Dat de rest van Nederland maar snel mag volgenquote:Geen strippenkaart meer in Amsterdam
Vanaf 3 juni kan in Amsterdam niet meer met de strippenkaart worden gereisd. Minister Eurlings heeft de Tweede Kamer laten weten dat vanaf dat moment alleen nog de ov-chipkaart kan worden gebruikt.
De ov-chipkaart is nu in Amsterdam alleen verplicht in de metro, maar vanaf juni komen daar de tram en de bus bij. Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn.
Spotjes en posters
Stadsregio Amsterdam is blij met de beslissing van de minister. De komende tijd zal Stadsregio samen met het GVB, Arriva en Connexxion de reizigers informeren over het verdwijnen van de strippenkaart. Zo komen er spotjes en posters om mensen aan te sporen hun kaarten op te maken en een ov-chipkaart aan te schaffen.
Ook het GVB is blij dat de strippenkaart vervangen wordt door de ov-chipkaart. Het systeem is volgens een zegsvrouw stabiel en wordt inmiddels door 80 procent van de Amsterdammers gebruikt.
Amsterdam is de tweede stad in Nederland waar de strippenkaart definitief wordt afgeschaft. Rotterdam was de eerste.
Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wndquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:47 schreef macca728 het volgende:
Hier maar weer verder over ervaringen met de OV chipkaart
Ik probeer nog steeds 20 euro terug te krijgen van de NS omdat ik niet ben uitgechecht door het systeem
Hun reactie : U bent niet uitgecheckt en u heeft het juiste bedrag voor uw vervoersbewijs betaalt.
dat kan dus niet, want om de juiste prijs te betalen moet ik uitchecken dus.
Snappen ze bij NS het zelf wel ?
ja morgen maar even bellenquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:36 schreef Snarf het volgende:
[..]
Snap jij wel dat die griet aan de telefoon/whatever duidelijk maakt dat "niet uitchecken" betekent dat je ritprijs 20 euro is? Je bent gewoon keihard gep0wnd![]()
![]()
![]()
Ik zie daar geen uitleg staan waarom ze geen inzage in de cijfers wilden geven. Wat zie jij dat ik niet zie?quote:Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
Zo daarom wilde men geen inzage geen in de cijfers
Een duur dom ding, een betere omschrijving kan je bijna niet geven
Als dat onderzoek al gedaan is, is daar vast wel een uitslag van die jij kunt vinden.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart
Dit onderzoek was toch al gedaan voordat de OV chipkaart in Amsterdam definitief werd ingevoerd.
Zijn we weer voorgelogen ?
Laatst nog een dag complete faal gehad in het OV, waaronder in de tram in Amsterdam. Bus van Soest naar Amersfoort? Kastjes kapot. Trein Amersfoort-Amsterdam half uur vertraagd, conducteur zonder scan-apparaat dus alleen tonen. In A'dam deed het systeem het ook al niet in de tram. Vervolgens was de trein naar Utrecht een uur vertraagd op de terugweg. Trein naar Soest was wel op tijd, maar ook die conducteur had geen scanner.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:29 schreef fs180 het volgende:
Wanneer kunnen we een motie van wantrouwen tegen die gek indienen?
En 80% my fucking ass!Van de metrogebruikers misschien, maar in de tram zie ik maar heeel soms een chipkaart
![]()
Topsysteem, die ov-chipkaart.quote:Service
Ik gebruik een opwaardeerkaart om met de metro naar de universiteit te gaan. Aangekomen blijkt dat alle uitcheckpoortjes buiten gebruik zijn. Ach, de zon schijnt en er stond nog maar 5 euro op. 's Middags blijkt de opwaardeermachine ook buiten gebruik, dus ik moet de tram nemen. Ik leg de trambediende uit hoe de vork in de steel zit.
Met een glimlach vertelt hij dat ik niet in de tram kan opwaarderen en dat ik zal moeten lopen. Ik verzoek hem zijn hand over zijn hart te strijken, maar hij lacht, en terwijl de deuren dichtgaan steekt hij zijn middelvinger op.
Mark Egeler
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat de rest van Nederland maar snel mag volgen
http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezenquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?
Nee het is gewoon een ouderwets ding. En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werkenquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want jij heb zo'n ontzettende last van de strippenkaart?
Automatisch opladen, strippenkaart is nog in gebruik in A'dam en die tram bestuurder is een hufterquote:Op vrijdag 23 april 2010 02:45 schreef Zelva het volgende:
Ah, een nieuw topic, glad vergeten er een aan te maken.
In het NRC hebben ze dagelijks op de achterpagina een lezersrubriekje, ik@nrc.nl. Daar trof ik een tijdje geleden het volgende aan:
[..]
Topsysteem, die ov-chipkaart.
Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit (want daar gaat dat artikel over) en voor andere steden wordt het nog uitgezocht.quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het leuke is dat hij dingen vraagt aan mij die hij in zijn eigen quote kan lezen
Volgens Eurlings staat inmiddels vast dat de reizigers met de chipkaart niet duurder uit zijn. http://nos.nl/artikel/151(...)er-in-amsterdam.html
Wel beloofde de minister nader onderzoek te doen naar de veronderstelde tariefstijging door een overstap op de OV-chipkaart. http://www.nu.nl/politiek(...)13-miljard-euro.html
jij vind iets geniaal ook al werkt het vaak niet ??quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:51 schreef Myraela het volgende:
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Hier zitten we in zo'n vage situatie dat je bij bussen van club a wel kan in en uit checken, en bij bussen van club b niet (connexxion en veolia in deze context en de juiste volgorde). En de meningen over wel of niet inchecken terwijl je een abonnement heb die op de kaart gedrukt staat lopen ook nogal een eind uiteen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:51 schreef Myraela het volgende:
In de bus en metro vind ik het geniaal. Ookal werken de kastjes in de bus vaak niet. Maar met de trein blijft die ov-chip een gezeik. Tenminste, ik moet gewoon nog kaartjes kopen omdat ik een studentenkaart heb. Gooi er gewoon een abonnement op, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Dat is ook mijn grootste irritatie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:30 schreef One_of_the_few het volgende:
De tram in Amsterdam blokkeerde mijn kaart na het uitchecken direct. Wist ik niet, alleen dat het niet meer werkte. Ik bellen, nee meneer alles staat goed, aldus de klantenservice. Ik laat een uitdraai maken bij de ns, blijkt die geblokkeerd te zijn. Dat kan de klantenservice dus niet zien en ik ook niet in Mijn Ovchipkaart. Handig![]()
NS kan er niks mee en moet naar busloket om de kaart weer te activeren. Daar weten ze niet waarom de kaart is geblokkeerd. Saldo was goed. In en uitchecken ging goed volgens uitdraai en daarna..![]()
De vrouw was het daar ook zo zat en heeft hem weer tot 2030 geactiveerd.
Nu moest ik mijn studentenproduct stopzetten. Nr gebeld alles gedaan, maar net kon ik nog gratis met de bus. FijnKrijg ik zo een boete omdat ik mijn ov niet heb ingeleverd en wie mag er weer achteraan..
Heb ik vorige week een voordeelurenabbo gekocht kan dit niet meer voor 1 jaar zonder automatische verlenging. Ik heb al eerder zo abbo gehad, dus ik had al een nromale ovchipkaart naast mijn studentenkaart. Ik vraag waarom het niet meer voor 1 jaar kan: vanwege de ovchipkaart. Ik zeg: ik heb er toch 1 en je zet er een abbo voor 1 jaar op? Nee kan niet want ov chipkaart.
Ik ben dat gezeik zo zat. Personeel doet maar wat en fouten schuiven ze af op de ovchipkaart. Het ding zelf werkt voor geen flikker. De passagier is altijd de lul met dingen aantonen en terugvragen en de ns loopt mooi weer te spelen. Toch fijn die marktwerking, dat je met een andere maatschappiij kan..
Heb jij het onderzoek van eurlings gezien, of iemand anders?quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit (want daar gaat dat artikel over) en voor andere steden wordt het nog uitgezocht.
Ik ga ook met die mensen in discussie, behalve in de stilte coupe.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste irritatie.
Het is blijkbaar allemaal zo makkelijk en de reizigers zijn stom, maar het personeel van OV bedrijven snapt er juist helemaal geen zak van. En dan hebben ze ook nog zon bord voor hun kop vaak.
Geef je personeel eens een cursus ipv om de 5 minuten te roepen dat je uit moet checken (zoals bij de NS) terwijl een hele grote groep dat niet eens hoeft
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is waarom je zo'n ontzettende last van dat ding hebt, waarom je nu al de bloemetjes buitenzet, champagne inslaat en een groot vuurwerk bestelt in afwachting van de dag dat de strippenkaart uit Nederland verdwijnt. Met andere woorden, wat is er mis mee als andere mensen wel nog graag gebruik maken willen van de strippenkaart en waarom word je er erg blij van als zij dat niet meer kunnen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een ouderwets ding.
Nou, daar gaan we dan, we gaan een vraag stellen aan Vancouverfan en we zullen weer geen bevredigend antwoord mogen verwachten:quote:En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werken
Het hele gebeuren is werkelijk een drama, en ik vermoed dat het OV-personeel ook geconfronteerd wordt met die product en de opmerking 'dat het een goed product is'...quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ga ook met die mensen in discussie, behalve in de stilte coupe.
Voordeelurenabbonement aanvragen duurde 20 min.De vorige keer was het 2minuten. Helaas had ik hem direct nodig anders deed ik het via het internet. Het duurt lang en omdat mijn trein toch niet kon halen maar in discussie gegaan. Het antwoord bleef op een autistische manier ' ovchipkaart'
In de overgangsperiode als student konden de conducteurs een tijdje niet de kaarten goed aflezen, was een foutje. Stond zelfs een persbericht van de NS in de metro. Ik was overgestapt en het aflezen ging toen prima. Nu niet, ik laat de conducteur het artikel zien en wijs hem er op. Wordt ie boos en begint mij uit te foeteren. Loopt weg en zegt dat als ik officieel een werkende moet laten zie hij me wel krijgt. Te achterlijk voor woorden. De kaart zelf is een drama, maar dit soort gedrag heeft niks met de kaart te maken.
weet je toch al ? Hij weet niet hoe de strippenkaart werkt en bij de OV chipkaart hoef je niet na te denkenquote:Op vrijdag 23 april 2010 15:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is waarom je zo'n ontzettende last van dat ding hebt, waarom je nu al de bloemetjes buitenzet, champagne inslaat en een groot vuurwerk bestelt in afwachting van de dag dat de strippenkaart uit Nederland verdwijnt. Met andere woorden, wat is er mis mee als andere mensen wel nog graag gebruik maken willen van de strippenkaart en waarom word je er erg blij van als zij dat niet meer kunnen?
Graag antwoord.
[..]
quote:Socialistische Partij
SP Amsterdam
Dring duurdere OV-chipkaart niet op aan de reiziger
20-04-2010 * De SP vindt dat de strippenkaart op 3 juni niet mag verdwijnen nu blijkt dat de OV-chipkaart fors duurder is. SP-fractievoorzitter Laurens Ivens: "Veel reizigers kunnen nog niet goed omgaan met de OV-chipkaart, maken zich zorgen om de privacy en nu blijkt uit objectief onderzoek dat de OV-chipkaart ook in Amsterdam veel duurder is. Het opdringen van deze kaart aan de reiziger is slecht en moet voorkomen worden."
Laurens Ivens
Dat de OV-chipkaart het reizen met bus, tram en metro in Amsterdam duurder maakt blijkt nu ook uit het onderzoek dat in opdracht van minister Eurlings is verricht. De commissie Kist, die het onderzoek voor de minister uitvoerde, stelt dat reizen met het Amsterdamse openbaar vervoer door de OV-chipkaart gemiddeld 1,5 procent duurder wordt. De commissie becijfert dat de Amsterdamse openbaar vervoerreizigers gezamenlijk 1,3 miljoen euro duurder uit zijn dan met de strippenkaart
Uit eerder onderzoek van de Amsterdamse SP bleek al dat de OV-chipkaart de reizigers van het Amsterdamse stads- en streekvervoer op extra kosten jaagt. Niet alleen de reizigers die in de bus of tram een (duur) kaartje kopen zijn duurder uit, ook reizigers die hun kaart in de voorverkoop aanschaffen betalen extra. Deze prijsverhogingen zijn in strijd met de belofte die de gemeente, stadsregio en minister altijd hebben gedaan, namelijk dat de OV-chipkaart het openbaar vervoer voor de gemiddelde reiziger niet duurder mag maken. De SP wil dat de overheid stopt met het opdringen van de OV-chipkaart aan de reizigers totdat de prijsverhogingen zijn teruggedraaid en de kaart reizigersvriendelijker is. Ivens: "Afschaffen van de strippenkaart op dit moment is volstrekt onaanvaardbaar. De SP zal haar uiterste best doen dit te voorkomen."
was toch een steekproef waaruit bleek dat de prijzen 22% duurder waren in Amsterdam met de OV chipkaart ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:48 schreef Basp1 het volgende:
Eurlings noemt het zo leuk dat het ov in amsterdam niet duurder wortdt, terwijl de SP op grond van hetzelfde onderzoek stelt dat de prijs met 1.5% stijgen.
Zoals ik al in een eerdere opmerking zei ik vertrouw die eurlings voor geen meter en blijkbvaar klopt het weer.
[..]
1,3 miljoen euro negatief voor de reiziger dus en dat in de regio waar het kilometertarief het allerallergoedkoopst minst duur is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:53 schreef Basp1 het volgende:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-62858.pdf
Het hele onderzoek, waarbij ik meteen de vraag heb waarom men het alleen als bitmap pdf zonder tekst gepubliceerd heeft, zouden er anders teveel hits gevonden worden dat er stiekum toch een stijging van de prijs heeft plaatsgevonden.
quote:[quote]Op vrijdag 23 april 2010 06:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus in Amsterdam zijn ze niet duurder uit
En nog mooier is het gedraai eromheen om nog aan dat lage cijfer te komen dat ze omdat ze verkoop in het ov zelf staken waarbij de winstmarge vele malen hoger lagen. Vroeger hadden we veel brassers en toeristen die gewoon braaf een duur kaartje (2/3 strippen) in de tram/ bus kochten dat wordt nu over iedereen uitgesmeerd.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
1,3 miljoen euro negatief voor de reiziger dus en dat in de regio waar het kilometertarief het allerallergoedkoopst minst duur is.
quote:Dit ter compensatie van de inkomstenderving die ontstaat doordat wagenverkoopreiziger overkomen naar reizen op saldo (voorverkoop)
NEA.quote:maar toch heeft 13% van de tweede steekproef onder de respondenten feitelijk minder van de metro gebruik gemaakt door de komst van de OV-chipkaart. Ander openbaar vervoer (bus en tram) is een goed alternatief voor velen, maar ook lopen en fietsen waardoor het GVB toch reizigers misloopt.
waarbij ook maar weer vergeten wordt dat strippenkaarten vaak werden gebruikt om heen en weer te reizen op dezelfde strippen. Ideaal voor de kleine reisjes die nu vaak "goedkoper" zijn geworden, maar in de praktijk dus veel duurder.quote:
Het maakt mij niet uit of die kastjes werken of niet, als ze niet werken laten ze ons alsnog zitten alleen hoeven we niet te betalen. Daarbij reis ik toch altijd gratis, dus het kan mij niets schelen of ik wel of niet inscan. Ik zat laatst in een bus waar de meeste mensen nog met strippen gingen en dat duurt gewoon een heel stuk langer met opstappen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 08:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vind iets geniaal ook al werkt het vaak niet ??
ja het is wel moeilijk, want je kan niet op alle kaarten alle producten laden
quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit of die kastjes werken of niet, als ze niet werken laten ze ons alsnog zitten alleen hoeven we niet te betalen. Daarbij reis ik toch altijd gratis, dus het kan mij niets schelen of ik wel of niet inscan. Ik zat laatst in een bus waar de meeste mensen nog met strippen gingen en dat duurt gewoon een heel stuk langer met opstappen.
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:26 schreef McKillem het volgende:
Waar ze ook eens wat aan moeten doen is dat het tegoed op je kaart zichtbaar is bij uitchecken/inchecken. Meerdere keren mensen voorbij zien komen met zo'n 50 a 90 euro op de kaart. Erg aanlokkelijk om te jatten. Naast het feit dat het niemand geen hol aangaat wat ik op mijn kaart heb staan.
[quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
lekker sociaal ben je
normale mensen betalen namelijk 4,10 of 20 euro borg, dus ide kost die falende apparatuur wel een hoop geld
Lekkere mentaliteit zeg
Er staat toch juist dat er geen problemen zijnquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:52 schreef One_of_the_few het volgende:
http://www.bigwobber.nl/2010/04/23/ongekuiste-stukken-fens/
Staat die 1,3 miljard verantwoord, als het goed is.
'Er zijn inmiddels ook steeds meer klanten die gebruik maken van de OV-chipkaart. Minsten 0,5% van de NS klanten reist vanaf december 2009 dagelijks met de OV-chipkaart. Dat is fors meer dan verwacht, maar heeft niet geleid tot problemen in de bedrijfsvoering.'
![]()
De verwachtingen liggen wel laag bij de NS. En als een half procent van je reizigers al voor problemen zorgen, dan heb echt een probleem.
Als je niet in kan checken, hoef je niet in te checken. Dat is voor iedereen gratis hoor. Bij het uitchecken is het nog nooit fout gegaan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
lekker sociaal ben je
normale mensen betalen namelijk 4,10 of 20 euro borg, dus ide kost die falende apparatuur wel een hoop geld
Lekkere mentaliteit zeg
Sommige mensen hebben iets tegen automatisch opladen, zoals je had kunnen weten. Ik zou idd graag meteen na het uitchecken willen weten hoeveel het tot nu toe gekost heeft. Eigenlijk gewoon al van te voren een juist kaartje op mijn chipkaart zetten, ipv een hoge borgsom erop zetten , maar dat is blijkbaar teveel gevraagd van zo'n hypermodern systeem.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/
Want ik denk niet dat ze hier meelezen.
Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Want ik denk dat veel mensen juist willen zien wat het saldo is na het uitchecken. De kaart is volgens mij ook niet bedoeld voor dergelijke grote bedragen, kun je beter voor automatisch opladen kiezen.
Omdat mensen dan eindelijk aan dat ding gaan wennen en merken dat het wel meevalt met al die problemen. Soms moet je gewoon knopen doorhakken en zeggen dat het voortaan zo gaat. De strippenkaart tot het einde der tijde in stand houden is zo'n laffe polder oplossing waardoor de frustraties en irritaties alleen maar door blijven etteren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. De vraag is waarom je zo'n ontzettende last van dat ding hebt, waarom je nu al de bloemetjes buitenzet, champagne inslaat en een groot vuurwerk bestelt in afwachting van de dag dat de strippenkaart uit Nederland verdwijnt. Met andere woorden, wat is er mis mee als andere mensen wel nog graag gebruik maken willen van de strippenkaart en waarom word je er erg blij van als zij dat niet meer kunnen?
Graag antwoord.
Waar zeg ik dat er in andere landen al het openbaar vervoer gebruik maakt van een OV chipkaart?quote:Nou, daar gaan we dan, we gaan een vraag stellen aan Vancouverfan en we zullen weer geen bevredigend antwoord mogen verwachten:
Noem één land, één land maar, dat naast Nederland ook een ov-chipkaart (probeert, met de nadruk op probeert) te gebruiken voor al het openbaar vervoer.
En als je vergeet in te checken en ze controleren bij de uitgang ben je wel de sjaak ook al heb je een geldig abbonement.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je niet in kan checken, hoef je niet in te checken. Dat is voor iedereen gratis hoor. Bij het uitchecken is het nog nooit fout gegaan.
Als je begrijpend zou kunnen lezen EN mijn uitspraak in de context zou laten, dan zou je toch moeten concluderen dat ik alleen maar een uitleg gaf van wat er in dat artikel gezegd werdt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
1,3 miljoen euro negatief voor de reiziger dus en dat in de regio waar het kilometertarief het allerallergoedkoopst minst duur is.
[..]
En de faalhaasaward 2010 gaat naar...
Eerst was het 5% te duur, nu nog maar 1,5%. Het gaat de goede kant opquote:Op vrijdag 23 april 2010 15:48 schreef Basp1 het volgende:
Eurlings noemt het zo leuk dat het ov in amsterdam niet duurder wortdt, terwijl de SP op grond van hetzelfde onderzoek stelt dat de prijs met 1.5% stijgen.
Zoals ik al in een eerdere opmerking zei ik vertrouw die eurlings voor geen meter en blijkbvaar klopt het weer.
[..]
Gefelictieerd studentenquote:Kostenvergoeding voor studenten met chipkaartproblemen
Vervoersbedrijven moeten de kosten vergoeden van studenten die niet op tijd hun OV-chipkaart konden gebruiken. Dit schrijft staatssecretaris Van Bijsterveldt in antwoord op een brief van Reizigersvereniging ROVER. Na maanden van grote problemen voor vele honderden studenten belooft de staatssecretaris op diverse punten verbetering. ROVER is opgelucht dat de wantoestand eindelijk wordt aangepakt maar vindt dat er meer zaken verbeterd moeten worden, zoals het dure klantenservicenummer.
De invoering van de StudentenOV-chipkaart op 16 maart zorgde voor grote problemen voor veel studenten. Tussen 1 december en eind maart klaagden 1.529 studenten bij vervoersbedrijven omdat zij geen gebruik konden maken van de ov-chipkaart, 921 studenten meldden zich bij het OV-Loket. ROVER trok in maart aan de noodbel met een brief aan staatssecretaris Van Bijsterveldt. In antwoord hierop belooft de staatssecretaris verschillende verbeteringen. ROVER is het eens met de maatregelen maar vindt dat er nog meer gedaan moet worden voor studenten met chipkaartproblemen.
De capaciteit van de Klantenservice StudentenOV-chipkaart wordt uitgebreid zodat problemen sneller kunnen worden opgelost. Daarnaast wordt de klantenservice versterkt door mensen met meer kennis van zaken, afkomstig van de Regisseur Studenten Reisrecht (RSR). ROVER bevestigt dat de RSR beter functioneert maar signaleert nieuwe problemen: de RSR werkt nauwelijks samen met het Surinaamse callcenter dat achter de klantenservice huist. Het resultaat is veel tegenstrijdige antwoorden die bij studenten voor verwarring zorgen. Daarbij blijft ROVER aandringen op een gratis klantenservicenummer.
Vervoersbedrijven moeten de (reis)kosten van studenten vergoeden, studenten kunnen hiervoor een formulier downloaden op www.studentenov-chipkaart.nl/contact. Ook telefoonkosten voor het bellen met de klantenservice vallen hieronder. ROVER vindt dit een goede maatregel. Helaas zijn er al enkele gevallen bekend van studenten die hun geld via dit formulier niet terugkregen. ROVER hoopt dat hier nu verbetering in komt, veel studenten moesten immers wel bellen omdat mails niet (tijdig) beantwoord werden.
Tot slot signaleert ROVER een toename van studentenchipkaarten die van het ene op het andere moment defect blijken. Studenten wachten vaak vele weken op vervanging van een defecte kaart. Daarbij kunnen zij zonder pardon een boete krijgen van vervoerders wegens het reizen zonder geldig reisbewijs. Hierbij blijkt een boete zelfs voort te kunnen komen uit het verkeerd aflezen van de apparatuur door medewerkers. ROVER roept vervoersbedrijven daarom op coulant te zijn totdat de problemen met studentenkaarten werkelijk zijn opgelost.
Pagina geplaatst: 20 april 2010
Kon daarvoor ookal. Je hebt een reisrecht, recht!quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gefelictieerd studenten![]()
Wat mij alleen bevreemd in dit bericht is dat de vervoersbedrijven hiervoor moeten gaan opdraaien, terwijl het juist translink en de dou groep zijn die deze problemen veroorzaakt hebben.
Translinks = de vervoersberdrijven.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gefelictieerd studenten![]()
Wat mij alleen bevreemd in dit bericht is dat de vervoersbedrijven hiervoor moeten gaan opdraaien, terwijl het juist translink en de dou groep zijn die deze problemen veroorzaakt hebben.
Het gaat ze bij Rover helemaal niet om het belang van de reiziger, alleen maar op het kunnen zeiken op de OV chipkaart.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:38 schreef fs180 het volgende:
Rover is ook maar een poppenkast, ze maken namelijk geen inhoudelijk bezwaar tegen de kaart, terwijl het het belang van de reizigers zou moeten vertegenwoordigen
Nee. Het uitbannen van de chipkaart is namelijk een direct belang voor de reizigers. ALs jij ej als organisatie ergens voor in wilt zetten moet je dat ook doen, en niet meteen een compromie sluiten zodra iemand nee zegt. Voet bij stuk houden, lafaards!quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het gaat ze bij Rover helemaal niet om het belang van de reiziger, alleen maar op het kunnen zeiken op de OV chipkaart.
Dat het in veel plaatsen gewoon goed en veel reizigers tevreden zijn hoor je Rover niet over.
nee want het zijn geen landen maar stedenquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat mensen dan eindelijk aan dat ding gaan wennen en merken dat het wel meevalt met al die problemen. Soms moet je gewoon knopen doorhakken en zeggen dat het voortaan zo gaat. De strippenkaart tot het einde der tijde in stand houden is zo'n laffe polder oplossing waardoor de frustraties en irritaties alleen maar door blijven etteren.
Net zoals men aan de strippenkaart moest wennen, moet men ook aan de OV chipkaart wennen.
[..]
Waar zeg ik dat er in andere landen al het openbaar vervoer gebruik maakt van een OV chipkaart?
Het systeem wat we in Nederland gebruiken wordt ook in Engeland (londen) en Hong Kong (china) gebruikt dus ik zou niet weten waar ik iets onwaars heb gezegd.
Maar aangezien jij het perse oneens wil zijn met mijn, zul je nu vast wel weer gaan zeuren dat het geen goed antwoord is. Ow wacht, dat heb je al gedaan
jij vind Londen en Hong Kong veel plaatsen ? ik niet hoorquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het gaat ze bij Rover helemaal niet om het belang van de reiziger, alleen maar op het kunnen zeiken op de OV chipkaart.
Dat het in veel plaatsen gewoon goed en veel reizigers tevreden zijn hoor je Rover niet over.
En steden zijn onderdeel van .... een landquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee want het zijn geen landen maar steden
staat hier landen of weet je zelf al niet meer wat je raaskalt ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een ouderwets ding. En het OV chipkaart systeem werkt in andere landen goed en kan in Nederland ook goed werken
DUS ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En steden zijn onderdeel van .... een land
Dat je daarover moet gaan zeiken zegt wel weer genoeg over jouw motieven.
Dus hou eens op met dat gezeur om niks en ga je eens druk maken om echte problemen. Ipv iemand proberen te pakken omdat die landen zei ipv steden.... Lekker belangrijk zeg...quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
DUS ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/
geef je ongelijk maar eens toequote:Op vrijdag 23 april 2010 19:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus hou eens op met dat gezeur om niks en ga je eens druk maken om echte problemen. Ipv iemand proberen te pakken omdat die landen zei ipv steden.... Lekker belangrijk zeg...
En meteen weet ik weer waarom ik niet meer met jou in discussie ging, jij kunt niet lezen. Dus ook geen discussie voerenquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
geef je ongelijk maar eens toe
Eerst beschuldig je iemand die zegt dat je landen heb gezegd terwijl het 2 posten daarboven gewoon staat
Blijkbaar weet je zelf niet meer wat je raaskalt
quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat mensen dan eindelijk aan dat ding gaan wennen en merken dat het wel meevalt met al die problemen. Soms moet je gewoon knopen doorhakken en zeggen dat het voortaan zo gaat. De strippenkaart tot het einde der tijde in stand houden is zo'n laffe polder oplossing waardoor de frustraties en irritaties alleen maar door blijven etteren.
Net zoals men aan de strippenkaart moest wennen, moet men ook aan de OV chipkaart wennen.
[..]
Waar zeg ik dat er in andere landen al het openbaar vervoer gebruik maakt van een OV chipkaart?
Het systeem wat we in Nederland gebruiken wordt ook in Engeland (londen) en Hong Kong (china) gebruikt dus ik zou niet weten waar ik iets onwaars heb gezegd.
Maar aangezien jij het perse oneens wil zijn met mijn, zul je nu vast wel weer gaan zeuren dat het geen goed antwoord is. Ow wacht, dat heb je al gedaan
Goede argumenten weer Macca. Met jou kun je echt een inhoudelijke discussie voerenquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
gek dat ze in andere topics op dezelfde manier reageren op jou
met mij wel jaquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Goede argumenten weer Macca. Met jou kun je echt een inhoudelijke discussie voeren
Ik noem bussen en metro's. Daarbij word bij de uitgang niet gecheckt of je hebt ingescant.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als je vergeet in te checken en ze controleren bij de uitgang ben je wel de sjaak ook al heb je een geldig abbonement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |