abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:49:16 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 17:50:44 #2
862 Arcee
Look closer
pi_81387007
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:49 schreef timmmmm het volgende:
Ik zal straks de laatste peilingen in de OP mikken. Eerst mijn avondmaal bereiden.
Okee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81387055
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:17 schreef du_ke het volgende:
Het is niet mis natuurlijk maar dit is niet een overdreven hoog aangeschreven hoogleraarschap. Volgens mij word die post flink gesponsord door het CDA.
En daar heb je natuurlijk geen enkel bewijs voor. Voor zover ik kan zien ging het om een part time bijzonder hoogleraarschap aan de VU. Daar is niks speciaals aan, dat komt regelmatig voor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof. Daarnaast behoor je een wetenschapper natuurlijk niet te beoordelen op zijn titels en functies maar op de kwaliteit van zijn onderzoek/publicaties.
pi_81387352
Dit blijven we volgen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:03:01 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81387418
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En daar heb je natuurlijk geen enkel bewijs voor. Voor zover ik kan zien ging het om een part time bijzonder hoogleraarschap aan de VU. Daar is niks speciaals aan, dat komt regelmatig voor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof. Daarnaast behoor je een wetenschapper natuurlijk niet te beoordelen op zijn titels en functies maar op de kwaliteit van zijn onderzoek/publicaties.
Het hele idee achter een bijzonder hoogleraarschap is dat het door een externe financier bekostigd wordt. Dus ja, het is gesponsord. Wat verder niks hoeft uit te maken natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81387433
TerugVindPeilingen
pi_81387598
Misschien dit topic wat meer posts over de peilingen en wat minder (politiek) geneuzel? Daar zijn de andere topics in dit forum voor.
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:10:19 #8
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_81387646
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:03 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
TerugVindPeilingen
pi_81387755
Paars 3 met GroenLinks erin. Sure.

Paars = PvdA-D66-VVD.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81387828
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En daar heb je natuurlijk geen enkel bewijs voor. Voor zover ik kan zien ging het om een part time bijzonder hoogleraarschap aan de VU. Daar is niks speciaals aan, dat komt regelmatig voor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof.
Die redenen om dat aan te nemen zijn er wel degelijk. Anders zeg ik het verdomme toch niet ?
Nou was de sponsor voornamelijk het CNV ipv het CDA maar die zaten begin jaren 90 nog aardig dicht op elkaar

o.a.
http://www.trouw.nl/krant(...)_niet_zo_groot_.html
quote:
Balkenende houdt donderdag zijn oratie 'Over verantwoordelijkheid en economie, wat nu?' voor de onlangs ingestelde leerstoel 'Christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij' aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. De leerstoel is ingesteld door de vakcentrale CNV en het Slotemaker de Bruine Instituut, het scholingscentrum van de christelijk-sociale organisaties. Op hem rust de taak het begrip 'verantwoordelijkheid' invulling te geven en daarmee de christelijk-sociale wetenschap een volwaardige plaats te geven tussen de neo-klassieke en Keynesiaanse economen.
quote:
Geen aflevering van het maandblad Christen Democratische Verkenningen of er stond wel een bijdrage van mr.drs. J.P. Balkenende in. Mr.dr. Balkenende werd het in 1992 toen hij promoveerde op het onderwerp ‘Overheidsregelgeving en maatschappelijke organisaties.’ Prof.mr.dr. Balkenende trad het jaar daarop aan. Toen werd hij voor een dag per week benoemd tot bijzonder hoogleraar ‘christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij’ aan de VU. De leerstoel werd mede bekostigd door de christelijke vakbeweging, het CNV.
en
quote:
Balkenende was de eerste hoogleraar Christelijk Sociaal Economisch denken aan de Vrije Universiteit, die in 1991 mede door het CNV werd ingesteld om het erfgoed uit te dragen.
en
quote:
In 1993, een jaar nadat hij gepromoveerd was op Overheidsregelgeving en maatschappelijke organisaties, werd Balkenende bijzonder hoogleraar `christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij' aan de faculteit economie van de VU. De basis voor zijn kennis had hij al gelegd tijdens zijn historische studie. De leerstoel werd mede ondersteund door het CNV. Voor een typische christen-democraat als Balkenende is politiek weliswaar belangrijk, maar ook bepaald niet alles. Essentieel is voor hem het onderscheid tussen staat en maatschappij. De staat moet de maatschappij vooral niet voor de voeten lopen. Mensen kunnen met elkaar heel veel zelf. Christelijk-sociaal denken is dan ook meer gericht op de samenleving dan op de politiek.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81387853
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Paars 3 met GroenLinks erin. Sure.

Paars = PvdA-D66-VVD.
En met GroenLinks erbij spreekt men van Paars+.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_81387949
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En met GroenLinks erbij spreekt men van Paars+.
Wat begrijp je niet aan Paars III ?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_81387961
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het hele idee achter een bijzonder hoogleraarschap is dat het door een externe financier bekostigd wordt. Dus ja, het is gesponsord. Wat verder niks hoeft uit te maken natuurlijk.
De niet zo heel hoge status die ik er aan gaf had er eerder mee te maken dat het een hoogleraarschap van 1 dag in de week was.
pi_81388158
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
Nou was de sponsor voornamelijk het CNV ipv het CDA maar die zaten begin jaren 90 nog aardig dicht op elkaar
Dan moet je ook daar even bewijs voor leveren, deze passage is namelijk essentieel voor het geleverde bewijs om overeind te blijven.

Uit het Trouw artikel:
quote:
De leerstoel werd mede bekostigd door de christelijke vakbeweging, het CNV.
Mede is niet voornamelijk. Je interpreteert allerlei zaken tendentieus, dat is ook een reden waarom dit nogal een twijfelachtig statement is:
quote:
Anders zeg ik het verdomme toch niet ?
pi_81388239
Er klopt niets van de peilingen in OP.
pi_81388276
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:26 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Er klopt niets van de peilingen in OP.
Ze kloppen wel, maar zijn inmiddels enkele weken oud.
pi_81388335
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan moet je ook daar even bewijs voor leveren, deze passage is namelijk essentieel voor het geleverde bewijs om overeind te blijven.

Uit het Trouw artikel:
[..]

Mede is niet voornamelijk. Je interpreteert allerlei zaken tendentieus, dat is ook een reden waarom dit nogal een twijfelachtig statement is:
[..]
Uit het stuk uit Trouw dat ik quotte
quote:
De leerstoel is ingesteld door de vakcentrale CNV en het Slotemaker de Bruine Instituut, het scholingscentrum van de christelijk-sociale organisaties.
Zijn hoogleraarschap werd dus betaald door 2 christendemocratische organisaties.

Dus al bijna van plan om deze opmerking in te trekken?
quote:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof.
Aangezien ik overduidelijk het tegendeel heb bewezen.
pi_81388346
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ze kloppen wel, maar zijn inmiddels enkele weken oud.
Ja precies. Ik vind dat niet kunnen.
pi_81388379
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan Paars III ?
En wat begrijp jij niet aan +?
pi_81388410
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:29 schreef zomaareenmensenzo het volgende:

[..]

Ja precies. Ik vind dat niet kunnen.
Maar het komt goed:
quote:
Ik zal straks de laatste peilingen in de OP mikken. Eerst mijn avondmaal bereiden.
pi_81388780
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar het komt goed:
[..]

Thanks en smakelijk, Ik neem nog een baco.
pi_81388811
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uit het stuk uit Trouw dat ik quotte
[..]

Zijn hoogleraarschap werd dus betaald door 2 christendemocratische organisaties.
Lees je iets anders dan ik opschrijf? CDA, CNV en SBI zijn organisaties met een Christelijke achtergrond, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er een organisatorische en financiële link is tussen deze partijen. Ook dat je stelt dat het christendemocratische organisaties zijn laat wederom zien dat je dingen bedenkt die er niet zijn, je probeert daarmee een link te leggen met het CDA, een link die je op deze gronden natuurlijk ook met de CU zou kunnen leggen. Het is nog steeds geen sterk verhaal du_ke, vooralsnog kunnen we aannemen dat het een regulier bijzonder hoogleraarschap betrof met het bijbehorende academische niveau en niet een cadeautje voor Balkenende/het CDA.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:11:55 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81389804
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lees je iets anders dan ik opschrijf? CDA, CNV en SBI zijn organisaties met een Christelijke achtergrond, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er een organisatorische en financiële link is tussen deze partijen. Ook dat je stelt dat het christendemocratische organisaties zijn laat wederom zien dat je dingen bedenkt die er niet zijn, je probeert daarmee een link te leggen met het CDA, een link die je op deze gronden natuurlijk ook met de CU zou kunnen leggen. Het is nog steeds geen sterk verhaal du_ke, vooralsnog kunnen we aannemen dat het een regulier bijzonder hoogleraarschap betrof met het bijbehorende academische niveau en niet een cadeautje voor Balkenende/het CDA.
Ik zie de link naar het CDA inderdaad ook niet meteen.

Blijft staan dat hij een "bijzonder hoogleraar" was. Het heeft wel een ander cachet dan een gewoon hoogleraarschap.
Een bijzonder hoogleraar is een hoogleraar aan een universiteit die niet door die universiteit wordt betaald en niet deel uitmaakt van de officiële personeelsformatie van die universiteit. Vaak worden dergelijke posten betaald uit speciale fondsen, legaten, of door stichtingen of bedrijven uit min of meer ideële overwegingen of om het eigen vakgebied of de eigen interesse wat meer cachet te geven. Doorgaans is de aanstelling van een bijzonder hoogleraar tijdelijk en parttime.
En dat Balkenende op de VU heeft gestudeerd en hervormd is, heeft ongetwijfeld te maken met de reden dat hij het bijzonder hoogschap dat beschikbaar is gesteld door christelijke organisaties heeft verkregen.
Dat doet op zichzelf helemaal niets af aan de wetenschappelijke kwaliteiten van Balkenende.
Maar Cohen bijvoorbeeld was een "gewone" hoogleraar en is bovendien rector magnificus geweest. Dat stelt naar mijn mening iets meer voor.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81390903
VVD/CDA/PVV gaat het worden.
pi_81392777
Ik hoop dat de VVD gaat winnen, maar zo niet dan hopelijk toch het CDA.
Zo slecht heeft Balkenende het niet gedaan en het is ook nog eens een sympathieke man.
pi_81396960
Wat een oude grafiekjes in die OP.

Zou iemand dit overigens ook in de OP willen zetten?
NOS overzicht peilingen
NOS coalitiespel
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 22:04:58 #27
862 Arcee
Look closer
pi_81396995
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:04 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja, timmmmm zit blijkbaar nog steeds te eten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81397102
pi_81397210
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[ afbeelding ]
"De kiezer is ziek"?

Wat een dramatisch slechte cartoon.

pi_81397323
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"De kiezer is ziek"?

Het is meer dat we, wanneer we eenmaal mogen stemmen, kapot gepeild zijn.
pi_81397427
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het is meer dat we, wanneer we eenmaal mogen stemmen, kapot gepeild zijn.
Dat haal ik er niet uit. En met die kennis vind ik het nog steeds een slechte cartoon.

Daarbij slaat het ook nergens op. Niemand wordt "kapotgepeild". Iedereen die peilingen volgt, doet dat uit vrije wil. En het is net zoveel vrije wil om daar "ziek", "opgewekt" of wat anders van te worden. Geen pistolen op hoofden om mensen te dwingen peilingen te volgen. Geen represailles voor mensen die weigeren een polletje van Maurice de H. in te vullen.

Vast een of ander linksig figuur dat het volk dom en onverstandig vindt (behalve als men maar trouw PvdA stemt natuurlijk...) .

pi_81397508
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat haal ik er niet uit. En met die kennis vind ik het nog steeds een slechte cartoon.

Daarbij slaat het ook nergens op. Niemand wordt "kapotgepeild". Iedereen die peilingen volgt, doet dat uit vrije wil. En het is net zoveel vrije wil om daar "ziek", "opgewekt" of wat anders van te worden. Geen pistolen op hoofden om mensen te dwingen peilingen te volgen. Geen represailles voor mensen die weigeren een polletje van Maurice de H. in te vullen.

Vast een of ander linksig figuur dat het volk dom en onverstandig vindt (behalve als men maar trouw PvdA stemt natuurlijk...) .
Moeten we hier nou eindeloos over gaan discussieren of zo??

Ik plaatste gewoon een cartoon die ik wel toepasselijk vond.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:21:28 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81397728
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"De kiezer is ziek"?

Ik snapte hem wel. Blijft kut.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81397766
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Moeten we hier nou eindeloos over gaan discussieren of zo??
Het is een discussieforum lieve schat. Blijf anders gewoon in ONZ of KLB.
quote:
Ik plaatste gewoon een cartoon die ik wel toepasselijk vond.
En ik beargumenteerde het ongelijk van zowel de cartoonist als jou die de cartoon "toepasselijk" vindt.

donderdag 13 mei 2010 @ 23:10:35 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81400001
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:04 schreef Dichtpiet. het volgende:

Zou iemand dit overigens ook in de OP willen zetten?
NOS overzicht peilingen
NOS coalitiespel
Wat is er met D66 aan de hand?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_81400117
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En ik beargumenteerde het ongelijk van zowel de cartoonist als jou die de cartoon "toepasselijk" vindt.
Ik bedoelde er helemaal niets zwaars/serieus mee.
pi_81400177
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wat is er met D66 aan de hand?
Wordt opgegeten door de PvdA en de VVD.
pi_81402373
Paars dacht ik ook aan net toen Cohen naar voren kan en het mogelijk werd. Dat is nu wat minder. PvdA en VVD zitten veel te ver uit elkaar. D66 als plakband werkt ook niet, die plakt alleen aan de PvdA-kant, maar de VVD-kant blijft niet plakken. Ik denk dat VVD-CDA-D66 of VVD-CDA-PVV waarschijnlijker is.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81402501
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:09 schreef Jac0bus het volgende:
Paars dacht ik ook aan net toen Cohen naar voren kan en het mogelijk werd. Dat is nu wat minder. PvdA en VVD zitten veel te ver uit elkaar. D66 als plakband werkt ook niet, die plakt alleen aan de PvdA-kant, maar de VVD-kant blijft niet plakken. Ik denk dat VVD-CDA-D66 of VVD-CDA-PVV waarschijnlijker is.
Dan zou ik het eerste prefereren. Lijkt me vooral levensvatbaarder dan VVD-CDA-PVV, om eerlijk te zijn. En wat we nu nodig hebben is een stabiel kabinet.
pi_81402674
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:09 schreef Jac0bus het volgende:
In volgorde van waarschijnlijkheid als VVD de grootste is:
1. VVD-CDA-D66
2. VVD-CDA-CU
3. VVD-PvdA-D66
4. VVD-PvdA-CDA
5. VVD-PvdA-GL
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
534. VVD-CDA-PVV

Regeren met de PVV zal hun allerlaatste keuze zijn.

Al zegt Rutte ook stoer dat dat niet zo is, Rutte blijft een linksige VVD'er.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dichtpiet. op 14-05-2010 00:26:31 ]
pi_81402862
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

In volgorde van waarschijnlijkheid als VVD de grootste is:
1. VVD-CDA-D66
2. VVD-CDA-CU
3. VVD-PvdA-D66
4. VVD-PvdA-GL
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
534. VVD-CDA-PVV

Regeren met de PVV zal hun allerlaatste keuze zijn.

Al zegt Rutte ook stoer dat dat niet zo is, Rutte blijft een linksige VVD'er.
De VVD zal zoveel eerder met de PVV gaan dan met een achterlijke partij als de CU. En terecht. De PVV is een zootje, maar de CU zijn extremistische idioten.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 01:51:01 #42
862 Arcee
Look closer
pi_81405104
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:49 schreef timmmmm het volgende:
We wachten rustig verder af.
pi_81405173
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De VVD zal zoveel eerder met de PVV gaan dan met een achterlijke partij als de CU. En terecht. De PVV is een zootje, maar de CU zijn extremistische idioten.
Termen als 'omgekeerde Robin Hood' doen een VVD-CDA-CU coaliltie natuurlijk ook geen goed. Het laat zien dat er fors verschil bestaat in denken over de rol van de overheid in de economie.
pi_81405248
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Termen als 'omgekeerde Robin Hood' doen een VVD-CDA-CU coaliltie natuurlijk ook geen goed. Het laat zien dat er fors verschil bestaat in denken over de rol van de overheid in de economie.
Nog een keer de CU in het kabinet en ik denk dat ik mijn paspoort maar ga omruilen voor iets anders.

Ik schaam me kapot het te moeten uitleggen in het buitenland.

"Cool, you're from liberal and open Holland?"
"Yes, but not for long; we have gaybashing anti-pot religious extremist tight-asses in our government".

pi_81405798
je pakt het dan ook verkeerd aan. het juist antwoord is natuurlijk:

yes, we´re so liberal we even allow one of those crazy christian groups in our government!
pi_81407334
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:12 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan zou ik het eerste prefereren. Lijkt me vooral levensvatbaarder dan VVD-CDA-PVV, om eerlijk te zijn. En wat we nu nodig hebben is een stabiel kabinet.
Heb je helemaal gelijk in. Ik vind PVV echt nog een partij die het wel normaal zal vinden dwars te liggen. Afspreken in het coalitieakkoord dat de AOW naar 67 gaat(inleveren voor hen dus) en dan later als ze het doorvoeren doen alsof ze van niets wisten en er dan als een klein kind uitstappen. Zoiets zie ik de PVV zo doen. Dan is de VVD-CDA-D66 stabieler inderdaad, maar ik geloof dat die in de peilingen nog geen meerderheid hebben.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:16:40 #47
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81407654
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, de VVD (en CDA ook wel eigenlijk) vindt dat de overheid er voor de rijken moet zijn, CU dat, in goede Christelijke traditie, de overheid er moet zijn om voor de armen te zorgen. De VVD gelooft nog in dat bizarre trickle-down gedoe, dat als de rijken het goed hebben de armen vanzelf ook rijker worden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:35:26 #48
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81407975
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Precies, de VVD (en CDA ook wel eigenlijk) vindt dat de overheid er voor de rijken moet zijn, CU dat, in goede Christelijke traditie, de overheid er moet zijn om voor de armen te zorgen. De VVD gelooft nog in dat bizarre trickle-down gedoe, dat als de rijken het goed hebben de armen vanzelf ook rijker worden.
Er zijn geen arme mensen in Nederland. Arme mensen vind je in de derde wereld maar niet in Nederland. In Nederland heb je mensen die het minder goed hebben maar dan ben je nog niet arm. Arm ben je als je helemaal niets hebt. In Nederland heb je altijd nog een bijstandsuitkering. Heb je van je leven een rommeltje gemaakt en zit je bijvoorbeeld in een WSNP traject dan heb je altijd nog iedere week minimaal geld om te kunnen eten (je woonlasten zijn dan allemaal betaald). Dat niet iedereen in Nederland het geld heeft om bijvoorbeeld en auto te hebben of lid te zijn van een sportclub en op vakantie te gaan wil nog niet zeggen dat je arm bent.

Oops weer gepost onder de nick van mijn vrouw
pi_81408151
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog een keer de CU in het kabinet en ik denk dat ik mijn paspoort maar ga omruilen voor iets anders.

Ik schaam me kapot het te moeten uitleggen in het buitenland.

"Cool, you're from liberal and open Holland?"
"Yes, but not for long; we have gaybashing anti-pot religious extremist tight-asses in our government".
Noem één christelijke wet die de CU heeft doorgevoerd de afgelopen 4 jaar.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:24:00 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81409023
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Je kan niet ontkennen dat er een nieuw taboe rust op abortus.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81409106
quote:

[..]

Het draait niet alleen om het invoeren van wetten. Ook om waar ze voor staan, dat ze hun taak uitvoeren vanuit hun geloof en dat de meesten niet weten waar ze het over hebben. Rouvoet bijvoorbeeld. Wat een achterlijke sukkel is dat toch
pi_81409436
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:12 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou de vorige keer was CDA-VVD-D66 ook zo labiel als het maar kan dus waarom zou dat nu wel stabiel worden ?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:41:47 #53
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81409526
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou de vorige keer was CDA-VVD-D66 ook zo labiel als het maar kan dus waarom zou dat nu wel stabiel worden ?
Rita en Ayaan zitten er niet meer in, dus ik verwacht dat het nu beter gaat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_81409874
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Rita en Ayaan zitten er niet meer in, dus ik verwacht dat het nu beter gaat.
Ach dan komt er wel weer een nieuw drama boven tafel we kennen de VVD onderhand
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:52:31 #55
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81409896
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dan komt er wel weer een nieuw drama boven tafel we kennen de VVD onderhand
Of zo'n stuk wrakhout als Lousewies.
Bis bis bis
pi_81410588
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Abortus is er nog steeds, onaangetast.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:14:16 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81412593
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Daar heb ik niets van gemerkt. Volgens mij is abortus nog steeds legaal, en ik heb ook niet gehoord dat er massa's CU-aanhangers bij abortusklinieken het vrouwen onmogelijk maken een abortus te ondergaan.
Maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.
pi_81412886
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar heb ik niets van gemerkt. Volgens mij is abortus nog steeds legaal, en ik heb ook niet gehoord dat er massa's CU-aanhangers bij abortusklinieken het vrouwen onmogelijk maken een abortus te ondergaan.
Maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.
In de Trouw van eergisteren stond een interessant achtergrondartikel over de steeds groter wordende wakes die men houdt voor de ingang van abortusklinieken in Nederland. Gelovigen die "de waarheid" willen verspreiden.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:42:08 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81413561
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In de Trouw van eergisteren stond een interessant achtergrondartikel over de steeds groter wordende wakes die men houdt voor de ingang van abortusklinieken in Nederland. Gelovigen die "de waarheid" willen verspreiden.
Dan heb ik dus kennelijk inderdaad iets gemist.
pi_81415695
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan heb ik dus kennelijk inderdaad iets gemist.
Gevonden:

http://www.trouw.nl/relig(...)quo__revolutie_.html
quote:
De buitenwacht ziet de aanhangers van de FIRE kerk in elk geval als christen-fundamentalisten, vooral door hun maandelijkse wakes bij abortusklinieken. VU-godsdienstsocioloog Hijme Soffels noemde die wakes de meeste extreme vorm van christen-fundamentalisme die hij ooit in Nederland had gezien. Die wakes zijn voor de FIRE kerk een van de manieren om te strijden, de strijd tussen goed en kwaad, de geestelijke machten. Het doel van de FIRE kerk is ambitieus, namelijk een nieuwe Reformatie waarbij Nederland getransformeerd wordt door Gods geest, een Jezus-revolutie.
Overigens lijkt het me niet heel erg aannemelijk dat het hier om specifiek de CU-achterban gaat.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:50:39 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81416255
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gevonden:

http://www.trouw.nl/relig(...)quo__revolutie_.html
[..]

Overigens lijkt het me niet heel erg aannemelijk dat het hier om specifiek de CU-achterban gaat.
Bedankt!
Nee, ik denk ook niet dat de achterban van de CU voornamelijk bestaat uit leden van de FIRE-kerk..
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 14:16:00 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_81417225
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Of zo'n stuk wrakhout als Lousewies.
Ja, die heeft D66 heel wat schade toegebracht.
pi_81417487
vanavond pol barometer weer
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:23:59 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81417503
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, die heeft D66 heel wat schade toegebracht.
Nou ben ik ook geen fan, maar ze heeft iig gehandeld naar wat zei, en zich er de volgende dag niet "uitgedraaid" om maar te kunnen blijven regeren. Neemt niet weg dat de eerste actie niet zo handig was.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 14:25:33 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_81417556
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ben ik ook geen fan, maar ze heeft iig gehandeld naar wat zei, en zich er de volgende dag niet "uitgedraaid" om maar te kunnen blijven regeren. Neemt niet weg dat de eerste actie niet zo handig was.
Das waar, ze heeft zich er niet uitgedraaid, maar goed heeft het D66 niet gedaan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:51:21 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_81418417
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Denk je? De campagnes liggen stil t/m zondag.

Mjah misschien wel een peiling maar geen enkele politicus mag er commentaar op geven
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:56:27 #67
297168 Kikopuz
I like goats
pi_81418621
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:35 schreef happyme28 het volgende:
Er zijn geen arme mensen in Nederland. Arme mensen vind je in de derde wereld maar niet in Nederland. In Nederland heb je mensen die het minder goed hebben maar dan ben je nog niet arm.
Zit niet zo extreem te liegen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:06:33 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81418916
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Mjah misschien wel een peiling maar geen enkele politicus mag er commentaar op geven
Ik snap je reactie niet:
Ik had het over de actie van Lousewies van der Laan op 29 juni 2006 (stekker uit kabinet Balkenende II). Dus wat dat met de huidige campagnestop te maken heeft ontgaat mij..
pi_81420016
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:56 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Zit niet zo extreem te liegen.
Ach, liegen...het is meer een kwestie van een ander referentiekader, denk ik. Vergeleken met de gemiddelde Somaliër is vrijwel iedere Nederlander natuurlijk steenrijk te noemen. Vergelijk je Nederlanders onderling, dan is het natuurlijk wel een ander verhaal.

In mijn optiek is een Nederlander die aangewezen is op de voedselbank niet echt rijk te noemen. Maar hij zal dat anders zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 14-05-2010 16:07:07 (typo) ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:45:08 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_81420264
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik snap je reactie niet:
Ik had het over de actie van Lousewies van der Laan op 29 juni 2006 (stekker uit kabinet Balkenende II). Dus wat dat met de huidige campagnestop te maken heeft ontgaat mij..
Oeps verkeerd gequote, was als reactie op
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
vanavond pol barometer weer
bedoeld
pi_81421191
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:51 schreef remlof het volgende:

[..]

De Hond kwam zelfs met een peiling op de dag van de ramp.

Volgens mij laten ze sowieso politici er nooit commentaar op geven. Alleen een grafiekje en een praatje van een paar minuten met André Krouwel, politicoloog van de VU
pi_81421707
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De Hond kwam zelfs met een peiling op de dag van de ramp.

Volgens mij laten ze sowieso politici er nooit commentaar op geven. Alleen een grafiekje en een praatje van een paar minuten met André Krouwel, politicoloog van de VU
Neem toch aan dat er gewoon een peiling komt, het is al belachelijk genoeg dat het debat zondag geschrapt worden, maar dat is weer een andere discussie. Je zag bij de vorige peiling (de eerste waar de VVD de grootste was) wel dat er nauwelijks berichten (of niet; ik heb ze niet gezien iig) van de VVD zelf naar buiten kwamen, juichend en al. Maar inderdaad, er komen nooit reacties in NOVA van politici zelf, dus laten we ervan uitgaan dat vanavond 22.30 er gewoon een nieuwe peiling is
pi_81421754
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:26 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Neem toch aan dat er gewoon een peiling komt, het is al belachelijk genoeg dat het debat zondag geschrapt worden, maar dat is weer een andere discussie. Je zag bij de vorige peiling (de eerste waar de VVD de grootste was) wel dat er nauwelijks berichten (of niet; ik heb ze niet gezien iig) van de VVD zelf naar buiten kwamen, juichend en al. Maar inderdaad, er komen nooit reacties in NOVA van politici zelf, dus laten we ervan uitgaan dat vanavond 22.30 er gewoon een nieuwe peiling is
staat ook gewoon op de website immers, dat er om 22.30 een peiling komt
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:28:38 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81421784
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:26 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Debat zondag geschrapt?
Bis bis bis
pi_81421950
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Debat zondag geschrapt?
Yep, maandag mag de campagne weer beginnen. Zondag is nog veel te vroeg, namelijk....
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:44:29 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81422269
Ah, ik zie het nu ook. Onzin inderdaad.
Bis bis bis
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:46:28 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81422331
pi_81424246
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:34 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Yep, maandag mag de campagne weer beginnen. Zondag is nog veel te vroeg, namelijk....
Zag ze vandaag al wel weer campagneposters plakken
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:43:34 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81424496
Debat Radio 1 en verkiezingskrant afgeblazen
HILVERSUM - Het NOS Radio 1 Verkiezingsdebat gaat zondag niet door als gevolg van de vliegtuigramp in Tripoli. Dit maakte de NOS vrijdag bekend. Om dezelfde reden heeft De Telegraaf plannen voor een verkiezingskrant met vijf lijsttrekkers moeten afblazen.

De politieke partijen hebben besloten hun campagnestop uit piëteit met de nabestaanden van de vliegtuigcrash te verlengen tot aanstaande maandag. De NOS heeft volgens een woordvoerster alle begrip voor het uitstellen van het radiodebat. De vrijkomende zendtijd wordt zondag ingevuld door het NOS Radio 1 Journaal en NOS Langs de Lijn, dat drie kwartier eerder begint met de reguliere uitzending van zondagmiddag.

Zondag zouden vijf lijsttrekkers ook een verkiezingskrant maken bij De Telegraaf. De krant overweegt of de verkiezingskrant op een later tijdstip in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni alsnog kan verschijnen. (ANP)

14-05-10 16:42

http://www.parool.nl/paro(...)ant-afgeblazen.dhtml

Ben benieuwd waarom ze het verlengd hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-05-2010 17:48:41 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:31:53 #80
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81431138
tvp
pi_81438026
Barometer net in NOVA:
PVV: 18 > 17
VVD: 31 > 32
CDA: 27 > 26
PvdA: 33 > 33

(de grootste partijen)

Verlies CDA gaat naar CU:
CU: 8 > 9

Nu ook online: http://www.politiekebarometer.nl/

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 14-05-2010 22:39:48 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:34:53 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:41:25 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81438434
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:34 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft voorlopig kennelijk een strijd tussen PvdA en VVD..
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 22:43:24 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81438549
Waarom nog steeds zoveel PVDA.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:48:14 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81438803
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:43 schreef Renesite het volgende:
Omdat je altijd veel mensen hebt die niet over het verleden nadenken.
Bis bis bis
pi_81439185
quote:
Links tegenwicht bieden aan de opkomende rechtse partijen. VVD doet het heel lekker, PVV doet het redelijk, er moet drastisch worden bezuinigd en hier en daar vreest men natuurlijk voor de gevolgen daarvan.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 23:47:49 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81442264
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:55 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Links tegenwicht bieden aan de opkomende rechtse partijen. VVD doet het heel lekker, PVV doet het redelijk, er moet drastisch worden bezuinigd en hier en daar vreest men natuurlijk voor de gevolgen daarvan.
Ofwel: doorschuifpolitiek. Beetje jammer. Nu wat doen anders moet je straks nog langer op de blaren zitten. Selfish pricks.
pi_81442802
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ofwel: doorschuifpolitiek. Beetje jammer. Nu wat doen anders moet je straks nog langer op de blaren zitten. Selfish pricks.
En kortetermijn-politiek. "Als we er nu maar niet teveel last van krijgen".
pi_81442896
Waarom zijn de PVDA stemmers nu al vergeten dat je van
1Job Cohen geen handen hoeft te schudden?
2 Wouter Bos zijn zonnebril declareerde?
3 Wim Kok binnen de korste keren na zijn vertrek een miljoenen baantje had bij Shell (salon socialist).
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:01:13 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81443018
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:58 schreef Willy84 het volgende:
Waarom zijn de PVDA stemmers nu al vergeten dat je van
1Job Cohen geen handen hoeft te schudden?
2 Wouter Bos zijn zonnebril declareerde?
3 Wim Kok binnen de korste keren na zijn vertrek een miljoenen baantje had bij Shell (salon socialist).
Jij houdt wel van polariseren??
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 00:02:15 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81443081
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij houdt wel van polariseren??
En de waarheid spreekt hij ook. Effectiviteit.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:04:22 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81443190
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

En de waarheid spreekt hij ook. Effectiviteit.
Sorry, hoor.. Maar ik blijf me verbazen over het aantal mensen dat bijv. VVD wil stemmen, terwijl het feitelijk tegen hun eigen belang in is..
Ach, over 4 jaar weten ze het wel...
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 00:06:05 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81443289
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry, hoor.. Maar ik blijf me verbazen over het aantal mensen dat bijv. VVD wil stemmen, terwijl het feitelijk tegen hun eigen belang in is..
Hoi.

Ik ben student en HBO'er en voor sociale mensen. Maar in geval van politiek mag men wel eens flink gaan verharden. Met links gelul en toedekken van mensen in de hoop dat de schulden BEVRIEZEN in plaats van minder worden heb je niks. Hélemaal niks.
pi_81443339
Pfff. Laten we het lekker over zetels hebben. Ipv die onzinnige links/rechts discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2010 @ 00:11:57 #95
862 Arcee
Look closer
pi_81443588
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Pfff. Laten we het lekker over zetels hebben. Ipv die onzinnige links/rechts discussie.
Ja, PVV -1, VVD +1, nog even en ook bij de barometer is de VVD de grootste.
pi_81447311
quote:
Omdat de alternatieven weinig waard zijn. En de VVD liever met extreem recht gaat regeren dan met fatsoenlijke partijen
pi_81447354
quote:

[..]

Koopzondagen? De nieuwe gristelijke zendingsmethode.

pi_81447426
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook wat dat betreft is er volgens mij de afgelopen periode geen nieuwe wetgeving definitief doorgekomen.
pi_81448982
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope. Daar is niets aan veranderd.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:32:44 #100
136343 BasEnAad
pi_81471722
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe kun je dit nu met droge ogen vertellen? Ik blijf me verbazen over het aantal mensen dat PvdA stemt.
Dit is typisch de PvdA hypocrisie. Het is júist hypocriet om voor alleen je eigen belang op korte termijn te stemmen, terwijl blijkbaar dan het algemene belang niet er zake doet.
Alle uitkeringstrekkers en allochtonen stemmen PvdA voor hun eigen belang inderdaad, logisch. Maar doe nu niet alsof dat een oplossing is.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:37:19 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81471878
VVD stemmen is sowieso tegen het landsbelang.

*edit* wow, mooi begin van de nieuwe pagina.
pi_81472036
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:37 schreef ethiraseth het volgende:

Niet iedereen heeft de instellingen op 25 posts per pagina staan.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:45:43 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_81472159
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoi.

Ik ben student en HBO'er en voor sociale mensen. Maar in geval van politiek mag men wel eens flink gaan verharden. Met links gelul en toedekken van mensen in de hoop dat de schulden BEVRIEZEN in plaats van minder worden heb je niks. Hélemaal niks.
Helemaal mee eens.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 22:47:42 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_81472224
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hoe kun je dit nu met droge ogen vertellen? Ik blijf me verbazen over het aantal mensen dat PvdA stemt.
Dit is typisch de PvdA hypocrisie. Het is júist hypocriet om voor alleen je eigen belang op korte termijn te stemmen, terwijl blijkbaar dan het algemene belang niet er zake doet.
Alle uitkeringstrekkers en allochtonen stemmen PvdA voor hun eigen belang inderdaad, logisch. Maar doe nu niet alsof dat een oplossing is.
Ik kies ook voor het algemeen belang, dus VVD.
pi_81472357
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:37 schreef ethiraseth het volgende:

Want...
  zaterdag 15 mei 2010 @ 23:01:51 #106
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81472723
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want...
Want bijna niemand is rijk? De modale persoon heeft niks aan de VVD, die vooral de rijken helpt, de ontslagbescherming wilt wegnemen tezamen met andere rechten van werknemers, studies veel duurder wilt maken, huizen onbetaalbaar wilt houden dankzij de HRA. Dat soort dingen. Dat is allemaal leuk als je in de top 10% van lonen zit, maar hey, dat zit 90% niet. En dus is VVD stemmen niet goed voor het land, aangezien het niet goed is voor het grootste deel van de mensen. Simpel.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de instellingen op 25 posts per pagina staan.
ik ook niet? Staat op 100.
pi_81474614
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik kies ook voor het algemeen belang, dus VVD.
Met wat voor andere partijen erbij (er van uitgaande dat je de VVD ook in de regering wilt hebben)?
  zondag 16 mei 2010 @ 08:23:44 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81479796
Op korte termijn is de VVD misschien vooral goed voor de rijken. Maar de VVD is de enige die goede, in de meeste gevallen op korte termijn haalbare plannen heeft om de staatsschuld in te krimpen.
Daar help je de hele economie mee, en dus het land, waar de meeste partijen het nog teveel voor zich uit schuiven.
Laffe huichelaar
  zondag 16 mei 2010 @ 09:25:01 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81480151
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want...
Laat hem maar. Af en toe moet hij weer de demagoog uithangen. Maarja, daar hebben we allemaal wel eens last van
Bis bis bis
  zondag 16 mei 2010 @ 11:08:15 #110
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81481786
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:23 schreef timmmmm het volgende:
Op korte termijn is de VVD misschien vooral goed voor de rijken. Maar de VVD is de enige die goede, in de meeste gevallen op korte termijn haalbare plannen heeft om de staatsschuld in te krimpen.
Daar help je de hele economie mee, en dus het land, waar de meeste partijen het nog teveel voor zich uit schuiven.
Maar die plannen hebben ze dus juist niet. Die plannen zijn voor een behoorlijk deel op nattevingerwerk gebaseerd, en dus niet uitvoerbaar. Niet voor niks stuurde het CPB ze terug. De plannen van de VVD moeten nog met miljarden worden aangevuld aan extra bezuinigingen, omdat ze zich rijk rekenden met dingen als de afdracht aan Europa te verlagen (gaat niet lukken de aankomende periode) en van die zweverige nonsens als "efficiënter werken" en "minder ambtenaren". Twee dingen die de VVD in al haar decennia regeren nog nooit is gelukt. En nu opeens wel? Laat me niet lachen.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:29:35 #111
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81482293
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar die plannen hebben ze dus juist niet. Die plannen zijn voor een behoorlijk deel op nattevingerwerk gebaseerd, en dus niet uitvoerbaar. Niet voor niks stuurde het CPB ze terug. De plannen van de VVD moeten nog met miljarden worden aangevuld aan extra bezuinigingen, omdat ze zich rijk rekenden met dingen als de afdracht aan Europa te verlagen (gaat niet lukken de aankomende periode) en van die zweverige nonsens als "efficiënter werken" en "minder ambtenaren". Twee dingen die de VVD in al haar decennia regeren nog nooit is gelukt. En nu opeens wel? Laat me niet lachen.
Het CPB ging volledig over de schreef met het weigeren de prograsmma's door te berekenen.

De ,of alles ter linkerzijde, doen alsof ze een sociale instelling hebben maar wat is er sociaal aan om alle zorgen over te hevelen naar de staat? Veel PvdA/Links stemmers geven aan dat ze zo soaciaal zijn maar die sociaalheid gaat niet verder dan hun stem aan een sociale partij geven met daarbij de hoop dat zij er dan vooral gaan zorgen dat de sociale zorgen bij het individu wordt weggehaald en wordt toevertrouwt aan de staat.

Je bent pas sociaal als je zelf klaar wil staan voor een ander. Je zelf ervoor zorgt dat je mensen helpt die het moeilijker hebben. Bij de linkse partijen krijg je daar niet eens de ruimte voor. Amerika is een socialistischer staat dan Nederland, simpel en alleen al omdat de overheid de mensen veel vrijer laat om dingen zelf op te lossen. Dat dwingt men om voor een ander klaar te staan. Dat is mooier en geeft meer voldoening dan alleen met een rood potlood een vakje van een linkse partij te kleuren.
pi_81483721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:29 schreef marky het volgende:

[..]

Het CPB ging volledig over de schreef met het weigeren de prograsmma's door te berekenen.

De ,of alles ter linkerzijde, doen alsof ze een sociale instelling hebben maar wat is er sociaal aan om alle zorgen over te hevelen naar de staat? Veel PvdA/Links stemmers geven aan dat ze zo soaciaal zijn maar die sociaalheid gaat niet verder dan hun stem aan een sociale partij geven met daarbij de hoop dat zij er dan vooral gaan zorgen dat de sociale zorgen bij het individu wordt weggehaald en wordt toevertrouwt aan de staat.

Je bent pas sociaal als je zelf klaar wil staan voor een ander. Je zelf ervoor zorgt dat je mensen helpt die het moeilijker hebben. Bij de linkse partijen krijg je daar niet eens de ruimte voor. Amerika is een socialistischer staat dan Nederland, simpel en alleen al omdat de overheid de mensen veel vrijer laat om dingen zelf op te lossen. Dat dwingt men om voor een ander klaar te staan. Dat is mooier en geeft meer voldoening dan alleen met een rood potlood een vakje van een linkse partij te kleuren.

Mooi gesproken. En zó waar.
pi_81487201
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:32 schreef BasEnAad het volgende:
Alle zelfs? Volgens mij stemt het grootste gedeelte van die groepen helemaal niet...
pi_81487337
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:23 schreef timmmmm het volgende:
Waar dan ? Zo goed is het programma van de VVD niet (CPB had er aardig wat commentaar op) en het gaat meer richting een verkleining van de tekorten dan daadwerkelijk aflossen van de staatsschuld.

Op economisch gebied lijken alle grote partijen nogal op elkaar, de verschillen zijn gerommel in de marge. Want als er iets is dat mist bij alle partijen is dat een echte visie op de toekomst van Nederland...
pi_81495309
Ik denk eigenlijk dat er niet meer zoveel gaat gebeuren tot aan de verkiezingen van 9 juni. De VVD en het CDA houden elkaar in evenwicht. Ik zie (conservatieve) christenen niet zo snel op Rutte stemmen en andersom zie ik de rechts-liberalen niet meer zo snel overstappen naar Balkenende. PvdA en VVD dus nek aan nek, vervolgens het CDA en daar ruim achter de PVV. En dan nog een reeks partijen die zo rond de tien zetels schommelen: SP, GL, D66 en CU.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:22:30 #116
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81495390
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:29 schreef marky het volgende:

[..]

Godver, wat een hoop onzin. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:06:02 #117
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_81497081
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Godver, wat een hoop onzin. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Misschien is het handiger om er überhaupt geen aandacht aan te schenken
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 18:26:22 #118
230491 Zith
pls tip
pi_81497955
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoi.

Mja, ook de VVD heeft zwakke punten w.b. bezuinigen (of anders gezegd, punten waarop ze niet willen bezuinigen om zo hun doelgroep te plezieren).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_81498046
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Mja, ook de VVD heeft zwakke punten w.b. bezuinigen (of anders gezegd, punten waarop ze niet willen bezuinigen om zo hun doelgroep te plezieren).
Zo heeft elke partij wel haar heilige huisjes waarop zo min mogelijk bezuinigd dient te worden.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:34:29 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81498339
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:06 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Misschien is het handiger om er überhaupt geen aandacht aan te schenken
Maar ik moet toch ergens me over opwinden?
  zondag 16 mei 2010 @ 19:24:13 #121
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_81500676
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar ik moet toch ergens me over opwinden?
Tja, als je het niet kan laten, ga dan maar je gang
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:11:09 #123
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81621233
quote:
""De enige mogelijke meerderheidscoalitie van drie partijen zijn VVD, PvdA en CDA (85 zetels) of de paarse coalitie van VVD, PvdA en D66 (77 zetels)."

Goed nieuws. Zolang VVD/CDA/PVV maar niet kan vind ik vrijwel alles best.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:22:40 #124
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81621776
CDA op 21. Wachten tot daar koppen gaan rollen.
Bis bis bis
pi_81621800
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:22 schreef eriksd het volgende:
CDA op 21. Wachten tot daar koppen gaan rollen.
Dat wordt na de verkiezingen denk ik
pi_81621812
HE! Rita Verdonk leeft weer! 1 zetel!
quote:
TNS NIPO: VVD 33, PvdA 31, CDA, 21, PVV, 19, D66, 13, GL 10, CU 10, SP 9, SGP 2, PvdD 1, Trots 1
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:24:09 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81621838
Ik wil dat Rita 1 zetel krijgt.
Bis bis bis
pi_81623185
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waar zo'n debiele campagnespot al niet goed voor is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:53:57 #129
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81623208
Duidelijke voorsprong voor VVD en PvdA in peiling
ANP op 19 mei '10, 13:13, bijgewerkt 19 mei '10, 13:28
Mark Rutte (ANP)

DEN HAAG - De VVD en de PvdA nemen meer voorsprong op hun achtervolgers in de peiling van TNS NIPO in opdracht van de Volkskrant. Het gat tussen de eerste twee en de nummer drie is nu minimaal tien zetels.

De VVD is bij TNS NIPO de grootste partij met 33 zetels (winst van twaalf ten opzichte van huidige zeteltal in de Tweede Kamer), de PvdA volgt op 31 (verlies van twee) en het CDA staat op 21 zetels (verlies van twintig zetels). De PVV staat op negentien (tien winst), D66 op dertien (tien winst). GroenLinks op tien (drie winst), de ChristenUnie op tien (vier winst), de SP op negen (zestien verlies), de SGP op twee (gelijk), de Partij voor de Dieren op een (een verlies) en Trots op Nederland op een zetel.

Winst
Ten opzichte van vorige week hebben VVD en PvdA winst geboekt, alle andere partijen verloren zetels of blijven gelijk in vergelijking met de peiling van vorige week.

De enige mogelijke meerderheidscoalitie van drie partijen zijn VVD, PvdA en CDA (85 zetels) of de paarse coalitie van VVD, PvdA en D66 (77 zetels).

TNS NIPO peilde van 14 tot en met 16 mei onder 1322 personen, met variatie in onder meer geslacht, leeftijd, opleiding en stemgedrag in 2006.

Bron Volkskrant.nl
pi_81623588
Pfff, ik bedenk me net dat Rutte zijn leidende positie nog 3 weken vol moet houden, het is nog een hele lange weg te gaan voor de VVD, maar momenteel ziet het er wel goed uit.
pi_81623839
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, ik bedenk me net dat Rutte zijn leidende positie nog 3 weken vol moet houden, het is nog een hele lange weg te gaan voor de VVD, maar momenteel ziet het er wel goed uit.
Alle debatten moeten zelfs nog plaatsvinden en de campagnes moeten nog écht losbarsten.

Rutte vind ik nooit zo sterk in debatten dus ik verwacht eigenlijk dat de stijgende lijn van de VVD niet doorzet tot 9 juni.

Rutte heeft overigens wel het geluk dat zowel Balkenende als Cohen ook erg matige debatters zijn naar mijn mening (Cohen heb ik nog nooit zien debatteren maar die blinkt nu al uit in zo weinig mogelijk zeggen in zoveel mogelijk woorden en in het bewust weigeren duidelijke standpunten in te nemen).

Maar het worden interessante weken in ieder geval. Persoonlijk hoop ik nog op een opmars van D'66 en GroenLinks de komende weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 19-05-2010 14:13:28 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:12:24 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81624100
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alle debatten moeten zelfs nog plaatsvinden en de campagnes moeten nog écht losbarsten.

Rutte vind ik nooit zo sterk in debatten dus ik verwacht eigenlijk dat de stijgende lijn van de VVD niet doorzet tot 9 juni.

Rutte heeft overigens wel het geluk dat zowel Balkenende als Cohen ook erg matige debatters zijn naar mijn mening (Cohen heb ik nog nooit zien debatteren maar die blinkt nu al uit in zo weinig mogelijk zeggen in zoveel mogelijk woorden en in het bewust weigeren in te nemen van duidelijke standpunten).

Maar het worden interessante weken in ieder geval. Persoonlijk hoop ik nog op een opmars van D'66 en GroenLinks de komende weken.
Volgens enkele Fok!-ers was Cohen maandag in dat universiteitsdebat wel goed..
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:16:27 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_81624316
Staat CU met tien zetels ook op verlies tov vorige week?

Waar komen die zetels vandaan?
pi_81624507
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:16 schreef remlof het volgende:
Waar komen die zetels vandaan?
Meubelbedrijf Furnico BV uit Zoetermeer.
pi_81624556
Nee, ex-CDA-kiezers die CDA niet sociaal genoeg vinden denk ik, maar wel op een christelijke partij willen stemmen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 14:23:53 #136
862 Arcee
Look closer
pi_81624706
quote:
[..]
Die had ze in de vorige peiling van TNS NIPO ook al.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:27:19 #137
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81624907
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgens enkele Fok!-ers was Cohen maandag in dat universiteitsdebat wel goed..
Met wie ging hij in debat en waarover? Daar ligt dat natuurlijk heel erg sterk aan.

Het is afwachten. Ik weet niet wat het effect van de debatten is dit keer. Normaal gesproken heeft het geen dramatische gevolgen, vinden mensen die al voor een partij gekozen hebben meestal ook dat desbetreffende voorman het goed heeft gedaan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:41:01 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81625668
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:27 schreef marky het volgende:

[..]

Met wie ging hij in debat en waarover? Daar ligt dat natuurlijk heel erg sterk aan.

Het is afwachten. Ik weet niet wat het effect van de debatten is dit keer. Normaal gesproken heeft het geen dramatische gevolgen, vinden mensen die al voor een partij gekozen hebben meestal ook dat desbetreffende voorman het goed heeft gedaan.
Als Job Cohen komt, is lawaai verboden, protesteren ook... ---> laatste pagina (4)
pi_81626189
Geen Balkenende als premier meer vind ik een zeer verfrissend idee dat bewaarheid lijkt te worden met deze uitkomst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 14:58:40 #140
862 Arcee
Look closer
pi_81626468
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:53 schreef Dutchguy het volgende:
Geen Balkenende als premier meer vind ik een zeer verfrissend idee dat bewaarheid lijkt te worden met deze uitkomst.
Inderdaad.

20 zetels verlies voor het CDA.
pi_81626613
quote:

[..]

Dat wordt wel mooie televisie, een afdruipende Balkenende en een CDA dat weer oppositie voert alsof het in de regering zit.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:14:53 #142
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81627250
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als Job Cohen komt, is lawaai verboden, protesteren ook... ---> laatste pagina (4)
Als ik het goed begrijp ging de discussie het meest over onderwijs en gezien de afkomst van Cohen zal dat helpen bij zijn kennis en kunde op dat vlak. Verder reakties die positief zijn van mensen die toch al op hem wilde stemmen. Straks gaan ze Cohen niet alleen aanvallen op onderwijs maar op de economische vraagstukken dat zal een stuk minder in zijn comfortzone liggen dat kan voor hem debatteren lastiger maken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 17:15:28 #143
862 Arcee
Look closer
pi_81633575
Rottenberg en De Hond zitten bij DWDD vanavond, dus een nieuwe peiling van De Hond, neem ik aan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:11:11 #144
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_81636114
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat wordt wel mooie televisie, een afdruipende Balkenende en een CDA dat weer oppositie voert alsof het in de regering zit.
Ja, dat werkt het beste. Net zoals de VVD de afgelopen jaren heeft gedaan. Rustige, redelijke oppositie, daar win je het meest mee.
Pugna Pro Patria
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:15:55 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81636300
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:14 schreef marky het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ging de discussie het meest over onderwijs en gezien de afkomst van Cohen zal dat helpen bij zijn kennis en kunde op dat vlak. Verder reakties die positief zijn van mensen die toch al op hem wilde stemmen. Straks gaan ze Cohen niet alleen aanvallen op onderwijs maar op de economische vraagstukken dat zal een stuk minder in zijn comfortzone liggen dat kan voor hem debatteren lastiger maken.
Ik denk dat zijn achtergond als hoogleraar en rector magnificus inderdaad meespeelt bij een onderwijsdebat.
En of degenen die positief reageerden ook op de PvdA gaan stemmer weet ik niet.. (waar haal jij dat uit?)
Desalniettemin was hij kennelijk een goed debater toen. Heb iig geen reactie gezien dat hij er niks van bakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-05-2010 18:23:59 ]
pi_81636429
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, dat werkt het beste. Net zoals de VVD de afgelopen jaren heeft gedaan. Rustige, redelijke oppositie, daar win je het meest mee.
Nee, ik heb het over het voeren van oppositie zoals het CDA met name onder Paars I deed. Het CDA was nog niet van de schrik van de verkiezingsuitslag bekomen en deed alsof het nog in de regering zat...
pi_81636471
quote:

[..]

Er zitten nogal wat grefo's en die hebben ze vaak goed achter de ellebogen dus ik ben benieuwd
pi_81636558
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over het voeren van oppositie zoals het CDA met name onder Paars I deed. Het CDA was nog niet van de schrik van de verkiezingsuitslag bekomen en deed alsof het nog in de regering zat...
Paars 2 was niet veel beter. Balkenende kwam alleen omhoog omdat hij wel vriendjes was met Fortuyn.
pi_81637191
Paars komt weer een stap dichterbij.
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 19:35:18 #150
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_81639726
Nieuwe peiling De Hond:

VVD: 37
PvdA: 31
CDA: 24
PVV: 16
GL: 11
SP: 10
D66: 9
CU: 8
SGP: 2
PvdD: 2
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_81639806
77 zetels voor de rechtse 4 jaargetijden.
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 19:37:47 #152
8781 crew  Frutsel
pi_81639857
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:35 schreef Mike het volgende:
Nieuwe peiling De Hond:

VVD + PVDA + D66 = 77 voor Paars

Maar het CDA gaat over lijken om te regeren... dus CDA - VVD en PVV = 77

Voor het eerst in honderd jaar kan de VVD de grootste worden
pi_81639859
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:35 schreef Mike het volgende:
Nieuwe peiling De Hond:

Zó, wat een gat ineens tussen de VVD en de PvdA.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:38:09 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81639877
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zó, wat een gat ineens tussen de VVD en de PvdA.
Dit is wel enorm inderdaad.
Bis bis bis
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:39:06 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81639920
De tering zeg, VVD gaat wel héél goed. Als nu zo'n twee weken voor de verkiezing ook nog naar buiten gaat komen dat Kroes voor MP gaat voor de VVD, zijn ze denk ik niet te stoppen. En ik hoop dat dat gebeurd.
Laffe huichelaar
pi_81639941
PVV daalt weer wat verder

VVD lijkt steeds meer de beslissende factor te worden.

En wat is D66 gedaald zeg..
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:40:25 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81639993
En SGP en PvdD bijna uit de kamer. Ook geen onaardigheid, wat mij betreft
Laffe huichelaar
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:41:07 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81640030
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dit is wel enorm inderdaad.
Net als het gat tussen PvdA en CDA. En CDA en PVV..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 19:41:24 #159
862 Arcee
Look closer
pi_81640053

Wow.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:42:02 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_81640086
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:39 schreef timmmmm het volgende:
De tering zeg, VVD gaat wel héél goed. Als nu zo'n twee weken voor de verkiezing ook nog naar buiten gaat komen dat Kroes voor MP gaat voor de VVD, zijn ze denk ik niet te stoppen. En ik hoop dat dat gebeurd.
De VVD piekt te vroeg, let maar op
pi_81640097
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:40 schreef timmmmm het volgende:
En SGP en PvdD bijna uit de kamer. Ook geen onaardigheid, wat mij betreft
Gewoon een status quo eerder.
pi_81640102
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:41 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Wow.
Hoe lang is het geleden dat de VVD op 37 of meer zetels stond in de peilingen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:43:49 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81640184
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat omzeilen ze denk ik als ze Kroes zo'n week of misschien 2 voor de verkiezingen naar voren schuiven als MP.
Laffe huichelaar
pi_81640187
De campagnes moeten nog beginnen.
pi_81640222
46 virtuele liberale zetels.

Nederland wordt verstandig.

woensdag 19 mei 2010 @ 19:45:01 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81640248
quote:

[..]

Ik denk dat dit wel de max is. Er zal niet veel daling plaatsvinden, aangezien de VVD geassocieerd wordt met economie en dat de kern van deze verkiezingen is.
Bis bis bis
pi_81640249
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:42 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:

[..]

Hoe lang is het geleden dat de VVD op 37 of meer zetels stond in de peilingen?
Rond 1998, denk ik, voor de TweedeKamerverkiezingen? Toen pakten ze er 38.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:47:24 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81640384
Shit, VVD-CDA-PVV-coalitie kan nog steeds...
pi_81640455
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat omzeilen ze denk ik als ze Kroes zo'n week of misschien 2 voor de verkiezingen naar voren schuiven als MP.
hehe, het Kroes-effect . Iemand enig idee hoe lang het Cohen-effect voor de PvdA heeft geduurd ?
pi_81640460
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:44 schreef El_Matador het volgende:

Vind jij de VVD nog liberaal?
pi_81640505
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:44 schreef El_Matador het volgende:

46?
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:49:49 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_81640507
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

GroenLinks is tegenwoordig al veel liberaler dan de VVD.
pi_81640543
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Shit, VVD-CDA-PVV-coalitie kan nog steeds...
quote:
bij de andere coalitiemogelijkheid (CDA+VVD+PVV) zijn de bezwaren voor de VVD naar mijn idee een stuk groter dan bij Paars (PVV is niet een ontzettend stabiele partij, PVV en VVD verschillen in economisch opzicht een hoop en het CDA wordt door haar voormalige coalitiepartners niet omschreven als een sympathieke partij om mee in de regering te zitten).
De kans zit er dus nog altijd in, maar de bezwaren ertegen zijn ook niet bepaald klein.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:50:58 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_81640572
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan had ze vandaag beter haar mond kunnen houden
pi_81640693
Wat heeft iedereen ineens weer veel vertouwen in de peilingen... 3 jar geleden kotste iedereen de peilingen van de Hond uit omdat hij er bij de exit-polls falikant naast zat..
pi_81640721
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:49 schreef Sphere het volgende:

[..]

46?
VVD+D66=37+9=46.
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 19:54:07 #177
230491 Zith
pls tip
pi_81640730
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:53 schreef Kremers het volgende:
Wat heeft iedereen ineens weer veel vertouwen in de peilingen... 3 jar geleden kotste iedereen de peilingen van de Hond uit omdat hij er bij de exit-polls falikant naast zat..
Toen ging het nog slecht met de VVD (en goed met pvv)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:54:07 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81640732
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

De kans zit er dus nog altijd in, maar de bezwaren ertegen zijn ook niet bepaald klein.
Da's dan iig iets.. Maar blijf toch hopen dat het feitelijk onmogelijk wordt (al weten we dat pas op 9 of 10 juni)!
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:56:25 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81640844
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:54 schreef Zith het volgende:

[..]

Toen ging het nog slecht met de VVD (en goed met pvv)

Maar natuurlijk gelooft men (lees: iedereen) graag wat in hun straatje te pas komt..
Durf te wedden dat toen de PVV-ers ook met de peilingen strooiden om hun gelijk aan te tonen, en dat de tegenstanders peilingen maar onbetrouwbaar vonden..
pi_81641044
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Op economisch gebied sowieso. En dus het beste pakket. Vinden zelfs Vermeend en Van der Ploeg (beiden PvdA).

En op veel andere vlakken ook.

pi_81641094
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:49 schreef remlof het volgende:

[..]

GroenLinks is tegenwoordig al veel liberaler dan de VVD.
Dat is schijn. Femke is een lekker felle liberale meid. Maar erachter zit nog gewoon het zooitje moslimknuffelende socialisten hoor.

woensdag 19 mei 2010 @ 20:15:22 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_81641853
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is schijn. Femke is een lekker felle liberale meid. Maar erachter zit nog gewoon het zooitje moslimknuffelende socialisten hoor.
Ja natuurlijk en daarom kozen die met overgrote meerderheid ook voor liberale Femke als lijsttrekker
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:18 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81642160
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja natuurlijk en daarom kozen die met overgrote meerderheid ook voor liberale Femke als lijsttrekker
pi_81642683
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op economisch gebied sowieso. En dus het beste pakket. Vinden zelfs Vermeend en Van der Ploeg (beiden PvdA).

En op veel andere vlakken ook.
Nou dan heb je Van der Ploeg gisteren bij DWDD niet gezien . Die maakte nogal gehakt van het VVD-pakket.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:32:52 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81642930
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dan heb je Van der Ploeg gisteren bij DWDD niet gezien . Die maakte nogal gehakt van het VVD-pakket.
Niet gezien, vertel!
pi_81642947
Kijk aan 37 zetels. Heel mooi.
pi_81643302
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:37 schreef Frutsel het volgende:
Voor het eerst in honderd jaar kan de VVD de grootste worden
Voor het eerst in duizend jaar De VVD bestaat 'pas' 62 jaar

Maar dit ziet er zeer goed uit
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:39:25 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_81643335
quote:

[..]

Inderdaad, heb het nog even opgezocht voor Matje:

pi_81643409
remlof je verneukt de layout
pi_81643525
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet gezien, vertel!
Hij hamerde er nogal op dat de VVD bezuinigingen die inboeken en dus invoeren in het model boter en boterzacht zijn. En daarnaast gaat wat de VVD wel realistisch lijkt te kunnen bezuinigen ten kostte van tienduizenden banen van politieagenten, onderwijzers en verpleegkundigen.

Hij benadrukte ook dat waar de VVD in scoorde het maar een rekenmodel is en geen inhoudelijk waardeoordeel over het programma.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:43:33 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_81643579
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
remlof je verneukt de layout
Gefixt, er was geen link, dus kon alleen embedden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:44:43 #192
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81643645
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij hamerde er nogal op dat de VVD bezuinigingen die inboeken en dus invoeren in het model boter en boterzacht zijn. En daarnaast gaat wat de VVD wel realistisch lijkt te kunnen bezuinigen ten kostte van tienduizenden banen van politieagenten, onderwijzers en verpleegkundigen.

Hij benadrukte ook dat waar de VVD in scoorde het maar een rekenmodel is en geen inhoudelijk waardeoordeel over het programma.
Goh, de Telegraaf was weer eens lekker dingen aan het verdraaien dus. Verrassend.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:49:09 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81643918
Du_ke en Remlof: Bedankt!
pi_81644026
quote:
Valt nog wel mee, hij laat de keuzes zien die gemaakt worden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:52:43 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81644149
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou, het komt er op neer dat het VVD pakket misschien de beste kan zijn, als je bereid bent je volledig naar binnen te keren, het buitenland te negeren en oh, ook nog even tienduizenden agenten en leraren eruit te schoppen. Geweldig hoor, dat VVD programma.
pi_81644273
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij geeft een aantal belangrijke voorgestelde bezuinigingen van de VVD aan die totaal niet realistisch zijn. Daarbij maakte hij nogal gehakt van de financiële kern van dat program.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 21:01:08 #197
862 Arcee
Look closer
pi_81644683
quote:
Hebben ze al gepiekt dan?
pi_81644776
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:53 schreef Kremers het volgende:
tja... ik neem de peilingen van de hond altijd met een zoutvaatje erbij. maar het is een van de drie peilingen. je kan in elk geval veranderingen in stemgedrag meten.

natuurlijk kloppen zijn methodes niet, en hij zal er zeker naast zitten, maar de algemene trends lijken wel te kloppen ongeveer.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:05:45 #199
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_81644980
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij geeft een aantal belangrijke voorgestelde bezuinigingen van de VVD aan die totaal niet realistisch zijn. Daarbij maakte hij nogal gehakt van de financiële kern van dat program.
Mja ik denk dat in ieder partijprogramma wel bezuinigingsbeloften staan die ze niet kunnen waar maken:
Subsidies naar Europa verminderen, aantal ambtenaren omlaag. goedkopere zorg, enz...

Daarnaast zei die econoom toch in DWDD dat een vermindering van afdracht aan Europa toch helemaal niet kan?
De PVDA heeft daar anders ook meer dan 1 miljard voor ingeboekt als bezuiniging...
pi_81645169
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

VVD+D66=37+9=46.
Dat zijn 9 liberale zetels, de VVD kun je toch liberale partij noemen Ze zijn voor het instand houden van de meest marktverstorende subsidie die er in Nederland is, tegen legalisatie van softdrugs en vrijheid op internet, en als ze straks de grootste worden schuiven ze Fred "niets te verbergen" Teeven naar voren als minister van Justitie.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:15:34 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81645599
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:08 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dat zijn 9 liberale zetels, de VVD kun je toch liberale partij noemen Ze zijn voor het instand houden van de meest marktverstorende subsidie die er in Nederland is, tegen legalisatie van softdrugs en vrijheid op internet, en als ze straks de grootste worden schuiven ze Fred "niets te verbergen" Teeven naar voren als minister van Justitie.
VVD lijkt op dit moment onvermijdelijk als 1 vd de regeringspartijen, maar alsjeblieft geen Teeven op Justitie. Dat zou in mijn ogen echt dramatisch zijn.
pi_81645746
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nou, het komt er op neer dat het VVD pakket misschien de beste kan zijn, als je bereid bent je volledig naar binnen te keren, het buitenland te negeren en oh, ook nog even tienduizenden agenten en leraren eruit te schoppen. Geweldig hoor, dat VVD programma.
En een GL alleenheerschappij zal Nederland in de hemel brengen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_81645858
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:
Dat spreekt mij wel aan, de overheid moet inkrimpen.
pi_81645990
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:54 schreef du_ke het volgende:
Neuh, het VVD programma omvat meer bezuinigingen dus het is zeker niet de kern. Daarnaast is het gewoon echt onzin dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking fors in te krimpen, het is een keus die je maakt. Een keus waarbij je bestaande afspraken op kunt breken, iets wat toch al dagelijkse praktijk in de politiek is.
pi_81646354
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Mja ik denk dat in ieder partijprogramma wel bezuinigingsbeloften staan die ze niet kunnen waar maken:
Subsidies naar Europa verminderen, aantal ambtenaren omlaag. goedkopere zorg, enz...
Klopt maar de VVD blinkt daar aardig in uit.
quote:
Daarnaast zei die econoom toch in DWDD dat een vermindering van afdracht aan Europa toch helemaal niet kan?
Het kan wel maar niet makkelijk en niet voor 2014 zoals de VVD heeft ingeboekt.
quote:
De PVDA heeft daar anders ook meer dan 1 miljard voor ingeboekt als bezuiniging...
Maar net in een andere context
quote:
Alle Europese lidstaten moeten de komende jaren hun
financiën op orde brengen. De Europese begroting moet daarom ook omlaag. De Nederlandse bijdrage kan
omlaag en de Nederlandse netto- betalingspositie dient te verbeteren. De EU-afdrachtkorting van 1 mil-
jard euro dient na 2013 te worden gecontinueerd.
Een lagere begroting zal Europa dwingen scherpere prioriteiten te stellen. Ook in Europa moeten we
stoppen met het rondpompen van gelden en het achterhaalde landbouwbeleid moet worden afgebouwd.
Meer geld dient dus te gaan naar innovatie-, energie- en klimaatbeleid, minder naar structuur- en land-
bouwfondsen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:29:03 #206
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81646449
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:18 schreef waht het volgende:

[..]

zucht.
pi_81646567
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Neuh, het VVD programma omvat meer bezuinigingen dus het is zeker niet de kern. Daarnaast is het gewoon echt onzin dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking fors in te krimpen, het is een keus die je maakt. Een keus waarbij je bestaande afspraken op kunt breken, iets wat toch al dagelijkse praktijk in de politiek is.
Flink wat miljarden inboeken aan bezuinigingen op punten die je de komende 4 jaar nooit hard kan maken (EU-bijdrage, veel efficiëntere overheid) is boterzacht bezig zijn.
En die efficiëntere overheid en minder geld naar het buitenland is toch echt de kern van waar ze de komende 4 jaar hun geld vandaan willen halen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:31:06 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81646583
quote:

[..]

Wie zegt dat?
Inhoudelijk tegengas is trouwens geloofwaardiger! En iig constructiever..
pi_81646619
quote:

[..]

Volgens mij beseft (bijna) iedereen hier dat er een coalitie moet en zal komen...
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:34:35 #210
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81646820
Toch leuk dat sommige mensen die vvd stemmen al zover gaan dat ze het geen enkel probleem vinden dat we duizenden agenten, leraren en verpleegsters kwijt raken, als de overheid maar inkrimpt.
pi_81647171
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

zucht.
Wie kaatst...

woensdag 19 mei 2010 @ 21:41:01 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81647251
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Toch leuk dat sommige mensen die vvd stemmen al zover gaan dat ze het geen enkel probleem vinden dat we duizenden agenten, leraren en verpleegsters kwijt raken, als de overheid maar inkrimpt.
Volgens mij wil de VVD extra agenten, maar ik kan mij vergissen.
Bis bis bis
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:02:43 #213
136343 BasEnAad
pi_81648772
De boel maar eens aangepast. Zelfs met de CU er bij slaat links nog geen deuk in een pakje boter. De coalitie van PvdA-CDA-D66 had ook steeds minder draagvlak en is voor de verandering maar eens gewijzigd in VVD-CDA-D66.

Met die balkjes is pas echt goed te zien hoe hard de VVD het CDA voorbij is gegaan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:03:27 #214
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81648817
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Volgens mij wil de VVD extra agenten, maar ik kan mij vergissen.
maar dat kunnen ze niet betalen met hun plannen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:04:03 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81648854
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

maar dat kunnen ze niet betalen met hun plannen.
Tuurlijk wel. Laat Rutte maar schuiven
Bis bis bis
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:04:10 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81648865
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:02 schreef BasEnAad het volgende:
De boel maar eens aangepast. Zelfs met de CU er bij slaat links nog geen deuk in een pakje boter. De coalitie van PvdA-CDA-D66 had ook steeds minder draagvlak en is voor de verandering maar eens gewijzigd in VVD-CDA-D66.
[ afbeelding ]

Met die balkjes is pas echt goed te zien hoe hard de VVD het CDA voorbij is gegaan.
En Paars+ heeft geen linkse elementen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:05:22 #217
136343 BasEnAad
pi_81648933
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En Paars+ heeft geen linkse elementen?
Jawel, maar mijn opmerking was in het kader van de verhouding tussen links en rechts.
pi_81649620
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Laat Rutte maar schuiven
Schuiven met posten die niks opleveren schiet niet op natuurlijk. Behalve dan dat de staatsschuld verder de hoogte inschiet natuurlijk .
pi_81650655
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Schuiven met posten die niks opleveren schiet niet op natuurlijk. Behalve dan dat de staatsschuld verder de hoogte inschiet natuurlijk .
Met elke andere partij behalve de VVD inderdaad.

woensdag 19 mei 2010 @ 22:32:24 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81650807
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jawel, maar mijn opmerking was in het kader van de verhouding tussen links en rechts.
Het verschil tussen VVD en PvdA is groter geworden, maar ze staan duidelijk bovenaan.. Kijk maar naar het verschil met CDA en PVV.. Lijkt )nog heeeel lang voor de verkiezingen) dus idd een rechts/links of links/rechst verhaal te worden. Vooralsnog gaat rechts op kop.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 22:36:03 #221
862 Arcee
Look closer
pi_81651070
Nova vergelijkt de peilingen nu op Nederland 2.
pi_81652161
Jammer dat de PvdA ten koste gaat van D66 Ik zal op geen van beiden stemmen maar ik vind D66 toch een veel betere partij van de PvdA. Maar toch doet PvdA het veel beter ten koste van D66, zo goed zelfs dat D66 bijna op hetzelfde niveau staat als de ChristenUnie. Dat is toch niet waar je het voor doet
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:52:40 #223
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81652299
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:50 schreef Jac0bus het volgende:
Jammer dat de PvdA ten koste gaat van D66 Ik zal op geen van beiden stemmen maar ik vind D66 toch een veel betere partij van de PvdA. Maar toch doet PvdA het veel beter ten koste van D66, zo goed zelfs dat D66 bijna op hetzelfde niveau staat als de ChristenUnie. Dat is toch niet waar je het voor doet
Ik denk dat zowel PvdA als VVD stemmers van D66 opeten, maar ik vind het inderdaad vooral jammer dat er stemmen van D66 naar PvdA gaan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:53:24 #224
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81652367
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met elke andere partij behalve de VVD inderdaad.
De staatsschuld is altijd onder de VVD gestegen, dus dat zal ook nu gebeuren.
pi_81652402
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik denk dat zowel PvdA als VVD stemmers van D66 opeten, maar ik vind het inderdaad vooral jammer dat er stemmen van D66 naar PvdA gaan.
+1.

pi_81652547
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Op ik meen 2005 na, bij elk kabinet. Dus dat is geen argument.

Zolang de overheid krimpt, is het al beter dan anders. De alternatieven zijn economisch gezien veel dramatischer.

Maar de VVD moet de vlaktaks invoeren. Dan zijn ze pas echt goed en liberaal bezig.

woensdag 19 mei 2010 @ 22:56:29 #227
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81652598
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op ik meen 2005 na, bij elk kabinet. Dus dat is geen argument.

Zolang de overheid krimpt, is het al beter dan anders. De alternatieven zijn economisch gezien veel dramatischer.

Maar de VVD moet de vlaktaks invoeren. Dan zijn ze pas echt goed en liberaal bezig.
De vlaktaks is dodelijk voor iedereen die niet in de bovenste paar procent qua inkomens zit.

Gewoon geen inkomensbelasting, en de BTW omhoog naar 28%.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:57:44 #228
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_81652689
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga jij Rita stemmen?
pi_81652691
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:02 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]

Over links is het 69 (het balkje klopt wel, maar het getal erbij niet).

OT:

Dit worden mooie verkiezingen zo. Ben erg benieuwd naar de laatste 3 weken.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:58:48 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81652761
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De vlaktaks is dodelijk voor iedereen die niet in de bovenste paar procent qua inkomens zit.

Gaan we weer. De vlaktaks is voor iedereen goed, mits het vrije basisinkomen verhoogd wordt. En ja, dan gaat de top ook minder betalen. Waarom is elke maatregel pas goed in jouw ogen als er genivelleerd wordt. Zeg dan gewoon dat je rijkdom wil herverdelen, maakt het een stuk duidelijker.
Bis bis bis
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:00:40 #231
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81652896
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:57 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Over links is het 69 (het balkje klopt wel, maar het getal erbij niet).
En voor "Economisch rechts" geldt hetzelfde.
pi_81652919
quote:

[..]

Dat lieg je. Iedereen gaat erop vooruit met een vlaktaks van zegge 35%. Jij wil alleen mensen die meer verdienen pesten. "Bovenste paar procent", fantast.
quote:
Geen inkomstenbelasting? Heel goed, maar dat is de meest extreme vorm van vlaktaks, dat realiseer je je?

pi_81653063
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:57 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Ga jij Rita stemmen?
Rita Bulstronk die de beste gedegen islamkritische liberaal van de VVD eruitknikkerde met haar bekrompen, belachelijke, jaloerse bitchgedrag?

pi_81653279
quote:
En dan massaal zoveel mogelijk uit het buitenland bestellen
pi_81653681
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gaan we weer. De vlaktaks is voor iedereen goed, mits het vrije basisinkomen verhoogd wordt. En ja, dan gaat de top ook minder betalen. Waarom is elke maatregel pas goed in jouw ogen als er genivelleerd wordt. Zeg dan gewoon dat je rijkdom wil herverdelen, maakt het een stuk duidelijker.
Maar op dat moment heb je geen vlaktaks meer. Een vlaktaks is gewoon 1 belastingpercentage voor iedereen. Een vlaktaks met een belastingvrije voet is gewoon een progressief en daarmee nivellerend stelsel. Voor de middengroepen mogelijk nog meer nivellerend dan het huidige stelsel omdat ook de grote aftrekposten verdwijnen.
pi_81654021
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar op dat moment heb je geen vlaktaks meer. Een vlaktaks is gewoon 1 belastingpercentage voor iedereen. Een vlaktaks met een belastingvrije voet is gewoon een progressief en daarmee nivellerend stelsel. Voor de middengroepen mogelijk nog meer nivellerend dan het huidige stelsel omdat ook de grote aftrekposten verdwijnen.
Een percentage van inkomen betalen is in feite ook al nivelleren.
pi_81654127
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef waht het volgende:

[..]

Een percentage van inkomen betalen is in feite ook al nivelleren.
Nou nee niet direct als dat percentage echt voor iedereen gelijk is.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:19:50 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81654264
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad. Het gaat zelfs mij te ver om iedereen als bedrag hetzelfde te laten betalen.
Bis bis bis
pi_81657146
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef du_ke het volgende:
Maar je moet ook kijken bij wie de uitgaven van de overheid terecht komen. Per saldo zal er nog sprake zijn van herverdeling van de welvaart bij een vlaktax, en dus ook waarschijnlijk nivellering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 20-05-2010 00:13:09 ]
pi_81657277
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit van Den Uyl gehoord?
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:10:47 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81657469
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:06 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Die geen VVD-er was?
pi_81657797
quote:

[..]

Dat viel wel mee hoor. Ik heb het een tijdje geleden op Fok! neergezet, zoek maar eens op hoe groot de staatsschuld toen was.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:22:11 #243
104871 remlof
Europees federalist
pi_81657994
quote:

[..]

Lees dit eens: Staatsschuld, Begrotingstekort en de Linkse Kabinetten
pi_81658095
quote:
Hier moet overigens wel bij worden gezegd dat Nederland het in de jaren '80 in economisch opzicht ongelofelijk zwaar had. Het is dus niet vreemd dat de staatsschuld flink toenam.
  donderdag 20 mei 2010 @ 07:14:46 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81660725
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nou nee. De meeste mensen gaan juist meer belasting betalen, terwijl de rijksten veel minder betalen. Gevolg is een gigantische daling aan belastinginkomsten, wat weer hele grote gevolgen voor de maatschappij gaat hebben. Ik weet dat mensen als Bolkesteijn daar op geilen, die kan niet wachten tot we een samenleving hebben die op Victoriaans Engeland lijkt, met een overheid die actief een hele bekrompen moraal afdwingt maar mensen wel laat creperen in de straten onder het mom van eigen verantwoordelijkheid (zeg maar het conservatief-liberalisme wat ook de VVD nu uitstraalt).

[ Bericht 12% gewijzigd door ethiraseth op 20-05-2010 07:19:55 ]
pi_81661170
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar je moet ook kijken bij wie de uitgaven van de overheid terecht komen. Per saldo zal er nog sprake zijn van herverdeling van de welvaart bij een vlaktax, en dus ook waarschijnlijk nivellering.
Dat is de andere kant van het verhaal. Al of niet nivelleren door middel van overheidsuitgaven is wat anders dan nivelleren door middel van belastinginning.
pi_81661203
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hier moet overigens wel bij worden gezegd dat Nederland het in de jaren '80 in economisch opzicht ongelofelijk zwaar had. Het is dus niet vreemd dat de staatsschuld flink toenam.
En toen Den Uyl net een paar maanden premier was brak de eerste oliecrisis uit. Ook geen makkelijke omstandigheden .

Maar goed het blijft populair om dat ene kabinet de schuld van alles te geven
pi_81671397
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

En toen Den Uyl net een paar maanden premier was brak de eerste oliecrisis uit. Ook geen makkelijke omstandigheden .

Maar goed het blijft populair om dat ene kabinet de schuld van alles te geven
Dat klopt, maar dat had niet zo'n grote invloed op de staatsschuld. Onder Van Agt I nam de werkloosheid gigantisch toe, de zaken stonden er toen wel even anders voor. Maar inderdaad: Den Uyl krijgt van veel zaken ten onrechte de schuld.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:12:03 #249
1571 marky
Heerlijk.... sleur
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:40:19 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81736068
Vanavond nieuwe barometer
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:42:11 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81736182
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef eriksd het volgende:
Dus nog zonder invloed van het (radio 1) debat?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:42:47 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_81736209
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef eriksd het volgende:
Is daarin al verwerkt dat Rutte niet wil dat Kroes MP wordt?
pi_81736269
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:42 schreef remlof het volgende:

[..]

???

heeft hij dat gezegd?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:45:25 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81736382
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:43 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

???

heeft hij dat gezegd?
Hij zei in het debat dat HIJ de premierskandidaat was (jij hebt toch ook geluisterd?)..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:46:08 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81736424
quote:

[..]

