abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80716115
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????

Als ervaren chipkaart reiziger ????
En weer toon je aan dat je niet kunt lezen. Lees eens terug waar ik op reageer.
Leaf
pi_80716120
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij kunt echt niet lezen he
En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer.
als je dit topic weer heb volgekalkt, open dan een nieuwe, wel zo beleefd, hoef ik het niet te doen
pi_80716152
weer een update van een ervaren tester

http://www.fransmensonides.nl/chip18.htm
pi_80716170
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-roodgloeiend.dhtml

ROTTERDAM - De klachtensite over de ov-chipkaart van GroenLinks staat roodgloeiend. Volgens RTL Nieuws komen er elke maand minstens 1000 klachten binnen, veel meer dan bij het officiële ov-loket. Die zegt elke maand 700 klachten te krijgen.
Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.

GroenLinks concludeert dat er nog te veel misgaat en vindt dat de strippenkaart in Amsterdam voorlopig nog moet blijven naast de chipkaart.
pi_80716241
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welk traject heb je het dan over?
Wat is het Macca? Waarom wil je niet vertellen welk traject het is? Ben je bang dat ik ga uitvinden dat je weer uit je nek zit te lullen?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 00:59:13 #181
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716256
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.

En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?
Confidence through competence
pi_80716292
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.

En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?
Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.

Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet. Dus ik denk dat de kleinzoon daar wel bij kan helpen.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 01:09:54 #183
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716366
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
quote:
Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.

Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.

Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.

Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail ) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail ).

Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.

En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.



Dus jouw zinnetje:
quote:
Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:14:03 #184
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80716402
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
Scheer je weg!
  maandag 26 april 2010 @ 01:19:20 #185
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716454
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
Sorry, ben nieuw hier

Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.
Confidence through competence
pi_80716537
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sorry, ben nieuw hier

Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.

ja zo'n 5 topics is hij al bezig
  maandag 26 april 2010 @ 01:29:53 #187
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716599
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:33:13 #188
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80716639
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.
Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt.
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80716652
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Zeker, als al die punten een keer goed worden uitgevoerd.
Maar dat zal wel nooit gebeuren


Als je bij Den Haag HS 1 van de 2 zuilen achter een pilaar zet, waar je hem niet kan zien bij binnenkomst, vraag ik me af wie daar verantwoordelijk voor is en wie daar over nadenkt.
  maandag 26 april 2010 @ 01:36:38 #190
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716678
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:46:58 #191
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80716766
Mijn vraag boven:
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80719992
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
Dat was bij de strippenkaart ook al het geval.
En de abbo's worden ook allemaal ook van tevoren betaald. Dus daar was net zo goed geld dat stond te niksen.

Gezeur om niks nieuws dus.
Leaf
pi_80720132
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
Veiligheids redenen voor zover ik weet.
En aangezien je toch op een station komt, anders kun je nooit in een trein stappen, zie ik niet waarom het een probleem is om daar je kaart te activeren. Het is ongeveer net zo moeilijk als nu een kaartje kopen voor de trein.
Wat je na dat activeren NOOIT meer hoeft te doen voor jezelf.
quote:
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.

Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.

Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.

Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail ) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail ).
Er zijn zoveel bedrijven die nog bevestigen via brief. Lekker belangrijk zeg...
quote:
Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.

En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.



Dus jouw zinnetje:
[..]

slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Je hoeft het niet te doen hoor. Het bespaard je alleen in de toekomst veel moeite. Telkens naar de supermarkt of tabakszaak lopen om een nieuwe strippenkaart te kopen.

En als je echt hulpt nodig hebt, loop even naar een servicepunt van een groot station. Daar willen ze je vast wel helpen.
Leaf
pi_80720162
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Klopt. Het produkt is ook nog lang niet af en niet iedereen is er aan gewend. Dat wennen had bij het invoeren van de strippenkaart ook tijd nodig.
Leaf
pi_80720214
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
Ik herhaal maar even wat al eerder gezegd is:
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:

Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.

Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
Leaf
pi_80720294
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Voor de derde keer de vraag: Welk traject gaat het hierover?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 10:31:20 #197
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80720375
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_80720429
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80720491
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Leaf
pi_80720584
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:31 schreef Steve-O het volgende:
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.

En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')