abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80715788
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De meeste vervoerders maken voor dat soort zaken gebruik van een antwoord nummer. Hoef je dus geen postzegel te betalen.
Bij een klantenservice op het station kun je ook klagen of de buschauffeur.
De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.
quote:
Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.
pi_80715789
kan bij de trein ook gebeuren trouwens

Op het Amstelstation hebben ze ook iets leuks staan. Daarbij hebben ze van die poorten waar je in en uit checkt. Leuk leuk, MAAR ze hebben dus ook van die in/uit check palen OP het perron staan. Dit is bedoeld voor het overstappen naar de treinen. Dus daar uitchecken en meteen ernaast inchecken bij NS. Maar wat als ik op perron UITcheck en dan beneden aankom bij die gesloten poorten?? Dan moet ik dus 2 keer achter elkaar uitchecken? Maar dat kan toch niet denk ik? Of toch wel? Dus ik weer vragen. Na best lange tijd uitleg (want dat personeel snapte me maar niet) kwam hij met een antwoord: Nee je kan niet dubbel uitchecken je moet dus als je station uit wilt NIET op perron maar bij de poorten uitchecken. Dus ik dacht dit is zo onwaarschijnlijk dat het niet KAN kloppen toch? Dus komt erop neer dat als je bij perron uitcheckt opgesloten zit op station
pi_80715790
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee je kan inchecken met 0,10
In de metro kan je dan niet meer uitchecken, dat wel natuurlijk
Niet liegen:
quote:
Wat als ik bij het inchecken of uitchecken te weinig saldo heb?

Bij uitchecken:
Dat is afhankelijk van de situatie ter plekke. Op metrostations in Rotterdam kunt u bijvoorbeeld gewoon uitchecken. Op treinstations staan oplaadautomaten in het OV-chipkaartgebied. Via deze automaten kunt u het saldo op uw kaart aanvullen voordat u uitcheckt. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf. Als u een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen heeft, wordt uw saldo automatisch verhoogd en kunt u altijd uitchecken.
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
Leaf
pi_80715814
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef Light het volgende:

[..]

De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.
Je zou ook kunnen afwachten en kijken of het probleem echt (/vaak) voorkomt. Ik zie je nu allerlei problemen en vragen verzinnen. En in veel gevallen is er allang een antwoord op jouw vragen.
Dus misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de mogelijkheden van de OV chipkaart.
quote:
Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.
Dat kan ik me voorstellen als je alleen maar oog hebt voor de nadelen en de voordelen negeert.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 00:28:20 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80715816
VF zei dat zwartrijden gedaald is.. Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
pi_80715844
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de opwaardeerautomaat natuurlijk

waar je helaas niet kan komen, dus je kan opgesloten geraken.

Tenzij je achter iemand aanloopt, maar dat mag niet
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
pi_80715863
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is.. Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..

ja hij zegt zoveel

Waarom er niet voor het systeem van Singapore is gekozen zegt hij niet, terwijl hij dat juist eerder aanhaalt als een "land"waar de OV chipkaart wel goed werkt
pi_80715874
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niet liegen:
[..]

http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
NOGMAALS bij saldo onder de -4 kan je NIET meer UITCHECKEN in de metro


Probeer het maar
pi_80715876
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is.. Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
En wat heeft dat met het zwartrijden te maken
Leaf
pi_80715887
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
Leaf
pi_80715907
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Weet je wat bij mij al een paar keer gebeurt is en bij anderen ook ??

Het systeem geeft een groene piep, u bent uitgecheckt en het poortje blijft dicht
Bij mij 3x gebeurt, je kan er dus niet meer uit, want als je het nog een keer doet zegt het systeem u bent al uitgecheckt
pi_80715918
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
Ja ga maar weer schelden, jij praat onzin en ik zeg dat niet alleen
  maandag 26 april 2010 @ 00:40:10 #163
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80715976
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Grappig. Er wordt al gejankt als je 75 cent instaptarief moet betalen. Maar altijd minimaal 2,10 betalen, ook voor een kort ritje is het ideaal .
Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80715996
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
heb je nu al begrepen dat er nog gewoon zones zijn bij de OV chipkaart ? Ook in Amsterdam
pi_80716022
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:54 schreef VancouverFan het volgende:

Maar jij hebt dus liever dat je elke reis teveel betaald ivm zones ipv dat je per KM betaald?
De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.
Maar reizen met de chipkaart zou, volgens onze geleerde ministers, niet duurder zijn dan reizen met de strippenkaart.
pi_80716029
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.
[..]

Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
Leaf
pi_80716056
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nog maar eens een keer dan:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
[..]

Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam!

Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.

Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
pi_80716063
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
1 strip
pi_80716065
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef Light het volgende:

[..]

De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.
Maar reizen met de chipkaart zou, volgens onze geleerde ministers, niet duurder zijn dan reizen met de strippenkaart.
In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.
Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt.
Leaf
pi_80716071
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
pi_80716076
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

1 strip
Jij kunt echt niet lezen he
En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer.
Leaf
pi_80716086
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:

[..]

Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.
Leaf
pi_80716096
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:

[..]

Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
bij een 45 strippenkaart uiteraard nog iets goedkoper


45-strippenkaart ¤ 22,50 = 0,50 tarieven 2010
pi_80716108
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.
Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????

Als ervaren chipkaart reiziger ????
pi_80716110
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Welk traject heb je het dan over?
Leaf
pi_80716115
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????

Als ervaren chipkaart reiziger ????
En weer toon je aan dat je niet kunt lezen. Lees eens terug waar ik op reageer.
Leaf
pi_80716120
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij kunt echt niet lezen he
En dan verbaasd zijn dat ik geen discussie meer met jou voer.
als je dit topic weer heb volgekalkt, open dan een nieuwe, wel zo beleefd, hoef ik het niet te doen
pi_80716152
weer een update van een ervaren tester

http://www.fransmensonides.nl/chip18.htm
pi_80716170
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-roodgloeiend.dhtml

ROTTERDAM - De klachtensite over de ov-chipkaart van GroenLinks staat roodgloeiend. Volgens RTL Nieuws komen er elke maand minstens 1000 klachten binnen, veel meer dan bij het officiële ov-loket. Die zegt elke maand 700 klachten te krijgen.
Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.

GroenLinks concludeert dat er nog te veel misgaat en vindt dat de strippenkaart in Amsterdam voorlopig nog moet blijven naast de chipkaart.
pi_80716241
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welk traject heb je het dan over?
Wat is het Macca? Waarom wil je niet vertellen welk traject het is? Ben je bang dat ik ga uitvinden dat je weer uit je nek zit te lullen?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 00:59:13 #181
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716256
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.

En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?
Confidence through competence
pi_80716292
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
Heb mijn NS-voordeelurenkaart geactiveerd als OV-chipkaart en automatisch opwaarderen erop geplaatst.

En ik vind dat ik nu een PhD verdien, want man, wat een onoverzichtelijk zootje. Ik beschouw mezelf als vrij technisch, maar hoe moeten bejaarden dit gaan doen?
Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.

Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet. Dus ik denk dat de kleinzoon daar wel bij kan helpen.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 01:09:54 #183
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716366
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee gehad
Aanvragen ging makkelijk via internet en activeren makkelijk op een station bij een automaat.
Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
quote:
Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.

Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.

Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.

Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail ) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail ).

Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.

En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.



Dus jouw zinnetje:
quote:
Automatisch opwaarderen gaat ook prima via internet.
slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:14:03 #184
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80716402
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
Scheer je weg!
  maandag 26 april 2010 @ 01:19:20 #185
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716454
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach laat toch joh, Vancouverclown weet het echt beter.
Sorry, ben nieuw hier

Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.
Confidence through competence
pi_80716537
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sorry, ben nieuw hier

Als ik eerst teruggelezen had, had ik mezelf de moeite bespaard.

ja zo'n 5 topics is hij al bezig
  maandag 26 april 2010 @ 01:29:53 #187
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716599
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:33:13 #188
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80716639
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.
Hoe dan ook, het is nu veel eerlijker. Je betaald niet meer voor 2 zones als je net voor een zonegrens instapt.
Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80716652
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Zeker, als al die punten een keer goed worden uitgevoerd.
Maar dat zal wel nooit gebeuren


Als je bij Den Haag HS 1 van de 2 zuilen achter een pilaar zet, waar je hem niet kan zien bij binnenkomst, vraag ik me af wie daar verantwoordelijk voor is en wie daar over nadenkt.
  maandag 26 april 2010 @ 01:36:38 #190
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80716678
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
Confidence through competence
  maandag 26 april 2010 @ 01:46:58 #191
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80716766
Mijn vraag boven:
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80719992
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
Dat was bij de strippenkaart ook al het geval.
En de abbo's worden ook allemaal ook van tevoren betaald. Dus daar was net zo goed geld dat stond te niksen.

Gezeur om niks nieuws dus.
Leaf
pi_80720132
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar heb je het al: 2 verschillende fysieke locaties met fysieke handelingen. Eerst op ns.nl waar je een account aanmaakt en daarna op een station met een kaartjesmachine. Waarom niet alles online?
Veiligheids redenen voor zover ik weet.
En aangezien je toch op een station komt, anders kun je nooit in een trein stappen, zie ik niet waarom het een probleem is om daar je kaart te activeren. Het is ongeveer net zo moeilijk als nu een kaartje kopen voor de trein.
Wat je na dat activeren NOOIT meer hoeft te doen voor jezelf.
quote:
Bullshit dat het even gemakkelijk is als dit ene zinnetje van jou.

Nadat je je NS-voordeelurenkaart op ns.nl hebt geactiveerd, moet je dus naar ov-chipkaart.nl om automatisch opwaarderen te activeren. Daar moet je opnieuw een account aanmaken. So much voor 'het gemak van één kaart voor alle vervoersbedrijven'.

Dan moet je nog apart expliciet een procedure doorlopen om toestemming te geven om je reisgegevens bijgehouden te krijgen, want anders werkt automatisch opwaarderen niet.

Dit wordt echter na de iDeal-betaling van 0,01 EUR niet meteen geactiveerd: je kunt kiezen - óf een brief thuis (waarom geen e-mail ) of zelf elke dag even checken op de website of het al geactiveerd is (nogmaals: waarom geen e-mail ).
Er zijn zoveel bedrijven die nog bevestigen via brief. Lekker belangrijk zeg...
quote:
Wanneer je op de site ziet dát het geactiveerd is (dan staan je transacties in de lijst te prijken) staat nog IMMER de link klikbaar op de pagina om 'automatisch opwaarderen' op je kaart te plaatsen. WAAROM? Die stap heb je al doorlopen, en is redundant voor mensen om daar op te klikken. Verwarrend.

En tenslotte moet je - wederom - fysiek naar een ophaalpunt om daar via een ononverzichtelijke menustructuur je 'bestelling' op te halen zodat je eindelijk automatisch opwaarderen kunt gebruiken.



Dus jouw zinnetje:
[..]

slaat als een tang op een varken als je ook maar enigzins iets geeft om gebruiksgemak of om mensen die het al moeilijk vinden om een internet browser te vinden op hun computer.
Je hoeft het niet te doen hoor. Het bespaard je alleen in de toekomst veel moeite. Telkens naar de supermarkt of tabakszaak lopen om een nieuwe strippenkaart te kopen.

En als je echt hulpt nodig hebt, loop even naar een servicepunt van een groot station. Daar willen ze je vast wel helpen.
Leaf
pi_80720162
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die chipkaart + automatisch opwaarderen + goede implementatie van poortjes / checkpunten + fatsoenlijke samenwerking tussen vervoersbedrijven verhoogt wel het reisgemak.

Helaas gaat het in de uitvoering niet soepel in Nederland.
Klopt. Het produkt is ook nog lang niet af en niet iedereen is er aan gewend. Dat wennen had bij het invoeren van de strippenkaart ook tijd nodig.
Leaf
pi_80720214
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:33 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat heeft de belastignbetaler een miljard gekost. En wat krijgen wij daarvorr terug?
Ik herhaal maar even wat al eerder gezegd is:
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:

Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.

Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
Leaf
pi_80720294
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Voor de derde keer de vraag: Welk traject gaat het hierover?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 10:31:20 #197
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80720375
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_80720429
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me net dat de vervoersbedrijven in één keer veel kapitaal ophalen door instaptarieven te hanteren. Iedereen heeft minimaal 10 of 20 EUR geïnvesteerd in dat geval, geld uit jouw portemonnee dat op de rekening van de vervoersbedrijven staat te niksen als je niet reist.

Geef dan aandelen uit ofzo.
En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80720491
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat geld rustig staat? Reken maar dat hier druk mee gespeculeerd word
Waarom denk je dat de vervoersbedrijven zo liepen te pushen al een kaart te kopen voor de introductie?
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Leaf
pi_80720584
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:31 schreef Steve-O het volgende:
Wat ik ook zoiets wazigs vind is (in ieder geval bij connexxion) dat de computer om 07:30 word gereboot hierdoor moet je uitscannen midden in je reis anders doet ie het niet meer
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.

En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
pi_80721019
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80721120
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.
Geen onoplosbaar probleem lijkt me.
quote:
En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.

En waarom mensen nog niet met de OV chipkaart reizen, geen idee. Ik kan niet in de hoofden kijken van die mensen
Leaf
pi_80721150
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel.

Spijkers op laag water zoeken noem ik dit.
Leaf
pi_80721459
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.

http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
pi_80721641
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.

http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Leaf
pi_80722554
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
pi_80722876
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen.

Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
Leaf
pi_80722892
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan.
Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Aangeven wat je reisproduct moet zijn , is moeilijker dan te zeuren op een forum.
Spijkers en laag water......
pi_80723301
Hier maar even alle tarieven voor alle duidelijkheid


Bestuur Regio Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld)
Friesland ¤ 0,12 (integrale tijdelijke kortingsactie: ¤ 0,10)
Lelystad ¤ 1,09 (vaste tarieven per rit)
Almere ¤ 0,104
Gelderland (bus) ¤ 0,125
Haaglanden ¤ 0,131 (Stadstarief (RandstadRail tot Laan van NOI))
¤ 0,153 (Regiotarief (RandstadRail tussen Laan van NOI - Pijnacker Zuid/Zoetermeer)
Noord-Brabant ¤ 0,115
Noord-Holland ¤ 0,104
Groningen/Drenthe ¤ 0,125 (m.u.v. HOV)
¤ 0,145 (HOV)
Overijssel, m.u.v. Twente ¤ 0,125 (m.u.v. HOV)
¤ 0,146 (HOV)
Samenwerkingsverband Regio Eindhoven ¤ 0,10
Stadsregio Amsterdam ¤ 0,104 (m.u.v. Qliners Waterland)
¤ 0,135 (Qliners Waterland)
Stadsregio Arnhem-Nijmegen ¤ 0,11
Stadsregio Rotterdam ¤ 0,12 (RandstadRail tot Pijnacker Zuid)
Twente ¤ 0,14
Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld)
Zeeland ¤ 0,125
Zuid-Holland ¤ 0,136 (Dordrecht)
¤ 0,118 (Hoeksche Waard/Goeree-Overflakke, DAV) ¤ 0,153 (Qliner)
pi_80723418
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:


Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft.
pi_80724374
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :

er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug

een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets

Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
pi_80724618
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :

er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug

een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets

Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden?

Of blijf je alleen maar bron loos doordrammen dat het allemaal zoveel slechter is geworden?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 13:11:47 #213
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80724995
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.

En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 .
Voor de mensen die zelf de reis moeten betalen is het best gunstig scheelt 2 zones
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 26 april 2010 @ 13:32:24 #214
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80725669
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:

Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.

Bron staat er prima bij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 26 april 2010 @ 13:56:09 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80726453
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
pi_80726511
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie.
Leaf
pi_80726553
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Bron staat er prima bij.
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.

Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 13:59:06 #218
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80726579
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.

Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Confidence through competence
pi_80726649
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.

Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 14:02:23 #220
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80726691
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan. Mijn laatste zin was sarcastisch bedoeld, niet letterlijk.
Confidence through competence
pi_80727373
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.

Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Doe even normaal
pi_80728446
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag.
Dus ik ga er maar vanuit dat je weer eens wat problemen verzonnen hebt.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:03:52 #223
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80732912
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef VancouverFan het volgende:


Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
Dit bijvoorbeeld:
quote:
Is Dalkorting interessant voor u?
Reist u met Arriva, Syntus of Veolia?

Bij start op werkdagen voor 09.00 uur en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Er wordt geen extra instaptarief in rekening gebracht en er geldt geen korting op het kilometertarief.

Reist u met Connexxion of Breng?

Wanneer uw reis op werkdagen voor 09.00 uur start, ontvangt u geen korting. Stapt u echter vervolgens binnen 35 minuten na 09.00 uur over, dan reist u bij Connexxion en Breng wel verder met korting. Let hierbij echter goed op: bij de overstap na 09.00 uur wordt bij het inchecken bij Connexxion en Breng opnieuw het instaptarief (tegen 20% korting) gerekend. Hierdoor kan het financieel nadelig zijn om bij een dergelijke reis gebruik te maken van een OV-chipkaart met Dalkorting.
WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
pi_80734180
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]

WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.

terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
pi_80734207
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]

WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Iets met spijkers en laag water....
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')