Dat denk ik niet (denk dat het zonder invloed vh debat is).
pi_81736471
quote:

[..]

???

heeft hij dat gezegd?
Niet dat hij niet wil dat Kroes premier wordt, wel dat hij zelf het premierschap ambieert.

Rutte: ik ben kandidaat-premier
quote:
VVD-leider Mark Rutte wordt premier als zijn partij bij de verkiezingen op 9 juni de grootste wordt. Dat heeft Rutte vrijdag gezegd tijdens het lijsttrekkersdebat op Radio 1.

"Ik ben kandidaat-premier", zei Rutte op de vraag wie er minister-president zal worden als de VVD de grootste wordt, hij of eurocommissaris Neelie Kroes.

De afgelopen tijd wordt in politiek Den Haag gespeculeerd over een mogelijk premierschap van Kroes, mocht de VVD de grootste worden. Kroes zelf heeft die mogelijkheid tot nu toe niet uitgesloten.

Tijdens het debat viel Rutte PvdA-leider Job Cohen aan omdat die een slechte burgemeester van Amsterdam zou zijn geweest. Zo zou hij niet hebben ingegrepen toen bewoners van de Diamantbuurt door Marokkanen werden weggepest.

Cohen zei dat hij juist heel veel heeft gedaan voor een veiliger Amsterdam. "Ik heb ervoor gezorgd dat er straatcoaches zijn gekomen, dat de drugsoverlast is afgenomen, en dat heel veel overlast veroorzakende jongeren nu naar school gaan, aan het werk zijn of in de gevangenis zitten."
pi_81736487
quote:

[..]

???

heeft hij dat gezegd?
Niet op die manier, wel dat hij de premierskandidaat van de VVD is, dus als de VVD de premier levert hij het gaat worden. Remlof zal vast wel doorhebben dat zoiets niet na een paar uur al in een peiling is verwerkt/meegenomen.
pi_81736543
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij zei in het debat dat HIJ de premieskandidaat was (jij hebt toch ook geluisterd?)..
toen belde mn zus
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:48:37 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_81736549
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet op die manier, wel dat hij de premierskandidaat van de VVD is, dus als de VVD de premier levert hij het gaat worden. Remlof zal vast wel doorhebben dat zoiets niet na een paar uur al in een peiling is verwerkt/meegenomen.
Ja uiteraard. Daarom ben ik benieuwder naar de volgende peiling
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:49:34 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81736613
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

toen belde mn zus
Ach, dan weet je het nu...
pi_81736619
zei hij dat hij DE kandidaat was of EEN kandidaat?
pi_81736633
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja uiteraard. Daarom ben ik benieuwder naar de volgende peiling
Ik ga er niet vanuit dat het een schokkend effect zal hebben, maar we zullen zien volgende week
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:53:08 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81736894
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat het een schokkend effect zal hebben, maar we zullen zien volgende week
Maar zijn er dan inmiddels niet meer debatten e.d. geweest ("premiersdebat" RTL4, Lagerhuis en zo nog wat)? Dan valt de impact vh radio 1 debat niet meer te peilen toch?

Komen Cohen en Balkende (of welke 2 waren het??) nu vanavond bij Ivo Niehe?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 21:07:23 #264
862 Arcee
Look closer
pi_81737732
quote:
Nee, want dat zei die helemaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 21:09:35 #265
862 Arcee
Look closer
pi_81737881
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Komen Cohen en Balkende (of welke 2 waren het??) nu vanavond bij Ivo Niehe?
Die 2 idd, maar nee, staat niet op het programma.
pi_81738136
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar zijn er dan inmiddels niet meer debatten e.d. geweest ("premiersdebat" RTL4, Lagerhuis en zo nog wat)? Dan valt de impact vh radio 1 debat niet meer te peilen toch?
Ook al zouden die andere debatten er niet zijn, dan valt op basis van alleen de cijfers die we krijgen van de peilingen nog niet te zeggen wat het effect van dit ene debat was en al helemaal niet het effect van een enkele uitspraak uit het debat. Ik denk alleen niet dat de VVD volgende week ineens onderuit gaat in de peilingen, er vanuit gaande dat er niet iets buitengewoons gebeurt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:29:21 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_81739051
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zie ik dan vannacht wel in de herhaling op Politiek24
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:32:27 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81739240
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Thanx voor de info!
pi_81739683
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is de andere kant van het verhaal. Al of niet nivelleren door middel van overheidsuitgaven is wat anders dan nivelleren door middel van belastinginning.
Maar goed dat kun je natuurlijk niet los van elkaar zien. Ook bij een vlaktax zal er gewoon inkomensherverdeling plaats vinden. Trouwens, de meeste 'vlaktaxen' die worden voorgesteld kennen een vast bedrag dat aan iedere belastingplichtige wordt teruggegeven, per saldo betalen de lagere inkomens dan nauwelijks belasting.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:19:59 #270
57497 happyme28
I'm so happy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 22:35:45 #271
862 Arcee
Look closer
pi_81742688
Nieuwe Barometer:

VVD ook hier fors aan de leiding.

Nu maar hopen voor Rutte dat de HRA hem niet fataal gaat worden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:36:31 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81742752
Dat gedoe met die HRA, zou dat de VVD slecht gaan doen?
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:38:27 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81742871
Zei De Jager nou dat Balkenende het radio 1 debat had gewonnen??
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 22:38:34 #274
862 Arcee
Look closer
pi_81742877
Wilders trouwens weer 1 zetel erbij.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:15 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81742912
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:35 schreef Arcee het volgende:
Nieuwe Barometer:

[ afbeelding ]

VVD ook hier fors aan de leiding.

Nu maar hopen voor Rutte dat de HRA hem niet fataal gaat worden.
3 zetels is fors?? HUH??
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:41:00 #276
136343 BasEnAad
pi_81743004

[ Bericht 7% gewijzigd door BasEnAad op 21-05-2010 22:49:06 ]
pi_81743165
VVD + PVV 5 zetels winst in een week... ongelooflijk...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:45:04 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81743191
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat lekker met links.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:46:05 #279
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81743237
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt niet. VVD, CDA, D66 staat op 69, niet 66
pi_81743263
jemig man ....

die VVD ...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:47:13 #281
136343 BasEnAad
pi_81743286
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Heb het even aangepast.
pi_81743319
Paars dus op 79 zetels.

Verwacht alleen niet dat de VVD deze stijgende lijn blijft voortzetten tot 9 juni. Ik zie het Cda nog wel terugkomen.
pi_81743326
ik denk dat het de Grote Drie wordt ...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:49:09 #284
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81743390
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Paars dus op 79 zetels.

Verwacht alleen niet dat de VVD deze stijgende lijn blijft voortzetten tot 9 juni. Ik zie het Cda nog wel terugkomen.
CDA zal nog wel iets wegknabbelen, dat van die hypotheekrenteaftrek bracht Rutte natuurlijk in verlegenheid.
Bis bis bis
pi_81743438
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mijn favoriete kabinet, helaas nog niet echt in de buurt van de 76 zetels.
pi_81743456
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik denk dat het de Grote Drie wordt ...
Hoop het niet, wat een conservatief, betuttelend en zakelijk, "hard-economisch" kabinet krijgen we dan.
pi_81743515
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

misschien met CU erbij ....

maar ja ... CU en VVD/D66 in 1 kabinet?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:51:57 #288
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81743545
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Same here. D66 valt me ook een beetje tegen Hoop dat die er nog 10 bij kunnen halen, ten koste van PvdA ofzo.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:52:29 #289
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81743573
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zei De Jager nou dat Balkenende het radio 1 debat had gewonnen??
http://www.volkskrant.nl/(...)spannen_Rutte_scoort
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:54:19 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81743659
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

CDA zal nog wel iets wegknabbelen, dat van die hypotheekrenteaftrek bracht Rutte natuurlijk in verlegenheid.
Ik vond het eigenlijk erger dat hij zo ontzettend doordramde en niemand liet uitpraten. Voor mij was Rutte echt de irritantste debater van vandaag.

Zoals je weet was ik toch al niet van plan op de VVD te stemmen, maar Rutte heeft mijn sympathie vandaag niet verhoogd. En voorbeelden van 6-7 jaar geleden geven (richting Cohen) vond ik ook erg zwak. Waar was Rutte zelf 6-7 jaar geleden trouwens?

PS Niet persoonlijk bedoeld. Grijp jouw post alleen ff aan om mijn ergernis te spuien (betreffende topic is dicht).
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:57:41 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81743808
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk erger dat hij zo ontzettend doordramde en niemand liet uitpraten. Voor mij was Rutte echt de irritanste debater van vandaag.

Zoals je weet was ik toch al niet van plan op de VVD te stemmen, maar Rutte heeft mijn sympathie vandaag niet verhoogd. En voorbeelden van 6-7 jaar geleden geven (richting Cohen) vond ik ook erg zwak. Waar was Rutte zelf 6-7 jaar geleden trouwens?

PS Niet persoonlijk bedoeld. Grijp jouw post alleen ff aan om mijn ergernis te spuien (betreffende topic is dicht).
Ik gaf al aan dat ik dat gedoe over zijn burgermeestersverleden teveel op de man vond. Cohen werd sowieso wel heel erg aangevallen.
Bis bis bis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 22:57:45 #292
862 Arcee
Look closer
pi_81743810
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:52 schreef happyme28 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)spannen_Rutte_scoort

Rutte brak handig in op dit moment, een van de belangrijkste momenten van het debat, door twee vliegen in een klap te slaan: ‘Ware het denkbaar dat wij geleidelijk aan het PvdA-program krijgen? Want dat moet ik Balkenende nageven: al die vreselijke maatregelen voor ouderen staan gewoon in het CDA-verkiezingsprogramma.
Vond ik ook een sterke opmerking van Rutte.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:59:58 #293
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81743916
Ik vond hele debat matig van kwaliteit en teveel op de man.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:00:01 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81743922
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik gaf al aan dat ik dat gedoe over zijn burgermeestersverleden teveel op de man vond. Cohen werd sowieso wel heel erg aangevallen.
Had je inderdaad al gezegd ja
Ik moet toegeven dat hij niet de sterkste was (zeker op het eind niet, maar dat heb jij wellicht gemist). Wel vond ik het prettig dat hij rustig bleef (itt o.a. Rutte en Balkenende).
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:00:06 #295
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81743924
Ik ben heel benieuwd hoe de VVD het de komende weken gaat doen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:01:09 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81743973
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:59 schreef eriksd het volgende:
Inderdaad weinig kwaliteit. Veel CBS-cijfers en iid te vaak op de man. Hopelijk wordt het nog beter de komende weken
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 23:01:33 #297
862 Arcee
Look closer
pi_81743988
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:59 schreef eriksd het volgende:
Ik vond het vooral wat rommelig, maar wel interessant, dat wel.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:02:09 #298
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81744003
Het was identiek aan die veldslagen die ook in VKZ gevoerd worden. Ze moeten er wat meer vrouwen tussen zetten, dat maakt de sfeer wat beter.
Bis bis bis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 23:04:25 #299
862 Arcee
Look closer
pi_81744098
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:02 schreef eriksd het volgende:
Het was identiek aan die veldslagen die ook in VKZ gevoerd worden. Ze moeten er wat meer vrouwen tussen zetten, dat maakt de sfeer wat beter.
Thieme en Femke zitten er al.

Oh ja, en Verdonk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:05:36 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81744165
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:02 schreef eriksd het volgende:
Ligt eraan welke.. Wie zou je graag in debat zien?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 23:05:49 #301
862 Arcee
Look closer
pi_81744176
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')