Het is vooral hilarisch om te zien in welke bochten je je wringt om toch maar op een of andere manier nog te proberen de meubelen te redden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Goede argumenten weer Macca. Met jou kun je echt een inhoudelijke discussie voeren
Nog stééds geen antwoord op de vraag, begrijpend lezen is echt niet jouw ding hè.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat mensen dan eindelijk aan dat ding gaan wennen en merken dat het wel meevalt met al die problemen. Soms moet je gewoon knopen doorhakken en zeggen dat het voortaan zo gaat. De strippenkaart tot het einde der tijde in stand houden is zo'n laffe polder oplossing waardoor de frustraties en irritaties alleen maar door blijven etteren.
Net zoals men aan de strippenkaart moest wennen, moet men ook aan de OV chipkaart wennen.
[..]
en hoe ga je dan door de poortjes ?quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik noem bussen en metro's. Daarbij word bij de uitgang niet gecheckt of je hebt ingescant.
Helaas werkt de search van fok niet goed, maar ik heb een paar weken geleden al een topic gezien van iemand die in utrecht studeerde en waarbij men toch echt op het station stond te controleren, en deze persoon een boete kreeg, omdat hij niet ingecheckt was geweest.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik noem bussen en metro's. Daarbij word bij de uitgang niet gecheckt of je hebt ingescant.
Geef het eens aan bij de NS. Die willen graag dat soort dingen horen. En een extra paal neerzetten lijkt me echt geen onoverkomelijk probleem.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:22 schreef Light het volgende:
Oh, de OV-faalkaart. Wel twee plekken voor het in- en uitchecken op station Enschede (meer dan 155.000 inwoners, een hogeschool en een universiteit). Waarbij ik wel moet opmerken dat ik die tweede zuil pas enkele weken geleden heb ontdekt, en dat voor iemand die vrijwel dagelijks op het station te vinden is.
Ter vergelijking, station Almelo de Riet heeft vijf van die in/uitcheckpunten.
Ik hoef me niet in een bocht te wringen om iets goed te praten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is vooral hilarisch om te zien in welke bochten je je wringt om toch maar op een of andere manier nog te proberen de meubelen te redden.![]()
Dat feit heb ik in deze discussie al diverse malen eerder benoemd. Dus dat hoef je mij echt niet uit te leggen.quote:Feit is gewoon dat Nederland het eerste land is dat probeert om het in te voeren, feit is gewoon dat Nederland het eerste land is waar duizend-en-eenvervoerders en driemiljoen-en-een tarieven en kaartsystemen op de kaart moeten gaan werken.
Ik zou niet weten waarom ik die conclusie niet mag trekken. In die andere landen (steden) werkt de kaart goed. De reizigers in Rotterdam zijn tevreden nu ze eenmaal aan de kaart gewend zijn.quote:Je kunt niet de conclusie trekken dat als in het in een bepaalde stad met één vervoerder en veelal uniforme tarieven met de grootste moeite net aan werkt het in Nederland ook wel vanzelfsprekend gaat werken. Dat doe je wel en derhalve heb je ongelijk (en nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag, het wordt voorspelbaar). En de enige die overtuigd is van jouw gelijk, ben je zelf, het is niet anders.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nog stééds geen antwoord op de vraag, begrijpend lezen is echt niet jouw ding hè.
En hoezo wennen? Ik heb nu een paar keer gedwongen met dat onding gereisd en al een paar keer ben ik beroofd door vervoersbedrijven. Dat jij wilt wennen aan ordinaire geldklopperij, moet jij weten, ik wil dat absoluut niet. Ik wil je ook wel mijn bankrekeningnummer geven als je zo graag met liefde van je geld af wilt...
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaartquote:Reizigers wennen snel aan het gebruik van de ov-chipkaart. Gemiddeld krijgt de kaart een 7,2 als cijfer. Dat blijkt uit onderzoek onder reizigers in Rotterdam dat maandagmiddag is gepresenteerd.
moet je eens vragen waarom ze bij Den Haag HS zo'n paal verstoppen achter een zuil zodat niemand die paal kan zien.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef het eens aan bij de NS. Die willen graag dat soort dingen horen. En een extra paal neerzetten lijkt me echt geen onoverkomelijk probleem.
Dat staat boven je, maar je leest je eigen posten blijkbaar ook nietquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
Geef nou nog eens aan waar ik heb gezegd dat in andere landen al het OV gebruik maakt van de OV chipkaart. Of wees eens mans genoeg om toe te geven dat jij diegene bent die niet begrijpend kan lezen.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat staat boven je, maar je leest je eigen posten blijkbaar ook niet
Het is trouwens een illusie te denken dat in Nederland al het OV gebruik gaat maken van de chipkaart want dat is niet zo. Dus waarom je al het OV elke keer noemt is mij ook een raadsel
quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:36 schreef Zelva het volgende:
Noem één land, één land maar, dat naast Nederland ook een ov-chipkaart (probeert, met de nadruk op probeert) te gebruiken voor al het openbaar vervoer.
Magneetkaartjes, geen strippenkaarten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:30 schreef macca728 het volgende:
In Hong Kong en Singapore heb je ook en vergelijkbaar systeem, alleen werken ze daar ook nog steeds met kaartjes. Een dual systeem dus, wat hier blijkbaar de oorzaak is van alle problemen.
Het gras bij de buren is altijd groener.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:46 schreef macca728 het volgende:
In Singapore hebben ze ook veel beter begrepen hoe je zoiets opzet. Geen probleem om een anonieme OV-kaart te kopen: die haal je gewoon op een metrostation uit de automaat. Je betaalt 5 dollar borg, de kaart is 5 jaar geldig, en opladen kan gewoon met contant geld in de automaat. Geen gedoe met starttarieven, ‘incheckborg’ en binnen 30 minuten overstappen, maar gewoon betalen wat je reist. Klaar. Als ze het hier zo zouden aanpakken, zou er ook niet zoveel gedoe mee zijn.
Zo simpel had het kunnen zijn, geen gezeik met geld kwijt bij vergeten uit te checken, geen kosten voor de aanschaf (die krijg je terug) , geen gezeur over privacy.
Zo simpel.
Maar in Nederland kon dat niet
Waarom is het systeem van Singapore niet gewoon gekopieerd ?quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het gras bij de buren is altijd groener.
Waarom verhuis je dan niet naar Singapore?
Of Nederland is simpelweg niet capabel dit soort projecten uit te voeren..quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het inscannen het niet doet, dan weet de buschauffeur dat. Dan kunnen ze onmogelijk boetes uitdelen omdat mensen niet ingescant hebben.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas werkt de search van fok niet goed, maar ik heb een paar weken geleden al een topic gezien van iemand die in utrecht studeerde en waarbij men toch echt op het station stond te controleren, en deze persoon een boete kreeg, omdat hij niet ingecheckt was geweest.
gevonden:
BOETE GEKREGEN OP MIJN VERJAARDAG!
Je mag toch verwachten door voor meer dan een miljard aan belastinggeld ons gras op zijn minst een beetje groen is, nietwaar?quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom verhuis je dan niet naar Singapore?
Londen heeft al een zo'n chipkaart, genaamd Oyster. En die werkt ook met versimpelde voorwaarden: je betaalt per rit een vast bedrag.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:46 schreef macca728 het volgende:
Trouwens in Londen krijg je ook gewoon een nieuwe kaart, de borg krijg je terug.
Waarom daar hier niet voor is gekozen in het land waar we op de kleintjes letten ???
Ben je helemaal zot geworden? Dat is net als met de strippenkaart en dat was één groot tranendal hier in Nederland, daar moest echt wat voor in de plaats komen, de problemen die dat papieren ding heeft veroorzaakt, echt, goed dat die strippenkaart eindelijk wordt vervangen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Londen heeft al een zo'n chipkaart, genaamd Oyster. En die werkt ook met versimpelde voorwaarden: je betaalt per rit een vast bedrag.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ben je helemaal zot geworden? Dat is net als met de strippenkaart en dat was één groot tranendal hier in Nederland, daar moest echt wat voor in de plaats komen, de problemen die dat papieren ding heeft veroorzaakt, echt, goed dat die strippenkaart eindelijk wordt vervangen.
Yeah right. Van welke planeet kom jij? Je vergeet dat we in Nederland wonen en dat regels regels zijn. Niet inchecken = boete. Het maakt daarbij niet uit of je wel of niet over een geldig reisproduct beschikt. Van de week een conducteur zien uitleggen tegen een studente dat ze een boete kreeg omdat ze niet had ingecheckt. Want ze reist immers niet gratis maar met 100 procent korting.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als het inscannen het niet doet, dan weet de buschauffeur dat. Dan kunnen ze onmogelijk boetes uitdelen omdat mensen niet ingescant hebben.
Dat is juist het probleem, dat ze zegen dat er niks aan de hand is terwijl de invoering een drama is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat er geen problemen zijn
De verwachtingen lagen laag omdat men in december net begon met de invoering van OV chipkaart bij de NS.
Wat een gezeur om niks weer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |