HankSchrader | donderdag 13 mei 2010 @ 00:14 |
Lichamen slachtoffers pas over week naar Nederland Het duurt nog minstens een week voor de omgekomen Nederlanders kunnen worden teruggevlogen naar Nederland, meldt het KLPD. Medewerkers van het KLPD reizen vanavond naar Tripoli om een begin te maken met de identificaties. In het regeringstoestel zitten onder anderen forensisch deskundigen en mensen die de Nederlandse ambassade in Tripoli gaan ondersteunen. De Libische maatschappij Afriqiyah Airways heeft nabestaanden uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Libië te gaan. Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken vraagt familieleden juist thuis te blijven in verband met het identificatieonderzoek. Jongetje Bij de vliegramp in Libië zijn 103 inzittenden omgekomen, onder wie zeer waarschijnlijk 61 Nederlanders. Er zijn 96 lichamen geborgen. Een jongetje van acht jaar heeft het ongeluk met de Airbus overleefd. Hij heeft botbreuken en is in een ziekenhuis in Tripoli geopereerd, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Of het om een Nederlands jongetje gaat, is nog niet helemaal zeker. In het vliegtuig van Afriqiyah Airways dat vanochtend bij Tripoli verongelukte, zaten Nederlanders die een vakantie hadden geboekt bij KRAS.nl en STIP-reizen. Onzeker Dat er 62 Nederlanders in het toestel zaten, is overigens niet honderd procent zeker, heeft minister Verhagen gezegd. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Kras.nl (24 passagiers) en Stip (38 passagiers), maar het is onduidelijk of ze allemaal aan boord waren. Afriqiyah Airways maakte aan het eind van de dag de nationaliteiten op de passagierslijst bekend: 58 Nederlanders, 6 Zuid-Afrikanen, 2 Oostenrijkers, 1 Duitser, 1 Zimbabwaan, 2 Britten en 19 mensen van wie de nationaliteit nog niet is bevestigd. De crew bestond uit 11 Libiërs. De Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways heeft de nabestaanden van de slachtoffers uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Tripoli te gaan. De directie regelt niet alleen de vlucht en het onderdak, maar ook de vereiste visa. Afriqiyah zorgt ook voor de begeleiding, staat in een verklaring. Minister Verhagen adviseert familie niet meteen naar Libië te reizen, omdat ze in Nederland nodig zijn in verband met de identificatie. Vanavond gaat al een regeringsvliegtuig naar Tripoli met forensisch onderzoekers. Tussenlanding Vlucht 771 was vanuit het Zuid-Afrikaanse Johannesburg op weg naar Londen en zou een tussenlanding maken in Tripoli. Het verongelukte om 06.00 uur vanochtend, kort voor de landing. De oorzaak van het ongeluk is onbekend. Arabische tv-zenders melden dat het toestel voor de crash in brand stond. De zwarte dozen zijn inmiddels gevonden. De Nederlandse passagiers moesten in Tripoli overstappen. De mensen van KRAS.nl zouden doorreizen naar Brussel en de mensen van STIP-reizen naar Düsseldorf. Familieleden en vrienden die de passagiers zouden ophalen, worden in Brussel en Düsseldorf opgevangen. Er is psychische hulp ter plaatse. Op internet is een condoleanceregister geopend. Meer nieuwsberichten: Meer informatie Beeldmateriaal [ afbeelding ] | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 00:16 |
quote: ![]() | |
maartena | donderdag 13 mei 2010 @ 00:16 |
TVP posten in de laatste post = FAIL ![]() In ieder geval: quote:We zouden het eigenlijk moeten omdraaien. Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P." Slachtoffers: Met de huidige voor verdachten geldende regels in de media: "Ruben A." | |
capricia | donderdag 13 mei 2010 @ 00:16 |
quote: ![]() | |
HankSchrader | donderdag 13 mei 2010 @ 00:17 |
quote:Mijn excuses. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 00:17 |
Dikke vette TVP. | |
borisz | donderdag 13 mei 2010 @ 00:20 |
Maar weer volgen | |
ACT-F | donderdag 13 mei 2010 @ 00:26 |
quote:Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 00:29 |
Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:quote: | |
NorthernStar | donderdag 13 mei 2010 @ 00:33 |
quote:Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo. Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is. | |
GGMM | donderdag 13 mei 2010 @ 00:52 |
quote: ![]() ![]() (tvp) | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 00:53 |
quote:En 19 unknown, dus daar zullen dan nog 3 of 4 Nederlanders bij zitten. | |
Dwab | donderdag 13 mei 2010 @ 00:57 |
quote:Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe! | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 01:00 |
quote:Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 01:01 |
Enige overlevende ramp heet Ruben van A...quote: | |
maartena | donderdag 13 mei 2010 @ 01:01 |
quote:Iedereen is een verdachte totdat rechtspraak is gedaan. Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak? Want die 1% zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij net op de plaats van het misdrijf aankwam, en het pistool oppakte..... Je bent pas een dader als de rechter zegt dat je het gedaan hebt, en schuldig wordt bevonden. Hadden we tussen 4 November 2004 en 13 Juli 2005 bijvoorbeeld Mohamed B. niet bij naam mogen noemen? Hij was tot die tijd immers slechts de verdachte...... ook al was het zo goed als zeker dat hij de dader was. | |
Dwab | donderdag 13 mei 2010 @ 01:08 |
quote:Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen... | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 01:10 |
quote:En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd. ![]() | |
Dwab | donderdag 13 mei 2010 @ 01:14 |
quote:Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden... | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 01:17 |
quote:Zolang een groot deel van de maatschappij hier niet doorheen kijkt, zullen ze dit gedrag blijven vertonen. Het is ontzettend makkelijk scoren. Lijkt me een hel om in dat wereldje te opereren. ![]() | |
ACT-F | donderdag 13 mei 2010 @ 01:24 |
quote:Laat ik even voorop stellen dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil, ook de media. Je kunt bij elk voorval te pas en onpas volledige namen noemen, er is geen wet die dit verbiedt. Echter, als betrokken persoon bezwaar maakt tegen publicatie van zijn naam vanwege schending van een recht, zoals privacy of smaad, en de rechter geeft hem gelijk, dan pas heeft het consequenties voor de publicist. In de praktijk komt dit zelden voor. | |
donquixote | donderdag 13 mei 2010 @ 01:56 |
we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen.. wat weten we eigenlijk? vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing. dan een versnipperd neergestort vliegtuig, geen krater! ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand. en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld. dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot. verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme) either major technical failure, or major explosion think about cockpit message: explosion and get ambulances DQ | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:11 |
Als het een aanslag zou zijn, dan was deze waarschijnlijk al opgeëist door een of andere baardenclub. Tenzij het een eenmansactie was natuurlijk. Wacht nou gewoon maar af. | |
EvanStone | donderdag 13 mei 2010 @ 02:11 |
tvp | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:13 |
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar? | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:16 |
quote:Ssssst Europees product. ![]() | |
Watashiwa | donderdag 13 mei 2010 @ 02:22 |
quote:De Airbus crash op Hudson River was in ieder geval wel heel. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:26 |
Ach.. Boeing en Airbus gaan qua crashes volgens mij redelijk gelijk op. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:26 |
quote:Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd. Misschien te laag en gebouw geraakt? | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 02:27 |
quote:Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt? | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:28 |
quote:Zou kunnen, maar zou een Boeing dan in 3 stukken vallen? | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:28 |
quote:En dat natuurlijk ook. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 02:30 |
quote:Wat ik weleens zou willen zien is de impact op de grond. Qua gaten in de grond en sporen. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2010 @ 02:31 |
Ik denk dat het HAARP was. Topic kan alvast wel naar BNW. ![]() | |
VeX- | donderdag 13 mei 2010 @ 02:37 |
Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 02:38 |
quote:Daar zijn zelfs al overal beelden van op tv geweest. | |
northernlight81 | donderdag 13 mei 2010 @ 02:41 |
quote:Aangezien hij aan het landen was, zal er ook niet veel benzine in hebben gezeten. Maar als het een aanslag is, is het zinloos als hij niet opgeëist wordt. Ik lees net dat de ANWB vandaag vertrekt en als eerste doel heeft om naar dat jongetje te gaan. Dat er niet eerder een Nederlander naar hem toe is vind ik echt verschrikkelijk triest! Er is echt wel iemand daar in de buurt die nederlands spreekt. ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 13 mei 2010 @ 03:52 |
"Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij. | |
dubbel1 | donderdag 13 mei 2010 @ 03:55 |
quote:En wat is de meerwaarde? Daar ben ik echt héél erg benieuwd naar. | |
AryaMehr | donderdag 13 mei 2010 @ 03:58 |
quote:Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is? | |
AryaMehr | donderdag 13 mei 2010 @ 04:00 |
quote:Wat is dit nu weer voor onzin? Een verdachte is niet bij voorbaat al schuldig. Mensen die in Nederland verdacht worden van welk strafbaar feit dan ook blijven onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo kan iemand die vandaag als verdachte wordt gezien, morgen alweer onschuldig en zelfs slachtoffer zijn. | |
indahnesia.com | donderdag 13 mei 2010 @ 04:28 |
quote:Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid. | |
indahnesia.com | donderdag 13 mei 2010 @ 04:30 |
quote:Als de hoogtemeter nog niet vervangen was, zou dat zomaar kunnen. ![]() | |
Unstoppable | donderdag 13 mei 2010 @ 04:30 |
quote:Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen. | |
Herr_Uberfrutzel | donderdag 13 mei 2010 @ 04:33 |
-edit- [ Bericht 97% gewijzigd door Isabeau op 13-05-2010 04:40:41 (ga ergens anders klieren) ] | |
indahnesia.com | donderdag 13 mei 2010 @ 04:36 |
quote:Ik las inderdaad net dat het een hardstikke nieuw vliegtuig is. Da's best eng, zeker als het geen terrorisme blijkt te zijn. ![]() | |
donquixote | donderdag 13 mei 2010 @ 06:20 |
opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009. 1600 vlieguren dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde. ik blijf zeggen: ik zie geen krater, alleen maar stukjes.. dus moet al in de lucht zijn gebeurd ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is, te nieuw toestel. en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over.. ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt het weer was ook niet slecht hoe je het ook wendt of keert, er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing.. daarna is iets helemaal verkeerd gegaan.. young boy Ruben gaat ook informatie geven. Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen.. blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig! Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt. [ Bericht 2% gewijzigd door donquixote op 13-05-2010 07:00:58 ] | |
NorthernStar | donderdag 13 mei 2010 @ 06:55 |
quote:Dat hoeft echt niet imo. Er zijn zoveel factoren zoals de hoek waarin het neer is gekomen, de grondsoort, obstakels etc. Een vliegtuig is van licht materiaal en kan behoorlijk desintegreren bij zo'n klap. Ja de ene keer heb je grote stukken romp en de andere keer liggen de vleugels er nog redelijk bij enz. maar dat zegt niks over hoe het een volgende keer moet zijn. | |
donquixote | donderdag 13 mei 2010 @ 07:08 |
ik heb wel wat gebroken bomen gezien, maar ook de motoren in de buurt. dat duidt toch ook niet op een voortgaande beweging, meer rechtstandig naar beneden | |
Krantenman | donderdag 13 mei 2010 @ 07:34 |
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:quote:http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006 | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 07:51 |
quote:Er lag inderdaad wel een auto bij het wrak die 'geramd' leek. | |
Dirk-Kuijt | donderdag 13 mei 2010 @ 07:55 |
tvp | |
kadeya | donderdag 13 mei 2010 @ 08:48 |
quote: | |
Shoombak | donderdag 13 mei 2010 @ 09:06 |
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig ![]() | |
eriksd | donderdag 13 mei 2010 @ 09:09 |
quote:Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burger ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 09:33 |
quote:Tsja, er is nu eenmaal niet zoveel nieuws te melden op dit moment.. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 09:35 |
De Telegraaf van vandaag. | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 09:36 |
quote:Die kerel die gisteren zei ooggetuige te zijn geweest zei juist weer duidelijk te hebben gezien dat er in de lucht al een steekvlam was, en wat later vlak boven de grond een grotere explosie. Dat zou wat mij betreft aannemelijker klinken dan het door de gebouwen heen ploegen, want daarvoor moet het vliegtuig dan nog aardig heel zijn geweest (anders 'ploeg' je niet door gebouwen heen) toen het neer kwam en zouden al die brokstukjes ook allemaal in en rond die gebouwen moeten liggen, ipv op een aardig vrij gebied. Lijkt mij hoor, maar ik ben net zo min een expert ![]() | |
Razor21 | donderdag 13 mei 2010 @ 09:41 |
Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren? Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html | |
MyIllusion | donderdag 13 mei 2010 @ 09:43 |
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_008 Ze weten nu al wat meer over de nationaliteiten van de inzittende passagiers. Er zat trouwens ook een Belg in, en verder zijn er 58 nederlanders dood. De toestand van het 10-of 8 jarig jongentje is stabiel RIP voor alle gestorven passagiers | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 09:43 |
quote:Wanneer alle nabestaanden zijn ingelicht, denk ik. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 09:45 |
quote:Godsamme zeg... Daar zijn er een paar klaargekomen toen ze die titels maakten.... | |
kadeya | donderdag 13 mei 2010 @ 09:47 |
Die staartvin ligt er trouwens hetzelfde bij als de Turkish Airlines crash![]() | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 09:52 |
quote:Hoezo zouden wij moeten weten wie er op de passagierslijst stonden?? Ik snap dat niet helemaal, wil je bevestiging dat de naam van de buurvrouw van de tante van de stiefzus van het neefje van je vriendin op de lijst staat? | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 09:55 |
quote:Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen. | |
eriksd | donderdag 13 mei 2010 @ 09:57 |
quote:Wacht nou eerst maar eens af Sherlock. | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 09:58 |
quote:En toch vreemd dat ze het nu weer hebben over 'dichte mist' terwijl er gister nog gezegd werd dat het zo helder als wat was. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 10:07 |
quote:Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'. | |
Mestras | donderdag 13 mei 2010 @ 10:10 |
quote:Verschrikkelijk. | |
eriksd | donderdag 13 mei 2010 @ 10:14 |
quote:Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 10:15 |
quote:En het is ook heel makkelijk om te zeggen dat het anders is gegaan dan gemeld wordt. Er maar 1 manier zoals het gebeurd is, er zijn 1.000den andere manieren mogelijk. | |
Q. | donderdag 13 mei 2010 @ 10:22 |
http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ecequote:Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker. ![]() | |
Bassfly | donderdag 13 mei 2010 @ 10:23 |
Ik hou het erop dat hij uit de lucht is geschoten door een UFO. ![]() | |
Re | donderdag 13 mei 2010 @ 10:25 |
Ik ben benieuwd waar de sole survivor heeft gezeten, als je het wrak ziet misschien toch in het staart gedeelte... | |
beantherio | donderdag 13 mei 2010 @ 10:28 |
quote: ![]() | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 10:28 |
quote:Tot zover de Telegraaf van vandaag... | |
Sinceria | donderdag 13 mei 2010 @ 10:33 |
quote:Das rot Q. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 10:35 |
quote:Ja, met de huidige snelle media heeft iedereen al beelden en informatie die je normaal pas veel later hebt, daardoor lopen feiten en fictie zo door elkaar dat ze door een leek vrijwel niet meer van elkaar te onderscheiden zijn. En omdat iedereen de informatie denkt te hebben, denkt ook iedereen te weten hoe het wel of niet moet of kan zijn gebeurd. Natuurijk is het vliegtuig in uitzonderlijk veel stukken uiteen gespat, maar dat zegt nog weinig over de toedracht, die kan nog steeds een natuurlijke zijn (microburst bijvoorbeeld) maar het kan net zo goed een aanslag vanaf de grond zijn, of een aanslag in het vliegtuig... of iets compleet anders. We weten nog helemaal niets, en een deskundige zal zich er niet toe laten verleiden zaken als vaststaand feit of onmogelijk aan te duiden, slechts op basis van de beelden. Maar goed, altijd leken die het beter weten. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 10:36 |
quote:Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 10:39 |
quote:Als je kennis van zaken hebt. Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 10:42 |
1 ding eindelijk bevestigd:quote: | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 10:46 |
quote:Er is geen reden om meteen maar aan te nemen dat niemand kennis van zaken heeft. En wat betreffende user postte over een eventuele explosie vlak boven de grond is alles behalve raar en BNW-achtig in dit geval. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 10:47 |
Goeiemorgen.... Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen ![]() En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig? Pfff, het zou je maar gebeuren.... | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 10:49 |
Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied. | |
venomsnake | donderdag 13 mei 2010 @ 10:52 |
quote:Tja, het is 'gewoon' een vliegtuig ongeluk zoals die wel vaker voorkomen. Zitten alleen wat Nederlanders in nu, dan is het natuurlijk heel bijzonder ineens.. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 10:53 |
quote:Het is idd raar als mensen een gezicht krijgen, voor het jongentje had ik ergens nog gehoopt dat het een kind van gescheiden ouders was, en dat er in NL dus nog gewoon een ouder zou zijn om het kind op te vangen, maar hij was een kind van ouders die hun koperen bruiloft met een reisje vierden.... Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 10:54 |
quote:Mwah, las ik niet verspreid over zo'n 800 meter?? Dat is nogal een eind.... | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 10:54 |
Is er al een luchtfoto van de brokstukken? Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend? Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding? Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is. Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 10:58 |
quote:Nee zo'n berichtje komt van een Tante Truus die de Telegraaf heeft gebeld van "och witte nog dat wij doar ook mee gevlogen emme? Da was wa heej!", en die waarschijnlijk op basis van een vlaag alcohol (die eerder van de trolley dan van de stewardess kwam) haar conclusies getrokken... Kan best natuurlijk.... Misschien is het ook wel waar, dat zal dan ook wel snel genoeg blijken. Ik denk niet dat het de meest plausibele oorzaak is van de crash. Ik lees nu ook dat er toch wel zeer dichte en laaghangende mist was, zo dicht dat opstijgende vliegtuigen de crashplaats al niet eens meer konden zien. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 10:59 |
quote:Geen foto, maar in de telegraaf van vandaag staat wel ene plaatje met waar de crashplaats is ten opzichte van de landingsbaan. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:00 |
Hier is trouwens het weer van Tripoli. Heeft iemand het exacte tijdstip van de crash? HLLT 120620 VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009 HLLT 120620Z VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009 HLLT 120550 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009 HLLT 120550Z 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009 HLLT 120520Z VRB03KT 2000 BR BKN003 19/17 Q1009 HLLT 120450Z 26007KT 2000 BR FEW003 19/17 Q1009 HLLT 120425Z 27008KT 2000 BR NSC 19/17 Q1009 HLLT 120420Z 27007KT 5000 BR NSC 19/17 Q1009 HLLT 120350Z VRB01KT 6000 NSC 19/17 Q1008 HLLT 120250Z 35003KT 6000 SKC 19/17 Q1008 HLLT 112350Z 31004KT 7000 SKC 20/17 Q1008 HLLT 112250 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008 HLLT 112250Z 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008 HLLT 112150 34003KT 7000 SKC 22/16 Q1008 | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:04 |
06.00 | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:05 |
Ja.............. En wat voor tijd is dat? | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 11:06 |
quote:Nederlandse tijd..... | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:06 |
quote:Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:06 |
Lokaal, zulu?![]() Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 11:07 |
quote:In Tripoli ook? Of is het daar tussen 4 en 6 of tussen 6 en 8? | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:08 |
quote:De OP | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 11:10 |
Het was 06.00 uur lokale tijd. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:10 |
Nja, beetje matig dat er geen tijdzone bij staat, maar laten we uitgaan van 06:00 lokale tijd, dan was het weer dus behoorlijk goed, 5-6km zicht, heiig, geen bewolking, zwakke wind. Alleen de opkomende zon in combinatie met de heiigheid kon misschien wat lastig zijn, maar uiteraard geen reden om een vliegtuig te crashen. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 11:11 |
quote:Daar staat alleen nog maar 06.00 uur, ik weet dat er in eerdere berichten achter het tijdstip "Nederlandse tijd" stond. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 11:14 |
Vluchtgegevens:quote:Aankomst dus inderdaad 06u lokale tijd. edit: ik zie nu pas dat er geen tijdsverschil is tussen Nederland en Libië. ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door Felixa op 13-05-2010 11:21:24 ] | |
Arizona | donderdag 13 mei 2010 @ 11:14 |
in het vorige topic postte ik over vrienden van mijn ouders, die gisteren ook terug zouden komen uit Johannesburg ![]() http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=111105 | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 11:17 |
Dan is het allemaal hier in Nederland pas erg laat bekend geworden. Vliegtuig stortte rond 6.00 neer, tegen 9.30 werd het hier bekend dat in Tripoli een vliegtuig was neergestort. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 11:19 |
quote:3:30 uur om dergelijk nieuws uit Tripoli te krijgen. Vind ik wel meevallen hoor. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:19 |
quote:Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek. | |
Leandra | donderdag 13 mei 2010 @ 11:23 |
quote:Het eerste topic was van 09.17 Vliegtuigongeluk Tripoli -61 Nederlanders omgekomen | |
Disana | donderdag 13 mei 2010 @ 11:26 |
http://www.wereldtijd-zoeker.nl/wat-is-de-tijd-in/libie/tripoli/ Ze hebben daar dezelfde tijd als hier (net als Zuid-Afrika). Tenzij ik me heel sterk vergis. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 11:27 |
quote:De horizontale snelheid was veel groter dan de verticale. Lijkt me dat je dan juist geen krater verwacht. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:28 |
quote:Verziekt? Er is een jongen levend gevonden, ik hoop dat ze heel goed hebben gekeken of er nog meer mensen het misschien hebben gehaald. Dat het niet zo is weten we nu maar dat was toen nog niet bekend natuurlijk. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:28 |
quote: ![]() | |
Disana | donderdag 13 mei 2010 @ 11:30 |
quote:Ja, dat dacht ik ook, ze liggen op dezelfde lijn. Die mensen waren dus vroeg aan het vliegen. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 11:30 |
Demn....quote:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)al-mogelijk-67.dhtml | |
kawotski | donderdag 13 mei 2010 @ 11:33 |
De media smullen.. er kunnen ze maar niet genoeg Nederlanders aan boord hebben gezeten.. ![]() | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:34 |
quote:Inderdaad. Nietsvermoedend in het vliegtuig gestapt om weer naar huis te gaan. Bah... | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 11:35 |
Ook een Zeeuwse moeder omgekomen: http://www.pzc.nl/regio/z(...)euws-slachtoffer.ece http://www.misalsa.nl/ | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:35 |
Op de website van KRAS staat trouwens 08.00 uur Nederlandse tijd http://www.kras.nl/vakantie/cco.htm?SplashPageDetails=true&IncidentId=274 | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 11:36 |
quote:Ik kots er echt van ![]() ![]() Gatverdamme ![]() ![]() ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:36 |
quote:Verziekt ja. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 11:37 |
quote:Ik vind het best veel tijd eigenlijk. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:38 |
quote:Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt. Of denk jij dat zo'n vliegtuig gaat stuiteren? | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:38 |
quote:En op die van STIP staat 06.00 plaatselijke tijd http://www.stipreizen.nl/(...)gtuigramp%20Tripoli/ | |
Re | donderdag 13 mei 2010 @ 11:38 |
quote:vertel... | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:39 |
quote:Ze liepen met veel te veel mensen op die crashsite rond te banjeren en onderdelen op te pakken en te verplaatsen. | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 11:41 |
quote:Ik denk dat je nauwelijks een krater maakt. Het ding explodeert en valt in duizenden stukjes uiteen. Het is maar blik. Hoe groot was de krater in Pennsylvania? Dat ding is op volle snelheid de grond in gevlogen. Sterker nog, het is een van die 9/11-mythes: 'Can you explain how a Boeing 757-200 with a length of 155ft, weighing over 100 tons, and crashing 580mph* at nearly a 90-degree angle straight into the ground made a crater only 10ft deep?' | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 11:41 |
quote:Wat voor een ondergrond was het in Tripoli? Het maakt natuurlijk ook wel uit of het een zachte grond of harde grond was. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:42 |
quote:Ja, we hebben het natuurlijk niet over een enorme krater, maar eerder een flinke zwarte kuil. In Pennsylvania kon je dat duidelijk zien. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 11:42 |
'Overlevende in kritieke toestand' ![]() Beetje een warrig bericht eigenlijk, maar het lijkt er toch op dat ze bedoelen dat hij zich nu in kritieke toestand bevindt. | |
EilandjeOnline | donderdag 13 mei 2010 @ 11:42 |
de media hyped de ramp behoorlijk op, maarja , er zal maar een bekende van je in dat vliegtuig hebben gezeten en volg ik het allemaal vooral omdat ik benieuwd ben naar de oorzaak van de ramp met dit nieuwe toestel en of de enige overlevende het zal redden, en de passagierslijst natuurlijk | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:43 |
quote:Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:44 |
quote:Zwarte dozen zoeken, kijken of er nog meer overlevenden waren, persoonsbewijzen zoeken om de identiteit vast te stellen, hoe had je dit dan willen aanpakken? | |
Pietverdriet | donderdag 13 mei 2010 @ 11:45 |
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren. | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:45 |
quote:Ik neem aan dat bedoeld wordt dat een harde ondergrond een minder diepe krater tot gevolg zal hebben. Is het rots dan waarschijnlijk helemaal niet | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 11:46 |
quote:Nou, en dit ging vloog waarschijnlijk langzamer, vloog horizontaal, brak over een groter gebied uiteen, en sowieso ik heb geen volledig beeld van de crashsite gezien, dus misschien zijn die kuilen er wel? Ik vind het allemaal niet zo vreemd. | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 11:46 |
quote:Ik lees het juist andersom. Dat er een dokter is geweest die had gezegd dat hij in kritieke toestand is, maar dat er nu mensen met hem zelfs al gesproken hebben dat hij het naar omstandigheden redelijk maakt. En dat het 'kritiek' dus nu juist wordt tegengesproken. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 11:47 |
quote:Het ging toch om de kuil. Jij denkt nu even te kunnen zeggen of er een kuil / gat is dat bij de omstandigheden hoor. Dan moet je ook weten wat voor een ondergrond er was en of het wel makkelijk is om daar een kuil te maken. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 11:47 |
quote:Precies, dus maakt-ie bij grote horizontale snelheid ook niet gauw een (grote) krater. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 11:49 |
quote:De kop is net veranderd in 'Berichten tegenstrijdig over toestand Ruben', dat verklaart een hoop. ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 11:52 |
Er schijnt de afgelopen nacht naar men zegt een zandstorm over het vliegveld geraasd te zijn dus er was wel degelijk haast om papierwerk als ID's en tickets veilig te stellen. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:52 |
quote:Als die kuilen er al zouden zijn, zou je niet zoveel losse kleine onderdelen over het hele gebied verspreid hebben liggen............ Soms heb ik echt het idee dat ik tegen mensen met een IQ lager dan 80 zit te lullen hier. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:53 |
quote:Dat is wel bekend, alleen hebben ze de namen nog niet vrijgegeven. Nu: quote:Er lijkt me niet aan te tornen, vermoedelijk willen ze eerst van alle mensen de identiteit vaststellen en de families op de hoogte brengen. Dan horen we misschien wel wie er in het vliegtuig zat. | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:54 |
quote:Het ging me helemaal niet om de kuil... | |
EilandjeOnline | donderdag 13 mei 2010 @ 11:54 |
quote:bij geen enkele vliegramp zijn ze snel met dit soort gegevens, denk bijvoorbeeld aan turkish airlines vorig jaar hier in nederland ...., ook toen duurde het enkele dagen | |
Lightning_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 11:55 |
quote:Minder chaotisch en meer georganiseerd, zoals een geciviliseerd land dat zou doen. Mja, misschien zie jij dat verschil niet. | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 11:55 |
quote:Ik vermoed dat bepaalde onderdelen, met name de motoren, net even een andere uitwerking hebben op de grond dan het frame. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het bestaan van kuilen door de impact niet uitsluit dat er grote gedeeltes van het vliegtuig verspreid zijn over een groot gebied. Ik zie het probleem werkelijk niet. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 11:56 |
quote:Krater dan. quote:Of er echt een flinke krater komt is afhankelijk van het soort ondergrond. | |
EchtGaaf | donderdag 13 mei 2010 @ 11:57 |
tvp | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 11:57 |
het is een rotsen woestijn grond, tuurlijk komt daar geen krater. Zeker met deze landsnelheid niet. Libie zou echt geen terroristische aanslag plegen hoor ![]() | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 11:58 |
quote:Er was dus idd een zandstorm en er zijn nu Nederlandse experts ter plaatse. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 11:59 |
Als we toch aan het speculeren zijn; wat als er zoiets gebeurde vlak voor de landing? Is er trouwens al een goede overzichts-foto van het impact gebied? | |
Fredo55 | donderdag 13 mei 2010 @ 12:01 |
Hugo Borst had gelijk gisteravond. http://www.dumpert.nl/med(...)en_fuck_schelen.html | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 12:03 |
Overlevende glimlachte toen zijn familie binnenkwam. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:04 |
quote:tja en Hugo Borst moet zo reageren omdat hij betaalt wordt voor zijn cynische gedrag. Daar waar Jan Smit wordt geacht geschokt te reageren omdat hij betaalt wordt voor zijn burgerlijke gedrag. En zo is de cirkel weer rond. ![]() | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 12:06 |
quote:Zou hij al weten dat zijn ouders en broer er niet meer zijn? ![]() | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:08 |
op geenstijl een mega grote foto van het terrein..... | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 12:08 |
quote:Tssk, wat doe jij arrogant zeg, minder chaotisch? Was jij ter plaatse? Wat een onzin, ik vind dat ze het netjes aanpakken en iedereen toelaat die eventueel kan helpen. Dat ze het anders aanpakken dan hier wil niet zeggen dat het verkeerd of nalatig is: http://www.libyaonline.com/news/details.php?id=13466 quote: Ik vind dit ook erg netjes: quote:Niet bang om hand in eigen boezem te steken en bovendien alle medewerking. | |
Watashiwa | donderdag 13 mei 2010 @ 12:12 |
quote:Ja, laat hem maar gaan, is vast zo'n vliegtuigspotter dat denkt dat hij helikopterpiloot is ofzo ![]() | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:12 |
sowieso mensen die Libië afdoen als bananenrepubliek ![]() ![]() ![]() | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:13 |
quote:Dan zou hij toch juist blij zijn familie te zien? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:14 |
quote:Alsof dat elkaar zou tegenspreken ![]() | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:15 |
dat jochie is nog vol morfine, tuurlijk lacht hij bij de eerste bekende gezichten ![]() | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:15 |
quote:geeft gewoon aan dat ze toch wel iets goed doen. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:16 |
quote:Het is een stinkend stuk stront tussen andere stukken stront die nog net iets harder stinken. | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 12:17 |
quote:Kwestie van geluk: olie. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:18 |
quote: ![]() ![]() | |
TheVulture | donderdag 13 mei 2010 @ 12:19 |
quote:Volgens de Telegraaf is zij tevens de voormalige zangeres van meidengroep WOW | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:19 |
quote:Waar de fuck heb je het over? Het kan me geen fluit schelen dat het arm of rijk is, het gaat erom dat het een Islamistisch randmongolen-staatje is. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:19 |
quote:meerdere landen in Afrika hebben grote olievelden, toch doen die het lang niet zo goed. ![]() | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 12:20 |
quote:Je hebt gelijk, maakt ook niet uit. Zijn arogante toontje en neerbuigend gedrag schoten me in het verkeerde keelgat, het is eigenlijk ook geen reactie waard idd. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:21 |
quote:goed zullen we het hier maar bij laten ![]() | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 12:21 |
quote:Libië heeft volgens mij het meeste olie, maar het is inderdaad zo dat andere landen die ook olie hebben andere problemen hebben. Libië is letterlijk weinig meer dan een zandbak met een zandbakdictator die de dienst uitmaakt, daar is het een kwestie van zoeken, boren en transporteren, klaar. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:22 |
quote:Hij is toch (wannabe?) luchtmachtvlieger? Arrogantie en neerbuigendheid horen dan bij de functie lijkt me. ![]() | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:22 |
quote: ![]() | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:23 |
quote:en dat ondanks jarenlange sancties van de vn ![]() | |
TheThirdMark | donderdag 13 mei 2010 @ 12:24 |
quote:Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt. Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid? | |
Monidique | donderdag 13 mei 2010 @ 12:24 |
quote:Islamisme slaat op een zekere vorm van politiek-betrokken Islam, in de meest gebruikelijke zin, en hoewel Libië uiteraard een islamitische bevolking heeft en de regering soms de beste vriend van de Islam is, is het in werkelijkheid gewoon een militaire dictatuur, zoals er honderden van zijn geweest in het Midden-Oosten, Afrika, Zuid-Amerika, Azië en ook Europa. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 12:25 |
quote:Wat een zooi ![]() | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 12:26 |
quote:Is zeer uitgebreid in het nieuws geweest; het was een tussenstop vanuit Zuid-Afrika. Daar waren ze op vakantie geweest. | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 12:27 |
quote:overstappen. ![]() | |
TheVulture | donderdag 13 mei 2010 @ 12:27 |
Bah, als die slachtoffers een naam en gezicht krijgen in de media dan dringt het nog eens extra door hoe bizar onwerkelijk het voor de nabestaanden moet zijn om ineens meerdere familieleden te moeten missen ![]() | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 12:30 |
quote:In Afrika is het nu net na de zomer. En Nederlanders gaan gewoon het hele jaar door op vakantie. Misschien een verlengde mei vakantie in dit geval. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:35 |
quote:Zoveel mensen reizen buiten het hoogseizoen, juist met dit soort groepsreizen. Dat is goedkoper. En daar is het ook in hun winter niet echt koud. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 12:38 |
quote:Daarom, ik denk dat ze er niet bij gebaat zijn om te proberen alles onder het vloerkleed te vegen. Om naar Libië te kijken met westerse ogen is een beetje te simpel, ik vind dat ze het netjes oplossen zo. Ik las dat het om vakantiegangers vanuit Zuid Afrika ging en om groepsreizigers, het is daar nu najaar natuurlijk, in de zomer (winter hier) is het daar erg warm. Het is nu de tijd om daar op vakantie te gaan. | |
Gia | donderdag 13 mei 2010 @ 12:48 |
Ben eigenlijk wel benieuwd wat dat jochie kan vertellen over het gebeurde. Heeft men het aan zien komen? Werd er iets omgeroepen? Ook die zwarte doos zal daar nog wel wat duidelijkheid over scheppen. Er wordt wel meteen beweerd dat het geen aanslag kan zijn, maar als je toch al die stukjes puin ziet liggen, dan lijkt het alsof het vliegtuig uit elkaar is gespat! Maar goed, dat komt er allemaal wel uit. | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 12:51 |
quote:Ik denk dat binnen enkele dagen er toch wel een paar verklaringen van het ventje zullen komen, zodra hij een beetje helder is gaan ze zulke dingen in het belang van het onderzoek toch zsm aan hem vragen denk ik.... | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 |
Ex-zangeres WOW omgekomen http://www.telegraaf.nl/p(...)WOW_omgekomen__.html | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 13:03 |
70 nederlandse doden zegt BuZa volgens RTL. | |
Olga | donderdag 13 mei 2010 @ 13:03 |
quote:NOS journaal meldt dat ook | |
Re | donderdag 13 mei 2010 @ 13:05 |
![]() | |
TheVulture | donderdag 13 mei 2010 @ 13:06 |
quote:Afrikaanse namen lijken soms best veel op Nederlandse namen dus dat zal ook wel driedubbel gecheckt zijn | |
Knallert | donderdag 13 mei 2010 @ 13:06 |
Sjees. 70 ![]() | |
Olga | donderdag 13 mei 2010 @ 13:06 |
quote:waarschijnlijk... en naast die cijfers van Kras en stip reizen, reisden er dus ws ook mensen op 'eigen gelegenheid' | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 13:07 |
Bizar dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zitten. Als het groepsreizen zijn tikt het natuurlijk snel aan. Maar daarnaast nog eens 9 Nederlanders terwijl het niet eens een rechtstreeks vlucht naar Nederland was. | |
Knallert | donderdag 13 mei 2010 @ 13:08 |
quote:Misschien heeft het ermee te maken dat het een goedkope vlucht was .. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:08 |
quote:Checken, checken, checken... Ze moeten echt heel zeker zijn voordat ze iets naar buiten brengen... | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 13:09 |
quote:Zijn wij Nederlanders dan echt zoveel gieriger dan andere landen ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 13:10 |
quote:Denk maar niet dat al die prijsvechters alleen Nederlanders vervoeren | |
Citizen.Erased | donderdag 13 mei 2010 @ 13:10 |
quote:In zekere zin wel ja. | |
Q. | donderdag 13 mei 2010 @ 13:11 |
70, damn. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:12 |
quote:Zal wel meevallen. Kan zijn dat er voor die vlucht via bepaalde NL reisbureaus veel reclame is gemaakt. | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:12 |
quote:Waarom? Ook zat Nederlanders die een rechstreekse vlucht naar Zuid-Afrika boeken met de KLM hoor. ![]() Maar als Zuid-Afrika je droom is, en je nu ook weer niet zo veel hebt te besteden, kun je mooi op die vlucht besparen. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 13:13 |
quote:Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen. | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 13:15 |
Wel een prettig idee dat het jongetje nu zijn oom en tante bij zich heeft. Al zal het voor die mensen ook reuze zwaar zijn, hun zus en broer kwijt. | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 13:15 |
quote:Inderdaad, maar als je als familie nog geen telefoontje hebt gehad van degene die mogelijk in het vliegtuig zat dan is er weinig hoop. ![]() | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 13:17 |
quote:Zus, zwager en neefje of broer, schoonzus en neefje, lijkt me... | |
ASroma | donderdag 13 mei 2010 @ 13:17 |
quote:kras en stip reizen hebben die vluchten natuurlijk gekaapt om goedkopere reizen te kunnen aanbieden. | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:18 |
quote:Ze zouden nog verschillende tussenstoppen maken en het vliegtuig was halfleeg, misschien dat daarna nog veel mensen met andere nationaliteiten in zouden stappen. | |
Jojoke | donderdag 13 mei 2010 @ 13:19 |
Misschien vanwege de meivakantie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Meivakantie Vorige week was het in Parijs ook retedruk met voornamelijk Nederlanders. | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 13:21 |
quote:Deze stoelen waren gekocht door Nederlandse reisorganisaties. Die bieden een complete reis aan voor een bepaalde prijs. Die prijs kunnen ze bieden door via Brussel naar Tripoli te vliegen en daar over te stappen op een lokale prijsvechter. Via een KLM lijnvlucht is het waarschijnlijk 2x zo duur Een volgend vliegtuig zat misschien vol met Noren of Italianen omdat die stoelen gekocht waren door reisorganisaties daar. | |
Krantenman | donderdag 13 mei 2010 @ 13:24 |
quote:Precies, in andere landen (zoals België en waarschijnlijk ook Frankrijk) bestaat die vakantie niet. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 13:24 |
De telegraaf heeft een gratis editie, http://images2-telegraaf.(...)e_Vliegr_722255a.pdf Op de bekende suggestieve manier geschreven maar wel met overzichtsfoto's e.d. Tussen de sensatie verhalen ook specs van het vliegtuig en mogelijke oorzaken. | |
Re | donderdag 13 mei 2010 @ 13:27 |
retourtje A'dam Johanesburg met KLM kost 883-1348 Euro | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 13:29 |
quote:Ik wil een foto van boven zien zodat er meer te zeggen is over de inslag. | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 13:31 |
quote:17 dagen Zuidafrika incl. huurauto en retourvlucht 1599 euro bij KRAS | |
yvonne | donderdag 13 mei 2010 @ 13:34 |
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat. De exp[ert wist het mooi te verwoorden, je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde. Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag.. | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 13:37 |
MOOK - Het hele Noord-Limburgse dorp Mook is ondergedompeld in rouw. Het bericht dat het hele gezin Van Dam is omgekomen bij de vliegramp in Tripoli laat niemand onberoerd. Vader Frank, moeder Sandra, dochter Noor (11) en zoon Stijn (8) zaten in het vliegtuig dat woensdag neerstortte. Hoewel er nog geen officiele bevestiging van hun dood is, weet het dorp dat het ongelooflijke waar is. Een heel gezin is in een keer weggevaagd. Burgemeester Rob Persoon van Mook lastte vanwege het drama de gemeenteraadsvergadering woensdagavond af: "We kunnen hier niet over een of ander onderwerp gaan zitten neuzelen terwijl er zo'n drama heeft plaatsgevonden. Dit is een enorme klap voor het hele dorp.'" | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:39 |
Zoon van de burgemeester van Geldrop zat ook in het vliegtuig. | |
El_jefe07 | donderdag 13 mei 2010 @ 13:42 |
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd. | |
opgebaarde | donderdag 13 mei 2010 @ 13:43 |
quote:Wat is de wereld toch klein hè | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 13:44 |
quote:Je zult wel heel aangeslagen zijn ![]() | |
Jac0bus | donderdag 13 mei 2010 @ 13:44 |
quote:Wow, sterkte man ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 13 mei 2010 @ 13:52 |
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op. | |
TheThirdMark | donderdag 13 mei 2010 @ 13:53 |
quote:Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is. | |
Jac0bus | donderdag 13 mei 2010 @ 13:54 |
quote:Klopt. Ik zou eerder denken aan een aanslag(als je naar het land kijkt, net echt levensgevaarlijk maar ook niet dat je zegt: goh, wat een kankergezellige boel daar). Birdstrike en wake turbulence(turbulentie veroorzaakt door het vliegtuig dat daarvoor vloog) kan natuurlijk ook. | |
opgebaarde | donderdag 13 mei 2010 @ 13:57 |
quote:Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst. Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 13:58 |
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist? | |
opgebaarde | donderdag 13 mei 2010 @ 14:00 |
quote:Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 14:02 |
quote:Daar gaat weleens vaker langer dan 24 uur overheen. Dat kan bijvoorbeeld met praktische voordelen voor de daders te maken hebben. Het feit dat er nu nog niets is opgeeist, zegt eigenlijk nu niet zoveel. | |
VancouverFan | donderdag 13 mei 2010 @ 14:02 |
quote:Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland. En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593 En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's. | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 14:03 |
quote:Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 14:03 |
quote:Er zijn veel kanslozere aanslagen opgeeist. Vanuit terroristisch perspectief gezien, zou dit een voltreffer zijn. Al ga ik er niet vanuit dat dit een aanslag was. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 14:03 |
quote:Vraag ik me ook af. | |
Kirov | donderdag 13 mei 2010 @ 14:06 |
quote:Toen mochten er nog mensen in de cockpit komen en de piloten waren door Airbus slecht opgeleid. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 14:07 |
quote:Het is helemaal niet zo uitzonderlijk dat aanslagen pas iets later worden opgeeist. Al-Qaida eiste de aanslag op de Deense ambassade bijvoorbeeld ook pas 3 dagen later op. http://www.depers.nl/buit(...)ag-ambassade-op.html quote: | |
opgebaarde | donderdag 13 mei 2010 @ 14:10 |
quote:Ik was de PI vergeten, sorry ![]() Mr Vancouver: ik stap ook liever in een KLM vliegtuig maar de paar zogenaamde experts die op radio of tv kwamen benadrukten allen dat er niks mis is met deze maatschappij of deze vliegtuigen, vandaar mijn posting | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 14:13 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel. | |
paddy | donderdag 13 mei 2010 @ 14:14 |
quote:Volgens mij waren aanslagen al uitgesloten. Geen idee hoe ze dat uitgesloten kunnen hebben, want de zwarte box moet nog gelezen worden. Hoogstwaarschijnlijk zou dit in Frankrijk gebeuren. Binnen een paar dagen zou er in ieder geval meer bekend moeten kunnen zijn. | |
Zwansen | donderdag 13 mei 2010 @ 14:15 |
vast al langsgekomen: http://www.telegraaf.nl/p(...)gekomen__.html?p=3,2 | |
Greys | donderdag 13 mei 2010 @ 14:17 |
quote:Maar dit is wel heel vreemd: quote:Dat zouden ze zo'n team toch binnen een seconde moeten kunnen vertellen? ![]() | |
Bert_de_Näölerd | donderdag 13 mei 2010 @ 14:18 |
Even een vraag. Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer. Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen. Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner? Ben ik nu gek? | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:19 |
uit dat telegraafartikel:quote:1) dus toch een krater 2) aw.... die persoonlijke spullen maken het toch wel heel confronterend om daar te werken. brrr. | |
Gia | donderdag 13 mei 2010 @ 14:20 |
quote:Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig. En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat. Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 14:23 |
quote:Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:24 |
quote:Wat een onzin... | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:25 |
quote:Volgens de foto;s in de Telegraaf is het hier gebeurd, daar zie je inderdaad enkele huisjes staan.... | |
nummer_zoveel | donderdag 13 mei 2010 @ 14:26 |
quote:Je bent er echt van overtuigd he? ![]() | |
paddy | donderdag 13 mei 2010 @ 14:26 |
quote:Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben. | |
Krantenman | donderdag 13 mei 2010 @ 14:26 |
quote:En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:27 |
quote: Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn. | |
Felixa | donderdag 13 mei 2010 @ 14:27 |
quote:Bebouwing dan, da's misschien een beter woord. ![]() | |
Gia | donderdag 13 mei 2010 @ 14:28 |
quote:Waar haal je dat vandaan? Ik zeg, lees effe goed, ALS HET OM EEN AANSLAG ZOU GAAN........ Ben ik er dan van overtuigd??? | |
zoeperzazke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:28 |
quote:Haar dochtertje Dana van 6 is thuis achtergebleven, en nu dus haar moeder kwijt. | |
Jasje2010 | donderdag 13 mei 2010 @ 14:29 |
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter? Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht?? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:30 |
quote:Er was volgens mij genoeg zicht zodat de piloten dat hadden moeten zien. En de schade lijkt me te groot voor zoiets. | |
LosPollos | donderdag 13 mei 2010 @ 14:31 |
quote:Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur. | |
Krantenman | donderdag 13 mei 2010 @ 14:33 |
quote:Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft. (Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.) | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:33 |
quote:Yep. Als er zaken zo rigoreus worden uitgesloten, dan is het wel handig als men enige argumenten heeft om die zaken per definitie uit te sluiten en tot nu toe hebben de Libiers er geen blijk van gegeven te beschikking over deze argumenten. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:34 |
quote:Zijn reactie is wel te verklaren, maar erg handig is het niet. Men zou beter volledige medewerking kunnen verlenen aan het onderzoek en daarna conclusies trekken in plaats van nu allerlei dingen te roepen om het eigen straatje schoon te vegen. | |
paddy | donderdag 13 mei 2010 @ 14:35 |
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk. Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 14:35 |
quote:Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me. | |
opgebaarde | donderdag 13 mei 2010 @ 14:37 |
quote:Klopt, het was een mislukt grappeltje | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:38 |
quote:Wat voor nut? 100 doden. Genoeg aanslagen die minder doden opleveren. | |
Jac0bus | donderdag 13 mei 2010 @ 14:40 |
Misschien een vergelding voor Uruzgan ofzo, of een bangmakertje voor het WK. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 14:44 |
quote:Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik. | |
Krantenman | donderdag 13 mei 2010 @ 14:49 |
quote:Maar ja, zelfs een vuurbal hoeft nog niet te betekenen dat het een aanslag was. | |
Tourniquet | donderdag 13 mei 2010 @ 14:49 |
quote:Jij dacht dat en die man had het weer van een collega. ![]() Ooggetuigeverslagen zijn al vaker zeer onbetrouwbaar gebleken bij dit soort gevallen. | |
beequeen | donderdag 13 mei 2010 @ 14:51 |
quote:Zou mij niks verbazen gezien dit artikel. Ja, ik weet het, de Televaag. Maar toch. | |
marcodej | donderdag 13 mei 2010 @ 14:51 |
quote:Die man had een explosie gezien. Ook dat is al heel wat anders dan een vuurbal... | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:52 |
quote:Een vuurbal is wat anders dan een explosie (er was een explosie gezien) en het is zaak om aan de hand van onder andere dit soort getuigenverslagen onderzoek te verrichten naar wat er precies is gebeurd in plaats van al meteen allerlei dingen te roepen die in elk geval niet voortkomen uit enig onderzoek. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:54 |
http://www.foxnews.com/wo(...)major-plane-crashes/ | |
Nieuwschierig | donderdag 13 mei 2010 @ 14:54 |
quote:Nou ja.. dat is inderdaad blijkbaar gezegd door iemand in Lybie. Maar zoiets wordt dan overal weer in de media overgenomen omdat er verder niets feitelijks te melden is. Iedereen die logisch redeneert weet dat een aanslag via een bom of raket niet uit te sluiten is zolang je niet weet wat het wél is. | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 14:57 |
quote:Misschien dat die Annette Herfkens met Ruben kan gaan praten als hij er klaar voor is, zou kunnen helpen. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 14:58 |
quote:Ow nouja hoorde het op tv maarja er wordt zoveel gezegd. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 14:59 |
quote:Yep, dat denk ik ook wel, al weet ik niet of de rest van de familie Herfkens in dat vliegtuig zat. Het is wat anders denk ik of je als loner als enige de ramp hebt overleefd of dat je reizende met je familie als enige de ramp hebt overleefd. | |
Red_85 | donderdag 13 mei 2010 @ 15:00 |
Het valt me op dat er bijna alleen maar mooie vrouwen omgekomen zijn. Waarom niet een paar van die irritante mooiboys?![]() | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 15:00 |
quote:In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash. Het is niet helemaal dezelfde ervaring, maar ik denk wel dat ze genoeg delen om elkaar te kunnen helpen. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:00 |
quote:Ik heb de TV maar afgezet toen ze voor de zoveelste keer begonnen over de spullen die daar lagen e.d. Kranten melden veel interessantere dingen. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:01 |
quote:Was dat gisteren toevallig op BNR? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 15:02 |
quote:http://nos.nl/audio/15703(...)rash-in-vietnam.html | |
Arcee | donderdag 13 mei 2010 @ 15:03 |
quote:Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar. | |
paddy | donderdag 13 mei 2010 @ 15:03 |
quote:Ja, maar die worden dan vaak met een bewuste reden op een bepaalde plek gedaan. Wat heeft Libië dan voor vijanden? | |
beequeen | donderdag 13 mei 2010 @ 15:04 |
Volgens verslaggever Jaap van Deurzen nu bij RTL 7 ( doet verslag ter plaatse in Tripoli), mag iedereen zomaar de crashsite betreden. Hij is stomverbaasd. | |
paddy | donderdag 13 mei 2010 @ 15:04 |
quote:Nu is het jongetje negen? | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 15:04 |
quote:Toch verbaast het me dat er al vaker sole survivors zijn geweest. Dat van dat Franse meisje herinnerde ik me nog, maar ik dacht echt dat zij de enige was. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:04 |
quote:Bron: Trouw (1992) | |
Swetsenegger | donderdag 13 mei 2010 @ 15:05 |
quote:en wees.... | |
JohnLocke | donderdag 13 mei 2010 @ 15:05 |
quote:Vaak, maar niet altijd. Uiteindelijk gaat het vaak om zoveel mogelijk mensen dood te krijgen. | |
StephanL | donderdag 13 mei 2010 @ 15:08 |
Ohjah een besloten bijeenkomst ergens in het land. Zou op een geheime locatie moeten zijn, maar camera ploegen zijn daar gewoon ter plaatse. Locatie Claus Event Center in hoofddorp. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 15:09 |
quote:Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijven ![]() ![]() | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:10 |
quote:Yep. Het jongetje ligt nu ook in het ziekenhuis, Herfkens heeft het eerst nog 'n week zonder hulp uit moeten houden. Waarschijnlijk waren er ook nog wel meer mensen toen die na de klap niet meteen dood waren. | |
MevrouwHopjes83 | donderdag 13 mei 2010 @ 15:15 |
quote:Is niet erg netjes nee. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:16 |
quote:Het is nieuws en deze gasten worden betaald om nieuws te verslaan. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 15:17 |
quote:Moet dat ten koste van ALLES? Die nabestaanden kiezen er niet voor om daar te zijn, laat staan ongetwijfeld groot met hun hoofd in het journaal en/of de krant terecht te komen. | |
ReWinD | donderdag 13 mei 2010 @ 15:17 |
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben: http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/ | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:19 |
quote:Er zijn altijd wel mensen bereid tot een praatje voor de camera hoor. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:20 |
quote:Sterke beargumentatie van de NOS. Vind ik serieus. | |
MrTorture | donderdag 13 mei 2010 @ 15:22 |
quote:Opvallend vaak zijn het dus kinderen die het overleven. Aangezien ze kleiner zijn, zullen ze waarschijnlijk meer hebben bescherming van hun stoel. | |
Roel_Jewel | donderdag 13 mei 2010 @ 15:22 |
quote:Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'. | |
kahaarin | donderdag 13 mei 2010 @ 15:24 |
quote:Inderdaad, het is wachten op een moeder/vader van een klasgenootje dat een interview met de Telegraaf of SBS6 gaat geven, inclusief dingen als: Ik moet er niet aan denken dat zoiets mijn kind overkomt, mijn kind is er helemaal stuk van, wij zijn geschokt en verdrietig etc. etc. etc. | |
Halcon | donderdag 13 mei 2010 @ 15:25 |
quote:DIe privacy verliest het kind niet doordat het in het ziekenhuis wordt gefilmd... Ook al filmt de NOS het kind niet, dan nog gaan mensen op zoek naar wie de enige overlevende is. Mensen willen dat gewoon weten en overlevenden hebben vaak later zelf geen enkele moeite er mee om er in de media wat over te zeggen. | |
Re | donderdag 13 mei 2010 @ 15:27 |
quote:hij is nieuws, groot nieuws dus mensen willen het nou eenmaal met eigen ogen zien, dus een reportage met gepaste afstand lijkt me dan ook wel nuttig, minder nuttig is de senatie schreeuwkoppen die er ook zijn |