En weer toon je aan dat je niet kunt lezen. Lees eens terug waar ik op reageer.quote:Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????
Als ervaren chipkaart reiziger ????
als je dit topic weer heb volgekalkt, open dan een nieuwe, wel zo beleefd, hoef ik het niet te doenquote:Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij kunt echt niet lezen he
En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer.
Wat is het Macca? Waarom wil je niet vertellen welk traject het is? Ben je bang dat ik ga uitvinden dat je weer uit je nek zit te lullen?quote:Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welk traject heb je het dan over?
Ik heb er geen problemen mee gehadquote:Op maandag 26 april 2010 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.
En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?![]()
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?quote:Op maandag 26 april 2010 01:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.quote:Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.quote:Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
Sorry, ben nieuw hierquote:Op maandag 26 april 2010 01:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
quote:Op maandag 26 april 2010 01:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, ben nieuw hier
Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?quote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.
Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt.
Zeker, als al die punten een keer goed worden uitgevoerd.quote:Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.
Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
quote:Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
Dat was bij de strippenkaart ook al het geval.quote:Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.![]()
Geef dan aandelen uit ofzo.
Veiligheids redenen voor zover ik weet.quote:Op maandag 26 april 2010 01:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
Er zijn zoveel bedrijven die nog bevestigen via brief. Lekker belangrijk zeg...quote:Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.
Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.
Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.
Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail
).
Je hoeft het niet te doen hoor. Het bespaard je alleen in de toekomst veel moeite. Telkens naar de supermarkt of tabakszaak lopen om een nieuwe strippenkaart te kopen.quote:Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.
En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.
Dus jouw zinnetje:
[..]
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Klopt. Het produkt is ook nog lang niet af en niet iedereen is er aan gewend. Dat wennen had bij het invoeren van de strippenkaart ook tijd nodig.quote:Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.
Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Ik herhaal maar even wat al eerder gezegd is:quote:Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
quote:Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.
Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
Voor de derde keer de vraag: Welk traject gaat het hierover?quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd wordquote:Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.![]()
Geef dan aandelen uit ofzo.
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.quote:Op maandag 26 april 2010 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.quote:Op maandag 26 april 2010 10:31 schreef Steve-O het volgende:
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |