Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.quote:Op maandag 26 april 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Geen onoplosbaar probleem lijkt me.quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.quote:En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel.quote:Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
Het is ook nooit goed he...quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.
http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft.quote:Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden?quote:Op maandag 26 april 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :
er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug
een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets
Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 .quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Bron staat er prima bij.quote:Op maandag 26 april 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongelukquote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie.quote:Op maandag 26 april 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.quote:
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.quote:Op maandag 26 april 2010 13:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.
Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan.quote:Op maandag 26 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Doe even normaalquote:Op maandag 26 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.
Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag.quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
Dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef VancouverFan het volgende:
Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
WTF?quote:Is Dalkorting interessant voor u?
Reist u met Arriva, Syntus of Veolia?
Bij start op werkdagen voor 09.00 uur en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Er wordt geen extra instaptarief in rekening gebracht en er geldt geen korting op het kilometertarief.
Reist u met Connexxion of Breng?
Wanneer uw reis op werkdagen voor 09.00 uur start, ontvangt u geen korting. Stapt u echter vervolgens binnen 35 minuten na 09.00 uur over, dan reist u bij Connexxion en Breng wel verder met korting. Let hierbij echter goed op: bij de overstap na 09.00 uur wordt bij het inchecken bij Connexxion en Breng opnieuw het instaptarief (tegen 20% korting) gerekend. Hierdoor kan het financieel nadelig zijn om bij een dergelijke reis gebruik te maken van een OV-chipkaart met Dalkorting.
quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Iets met spijkers en laag water....quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Bron graag.quote:Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
Jij bagetaliseert.quote:Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iets met spijkers en laag water....
Dat is nodig als anderen van iets simpels een groot probleem maken alleen maar omdat ze problemen willen maken.quote:
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijferquote:Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bagetaliseert.
Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?quote:Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iets met spijkers en laag water....
terwijl men als men naar Singapore en Londen had gekeken, ze precies hadden kunnen zien hoe het WEL kanquote:Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bagetaliseert.
Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en derhalve geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.quote:Op maandag 26 april 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer
Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.quote:Op maandag 26 april 2010 17:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?
Je bent gestoord.
Bron graag dat het een leugen is.quote:Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
het cijfer is alleen relevant als je het waarderingscijfer voor de strippenkaart weet.quote:Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
staat er gewoon in hoor dat onderzoek : onderzoek onder geregistreerde OV chipkaart gebruikers (dus persoonlijke kaarthouders)quote:Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bron graag dat het een leugen is.
En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
dus ??? voordeel is ???? lood om oud ijzer dusquote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)quote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Ik vraag me af of VF uberhaupt wel eens met OV heeft gereisd, want de strippenkaart werking weet hij niet en met de trein kennis is het al niet veel beter gesteldquote:Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.quote:Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
Daar ging het niet om, de gebruikelijke antwoord-ontwijk-tactiek van Vancouverfan is dit weer.quote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Keiharde leugen, maar dat je nul komma nul weet hebt, hoe het openbaar vervoer nu werkt was allang duidelijk, dus dit is geen verrassing meer.quote:Het is nu ook al zo dat als je in de trein stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Neeeeee.quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
Verklaar dat eens dan ?quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
quote:Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bron graag dat het een leugen is.
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.quote:En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
en dan moeten anderen bronnen aandragen voor feiten die al 25x uitgelegd zijnquote:Op maandag 26 april 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
[..]
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.
Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.quote:Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.
Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Voor die prijs bewuste consument zijn er nu ook voorwaarden verbonden aan de korting die ze krijgen. Dat is geen probleem, maar nu het om de OV chipkaart kaart worden die voorwaarden tot op de letter ontleed...quote:Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.
Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Ja in londen. Daar betaal je minstens 2,06 voor een ritje.quote:Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.
wat ze in Londen dus gewoon doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |