macca728 | dinsdag 20 april 2010 @ 17:45 |
![]() De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15 deel 18deel 24deel 25 Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong) De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS) De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven Wat kun je doen als je bent vergeten uit te checken om je geld terug te krijgen? leuke annecdotes over de ov_chipkaart Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!). | |
macca728 | dinsdag 20 april 2010 @ 17:47 |
Hier maar weer verder over ervaringen met de OV chipkaart Ik probeer nog steeds 20 euro terug te krijgen van de NS omdat ik niet ben uitgechecht door het systeem Hun reactie : U bent niet uitgecheckt en u heeft het juiste bedrag voor uw vervoersbewijs betaalt. ![]() Snappen ze bij NS het zelf wel ? | |
freako | dinsdag 20 april 2010 @ 17:59 |
Ik heb een tijdje geleden een brief naar de NS Klantenservice gestuurd omdat ik om de een of andere reden niet uitgecheckt was. Ik vroeg om restitutie van de borg (¤10) minus de ritprijs (¤1,70), dus ¤8,30. Krijg ik een brief terug dat ze uit coulance het bedrag terugbetalen. Wat betalen ze terug: ¤11,70, de borg plus de ritprijs. ![]() | |
VancouverFan | dinsdag 20 april 2010 @ 18:19 |
quote:Dat de rest van Nederland maar snel mag volgen ![]() http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html | |
fs180 | dinsdag 20 april 2010 @ 18:29 |
Wanneer kunnen we een motie van wantrouwen tegen die gek indienen? En 80% my fucking ass! ![]() ![]() | |
Snarf | dinsdag 20 april 2010 @ 18:36 |
quote:Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wnd ![]() ![]() ![]() ![]() | |
macca728 | dinsdag 20 april 2010 @ 18:38 |
quote:ja morgen maar even bellen op de bon staat nota bene het bewijs, maar ze begrijpen het echt niet hoe het werkt | |
macca728 | donderdag 22 april 2010 @ 21:42 |
http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html Zo daarom wilde men geen inzage geen in de cijfers Een duur dom ding, een betere omschrijving kan je bijna niet geven ![]() | |
VancouverFan | donderdag 22 april 2010 @ 21:47 |
quote:Ik zie daar geen uitleg staan waarom ze geen inzage in de cijfers wilden geven. Wat zie jij dat ik niet zie? | |
macca728 | donderdag 22 april 2010 @ 21:51 |
AMSTERDAM - Demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft besloten de verslagen over de 1,3 miljard euro voor NS en ProRail te openbaar maken. Uit een eerste bestudering blijkt dat het invoeren van de OV-chipkaart honderden miljoenen extra kost. Woensdag wilde Eurlings nog niet verder gaan dan de Kamer de stukken alleen in vertrouwen in te laten zien. Donderdag werd echter duidelijk dat de Kamer daar niet mee akkoord ging en eiste alsnog openheid. Een paar minuten voor het debat stuurde Eurlings alsnog de verslagen naar de Tweede Kamer. Met het openbaar maken van de documenten is ook de door NU.nl aangespannen rechtszaak voor duidelijkheid van de baan.Na het reces zal over de besteding van het miljard gedebatteerd worden. OV-chipkaart duurder Uit een eerste bestudering blijkt dat het invoeren van de OV-chipkaart honderden miljoenen duurder uitpakt, waardoor er minder geld overblijft voor het verbeteren van de sociale veiligheid met toegangspoortjes. “We krijgen minder poortjes, omdat de OV-chipkaart een duur dom ding blijkt te zijn”, concludeert SP-politica Manja Smits, die het gesteggel over het wel of niet openbaar maken van de documenten af doet als een “spelletje kiekeboe”. Strippenkaart Een brede kamermeerderheid steunt Eurlings beslissing om de strippenkaart in de stadsregio Amsterdam te verbannen. Alleen SP en GroenLinks zijn tegen en eisen eerst verbeteringen aan het systeem. Maar uitstel bleek niet haalbaar. OV-chipkaart Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. Eurlings lichtte zijn woorden toe met een voorbeeld in Limburg. ''Als je daar met de chipkaart zou reizen van Swalmen naar Valkenburg heb je te maken met verschillende regionale treinaanbieders." "Het kan niet zo zijn dat je dan steeds weer een opstarttarief moet betalen. Dan laat je Valkenburg misschien links liggen, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn'', aldus de Limburgse bewindsman die uit die plaats afkomstig is. Ook komt er een centraal meldpunt voor klanten om klachten te melden, zodat ze niet langer bij GroenLinks, SP of reizigersvereniging Rover met hun grieven hoeven te komen. © NU.nl/Brenno de Winter | |
macca728 | donderdag 22 april 2010 @ 21:54 |
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart Dit onderzoek was toch al gedaan voordat de OV chipkaart in Amsterdam definitief werd ingevoerd. Zijn we weer voorgelogen ? | |
VancouverFan | donderdag 22 april 2010 @ 21:58 |
quote:Als dat onderzoek al gedaan is, is daar vast wel een uitslag van die jij kunt vinden. ![]() | |
Hukkie | donderdag 22 april 2010 @ 21:58 |
Wat denk je zelf? | |
Stupendous76 | donderdag 22 april 2010 @ 22:40 |
Nu weten we ook waarom ze zeggen dat de chipkaart in Rotterdam en Amsterdam kostenneutraal is ingevoerd: ze hebben het (belasting)geld al binnen... | |
superworm | vrijdag 23 april 2010 @ 00:10 |
quote:Laatst nog een dag complete faal gehad in het OV, waaronder in de tram in Amsterdam. Bus van Soest naar Amersfoort? Kastjes kapot. Trein Amersfoort-Amsterdam half uur vertraagd, conducteur zonder scan-apparaat dus alleen tonen. In A'dam deed het systeem het ook al niet in de tram. Vervolgens was de trein naar Utrecht een uur vertraagd op de terugweg. Trein naar Soest was wel op tijd, maar ook die conducteur had geen scanner. | |
Zelva | vrijdag 23 april 2010 @ 02:45 |
Ah, een nieuw topic, glad vergeten er een aan te maken. In het NRC hebben ze dagelijks op de achterpagina een lezersrubriekje, ik@nrc.nl. Daar trof ik een tijdje geleden het volgende aan: quote:Topsysteem, die ov-chipkaart. ![]() | |
Zelva | vrijdag 23 april 2010 @ 02:46 |
quote:Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart? | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 06:27 |
quote:Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezen Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn. http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 06:46 |
quote:Nee het is gewoon een ouderwets ding. En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werken ![]() | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 06:47 |
quote:Automatisch opladen, strippenkaart is nog in gebruik in A'dam en die tram bestuurder is een hufter ![]() | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 06:49 |
quote:Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit (want daar gaat dat artikel over) en voor andere steden wordt het nog uitgezocht. | |
Myraela | vrijdag 23 april 2010 @ 06:51 |
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 08:45 |
quote:jij vind iets geniaal ook al werkt het vaak niet ?? ja het is wel moeilijk, want je kan niet op alle kaarten alle producten laden | |
McKillem | vrijdag 23 april 2010 @ 11:26 |
Waar ze ook eens wat aan moeten doen is dat het tegoed op je kaart zichtbaar is bij uitchecken/inchecken. Meerdere keren mensen voorbij zien komen met zo'n 50 a 90 euro op de kaart. Erg aanlokkelijk om te jatten. Naast het feit dat het niemand geen hol aangaat wat ik op mijn kaart heb staan. | |
One_of_the_few | vrijdag 23 april 2010 @ 11:30 |
De tram in Amsterdam blokkeerde mijn kaart na het uitchecken direct. Wist ik niet, alleen dat het niet meer werkte. Ik bellen, nee meneer alles staat goed, aldus de klantenservice. Ik laat een uitdraai maken bij de ns, blijkt die geblokkeerd te zijn. Dat kan de klantenservice dus niet zien en ik ook niet in Mijn Ovchipkaart. Handig ![]() NS kan er niks mee en moet naar busloket om de kaart weer te activeren. Daar weten ze niet waarom de kaart is geblokkeerd. Saldo was goed. In en uitchecken ging goed volgens uitdraai en daarna.. ![]() De vrouw was het daar ook zo zat en heeft hem weer tot 2030 geactiveerd. Nu moest ik mijn studentenproduct stopzetten. Nr gebeld alles gedaan, maar net kon ik nog gratis met de bus. Fijn ![]() Heb ik vorige week een voordeelurenabbo gekocht kan dit niet meer voor 1 jaar zonder automatische verlenging. Ik heb al eerder zo abbo gehad, dus ik had al een nromale ovchipkaart naast mijn studentenkaart. Ik vraag waarom het niet meer voor 1 jaar kan: vanwege de ovchipkaart. Ik zeg: ik heb er toch 1 en je zet er een abbo voor 1 jaar op? Nee kan niet want ov chipkaart. Ik ben dat gezeik zo zat. Personeel doet maar wat en fouten schuiven ze af op de ovchipkaart. Het ding zelf werkt voor geen flikker. De passagier is altijd de lul met dingen aantonen en terugvragen en de ns loopt mooi weer te spelen. Toch fijn die marktwerking, dat je met een andere maatschappiij kan.. | |
McKillem | vrijdag 23 april 2010 @ 11:39 |
quote:Hier zitten we in zo'n vage situatie dat je bij bussen van club a wel kan in en uit checken, en bij bussen van club b niet (connexxion en veolia in deze context en de juiste volgorde). En de meningen over wel of niet inchecken terwijl je een abonnement heb die op de kaart gedrukt staat lopen ook nogal een eind uiteen. In Den Haag kijken ze naar het abonnement dat op mijn kaart staat afgebeeld (zoals het moet imho), en hier in leiden ging er iemand zo ver te stellen dat ik dan geen vervoersbewijs heb als niet incheck, waar ik smakelijk om moest lachen, maar als ik hem opvolg en dus incheck in een bus van veolia kost het me gewoon geld want die kan nog niet omgaan met abonnementen. Heel duidelijk allemaal en werkt super. ![]() Word hoog tijd voor een rijbewijs en een auto. | |
superworm | vrijdag 23 april 2010 @ 11:46 |
https://tls.helptu.nl/(niqqibm1eyqvwei10qvb1055)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=1130 Is deze link wellicht relevant voor de OP? Hier staan alle restitutieformulieren die je nodig kunt hebben. | |
One_of_the_few | vrijdag 23 april 2010 @ 12:52 |
http://www.bigwobber.nl/2010/04/23/ongekuiste-stukken-fens/ Staat die 1,3 miljard verantwoord, als het goed is. 'Er zijn inmiddels ook steeds meer klanten die gebruik maken van de OV-chipkaart. Minsten 0,5% van de NS klanten reist vanaf december 2009 dagelijks met de OV-chipkaart. Dat is fors meer dan verwacht, maar heeft niet geleid tot problemen in de bedrijfsvoering.' ![]() De verwachtingen liggen wel laag bij de NS. En als een half procent van je reizigers al voor problemen zorgen, dan heb echt een probleem. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 12:52 |
quote:Dat is ook mijn grootste irritatie. Het is blijkbaar allemaal zo makkelijk en de reizigers zijn stom, maar het personeel van OV bedrijven snapt er juist helemaal geen zak van. En dan hebben ze ook nog zon bord voor hun kop vaak. Geef je personeel eens een cursus ipv om de 5 minuten te roepen dat je uit moet checken (zoals bij de NS) terwijl een hele grote groep dat niet eens hoeft | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 13:00 |
quote:Heb jij het onderzoek van eurlings gezien, of iemand anders? Nee natuurlijk niet maar we moeten wel weer eurling op zijn blauwe ogen vertrouwen. De eurlings die eerst geen openbaarheid in bestuur wilt geven waar 1.3 miljard euro aan besteed is, maar pas na druk vanuit de kamer. Nou kan het aan mij liggen maar ik vertrouw die beste persoon gewoon niet. | |
One_of_the_few | vrijdag 23 april 2010 @ 13:02 |
quote:Ik ga ook met die mensen in discussie, behalve in de stilte coupe. Voordeelurenabbonement aanvragen duurde 20 min. ![]() In de overgangsperiode als student konden de conducteurs een tijdje niet de kaarten goed aflezen, was een foutje. Stond zelfs een persbericht van de NS in de metro. Ik was overgestapt en het aflezen ging toen prima. Nu niet, ik laat de conducteur het artikel zien en wijs hem er op. Wordt ie boos en begint mij uit te foeteren. Loopt weg en zegt dat als ik officieel een werkende moet laten zie hij me wel krijgt. Te achterlijk voor woorden. De kaart zelf is een drama, maar dit soort gedrag heeft niks met de kaart te maken. | |
Zelva | vrijdag 23 april 2010 @ 15:36 |
quote:Nee, dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is waarom je zo'n ontzettende last van dat ding hebt, waarom je nu al de bloemetjes buitenzet, champagne inslaat en een groot vuurwerk bestelt in afwachting van de dag dat de strippenkaart uit Nederland verdwijnt. Met andere woorden, wat is er mis mee als andere mensen wel nog graag gebruik maken willen van de strippenkaart en waarom word je er erg blij van als zij dat niet meer kunnen? Graag antwoord. quote:Nou, daar gaan we dan, we gaan een vraag stellen aan Vancouverfan en we zullen weer geen bevredigend antwoord mogen verwachten: Noem één land, één land maar, dat naast Nederland ook een ov-chipkaart (probeert, met de nadruk op probeert) te gebruiken voor al het openbaar vervoer. | |
Stupendous76 | vrijdag 23 april 2010 @ 15:39 |
quote:Het hele gebeuren is werkelijk een drama, en ik vermoed dat het OV-personeel ook geconfronteerd wordt met die product en de opmerking 'dat het een goed product is'... Dan nog zouden ze niet zo moeten/mogen reageren, maar ik ga er van uit zij net zo goed slachtoffer zijn als de reiziger. Alleen is de politiek te dom om het te begrijpen, laat staan in te grijpen. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 15:47 |
quote:weet je toch al ? Hij weet niet hoe de strippenkaart werkt en bij de OV chipkaart hoef je niet na te denken | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 15:48 |
Eurlings noemt het zo leuk dat het ov in amsterdam niet duurder wortdt, terwijl de SP op grond van hetzelfde onderzoek stelt dat de prijs met 1.5% stijgen. Zoals ik al in een eerdere opmerking zei ik vertrouw die eurlings voor geen meter en blijkbvaar klopt het weer. quote: | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 15:53 |
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-62858.pdf Het hele onderzoek, waarbij ik meteen de vraag heb waarom men het alleen als bitmap pdf zonder tekst gepubliceerd heeft, zouden er anders teveel hits gevonden worden dat er stiekum toch een stijging van de prijs heeft plaatsgevonden. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 15:53 |
quote:was toch een steekproef waaruit bleek dat de prijzen 22% duurder waren in Amsterdam met de OV chipkaart ? waarom worden aanbiedingen trouwens meegeteld ? bij strippenkaarten kreeg je ook weleens korting, maar OV chipkaarten gaan gewoon 7,50 kosten [ Bericht 10% gewijzigd door macca728 op 23-04-2010 16:00:30 ] | |
Zelva | vrijdag 23 april 2010 @ 16:08 |
quote:1,3 miljoen euro negatief voor de reiziger dus en dat in de regio waar het kilometertarief het quote: ![]() En de faalhaasaward 2010 gaat naar... | |
Boze_Appel | vrijdag 23 april 2010 @ 16:11 |
Heeft iemand toevallig ervaring met houders of hoesjes die chipkaarten beschermen tegen lezen? Ik wil sowieso een tweede anonieme kaart (een eentje op naar die 1ste klas is voor werk). Je kan niet terplekke kiezen, ... 1malig, maar ik wil niet steeds dat fuckpasje uit mijn portemonee vissen. Ik laat hem altijd erin zitten, dus ik wil een hoesje oid. zodat de rfid alleen van het pasje wat ik wil gelezen wordt. Zijn ook genoeg andere passen ondertussen met rfids, zwempasjes bv., en dan snappen die kutpoortjes het niet. | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 16:17 |
quote:En nog mooier is het gedraai eromheen om nog aan dat lage cijfer te komen dat ze omdat ze verkoop in het ov zelf staken waarbij de winstmarge vele malen hoger lagen. Vroeger hadden we veel brassers en toeristen die gewoon braaf een duur kaartje (2/3 strippen) in de tram/ bus kochten dat wordt nu over iedereen uitgesmeerd. uit de pdf: quote: ![]() | |
Zelva | vrijdag 23 april 2010 @ 16:27 |
quote:NEA. 13 procent! | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 17:38 |
quote:waarbij ook maar weer vergeten wordt dat strippenkaarten vaak werden gebruikt om heen en weer te reizen op dezelfde strippen. Ideaal voor de kleine reisjes die nu vaak "goedkoper" zijn geworden, maar in de praktijk dus veel duurder. Zelfde geldt uiteraard voor het treinkaartje, waarmee je ook 1 dag onbeperkt kon reizen (retour) Dat was weleens makkelijk | |
Myraela | vrijdag 23 april 2010 @ 17:47 |
quote:Het maakt mij niet uit of die kastjes werken of niet, als ze niet werken laten ze ons alsnog zitten alleen hoeven we niet te betalen. Daarbij reis ik toch altijd gratis, dus het kan mij niets schelen of ik wel of niet inscan. Ik zat laatst in een bus waar de meeste mensen nog met strippen gingen en dat duurt gewoon een heel stuk langer met opstappen. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 17:51 |
quote: lekker sociaal ben je normale mensen betalen namelijk 4,10 of 20 euro borg, dus ide kost die falende apparatuur wel een hoop geld Lekkere mentaliteit zeg | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:08 |
quote:http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ Want ik denk niet dat ze hier meelezen. Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Want ik denk dat veel mensen juist willen zien wat het saldo is na het uitchecken. De kaart is volgens mij ook niet bedoeld voor dergelijke grote bedragen, kun je beter voor automatisch opladen kiezen. | |
fs180 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:10 |
quote:[ Het is een vrouw he.. | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:11 |
quote:Er staat toch juist dat er geen problemen zijn ![]() De verwachtingen lagen laag omdat men in december net begon met de invoering van OV chipkaart bij de NS. Wat een gezeur om niks weer... | |
Myraela | vrijdag 23 april 2010 @ 18:14 |
quote:Als je niet in kan checken, hoef je niet in te checken. Dat is voor iedereen gratis hoor. Bij het uitchecken is het nog nooit fout gegaan. | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:14 |
quote:Sommige mensen hebben iets tegen automatisch opladen, zoals je had kunnen weten. Ik zou idd graag meteen na het uitchecken willen weten hoeveel het tot nu toe gekost heeft. Eigenlijk gewoon al van te voren een juist kaartje op mijn chipkaart zetten, ipv een hoge borgsom erop zetten , maar dat is blijkbaar teveel gevraagd van zo'n hypermodern systeem. | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:17 |
quote:Omdat mensen dan eindelijk aan dat ding gaan wennen en merken dat het wel meevalt met al die problemen. Soms moet je gewoon knopen doorhakken en zeggen dat het voortaan zo gaat. De strippenkaart tot het einde der tijde in stand houden is zo'n laffe polder oplossing waardoor de frustraties en irritaties alleen maar door blijven etteren. Net zoals men aan de strippenkaart moest wennen, moet men ook aan de OV chipkaart wennen. quote:Waar zeg ik dat er in andere landen al het openbaar vervoer gebruik maakt van een OV chipkaart? Het systeem wat we in Nederland gebruiken wordt ook in Engeland (londen) en Hong Kong (china) gebruikt dus ik zou niet weten waar ik iets onwaars heb gezegd. Maar aangezien jij het perse oneens wil zijn met mijn, zul je nu vast wel weer gaan zeuren dat het geen goed antwoord is. Ow wacht, dat heb je al gedaan ![]() | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:17 |
quote:En als je vergeet in te checken en ze controleren bij de uitgang ben je wel de sjaak ook al heb je een geldig abbonement. | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:21 |
quote:Als je begrijpend zou kunnen lezen EN mijn uitspraak in de context zou laten, dan zou je toch moeten concluderen dat ik alleen maar een uitleg gaf van wat er in dat artikel gezegd werdt. Maar dat ga jij natuurlijk niet doen, jij gaat alleen maar zoeken en selectief lezen om het weer zo negatief mogelijk uit te leggen. | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:25 |
quote:Eerst was het 5% te duur, nu nog maar 1,5%. Het gaat de goede kant op ![]() | |
Basp1 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:33 |
quote:Gefelictieerd studenten ![]() Wat mij alleen bevreemd in dit bericht is dat de vervoersbedrijven hiervoor moeten gaan opdraaien, terwijl het juist translink en de dou groep zijn die deze problemen veroorzaakt hebben. | |
fs180 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:38 |
Rover is ook maar een poppenkast, ze maken namelijk geen inhoudelijk bezwaar tegen de kaart, terwijl het het belang van de reizigers zou moeten vertegenwoordigen ![]() | |
fs180 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:38 |
quote:Kon daarvoor ookal. Je hebt een reisrecht, recht! ![]() | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:39 |
quote:Translinks = de vervoersberdrijven. En laat die maar verder steggelen of DUO mee moet gaan betalen. Nette reactie van Bijsterveld. | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 18:40 |
quote:Het gaat ze bij Rover helemaal niet om het belang van de reiziger, alleen maar op het kunnen zeiken op de OV chipkaart. Dat het in veel plaatsen gewoon goed en veel reizigers tevreden zijn hoor je Rover niet over. | |
fs180 | vrijdag 23 april 2010 @ 18:42 |
quote:Nee. Het uitbannen van de chipkaart is namelijk een direct belang voor de reizigers. ALs jij ej als organisatie ergens voor in wilt zetten moet je dat ook doen, en niet meteen een compromie sluiten zodra iemand nee zegt. Voet bij stuk houden, lafaards! | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 19:51 |
quote:nee want het zijn geen landen maar steden | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 19:52 |
quote:jij vind Londen en Hong Kong veel plaatsen ? ik niet hoor | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 19:54 |
quote:En steden zijn onderdeel van .... een land ![]() Dat je daarover moet gaan zeiken zegt wel weer genoeg over jouw motieven. | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 19:54 |
quote:staat hier landen of weet je zelf al niet meer wat je raaskalt ? | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 19:56 |
quote:DUS ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/ | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 19:56 |
quote:Dus hou eens op met dat gezeur om niks en ga je eens druk maken om echte problemen. Ipv iemand proberen te pakken omdat die landen zei ipv steden.... Lekker belangrijk zeg... | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 19:58 |
quote:geef je ongelijk maar eens toe Eerst beschuldig je iemand die zegt dat je landen heb gezegd terwijl het 2 posten daarboven gewoon staat Blijkbaar weet je zelf niet meer wat je raaskalt | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 20:00 |
quote:En meteen weet ik weer waarom ik niet meer met jou in discussie ging, jij kunt niet lezen. Dus ook geen discussie voeren ![]() Ik heb nergens iemand er van beschuldigd dat ik landen heb gezegd. ![]() | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 20:02 |
quote: | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 20:03 |
quote: quote: | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 20:09 |
quote:gek dat ze in andere topics op dezelfde manier reageren op jou | |
VancouverFan | vrijdag 23 april 2010 @ 20:10 |
quote:Goede argumenten weer Macca. Met jou kun je echt een inhoudelijke discussie voeren ![]() | |
macca728 | vrijdag 23 april 2010 @ 20:11 |
quote:met mij wel ja | |
fs180 | zaterdag 24 april 2010 @ 00:47 |
Engeland (londen) en Hong Kong (china) | |
Myraela | zaterdag 24 april 2010 @ 00:50 |
quote:Ik noem bussen en metro's. Daarbij word bij de uitgang niet gecheckt of je hebt ingescant. | |
Light | zaterdag 24 april 2010 @ 01:22 |
Oh, de OV-faalkaart. Wel twee plekken voor het in- en uitchecken op station Enschede (meer dan 155.000 inwoners, een hogeschool en een universiteit). Waarbij ik wel moet opmerken dat ik die tweede zuil pas enkele weken geleden heb ontdekt, en dat voor iemand die vrijwel dagelijks op het station te vinden is. Ter vergelijking, station Almelo de Riet heeft vijf van die in/uitcheckpunten. | |
Zelva | zaterdag 24 april 2010 @ 01:32 |
quote:Het is vooral hilarisch om te zien in welke bochten je je wringt om toch maar op een of andere manier nog te proberen de meubelen te redden. ![]() Feit is gewoon dat Nederland het eerste land is dat probeert om het in te voeren, feit is gewoon dat Nederland het eerste land is waar duizend-en-eenvervoerders en driemiljoen-en-een tarieven en kaartsystemen op de kaart moeten gaan werken. Je kunt niet de conclusie trekken dat als in het in een bepaalde stad met één vervoerder en veelal uniforme tarieven met de grootste moeite net aan werkt het in Nederland ook wel vanzelfsprekend gaat werken. Dat doe je wel en derhalve heb je ongelijk (en nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag, het wordt voorspelbaar). En de enige die overtuigd is van jouw gelijk, ben je zelf, het is niet anders. | |
princess-a | zaterdag 24 april 2010 @ 01:33 |
ik kan heel vaak in maar niet uitchecken ![]() ![]() | |
Zelva | zaterdag 24 april 2010 @ 01:39 |
quote:Nog stééds geen antwoord op de vraag, begrijpend lezen is echt niet jouw ding hè. En hoezo wennen? Ik heb nu een paar keer gedwongen met dat onding gereisd en al een paar keer ben ik beroofd door vervoersbedrijven. Dat jij wilt wennen aan ordinaire geldklopperij, moet jij weten, ik wil dat absoluut niet. Ik wil je ook wel mijn bankrekeningnummer geven als je zo graag met liefde van je geld af wilt... | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 07:15 |
quote:en hoe ga je dan door de poortjes ? Bij normale mensen gaat het namelijk zo dat als je niet heb ingecheckt bij de metro, je ook niet kan uitchecken en derhalve niet door een poortje kan | |
Basp1 | zaterdag 24 april 2010 @ 09:29 |
quote:Helaas werkt de search van fok niet goed, maar ik heb een paar weken geleden al een topic gezien van iemand die in utrecht studeerde en waarbij men toch echt op het station stond te controleren, en deze persoon een boete kreeg, omdat hij niet ingecheckt was geweest. gevonden: BOETE GEKREGEN OP MIJN VERJAARDAG! | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 09:39 |
quote:Geef het eens aan bij de NS. Die willen graag dat soort dingen horen. En een extra paal neerzetten lijkt me echt geen onoverkomelijk probleem. | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 09:42 |
quote:Ik hoef me niet in een bocht te wringen om iets goed te praten. Jij moet je in een bocht wringen omdat je de OV chipkaart alleen maar wil afzeiken. quote:Dat feit heb ik in deze discussie al diverse malen eerder benoemd. Dus dat hoef je mij echt niet uit te leggen. quote:Ik zou niet weten waarom ik die conclusie niet mag trekken. In die andere landen (steden) werkt de kaart goed. De reizigers in Rotterdam zijn tevreden nu ze eenmaal aan de kaart gewend zijn. Lijkt me een goede basis om te zeggen dat die kaart ook in Nederland goed kan gaan werken. | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 09:45 |
quote: quote:http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart Geef nou nog eens aan waar ik heb gezegd dat in andere landen al het OV gebruik maakt van de OV chipkaart. Of wees eens mans genoeg om toe te geven dat jij diegene bent die niet begrijpend kan lezen. | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 10:01 |
quote:moet je eens vragen waarom ze bij Den Haag HS zo'n paal verstoppen achter een zuil zodat niemand die paal kan zien. Zo goed is er over nagedacht. Het is trouwens wel een probleem, want er is geen geld meer voor. Dat is op. Misschien kan jij bijspringen | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 10:02 |
quote:Dat staat boven je, maar je leest je eigen posten blijkbaar ook niet Het is trouwens een illusie te denken dat in Nederland al het OV gebruik gaat maken van de chipkaart want dat is niet zo. Dus waarom je al het OV elke keer noemt is mij ook een raadsel [ Bericht 11% gewijzigd door macca728 op 24-04-2010 10:08:01 ] | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 10:21 |
quote: quote: ![]() | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 10:30 |
Het is trouwens wel interessant , laten we eens kijken naar de steden waar de OV chipkaart in bedrijf is In Londen blijft er zo'n 115 miljoen POND per jaar aan de strijkstok hangen, terwijl de mensen daar wel gewend zijn. Bovendien heb je daar een maximaal dagtarief, hier niet. In Hong Kong en Singapore heb je ook en vergelijkbaar systeem, alleen werken ze daar ook nog steeds met kaartjes. Een dual systeem dus, wat hier blijkbaar de oorzaak is van alle problemen. Het chipkaart systeem is daar bovendien zo'n 20% goedkoper dan een kaartje | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 10:34 |
quote:Magneetkaartjes, geen strippenkaarten. En enige onderbouwing van je beweringen zou welkom zijn. | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 10:46 |
In Singapore hebben ze ook veel beter begrepen hoe je zoiets opzet. Geen probleem om een anonieme OV-kaart te kopen: die haal je gewoon op een metrostation uit de automaat. Je betaalt 5 dollar borg, de kaart is 5 jaar geldig, en opladen kan gewoon met contant geld in de automaat. Geen gedoe met starttarieven, ‘incheckborg’ en binnen 30 minuten overstappen, maar gewoon betalen wat je reist. Klaar. Als ze het hier zo zouden aanpakken, zou er ook niet zoveel gedoe mee zijn. Zo simpel had het kunnen zijn, geen gezeik met geld kwijt bij vergeten uit te checken, geen kosten voor de aanschaf (die krijg je terug) , geen gezeur over privacy. Zo simpel. Maar in Nederland kon dat niet Trouwens in Londen krijg je ook gewoon een nieuwe kaart, de borg krijg je terug. Waarom daar hier niet voor is gekozen in het land waar we op de kleintjes letten ??? | |
VancouverFan | zaterdag 24 april 2010 @ 10:48 |
quote:Het gras bij de buren is altijd groener. Waarom verhuis je dan niet naar Singapore? | |
macca728 | zaterdag 24 april 2010 @ 10:55 |
quote:Waarom is het systeem van Singapore niet gewoon gekopieerd ? Ze zijn wezen kijken, onze ministers Jij maakt de vergelijking met andere steden, doe het dan goed Waarom werkt het dual systeem daar trouwens wel goed en is het hier onwenselijk ? | |
fs180 | zaterdag 24 april 2010 @ 14:53 |
quote:Of Nederland is simpelweg niet capabel dit soort projecten uit te voeren.. Plus dat er natuurlijk overal corrupte ambtenamen via vriendjespolitiek hier en daar wa tinvloed uit willen oefenen, en iedereen wil mee profiteren. | |
Myraela | zaterdag 24 april 2010 @ 16:18 |
quote:Als het inscannen het niet doet, dan weet de buschauffeur dat. Dan kunnen ze onmogelijk boetes uitdelen omdat mensen niet ingescant hebben. | |
Q. | zaterdag 24 april 2010 @ 18:10 |
TVP. ![]() | |
Stupendous76 | zaterdag 24 april 2010 @ 21:52 |
quote:Je mag toch verwachten door voor meer dan een miljard aan belastinggeld ons gras op zijn minst een beetje groen is, nietwaar? | |
Ofyles2 | zaterdag 24 april 2010 @ 22:06 |
quote:Londen heeft al een zo'n chipkaart, genaamd Oyster. En die werkt ook met versimpelde voorwaarden: je betaalt per rit een vast bedrag. | |
Stupendous76 | zaterdag 24 april 2010 @ 22:14 |
quote:Ben je helemaal zot geworden? Dat is net als met de strippenkaart en dat was één groot tranendal hier in Nederland, daar moest echt wat voor in de plaats komen, de problemen die dat papieren ding heeft veroorzaakt, echt, goed dat die strippenkaart eindelijk wordt vervangen. | |
fs180 | zondag 25 april 2010 @ 00:13 |
quote: ![]() ![]() | |
nikk | zondag 25 april 2010 @ 11:57 |
quote:Yeah right. Van welke planeet kom jij? Je vergeet dat we in Nederland wonen en dat regels regels zijn. Niet inchecken = boete. Het maakt daarbij niet uit of je wel of niet over een geldig reisproduct beschikt. Van de week een conducteur zien uitleggen tegen een studente dat ze een boete kreeg omdat ze niet had ingecheckt. Want ze reist immers niet gratis maar met 100 procent korting. ![]() | |
One_of_the_few | zondag 25 april 2010 @ 12:04 |
quote:Dat is juist het probleem, dat ze zegen dat er niks aan de hand is terwijl de invoering een drama is. | |
nikk | zondag 25 april 2010 @ 12:12 |
quote:Je quote dan wel selectief: quote:Laten dat nu exact de klachten zijn in deze topicreeks. Zoals al eerder aangegeven: mensen zullen er ongetwijfeld aan wennen. Maar zelfs dan zal er door de OV bedrijven onterecht geld worden afgeschreven van de OV-chipkaart omdat er altijd mensen zullen zijn die vergeten uit te checken. Bij elk ander product of dienst in de wereld behoor je dan je geld terug te krijgen. Het is immers een onverschuldigde betaling. Behalve bij de OV chipkaart natuurlijk. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 13:04 |
waarom is er ubrhaupt gekozen voor een systeem waar je bij overstappen in en uit moet checken. Dan had je die poblemen al kunnen vermijden. Bij de NS moet dat juist weer niet, dat werkt verwarring in de hand. Om maar niet te praten over stations waar metro, tram en trein bij elkaar zitten, waardoor het volstrekt onduidelijk is waar je moet uitchecken en mensen dus fouten gaan maken. Dat gaan ze vervolgens corrigeren en betalen daardoor juist vaak 2x de borg. omdat ze het 2x fout doen. had je ook kunnen voorkomen door 1 systeem te maken. Maar nee dat kon weer niet. Je kan toch heel simpel metro, bus, tram en trein aan elkaar koppelen ? | |
Red_85 | zondag 25 april 2010 @ 13:07 |
quote:Dnek je nou echt dat ze een goed werkend systeem zouden invoeren hier? Het gaat ze alleen maar om geld geld geld en niets anders. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 13:09 |
quote:ja daar gaat het ook om. | |
Red_85 | zondag 25 april 2010 @ 13:10 |
quote:Wie zijn er dan tevreden? In mijn omgeving heb ik alleen maar mensen gehoord die het een kutding vinden. Collega's hebben zelfs het ov voorgoed afgezworen. En dat in de omgeving Amsterdam. Wat was er mis met de strippenkaart? Vraagt iedereen zich af. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:30 |
quote:Of Nederlanders moeten gewoon even wennen en minder zeiken. Dat was ook nodig bij de invoering van de strippenkaart. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:30 |
quote:Ik vind het al behoorlijk groen hoor ![]() Kan beter, hier en daar nog en dor plekje. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:33 |
quote:In londen werken ze juist met zones. Ook voor een kort ritje betaal je minimaal 1,80 pond. In Nederland betaal je juist per km. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:35 |
quote:Grappig. Er wordt al gejankt als je 75 cent instaptarief moet betalen. Maar altijd minimaal 2,10 betalen, ook voor een kort ritje is het ideaal ![]() | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:36 |
quote:In Rotterdam wordt de OV chipkaart met een 7,2 gewaardeerd. Vind ik geen dramatische score. | |
Light | zondag 25 april 2010 @ 23:38 |
quote:En op welke manier kan ik als reiziger controleren of het juiste aantal kilometers wordt berekend? | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:38 |
quote:Krijg jij je geld terug als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt? Je een strippenkaart met nog 1 strip over al weggooit? Of als je in de metro per ongeluk 1 strip teveel afstempeld? Jij je halverwege de reis bedenkt dat je toch eerder uitstapt? Hoe krijg jij in die situaties je geld terug? | |
Q. | zondag 25 april 2010 @ 23:39 |
Ik word wel steeds tevredender over dat ding, je moet er even mee leren omgaan maar daarna gaat het best goed eigenlijk. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:41 |
quote:Je krijg bij elke keer uitchecken te zien hoeveel je betaald hebt. En dan kun je via internet kijken of dat dat het goede bedrag was. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:41 |
quote:zeik jij maar eens minder en reageer eens inhoudelijk waarom het systeem van Singapore niet gewoon is overgenomen ? | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:42 |
quote:kan niet, want de transacties worden niet goed weergegeven. Wat je zelf ook kan zien als je een keer kijkt en meer dan 2 transacties heb. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:44 |
quote:al uitgelegd, gewoon een sticker over het verkeerde stempel. Begrijp je dat niet ? Als je je chipkaart wast ben je hem ook kwijt, domme vergelijking Als je je chipkaart weggooit, ben je hem ook kwijt, domme vergeelijking | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:45 |
quote:Nog maar eens een keer dan: http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart quote:Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam! Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen. Chipkaart is handiger voor toeristen. Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is. Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen. Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:45 |
quote:en de strippenkaart kreeg een lager cijfer ? | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:46 |
quote: quote: | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:47 |
quote:haha een chipkaart handiger voor toeristen Ja leg ze maar uit dat ze die 7,50 + reistegoed niet meer terugkrijgen Ja die strippenkaart snap je niet he met die zones ? Kan je aan de chauffeur vragen hoor Mogelijkheid om toegang te controleren ?????????????????????????????????????????? Dat kon niet met strippenkaart ?????????? | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:47 |
quote:nee op argumenten reageer je niet nee dat klopt | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:49 |
quote: | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:50 |
quote:Ik reageer niet tot amper op jou. Want jij wil geen discussie voeren alleen maar doordrammen dat de OV chipkaart zo slecht is. | |
Light | zondag 25 april 2010 @ 23:51 |
quote:Als ik met de trein naar Den Haag ga, kan ik voordat ik in de bus stap al kijken hoeveel de rit mij gaat kosten. En als de chauffeur teveel strippen afstempelt, kan ik er meteen iets van zeggen. Als ik met de trein naar Rotterdam ga, kan ik pas na afloop van de rit kijken of het goede bedrag in rekening is gebracht. (Niet dat ik weet op welke website dat dan zou moeten, maar dat terzijde.) Als het verkeerde bedrag in rekening is gebracht, wat dan? Brief schrijven, drie maanden wachten en hopen dat je het geld terugkrijgt? | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:51 |
quote:Nee je reageert niet op argumenetn, zonder jou kan je hier tenminste discussie voeren. Dus nogmaals waarom kiest men niet voor het veel makkelijker systeem van Singapore en voor 1 systeem in Nederland ipv meerdere door elkaar ? | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:52 |
quote:Loop niet te liegen. Toeristen kunnen dag OV chipkaarten kopen. Geen 7,50, geen reistegoed teveel. chauffeur in de metro die afstempelt? ![]() Sinds het afschaffen van de strippenkaart is het zwartijden drastisch afgenomen. Dus nee, dat kon niet met strippenkaart. Waaruit maar weer blijkt dat met jou geen discussie te voeren valt, je loopt gewoon te liegen en feiten te verdraaien. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:52 |
quote:Je kan op internet trouwens pas na 7 dagen kijken of het klopt, maar dat weet je blijkbaar niet Geen praktijkervaring zeker | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:54 |
quote:Voor de trein, www.ns.nl. En elke andere vervoerder heeft ook een eigen website en klanten service waar je terecht kunt. Of het 3 maanden duurt, geen idee. Ik denk dat dat wel sneller gaat. Maar jij hebt dus liever dat je elke reis teveel betaald ivm zones ipv dat je per KM betaald? | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:54 |
quote:Lieg zelf niet en hou op met beschuldigen Toeristen kunnen nu ook dagkaart kopen, heeft niets met OV chipkaart te maken Voor een paar ritjes blijft dat gewoon duur, terwijl de strippenkaart goedkoper is Chauffeurs kunnen strippenkaarten net zo goed controleren, dus ook onzin | |
Light | zondag 25 april 2010 @ 23:55 |
quote:Als ik met de bus mee wil en ik heb nog 3 euro in de portemonee, dan kan ik gewoon een kaartje kopen bij de chauffeur. Heb ik nog 3,50 euro op de chipkaart, dan mag ik niet mee omdat ik niet kan inchecken. | |
VancouverFan | zondag 25 april 2010 @ 23:57 |
quote:Onzin. Al staat er 10 cent op je OV chipkaart, dan kun je bij de bus nog inchecken. En je kunt ook automatisch opladen activeren, dan hoef je je daar sowieso nooit zorgen om te maken. Heb je ook nooit het probleem dat je in de bus een duurdere strippenkaart moet kopen. | |
macca728 | zondag 25 april 2010 @ 23:57 |
quote:daar heeft Qbuzz wel een oplossing voor hoor, kaartje kopen van 3,50, alleen geldig in Qbuzz, dat AFGESTEMPELD wordt, ouderwets he En ja De chipkaart is het enigste betaalmiddel in Qbuzz hier regio Rotterdam | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:00 |
Reageer nou eens op het feit dat het chipkaart van Singapore zoveel makkelijker is dan dat van Nederkand ? Waarom hebben ze daar niet voor gekozen ? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:03 |
quote:Jij denkt ?????????? Jij wet niet hoelang je moet wachten tot je je geld terug krijgt. Nou minstens 2 maanden, dat vind jij normaal zeker. Ga eens reizen | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:04 |
quote:Nee, daarvoor moet er minimaal 4 euro op de kaart staan. (Tenzij je incheckt in een zone waar je vrij reizen hebt.) quote:Als de strippenkaarten er straks helemaal uit zijn, wat kan ik dan nog bij de chauffeur kopen voor mijn reis? | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:06 |
quote:Dat kaartje kan ik dus niet kopen als ik maar 3 euro contant geld heb ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:06 |
quote: in Qbuzz dus gewoon een strippenkaart, inderdaad ![]() ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:08 |
quote:Nee je kan inchecken met 0,10 In de metro kan je dan niet meer uitchecken, dat wel natuurlijk | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:11 |
quote:Zones bestaan niet meer met de OV chipkaart. Dus ik snap niet wat je bedoeld. quote:http://www.ov-chipkaart.nl/faq/ quote:Dat zal per vervoerder verschillen. Bij de RET kun je bijv. wegwerpkaarten voor 1 of 2 uur kopen. | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:12 |
quote:Ja, NS meldt de tarieven wel netjes op de website. Bij Connexxion heb ik ze nog niet gezien. Maar als er om wat voor reden dan ook een verkeerd tarief wordt berekend, kan ik pas in actie komen als ik weer thuis ben. Brief schrijven, postzegel plakken (krijg ik de kosten van die postzegel ook terug?), brief versturen. quote:Ik heb liever een systeem waarbij ik als reiziger kan ingrijpen op het moment dat ik zie dat er een fout tarief dreigt te worden berekend. Dat kan bij de strippenkaart, niet bij een chipkaart. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:15 |
quote:De meeste vervoerders maken voor dat soort zaken gebruik van een antwoord nummer. Hoef je dus geen postzegel te betalen. Bij een klantenservice op het station kun je ook klagen of de buschauffeur. quote:Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:15 |
quote:Nee die zones begrijpt VF niet voorbeeld : Ik heb 3 sterrenabonnement voor zone 5311, daar mag ik binnen 5 zones mee reizen in Rotterdam. Als ik daar buiten kom, reis ik op saldo Duidelijk ? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:16 |
quote:bij buschauffeur klagen is GROTE ONZIN, die kan niet eens geld teruggeven bij OV chipkaart Kan bij strippenkaart WEL | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:17 |
quote:Bij het inchecken wordt er 4 euro afgeschreen. Daarna moet het saldo nog positief zijn. Als de rit duurder blijkt dan 4 euro, dan is het wel mogelijk dat je rood komt te staan. Je kunt dan wel uitchecken, maar niet weer inchecken. Je moet sowieso uitchecken om bij de opwaardeerautomaten te komen. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:18 |
bij - saldo kan je bij metro NIET uitchecken als het boven -4 komt Lieg niet | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:20 |
quote:Zoals al gezegd, als er 10 cent op je kaart staat kun je nog steeds inchecken. Het is mij gelukt in Amsterdam. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:21 |
[ook het automatisch opwaarderen zorgt er niet automatisch voor dat je altijdgelijk kan inchecken NAMELIJK Drempelwaarde voor impuls automatische saldo-aanvulling is ¤ 5. Instaptarief NS is ¤ 20 of (met korting) ¤ 10. Dit kan betekenen dat reiziger pas na meerdere pogingen kan inchecken. Erg leuk voor degene die achter je staat | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:21 |
quote:Waar kan ik dan opwaarderen, als blijkt dat het saldo niet voldoende is om uit te checken? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:23 |
quote:bij de opwaardeerautomaat natuurlijk waar je helaas niet kan komen, dus je kan opgesloten geraken. Tenzij je achter iemand aanloopt, maar dat mag niet ![]() | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:26 |
quote:De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer. quote:Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:26 |
kan bij de trein ook gebeuren trouwens Op het Amstelstation hebben ze ook iets leuks staan. Daarbij hebben ze van die poorten waar je in en uit checkt. Leuk leuk, MAAR ze hebben dus ook van die in/uit check palen OP het perron staan. Dit is bedoeld voor het overstappen naar de treinen. Dus daar uitchecken en meteen ernaast inchecken bij NS. Maar wat als ik op perron UITcheck en dan beneden aankom bij die gesloten poorten?? Dan moet ik dus 2 keer achter elkaar uitchecken? Maar dat kan toch niet denk ik? Of toch wel? Dus ik weer vragen. Na best lange tijd uitleg (want dat personeel snapte me maar niet) kwam hij met een antwoord: Nee je kan niet dubbel uitchecken je moet dus als je station uit wilt NIET op perron maar bij de poorten uitchecken. Dus ik dacht dit is zo onwaarschijnlijk dat het niet KAN kloppen toch? Dus komt erop neer dat als je bij perron uitcheckt opgesloten zit op station | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:26 |
quote:Niet liegen: quote:http://www.ov-chipkaart.nl/faq/ | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:28 |
quote:Je zou ook kunnen afwachten en kijken of het probleem echt (/vaak) voorkomt. Ik zie je nu allerlei problemen en vragen verzinnen. En in veel gevallen is er allang een antwoord op jouw vragen. Dus misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de mogelijkheden van de OV chipkaart. quote:Dat kan ik me voorstellen als je alleen maar oog hebt voor de nadelen en de voordelen negeert. | |
fs180 | maandag 26 april 2010 @ 00:28 |
VF zei dat zwartrijden gedaald is.. ![]() | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:30 |
quote:Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:31 |
quote: ja hij zegt zoveel Waarom er niet voor het systeem van Singapore is gekozen zegt hij niet, terwijl hij dat juist eerder aanhaalt als een "land"waar de OV chipkaart wel goed werkt | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:32 |
quote:NOGMAALS bij saldo onder de -4 kan je NIET meer UITCHECKEN in de metro Probeer het maar | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:32 |
quote:En wat heeft dat met het zwartrijden te maken ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:33 |
quote:Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:35 |
quote:Weet je wat bij mij al een paar keer gebeurt is en bij anderen ook ?? Het systeem geeft een groene piep, u bent uitgecheckt en het poortje blijft dicht Bij mij 3x gebeurt, je kan er dus niet meer uit, want als je het nog een keer doet zegt het systeem u bent al uitgecheckt ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:36 |
quote:Ja ga maar weer schelden, jij praat onzin en ik zeg dat niet alleen | |
Stupendous76 | maandag 26 april 2010 @ 00:40 |
quote:Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart. quote:Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:41 |
quote:heb je nu al begrepen dat er nog gewoon zones zijn bij de OV chipkaart ? Ook in Amsterdam | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:43 |
quote:De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart. Maar reizen met de chipkaart zou, volgens onze geleerde ministers, niet duurder zijn dan reizen met de strippenkaart. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:43 |
quote:Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:44 |
quote:Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart. jaja, 2 haltes en goedkoper | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:45 |
quote:1 strip | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:45 |
quote:In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder. Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt. | |
Light | maandag 26 april 2010 @ 00:45 |
quote:Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:46 |
quote:Jij kunt echt niet lezen he ![]() En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:46 |
quote:Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:47 |
quote:bij een 45 strippenkaart uiteraard nog iets goedkoper 45-strippenkaart ¤ 22,50 = 0,50 tarieven 2010 | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:48 |
quote:Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ???? Als ervaren chipkaart reiziger ???? | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:48 |
quote:Welk traject heb je het dan over? | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:49 |
quote:En weer toon je aan dat je niet kunt lezen. Lees eens terug waar ik op reageer. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:49 |
quote:als je dit topic weer heb volgekalkt, open dan een nieuwe, wel zo beleefd, hoef ik het niet te doen | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:51 |
weer een update van een ervaren tester http://www.fransmensonides.nl/chip18.htm | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 00:52 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-roodgloeiend.dhtml ROTTERDAM - De klachtensite over de ov-chipkaart van GroenLinks staat roodgloeiend. Volgens RTL Nieuws komen er elke maand minstens 1000 klachten binnen, veel meer dan bij het officiële ov-loket. Die zegt elke maand 700 klachten te krijgen. Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen. GroenLinks concludeert dat er nog te veel misgaat en vindt dat de strippenkaart in Amsterdam voorlopig nog moet blijven naast de chipkaart. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 00:58 |
quote:Wat is het Macca? Waarom wil je niet vertellen welk traject het is? Ben je bang dat ik ga uitvinden dat je weer uit je nek zit te lullen? | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 00:59 |
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst. En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen? ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 01:02 |
quote:Ik heb er geen problemen mee gehad ![]() Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat. Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet. Dus ik denk dat de kleinzoon daar wel bij kan helpen. | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 01:09 |
quote:Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online? quote:Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou. Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'. Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet. Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail ![]() ![]() Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend. En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken. ![]() Dus jouw zinnetje: quote:slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer. | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 01:14 |
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter. ![]() | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 01:19 |
quote:Sorry, ben nieuw hier ![]() Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 01:25 |
quote: ja zo'n 5 topics is hij al bezig ![]() | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 01:29 |
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak. Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland. | |
Schenkstroop | maandag 26 april 2010 @ 01:33 |
quote:Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 01:34 |
quote:Zeker, als al die punten een keer goed worden uitgevoerd. Maar dat zal wel nooit gebeuren Als je bij Den Haag HS 1 van de 2 zuilen achter een pilaar zet, waar je hem niet kan zien bij binnenkomst, vraag ik me af wie daar verantwoordelijk voor is en wie daar over nadenkt. | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 01:36 |
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist. ![]() Geef dan aandelen uit ofzo. ![]() | |
Schenkstroop | maandag 26 april 2010 @ 01:46 |
Mijn vraag boven: quote: | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:15 |
quote:Dat was bij de strippenkaart ook al het geval. En de abbo's worden ook allemaal ook van tevoren betaald. Dus daar was net zo goed geld dat stond te niksen. Gezeur om niks nieuws dus. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:21 |
quote:Veiligheids redenen voor zover ik weet. En aangezien je toch op een station komt, anders kun je nooit in een trein stappen, zie ik niet waarom het een probleem is om daar je kaart te activeren. Het is ongeveer net zo moeilijk als nu een kaartje kopen voor de trein. Wat je na dat activeren NOOIT meer hoeft te doen voor jezelf. quote:Er zijn zoveel bedrijven die nog bevestigen via brief. Lekker belangrijk zeg... quote:Je hoeft het niet te doen hoor. Het bespaard je alleen in de toekomst veel moeite. Telkens naar de supermarkt of tabakszaak lopen om een nieuwe strippenkaart te kopen. En als je echt hulpt nodig hebt, loop even naar een servicepunt van een groot station. Daar willen ze je vast wel helpen. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:22 |
quote:Klopt. Het produkt is ook nog lang niet af en niet iedereen is er aan gewend. Dat wennen had bij het invoeren van de strippenkaart ook tijd nodig. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:24 |
quote:Ik herhaal maar even wat al eerder gezegd is: quote: | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:27 |
quote:Voor de derde keer de vraag: Welk traject gaat het hierover? | |
Steve-O | maandag 26 april 2010 @ 10:31 |
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer ![]() | |
raptorix | maandag 26 april 2010 @ 10:33 |
quote:En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word ![]() Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie? | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:36 |
quote:Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald. | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 10:40 |
quote:Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken. Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben. ![]() En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn. | |
raptorix | maandag 26 april 2010 @ 10:55 |
quote:Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:58 |
quote:Geen onoplosbaar probleem lijkt me. quote:Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering. En waarom mensen nog niet met de OV chipkaart reizen, geen idee. Ik kan niet in de hoofden kijken van die mensen ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 10:59 |
quote:Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel. Spijkers op laag water zoeken noem ik dit. | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 11:10 |
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden. http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213 | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 11:16 |
quote:Het is ook nooit goed he... ![]() Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed... ![]() | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 11:43 |
quote:Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 11:52 |
quote:Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen. Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt? ![]() | |
Bommenlegger | maandag 26 april 2010 @ 11:53 |
quote:Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan. Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je. Aangeven wat je reisproduct moet zijn , is moeilijker dan te zeuren op een forum. Spijkers en laag water...... | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 12:07 |
Hier maar even alle tarieven voor alle duidelijkheid Bestuur Regio Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld) Friesland ¤ 0,12 (integrale tijdelijke kortingsactie: ¤ 0,10) Lelystad ¤ 1,09 (vaste tarieven per rit) Almere ¤ 0,104 Gelderland (bus) ¤ 0,125 Haaglanden ¤ 0,131 (Stadstarief (RandstadRail tot Laan van NOI)) ¤ 0,153 (Regiotarief (RandstadRail tussen Laan van NOI - Pijnacker Zuid/Zoetermeer) Noord-Brabant ¤ 0,115 Noord-Holland ¤ 0,104 Groningen/Drenthe ¤ 0,125 (m.u.v. HOV) ¤ 0,145 (HOV) Overijssel, m.u.v. Twente ¤ 0,125 (m.u.v. HOV) ¤ 0,146 (HOV) Samenwerkingsverband Regio Eindhoven ¤ 0,10 Stadsregio Amsterdam ¤ 0,104 (m.u.v. Qliners Waterland) ¤ 0,135 (Qliners Waterland) Stadsregio Arnhem-Nijmegen ¤ 0,11 Stadsregio Rotterdam ¤ 0,12 (RandstadRail tot Pijnacker Zuid) Twente ¤ 0,14 Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld) Zeeland ¤ 0,125 Zuid-Holland ¤ 0,136 (Dordrecht) ¤ 0,118 (Hoeksche Waard/Goeree-Overflakke, DAV) ¤ 0,153 (Qliner) | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 12:12 |
quote:Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 12:49 |
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden : er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ? Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 12:57 |
quote:Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden? Of blijf je alleen maar bron loos doordrammen dat het allemaal zoveel slechter is geworden? | |
Steve-O | maandag 26 april 2010 @ 13:11 |
quote:Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 . Voor de mensen die zelf de reis moeten betalen is het best gunstig scheelt 2 zones ![]() | |
One_of_the_few | maandag 26 april 2010 @ 13:32 |
quote:Bron staat er prima bij. | |
fs180 | maandag 26 april 2010 @ 13:56 |
quote:Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 13:57 |
quote:De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 13:58 |
quote:Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand. Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was. | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 13:59 |
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes. Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug.... | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 14:01 |
quote:Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan. ![]() Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten. | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 14:02 |
quote:Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan. ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 14:21 |
quote:Doe even normaal | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 14:54 |
quote:Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag. Dus ik ga er maar vanuit dat je weer eens wat problemen verzonnen hebt. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 17:03 |
quote:Dit bijvoorbeeld: quote:WTF? ![]() Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 17:42 |
quote: terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt. Zo simpel | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 17:43 |
quote:Iets met spijkers en laag water.... | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 17:45 |
quote:Bron graag. ![]() | |
Stereotomy | maandag 26 april 2010 @ 17:53 |
quote:Jij bagetaliseert. Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 17:54 |
quote:Dat is nodig als anderen van iets simpels een groot probleem maken alleen maar omdat ze problemen willen maken. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 17:57 |
quote:Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer ![]() Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 17:58 |
quote:Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting? Je bent gestoord. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 17:58 |
quote:terwijl men als men naar Singapore en Londen had gekeken, ze precies hadden kunnen zien hoe het WEL kan De oyster card is in principe altijd een anonieme kaart Bij bijzondere overstap situaties (bijvoorbeeld van spoorweg naar metro of DLR) moet men maar één handeling uitvoeren. (overstap check) In Nederland moet men eerst uitchecken en dan weer inchecken. Men kan de reis onderbreken mits men in de logische richting blijft reizen De toegangspoorten van de gemeenschappelijke stations geven toegang tot alle treinen Voor PAYG wordt een daglimiet toegepast (Fare capping). Reizigers zijn altijd minder kwijt dan de corresponderende dagkaart. Nu PAYG ook wordt toegepast op alle treinverbindingen binnen Londen, is er geen reden meer om nog een dagkaart te kopen | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 18:02 |
quote:Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en derhalve geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:03 |
quote:Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he. Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:04 |
quote:Bron graag dat het een leugen is. En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:05 |
quote:het cijfer is alleen relevant als je het waarderingscijfer voor de strippenkaart weet. Als dat hoger is/was zijn de mensen dus minder tevreden met de OV chipkaart En ja alleen geregistreerde (dus persoonlijke, dus 90% abonnementhouders) OV chipkaartgebruikers iets vragen is niet representatief | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:06 |
quote:staat er gewoon in hoor dat onderzoek : onderzoek onder geregistreerde OV chipkaart gebruikers (dus persoonlijke kaarthouders) | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:08 |
quote:dus ??? voordeel is ???? lood om oud ijzer dus alleen kan je nu niet meer van te voren inchecken en kan je bij veel stations buiten wachten tot het 9 uur is voor je korting Dat dubbeltje kost trouwens 50 euro want dat betaal je voor je voordeelurenkaart | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:09 |
quote:ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk) ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:10 |
quote:Ik vraag me af of VF uberhaupt wel eens met OV heeft gereisd, want de strippenkaart werking weet hij niet en met de trein kennis is het al niet veel beter gesteld ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:12 |
quote:En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk. In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 18:14 |
quote:Daar ging het niet om, de gebruikelijke antwoord-ontwijk-tactiek van Vancouverfan is dit weer. Jij beweert dat het helemaal niet onduidelijk is. Dat is gewoon wel zo. quote:Keiharde leugen, maar dat je nul komma nul weet hebt, hoe het openbaar vervoer nu werkt was allang duidelijk, dus dit is geen verrassing meer. Als ik iets voor 9 uur met de trein weg wil, kan ik gewoon tot 9 uur een kaartje voor vol tarief kopen en de rest met korting reizen. Met de ov-chipkaart is dit gewoon helemaal onmogelijk, tenzij je de trein en het station uitstapt en de volgende trein pakt. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 18:15 |
quote:Neeeeee. ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:15 |
quote:Verklaar dat eens dan ? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:16 |
quote:Hij snapt het echt niet he, gaat hij zeggen dat je halverwege uit moet stappen, let op | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 18:17 |
quote: Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest. quote:Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar. Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:19 |
quote:en dan moeten anderen bronnen aandragen voor feiten die al 25x uitgelegd zijn | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:21 |
quote:In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren. Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:25 |
quote:terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je. wat ze in Londen dus gewoon doen | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:27 |
quote:Voor die prijs bewuste consument zijn er nu ook voorwaarden verbonden aan de korting die ze krijgen. Dat is geen probleem, maar nu het om de OV chipkaart kaart worden die voorwaarden tot op de letter ontleed... | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:28 |
quote:Ja in londen. Daar betaal je minstens 2,06 voor een ritje. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:29 |
quote:Leg het nou eens uit aan ons, niet overheen lullen OV chipkaart maestro | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:30 |
quote:bron graag euro of ponden ? centen of knikkers ? | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:30 |
quote:Dat is jouw mening. quote:2 kaartjes kopen dus. Moet je vantevoren uitrekenen waar de trein om 9 uur is... quote:Op de meeste stations staan palen op het perron. Hoef je echt niet het hele station uit. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:31 |
quote:1,80 pond http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:31 |
quote:daar ga je weer, REIS NOU EENS ERMEE Rotterdam, Amsterdam begin van het station, Den Haag dito Utrecht dito | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:32 |
quote:Ik heb nu al 5 keer een simpele vraag aan jou gesteld, die weiger jij te beantwoorden. Dus niet zo hypocriet gaan janken dat ik ergens overheen lul. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:33 |
quote:£1.50 dus weer niet eerlijk he | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:35 |
quote:Alleen VF doet dit hahaha | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:36 |
quote: ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:37 |
quote:oh heb ik tussen al die 200 reacties van jou eentje gemist ? | |
Q. | maandag 26 april 2010 @ 18:37 |
Lekker sfeertje in dit topic. ![]() | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:40 |
quote:Dus jij zit hier nu uit de duim te zuigen dat je tijdens een korte stop na 9.00 uur snel kan in en uitchecken zonder de trein te missen waar hje in zat. Dan vergeet je toch echt de 3 minuten wachttijd die men ingebouwd heeft om niet teveel dubbele boeking te krijgen. ![]() | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:43 |
quote:Ow wil je weer beginnen over de privacy die ook nog geschonden wordt. ![]() Daar had ik het niet over, jij begint over kortingstarieven voor de strippenkaart en dat bestaat gewoon niet zoals ik meld. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:43 |
quote:Ach, als er problemen uit de duim worden gezogen, dan ga ik wel oplossingen uit de duim zuigen ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:44 |
quote:Nog nooit gehoord van een roze strippenkaart? | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:46 |
quote:lult hij gewoon weer overeen he. Ongelijk toegeven is zo moelijk | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:46 |
quote:Ja en met welke kaart komen normale mensen daarvoor in aanmerking? Ik kan op geen een mogeljk manier een kortingskaart aanschaffen om met roze strippenkaarten te reizen. Of ik moet me al die jaren vergist hebben en teveel betaald hebben door altijd een blauwe kaart te kopen. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:47 |
quote:1: OV Chipkaartperikelen #26 2: OV Chipkaartperikelen #26 3: OV Chipkaartperikelen #26 4: OV Chipkaartperikelen #26 5: OV Chipkaartperikelen #26 | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 18:48 |
quote:Welk probleem is er uit de duim gezogen? Noem er één. | |
Schenkstroop | maandag 26 april 2010 @ 18:48 |
Met de oude gang van zaken kreeg ik nog speling. Als ik nu vergeet uittechecken of die klote apparaten doen het niet ben ik 20 euro kwijt? Moet ik een OVchip ding kopen staat er nog geeneens tegoed op. Zijn die iets goedkopere ritten nou echt die 1 miljard waard, en voor wie voor ons die de OVchip hebben gedokt. Of de NS en de overheid die de prijzen zullen laten blijven stijgen? En daarom vraag ik wat krijgen wij als burger ervoor terug? Kruimels! | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:50 |
quote:Prima. Dan is het helemaal duidelijk dat je nu sowieso niet met korting kunt reizen met een strippenkaart. Nu met de OV chipkaart wel bij diverse vervoerders, lijkt me een prima ontwikkeling ![]() | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:51 |
quote:Dus jij zit hier nu uit de duim te zuigen dat je tijdens een korte stop na 9.00 uur snel kan in en uitchecken zonder de trein te missen waar hje in zat. Dan vergeet je toch echt de 3 minuten wachttijd die men ingebouwd heeft om niet teveel dubbele boeking te krijgen. | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:52 |
quote:Dit is een realistisch probleem, wanneer ik voor 9en moet reizen en het is een lange reis zal ik echt niet de heel reis voor het volle tarief gaan afrekenen, wanneer ik toch een kortingskaart voor 50 euro per jaar heb aangeschaft. Maar hoe wil je nu het probleem met de 3 minuten wachttijd voor in en uitchecken gaan oplossen, want daar geef je geen antwoord op. Ik weet de oplossing wel en die is zo simpel als het maar zijn kan, maar dat komt niet ten goede van de vervoerder, wel ten geode van het gebruikersgemak. Die ov-chip kaart weet ook wel vanaf welk station korting geldig zou zijn, is het nu zo moeilijk om dit automagisch te integreren in deze fantastische kaart. Net zoals die kaart zelfs meteen het geld terug bij vertraging zou moeten kunnen berekenen, maar dat zou de NS dan teveel kosten, gelukkig voor hun vraagt niet iedere gek elke vertraging terug. | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:52 |
quote:maak je zo wel een nieuw topic aan, anders heb je niets meer te doen in je meivakantie | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:52 |
quote:Nog zo iemand die alleen maar de nadelen wil zien ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:55 |
quote:Vertel eens, hoe vaak komt dat realistische probleem voor dan? quote:Denk je echt dat ik iets kan oplossen ![]() quote:http://nsforum.uservoice.(...)ip-ns-reizigersforum Kaart het aan bij de NS. Ik denk niet dat ze hier meelezen. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:56 |
quote:Ga eens wat zinnigs doen ipv trollen, geef eens antwoord op een paar simpele vragen: 1: OV Chipkaartperikelen #26 2: OV Chipkaartperikelen #26 3: OV Chipkaartperikelen #26 4: OV Chipkaartperikelen #26 5: OV Chipkaartperikelen #26 | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 18:56 |
quote:ow wat fanatastisch, ik moet dan wel voor 7.50 euro 1 jaarkaart voor een beperkte regio kopen. Dan krijg ik 20% korting, dan ga ik weer net zo duur met de bus op familie bezoek als ik deed met de blauwe strippenkaart zonder korting. Door het lniet zo eerlijke betaal per kilometer systeem en de omwegen van bussen. Verder beweerde jij dit : quote:Wat totaal dus uit je duim gezogen was. ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:57 |
quote: quote: | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 18:59 |
quote:laat mij erbuiten, ik gedraag me heel normaal als VF weg is | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 18:59 |
quote:Je moet niks! quote:Ik heb niks uit mijn duim gezogen. Roze ov strippenkaart bestaat, die kun je niet gebruiken voor 9 uur. Dat jij die strippenkaart niet kunt gebruiken is niet mijn probleem. | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 19:02 |
Stop maar want vancouverfail heeft gelijk. Punt ![]() | |
Basp1 | maandag 26 april 2010 @ 19:03 |
quote:Wie kunnen er met die roze strippenkaarten reizen? Zover ik weet kunnen 65+ er's en kinderen onder de 12 gewoon voor 9 uur met die kaart reizen. ![]() http://www.gvu.nl/pages/kaartjes_en_prijzen/geldig_kaartje.aspx Hierbij kunnen studenten ook nog ermee reizen maar staat niets over tijdsrestricties. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:03 |
quote:Als ik even weg ga, ga je dan eindelijk mijjn vragen beantwoorden? 1: OV Chipkaartperikelen #26 2: OV Chipkaartperikelen #26 3: OV Chipkaartperikelen #26 4: OV Chipkaartperikelen #26 5: OV Chipkaartperikelen #26 | |
macca728 | maandag 26 april 2010 @ 19:04 |
quote:Ja hoor, als jij normaal reageert op mijn vragen daarvoor | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 19:09 |
quote:Want dat je duurder uit bent met dalkorting als je voor 9 uur instapt en daarna nog moet overstappen, is volgens jou niet waar omdat? | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 19:11 |
quote: ![]() | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 19:13 |
quote:Ja, wat ontzettend gek als er geen uniforme voordelen zijn. Nul komma nul. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:30 |
quote:Dat zeg ik nergens. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:30 |
quote:En dat is een leugen. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 19:39 |
quote:Noem maar dan. | |
Zelva | maandag 26 april 2010 @ 19:40 |
quote:Het is dus wel een probleem... Bedankt voor de bevestiging. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:46 |
quote:De voordelen van de OV chipkaart zijn al zo vaak genoemd. Als jij die nu nog niet weet blijkt maar eens te meer dat jij die niet wil zien. | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:46 |
quote:Zo kun je overal een probleem van maken. En dat is wat jij dan ook doet. | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 19:47 |
quote:Of jij wilt maar niet inzien na zoveel topics dat jij leidt aan tunnelvisie? ![]() | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 19:48 |
quote:Met vancouverclown valt geen mogelijke discussie aan te gaan. Als je er om vraagt kun je lang wachten... ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 19:56 |
quote:Ik heb een stalker ![]() | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 19:58 |
quote:Ga je nog in op de argumenten die hier zijn gegeven? Of blijf je hangen in oneliners en semi grappig bedoelde opmerkingen als deze? ![]() | |
VancouverFan | maandag 26 april 2010 @ 20:06 |
quote:Al gedaan. Nee. | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 20:07 |
quote:Sure. Koop nog een roze strippenkaartje, nicht. ![]() | |
Gillette_M5 | maandag 26 april 2010 @ 20:08 |
Goed, totzover. Conclussie van dit topic: vancouverfail lijdt aan tunnelvisie en koopt roze kaartjes. ![]() |