon opbrengen.

En dan laten we de graaicultuur bij banken en in het bedrijfsleven nog maar even buiten beschouwing.
pi_81953852
Edit: inmiddels gevonden.

[ Bericht 86% gewijzigd door MoonCore op 27-05-2010 01:29:38 ]
De banaan is krom.
pi_81953943
quote:
Ook op het vlak van de nivellering sprak hij onwaarheden. Bij de geaccepteerde GINI index staat NL. ergens in de twintig.
Tup=here
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2010 @ 00:55:23 #147
862 Arcee
Look closer
pi_81953981

In de OP?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81954073
Flitsen van het debat gezien. Maar ik had verwacht dat Rouvoet het wel beter zou doen. Ik kan me nog herinneren dat hij het bij een debat voor de Europese Grondwet het heel goed deed.
pi_81954083
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:30 schreef timmmmm het volgende:
Zo zijn we niet getrouwd, OldJeller
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben ertegen!
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  donderdag 27 mei 2010 @ 01:09:17 #150
38114 beantherio
pi_81954240
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:59 schreef Toad het volgende:
Flitsen van het debat gezien. Maar ik had verwacht dat Rouvoet het wel beter zou doen. Ik kan me nog herinneren dat hij het bij een debat voor de Europese Grondwet het heel goed deed.
Hij is gewoon ondergesneeuwd. Net als Wilders eigenlijk. Ik kan me eigenlijk nauwelijks herinneren wat ze gezegd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')