De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.quote:Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De meeste vervoerders maken voor dat soort zaken gebruik van een antwoord nummer. Hoef je dus geen postzegel te betalen.
Bij een klantenservice op het station kun je ook klagen of de buschauffeur.
Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.quote:Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
Niet liegen:quote:Op maandag 26 april 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je kan inchecken met 0,10
In de metro kan je dan niet meer uitchecken, dat wel natuurlijk
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/quote:Wat als ik bij het inchecken of uitchecken te weinig saldo heb?
Bij uitchecken:
Dat is afhankelijk van de situatie ter plekke. Op metrostations in Rotterdam kunt u bijvoorbeeld gewoon uitchecken. Op treinstations staan oplaadautomaten in het OV-chipkaartgebied. Via deze automaten kunt u het saldo op uw kaart aanvullen voordat u uitcheckt. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf. Als u een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen heeft, wordt uw saldo automatisch verhoogd en kunt u altijd uitchecken.
Je zou ook kunnen afwachten en kijken of het probleem echt (/vaak) voorkomt. Ik zie je nu allerlei problemen en vragen verzinnen. En in veel gevallen is er allang een antwoord op jouw vragen.quote:Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.
Dat kan ik me voorstellen als je alleen maar oog hebt voor de nadelen en de voordelen negeert.quote:Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.quote:Op maandag 26 april 2010 00:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij de opwaardeerautomaat natuurlijk
waar je helaas niet kan komen, dus je kan opgesloten geraken.
Tenzij je achter iemand aanloopt, maar dat mag niet
quote:Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is..Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
NOGMAALS bij saldo onder de -4 kan je NIET meer UITCHECKEN in de metroquote:Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niet liegen:
[..]
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
En wat heeft dat met het zwartrijden te makenquote:Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is..Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.quote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Weet je wat bij mij al een paar keer gebeurt is en bij anderen ook ??quote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Ja ga maar weer schelden, jij praat onzin en ik zeg dat niet alleenquote:Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grappig. Er wordt al gejankt als je 75 cent instaptarief moet betalen. Maar altijd minimaal 2,10 betalen, ook voor een kort ritje is het ideaal.
Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.quote:Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
heb je nu al begrepen dat er nog gewoon zones zijn bij de OV chipkaart ? Ook in Amsterdamquote:Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:54 schreef VancouverFan het volgende:
Maar jij hebt dus liever dat je elke reis teveel betaald ivm zones ipv dat je per KM betaald?
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?quote:Op maandag 26 april 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.
[..]
Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog maar eens een keer dan:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
[..]
Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam!
Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.
Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
1 stripquote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.quote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef Light het volgende:
[..]
De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.
Maar reizen met de chipkaart zou, volgens onze geleerde ministers, niet duurder zijn dan reizen met de strippenkaart.
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.quote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
Jij kunt echt niet lezen hequote:
Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.quote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:
[..]
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
bij een 45 strippenkaart uiteraard nog iets goedkoperquote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:
[..]
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????quote:Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.
Welk traject heb je het dan over?quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
En weer toon je aan dat je niet kunt lezen. Lees eens terug waar ik op reageer.quote:Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????
Als ervaren chipkaart reiziger ????
als je dit topic weer heb volgekalkt, open dan een nieuwe, wel zo beleefd, hoef ik het niet te doenquote:Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij kunt echt niet lezen he
En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer.
Wat is het Macca? Waarom wil je niet vertellen welk traject het is? Ben je bang dat ik ga uitvinden dat je weer uit je nek zit te lullen?quote:Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welk traject heb je het dan over?
Ik heb er geen problemen mee gehadquote:Op maandag 26 april 2010 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.
En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?![]()
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?quote:Op maandag 26 april 2010 01:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.quote:Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.quote:Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
Sorry, ben nieuw hierquote:Op maandag 26 april 2010 01:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
quote:Op maandag 26 april 2010 01:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, ben nieuw hier
Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?quote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.
Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt.
Zeker, als al die punten een keer goed worden uitgevoerd.quote:Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.
Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
quote:Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
Dat was bij de strippenkaart ook al het geval.quote:Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.![]()
Geef dan aandelen uit ofzo.
Veiligheids redenen voor zover ik weet.quote:Op maandag 26 april 2010 01:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
Er zijn zoveel bedrijven die nog bevestigen via brief. Lekker belangrijk zeg...quote:Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.
Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.
Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.
Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail
).
Je hoeft het niet te doen hoor. Het bespaard je alleen in de toekomst veel moeite. Telkens naar de supermarkt of tabakszaak lopen om een nieuwe strippenkaart te kopen.quote:Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.
En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.
Dus jouw zinnetje:
[..]
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Klopt. Het produkt is ook nog lang niet af en niet iedereen is er aan gewend. Dat wennen had bij het invoeren van de strippenkaart ook tijd nodig.quote:Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.
Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Ik herhaal maar even wat al eerder gezegd is:quote:Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
quote:Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.
Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
Voor de derde keer de vraag: Welk traject gaat het hierover?quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd wordquote:Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.![]()
Geef dan aandelen uit ofzo.
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.quote:Op maandag 26 april 2010 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.quote:Op maandag 26 april 2010 10:31 schreef Steve-O het volgende:
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.quote:Op maandag 26 april 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Geen onoplosbaar probleem lijkt me.quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.quote:En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel.quote:Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
Het is ook nooit goed he...quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.
http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft.quote:Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden?quote:Op maandag 26 april 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :
er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug
een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets
Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 .quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Bron staat er prima bij.quote:Op maandag 26 april 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongelukquote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie.quote:Op maandag 26 april 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.quote:
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.quote:Op maandag 26 april 2010 13:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.
Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan.quote:Op maandag 26 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Doe even normaalquote:Op maandag 26 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.
Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag.quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
Dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef VancouverFan het volgende:
Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
WTF?quote:Is Dalkorting interessant voor u?
Reist u met Arriva, Syntus of Veolia?
Bij start op werkdagen voor 09.00 uur en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Er wordt geen extra instaptarief in rekening gebracht en er geldt geen korting op het kilometertarief.
Reist u met Connexxion of Breng?
Wanneer uw reis op werkdagen voor 09.00 uur start, ontvangt u geen korting. Stapt u echter vervolgens binnen 35 minuten na 09.00 uur over, dan reist u bij Connexxion en Breng wel verder met korting. Let hierbij echter goed op: bij de overstap na 09.00 uur wordt bij het inchecken bij Connexxion en Breng opnieuw het instaptarief (tegen 20% korting) gerekend. Hierdoor kan het financieel nadelig zijn om bij een dergelijke reis gebruik te maken van een OV-chipkaart met Dalkorting.
quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Iets met spijkers en laag water....quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |